Kirjoittaja Aihe: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] K-11  (Luettu 6819 kertaa)

Puhpallura

  • Vieras
Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] K-11
« : 04.08.2008 22:10:59 »
Title: Joutsenlaulu
Author: Puhpallura
Rating: K-11
Pairing: Ei varsinaisesti mutta viittauksena Sirius/Harry.
Genre: Angst, deathfic, songfic
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot ja paikat, Within Temptation kappaleen.
Summary: Sirius sulki silmänsä ja levitti kätensä kuin siiviksi. Ehkä hänkin viimein pystyisi lentämään, jos tarpeeksi yritti. Ehkä hän voisi myös olla vapaa.
A/N: Ficci on kirjoitettu Within Temptationin ihanasta The Swan Song-kappaleesta. Sanat liitän loppuun ja kappaleen voi kuunnella tästä. Suosittelen laittamaan sen taustalle soimaan.
Ja tietenkin kommentit ovat tervetulleita^^


Auringon viimeiset säteet värjäsivät taivaanrannan punertavaksi, heijastaen sen tyynen meren pintaan. Pieni tuulenvire toi raikkaan meren tuoksun ja sai kaislat suhisemaan. Ei ollut kauniimpaa näkyä kuin hiljalleen tummeneva kesäyö, mutta Sirius ei sitä huomannut.
Miehen kasvoilla oli alakuloinen ilme ja hän käveli päämäärättömästi eteenpäin, poimien kiven hiekasta, jonka aika oli kuluttanut sileäksi pinnastaan. Aika, joka oli miestä itseään kohdellut kaltoin.

Hetken Sirius pyöritteli kylmää kiveä käsissään, jonka heitti pian mereen. Hän jäi katsomaan, kuinka väreet lähtivät ympäriinsä, kadoten pian meren pieniin laineisiin. Samalla tavalla myös kaikki Siriuksen läheiset olivat kadonneet maailman pyörteisiin. Jokainen yksi kerrallaan, vieden aina mukanaan palan hänestä itsestään. Tappaen häntä hitaasti tuskaan ja yksinäisyyteen.

Sirius näki, kuinka lokit liitelivät samettisen tummalla taivaalla valkoisina täplinä. Mies kadehti niitä, sillä linnut saattoivat milloin vain levittää siipensä ja kadota, eikä niiden tarvinnut koskaan palata. Ne olivat vapaita.
Sirius sulki silmänsä ja levitti kätensä kuin siiviksi. Ehkä hänkin viimein pystyisi lentämään, jos tarpeeksi yritti. Ehkä hän voisi myös olla vapaa. Mutta siinä Sirius seisoi, vaikka hän olisi halunnut lentää. Lentää rakkaimpiensa luokse, nähdäkseen heidät uudestaan. Ollakseen heidän kanssaan.

Hän avasi silmänsä ja niistä huokui kipu, jota hän oli kantanut mukanaan puolet elämästään. Kipu, joka oli syntynyt jokaisen menetyksen takia. Jokaisen vuodatetun kyyneleen takia, joista viimeiset hän oli vuodattanut Harryn takia. Harryn, joka oli ollut tärkein ihminen Siriukselle. Ihminen, joka oli antanut Siriukselle toivoa siitä, että hänelläkin oli oikeus onneen.

Hän katsoi merelle, jossa joutsenpariskunta uiskenteli vierekkäin, välillä nokkansa yhteen laittaen, kuin suudellen. Siriuksen mieleen palasivat kaikki ne hetket, kun hän ja Harry olivat painautuneet toisiinsa, unohtaen kaiken muun ympäriltään. He olivat turvassa siltä maailmalta, joka halusi repiä heidän siipensä pois, jotta he eivät voisi lähteä yhdessä pois.

Sirius tunsi, kuinka kuumat kyyneleet jälleen pyrkivät hänen silmiinsä. Kyyneleet, jotka eivät kuivuisi koskaan pois. Ikävä kaiversi hänen sisintään aina vain enemmän, tukahduttaen häntä hitaasti, kuin joku olisi kietonut narun kaulan ympäri, kiristäen sitä koko ajan.

Hän sulki silmänsä muistaen, miltä tuntui olla onnellinen. Kuinka oli ollut syy, miksi pysyä tässä maailmassa, miltä tuntui olla rakastettu. Mutta päivä päivältä jokainen muisto haaleni hänen mielessään, vieden viimeisen yhteyden elämään. Se oli yksi syy, minkä takia Sirius oli monesti yrittänyt levittää siipensä ja lentää pois, siinä onnistumatta. Hän ei halunnut unohtaa.

Sirius yritti pinnistää muistiaan ja saada kaikki kasvot mieleensä. Ajan kuluessa ne olivat muuttuneet sumeiksi hänen mielessään, kuin paksu usva olisi tullut väliin. Mutta nyt hän näki kaiken niin kirkkaasti, jokaista pientä yksityiskohtaa myöten, aivan kuin he olisivat olleet hänen edessään sillä hetkellä.

Sirius pystyi kuulemaan, kuinka rakkaat kuiskivat hänen nimeään, yrittäen saada hänet heidän luokseen. Sirius tunsi, kuinka se antoi pienen hetken helpotusta ikävään. Miehen kasvoille nousi surumielinen hymy. Hänestä tuntui, kuin kylmä huurre hänen sydämensä ympäriltä olisi hetkeksi sulanut pois. Hetken aikaa mies pystyi hengittämään vapaasti.

Sirius tiesi, että hän voisi päästää irti. Hänellä ei ollut enää mitään syytä olla täällä. Kaikki syyt olivat toisessa maailmassa, jonne hän halusi lintujen lailla lentää. Nousta tuulen matkaan, mennä minne se veisi häntä. Paikkaan, jossa hän ei olisi enää yksin.

Tuo oivallus sai rauhan leviämään Siriuksen levottomaan mieleen. Tähän asti hän oli ollut liian pelkuri lähteäkseen, mutta kuulleessaan äänet menneisyydestä, Sirius tiesi, että ne olisivat pian myös hänen nykyisyytensä ja tulevaisuutensa. Pian mies saisi kaapata jälleen Harryn syleilyynsä, pelkäämättä, koska hänet vietäisiin taas pois. Sirius saisi viettää ikuisuuden hänen kanssaan. Hän saisi nähdä jälleen ystävänsä, joita oli niin kovasti ikävöinyt, välillä jopa hulluuteen asti.

Kuulleessaan joutsenen laulavan, Sirius tiesi, että aika oli tullut. Hänellä ei ollut enää syytä perääntyä. Joutsenetkin halusivat hänen lähtevän, saavan sen onnen, jota mies oli kaivannut.
Sirius asettui makaamaan hiekkaan ja hän katsoi hetken aikaa taivasta, jossa muutama tähti tuikki. Mies tiesi, että jossakin tuolla hän itsekin olisi pian, mutta ei yksin. Ei tällä kertaa.

Sirius kaivoi taskustaan pienen pullon, jota hän oli kantanut mukanaan jo kauan, mutta koskaan hänellä ei ollut rohkeutta juoda sen sisältöä. Korkki avautui napsahtaen ja mies joi pullon tyhjäksi. Tyynesti hän pudotti sen maahan ja hänen mielensä valtasi levollisuus, jollaista hän ei ollut kertaakaan elämässään tuntenut. Kuin kaikki ajatukset olisivat huuhtoutuneet hänen päästään pois.

Mies sulki silmänsä ja antoi elämänsä valua kuvanauhana silmiensä edessä, alkaen siitä, kuinka hän oli kiusannut veljeään lapsena. Miten he olivat kelmien kanssa nauraneet vatsansa kipeiksi toistensa vitseille. Kuinka hän oli ottanut Harryn leuasta hellästi kiinni, nostaen pojan katseen omaansa, kohdaten nuo smaragdinvihreät silmät, joissa kyyneleet kimmelsivät helmien lailla. Niihin silmiin Sirius oli joskus uponnut, haluamatta pois koskaan.

Sirius tunsi, kuinka raukeus valtasi hänen vartalonsa. Hänen ajatuksensa puuroutuivat, mutta mielessä olevat kasvot pysyivät niin selkeinä. Jokainen kasvo hymyili miehelle rohkaisevasti. Mutta Sirius ei pelännyt. Ei ollut mitä pelätä enää, sillä Sirius tiesi, että he olisivat taas yhdessä. Tämän viimeisen kerran hän levittäisi siipensä ja lentäisi. Enää hän ei epäonnistuisi.


The Swan song

Winter has gone for me, can't carry on.
The chains to my life are strong but soon they'll be gone.
I'll spread my wings one more time.

kertosäe:
Is it a dream?
All the ones I have loved calling out my name.
The sun warms my face.
All the days of my life, I see them passing me by.

In my heart I know I can let go.
In the end I will find some peace inside.
New wings are growing tonight.

kertosäe

As I am soaring I'm gone with the wind.
I am longing to see you again, it's been so long.
We will be together again.

kertosäe

« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 23:07:18 kirjoittanut Renneto »

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #1 : 05.08.2008 00:03:41 »
Siis byää miten surullinen! Mutta ei, hiton hyvä silti!

Lainaus
Samalla tavalla myös kaikki Siriuksen läheiset olivat kadonneet maailman pyörteisiin. Jokainen yksi kerrallaan, vieden aina mukanaan palan hänestä itsestään. Tappaen häntä hitaasti tuskaan ja yksinäisyyteen.

Tuossa kohti alkoin säälimään sirreä, voi raukka sitäkin.
Tämä tämmöinen angst-juttu sopi kyllä.
Ja tykkäsin vielä enemmän, että tässä ei varsinaisesti puhuttu " Sirius-Harry" parituksesta, koska en pidä heidän parittamisesta..
Oioijoi, tykkäsin ja tää oli niin kauniskin vaikka angstaamista, mutta voihan angst olla kaunistakin vai? o_O 
:D

themarauders


Ps.. JEE EKA! ;DDDDD
Nice one James !
<padfoot>

Kata

  • ***
  • Viestejä: 112
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #2 : 05.08.2008 13:59:18 »
Kaunis. Ja surullinen.
Ihanasti kirjoitettu. ^^
Yksi kerrallaan kaikki häviävät Siriuksen rinnalta.


Tämän viimeisen kerran hän levittäisi siipensä ja lentäisi.
Niin yksinkertainen, mutta kaunis lause <3

-Kata
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
"You're almost like a friend, Merlin."
"Almost?"
"Yeah."

-Arthur and Merlin

Ringo

  • Vieras
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #3 : 05.08.2008 23:36:32 »
auts. Todella nätti ficci, minä pidin tästä todella paljon.
Lainaus
Hän sulki silmänsä muistaen, miltä tuntui olla onnellinen. Kuinka oli ollut syy, miksi pysyä tässä maailmassa, miltä tuntui olla rakastettu. Mutta päivä päivältä jokainen muisto haaleni hänen mielessään, vieden viimeisen yhteyden elämään. Se oli yksi syy, minkä takia Sirius oli monesti yrittänyt levittää siipensä ja lentää pois, siinä onnistumatta. Hän ei halunnut unohtaa.
Tuo oli ehkä suosikkipaikkojani tästä ficistä. Siriuksen kaipaus on sydäntäraastavaa, osaan kuvitella hänen tuskansa täydellisesti. Ah, ei pitäisi lukea tämänkaltaisia ficcejä iltaisin, ne saavat minut aina aivan hiljaiseksi ja itkuisaksi. :') Minustakin tämä oli mukava, kun tässä oli vain viittauksia Sirius/Harryyn, eikä mitään suoranaista paritusta.

Lainaus
Sirius näki, kuinka lokit liitelivät samettisen tummalla taivaalla valkoisina täplinä. Mies kadehti niitä, sillä linnut saattoivat milloin vain levittää siipensä ja kadota, eikä niiden tarvinnut koskaan palata. Ne olivat vapaita.
Sirius sulki silmänsä ja levitti kätensä kuin siiviksi. Ehkä hänkin viimein pystyisi lentämään, jos tarpeeksi yritti. Ehkä hän voisi myös olla vapaa. Mutta siinä Sirius seisoi, vaikka hän olisi halunnut lentää. Lentää rakkaimpiensa luokse, nähdäkseen heidät uudestaan. Ollakseen heidän kanssaan.
ah, tämäkin oli pakko quotoida. Niin kaunista, että vetää sanattomaksi.

Kiitoksia tästä, ja rakentava on mennyt nukkumaan. :D



Anhaedra

  • Trickster
  • ***
  • Viestejä: 693
  • Teini-ikäinen mutanttininjaenkeli
    • Overflow
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #4 : 06.08.2008 14:56:31 »
Voi ei... Hirveän surullinen.  :( Kävi niin Siriusta sääliksi kun luin tuota. Ja minun ei jostain syystä usein käy ihmisiä sääliksi. Mutta kuitenkin. Todella hyvin kirjoitettu, olet saanut oikean tunnelman tähän. Ja mielestäni se on myös hyvä ettei tässä suoraan sanota että Siriuksella ja Harrylla olisi ollut jotain... Tuo paritus kun ei oikein minulle ole koskaan iskenyt. Hyvää työtä joka tapauksessa. :)

Puhpallura

  • Vieras
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #5 : 07.08.2008 12:00:08 »
kiitokset kommenteista  :)

themarauders: Kyllä minusta angst voi olla kaunista. Siihen ainakin pyrin tässä ficissä ja tietenkin ihana kuulla, että onnistuin.
Tuo quiottamasi kohta on myös yksi minun lempikohdistani.
Minusta tässä ficissä toimi parhaiten tuo paritukseen viittaus. Omasta mielestäni suora paritus ei olisi sopinut ficin tunnelmaan, koska se ei ollut kuitenkaan pääosassa tässä.
Mutta ihana kuulla, että pidit :)

_LepaKKo_: Minulla oli kyllä mielessä tätä kirjoittaessani, että Siriuksella ja Harryllä oli muutakin kuin tuollainen kummisuhde. Mutta halusin kuitenkin laittaa kaiken viittaukseen, kuten tuossa themaraudersille mainitsinkin.
Mutta mukava kuulla, että pidit.

Kata: Minusta tuo mainitsemasi lause oli erittäin hyvä lopetus ficille. Pidän siitä myös.
Mutta ihana kuulla, että pidit ficistä.

Ringo: Alan taas kerran toistamaan itseäni, mutta edelleen olen sitä mieltä, että paritus viittauksena sopi parhaiten. Varsinaisen paritus olisi pilannut tunnelman. Ainakin omasta mielestäni, vaikka kyseisestä parituksesta pidänkin.
Myös tuo jälkimmäinen quiottamasi kohta oli sellainen, että kun kirjoitin sitä ja kuuntelin tuota kappaletta, itsellä meinasi muutama kyynel myös karata. Oikein itsekin liikutuin.
Mutta ihana kuulla, että pidit.

Anhaedra: Minusta tunnelman luo osaksi myös se, että laittaa kyseisen kappaleen taustalle soimaan. Tavallaan silloin pääsee kappaleeseen ja ficciin sisälle. Enkä taas olisi voinut vaikeammin asiaa selittää ::) :D
Minä taas pidän kovasti tuosta parituksesta, mutta tähän sopi paremmin tuo viittaus, kuten olen jo neljä kertaa aikaisemmin maininnut :D
Mutta oikein mukava kuulla, että pidit ficistä.

Timanttityyppi

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #6 : 08.08.2008 11:05:15 »
Oih <3 Aivan ihana <3 :) Rakastan tätä ficciä <3 Varmasti yksi parhaista ikinälukemistani <33 Ja tuo laulu <3 :D Sopi ihanasti <3 Tämä ficci ei olisi ollut yhtä ihana ilman biisiä taustalla <3 Sirius on yksi lempihahmoistani, ja tässä ficissä tuli ulos todellinen Sirius, jota ei monissa ficeissä ole <33 Tuo loppu oli ihana <33 Se miten hän muisteli noita asioita lopussa, silloin mä hymyilin surullista hymyä <3 Tää ficci tekee mut onnelliseks <33 Ihana <33 Tykkäsin todella, todella paljon <33 8) Pitää tulla lukemaan tää uudelleen joku päivä, niin ihana <3

~ Suuret kiitokset, Timanttityyppi
Fred + George = The Weasley Twins <3

Puhpallura

  • Vieras
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #7 : 09.08.2008 09:54:07 »
Kiitos kaunis kommentista Timanttityyppi :)

Olen samaa mieltä siinä, ettei ficci välttämättä olisi ollut yhtä hyvä ilman tuota kappaletta taustalla, se vain tuo sen tunnelman.
Sirius on myös yksi minun lempihahmoistani ja on tietenkin mukava kuulla, että ficissä tuli ulos todellinen Sirius, jota ei monissa ficeissä ole.
Mutta on ihana kuulla, että pidit ficistä :)

ifirit

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #8 : 10.08.2008 07:07:12 »
en voinu muuta tehä ku lukea ja itkee.Surullinen
Lainaus
Tuo oivallus sai rauhan leviämään Siriuksen levottomaan mieleen. Tähän asti hän oli ollut liian pelkuri lähteäkseen, mutta kuulleessaan äänet menneisyydestä, Sirius tiesi, että ne olisivat pian myös hänen nykyisyytensä ja tulevaisuutensa. Pian mies saisi kaapata jälleen Harryn syleilyynsä, pelkäämättä, koska hänet vietäisiin taas pois. Sirius saisi viettää ikuisuuden hänen kanssaan. Hän saisi nähdä jälleen ystävänsä, joita oli niin kovasti ikävöinyt, välillä jopa hulluuteen asti
                  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(tosi hyvä silti.

tämän ficin lukukertoja on nyt 5

itkettääääää
« Viimeksi muokattu: 08.10.2008 23:29:13 kirjoittanut ifirit »

toki12

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #9 : 10.08.2008 09:50:11 »
piiip sukka juttu toi juotsenlaulu!!!!!!!vai onks?????

Miku

  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #10 : 10.08.2008 15:49:54 »
Aaaws.
Innostuin parituksesta ja ficin nimestä, enkä onneksi joutunut pettymään ficin sisällöstäkään. Tosi herkkää tekstiä, yhdistettynä kappaleeseen ni meinas kyyneleet tulla silmiin. Tosin oon muutenkin ihan liian herkkä, että...  :D
Tosi kaunis fic! Siriuksen kuoltua kirjoissa mä en millään osannu päästää irti xd ihan outoa ku sehän on kuitenkin kuvitteellinen hahmo, mut kuites tuli tästä itelleki parempi fiilis ku aatteli et sinne tärkeiden ihmisten lähelle pääsi :----)
Ikinä en oo muuten Within Temptationista tykänny, mut täytyy myöntää, et toi biisi on tosi nätti!
LiveJournal

No remorse cause I still remember
the smile when you tore me apart.

Puhpallura

  • Vieras
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #11 : 11.08.2008 10:23:46 »
kiitokset kommenteista  :)

ifirit: Erittäin mukava kuulla, että pidit :)

toki12: En kyllä tajunnut kommenttisi ideaa. Olisi voinut jättää kirjoittamattakin.

Taika-Ankka: No juu, ficin idea oli kyllä olla surullinen, mutta lohduttavalla tavalla, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Pääsihän Sirius kuitenkin lopulta rakkaimpiensa pariin.
Mutta ihana kuulla, että pidit.

Miku: En ole myöskään päässyt yli Siriuksen kuolemasta, kuten en Severuksenkaan. Itsepintaisesti pidän kiinni ajatuksesta että he ovat hengissä :D Minä taasen olen kova Within Temptation fani ja sen kyllä huomaa :D
Mutta todella ihana kuulla, että pidit ficistä :)

sokerijuurikas

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #12 : 11.09.2008 21:44:28 »
Voi eii :( Menin katsomaan ficcilistaasi ja löysin tämän. Summary ja nimi oli niin puoleensavetäviä. Hei huhhuh melkein rupesin itkemään kun laitoin taustalle tuon laulun soimaan ja olen muutenkin nyt angstisessa ja herkässä mielentilassa. En ole melkein IKINÄ  lukenut mitään tältä osastolta. Kerta se oli ensimmäinenkin, ja hyvän ficin valitsinkin. Tämä oli niin surullinen biisi sopi loistavasti.

soju

LordPuhdemort

  • Vieras
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #13 : 14.09.2008 11:00:18 »
Kiitos kaunis kommentista sokerijuurikas :)

Hieman epäilin varsinkin tuota otsikkoa, kun on varmasti jokuseen kertaan käytetty :D Mutta suora suomennos se on käytetystä kappaleesta.
Tuo biisi on todella kaunis ja surullinen, vaikkakin lohdullinen, ja yritin saada sen myös tuohon ficciin. Kyllä itsekin hieman herkistyin kun tuota ficciä kirjoitin :)
Mutta oikein ihana kuulla, että pidit.

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #14 : 03.07.2009 17:51:03 »
Laitoinpas tuon biisin soimaan tuonne taustalle ja se toi tähän kyllä hienon tunnelman. Ficin tunnelma itsessään oli hyvin angstinen, muutama klisee löytyi välistä mutta mitäs olisi fic ilman paria kliseetä. Ihana lukukokemus ^^ Tuo Sirius/Harry tuolla oli kyllä mukava viittaus, voisin itse asiassa lukea siitä muutaman ficin jopa lisää. (: Ihana lukea välillä Sirius angstia kun aina tahtoo olla, että Harry on se joka angstaa kaikkien kuolleen :D Voi Sirius rukkaa tosiaan, aina menee joku pieleen. Nyyh. :< Mutta kiitos linkkauksesta, tää kannatti kyllä lukea :D
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Iituliini

  • Gerrun henkivartija
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Frerard <3
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #15 : 03.07.2009 20:46:13 »
Wouuh... Itken täällä.  :'( Siis... Todella hyvin ja kauniisti kirjoitettu. Ja Within Temptationin biisi sopi tähän ficiin täydellisesti. Tää on oikeesti yhdellä sanalla sanottuna upea.
Ihanasti kuvailua, rakastan sitä, kun on paljon kuvailua. Ja tosi kauniisti olit kuvaillut siriuksen tunteet! Ihailen sinua tässä asiassa! Mutta siis joo, olen aivan sanoton. Joten kiitos upeasta ja ihanasta ficistä.
Kiitos. <3

~Iitu
Vaikka minä itkisin
Olisin silti onnellinen niin pitkään kun sinä hymyilet. <3

ifirit

  • ***
  • Viestejä: 31
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #16 : 29.07.2009 01:34:20 »
Palasin taas pitkästä aikaa lukemaan tämän ihanan ficin enkä taaskaan joutunut pettymään,,, Kyyneleet valuvat silmistäni kun muistelen omia lähteneitä läheisiäni joten tämä tarina on minulle koskettavinta mitä olen lukenut

Shute

  • ***
  • Viestejä: 209
  • hei sun heiluvilles
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #17 : 08.08.2009 16:53:10 »
Tämä ficci on aivan ihana, olen tätä useasti lukenut, mutten koskaan kommentoinut (: Rakastan tätä, ja yllätyin kun huomasin että juuri sinä Puhhuijaa olit tämän kirjoittanut. Luin katsos äsken toisen sinun ficcisi, Arpien tähden, ja minusta (vain minun mielipiteeni) kirjoitat nykyään erillailla kuin silloin, kun kirjoitit tämän ihanuksen <3 Tykkään tästä ja tämä on iiihanan surullinen <3 Sirius on IC, ja todella onnistunut.  :-*

Shute
Shute

Jillian

  • Vieras
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #18 : 10.08.2009 13:00:12 »
Ensimmäisenä kiinnitin huomioni ficin nimeen. Joutsenlaulu-nimisiä ficcejä on jo vuodesta 2004 vilissyt kaiken maailman ficcifoorumeilla, joten olin lähes pettynyt sinuun kirjoittajana että menit valitsemaan tällaisen tympeän, usein toistuvan ficin nimen. Plussaa kuitenkin siitä, ettei tämä pohjautunut Joutsenlaulu-kappaleeseen (olen myös huomannut, että tällä nimellä liikkuvia ficcejä kommentoidaan paljon enemmän kuin muita - tietoinen valinta?) En tiedä koska olet kirjoittanut tämän, mutta tämä oli AU, enkä minkäänlaista merkintää tästä kuitenkaan nähnyt. (Tietenkin jos haluaa käsittää tämän ficin metaforisena eikä suorana kerrontana, mutta tämä oli kuitenkin kieleltään sellainen että uskon tämän olevan suoraa kerrontaa, joten hmm, miksei AU-merkintää?)

Sitten itse ficciin. Tunnelma oli raskaanhauras, muttei aiheuttanut itkureaktiota. Aika raskasta tekstiä, ja itseäni häiritsi etenkin monessa kohtaa pilkun väärä käyttö. Kliseitä löytyi aika lailla paljon (smaragdinvihreät silmät, olisikohan ollut noin 108587984 lukemassani ficissä). Pidin kuitenkin tavasta, jolla kuvailit ympäristöä, joskin nuo suutelevat joutsenet tuntuivat aivan liian hempeän kliseisiltä, jäin jo melkein odottamaan, milloin kuvaan astuu pörrösöpöfluffia. Kuvasit hyvin yhdellä lauseella, miten väsynyt Sirius on, siitä paljon plussaa! Lisäksi mukavaa vaihtelua tähän pariin, että Sirius angstaa menetyksiään eikä Harry, joskin nämä menetyksiään angstaavat hahmot tuntuvat kamalan raskailta ja hiukan liian epäaidoilta. Sait kuitenkin pidettyä Siriuksen suht IC:nä, vaikken voisi koskaan kuvitella tämän hahmon angstaavan niin paljon ja vielä kaiken lisäksi tappamassa itsensä jollain ihmeen pullomyrkyllä - mihin jäi se Siriuksen vahvuus ja tietynlainen toiveikkuus asioiden järjestymisestä, joka kirjoissa näkyi? Jokainen tietenkin rakentaa hahmonsa eri teitä, ei tämä suinkaan huono ficci ollut.

Kaikesta kritiikistä huolimatta ihan mukiinmenevä ficci.

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Joutsenlaulu [Sirius (Sirius/Harry)] Pg-13
« Vastaus #19 : 10.08.2009 20:41:23 »
Päätin kommentoida tätä, vaikka tiedänkin ettei kommentistani tule mitenkään erityistä. Halusin vain sanoa, että pidin tästä. Tässä oli tiettyä haikeutta, mistä ehdottomasti pidän lukiessani näitä ns. angstificcejä. Haikeutta ja kaunista surumielisyyttä.

Kuvailu oli äärimmäisen kaunista, eikä mun mielestä tässä nyt suunnattomasti ollut mitään kliseitä. Sirius oli kuvattu herkemmäksi kuin kirjoissa, mutta eihän hänen sielunmaisemaansa päästy kovin syvälle kurkistamaankaan. Ties vaikka mies olisikin herkempi kuin luultiinkaan.

The Swang song kruunasi koko ficin, ihan rehellisesti. Biisin avulla pääsin juuri oikeaan tunnelmaan, eikä tämä ficci jättänyt millään lailla kylmäksi. Ihailen sinua.

Kiitos, kun sain lukea tämän.  :)
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!