Kirjoittaja Aihe: Tyttö istuu lätäkössä hiekkaa hiuksissaan (S)  (Luettu 1232 kertaa)

Pitfall

  • revenger
  • ***
  • Viestejä: 128
  • Ava by haava
Tyttö istuu lätäkössä hiekkaa hiuksissaan

Ikäraja: S
Kirjoittaja: Pitfall eli minä (;
Beta: Nnoup.
Genre: Draama, (puolitoistaraapale?)
Yhteenveto: Ei Heta halunnut leikkiä.

Pihalta kaikuu lasten iloiset äänet läheiselle kirjastolle saakka.
Vaan ei Heta naura. Ei naura eikä puhu. Heta on juuri täyttänyt kuusi vuotta, pian hän pääsisi kouluun. Sateen hiljainen putoaminen taivaalta näkyy vain kevyinä pisaroina vesilätäkköjen pinnalla. Jokainen pihalla temmeltävä lapsi on puettu kurahaalareihin, mutta Heta ei oikeasti tarvitsisi päällään komeilevaa kirkkaankeltaista haalaria,
ei Heta tahdo leikkiä.

Sinihaalarinen poika viilettää Hetan ohi, mutta kääntyy pian takaisin ja mättää suuren kasan hiekkaa toisen päähän. Ei Heta välitä, ei ollenkaan, eihän?
Kukaan ei katso lätäkössä istuvaa tyttöä, ei edes palkkaansa tienaavat tarhatädit joiden kuuluisi huolehtia lapsista. Eivät ne välitä.
Tyttö heittää käsillään hiekkaa sinisen muffinihiekkamuotin sisään ja kumoaa sen ympäri.
 
"Älä tule paha kakku tule hyvä kakku."
Muotin alta paljastuvan hiekan sileä pinta saa kevyen hymyn Hetan huulille.
Pinnassa on selkeästi muffini.

Töminää. Joku juoksee hiekkalaatikon luo.

Hetken vaaleahiuksinen maastokuosiseen sadeasuun sonnustautunut Veeti katsoo Hetaa silmiin.

"Älä."

Mutta ei Veetiä kiinnosta. Poika potkaisee mutakakkua oikein voimalla. Niin kovaa, että märkää hiekkaa lentää Hetan poskelle.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 11:08:59 kirjoittanut Illusia »
jos mä suljen mun silmät ei oo mitään pahaa..