Kirjoittaja Aihe: Twilight: Sinun vuorosi | K-11 Jane, One-shot, drama, angst  (Luettu 2748 kertaa)

VampireHeart

  • Vieras
Ficin nimi: Sinun vuorosi
Author: VampireHeart
Beta: -
Genre: Drama, angst
Fandom: Twilight
Ikäraja: K-11
Päähenkilö: Jane
Summary: "Yksi sana voi tappaa. Pelosta huolimatta."

A/N: Tämä on ensimmäinen ficcini, joten kommentit olisivat mukavia jotta tiedän, mitä voisin vielä parantaa. Ikärajasta en ole aivan varma, varmuuen vuoksi laitoin K-13. ]Tämä ei ole ominta tyyliäni, joten haluaisin siitäkin kommenttia...


Vaalea iho tummaa vasten. Tumma samettinen kosketus kämmentä vasten. Vihreää. Mustaa. Piikkejä. Rakkautta. Toteutumattomia unelmia. Valmiina puhkeamaan, ja särkymään uudelleen.

"Tuletko?"

Pehmeän petollinen ääni. Lämmin ja silti niin kylmä. Pettää jo yhdellä sanalla. Pakko vastata myöntävästi, mutta en voi. Pelko. Petetyksi tulemisen pelko. Kuoleman pelko.

"En."

Ääni vapisee paljastaen riehuvan pelon. Ruusuiset huulet puristuvat yhteen. Mustan kaavun peittämä lapsen keho vapisee. Pelosta. Tummat silmät laajenevat kauhusta. Taas uusi uhri. Ja taas. Ja taas. Vallanhimon surmaamia.

"En tee pahaa."

Valheita. Mustia, polttavia, purevia valheita. Miksi uskoisisn? Kalpeat sormet puristavat kaavun karkeaa helmaa. Miksi se olen juuri minä? Kysymyksiä ilman vastauksia. Kysymyksiä, joihin ei vastata koskaan.

"Tule."

Varovainen askel taaksepäin. Puristava pelko. Tieto omasta kohtalosta. Se ei ole kevyt. Pelko. Tuska. Taas pelko. Kuoleman pelko. Aina vain kiivaampaan tahtiin. Kovat kourat tarttuvat mustaan kankaaseen. Raju nykäisy eteenpäin.

"Sinun vuorosi."

Siinä se loppuu. Ei pelastumisen mahdollisuutta. Pelko pakottaa silmät kiinni. Ehkei se satu, jos sitä ei näe. Köysi? Palavat risut? Vain yksi sana. Siinä se. Yksi sana voi tappaa Pelosta huolimatta.

"Ei."

Sydän lyö kovaa. Kohta se on ohi. Lopullisesti ohi. Terävä pisto. Hämmennys. Tuska. Pelko, tuska, pelko. Vuoronperään. Se on ohi. Kaunis lapsi, erilainen kuin muut. Taas yksi uhri. Lahjakas, ja vaarallinen.

"Kipu."

Avaa punaiset silmät. Tappaja vajoaa maahan, huutaa. Kierii lumessa. Punaiset silmt sulkeutuvat ja huuto kuolee. Mustaa valkoisella. Valkoista mustalla. Uusi tunne, verenhimo. Kalpeilla huulilla kareilee hymy. Kyky satuttaa. En ole avuton. Tulikatse. Vampyyri, valta, uusi elämä.

"Olen Jane."

Tuska, taas tuska. Janon tuska. Tyydytetty. Ikuinen elämä. Punaiset silmät. Valta. Minun, kaikki minun.

"Volturit."
« Viimeksi muokattu: 19.11.2014 15:15:37 kirjoittanut Beyond »

nnora

  • neiti Lupin
  • ***
  • Viestejä: 484
  • ava by raitis
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #1 : 03.12.2010 20:36:07 »
Vau.

Tää oli vähän sekava(okei, saattaa johtua ihan itsestäni, olen väsynyt), koska tuolla oli paljon yhden sanan virkkeitä. Se teki ficin aika lailla sekavaksi ja vaikealukuiseksi mielestäni. Mä en oikein juontakaan tajunnut, mutta ilmeisesti Jane muutettiin vampyyriksi, ja hän liittyi Voltureihin? Ehkä olen vain tyhmä tai jotain, mutten saanut juonesta kiinni enkä siitä mitään irti. Mutta mahtavaa kuvailua sulla oli(siis ah, kerrankin joku kuvailee tarkasti <3) , enkä kirjoitusvirheitä löytänyt ja kielioppi on kohdallaan! Hyvä fic, mutta parantamisen varaa olisi. (:

Ah, oon ylpeä itsestäni, kun sain aikaiseksi jotain rakentavaakin <3 Päivän hyvä työ tehty,

nnora

/edit: heti tuli mieleen lisää kommenttia, tonne alkutietoihin voisi genreen lisätä angst, koska sitäkin mielestäni löytyi.
suurin aarre on ymmärrys rajaton

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #2 : 04.12.2010 12:27:26 »
nnora Kiitos kommentista. No joo, sekava on kyllä, mutta se on tarkoitus. Juonion aika olematon, mutta oikeaan osuit veikkauksellasi. Jane tosiaan liityi Voltureihin. Tämän ficin idea on juuri kuvailussa, joka syrjäyttää tässä myös juonen. Yleensä en kuvaile aivan näin paljoa, vaan yleensä kirjoitustyylini perustuu tiukasti juoneen. Kuten sanottua, tämä ei ole sitä minun ominta kirjoitustyyliä. Sitäkin kyllä tulee tänne vielä...

Mutta KIITOS.

-VampireHeart-
« Viimeksi muokattu: 05.12.2010 12:50:18 kirjoittanut VampireHeart »

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #3 : 06.12.2010 12:36:55 »
Kiitos cassable. Onhan näitä Jane-ficcejä tosi vähän. Niitä on kuitenkin tosi mukava lukea. Tällainen Janen menneisyys on houkuttelev, koska siitä tosiaan kerrotaan sarjassa niin vähän. Aion ehdottomasti jatkaa ehkä myös Jane-ficcien pohjalta. Betaahan mulla ei ole, mutta kolme kaveria on jo tuon aikaisemmin lukenut, ja antanut palautetta. Joten... Ja tykkään vielä itse sellaisista teksteistä, joissa ei kaikkea anneta valmiiksi. Sitä en yleensä koskaan tee omissa teksteissä. jotenkin rakastan myös sanoilla leikittelyä.

VampireHeart kiittää rakentavasta kommentista!
« Viimeksi muokattu: 06.12.2010 12:39:33 kirjoittanut VampireHeart »

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #4 : 12.01.2011 19:56:01 »
Jane muuttumassa vampyyriksi ja liittymässä Voltureihin, jonka olisin päätellyt ilman kommenttien silmäilyäkin. ;) Ja petollisen pehmeän äänen omaavan vampyyrin nimeäisin Aroksi, sillä tämä on kaksijakoinen persoona käyttäytyessään kohteliaasti ja sovittelevasti, jopa juoniessaan. (On laskelmoivampi kuin Caius.)

Kielenkäyttö herättämä reaktio oli yhtä kaksijakoinen kuin kohteliaasti käyttäyvä vallantavoittelija. Pidin, kritisoitavaa. Pidin, kritisoitavaa. Enttententten. Kielenkäyttöhän on ihanteellisinta silloin kuin se on harmoniassa tapahtumien ja tunnelmien kanssa. Vampyyriksi muttuessa ruumis palaa eräänlaisella myrkyn sytyttämällä roviolla, jonka lieskat syövät kuolevaisuutta pois aiheuttaen suunnattoman sunnaattomia tuskia. Minun ajatukseni eivät ainakaan pysyisi koossa kivun raadellessa ja kärventäessä. Ajatukseni olisivat yksittäisiä sanoja ja hyvin lyhyitä lauseita verenpunaisessa usvassa.

Ja silti olisin pätkinyt vähemmän lauseita kirjoittamalla enemmän predikaatillisia lauseita, ettei viini laimene haileasti viinille maistuvaksi vedeksi.

Laimennutta viiniä tai ei, niin teksti oli hiton seisahduttava, hyvässä mielessä hätkähdyttävä eikä voinut kuin pysähtyä tuijottamaan ruutua vastasyntyneestä vampyyrittaresta hehkuvan voiman hyökätessä. Muista eroava lahjakas lapsi, jolla on kyky satuttaa. Valta ja kaikki muut olisivat oleva hänen, Voltureihin liittyneen Janen. Kovin, kovin unohtumaton elämys, jolle ”Volturit” antoi viimeisen silauksen!

Sori etten osaa sanoa muuta.

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #5 : 13.01.2011 09:15:06 »
Kiitos Lavinia, tuossa oli ihan riittävästi palautetta. Ehkä olisin voinut kirjoittaa vähän toisella tapaa, mutta silloin ehkä se ei olisi vaikuttanut aivan samoin.

En ollut edes ajatellut, kuka tämä petollisen lempeä vampyyri on. Ilmeisesti se onkin Aro. Se taisi olla vain joku Volturi, joka oli Janesta pelottava.

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #6 : 15.01.2011 16:49:54 »
Tarkoitus ei ole loukata ja uskon että on tarkoituksella mutta tämä oli todella, todella sekainen.
Suoraan sanottuna en ymmärtnyt mitään.
Oliko kertoja Jane vai kuka ja siis... En ymmärtänyt...
Syy luultavasti kuitenkin on minussa, en taida tänään olla millään älyllisemmällä päällä.
Jotenkin... ääh! En tiedä että pidinkö vai en.:D
Kuitenkin, kiitos. Sainpahan hiukan ajattelemista.;)

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Sinun vuorosi
« Vastaus #7 : 15.01.2011 17:02:44 »
Lööperiikka, en loukkaannu. Aina ei voi kirjoittaa sellaista tekstiä, jonka kaikki ymmärtävät. Tyylini on kyllä selkeämpi, mutta tämä oli tällainen kokeilu. Jane kertoo tätä tai kertoo ja kertoo, mutta Janen näkökulmsta kirjoitin.

Tiedän kuitenkin itsekin, että tämä on sekava ja olen saanut kavereiltani, joilla olen tämän luetuttanut sekä kehuja että moitteita. Kaikkia ei voi miellyttää samalla kertaa. Arvostan silti sinunkin mielipidettäsi.