Kirjoittaja Aihe: Unohdussavun tuhkasta aukeaa tulevaisuustaivas (S)  (Luettu 2418 kertaa)

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Ikäraja: S
Genre: angst, ööää ei kai muuta
Summary: Minä olisin tuon nuotion palettua, muututtua hiillokseksi ja sammuttua vihdoin vapaa.
Vastuuvapaus: Row-täti omistaa, minä leikin.

A/N: En oikein itsekään tiedä mistä tämä tuli, luultavasti jonain yön tuntina aloin pohtia mitä Padmalle tapahtui sodan jälkeen ja tällaista siitä syntyi. :) Osallistuu Tupa-haasteeseen. Ai niin ja omistettu Cealle, suloisuus! :-*


Roikotin jalkoja alas katonreunalta ja katselin, kuinka muistojeni nuotio paloi hiljalleen loimuten savupiipun päällä. En mennyt lähemmäs, sillä en halunnut unohdussavun tarttuvan ja hyvänolontunteen ja toivon poistuvan kehostani. En enää ikinä. Minä olisin tuon nuotion palettua, muututtua hiillokseksi ja sammuttua vihdoin vapaa. Ja aioin olla paikalla todistamassa menneisyyden ikuisuushäviötä, kun tuhkista ei enää nousisikaan feenikslintua eikä kukaan tai mikään enää kahlehtisi minua kivuliaasti tähän maahan.

En enää kyennyt katsomaan loimuavia liekkejä, sillä näin niissä tanssivat menneisyyteni varjot ja saatoin kuulla haamujeni kirkuvan nimeäni tuuleen. ”Padma! Padma!” ne huusivat ja itku tärisytti taivaanrantaa. Muista puhuttiin sotasankareina, mutta oikeat taistelijat upotettiin todellisuuden kylmään mereen ja pakotettiin katsomaan menetyksiä suoraa silmiin. Toiset antoivat siinä kohtaa periksi itsekin, mutta ne, jotka eivät kyenneet, saivat urheudenmitalin sijaan terapeutin käyntikortin ja vakiovuoteen pyhässä Mungossa. Potteria kyllä juhlittiin aamunkoittoon ja sen yli, mutta toisia rohkeita rohkelikkoja ei muisteltu edes graniittikiven vertaa.

Ja sen kaiken minä tahdoin unohtaa. Tuskan, kivun ja kaiken mikä muistutti kodista, Tylypahkasta ja siitä ah-niin-sankarista Potterista, joka tuhosi elämäni, hänhän tämän sai kuitenkin loppupeleissä aikaan. Kaiken senkin, mikä muistutti minua Parvatista, minä halusin unohtaa.

”Parv, annathan minulle anteeksi, missä kaukana oletkaan?” kuiskasin tuuleen.

Se joko vei viestini perille tai ei, mutta siinä pelissä minulla oli sentään viidenkymmenen prosentin voitonmahdollisuus. Todellisuus oli toista luokkaa eikä mitään takeita ollut. Jos siis tahdoin olla onnellinen, minun oli oltava sitä niin hyvin kuin taisin eikä jäätävä paikoilleni junnaamaan. Toiset liikkuivat jo, mutta heille sopi muistaa ja muistella. Siihenkin oli syy: he olivat menettäneet paljon mutteivät kaikkea, toiset eivät ehkä mitään. Mutta kun minulla ei ollut mitään muuta kuin haamuja, oli sisäiset luutakomerot siivottava ja todisteet poltettava menneisyysnuotiolla. Sitten minä olisin vapaa ja eteeni aukeaisi mahdollisuuksienvärinen tulevaisuustaivas. Ja kuka tietää, ehkä jonakin päivänä oppisin lentämään.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011 20:29:30 kirjoittanut shaya »
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Cea

  • Vieras
Vs: Unohdussavun tuhkasta aukeaa tulevaisuustaivas
« Vastaus #1 : 22.07.2010 21:24:35 »
Ärrinmurrin... kirjotin oikeen pitkän ja hianon kommentin, joka sitten näköjään katosi jonnekin kuin tuhka tuuleen.  >:(

Haha, tulin sitten kommentoimaan tätä, kun pakotit... (: no, olisin mä tätä muutenkin kommentoinut

Ensinnäkin, näääin iso kiitos omistuksesta, muru!  :-* Olen otettu.

Rakastuin tohon nimeen. Aww... semmonen ihanan taiteellinen, sun muuta. En tosiaankaan tiedä mistä keksit noin hianoja nimiä. Saatikaan yhdyssanoja, joita olit käyttänyt unohdussavu ja tulevaisuustaivas on vaan niin jotain ihanaa ja lähestulkoon täydellista.

Kuten oon jo aikasemmin sanonut, rakastan tätä sun ficciäsi ainoa paha tapani - rakastua ficceihin^^. Oot käyttänyt ihania sanoja tässä. Haha, jos lainaisin ne kaikki niin luultavasti joutuisin saman tien lainaamaan koko ficceröisen. En löytänyt virheitä eli olen paras beta tai sitten vaan äärettömän sokea tai sitten en osaa kielioppia. Haha.

En tiedä mikä ficin sisällössä oli parasta. Rakastuin heti jo otsikkoon. Tykkäsin oikeastaan kaikesta. (Huah, montako kertaa oon sanonut sen?)

En oikeestaan koskaan oo ajatellut, että Parvati olisi kuollut Tylypahkan taistelussa, mutta hänhän ei koskaan ollut mitenkään suuressa roolissa. Olit kuitenkin hienosti keksinyt idean, eikä totetuksessakaan ole moittimisen sijaa. Muutenkin hienoa, ettet kirjottanut mistään Potasta ja kumppaneista (eli ns. vakiporukasta) vaan poimit hieman äähmm... harvinaisemman hahmon. Ja muutenkaan et mennyt parittamaan angsti-Padmista kenellekään näistä. :P Kivan lisäyksen antoi Padman katkeroitunut äänensävy Pottaa ja kumppaneita kohtaan.

Lainaus
Muista puhuttiin sotasankareina, mutta oikeat taistelijat upotettiin todellisuuden kylmään mereen ja pakotettiin katsomaan menetyksiä suoraa silmiin. Toiset antoivat siinä kohtaa periksi itsekin, mutta ne, jotka eivät kyenneet, saivat urheudenmitalin sijaan terapeutin käyntikortin ja vakiovuoteen pyhässä Mungossa. Potteria kyllä juhlittiin aamunkoittoon ja sen yli, mutta toisia rohkeita rohkelikkoja ei muisteltu edes graniittikiven vertaa.
Anteeksi pitkä lainaus. Näin olisi tosi hyvin voinut käydä. Pottaahan juhlitaan aina ja sillä on semmonen paha tapa jättää muut sitten syrjään. :D

Haha, sori sekava kommentti. Oon väsyny, kiitos iihanann univelan. ♥

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Vs: Unohdussavun tuhkasta aukeaa tulevaisuustaivas
« Vastaus #2 : 24.07.2010 20:35:34 »
Cea, kiitos kommentistasi, ma chérie :-*

Ääh, en osaa sanoa mitään tuohon sanajuttuun, tässä ficissä niitä sanoja vaan tuli jotain. :D Tajunnanvirtaa. Ohitetaan sun ihkutus ja sitten joo. Kumpikaan Patileista ei oikeasti kuollut siinä taistelussa, mutta tosiaan, heidän vauroistaan yms ei kerrottu. Ja otin vähän taiteilijanvapauksia. Mä en ole koskaan vielä ficannut harrysta/triosta, enkä tulekaan ficcaamaan. Ei ole mua varten. Paitsi että 'Mionefemme on ihanaa ja Ron/Harry toisinaan ihan jees. Parituksettomuus oli oikeasti aika haaste, mutta halusin pitää sen tuollaisena. ja kyllä, mä ainakin olisin katkera jos mulle kävisi kuin Padmalle. :P
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.