Kirjoittaja Aihe: Kävele mun kaa | S  (Luettu 1615 kertaa)

Frederice

  • Oman tiensä kulkija
  • ***
  • Viestejä: 45
  • ★Jar är stjärna ★
Kävele mun kaa | S
« : 09.08.2014 21:39:39 »
Nimi: Kävele mun kaa
Kirjoittaja: Candacewe
Beta: Uskallan luottaa kirjoitustaitooni
Ikäraja: S
Tyyli: Angst, fluff
Paritus: Eve/Kasper
A/N: Ei minulla ole tähän mitään sanottavaa, mutta risukasat ja ruusukimput ovat sallittuja ja vieläpä oikein toivottuja.


Kävele mun kaa


Yksinään,
Sä seisot luona bussipysäkin.
Kun toiset tytöt lähti jonnekkin.
En oo sua täällä nähnyt aiemmin.


Kaper seisoi sateessa etsien katseellaan sateensuojaa. Hänen katseensa harovoi autiota katua osuen bussipysäkkiin. Viimeinen bussi meni puoli tuntia sitten. Silti pysäkillä istuu joku.
   Pysäkki on oikeastaan vain penkki kadun varrella. Kaatosade oli kastellut kadun märäksi ja vesilammikot kimaltelivat katulampun valossa. Tumma auto ajoi katua pitkin ja lennätti pysäkillä istuvan hahmon päälle vettä. Silkkaa uteliaisuuttaan Kasper lähti kävelemään pysäkkiä kohden.
   Pysäkin kohdalla Kasper pysähtyi. Penkillä istui tyttö, jonka ruskeat hiukset olivat kastuneet täysin ja näyttivät mustilta. Musta ripsiväri oli levinnyt poskille tummiksi länteiksi ja vaatteet olivat liimaantuneet tytön ihoon kiinni.
"Tuota hei.. Et taida olla paikallisia?" Kasper sanoi vain sanoakseen jotain. Tyttö oli hänelle aivan vieras.
"Mistä niin päättelet?" tyttö sanoi.
"Siitä, että viimeinen bussi meni puoli tuntia sitten ja sinä istut yhä siinä", Kasper totesi ja istui märälle penkille tytön viereen.
"Olen Kasper. Kuka sinä olet?"
"Eve", tyttö vastasi epäröiden.

Unohdan,
Mun ystävät ja kaiken entisen.
Öisinkään mä enää nuku en.
Sun kasvos täyttää huoneen pimeyden.


Kasperin oli pakko myöntää, että Eve oli kaunis. Tyttöä ei niin vain saanut pois ajatuksista. Öisinkin ajatukset harhautuivat aina Eveen. Lopulta Kasperin oli myönnettävä, että oli rakastunut. Tai ainankin ihastunut.

Nyt kerään kaiken rohkeuden
Ja suoraan luokses astelen,
Sen ääneen ehkä sanotuksi saan.


Kun hän seuraavan kerran näki Even, tyttö istui samalla bussipysäkillä. Viimeinen bussi tuli, mutta Eve ei noussut siihen. Bussi lähti ja katu muuttui taas hiljaiseksi. Silloin Kasper päätti kerätä rohkeutensa.

Kävele mun kaa,
On pakko uskaltaa,
Antaa niiden huutaa jos niitä huvittaa.

Kävele mun kaa,
Ihan minne vaan,
Kunnes tämä maailma kauas katoaa.
Kävele mun kaa.


Kasper käveli Even luo ja laski kätensä hänen olkapäälleen.
"Kävelläänkö samaa matkaa?" Kasper pakotti kysymyksen ulos.
"Joo." Eve nousi ylös ja he lähtivät kävelemään katua pitkin. Kylmä lokakunen tuuli puhalsi heidän ohitseen nostaen voimakkaasti märät lehdet ilmaan vain laskeakseen ne takaisin maahan. Puiden alastomat oksat huojuivat tuulen mukana ja muutama yksinäinen vesipisara putosi taivaalta. Kadun päässä Kasper tarttui Eveä kädestä.


A/N2: Haluaisin esittää teille vielä muutaman kysymyksen. Jos te, jotka kommentoitte vaikka viitsisitte vastata. Kannattaako minun aloittaa jatkoficciä? Tarvitsenko betaa? Siinä ne. Ja jos Springways ottaisi yhteyttä?
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 22:16:38 kirjoittanut flawless »
Miksen selvittäisi arvoitusta tulevaisuudessa?

Larppa

  • Vieras
Vs: Kävele mun kaa | K-7
« Vastaus #1 : 19.08.2014 22:02:47 »
Miksi springways? Joo, älä vastaa tuohon. Ihana ficci, iihana, ja aloita ihmeessä jatkis jos siltä tuntuu. BEta on aina hyvä olla varakta. Rakastan kuvailuasi ja tapaasi kirjoittaa. Kiitos :)

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Kävele mun kaa | K-7
« Vastaus #2 : 19.08.2014 22:04:27 »
Vautsi, että kun tämä oli suloinen! <3 En tiedä mikä tässä oli se mihin tykästyin. Ehkä ihana kirjoitusasu ja tähän tosi hyvin sopivat laulunsanat. Ja tää oli jotenkin niin pelkistetty, ei turhaa kiertelyä. Pituus oli juuri sopiva. Oih, tykkäsin tosi paljon <3
(säikähdin kamalasti kun luin Springwaysin tuossa..) Aloita ehdottomasti! Sä olet niin taitava, että ilman muuta kannattaa jos vain haluat, minä ainakin lukisin :) Beta.. En ole sun ficeistäsi virheitä löytänyt, että ei ainakaan sen takia sitä tarvitsisi olla.


-Ways
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kävele mun kaa | K-7
« Vastaus #3 : 20.08.2014 18:01:11 »
Kääk, pakko kommentoida, koska Robin<3... eikun siis... : D No, mutta, Robinin biisiin tehty teksti, ja koska biisi on hyvä, niin pakkohan tämä oli avata. (: Nimestä jo lähti biisi soimaan päässä ja toivoin, että tämä olisi tehty siihen ja olin oikeassa. (:

Hänen katseensa harovoi autiota katua osuen bussipysäkkiin.
Tuonne on livahtanut näppäilyvirhe, pitäisi varmaan olla haravoi ihan a:lla eikä o:lla. (:

Kylmä lokakunen tuuli puhalsi heidän ohitseen nostaen voimakkaasti märät lehdet ilmaan vain laskeakseen ne takaisin maahan.
Toinenkin painovirhepaholainen eksynyt joukkoon, lokakuisesta on tipahtanut i pois.

Tämä oli suloinen tekstinen, ehkä vähän lyhyehkö, mutta ei kaiken aina tarvitse ollakaan kilometrin mittaista, joskus lyhyessä ehtii sanoa aivan tarpeeksi, kuten tässä. Toki itsellä saattaa vaikuttaa sekin, että tunnen biisin entuudestaan ja tiedän sen sanoman, en sitten osaa sanoa aukeaisiko tämä aivan samalla tavalla jollekin, joka ei tiedä tuota biisiä aiemmin. Tiedän, että biisissäkin asiat kulkevat todella nopeasti, mutta jotenkin tässä se hieman vaivasi, kun ei ollut ihan varma, että tapahtuuko tuo ensimmäinen kohtaaminen ja kädestä pitäminen saman viikon/kuukauden/jotain aikana vai ei, mutta koska teksti pohjautuu nopeahkotapahtumaiseen kappaleeseen voin ehkä antaa sen anteeksi. Pidin tekstistä ja olen iloinen, että vahinkobongasin tämän tai muuten en tätä varmaan olisi ikinä avannutkaan. (:

Sitten noihin kysymyksiin, jotka esitit... Jatkoficciin osaat vastata vain itse. Onko sulla idea, josta haluaisit/jaksaisit kirjoittaa jatkoficcin? Onko sulla ideoita jatkoficciksi asti? Onko sulla intoa ja jaksamista kirjoittaa pitkää tekstiä? Jos vastasit kaikkiin kyllä, pitäisi mun vastaukseni sun kysymykseen olla aika ilmiselvä kyllä myöskin. Se pitää itse pohtia jaksaako kirjoittaa sellaista ja riittääkö ideat niin pitkälle, mutta jos jaksaa ja riittää, niin en ymmärrä, miksi kuka vaan ei voisi kirjoittaa jatkoficciä, jos niin haluaa. (: Jälkimmäiseenkin vastaan kyllä, en niinkään sen takia, että tekstisi kuhisi kirjoitusvirheitä, koska se ei todellakaan ole asianlaita, vaan enemmänkin sen takia, että etenkin jatkoficciä kirjoitettaessa niitä virheitä lipsuu sinne vahingossakin ja jokainen on itse sokea omille virheilleen, kun tuijottaa sitä tekstiään tarpeeksi pitkään. Beta on siksi kätevä ikään kuin viimeisenä varmenteena, että sinne tekstiin jää mahdollisimman vähän kirjoitusvirheitä, vaikka ei sekään mikään pomminvarma konsti ole, koska betakin on vain ihminen. Samoin betalta saa alustavaa kommenttia ennen julkaisua ja mahdollisia parannusehdotuksia, jolloin voi sitten itse lukijoille antaa mahdollisimman hyvää ja sujuvaa luettavaa eteen. (: Samaten beta osaa potkia persuksille silloin, kun sitä eniten kaipaa, koska tämä tietää milloin se jäätävä tauko on alkanut. :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Frederice

  • Oman tiensä kulkija
  • ***
  • Viestejä: 45
  • ★Jar är stjärna ★
Vs: Kävele mun kaa | K-7
« Vastaus #4 : 24.08.2014 00:16:41 »
Nyt te vasta tempun teitte! Luin kaikki kommentit samalla kertaa ja tuli sellainen aawws-olo. Miten joku pystyi lukemaan tuon? Jättihalit teille, Springways, LillaMyy ja Syvä miete! Kiitokset ihanista kommenteista!

»Fred«
Miksen selvittäisi arvoitusta tulevaisuudessa?