Kirjoittaja Aihe: Valomerkkiin asti (Sirius Musta/Nana Oosaki, Crossover, K11)  (Luettu 1939 kertaa)

Crywell

  • ***
  • Viestejä: 435
  • hullua hurskaammaksi
Author: Crywell
Fandom: Harry Potter, NANA
Pairing: Sirius Musta/Nana Oosaki
Genre: Crossover, AU, draama
Rating: K11
Warnings: tupakointia, hieman alkoholia, vihjailua
Disclaimer: Sirius Rowlingin, Nana Ai Yazawan, ja minulle ei mitään
Summary: Lontoon hämärässä pubissa kaksi ventovierasta tapaavat toisensa.
A/N: En ole ikinä kirjoittanut Crossoveria, joten halusin yrittää. Ja en tiedä, paritukseen ainakin tykästyin ihan järkyttävän paljon kirjoittaessani, se oli hauskaa! Oneshot tosiaan.


Valomerkkiin asti

Baarin valomerkki ei ollut vielä syttynyt, mutta Sirius katseli sitä synkkänä. Ei olisi enää edes kymmenistä minuuteista kiinni, milloin valo syttyisi ja hänen olisi noustava baaritiskin luota. Hän ei edes ymmärtänyt, mitä valomerkki teki sellaisessa paikassa. Se oli nuhjuinen pubi, ei mikään hieno tanssiluola, vaan savunkatkuinen ja lattiat täynnä eilisen viinaa ja viime viikon tupakantumppeja. Se oli paikka, jonne keräännyttiin Lontoon köyhemmiltä alueilta juomaan koska ei ollut muutakaan, mikä pitäisi elossa huomiseen.

Juuri siitä syystä Sirius oli kiinnittänyt huomionsa nurkkaan jo alkuillasta lähtien. Monet muut kosijat oli kuitenkin häädetty matkoihinsa niin nopeasti, että tylsistynyt poikamies oli jäänyt paikoilleen nojaamaan puukonhalkomaan baaritiskiin. Kuitenkaan, nyt lähdön ollessa lähellä ja alkoholin kehuessa hänen typerintäkin ideaansa maasta taivaisiin, Sirius antoi uteliaisuutensa viedä voiton.

"Hei." tervehdys torjuttiin kylmällä mulkaisulla päästä varpaisiin, mutta vinosti hymyilevä mies ei horjunut.
"Älä nyt ota tätä minään iskuyrityksenä, vaikka ei, kyllä mä sut kotiini millon vaan ottaisin, mutta kun kiinnostaa oikeasti," Sirius sanoi, ja vetäisi baarijakkaran itselleen. Sen paikattu ja repeillyt pinta oli jonkin aikoja sitten läikkyneen alkoholijuoman värjäämä. "Mitä sun laisesi kaunotar tekee täällä?"

Sytkärin liekki leimahti kirkkaana heittäen tulen häälyvää valoa hetken ympärilleen. Sitten unenutuinen savu leijaili ilmaan.
"Mä en tiennyt että hämyiset rauhalliset pubit on vaan laisille työttömille junteille, anteeksi," nainen puhalsi savut ulos punatuilta huuliltaan, eikä Sirius voinut olla virnistämättä. Nainen hänen edessään vastasi hymyyn.
"Ja mä en tiennyt, että kaltaiselleni komealle poikamiehelle annetaan nykyisin juntin kaltaisia arvonimiä," Sirius virnuili, ja ojensi kätensä äänettömään sytkärin pyyntöön. Nainen ojensi sen kyselemättä, ja Sirius kaivoi paitansa rintataskusta yhden tupakan. Sytyttäessään sitä, hän katsoi naista edessään. Nuorta, aasialaista naista, joka nojaili puliukkojen täyttämän baarin seinään lyhyessä topissaan ja minihameessaan kuin kotonaan. Siriuksen täytyi ihailla naisen itsevarmuutta.

"Joten, mihin täältä tämän jälkeen? Toiseen merkityksettömään haisevien junttien täyttämään baariin Lontoossa vai poikaystävän kainaloon kotiin?" Sirius kysyi, ja puhalsi savut keuhkojaan syövyttämästä kohti hyllylle pinottuja värikästä pullojen kokoelmaa. Naisen tummaksi rajatut silmät katsoivat arvioiden Siriusta, ennen kuin punaiset huulet kääntyivät hymyyn, johon koirannauruinen oli hyvää matkaa ihastumassa korviaan myöten.
“Ei mulla ole poikaystävää,” tyttö naurahti ja tumppasi loppuun palaneen tupakkansa baaritiskin puupintaan. Hiiltynyt jälki jäi siihen hetkeksi kytemään, ennen kuin sammui. Sirius veti omasta savukkeestaan tervaa keuhkoihinsa, nostaen samalla arvioivasti leukaansa ja katsellen tyttöä puolikas virne jähmettyneenä kasvoilleen. Korpinmustien hiusten välistä tuijottavat vinot silmät tuntuivat heittävän häntä haasteella.

Sirius nousi tuolistaan, se raapi lattiaa ja päästi hämyisen baarin voimakkaimman äänen. Hän jäi hetkeksi seisomaan tekemättä, sanomatta mitään, ja katsoi vain tyttöä. Heidän silmänsä kävivät taistelua, musta mustaa vastaan, he yön hämärän baarin nuoret henget. Sirius hypisteli parransänkeään pystymättä hillitsemään hymyään.
“Haluaisitko sellaisen?” hän kysyi viimein. Tyttö kohotti kulmakarvojaan, musta, synkeä, melkein ilkeä flirtti lensi heidän välillään kuin tummat perhoset.
“Jaa-a,” nuori mustatukka myhäili. “Ainakin täksi yöksi olisi kiva.”

He hymyilivät toisilleen, miltei irvistivät. Sirius nappasi tytön tuolin selkänojalta tämän vanhan nahkatakin, jonka sujautti sulavasti ylös nousseen naisen ylle. Katseet, joita he vaihtoivat, säkenöivät Lontoon pimeiden kujien neonkylttien valoja.

He astuivat yöhön yhdessä, valomerkin syttyessä takanaan pubin hämyisyyteen.

“Kun haluat myöhemmin huutaa nimeäni, se on sitten Sirius.”
“Kiitos tiedosta. Mua voit myöhemmin kehua ystävillesi nimellä Nana.”
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 08:59:11 kirjoittanut Vanilje »
Aamuaurinkoja, kahvia ja teetä, mielikuvitusystäviä ja piirileikkejä.

Wince

  • yes, sir
  • ***
  • Viestejä: 8
  • got symmetry?
Loppu.... Jostain syystä repesin niin pahasti tuolle lopulle I'D Ehdottomasti ihanaa kuvailua ja ehdottomasti niin sopiva couple että ihan pahaa tekee XD
Kerta kaikkiaan, rakastan tätä tapaa jolla teikäläisen tarinat aina kulkee. Kaikki kielikuvat on aina niin ihanan tarkasti mietittyjä ja kauniita <3 Tykkäsin, ehdottomasti!!
Madness Makes You Sexy // My skin is crawling...

Crywell

  • ***
  • Viestejä: 435
  • hullua hurskaammaksi
Wince, kiitos kauheasti ♥ Ihana jos tykkäsit, ja joo, haha, hämmästyin itsekin kuinka hyvin ne oikeastaan käy toisilleen. Melkein sääli, ettei löydy samasta sarjasta. : D
Aamuaurinkoja, kahvia ja teetä, mielikuvitusystäviä ja piirileikkejä.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Hyvää alkavaa aamua Kommenttikampanjan syövereistä. Tykkään crossovereista, koska ne tuo mukavasti vaihtelua ficeille, joissa rajoitutaan vain yhden fandomin hahmotarjontaan. Siksi tämä oli kiva makupala, ja se hurmasi erityisesti repliikeillään.

Näin aluksi on pakko sanoa, että fandomien valinta ja paritus ovat mun mielestä tosi osuvat. En ole koskaan aiemmin ollut tekemisissä Nanan kanssa, mutta tämän tekstin kautta sain sellaisen kuvan, että kyseinen päähenkilö sopii Siriuksen rinnalle mainiosti. Molemmat on samanhenkisiä ja ulkonäöissäkin taitaa löytyä yhtäläisyyksiä - niin ainakin ficissä kerroit. Olen sitä mieltä, että crossovereissa fandomien yhteensopivuus on erittäin tärkeää (ellei sitten kyseessä ole tarkoituksellisesti absurdi lopputulos), ja tämä tarina oli hyvin mietitty ja siksi miellyttävää luettavaa alusta loppuun asti.

Repliikit. Ne oli jotain, mihin ihastuin kertaheitolla. Dialogia lukiessa huomaa, että olet suunnitellut vuorosanat tarkasti, ja se toimii. Niitä voisi kuvailla charmikkaiksi ja pysäyttäviksi (okei, oon huono keksimään adjektiiveja joten luovutan suosiolla tässä vaiheessa). Anyway, pidin paljon. Mä olen aina arvostanut henkilöitä, jotka osaa valita sanansa hyvin joka tilanteessa. Tässä se aistikkaiden repliikkien viehättävyys puki henkilöitä loistavasti.
Lainaus
“Kun haluat myöhemmin huutaa nimeäni, se on sitten Sirius.”
“Kiitos tiedosta. Mua voit myöhemmin kehua ystävillesi nimellä Nana.”
Näissä on sitä jotain; itsevarmuutta ja tietoisuutta omasta viehätysvoimasta, mikä on aika ihailtavaa.

Koirannauruinen oli ihana kutsumanimi Siriukselle. Rakastuin.
Jaa-a, mitäs muuta.. viime viikko kirjoitetaan erikseen, ja enempää silmiä häiritseviä kirjoitusvirheitä en löytänytkään. Kiitos tästä, oli erittäin hieno crossover ja muutenkin upea lukukokemus!
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Crywell

  • ***
  • Viestejä: 435
  • hullua hurskaammaksi
Ametrine, Hei ja kiitos tosi paljon kun otit tämän kommentoitavaksesi!

Ihan ensinnäkin pakko sanoa, että jos et ole ikinä tuohon Nanaan tutustunut, tummanhenkisyys, tupakka ja punk-henki eivät aiheuta oksennusreaktiota (oh nam tältä puolelta : D) ja tykkäät sarjakuvista, niin lue ihmeessä tuota Nanaa. Onnistui jopa koukuttamaan edellisen poikaystävän!

Mutta niin, kiitos kauheasti kommentista, ja tosi ihanaa jos pidit! Ja vielä tuplasti ihanampaa, jos dialogi miellytti, koska tuntuu että olen ihan järkyttävän huono keksimään ihmisille vuorosanoja, jotka eivät vain totea sisältöään kirjakielellä, vaan kertoisivat jotain sanojasta jne. Joten olen tosi iloinen kuultuani tuan, aaaaa, haluatko halin?!

Ja äää en tiedä kiitoskiitos ja korjasin tuon viime viikon (vaikka piti lukea oma teksti kaksi kertaa ennenkuin se kohta löytyi XD).
Aamuaurinkoja, kahvia ja teetä, mielikuvitusystäviä ja piirileikkejä.

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Miksi tätä on kommentoitu näin vähän? Tykkäsin hirmuisesti ja no mulla on kyllä atm joku juttu yhden yön juttuihin.

Tämä oli sopivan lyhyt ja hyvä tällaisenaan. Joskus tällainen pätkä pohjustaa pwp:tä, mutta sellainen jatko ei tähän olisi sopinut. Tällaisenaan tämä oli juurikin hyvä pätkä.

Pidin mielettömästi kuvailusta, käytit hienoa kieltä kuvaillessasi tupakan savua, enkä voinut olla huomaamatta käyttämiäsi adjektiiveja. Ne toivat tekstiin runsaasti väriä ja luonnetta.

Tuota Nanaa en hahmona tunne lainkaan, mutta tämän perusteella hän sopii Siriukselle. Ja Sirius taas mielestäni on aika ic. Hänet voisi helposti kuvitella jonnekin hämärään pubiin juomaan elämänsä tyhjyydelle. Ja nuo ei-iskemiset eli iskemiset jotenkin sopii hänelle. Tuo loppu varsinkin.

Kiitos tästä, piristit huomattavasti mun työpäivää<3

Crywell

  • ***
  • Viestejä: 435
  • hullua hurskaammaksi
Luci, kiitos kommentista! Piristit itse huomattavasti (tosin jo loppunutta) koulupäivääni! : D

Ja tosi kiva kuulla, että tykkäsit! En osaa nyt sanoa mitään kunnollista, mutta kiitoskiitos erittäin paljon! (Ja sinullekin suostuttelen tuohon Nana -sarjaan tutustumaan, jos sarjakuvat yhtään iskevät. Se on koukuttava...)
Mutta niin, kiitos kauheasti kommentista!
Aamuaurinkoja, kahvia ja teetä, mielikuvitusystäviä ja piirileikkejä.