Kirjoittaja Aihe: Korallinpunaisessa, K-11  (Luettu 2557 kertaa)

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Korallinpunaisessa, K-11
« : 16.01.2011 14:13:12 »
Nimi: Korallinpunaisessa
Kirjoittaja: Audrina
Genre: romance, one-shot
Ikäraja: K-11
Paritus: Lucius/Bellatrix
Vastuuvapaus: Kaikki minkä tunnistatte kuuluvan Rowlingille - on hänen.
A/N: Osallistuu random10 - haasteeseen.

Korallinpunaisessa


Korallinpunainen mekko, tummanruskeat kiharat hiukset, tummat silmät täynnä seikkailunhalua: Bellatrix.

Korallinpunainen laahus heilui kauniisti, kun hän tanssi päästäen uhmakkaita katseita tummista silmistään minua kohti. Minä katselin punaisiin mekkoihin pukeutuneita tyttöjä, hänen siskoansa, mutta hän oli vain punainen kvartsi isosiskonsa rinnalla - Bellatrix oli rubiini.

Avasin sen häkin, jonne kaikki vetovoiman pisarat häntä kohtaan olivat lukittu. Pisarat karkaisivat sekunnin murto-osassa, kuin vankikarkurit. Annoin hänen vetovoimansa vetää minut puoleensa - minä löysin sen illan paratiisini. Henkäilin ekstaasia ja hän tanssi tuliviskipullo kädessään.

Oli värejä vähän, mutta tyttöjä paljon. Hän kuitenkin lumosi minut korallinpunaisella olemuksellansa.

***

Jälkeenpäin kyllä annoin itselleni anteeksi, että annoin hänen vetovoimansa vetää puoleensa. Teinihurjastelumme - mitä siihen sitten kuuluikaan, ei ole tullut vaimoni tietoon; eikä tulekaan. En kuitenkaan kiistä sitä, eikö välillä unissani vilahtaisi se korallinpunainen kangas.


// Sca siirsi ikärajan alaotsikosta yläotsikkoon
« Viimeksi muokattu: 27.11.2011 17:09:50 kirjoittanut Sca »
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

humourass

  • ***
  • Viestejä: 106
  • ava by Ansa
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #1 : 16.01.2011 16:31:02 »
Hei tää on ihana!  :D Kirjotat tosi hyvin, ja oli tosi kiva ettei tässä ollut nimenomaista hempeilyä vaan ainoastaan siihen viittaavaa kirjoitusta. :) Kiitos, oli kiva lukee tää! ^__^

~ humourass

♥ The Walking Dead ♥ Harry Potter ♥ Breaking Bad ♥ BBC!Sherlock ♥ Grey's Anatomy ♥ House MD ♥


Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #2 : 18.01.2011 17:49:03 »
humourass: mukavaa, että olit pitänyt. Tästä piti tulla ensin siirappia ja hempeilyä, mutta totesin että Bellatrix on aika haastava hahmo kirjoittaa sitä fluffya, mutta kuitenkin halusin kirjoittaa Bellatrixista - joten tällainen lopulta tästä tuli. Kiitos kommentistasi! (:
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

Glorisablet

  • vampyyritar
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #3 : 20.01.2011 18:16:53 »
En voinut jättää lukematta ficciäsi, sillä olit linkittänyt sen houkuttelevasti Kommenttikampanjaan ja olen lukenut ennenkin jonkun tekstisi, josta pidin. =) Olen huomannut sinun osaavan kirjoittaa sulosointuisin sanavalinnoin tunnelmallista tekstiä. Kuvailupainotteista tunnelmointia, joka ei puuduta ainakaan sinun kohdallasi.

Bellatrix on kuin rubiini tai muu täyteläisenvärinen jalokivi, johon verrattuna muut tytöt ovat värittömiä. Klassisen kaunis Narcissakin, jolla ei ole isosiskonsa vetovoimaa ja uljakkuutta; lumoamassa korallinpunaisen mieleen tuovalla olemuksellaan.

Lyhyt teksti, jossa oli korallinpunaisen lailla lumoavaa yksinkertaisen tehokasta sanankäyttöä häkkeineen, johon vetovoiman pisarat oli lukittu. Mainio seurapiirien suhdekarkelokuvaus. :)

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #4 : 21.01.2011 17:18:11 »
Kommenttikampanjasta tervehdys! Onkohan tää jo myöhässä, en oo varma, mutta toivotaan, ettei (tarkistin, vielä ois ainakin nelejä päivää aikaa kommentoida, mutta epäilen, että haluat kommentin mahdollisimman nopeesti). :D

Jollain asteella miun on vaikee alottaa tää kommentti, koska en osaa päättää mistä aloittaisin. Kirjoitat kauniisti, sin tyylis on semmosta kepeää, kauniiden sanojen sointuvuutta toisiinsa. Kuitenkaan menemättä vaikeaksi ymmärtää. Siellä on, kuten Lavinia jo sanoi, sellaista vetovoimaa ja koukuttavaa, joka saa lukijan lukemaan vaan eteenpäin. Tässä ainakin oot sellasta käyttäny. En muuhun tuotantoos oo tutustunu, mutta kirjotustyylin perusteella voisin jopa uskaltautua.

Paritus ei sinänsä innostanut silloin kommenttikamppanjasta napatessa, enkä kyllä vieläkään ole ihastunut Lucius/Bellatrixiin. En tajua sen viehätystä, koska kun tietää Bellatrixin luonteen ja tietää Luciuksen luonteen, niin niitä ei saa sopimaan mitenkään yhteen. Lucius ois hyvin nopeesti kuollu, jos tän kaksikon sulkis samaan huoneeseen; Bellatrix tuskin kestäis Luciuksen kusipäisyyttä kovin pitkään hermostumatta. Kuitenkin syy miksi tämän sieltä nappasin, oli nimi. Ehdottomasti todella kaunis ja sellainen joka lupaa, jotain hienoa. Ja tunnustan, että nopeasti vilkaisin miltä teksti vaikutti ja ihastuin kyllä kirjoitustyyliisi. :-*

Toisaalta en osaa kuvitella Luciusta tähän kertojaksi. Jotenkin hän tuntui OoC:ltä ja sieltä puuttui se terävyys, joka hahmosta löytyy kirjoissa. Se on oikeastaan ainoa miinus, jonka tästä pystyn sanomaan. Bellatrixistä sai kuitenkin sellaisen kuvan, minkälaiseksi hänet voisi kuvitella nuoruudessa. En usko, että siellä on ollut sitä aavistuksen katkeraa vihaa, joka selkeästi hänen sydämessään kyti Azkabanista pakenemisen jälkeen. Ja pidin siitä miten sait Bellatrixin kuulostamaan todella paljon sisartaan(/sisariaan) ja muita tyttöjä mielenkiintoisemmalta. Että juuri häneltä löytyi sitä lumoa ja elämän himoa, että siitä häkeltyi. Nuorineiti Musta on varmasti ollut häikäisevä näky ja persoona ennen Azkabanin tuskaa.

Kuitenkin, pidin tästä ihan hirmuisesti ja kiitän upeasta lukukokemuksesta. :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #5 : 21.01.2011 21:27:54 »
Lavinia: Mukavaa, että pidit tästä!

Häkki jonne vetovoiman pisarat on teljetty
kuvailu jälkeenpäin hieman epäilyttämään, koska tuntui hetken että tuo ei sopisi, taikka lukijat ymmärtäisivät väärin. Hienoa kuitenkin kuulla, että kuvailu muiden yksinkertaisten sanankäyttöjen etc. oli toiminut.

Kiitos kummasti piristävästä kommentistasi! :)

Ruskapoika: Onhan se kiva saada se kommentti heti, mutta ei saa ottaa paineita mun tekstinpätkistäni! :D

Bellatrix/Lucius - paritus on multa vähän sellainen kokeilu paritus oikeastaan. Ennen kuin yhtäkään lausetta tästä oli kirjoitettu, oli tarkoitus että Luciuksen sijasta minäkertoja olisi Rodolphus. Jotenkin Bellan ja hänen välinen vetovoima, ja kiihko oli vaikea löytää. Rodolphus on kuitenkin tulevalle kuolonsyöjättärelle se mitä häneltä odotettiin; naida puhdasverinen ja hyväsukuinen mies. Lucius jotenkin tuntui hyvältä vaihtoehdolta Rodolphuksen sijaan. Kuitenkin vaikka paritus ei suhun iskenyt, mukavaa että pidit tekstistä  - ja nimestä!

Näin jälkeen päin ajateltuna Luciuksesta tuli ehkä liian OoC. I agree. Bellatrixin olen aina ajatellut ennen Azkabanin telkien taakse joutumista seikkailunhaluisena seurapiirineitona, niin kuin Mustat miellän usein luihuisen seurapiirin kermaan, lukuun ottamatta tietysti erästä rohkelikkoa tuossa suvussa, mutta joo. Azkabaniin meno varmasti rikkoi hänen persoonan tietyllä tavalla. (:

Kiitos kommentistasi! :)
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #6 : 22.01.2011 17:05:02 »
En yleensä suosi Lucius/Bellatrixia, mutta herkullinen otsikko sai minut tarttumaan ficciin.

Tekstisi idea oli oikein suloinen. En oikein osaa kuvitella Luciusta ihastuneena Bellaan, mutta ongelma onkin vain minun päässäni, ei sinun tekstissäsi. :D Minusta on ihanaa lukea tekstejä, jossa päähenkilö muistelee juuri jotain tällaista yksityiskohtaa, kuten tässä tuota korallinpunaista mekkoa. Se tekee tekstistä aidontuntuisen ja tuo mukaan tiettyä suloisuutta.

Jotkut sanavalinnat hieman häiritsivät minua. Ensinnäkin se, kuinka olit käyttänyt korallinpunaista monta kertaa lyhyessä ficissä, joka hieman häiritsi lukukokemusta. Toinen kohta, joka pomppasi silmille oli tuo "vetovoimansa vetää puoleensa". Ilmaisu on hieman kömpelö ja olisi ollut parempi, jos olisit keksinyt jonkun toisen missä käytetään vain joko "vetää" tai sitten "vetovoima" sanaa. Tulipa sekavaa.

Kiitos suloisesta lukukokemuksesta!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #7 : 23.01.2011 11:38:59 »
Belsissa: Mukavaa, että olit pitänyt, siitä huolimatta että teksti oli tönkköillyt joissain kohdin. Lucius/Bellatrix on kieltämättä aika ristiriitainen paritus pitemmälle ajateltuna. Otsikko oli kuitenkin tuonut sinut tänne, vaikka paritus ei ollut suosimaasi. Kuitenkin kiitos kommentistasi, joka loi hymyn huulilleen muiden kommenttien rinnalla! :)

Beatrice: Olin juuri vastaamassa Belsissan kommenttiin, kunnes fini ilmoitteli kommentistasi - joten vastaus tuli näin alle viidessätoista  minuutissa (kai). Mukavaa, että fic oli miellyttänyt; olit pitänyt tästä. Kiitokset kuuluu ihan sulle mukavasta kommentistasi! (:
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011 11:42:00 kirjoittanut Audrina »
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #8 : 23.01.2011 11:59:13 »
Piti minunkin takertua tähän ficciisi, sillä se kuulosti kovin houkuttelevalta ja Lucius/Bellatrix on ihan mielenkiintoinen paritus mielestäni, joten miksikäs ei?

Korallinpunainen on kovin nätti sana, itsekin tykkään käyttää sitä ja ne koristavat viehättävän salaperäisesti tässä kivasti tekstiä. Pystyin kuvittelemaa kuinka upea kuolonsyöjätär oli verhonnut kurvikkaan vartalonsa korallinpunaiseen leninkiin, kuinka valloittavasti kiharat valuivat kikkaraisina alas ja miten tummat silmät olivat täynnä sitä kujeilevaisuutta. Edes Narcissa ei pystynyt tässä vaaleaverikköisyydellä kauneudellaan päihittää siskonsa. Bellassa huokuu sitä vahvaa voimaa, että Luciuskin tunsi naisen vetovoiman sitovan hänet kiinni tähän, olihan Mustan toinenkin sisar viehättävä kuin oma vaimo - mutta sitä aristokraattinen mies ei suostunut myöntämään omalle vaimolleen nyt toki noin julkisesti vaan unessa tämä saattoi nähdä vielä korallinpunaista kangasta häivähdyksen ja antaa anteeksi itselleen, että lankesi kuolonsyöjättären pikkusormien ympärille.

En ole ennen tutustunut muihin teokseihisi, mutta ehkä joskus tosiaan pitäisi, kun tämäkin oli niin kovin suloinen ja idea mukava. Kirjoitustyylisi on aivan kivan raikas, tykkäsin miten toit yksityiskohtaisesti ja kauniisti kaikki esille; nättiä kuvailua ja lyhyydestä huolimatta toit esille kaiken olennaisen.

Eli kovin kimalteisen kaunis teksti oli, kiitos tästä hienosta ja piristävästä lukukokemuksesta! :)
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Korallinpunaisessa
« Vastaus #9 : 24.01.2011 19:03:11 »
Upsila: Bellatrix todella vetäisi Luciuksen pikkusormiensa ympärilleen, ja peittosi korallinpunaisella mekollaan ja vetovoimallaan aatelispojan. Bellan uhmakkuuden -ja viehättävyyden rima oli niin korkealla, ettei edes hänen siskonsa klassisen kaunis vaaleaverikkö ollut mitään isosiskonsa rinnalla. Kiitos mukavista kehuistasi, ja piristävästä kommentistasi! (:
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä