Kirjoittaja Aihe: Rahapaja (La casa de papel): Rion emansipaatio | S, vapaudesta (Rio/Tokio)  (Luettu 836 kertaa)

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Nimi: Rion emansipaatio
Ikäraja: S
Fandom: Rahapaja (La casa de papel)
Vastuuvapaus: En omista, en tienaa.
Hahmot: Rio/Tokio
Haasteet: Ficlet300 (sanalla 138. Yksi)

A/N: Tokalla läpikatselukerralla tällainen fraasi jäi pyörimään mieleen. Tokan osan kakkosjakson inspiroimana se realisoitui tähän. Kiitos kaikille, jotka ratkoivat erään sanan oikeinkirjoitusta kanssani.




Siellä hän juoksi musta polkkatukka heiluen, T-paidassa ja alushousuissa, ilman mitään turvaa. Hauraana mutta vahvana, pelokkaana mutta rohkeana, vapaana mutta kahlittuna. Rio katsoi kuninkaallisen rahapajan sisältä, kuinka Tokio, hänen rakkaansa, näkyi ikkunan takana – niin lähellä, silti saavuttamattomissa. Hän tunsi, kuinka jokin tunteiden virta alkoi puhdistaa hänen suoniaan sormenpäistä sydämeen asti; oli vaikea määrittää, mikä tunne se oli, mutta se kihelmöi Rion ihon alla kuin kiehuva tuli.

”Tokio.”

Rio sanoi ääneen rakkaansa nimen. Se konkretisoi asian – hän oli rahapajan sisällä, eikä Tokio ollut siellä enää. Ja kun se vihdoin iski Rion tajuntaan niin kuin paenneiden panttivankien teräsputki oli lyönyt Oslon käytännössä aivokuolleeksi, kaikki se raivo ja pelko ja epävarmuus purkautui tulen mukana hänen ihonsa läpi, polttaen sen kuin paperin.

”Tokio!”

Tämä oli Rion emansipaatio – oikeutus vihaan, vapautus suruun, rohkaisu rakkauteen. Eikä häntä pysäyttäisi kukaan, koska hän tekisi aivan kaikkensa palatakseen taas yhteen Tokion kanssa. Suunnitelma oli muuttunut, ja niin oli Riokin.

Lyygia

  • scorching hot mess
  • ***
  • Viestejä: 688
Oon aivan rakastunut tähän sarjaan ja aloitin uudelleenkatselun melkein heti kun olin saanut neloskauden katsottua, ja satuin bongaamaan tän täältä oikeastaan juuri oikeaan aikaan - tokan kauden kakkosjakso on just takana päin! Nyt kun tapahtumat on muuten jo tuttuja ja voi jännäämisen sijasta keskittyä siihen, mitä tapahtuu ja miten tapahtuu, saa huikeasti enemmän irti sarjasta ja hahmoista. Siinä mielessä tää sunkin teksti on tosi herkullinen, kun tää sijoittuu sellaiseen tilanteeseen jossa oma huomio oli ekaksi enemmän Tokiossa kuin Riossa.

Teksti tavoittaa Rion musta täydellisesti! Jotenkin hauska katsoa Tokiota ns. "Rion silmin", koska rahapajan ryöstön aikana Tokio lähinnä raivostutti mua, mutta Rion tunteet tulee esiin tosi hyvin ja jotenkin aloin ajattelemaan Tokiota vähän eri tavalla tän myötä. Ehkä se, miten Rio tässä puhuu Tokiosta "rakkaanaan" vaikuttaa siihen. Ylipäätään toi otsikko, Rion emansipaatio, on musta tosi kiinnostava. Tää teksti avas mulle tohon kohtaukseen ihan uusia ulottuvuuksia, mikä on tosi ihanaa.

Lainaus
Tämä oli Rion emansipaatio – oikeutus vihaan, vapautus suruun, rohkaisu rakkauteen.
Niin hyvä! Voi nuori Rio joka joutuu niin nopeasti kasvamaan tuolla. <3 Käytät muutenkin tosi ihania ilmauksia tässä, tunteiden virrasta kiehuvaan tuleen.

Kiitos tästä tosi paljon, ihanaa lukea tästä sarjasta suomeksi!



ava Sokerisiiveltä
banneri Ingridiltä