Kirjoittaja Aihe: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K11, dialogi  (Luettu 2257 kertaa)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 918
Nimi: Liljankukkia vuoteella
Ikäraja: K11
Paritus: James/Lily

Discalaimer: hahmot kuuluvat Rowlingille, enkä saa tästä rahallista hyötyä.

Osallistuu kasaan haasteita! Eli siis Dialogihaaste vol. 5:een, Paritusketjuhaasteeseen ja vielä Kulttuuripalettihaasteeseen paikan vaihtamisella.

A/N: Pahuksen dialogit, jotka kirjoittavat itse itsensä! Tästä piti tulla söpöä fluffya, mutta arvon henkilöt eivät suvainneet totella ainakaan siinä määrin, missä olisin halunnut.



Liljankukkia vuoteella


– James, minä varoitan sinua!
– Mistä muka, Lily kulta?
– Että tämän on parempi olla todella hyvä yllätys.
– Ah, niin, katsos... Totta kai olisin halunnut oikeasti lähteä sinne Pariisiin, mutta kyllähän sinä tiedät, etten ole saanut vielä töitä. Teen parhaani luonnollisesti, mutta ei pitäisi olla minun vikani, etten ole vielä ehtinyt saada...
– James Potter! Minä huomaan kyllä, milloin sinä olet tehnyt jotain tyhmää ja yrität selitellä sitä parhaasi mukaan. Vakuutan kuitenkin, että jos olet onnistunut pilaamaan häämatkamme vain sen takia, ettet ole saanut työpaikkaa, minä hankin eron saman tien!
– Älähän nyt, Lily rakas. Mikä voisi mennä pieleen, kun saamme kuitenkin olla yhdessä? Ja vieläpä ihan kahdestaan!
– Voi, sinut tuntien vaikka mikä...
– Nyt kyllä liioittelet. Käy vain siihen penkille mukavasti istumaan ja sulje vaikka silmäsi. Kerron sitten, kun olemme perillä. Tulet kyllä ihastumaan siihen, mitä pääset näkemään!

**

– JAMES POTTER!
– No mitä nyt, kulta?
– Älä siinä no mitä nyt kultaile. Missä helvetissä me oikein olemme!
– No mutta, älä toki kiihdy turhan takia. Katso nyt tätäkin rantaa. Oikein kaunistakan täällä on.
– Kutsutko sinä tätä KAUNIIKSI? Kun me olisimme voineet nauttia Pariisin hienostuneista nähtävyyksistä?
– Lily rakas, ihan oikeasti... Olisimme päässeet Pariisiin, mutta meillä ei olisi ikinä ollut varaa siellä yhtä yötä enempää. Täällä voimme elellä mukavasti kokonaisen viikon.
– No niin... mutta...
– Älä nyt yhtään muttaile. Tule, tuolla näet hotellimme. Se on piilotettu jästeiltä, joten voimme tehdä siellä olomme mukavaksi.
– Muuten se sitten tuskin onnistuukaan, sillä tämä koko paikkahan aivan vilisee jästejä! Missä me oikein olemme?
– Kyllä se sinulle vielä selviää, mutta mielellään pidän vielä jännitystä yllä. Tule nyt jo, minä varasin meille morsiussviitin enkä malta odottaa, että saan sinut sinne.
– Toivottavasti et kuitenkaan luule saavasi, sillä minua vihastuttaa edelleen, että toit minut tänne.
– Älähän nyt, Lily. Päätä vasta sitten, kun näet, minne olemme tulleet. Hotellikin näyttää oikein hulppealta!

**

– James.
– Niin? Puhu kiivetessä, jooko, minä haluan päästä jo huoneeseemme.
– Enkä puhu. Ole niin kiltti ja sano, että se aulan henkilö valehteli.
– Mitä, valehteli? Ei minun huomatakseni, miten niin?
– Siten niin, että jos hän ei valehdellut, me olemme oikeasti Sunny Beahcilla!
– Kyllä... Kyllä me taidamme siellä olla. Miten niin?
– MITEN NIIN MITEN NIIN?
– No siis... Miten niin? Mitä niin ihmeellistä Sunny Beachissa on?
– Sinä toit minut aivan tosissasi häämatkalle Sunny Beachille ja nyt kysyt, että mikä siinä on niin ihmeellistä?
– No... niin...?
– Olisiko vaikka juuri se, että kehtaat tuoda minut Sunny Beachille häämatkalle! Minä en kestä sinua! En kerta kaikkiaan kestä! Tiedätkö sinä lainkaan, millainen maine tällä paikalla on? Täällä ovat ainoastaan kaikki idiootit teinit ryyppäämässä niin rajusti kuin pystyvät, niin velhot kuin jästitkin, ja velhot ovat niin kännissä, että täällä joudutaan aika ajoin unhoituttamaan isojakin jästijoukkoja, kun he sekoilevat ympäriinsä ja uhkaavat paljastaa meidät!
– Mutta kulta rakas, eihän meidän tarvitse sekoilla sillä lailla...
– Luuletko sinä tosissaan, että täällä voi tehdä mitään muuta kuin sekoilla? Ei täällä voi tehdä mitään, mikä ei sisällä ryyppäämistä! Voin vain kuvitella, että olet arvoisien kelmiystäviesi kanssa haaveillut tänne tulosta, ja jotta pääsisit ennen heitä, raahasit minut tänne voidaksesi kiusata minua niin paljon kuin suinkin. No, tiedoksesi, SE TOIMI. Minä lähden kotiin!
– Ei, ei, ei! Lily rakas, olet nyt käsittänyt asian aivan väärin!
– Enkä ole!
– Olet! Minulla ei ihan totta ollut varaa muuhun, enkä olisi mitenkään voinut sinun antaa maksaa koko matkaa yksin. En minä ole tänne ikinä halunnut, ja jos olisimmekin halunneet Anturajalan, Kuutamon ja Matohännän kanssa tänne, tietysti me olisimme vain lähteneet.
– En silti pidä tästä yhtään!
– No joo, olisin minäkin mieluummin mennyt jonnekin vähän aistillisempaan paikkaan, myönnetään. Mutta silti, Lily, olemme sentään häämatkalla.
– Jolla minä en aio enää olla!
– Kulta rakas, tule nyt edes katsomaan sviittiämme ja päätä vasta sen jälkeen! Jos en saa siellä suostuteltua sinua jäämään, lupaan, että saatan sinut lentokentälle vaikka itse.
– No... hyvä on, jos varmasti lupaat!
– Kyllä, lupaan minä.
– Selvä sitten. Vieläkö pitkä matka?
– Ei, se taitaa olla heti tästä seuraava... Kyllä, tässä se on, numero 871.
– No niin, sisään sitten vain, herra Potter.
– Kyllä, rouva Potter!
– Älä viljele tuota nimeä liialti tai saatan hyvinkin palata entiseen.
– Minusta nimellä ei ole paljonkaan väliä, jos sen kantaja on niin kaunis kuin sinä.
– Älä viitsi olla tyhmä.
– Hymyilitkö sinä juuri?
– En taatusti! Olen yhä edelleen erittäin vihainen.
– Mutta voit sinä vihaisenakin hymyillä.
– En ainakaan sinulle, Potter.
– Eli sitten sinun täytyy olla leppynyt.
– Avaa nyt jo se saamarin ovi!
– Kyllä, kyllä. Kas näin!
– …
– No?
– …
– Lily?
– Hyvä on, onhan tämä aika nätti. Ja nämä kaikki liljat...
– Ajattelin, että ruusun terälehdet ovat jo vanha juttu.
– Oletko ihan varma, ettet tuhlannut koko matkabudjettiamme näihin kukkiin? Huonehan on aivan täynnä.
– Minulla on suhteita, kulta. Mutta ei taatusti aio kertoa, paljonko maksoin, niin että saat yrittää nauttia niistä ihan tietämättömänä.
– Ehkä se sitten onnistuu...
– Ai ehkä?
– No niin, ehkä.
– Tule tähän.
– En tule! Sinä vain suostuttelet minut leppymään.
– Entä jos suostuttelenkin?
– Ei se ole reilua.
– Totta kai se on reilua! Olet minun vaimoni.
– Sitten minäkin saan suostutella minua.
– Niin saatkin, jos luulet pystyväsi. Tule tänne, niin katsotaan, kumpi voittaa.

**

– Kuule, James.
– Niin?
– Taisin puhua vähän liian hätiköidysti aiemmin.
– Mitä tarkoitat?
– No... ehkä ei sittenkään haittaa, että olemme Sunny Beahcilla.
– Mm-m.
– Tai siis, nyt meillä on entistä suurempi syy pysyä koko matkan ajan huoneessa, kun muualla ei ole niin paljon tekemistä tai nähtävää.
– Olen aivan samaa mieltä niin kauan kuin tarkoitat ”huoneella” sänkyä.
– Ja luuletko minun tarkoittavan?
– Voi kuule, anna minulle viisi minuuttia, ja minä tiedän sinun tarkoittavan.
« Viimeksi muokattu: 14.07.2020 11:27:40 kirjoittanut Nyyhti »
Never regret something that once made you smile.

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K13, dialogi
« Vastaus #1 : 16.01.2014 00:06:25 »
Hyvin rullaava dialogi, ja pidin siitä tosin paljon, että samalla oli paljon tapahtumia ja tarinaa. Tässä samalla tuli todistetuksi se, ettei kuvailu ole lainkaan niin pakollista kuin joskus tulee ajaltetua. Ravistelevaa! Toisaalta vuoropuheluun upotettiin hyvin muutakin kuin vain turinointia, sai selville Sunny Beachin lisäksi paljon liljoista ja rahatilanteista. Kiva. Dialogi oli sujuvaa, nopealukuista ja hauskaa, hahmoilla persoonallisuuksia ja persoonallisuutta melkeinpä klassisella otteella.

Lainaus
Tästä piti tulla söpöä fluffya, mutta arvon henkilöt eivät suvainneet totella ainakaan siinä määrin, missä olisin halunnut.

Haha, no, en tiedä kuinka söpö tästä piti tulla, mutta meni hyvin näinkin. Luulenpa että monien mielestä loppu on aina sitä maukkaampi, mitä karvaampi on ollut matka. Toisin sanoen pieni riitelynpoikanen ja eripura saattavat olla vain hyvää ainesta suureen loppuratkaisuun!

Mun täytyy sanoa se, että jotenkin kiemurtelen siitä, että Lily käyttää sanaa jästi ihan tuosta vain. Kuvittelisin, että hän voisi (tämänkin tarinan persoonan perusteella) oli hieman tarkempi sen käytöstä. James voisi taas olla vähän reteempi ja käyttää sanaa vaikka sitten vastavihityn jästisyntyisen vaimonsa kuullen. :D Siitä tosin tykkäilin sitten paljonkin, että tässä otettiin kantaa ikiaikaiseen ongelmaan eli miten ihmeessä velhot eivät ole paljastuneet vaikka joisivatkin totuusseerumia eli siis alkoholia. Oikein kiva heitto. :>

// Totta! Ei-taikova on ei-kiva sana. :<
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014 14:31:42 kirjoittanut Renneto »
perhosen siivenisku


Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 918
Vs: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K13, dialogi
« Vastaus #2 : 16.01.2014 14:34:07 »
Oi ihanaa, kommentti! :) Superpaljon kiitoksia, Renneto! Järkytyn itsekin aina siitä, kuinka vähän kuvailua loppujen lopuksi tarvitsee.

Aloin miettiä tuota jästi-sanan käyttöä. Tavallaan tajuan, mitä haet takaa, mutten keksi yhtään, mitä noita sen tilalla käyttäisi :D Ei-taikova kuulostaisi jotenkin jo liian supertasa-arvoistavalta ainakin minun korviini. Joka tapauksessa tuon kohdan olisi voinut varmasti ilmaista toisinkin, vähemmän eriarvoistavasti - pitää kiinnittää ensi kerralla enemmän huomiota (:
Never regret something that once made you smile.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K13, dialogi
« Vastaus #3 : 28.01.2014 16:11:36 »
Awws <3

En kovin usein ole dialogeja lukenut, joten mielenkiinnosta piti lukaista tämä :) Tämä oli minusta viihdyttävä ja aika söpökin :3 James oli minusta aika söötti, mutta ehkä vähän turhan pehmo. Olen tottunut itse sellaiseen Jamesiin, joka enemmän kujeilee ja pelleilee, mutta ehkä Lily on vain opettanut herra Potterille käytöstapoja :D Lily on omasta mielestäni lilymäinen kaikessa tulisuudessaan ja itsepäisyydessään :) Kuten jo totesinkin, teksti oli oikein viihdyttävä, välillä naurahtelinkin heidän väittelylleen :D

Lempikohtani oli se, kun Lily ja James olivat astumassa hotellihuoneeseen. Minusta se oli suloinen ja sai minut hymyilemään :) Kiitos kovasti suloisesta dialogista!

-DragonHeart58

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 918
Vs: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K13, dialogi
« Vastaus #4 : 29.01.2014 18:21:01 »
DragonHeart58, kiitos paljon! (: Hauska kuulla, että James oli mielestäsi pehmo, kun omasta mielestäni olin tehnyt hänestä nimenomaan oikein pelleilijän tähän! :D Ihanaa, että olin onnistunut naurahduttamaan ja hymyilyttämään (: Kiitos vielä kommentistasi ja siitä, että jaksoit lukea!
Never regret something that once made you smile.

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 113
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K13, dialogi
« Vastaus #5 : 31.01.2014 09:58:52 »
En usein lue dialogeja, enkä myöskään James/Lily-paritusta, mutta tulin kuitenkin lukemaan tämän.
Liljankukkia vuoteella on kaunis otsikko ja pidän siitä, erityisesti siksi, että pidän kovasti liljoista.
Dialogi on sujuvaa ja kulkee ilman hämmennyksiä.
Sisällössä sen sijaan oli hämmennyksiä, sillä en ole itse kuvitellut Lilyä noin jästivastaiseksi tai kiukkuiseksi. :D
James oli suloinen ja kovin kärsivällinen, aika kiva James. :)

Tykkäsin kovasti siitä, että ei tullut hetkeäkään jolloin olisin miettinyt 'kumpi tämän sanoo?'.

- Frac
The truth is, among Boov, I do not fit in. I fit out.

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 918
Vs: Liljankukkia vuoteella, James/Lily, K13, dialogi
« Vastaus #6 : 31.01.2014 12:22:54 »
Ihanaa, FractaAnima, että eksyit tänne! (: Huhuh, meinasin pudota tuolilta, kun kehuit otsikkoa - otsikkoni kun yleensä tuppaavat olemaan aivan typeriä :D Erityisen mukava kuulla, että ei tullut hetkiä, jolloin olisi pitänyt miettiä, kumpi sanoo mitäkin. Itse olen nimittäin törmännyt harmillisen usein sellaisiin muuten aivan mahtavissa dialogeissa, joten yritin tietoisesti vältellä moista. Kiitos paljon kommentistasi!
Never regret something that once made you smile.