Kirjoittaja Aihe: Twilight: So absurd! (UUSI LUKU 27.12.) | K-11, E/B/J - Jatkoa My Dear, My Soulmate:lle  (Luettu 19279 kertaa)

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: So absurd! (2. OSA 11.7.)
« Vastaus #40 : 13.07.2010 14:43:16 »
I Love, i love, I LOVE THIS!!! <33
Ihanaa ku luultavasti on tulossa kunnon draamaa!

Ähh... Olen ihan shokissa enkä saa mitään kirjoitettua...
Mutta jatkoa tähän ihanaan ficciin!!!

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: So absurd! (2. OSA 11.7.)
« Vastaus #41 : 14.07.2010 00:44:02 »
Hyvä luku taas :D
Kyllä se Jake noi haukkumanimet osaa  ;)
Odottelen jatkoa

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: So absurd! (2. OSA 11.7.)
« Vastaus #42 : 15.07.2010 15:54:59 »
Bella hyökkää susien kimppuun, vaikka on alivoimaa, ettei Edwardia satuteta! Oi, vitsit kun söpöä : )

Tykkäsin niin paljon, kun oli Edward POVia melkein koko luku! Enää vähän sitä Jaken angstausta, jippijaijee. Nauroin tuolle Jaken ajatusryöpylle, että se sai Edwardin huomoin, pitkä litania haukkumanimiä, paras tapa saada huomio, eh?

Bellan reaktio siihen, että se oli Jake, näyttää valitettavasti siltä, että Bella ilahtui. Ei näin! Tai voi se ilahtua, mutta sen jälkeen pitää olla v-ä-l-i-n-p-i-t-ä-m-ä-t-ö-n eiks jee?

Pistä vielä uus luku ennenkö lähen jenkkeihin jookos? : D
The first one is always the hardest one.

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: So absurd! (2. OSA 11.7.)
« Vastaus #43 : 17.07.2010 21:38:02 »
Lainaus
Pistä vielä uus luku ennenkö lähen jenkkeihin jookos? : D
Lainaus
Ähh, sun on pakko kirjottaa lisää!
Lainaus
jatkoa nopeesti.. ; >>
Teidän patistukset (hihi)  toimi ja jatkoa tulee jo viikon sisään, whoa. : DD (No mulla on töitä niin ei oikeen jouda eikä jaksa kirjoittaa :<)

Kiitos ihanista kommenteista ihanat mussukkalukijani, ja tässä tulee uutta osaa jossa ei hirveästi vielä edetä. Nämä ekat luvut on tämmöstä alkulämmittelyä. (Tarkkasilmäiset saattavat bongata rivien välistä jotain myöhemmin oleellista ;>)



Luku 3

Bella's PoV

”Jep, minähän se”, hän vastasi. En olisi uskonut sitä todeksi, ellen olisi itse nähnyt tätä ilmestystä. Ilmestystä, joka oli paras ystäväni vuosikymmien takaa. Tuota pähkinänruskeaa ihoa, korkeita poskipäitä, nyreää ilmettä, kulmien alta pilkottavia mustanruskeita silmiä, mustaa – tosin lyhyeksi kynittyä – tukkaa, joka loi vahvan kontrastin vitivalkoisiin hampaisiin. Ei epäilystäkään, selvästi Jake. Teoriassa ilmiselvää, mutta seikan sisäistäminen tuntui juuri nyt ylitsepääsemättömän mahdottomalta. Paras ystäväni oli minun tavoin taruolento, ja olimme eläneet vuosikymmenet pimennossa toisiltamme, kai.
”Kenellä plastiikkakirurgilla sinä käyt? Vaikuttavaa jälkeä, pakko myöntää”, Jacob keskeytti ajatustulvani.
”Jake...”
Hänen huterasti ylpeilevä, tunteitaan peittelevä ja surkeasti vitsaileva olemuksensa mureni, ja pojan ilme muuttui vähintäänkin yhtä vaikeaselkoiseksi kuin omani.
”Bella”, hän kuiskasi.
En tiennyt mitä sanoa. Kiva nähdä pitkästä aikaa, ehti jo tulla hiukan ikävä? Anteeksi että ilmoitan vasta nyt, mutten kuollutkaan puolisataa vuotta sitten? Tehdäänkö joskus yhdessä jotain, ihan vaan vampyyrina ja ihmissutena? Aika harmi, että meillä pitäisi ilmeisesti vihata toisiamme automaattisesti, vai mitä? Mitäs olet puuhaillut viime vuosikymmenet, muuta kuin tappanut kaltaisiani? Haluatko vieläkin lähteä treffeille kanssani?

Oi, vaihtoehtoja oli niin paljon!
”Tämä on ihan hullua”, mutisin puoliääneen.
”Kieltämättä aika luonnotonta ja sekopäistä”, Jakekin myönsi.
”Onko mielestäsi meillä mitään puhuttavaa?” kysyin sitten ääni särähtäen.
”Helvetti soikoon, kai tuo oli retorinen kysymys?!” Jacob ärähti.
”Oli, oli. Pelkäsin reaktiotasi, jos olisin sanonut, että meillä on paljon puhuttavaa. En tosiaankaan tiedä tuntemuksiasi minun suhteeni nykyään.”
”Kunpa tietäisin edes itse”, Jacob mutisi pöyhien hermostuneen oloisesti hiuspehkoaan. Sitten hän vilkaisi hiukan syrjempään olkani yli. Hänen ilmeensä muuttui vihaiseksi, ja kulmat kutristuivat entisestään.
”Sinun... Cullen alkaa olla jo hiukan kärsimätön”, Jake sähähti sitten.
”Ensimmäinen koulupäivä”, älähdin. Oli päässyt jo unohtumaan. ”Pakko mennä”, valitin. Juuri nyt oppitunnit eivät olleet maailman mielenkiintoisin käsite.
”Eikä ole”, Jacob mutisi, ojensi kättään hiukan minua kohti mutta veti sen yhtä nopeasti takaisin. Epäröi.
”Onpas.” Harkitsemattomasti ja riskialttiisti tartuin Jacobin valtavasta kämmenestä, ja säikähdyksestä hypähdin hiukan taaksepäin.
”Eihän sinuun voi edes koskea, saamarin hiili!” karjaisin ehkä turhan asiattomasti. Jacobin ruumiinlämmön täytyi olla käsittämätön lukema, pelkkä hipaisu oli poltellut vietävästi.
”Pata kattilaa soimaa, jääkalikka”, Jake tokaisi sitten, ja kun nostin katseeni, näin hänen huulillaan koreilevan vinon hymyn. Sinä hetkenä sisälläni läikähti ripaus toivoa siitä, että tämä saattaisi ehkä toimiakin.
”Nähdään pian, joohan?” pyysin.
”Totta kai, Bells. Tänään, kun jännittävä ensimmäinen koulupäiväsi on ohi?” hän tiedusteli sitten ivaa äänessään.
”Tavataan kolmelta tässä samassa paikassa?”
”Okei. Vien meidät sieltä hiukan rauhallisempaan paikkaan”, hän lupasi.
”Minne?” kysyin hämmentyneenä. Keskelle arometsää?
”La Pushiin. Quilillakin on varmasti ikävä sinua”, hän vastasi sitten naurua äänessään.
”Mutta - -”
”Ei muttia! Minä voin päättää jokaisen suden liikkeistä”, hän irvisti hiukan, ”ja luulenpa että muista kyläläisistä ei taida olla vastusta sinulle, senkin peuranteurastaja.” Jake koitti peitellä tuntemuksiaan kovasti, mutta inhon aisti hänen äänestään. Tökkäsin kevyesti, varoen voimiani, häntä käsivarteen.
”Hei Bells, vaikka oletkin itse kiveä, en minä mitään vaahtomuovia sentään ole.”
”Sinäkin syöt riistaa!” marisin tympääntyneenä hänen haukkumanimestään.

Tämä oli vaikeaa. Sivustaseuraajan silmin naljailumme olisi vaikuttanut täysin vaivattomalta, kuin olisimme edelleen parhaat kaverit. Mitä ehkä toivoinkin meidän olevan. Mutta löin vaikka pääni pantiksi siitä, että vitsailevan kuorensa alla Jacob oli yhtä hukassa kuin minäkin. Yhtä hukassa tunteidensa suhteen. Meidän kahden suhteen. Ei ollut mikään ihme, ettei tapaamisemme tuntunut laisinkaan luontevalta. Kuinka se voisikaan olla sitä, kun vastakkain oli kaksi luonnottomuuden perikuvaa?

”Bella, jollain kierolla tasolla minä olen riistaa. Teille jokainen, jonka suonissa virtaa veri, on riistaa. Sinä vain olet nirso”, Jacob ilkesi vastata, mutta tunnelmaa kevensi hiukan pojan virnuilu.
”Tuo oli asiatonta!”
”Yritit tappaa minut!” Jacob tykitti takaisin.
”Hittolainen, itse kävit kimppuuni, ja anteeksi vain, etten tiennyt susi-alteregostasi!” kivahdin jo hiukan vähemmän leikkimielisemmin. Ehkä, ehkä pikkuhiljaa, huomasin. Ehkä pikkuhiljaa aidot tuntemukset alkaisivat raivata tietään vapauteen. Ehkä hienosteleva, peittelevä esirippu vedettäisiin hitaasti sivuun, ja voisimme vielä joskus olla yhtä vaivattoman vapautuneita kuin silloin ennen.

* * * *

”Hah, aika huvittavaa että meillä on ollut satoja vuosia sopimus susien kanssa ja yhtäkkiä sinut vain kutsutaan La Pushiin”, Emmett nauroi. Edwardia sen sijaan ei näyttänyt pahemmin naurattavan.
”Älä mene, Bella”, hän aneli.
”Menen. Miksi en menisi?”
”Heitä on viisi, sinä olet yksin. Entä jos se onkin vain ansa?” Edwardin kulmat olivat huolesta kurtussa.
”Ei ole. Kyllä sinä Jaken pään sisään näit. Ja lupaan tulla yhtenä kappaleena takaisin.” Sipaisin Edwardin nenänpäätä ja koitin hymyillä mahdollisimman rohkaisevasti.
”Ja lisäksi minä näen, että Bella selviää hengissä. Niitä typeriä rakkeja en näe”, Alice kuulosti hyvin turhautuneelta, ”mutta näen että jo tänä iltana me teemme jotain kivaa yhdessä”, tyttö myhäili.
Jotain kivaa?” kysyin hyvin epäilevästi.
”Näet sitten”, Alice hihkaisi. ”Mutta mene jo nyt, koira taitaa kohta tulla kärsimättömäksi – olet jo myöhässä.”
Vilkaisin Emmettiä ja Alicea merkitsevästi, ja Alice tajusikin häipyä paikalta. Emmett sen sijaan esitti kuin ei huomaisikaan, ja kun pyysin häntä poistumaan käsimerkillä, tämä vastasi tyynenä.
”Olen minä nähnyt teidän ennenkin kuhertelemassa. Odotan Edwardia että pääsisimme metsälle.”
Taas?
”Ihan huvikseen vain, pelleilemään karhujen kanssa.”
Katsoin Edwardia hiukan kummastuneena – ei hänen tapaistaan tappaa eläimiä huvikseen – ja tämä vaikutti vilpittömältä. Tosin Edward oli kyllä pahuksen hyvä näyttelemään, mutta miksi hän valehtelisikaan?
”Mutta minä menen nyt”, ilmoitin ja kurkotin suikkaamaan Edwardille nopean suukon leukapieleen. Sitten juoksin autotalliin ja käynnistin hohtavan valkean Audini, jonka Edward oli minulle välttämättä halunnut ostaa. Kun peruutin tallista ulos, kuulin Edwardin marisevan jotain sensuuntaista kuin ”ei noin äkkiä”, ja kaartaessani heidän ohi Emmett vilkutti lapsellisen innokkaasti, ja Edward näytti hiukan myrtyneeltä. Nauroin ääneen ja lähetin vielä lentosuukon hänen suuntaansa. Sitten otin suunnan kohti La Pushia. Paikkaa jossa oli käynyt viimeksi melkein sata vuotta sitten.

Radiosta soljui sointuvasti ikivanha klassinen, ja olin yhtäaikaa sekä hyvällä että epäilevällä ja huolestuneella tuulella. Ajaisinko vain Billyn talon pihaan, ja olisin kuin iltakahville saapunut ystävä? Onneksi ongelmaani ilmeni ratkaisu samantein, sillä rajalla Jacob seisoi puolialastomana tienvieressä. Pysäytin jouhevasti autoni, ja tämä hölkkäsi oven viereen. Aukaisin automaatti-ikkunan ja hymyilin kokeeksi pienesti.
”Kelpaako kyyti?”
”Totta hemmetissä, olet myöhässä!”
”Anteeksi. Et kai paleltunut?”
”Hah. Ruumiinlämpö mukavat neljäkymmentäastetta. Pelkään enemmänkin saavani hypotermian läheisyydessäsi, mutta kyllä ehkä kestän matkan verran”, Jake murahti ja istahti pelkääjänpaikalle.
”Oletko yhtä hidas ajaja kuin ihmisaikoinakin?” tämä tiedusteli kumman luontevasti.
”En. Ajan nyt hiljaa koska minulla on särkyvää kyydissä”, virnuilin. Ainakin osaltani käyttäydyimme yhä pintapuolisti vitsaillen toisen läsnäollessa. Jake oli saanut minut pelleilemään vampyyriydestäni enemmän kuin koskaan.
Jacob tuhahti ja vaihtoi lupia kyselemättä radion jollekin kanavalle, jossa joku minulle tuntematon artisti ulisi korviavihlovasti rämisevän musiikin pauhatessa taustalla.
”Kerrankin aletaan taas päästä hyvän musiikin makuun”, hän mutisi. ”Kolmekymmentä vuotta sitten sai kuulla sitä teknonkaltaista turhautumiseen saakka.”
Elimme molemmat rockin- jälleen kerran - uudelleensynnyn aikakaudella. Miten tässä osaisi olla... ihmisiksi?

”Osaatko ajaa La Pushiin?”
”Totta kai. Muistan reitin. Hassua nähdä onko mikään muuttunut – te ette ainakaan”, naurahdin.
”Muistatko muutakin kuin reitin?” Jake kysyi hiukan kummastuneena.
”Muistan. Muistatko sinä reitin Charlien talolle?” tiedustelin sitten. Minä ainakin olin pinnistänyt muistisolujani, ja vaalinut ihmiselämäni hetkiä huolellisesti.
”Muistan. Olen ikuisesti nuori, ei minua dementia vaivaa”, Jacob tuhahti. ”Muistatko... meidän yhteiset hetketkin?” tämä kysyi sitten vaikeana, raapien päälakea valtavalla kämmenellään.
”Tietty Jake”, vastasin rennosti. ”Nehän olivat ihmiselämäni hienoimpia hetkiä”,  jatkoin rehellisesti.
”Muistatko kesän 2006, älytön helle ja oltiin First Beachilla eräänä iltapäivänä?” hän kysyi sitten.
Mietin hetken, mitä Jake oikein tarkoittikaan, ja sain oikean muiston kaivettua vaivattomasti esiin. Kasvoilleni kohosi leveä hymy, ja Jacob räjähti nauruun.
”Olit niin aikuista silloin, hitto vie. Lapsi olet vieläkin, ainakin teoreettisesti.”
”Yhdeksäntoista vuotta”, valitin.

”Saamarin Jake, kastelit minut”, huudan Jacobin pukattua minut veteen – kiitos kömpelyyteni. Istun rantavedessä, yrittäen näyttää vihaiselta ja ärtyneeltä, mutta kun vesi kastelee farkkuni en voi pidätellä naurua.
”Nosta minut ylös”, marisen. Jake ojentaa kätensä, ja sen sijaan että yrittäisin nousta itse, kiskaisen hänet veteen seurakseni. Ja nauran räkäisesti.
”Senkin”, Jacob murahtaa ja räiskäyttää vettä naamalleni. Minä tulitan takaisin, ja pelleily yltyy äärimmilleen. Jake tunkee minut väkisellä upoksiin, ja kun pärskien pulikoin pinnalle, kohtaan hänen ilkikurisen virnistyksen.
”Olet ilkeä, tiedätkös”, mutisen kun kampean ylös rantamudasta vaatteet vettä tihkuen.
”Ei niin äkkiä!” Jake karjaisee ja hyppää ylös kaataen minut uudelleen sukkeloon.
”Nyt ylitit kärsivällisyyteni”, tiuskasen vettä yskien.
”Käydään kuutamouinnilla, eikö olisikin romanttista?” Jake virnuilee ja saa minut jopa huvittumaan.
”Eihän nyt ole kuutamokaan!”
”Pikkuvikoja”, hän sanoo ja lähtee uimaan kohti järvenselkää. En uskalla päästää häntä yksin, joten menen hänen perässä, vaatteiden tehdessä uimisesta entistä raskaampaa.
”Bella”, Jake mutisee hetken kuluttua pysähtyen niille sijoilleen kellumaan.
”No?” kysyn hiukan hengästyneenä.
”Äh, ei mitään. Jatketaan uintia”, hän tokaiseekin, ponkaisee pohjasta vauhtia, ja lähtee sukeltelemaan rantaviivaa pitkin. En älyä, mitä hän olisi halunnut sanoa. Ei varmaankaan mitään merkittävää.


Minua huvitti – tuolloinkin Jake yritti paljastaa tunteensa, muttei vielä rohjennut. Tänä päivänä, tunteet olivat varmasti täysin päinvastaiset, tai roimasti muuttuneet ainakin. Ehkä vampyyriyteni olikin joltain kannalta hyvä asia hänellekin; nyt Jacobin oli helppo pitää minua vastenmielisenä, ja haudata vanhat tunteensa – sillä hänenhän piti vihata minua. Hänen luontoonsa olisi kuulunut halu tappaa minut. Mutta tilanne oli poikkeuksellinen, ja tämän mahdollisti Culleneiden vuosien takainen sopimus.

Edward. Minulla oli jo nyt ikävä häntä. Mitäköhän hän mahtoi tehdä nyt?
”Kertoisitko, mitä olet miettinyt viime minuutit?” Jake tunki ajatuksiini.
”Sitä, miten pahuksen hölmö olit silloin. Siellä rannalla.”
Jacob virnisti yhtä leveästi kuin muistossani.
”Se oli ihanaa aikaa. Silloin kaikki oli vielä inhimillistä. Molemmat oltiin ihan vain Bella ja Jacob.”
”Minä olen vieläkin Bella”, kuiskasin.
”Joo joo, mutta tiedät kyllä mitä tarkoitan. Ihmissusi ja vampyyri kaveeraamassa on naurettavuuden huippu. Säälittävyyden aallonpohja.”
”Ei sen tarvitse niin mennä”, intin. ”Me voidaan saada tämä toimimaan.”
”Mikä tämä?”
”Meidän ystävyys. Se, mitä meillä oli.”
Jacob irvisti hiukan tuskaisen näköisesti. Ymmärsin ehkä miksi – se mitä Jakella oli, oli vaille vastakaikua jääneet tunteet minua kohtaan. En usko, että hän kaipasi niitä.

”Perillä”, ilmoitin parkkeeratessani auton punaisen, ränsistyneen talon pihaan. Näkymä aiheutti minussa haikeutta ja valtavan muistovyöryn. Tuo lato, tuo chevynromu, tuo suuri tammi – kaikki oli muuttumatonta. Aivan kuin olisin palannut aikakoneessa takaisin ihmisajoilleni. Aivan kuin kaikki olisi niin kuin ennen.

Paitsi ettei olllut.

”Tervetuloa takaisin, Bells. Usko tai älä – sinua on kaivattu”, Jake sanoi minulle hiukan vakavasti hymyillen, kun astuin hänen edellä tutusta mahonkipuisesta ovesta sisään.
”Kiitos. Hankala uskoa. Tai tuskin kaipasit ainakaan vampyyria La Pushiin.”
”Totta tuokin puoli”, hän naurahti, astellessaan olohuoneeseen. ”Paina puuta.”
Sohvakin oli sama. Hyvin hiutunut ja ränsistynyt, mutta se ei tainnut Jakea haitata. Poika ei koskaan ollut vaikuttanut ympäristöstään piittaavalta henkilöltä. Muistin muovikatoksista kasatun autotallin, öljytahrat hänen vaatteissaan, rehottavan nurmikon, rikkinäisen riippumaton. Se oli osa La Pushia. Täällä kuului olla sellaista. Jaken kuului olla sellainen.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2010 21:43:57 kirjoittanut Blinky »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #44 : 17.07.2010 22:11:56 »
Oi aaaivan ihana.
Jotenkin tuntuu ettei tuo noiden ystävyys luonnistu.
Jatkoa <33

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #45 : 17.07.2010 23:10:03 »

ääh, jotenkin hirmu kiva, mutta jotenkin ärsytti. Jacob siis, en ole ikinä ollut mikään sen hirveä fani.. (;
osaat todellakin kirjoittaa, teksti oli aivan ihanaa luettavaa
nyt vaan jatkoa nopeesti.. : >>
kiitoksia ♥

Deep

  • Vieras
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #46 : 17.07.2010 23:12:30 »
Hyvin kirjotettu taas tääkin luku ja jatkoa toivon pian taas  :)

aurore

  • Vieras
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #47 : 17.07.2010 23:17:43 »
Hienosti kirjoitettu taas <3
En vain pidä Jacobista yhtään, team Edward sen olla pitää  :-*
Rakentava suksi kuuseen =(
Jatkoa nopeasti tulemaan !
~ a.

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #48 : 17.07.2010 23:22:19 »
Tosi ihana!
Söpö ja koskettava ja Emmettki oli mukana ja.... awww! Rakastuin!
Jatkoo nopeesti!
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #49 : 17.07.2010 23:37:20 »
Äww! Ihanaa. Vitsi toi on toi Bellan ja Jaken juttu se vaan on... niin ihanaa.
Oon ehkä vähän outo mut haluaisin että Bella ja Jake seurustelis ja Bella oli Edwardin kanssa ystävä. :D
Jatkoa ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #50 : 18.07.2010 03:21:58 »
Nö höh : ( Tässä luvussa keskityttiin iiihan liikaa Jacobiin ja ihan liian vähän Edwardiin! Ehkä mun pitää pikkuhiljaa alkaa hyväksyä, että tässä tulee kolmiodraama (tai jotain sen suuntaista) Edwardin, Bellan ja Jacobin välille. Oon 99.9% varma siitä : D

Voi, kuinka toivon, ettei Bellalle selviäisi, että Jacobilla on vieläkin tunteita sitä kohtaan. (Kai tyttö saaa haaveilla jostain? : D) Mutta luultavasti se tapahtuu, ja aika pian. Ja sitten Bella tulee epävarmaksi tunteistaan, ja tittidii!

Jotenkin jännää, että Jakella on vieläkin se sama sohva (aikaahan on kulunut ihan tuhottomasti, luulisi, että se sohva olis jo lahonnu tai jotain! : D), mutta en kyllä osaa kuvitella jotain Jacobia shoppailemassa huonekaluja ja sisustamassa kämppää ihan innoissan : D

Yritä nyt kirjoittaa sitä jatkoa taas niin nähdään, kuinka tämä tarina etenee (;
The first one is always the hardest one.

alba

  • Vieras
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #51 : 18.07.2010 11:30:11 »
Tää oli kiva osa (: Voi kumpa Jake leimaantuis nyt johonkuhun ja jättäis Bellan rauhaan.. huoh. ♥

Jatkoa kerjään.

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #52 : 18.07.2010 22:06:03 »
Jee! :D
Eilen luin tätä vähäsen, mutta sitten oli pakko häipyä.
Toivon, että tästä ei tule Jaob/Bellaa, koska kyseinen paritus ei ole lempparini, mutta njoo. Ehkä se on on tämän tarkoitus? No, seuraisin silti (;

Ää. En osaa muuta sanoa kuin että jatkoa!

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Riksuuu

  • ***
  • Viestejä: 28
    • Not Like In The Movies
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #53 : 20.07.2010 21:16:11 »
oooi, tää on ihana <3
jatkoa jään odotteleen ;-D
it's all about where you're going, no matter where you've been

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #54 : 26.07.2010 23:07:05 »
Hyvä luku taasen kerran  ;D
Äläkä sitte tunge Jakee Bellan ja Edin välii!
Jatka ihmeessä!

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Lill-y

  • Vieras
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #55 : 26.07.2010 23:21:37 »
Ilmeisesti tähän on tullut kolme osaa ilman että minä huomaan mitään... Mutta syytetään lomakiireitä eikä ainakaan minun laiskuuttani;D

Taisin viimeksi sanoakin, että tykkään kirjoitustyylistäsi, mutta sanotaan vielä: kirjoitat erittäin sujuvasti. Jacobin näkökulma toimi ehkä parhaiten - Jaken luonne tuli siinä kivasti esiin - tosin ihan yhtä sujuvaa tekstiä Edwardin ja Bellankin näkökulmat olivat. (:

Ja juoni, voi ei. Ei ei ei Jacob/Bellaa, ihan kuin alba sanoi Jake voikin nyt leimaantua ja jättää Bellan ja Edwardin elämään onnellisina, vai? Kiinnostavuuden kannalta se ei ehkä olisi parhain ratkaisu, mutta... No jaa, luultavasti sitä kolmiodraamaa tulee vaikka kuinka valittaisin. : D

Tykkään tästä siis, yritä saada kirjoitettua jatkoa, ehkä mä nyt sen huomaisinkin. (:

miss i

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #56 : 27.07.2010 14:03:16 »
tää on tosi mahtava fic  ;D mutmut nyt kyllä ei tota J/B paritusta >:( mutta säähän sen päätät  :D mutta ylistän tässä vielä hiukan tätä koska kehujahan ei voi koskaan olla liikaa ;) MAHTAVA  ;D jatkoa  :-*

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #57 : 31.07.2010 19:31:43 »
Hei tällänen väliaikatiedotus ihan liian pitkästä tauosta johtuen; oon ollut reissussa nyt viimeviikon, ja seuraava osa on jo melkein puoliväliin asti kirjoitettu. Tapahtumat on kyllä raakaversioina jo mun päässäni pieniä spontaaneja juttuja lukuunottamatta, mutta vaikeinta on se rupeaminen, eli kirjoitusohjelman aukaiseminen ja vauhtiin pääseminen. Ei mulla töki mitenkään tämän kanssa, mutta keksin aina jotain muuta vähemmän vaivatonta puuhaa ja lisäksi mulla pitäisi päivittää ja kirjoittaa vielä muihinkin paikkoihin. Yritän saada uuden luvun pian julki, mutta älähdän vain että ei tätä ficciä oo unohdettu tai mitään. :>
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: So absurd! (3. OSA 17.7.)
« Vastaus #58 : 05.08.2010 17:51:49 »
Kiitos ihanista kommenteista! ♥

Olen pahoillani julmetun pitkästä tauosta, mutta kesällä inspis on hiukan karkuteillä, ja työtkin puskivat vielä päälle. Loistokkaaksi esipuheeksi vielä lisään, että en oikein henk.koht. tykkää tästä luvusta, jotenkin tunnusti tökkivän tuo teksti. Mutta anygays, luku neljä!



Luku 4

Emmett's PoV

”Herran jestas, Edward! Rauhoitu nyt.”
Poika ravasi hillitöntä vauhtia edestakaisin, ja katkoi viattomia puunrunkoja puolivahingossa. Jos Bella pääsi livahtamaan tämän ajatuksiin hetkeksikään, se oli menoa se.
Mitä Bella tekee nyt? Mitä se helvetin rakki tekee nyt? Miksi päästin Bellan menemään? Mitä jos jotain tapahtuu? Suostutko tappamaan minut sitten, Em?
Tsiisus.

Miksi ikinä suostuin Edwardin kaveriksi tälle reissulle? Ennen hän oli sentään aneemista, mutta ihan mukavaa seuraa. Nyt hermoni olivat tuhannen riekaileina. Bella katuisi syntymistään, kun sopiva tilaisuus kostoon koittaisi.
”Rose... Tai joku muu yliluonnollisuus. Hae minut pois täältä”, marisin katse taivasta kohti suunnattuna.
”Heh-heh, tosi hauskaa Emmett.”
”Ei varmastikaan yhtä hauskaa kuin sinun voivottelusi”, myönsin auliisti.

”Mitä Bella tekee nyt?” Edward vikisi.
”Varmaan nussii ihmissutta antaumuksella”, vastasin pojan kysymykseen matkien tämän äänensävyä. Ja tiesin vain ruokkivani tulta. Kerjääväni verta nenästäni.
”Ei kun oikeasti”, Edward ärähti.
”Mitä helvetin väliä? Kyllä teidän pitäisi pärjätä edes pari tuntia erossa toisitanne”, mutisin silmiäni pyöritellen.
”Niin. Mutta... Mutta...”
”Ei muttia! Nyt mennään painimaan karhujen kanssa, ja purat nuo naurettavat tunteesi nallenteurastukseen.”
”Ei se meidän pääsyy tälle reissulle ollut, Em.”
Ei niin. Mutta karhunkaato oli vampyyreille kuin retki Disneylandiin. Ja kun täällä oltiin, olisi ollut silkkaa typeryyttä jättää huvinpito välistä. Kyllä sitä jäljestää ehti myöhemminkin.

Bella's PoV

”Milloin Billy kuoli?” kysyin vaimealla äänensävyllä istuessani Jaken rapistuneen keittiönpöydän ääressä. Tarkastelin sivusilmällä poikaa, joka söi antaumuksella jotain epäilyttävän näköistä muussia. Minkälaistakohan ruokaa nykyään kaupasta löytyi? Se seikka ei ollut vaivannut minua sitten vampyyriksi muuttumiseni. Hiukan säälin Jakea – hän kuitenkin oli yhä ihminen sanan varsinaisessa merkityksessä, ja joutui siis vastaanottamaan kaikki muutokset mukisematta. Jacob pureskeli sen suupalan hitaasti loppuun, ryyppäsi sitten maitoa suoraan pullon suulta, röyhtäisi ja nosti katseensa minuun. Hymyilin vaisusti.
”Reilu kaksikymmentä vuotta sinun jälkeesi.”
”Onko 'minun jälkeeni' joku uusi ajanlaskun alku, vai olenko minäkin silmissäsi kuollut?” kysyin hiukan ärtyneenä. Kumpi tahansa vaihtoehto tuntui epämiellyttävältä.
”Bella. Käytännössä elämäni muuttui entistä paskamaisemmaksi katoamisesi jälkeen. Tai viimeistään sitten, kun kunnolla sisäistin menettäneeni sinut. Hittolainen sitä epätoivoa ja epätietoisuutta...” Jacob tuijotteli kämmeniään vaiteliaana.
”Anteeksi. Mutta en minä muuhun kyvennyt.”
”Jos olisit voinut valita, mitä olisit tehnyt?”
”Jos en olisi tiennyt Edwardin olemassaolosta, olisin mieluummin kuollut. Luulisin.”
”En usko sanovani tätä – mutta ihan kiva ettet kuollut. Ikuisuus sutena olisi ollut paljon tylsempää”, pojan kulmat kurtistuivat, ”tosin ei tässäkään tilanteessa kehumista ole.”
”Kai pääsit minusta yli vuosien saatossa?” mutisin, ja naurahdin hiukan nikotellen.
Jacob ei sanonut mitään, kohotti vain katseensa minuun, ja katsoi ahdistavan poraavasti, jotenkin pelottavan vakavasti minua suoraan syvälle silmiin. Se oli niin vahvan painostava katse, että vuorostaan minä käänsin katseeni muoviseen pöytäliinaan.
”Entä Charlie?” kuiskasin.
”Eli isää kaksitoista vuotta pidempään. Sitten eräs paha epidemia vei mennessään.”
”Kuoliko hän kivuitta?”
”Niin hän ainakin minulle uskotteli.”
”Olitte vielä silloinkin tekemisissä?”
”Kun minä olin menettänyt isäni... ja Charlie lapsensa... ei meillä paljon muita ollut.”
Miten paljon tuskaa minä olinkaan aiheuttanut? Vampyyrinsydäntäni vihlaisi.
”Olisin kuollut jokatapauksessa. Nyt Charlie – jos niin edes kävisi – ei tapaa minua enää koskaan, missään, mutta sinulla ainakin on minut. Taas.”
”Bella”, Jake huokaisi, ”sinä et koskaan ole minun.”
En minä ihan sitä ollut väittänytkään.
”Eikä meidän suhteen taida olla olemassa kultaista keskitietä”, hän jatkoi, tuska silmistään paistaen.
”Voidaan yrittää!” sanoin nyt hiukan kuuluvammin. ”Minä olen haiseva, ällö, kylmä verenimijä. Ethän sinä edes voisi ajatella minusta muulla tavalla!”
Jacobin huulilta karkasi katkeransävyinen naurahdus.
”Minun ei kuuluisi voida ajatella muuta... mutta Bella, tunteet eivät kuole koskaan.”
Eikä hänen tarvinnut sanoa muuta, ymmärsin häntä täydellisesti. Muistin sanani Lucasille viimeisellä hetkellämme.

Painostavan hiljaisuuden katkaisi ulkoa kuuluvat lähestyvät askeleet; ruohonkorsien ja oksien rapinaa, sitten kengän ja puupinnan vastakkain hankausta, ja lopulta raskasta, löyhkäävää hengitystä. Ja sitten ovenripaa väännettiin alas.
”Jake! Mitä meillä piti nyt tulla katsomaan?”
Käänsin salamannopeasti säikähdyksestä laajentuneet silmäni Jacobiin päin. Hän ei ollut kertonut tulostani? Kuinka riskialtista!
”Jake!” sähähdin hampaideni välistä. Poika ei ollut moksiskaan.
Vaistomaisesti tunsin ruumiini jännittyvän, puolustaakseen itseään. Tiesin että minun tulisi näyttää mahdollisimman rauhalliselta – ei ainakaan siltä että hyökkäisin heidän kimppuunsa hetkenä minä hyvänsä – mutta se oli hankalaa. Olin ahdistettu keittiön nurkkaan, pöydän väärälle puolelle, ja luultavasti susivieraat paloivat halusta tappaa minut. Olisikohan sittenkin pitänyt totella Edwardia?
”Bellaa”, kuulin Jacobin nauravan ja tämä huitasi kädellään suuntaani.
Hämmästyksensekaisia sähähdyksiä.
”Rauhoittukaa, kaverit. Ei hän mitään pahaa tahdo. Eikä hän mihinkään yksin kykenisikään”, Jake jatkoi.
”Toit vampyyrin reservaattiimme? Oletko pähkähullu?” tunnistin vihaisen äänen omistajan Quiliksi.
”En ole koskaan edes maistanut ihmisverta”, mutisin puoliääneen närkästyneenä.
”Riskialtista tämä silti on”, toinen susista ärisi. Embry. ”Jake, olet yhä yhtä typerys.”
Olin aivan samaa mieltä. Tosin eri syistä, mutta kuitenkin.
”Tulkaa nyt sanomaan terve hänelle”, Jake maanitteli. ”Jösses, Quil, olit aikoinaan häneen melkein yhtä lätkässä kuin minä! Etkö nyt halua edes nähdä häntä? Tirautit kyyneleitäkin kun kuultiin onnettomuudesta!”

Jaken puheet alkoivat mennä turhan asiattomiksi, joten otin ohjat omiin käsiini. Nousin varoen tuolilta, antaen sen kuitenkin narahtaa pienesti merkkinä tulostani. Kävelin hitaasti eteiseen kädet huolettoman oloisesti puuskassa.
”Hei”, kuiskasin.
”Ei tuo ole Bella”, Quil sähähti. ”Mikään ei täsmää. Hän on vampyyri, verenimijä, herranjestas!”
”Ihan sama Bella se on. Vain hiukan iljettävämmässä ulkomuodossa”, Jake totesi vinosti hymyillen.
Embry ja Quil kyräilivät molemmat minua kulmiensa alta.
”Mahtavaa Jake, mitä turhaan ilmoittamaan ennakkoon tulostani”, huokaisin ivallisesti. ”Jos Quil ja Embry ovat noin kapeakatseisia vampyyrien suhteen, tämä yritys on tuhoontuomittu jo samantien.”
”Bella”, Jake ähisi hämmentyneenä, haroen sotkuista hiuspehkoaan, vailla sanoja.
”Ei se mitään. Ymmärrän hyvin, ettei heillä riitä ymmärrys. Minulla kun ei ole mitään... erityistä menneisyyttä heidän suhteen.”
Jake huokaisi pettyneenä.
”Menkää sitten”, hän pyysi pojilta.
”Ei varmasti jätetä sinua tuon verenimijän kanssa kahdestaan!”
”Suhtautukaa sitten paremmin”, Jake sähähti.
”Ei ole mitään mihin suhtautua. Bella on kuollut.”
”Helvetti, eihän ole!” Jake karjaisi Embrylle.
”Milloin sinusta tuli vampyyrin bestis?” Quil kysyi hiukan rauhallisemmalla, mutta syyttävällä ja tuomitsevalla, äänensävyllä.
”Reilu puoli vuosisataa sitten.”

Rikoin painostavan hiljaisuuden ja jännittyneen tunnelman ensimmäisenä.
”Minä menen nyt. Nähdään taas joskus, Jake”, kohotin toista kulmaani hienovaraisesti, ”muttei varmaankaan La Pushissa.”
”Ei sinun vielä pitänyt mennä!” Jake valitti.
”Suunnitelmiin tuli näköjään muutoksia.” Astelin reippaasti väistävien susipoikien ohi eteiseen, liitutaulun ääreen, ja kirjoitin voimiani varoen hauraalla liidulla numeroni tauluun. Napautin mustaa pintaa rystyselläni, ja käännyin vielä Jacobin puoleen.
”Soittele... jos haluat”, hymyilin vaisusti ja astuin sateen jäljiltä kosteaan ilmaan.
Kuulin hyvin Quilin ja Embryn aiheettomat syytökset, kun jäin pihalle hetkeksi seisomaan. Kuinka helppoa reservaatissa olisikaan olla oma itsensä, kun kaikki ihmiset täällä tiesivät todellisen luontoni. Mutta valitettavasti, se oli kiellettyä. Ainakin ilman Jacobin lupaa. Minun oli pakko osoittaa pientä kunnioitusta – Jake oli ikuisesti alle kahdenkymmenen, ja pystyi ohjailemaan kokonaista reservaattia.

Astelin hyvin hitaasti vampyyriksi kohti autoani, tarkastellen ympäristöäni samalla. Pihalta ja rakennuksista huokui monia ihmisajoiltani tuttuja tuoksuja; bensan ja öljyn miellyttävä lemahdus, sateen jäljiltä märkä ruoho, vanha, suuri omenapuu, puurakenteiden tuoksu, sahanpuru, tärpätti ja maali... tosin nyt haistoin kaiken huomattavasti tarkemmin kuin viime käynnilläni. Kuulin Embryn sisällä mutisevan, että minua pitäisi mennä vahtimaan. Yhdessä Quilin kanssa he analysoivat jokaista liikettäni. Naurettavaa. Ymmärsin kyllä, jos ihmiset pelkäisivät todellista luontoani, mutta en sitä, miksi ihmissusien täytyi.

Nousin sisään autoon, ja ilman kosteus vaihtui auton ilmastoinnin raikkaaseen puhallukseen. Silti tunnistin autossakin useita, rakastettavia, tuoksuja – Edwardin ominaistuoksu, paras kaikista. Alicen  tuoksu, joka kuvasi täydellisesti omistajaansa; samaan aikaan pirskahteleva ja lempeä. Vampyyrien tuoksuille oli mahdotonta löytää vertaistaan maallisista asioista, mutta oudolla tavalla ne kielivät omistajansa luonteesta.

Käynnistin moottorin, ja automaattivaihteinen auto – ikävöin chevyni jämerää kytkintä – lähti toimestani liikkeelle varsin sulavasti ja pehmeästi. Olin oppinut ikävän tavan ajaa näinkin lyhyillä matkoilla ylinopeutta, joten radio ehti soittaa vain muutaman korviaraastavan biisin – kanava oli valittu Jacobin jäljiltä, enkä raaskinut vaihtaa parempaan – kun olin jo perillä Culleneiden talolla, siellä samassa missä he asuivat muuttaessani Forksiin. Esme haaveili uuden talon rakennuttamisesta, mutta koska emme viipyisi täällä kuitenkaan kauaa, se olisi turhaa. Oli myös ikävää, että he joutuivat viimeksi lähtemään takiani. Pelkkä ajatus ärsytti.

Edward's PoV

”Ihanaa! Näemme Bellan jälleen!” Emmett kiljui typerästi ja juoksi häkkyrää pitkin mättäitä. ”Ihanaa, minulla oli häntä niin ikäväkin!” hän jatkoi teennäisen kimeästi, taputellen innostuneesti käsiään.
”Älä viitsi”, murahdin. Tottakai ajatus tulevasta ilostutti näin lievästi sanottuna, mutta Emmettin pelleily oli tahallisen yliampuvaa. ”Emme kyllä edistyneet tällä reissulla laisinkaan”, huomautin sitten.
”Löysimmehän me hajujäljen. Jota seurattiin ihan pirun kauas. Ja pari veritahraa”, Emmett sanoi huolimattomasti.
”Entä jos ne olivat jotain meidän tuttuja, Em? Ei tähän asiaan voida suhtautua niin rennosti!”
Ja sinä et kuitenkaan kerro edes Bellalle, tämä huomautti ajatuksissaan.
”Tiedät, miksen voi kertoa.”
”Joo – susia tähän viimeiseksi kaivataan”, Emmett mutisi ja loikki sitten tulosuuntaa kohti. Seurasin häntä vaitonaisena, ja ohitin pojan helposti, enkä viitsinyt jäädä hidastelemaan. En ottanut kuuleviin korviini Emmettin marinaa ja herjoja. Häviäminen oli kuin kirosana hänelle.

Saavuimme vajaan tunnin kuluttua – olimme tosiaankin taivaltaneet pitkälle – talolle, ja haistoin jo hänet. Bellan tuore hajujälki, johon valitettavasti seikoittui myös suden löyhkää, leijaili kuistin  liepeillä, ja autotallin avoinaisesta ovesta pilkottava Audi oli vahvistus päätelmälleni. Kirjaimellisesti ryntäsin sisälle, missä Bella, Esme ja Jasper jo istuskelivat sohvalla hiukan kyllästyneen näköisinä. Tosin Bella oli kääntänyt katseensa oven suuntaan, ja kun se kohtasi omani, hänen kasvot sulivat lämpimään hymyyn, ja silmissä hehkui lämmin kulta. Astelin hyvin, hyvin nopeaa sohvalle, ja kaappasin hänet syliini. Unohdin täysin muut huoneessa, kaikki mitä näin juuri nyt, oli minun Bellani, ehjänä ja hymyilevänä. Olin panikoinut ihan turhaan, pakko myöntää. Painoin intohimoisesti huuleni hänen omilleen, ja suutelimme hyvän tovin antaumuksella. Bellan kädet haroivat hiuksiani, ja minä painoin omillani hänen vartaloaan vasten omaani. Täydellisen hetken rikkoi lopulta Jasperin vihjaileva rykäisy, ja ymmärsin syyn; roihuavat tunteemme olivat ehkä liikaa yhdistettynä käyttäytymiseemme heidän edessään. Irrottauduin hellästi, painellen samalla pieniä suukkoja Bellan nenänpieleen ja silmänalusille, tosin en siltikään päästänyt vielä otettani hänestä – asettelin hänet hiukan soveliaampaan asentoon syliini.

”Missä Alice? Ja Rose?” kysyin hetken kuluttua, kun hengitykseni kulki jo tasaisena. Ei se juurikaan nyt kiinnostanut, mutta kiusallinen hiljaisuus tuli rikkoa. Esme tarvitsi ehkä jonkun uuden  mielikuvan sen tilalle, jossa hänen poikansa muhinoi muutaman metrin päässä itsestään.
”Alicea ei saa kukaan nyt häiritä – hän valmistelee täyttä häkää jotain epämääräistä yllätysspektaakkeliaan”, Jasper selitti kulmat kurtussa. ”Ja Rosalie odottaa Emmettiä yläkerrassa... hänellä on kuulemma jonkin tarve.” Pojan ilme muuttui merkitseväksi mutta myös huvittuneeksi. Milloinpa ei, kun heistä kahdesta puhutaan, Jasper lisäsi mielessään. Sitten, kuin salamaniskusta, likainen Emmett ilmestyi olohuoneeseen, ja tarkasteli väkijoukkoa. Rose? poika ajatteli kummastuneena mielessään.
”Yläkerrassa”, tiedotin happamalla äänensävyllä. Emmettin ilme muuttui tietäväiseksi virnistykseksi, eikä häntä tarvinnut kahta kertaa kehottaa. Poika juoksi ryminällä portaat ylös, ja sitten suorinta tietä heidän huoneeseen. Vilkaisin Bellaan toista kulmaani hienovaraisesti kohottaen, ja tämä naurahti suloisesti.
Edward, Bella kutsui minua ajatuksissaan. Emme ehkä ole noin eläimellisiä, mutta...
Hänen ei tarvinnut vihjata enempää, kun minä jo sieppasin tytön käsivarsilleni ja liidin yläkertaan. Luojan kiitos huoneemme oli eri kerroksessa Emmettin ja Rosen kanssa.
Jokainen harrastaa päiväpanoa ja minun Aliceni on ties missä, kuulin Jasperin marisevan ajatuksissaan.

Aikeemme saivat nopean lopun, kun huoneeseen astuessani Alice näperteli jotain pienen työpöydän ääressä.
”Mitä nyt?” tyttö sähähti.
”Eikö sinun pitäisi tietää?” Bella tiedusteli huvittuneena.
”Odotas... Näen, että kahden minuutin kuluttua luovutatte ja jätätte minut rauhaan.”
”Ikävä rikkoa ennenäkysi, mutta niin ei tule käymään”, ilmoitin.
”Kertoisitko muillekin kuin Edwardille, mitä touhuat.”
”Ei hänkään sitä tiedä”, Alice nauroi. ”Eilen suunnittelin pyjamabileitä, tänään syntymäpäiviä, huomenna ehkä tanssiaisia.... En ajattele mitään varmaksi.”
Alice oli luultavasti oveluuden ruumiillistuma.
”No kerro nyt!” Bella aneli sydäntäraastavalla äänellä, matkien Alicen koiranpentuilmettä.
”Oletpa kiero”, Alice tuomitsi kurtistaen kulmiaan. ”No, annan vihjeen. Juhlat, illanistujaiset, ja vanhoja tuttuja!” hän hihkaisi.
Minusta se ei kuulostanut lainkaan lupaavalta. Eikä Alicen mielessä välähtävä kuva Tanyasta ja Lucasista ainakaan lohduttanut hänen aikomustensa suhteen.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: So absurd! (4. OSA 5.8.)
« Vastaus #59 : 05.08.2010 18:38:17 »
jees, uusi luku  :D ja höpöhöpö, ei tämä ainakaan minun mielestäni tuntunut tökkivän.
tuo Emmettin pov alussa oli ihana :3 tyksin

rakentava karkasi, mutta jatkoa taas pian  :)

- loveya, jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper