Kirjoittaja Aihe: Konditionaali on ikävä modus, Remus/Severus, S  (Luettu 2420 kertaa)

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Disclaimer: J.K.Rowling omistaa kaiken, minkä hänelle kuuluvaksi tunnistatte.

Kirjoittaja: Venomous
Beta: -
Ikäraja: S
Genre: angst, slash
Paritus: Remus/Severus

Summary: Mitä jos me olisimmekin sisaruksia?

A/N: Kun päätän mennä aikaisin nukkumaan, tuijotan kattoa ja blockini päättää kadota vähäksi aikaa ja paperia on lähettyvillä... Betaa en viitsinyt tällä kertaa käyttää, joten te hyvät lukijat saatte ja joudutte nussimaan pilkkua <3 Yritin parhaani mukaan karsia niitä, mutta olen surullisen kuuluisa sokeudesta omille virheilleni. Kerrankin keksin otsikon, josta itse pidän. Äikänkirjaa käytin kylläkin hyödykseni.
FF100:an sanalla 060 Juoma

Konditionaali on ikävä modus

Mitä jos me olisimmekin sisaruksia, minä kysyisin ja sinä vain heilauttaisit kättäsi estääksesi minua kurottamasta kättäni sokeriastiaan. Sudenmyrkkyjuoma on työläs valmistettava, sinä et tahtoisi minun muuta kuin nielevän sen vielä kelvollisena ja häipyvän. “Pohjanmaan kautta”, murahtaisit ja sitten minä miettisin, mistä sinä olet kuullut jästisanonnan. Joisin pikarini vain puolityhjäksi, tuijottaisin taas sinua Severus, ja toistaisin kysymyksen. Mitä jos me olisimmekin sisaruksia?, minä inttäisin ja vilkaisisit minua lehtesi  takaa tokaisten pikarini olevan vielä puoliksi täynnä. Hassua, että sinulle lasi on puoliksi täynnä, mutta kaipa minun kuuluu olla tässä se pessimisti puolityhjine laseineni. Sirius ei olisi uskonut, jos olisin hänelle pari vuosikymmentä sitten kertonut. Optimistinen Kalkaros?, hän olisi nauranut ja seuraavana aamuna Severus olisi löytänyt appelsiinimehupikarinsa päästään. Voi, kunpa olisit kuulemassa häntä nyt, Sirius.
Pikarini ei olisi vieläkään tyhjä, mutta minä en lähtisi minnekään ilman vastausta. Mitä jos me olisimmekin -
“Emme me olisi, Lupin”, sinä ärähtäisit lukurauhasi puuttumista ja minä hymyilisin varsin kankeasti sinulle. “Voi mutta Severus, miksi emme olisi?”, ja sinä sanoisit, että kahtena miespuolisena voisimme olla vain veljeksiä. Minun tekisi hirveästi mieli kysyä, oletko siis viimein kasvattanut peniksen finniesi tilalle, mutta en kehtaisi vaan muotoilisin kysymykseni uudelleen. “No, entäs sitten veljeksiä?” jatkaisin ja sekoittaisin sormellani juomaa. “Emme me olisi, emme me olisi, painu helvettiin”, sinä ärisisit, näyttäisit siltä, että haluat tunkea pikarin kurkkuuni. “Sinä tiedät ettet pääse minusta näin vähällä”, hymyilisin ja vetäisit henkeä valmiina pitkään selontekoon. “Me emme olisi, koska olen vitun ruma ja vihaan ihmisiä, sinä nättipoikana rakastat jokaista pikku ääliötä. En edes tunnustaisi sinua veljekseni, vaikka olisitkin. Olisiko se vitun veljesrakkautta, häh?”
“Voi Severus, eihän se olisi mikään syy olla olematta veljeksiä”, virkkoisin iloisesti. “Ja on vähän liioiteltua sanoa minua nättipojaksi…”
“Mikä ei olisi ‘mikään’ syy?”
“Mikään”, sanoisin ja laskisin tyhjän pikarin pöydälle. Tuli rätisisi iloisesti täydellisenä vastakohtana sinulle ja synkälle naamallesi.
“Mutta sittenhän tämä olisi moraalitonta, Lupin, et sinä halua meidän olevan veljeksiä.”
“Mikä niin”, sanoisin ja laskelmoiva ilmeesi paljastaisi aikeesi vastata minut hiljaiseksi.
“Tämä, fantasiointi toisen vartalosta ja toive saada kunnon pano.”
Voi Severus, ansaan lankesit minä ajattelisin, jättäisin nojatuolini ja todistaisin jälleen, ettei sinulla ole tapana ottaa sanojasi takaisin.

Konditionaali on ikävä modus, minä ajattelen kun tyrkkäät pikarin käteeni etkä anna lupaa istua. Ikävä ilmapiiri saa sudenmyrkkyjuoman maistumaan viisinkertaisen hirveältä ja irvistelen maulle toivoen katkerasti, että olisit tarpeeksi epäluuloinen ihmettelemään miksi haen juomani aina tyrmistä käyttääksesi lukitilistä.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014 20:35:37 kirjoittanut Renneto »
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Konditionaali on ikävä modus, Remus/Severus, k-13
« Vastaus #1 : 08.09.2009 19:54:58 »
Vau, tämä on loistava! Rakastan otsikkoa ja paritusta. <3 Konditionaali on ikävä modus.  ;D En bongannut virheitä, mutta mä oonkin huono niitten bongaamisessa... xD Mutta joka tapauksessa, mä tykkäsin tästä. ^^

//Mitä vaikeaa Jinmarussa on? xD Mutta eipä siinä, joku on kirjoittanut sen 'Jimmary'.  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.09.2009 20:20:18 kirjoittanut Jinmaru-Chan »

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Konditionaali on ikävä modus, Remus/Severus, k-13
« Vastaus #2 : 08.09.2009 20:18:51 »
Oi, kiitos Jinmary-Chan (hitto, että sun nimimerkin ensimmäisen sana on vaikea :'D)
Tykkään tosiaan tästä otsikosta itsekin hirveän paljon. Ihk. Hyvä nyt jos ei virheitä llöytynyt, vaikka saattaa niitä siellä piillä...
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala