Kirjoittaja Aihe: Twilight: Vain hänen varjonsa, K-11  (Luettu 5635 kertaa)

Mortti

  • Vieras
Twilight: Vain hänen varjonsa, K-11
« : 16.03.2009 19:36:32 »
Author: Mortti
Title: Vain hänen varjonsa
Pairing: Edward/Bella
Rating: K-11
Fandom: Houkutus
Genre: angst, romance, deathfic
Disclaimer: Hahmot, ja muu kuuluu Stephenie Meyerille. En saa tästä minkäänlaista vastinetta.
Warnings: Sisältää hieman verta, ja kuoleman.
Summary: En tunnistanut häntä enää rakastamakseni naiseksi... Bellasta oli tullut hirviö.
A/N: Tätä oli todella rankka kirjoittaa. Itkin oikeastaan itse parissa kohdassa  :D Eli en edes tiedä mistä idea tähän tuli. Idea on kuitenkin sellainen, että Edward suostui muuttamaan Bellan vampyyriksi, silloin kun Bella ei ollut vielä valmis. Ja jokin oli vinossa Bellassa. Eli mikä meni pieleen? Jostain syystä Bellasta tuli erinlainen kuin kenestäkään toisesta vampyyristä. Hänestä tuli hyvin verenhimoinen. En itse pidä tästä enää yhtään.  ;D Tästä tuli liian erilainen kuin mitä olin suunnitellut, mutta taas tavallaan jossain kohdissa pidän tästä.  Toivon kommentteja, ja tätä saa tosiaan kritisoida mielellään. Tässä on omasta mielestäni paljonkin korjattavaa, eikä tämä ole iloisimpia Twaikku tekstejä mitä voisi olla. Edwardin näkökulmasta on kirjoitettu, ja hänen suruaan tässä yritin kuvailla.


Vain hänen varjonsa


Istuin yksin suuren talomme olohuoneessa. Pitelin jälleen sylissäni vanhaa valokuva albumia. Kuvat olivat otettu yli viisikymmentä vuotta sitten. Niissä Bella oli vielä ihminen, se tyttö jota minä rakastin. Hänen ihonsa oli kalpea, mutta posket tuikkivat punaisina. Hänen upottavan ruskeat silmänsä tuikkivat iloisesti, hänen hymyillessä kameralle. Käänsin sivua surun yltyessä minussa. Kidutin itseäni katsomalla näitä kuvia, jotka muistuttivat minua aina siitä miten ennen oli ollut. Tämän kuvan oli ottanut Alice. Minä, ja Bella olimme meidän niityllämme. Hän istui sylissäni hymyillen sitä aitoa, ja lämmintä hymyä mitä en ollut viiteenkymmeneen vuoteen saanut nähdä. Kosketin kylmällä sormellani hänen kasvojaan, ja toivoin voivani tuntea niiden lämmön paperista välittämättä. Sormeni kohtasi vain kylmän, ja vanhan paperin. Hätkähdin kuullessani sähinää, ja karjuntaa alakerrasta.
 “ Ei taas “, minä sanoin väsyneellä, käheällä äänellä. Nousin seisomaan, ja sysäsin kirjan takaisin kirjahyllylle. 
 Saapuessani alakertaan en jaksanut järkyttyä, tai yllättyä nähdessäni Emmettin, ja Jasperin kuljettavan riuhtovan, ja sähisevän Bellan taas kerran häntä varten tehtyyn rautahuoneeseen. Hänen silmänsä olivat tummanverenpunaiset, ja hänen avonaisesta suustaan tippui edelleen verta lattialle. Hän oli päässyt ihmisten kimppuun. Jälleen kerran.
 Katselin vaitonaisena kuinka Emmett, ja Jasper raahasivat ärisevän, ja murisevan Bellan huoneeseen, ja paiskasivat oven kiinni. Hänen huutonsa riipi sieltä meidän kaikkien korvaamme. Emmett, ja Jasper kääntyivät pahoittelevina katsomaan minua. He näyttivät minun tavoin myös väsyneeltä tähän tilanteeseen. Tilanteeseen, jota en koskaan olisi antanut tapahtua jos olisin tietänyt sen päättyvän näin.
 Olen pahoillani, veli. Emmett ajatteli surullisesti, ja poistui huoneesta päätään surullisesti riiputtaen. Bellan tilanne oli vakavoittanut meidät kaikki. Harvoin enää naurua, ja iloista puhetta kuuli Cullenien talossa. Ja se oli ainoastaan minun vikani. Kaikki oli minun itsekkyyteni vika.
 Jasper katsoi minua vakavana.
 Me yritimme parhaamme. Tiedät miten vahva hän on.
Nyökkäsin hänelle, ja odotin kunnes hän poistui Emmettin  perään, ajatukset huutaen keinoja joilla saisimme oikeudenmukaisimmin tilanteen hallintaan. En jaksanut edes murista hänen ajatuksilleen. Niin kuoleman väsynyt olin tähän kaikkeen. Elämä oli vuosien aikana osoittanut minulle kurjimman puolensa. Sen puolen jota kenenkään ei pitäisi joutua kohtaamaan.

Suljetun oven takaa kuului raivokasta ulvontaa, ja seinien repimistä. Jokainen huuto tuntui raastavan uuden haavan sydämeeni. Minua hirvitti kuunnella Bellan anelua. Anelua verenhimon takia. Se teki teki minut niin heikon, ja avuttoman tuntuiseksi. Hänen kuiva nyyhkytyksensä oli minulle kuin vampyyrin myrkky veressä.  Mutta vain kymmenen kertaa kamalampaa.
  Silti kun joka kerta näin kävi seisoin jähmettyneenä selkä rautahuoneen ovea vasten, kuunnellen jokaisen huudon, ja valituksen.
 Avasin kärsimyksestä mustuneet silmäni. Huuto, ja nyyhkytys olivat jälleen loppuneet. Ja vieläkin - yli viidenkymmenen vuoden jälkeen - toivoin kipeästi tämän olleen viimeinen kerta kun kuulin Bellan huutavan janosta.
 Avasin hitaasti oven, ja astuin sisään synkkään, valottomaan huoneeseen. Bella tärisi riutuneena huoneen pimeimmässä nurkassa. En välittänyt siitä vaikka rautahuoneen seinät olivat jälleen täynnä hänen kynsiensä tekemiä viiltoja, vaikka ensimmäisellä kerralla kun näin oli käynyt olin järkyttynyt. Bellan silmät olivat nyt jo janosta mustuneet, ja varjot silmien alla olivat tummentuneet entisestään.
  Kävelin hitaasti edelleen rakastamani naisen luokse. Hän ei reagoinut minuun mitenkään, hytisi vain nurkassa. Jokainen askel hänen luokseen tappoi minua yhä enemmän sisältä. Kumarruin hänen ylleen, ja hän kohotti kylmät, kovat kätensä kuin avuton lapsi, ja kietoi ne minun kaulani ympärille. Kiedoin käteni hänen ennen niin lämpimän, ja heikoin vartalonsa ympärille, ja nostin hänet syliini. Tunsin syvää surua, tajutessani jälleen ettei hän tajunnut minun olevan edes läsnä, ainoa mitä hän enää tunsi oli sekunti sekunnilta pahenevaa polttavaa janoa. Hän ei saanut fyysistä, tai edes henkistä onnea, tai tyydytystä minun käsieni, tai huulieni kosketuksesta. Kaikki oli muuttunut kerran niin kauniissa, ja rakkaassa naisessani.
  “ Edward… “, Bella vaikersi korkealla, kimeällä äänellä, jota en tunnistanut hänen äänekseen.  “ Olen niin janoinen “
“ Tiedän “, sanoin hiljaa, murtuneella äänellä. Puristin häntä tiukemmin sylissäni. “ Rosalie lupasi tuoda sinulle ylimääräisen karhun - “
 “ En halua eläimenverta! En! En! EN! “, Bella huusi kimeästi. “ Haluan ihmisverta! Edes pieni pisara… Edward kilttii…”
 “ Ei “, minä sanoin vakaan kylmällä äänellä. Bellan silmissä loimahti tuli.
 “ Luulin sinun rakastavan minua! “, Bella huusi paljastaen hampaansa. “ Luulin ettet koskaan antaisi minun kärsiä. Olin väärässä. Kiduttaja! Minä inhoan sinua! “, Bella purskahti taas raivokkaaseen kimeään valitukseen, ja repeytyi irti sylistäni vihaisesti sähisten. Hän oli aina osannut iskeä minun heikoimpaan kohtaani, ja tiesi sen vallan mainiosti kuinka paljon jokainen sana repi minua kappaleiksi, kuinka jokainen sähähdys, tai kirous hänen suustaan riitti aiheuttamaan sen että pieni pala sisälläni kuoli jälleen kuunnellessani hänen halveksuvaa ääntänsä.
 “ Et tarkoita tuota, Bella “, kuiskasin hiljaa. “ Minä rakastan sinua “
 “ Jos rakastaisit minua et antaisi minun kärsiä. Mikset anna minun vain juoda verta? “, Bella kysyi irvistäen, mustat silmät raivoa täynnä.
“ Koska sinä luotit siihen etten antaisi sinun muuttua milloinkaan hirviöksi “, sanoin mahdollisimman rauhallisesti, vaikka muisto hänestä sellaisena suloisena tyttönä kuin hän oli joskus ollut sai pahaa verta vuotavat arpeni rinnassani aukeamaan jälleen. Mikään ruumiillinen kipu maailmassa ei ollut mitään tähän tuskaan verrattuna.
 Bella nauroi sitä kolkkoa, kimeää naurua mitä minä niin inhosin. Se sai minut irvistämään vihasta.
 “ Sinä lupasit “, Bella toisti, kimittäen ivallisesti. “ Olin silloin pelkkä säälittävä ihminen, joka meni lapsellisesti rakastumaan lähes yhtä säälittävään vampyyriin. Enkä edes tajunnut kuinka säälittävä, ja typerä tytönhupakko olinkaan uskoessani tämän typerän vampyyriin jokaiseen uskomukseen, ja tyhjiin sanoihin, jotka eivät kerro totuudesta puoliakaan! “
  Raivo välähti salamantavoin sisälläni. Kuka tuo olento oli arvostelemaan minun Bellaani?
 “ Älä enää koskaan sano noin, Bellasta! “, minä sähähdin hänelle murinan kantautuessa rinnastani.
 Bella vain hykersi samettisesti, ja katsoi minut silmät hulluntavoin leimuten.
 “ Voin sanoa entisestä itsestäni ihan mitä huvittaa “, Bella kihersi ilkeästi. “ Sillä minä olen Bella “
 “ Ei “, minä kuiskasin kylmästi. “ Olet vain varjo Bellan rinnalla. Olet arvoton heijastus siitä Bellasta jonka minä tunsin. Olet pelkkä verenhimoinen hirviö “
 Hän näytti paisuvan raivoisasta vihasta. Odotin hänen alkavan raivomaan, ja tuhoamaan jälleen huonetta, mutta hän tekikin jotain, mitä en villeimmissä peloissanikaan ollut kuvitellut tapahtuvan. Hän kyyristyi hieman, matalan murinan kantautuessa hänestä, ja silloin hän hyökkäsi. Hänen kyntensä puristuivat kaulani ympärille, meidän paiskautuessa hänen voimansa seurauksena päin rautaseinää, johon jäi syvä lommo. Taistelin vastaan hänen hampaidensa iskeytyessä minun kaulaani, käsiini. Paiskauduimme seinästä seinään kamppaillessani häntä vastaan. En voinut kunnolla puolustautua, sillä pelkäsin liikaa että voisin satuttaa häntä. Hänen mustat silmänsä kiiluivat kiihkosta, ja hampaat iskeytyivät syvälle olkapäähäni…
  Kuulin hämärästi kuinka ovi lensi auki, ja muiden perheenjäsenteni huudot sekoittuivat meidän ärinäämme. Tunsin kuinka hänet vedettiin pois luotani, ja kuulin kuinka Jasper, ja Emmett ajoivat hänet muristen, ja sähisten nurkkaan. Alice juoksi järkyttyneen, ja itkeneen näköisenä luokseni. Hän auttoi minut hellästi takaisin pystyyn, vaikka hänen kätensä tärisivät yhtä pahasti kuin ihmissusilla ennen muuttumista. Hän nyyhkytti hysteerisesti, ja pyyteli järkyttyneenä anteeksi ettei ollut nähnyt tätä. En välittänyt kuunnella hänen tarpeetonta aneluaan, joka vain pahensi oloani, vaan murtuneena ryntäsin pois huoneesta.
 
***

“ Edward ole järkevä! “, Jasper ärähti turhautuneena. “ Hän alkaa olla jo vaaraksi jokaiselle meistä “
“ Ei “, sanoin jäätävästi, mutta kasvoni pysyivät ilmeettöminä.
“ Hänet pitää tuhota ennen kuin on liian myöhäistä “, Rosalie aneli tuskallinen ilme kasvoilleen. “ Et ikinä antaisi itsellesi anteeksi jos hän päätyisi teurastamaan kokonaisen kylän lisäksi meidät! “
“ Ei “, sanoin, ja irvistin myrkyn poltellessa minua niissä kohdissa joihin hän minua oli viime yönä purrut.
 “ Edward “, Carlislekin puuttui nyt puheeseen kauhun koristellessa hänen yleensä niin tyyniä kasvojaan. “ Hän ei ole kuten muut. Jokin meni vakavasti pieleen hänen muutoksessaan, hän ei ole enää Bella “
 Pysyin hiljaa, ja kuuntelin perheeni epätoivoista väittelyä. Siitä oli kulunut jo viisikymmentä vuotta kun tein elämäni pahimman virheen - muutin hänet kaltaisekseni. Luulin, aluksi kaiken sujuvan niin kuin pitääkin. Hän oli edelleen minun Bellani, ja rakkauteni häneen oli yhtä vahva kuin ennenkin. Hänen voimistuessaan aloin havaita muutoksia hänessä, mutta luulin sen olevan normaalia vastasyntyneen oikkuja. Ja kerran - vain kerran hän pääsi karkuun meiltä. Hän oli voimakkaampi, ja nopeampi kuin yksikään meistä. Olimme metsällä, yritimme totuttaa häntä eläintenvereen - lähistölle eksyi ihminen, ja Bella vainusi hänet ennen kuin kukaan meistä. Tietysti, hänen aistinsa olivat tuolloin paljon herkemmät kuin meidän. Hän pääsi meiltä karkuun, ja kun huomasimme sen, oli jo liian myöhäistä. Hän oli hyökännyt suoraan ihmisenkurkkuun, ja juonut tämän verta jo liikaa meidän saapuessa paikalle. Jokainen meistä huomasi jo silloin kuinka vahvasti veri vaikutti häneen. Vahvemmin kuin keneenkään tuntemaamme aikaisemmin. Se teki hänet hulluksi, sai hänet haluamaan sitä aina vain lisää. Jos hän olisi juonut vain pienen pisaran verta sekin olisi tehnyt hänet yhtä riippuvaiseksi kuin hänestä tuli. Veren tuoksu, ja maku sokaisivat hänet täysin, hän muuttui jo silloin sellaiseksi hirviöksi kuin hän nykyään on - mutta vain Jasper osasi epäillä sitä silloin.
 Odotimme vuosien parantavan hänet, mutta edes kahdenkymmenen vuoden jälkeen hänen kyltymätön janonsa ei sammunut. Hän tappoi mitä tahansa eteensä astelevaa, kunhan veri kiersi sen suonissa.  Vuosien kuluessa perheeni alkoi menettää uskonsa hänen suhteensa. Jasper vaati jo varhaisessa vaiheessa minun tuhoavan hänet, mutta en suostunut. Omakin toivoni alkoi sammumaan, hänen tapettuaan pienen kylän jokaisen asukkaan, lapset mukaan lukien. Esmen, ja Carlislen tuen menettäminen oli se mitä en uskonut tapahtuvan. Hekin kuitenkin luopuivat uskosta Bellan tilan huonontuessa entisestään. Ja nyt ainoastaan Alice seisoi edelleen vierelläni, luottaen Bellaan, mutta hänen viime aikaiset ajatuksensa olivat kallistuneet perheeni yleisen mielipiteen puolelle.
 Käänsin katseeni onnettoman näköiseen Aliceen, joka vältti katseeni, kuten muutkin perheenjäseneni tekivät. Säpsähdin.
 “ Alice? “, kysyin heiveröisellä äänellä. “ Sinäkin? “
 Edward… meillä ei ole enää toivoa. Hän ei enää tule olemaan Bella. Hän on muuttunut, sinun pitää ymmärtää se. Minäkin… rakastin häntä, mutta… Alice ajatteli, ja kohtasi viimein katseeni.
 “ Olen pahoillani “, Alice vielä kuiskasi. En koskaan toivonut tämän tapahtuvan Bellalle… ja sinulle.
 “ Tästä ei keskustella “, minä sanoin hiljaa. “ Me emme tuhoa Bellaa “
 “ Varoitan sinua, Edward “, Jasper sanoi vihaisesti. “ Jos se - se olento koskeekin Aliceen, minä murskaan hänet itse “
 “ Jasper! “, Alice kivahti. “ Älä viitsi! “
 “ Me emme tuhoa häntä “, sanoin mahdollisimman ehdottomalla sävyllä. “ En ikinä voisi antaa sen tapahtua hänelle. Olen hänelle sen verran velkaa “
 Perheeni hiljeni, mutta heidän ajatuksensa tuntuivat huutavan minulle.
 Edward ole järkevä… minäkin rakastan häntä, hän ei ole ansainnut tämänlaista elämää! Hän ei ole enää Bella, hän ei voi hallita itseään… Alice katsoi anovasti minuun, mutta väistin hänen väsyneen katseensa.
   Olen niin pahoillani veli… En voi pakottaa sinua tekemään valintaa, sinun pitää tehdä niin kuin itse parhaaksi näet.
 “ Kiitos, Emmett “, sanoin hiljaa, ja käännyin lähteäkseni. Tunsin Jasperin katseen porautuvan selkääni.
Se tulee vielä joskus tapahtumaan. Hän kääntyy vielä perhettämme vastaan, tämä voi päättyä vain suuntaan, tai toiseen…
 Pamautan oven kiinni. Perheeni jää kuiskimaan suljettuun huoneeseen. Epätoivoisesti painan otsani vasten kylmää seinää. Elämäni on ollut helvettiä viimeiset viisikymmentä vuotta, tuleeko tähän ikinä parannusta? En usko enää siihen. Usko elämään, ja jumalaan on hiipunut minusta. Jos jumala olisi olemassa hän ei antaisi tämän tapahtua minulle. Kaikki minkä puolesta olen taistellut tuntuu valuvan hiekkana pois. Elämäni taisi olla rakennettu hiekkalinnaksi. Ensimmäinen kunnon aalto sai sen valumaan muodottomana maahan. Herään ajatuksistani korvia särkevään räsähdykseen. Vaistomaisesti ponnahdan pystyyn, ja pyrähdän rautahuoneen ovelle. Jasper, Alice, Emmett, Rosalie, Carlisle, ja Esme saapuvat siinä samassa taakseni. Jasper vetäisee huoneen oven auki, ja ryntään sisään. Happi tuntuu loppuvan ilmasta. Seinässä on suuri aukko, joka on raastettu auki. Bella oli päässyt vapaaksi.
HELVETTI!
Hän suuntaan kaupunkiin Edward!
Minä arvasin tämän…


Juoksimme metsässä jälleen. Ennen juokseminen oli ollut riemukasta, mutta nyt se tuntui olevan kuoleman juoksu. Seurasimme Bellan tuoksua, yritimme ehtiä saamaan hänet kiinni ennen kuin hän ehtisi kaupunkiin. Mielessäni mietin vain vaihtoehtojani. Minun olisi oltava oikeudenmukainen. Oliko tämä oikein Bellalle? Hänen sielunsa oli jo pirstoutunut minun takiani tuhansiin osiin. Ellen olisi suostunut muuttamaan häntä kaikki olisi hyvin. Minun oli pakko… oli pakko tehdä niin kuin oli oikein. En voisi antaa tämän enää jatkua. Viattomia ihmisiä kuoli, ja Bella oli menettänyt kaiken inhimillisen. Minun olisi pakko tehdä niin kuin oli oikein tehdä. En voisi antaa hänen elää. En voinut antaa hänen jatkaa itsensä tuhoamista. Kaikki uskoni hyvään oli jo kuollut. Elämässäni ei ollut enää mitään näkemisen arvoista. Raaka totuus elämästä oli tuhonnut sen viimeisen hyvän asian mitä minulla oli. En halunnut satuttaa Bellaa enää. Olin luvannut hänelle, ettei näin kävisi. Minun olisi pakko tuhota hänet, hänen hyväkseen.
 Saavutimme hänet metsänlaidassa, Bella oli löytänyt ensimmäisen uhrinsa; viaton viisivuotias poika, jonka äiti makasi maassa jo kuolleena. Silloin tein valintani.
 Bella kääntyi meidät haistaessaan meitä päin, hänen punaiset silmänsä loistivat kirkkaanpunaisina, ja verenpunaiset huulet kaartuivat pahantahtoiseen hymyyn. Hän kyyristyi meitä vastaan, ja hyökkäsi. Perheeni ei tehnyt liikettäkään hyökätäkseen häntä vastaan. Ei Esme, tai Carlisle. Eivät edes Emmett, Rosalie, Alice, tai Jasper. Päätin saada tämän kerralla päätökseen. Minä kyyristyin, ja ponkaisin ilmaan. Tömähdimme yhteen, ja hänen kova ruumiinsa paiskautui päin rosoista kalliota. Sähisten hän kiihdytti uuteen iskuun. Kiersin hänen taakseen. Hän jähmettyi tuntiessaan huuleni hänen kaulallaan. Ääneni tärisi holtittomasti, minun kuiskatessani viimeiset sanani hänelle:
 “ Minä todella rakastin sinua “
Viilto. Välähdys. Ja sitten elämäni oli ohi. En kääntynyt katsomaan minne hänen päänsä lensi. Seisoin tyhjänä kuorena paikallani. Elämäni merkitys oli ohi. Hämärästi tunsin kuinka minua vedettiin sivummalle, kuulin kuinka Jasper, ja Emmett hoitivat minun aloittaneen työn loppuun.
 “ Teit niin kuin oli oikein tehdä poika “, Carlisle sanoi ääni karheana. En välittänyt hänestä. Hänen sanansa eivät merkinneet minulle mitään. Millään ei ollut enää merkitystä. Elämäni keskipiste oli raastettu pois, enkä minä välittänyt, tai tuntenut enää mitään. Käännyin lähteäkseni. Kukaan ei estänyt minua, he tiesivät sen olevan turhaa. Minä juoksin, juoksin niin kovaa kun pystyin sieluni repeytyessä kappaleiksi. Onpas omituinen tapa kuolla. Ajattelin. Kai siinä jotain jaloa on kuolla rakkauteen.
 Juoksin edelleen sieluni vuotaessa kuiviin. Pysähdyin vain hetkeksi. Meidän niityllemme. Sen muistot herättivät minussa jotakin. Mieleni tuntui räjähtävän. Tärisin edelleen, silmäni tuntuivat kummallisilta. Ja silloin poskelleni vierähti jotain. Kyynel. En ollut pystynyt itkemään moneen sataan vuoteen, ja nyt. Nyt kun olin repeytymässä palasiksi, sain kyyneleen. Pystyin melkein näkemään kuinka Bella - kaunis ihmistyttö johon olin rakastunut - tanssi edessäni. Hän hymyili minulle jälleen, ja hänen silmänsä tuikkivat. Hän kosketti lämpimällä kädellä poskeani. Suljin silmäni hänen kosketuksestaan. Avatessani ne jälleen hän oli poissa. Mutta hänen lämpönsä oli jäänyt edelleen poskelleni, ja kyynel tipahti maahan.
 “ Minä rakastan sinua “, sanoin vielä. “ Olet aina minun oma Bellani “
Annoin katseeni kiertää kaunista niittyä, niittyä jolla parhaat muistoni Bellasta herättivät minussa palavan kivun, surun, rakkauden, ja onnen tunteen. Tiesin hänen olevan minun kanssani viimein. Viisikymmentä vuotta olivat olleet liikaa ilman häntä.
 Viimein sain pyrähtää jälleen juoksuun - juoksuun joka jäi viimeiseksi kokemakseni asiakseni tässä maailmassa.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2014 06:45:50 kirjoittanut Beyond »

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #1 : 16.03.2009 21:30:40 »
En yhtään ihmettele, miksi itkit tätä tehdessäsi, minäkin vuodatin muutaman kyyneleen, mikä on aika harvinaista. Myönnetäköön, että ajattelin ensin jättää tämän ficin lukematta, koska ajattelin että tää olisi niin rankkaa jne. mutta oikeastaan tämä oli omalla tavallaan kaunis. Hyvin tunteellinen, katkera ja todella.. koskettava. Edwardin tuska oli todella aitoa luettavaa, oli melkein kidutusta lukea tätä, koska Edwardin tuska oli niin.. tuskaista. Minusta Edward oli todella ihana jaksaessaan rakastaa Bellaa loppuun asti, olen entistä onnellisempi ettei asia onnekseni mennyt niin *Huokaisee helpoituksesta*. Tätä oli rankka lukea, ja Bella oli todella kauhea, ja silti Edward rakasti häntä :-\ Minusta oli oikein, että Bella sitten lopulta tuhoutui, minulle olisi varmaan jäänyt aika paska fiilis jos toisin olisi käynyt. Otsikko oli myös todella kaunis, kuvaava ficciä ajatellen, siitäkin plussaa. Mitään moitittavaa en tästä keksi, ei virheitä, kappalejaot oli oikein ja kaikki oli muutenkin simppelisti. Tykkäsin tästä oikestaan aika paljon, vaikka minulle jäi kyllä hieman masentunut olo jälkeenpäin. Mutta mutta, isot kiitokset hyvästä ficistä :)
Einmal ist keinmal


Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #2 : 16.03.2009 22:38:47 »
Tosi hyvä ficci vaikka olikin rankka ja kertoi hirveästä aiheesta, tuli ihan tippa linssiin :'(  Tuli myös hirveän masentunut olo Edwardin puolesta, ei ole oikeudenmukaista menettää elämänsä rakkautta vaikka siitä olisikin tullut hirviö :( todella taitavasti tehty kirjoitus!  löysin aika sairasta huumoriakin:
Lainaus
Seinässä on suuri aukko, joka on raastettu auki. Bella oli päässyt vapaaksi. HELVETTI!
tietenkin toi naurattaisi vaan, jos se olisi tullut erilaisessa ficissä ja tilanteessa, mutta kuitenkin  :D
Hienoa työtä, jatka samaan malliin!
« Viimeksi muokattu: 16.03.2009 22:40:41 kirjoittanut Idiela Cullen »
It's impossible to you, not impossible to me.

Cappi

  • Vieras
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #3 : 17.03.2009 14:03:34 »
ÄÄÄ! *Paniikki* Ei bella oikeesti oo tommonen, tyhmä hirviö. ;---( Kauheeta. Mut, oli tää ihan jännä. Toi Edwardin kohtalo vähän jäi pimentoon, kuoliko se? O.o

Cappi.

SnowCherry

  • Vieras
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #4 : 18.03.2009 07:03:26 »
Tää oli niin surullinen, että sait mut itkemään ;___; (ja se on aika harvinaista ficcien kanssa). Kuvailu oli mahtavaa, samoin kerronta :D Kiitoksia ♥

Mortti

  • Vieras
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #5 : 18.03.2009 15:54:42 »
Eara: Kiitos kommentistasi. Oli helpotus lukea kommenttisi, sillä se oli ensimmäinen, enkä ollut varma suhtauduttaisiinko tähän hyvin vai huonosti. Olen muuten huomannut, että kirjoitan aika paljon synkkää tekstiä  ;D
Minulla on myös pari kertaa ollut pahoja erimielisyyksiä Bellan kanssa, ja ehkä se hieman vaikutti tähän  ::) Mutta yleensä pidän hänestäkin paljon. Kiitos kommentistasi, ja kehuistasi.
Kuurankukka: Oih, kiitos ihanasta, pitkästä kommentistasi. Kun tein tätä mietin mummiani, joka sairastaa alzhaimerin tautia, ja on välillä todella hankala sen taudin takia, mutta silti minun pappani jokaa hoitaa häntä itse kotona, eikä laita minnekään laitokseen vaikka se tekisi pappan elämän paljon helpommaksi. Anteeksi - hieman offia  :D Kuitenkin, ihanaa että pidit nimestä, sillä mietin sitä aika kauan. Minulle jäi myös hieman masentunut fiilis kun kirjoitin tätä, mutta olen myös entistä tyytyväisempi siihen ettei se oikeasti päätynyt tähän. Todella paljon kiitoksia kommentistasi.  :-*
Idiela Cullen: Kiitoksia kommentistasi, ja mukavaa että pidit tästä, vaikka hieman masentava, ja hankala tämä olikin.
Cappi: Kiitos että kommentoit. Ja tosiaan, ihan tarkoituksella jätin tuon Edwardin kohtalon hieman pimentoon, jokainen lukija saa itse päättää mitä hänelle tapahtui. Minusta hän kuoli, hajosi palasiksi, mutta päättäkää itse. Kiitos vielä kerran.
Annabelle: Kiitos kehuistasi. Tuo ei ole virhe, sillä ja-sanan jälkeen voi tulla pilkku. Kiva kun kommentoit.
SnowCherry: Ihanaa kun sain jonkun itkemään!  :D Tykkään liikuttaa ihmisiä. Itse olen aika herkkä, ja olen tosi monen ficin kohdalla itkenyt.  :) Kiitos kommentistasi, ja hyvä kun tykkäsit tästä.

Kiitos vielä kerran jokaiselle lukijalle, ja varsinkin niille jotka kommentoivat tätä.  :-*

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #6 : 19.03.2009 16:43:45 »
Apua. En todellakaan ihmettele, miksi itkit kun kirjoitit tätä. Itken ihan hullusti tässä. </3 En osaa mitään rakentavaa sanoa. Itken... <'3
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #7 : 21.03.2009 23:02:53 »
Se oli ristiriitainen ja aivan loistava. Itken.
Jokunen virhe taisi olla, en ole aivan varma; en katsonut niin tarkkaan.

En tiedä mitä sanoisin. Kiitos
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

annamaU-

  • ***
  • Viestejä: 22
  • 🖤❤️🤍🖤❤️🤍
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #8 : 12.04.2009 20:33:06 »
EI!
Tää oli tosi hyvin kirjotettu,kiitos siitä !
Mutta tuntu, ku mä olisin revenny kappalaleiks , :'( EI EDWARD !!  :( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

- annamaU-
“It takes a great deal of bravery to stand up to our enemies, but just as much to stand up to our friends.” - Albus Dumbledore

DRAMIONE

Mortti

  • Vieras
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #9 : 10.05.2009 15:34:34 »
Riiku: Oi, kiitos kommentistasi. Minäkin itken yllättävän usen lukiessani kirjaa/ficciä tai katsoessani leffaa/tv-sarjaa. Olen aika herkkä. Kiitos kommentistasi ja mukavaa kun kelpasi.
Suklaamurunen: Kiitos sinulle. Ihanaa ansaita ihmisten kyyneleet...   :D
LND: Pahoittelen virheitäni, olin laiska tarkistaessani tämän. Kiitos kommentistasi ja kyyneleistäsi.
annamaU-: Kiva kun kommentoit ja kiitos hymiöistä  ::)

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #10 : 15.05.2009 20:42:46 »
tää on TODELLA ihana. Tai siis surullinen jne... ja  mä kyllä itkin lukiessani tätä. Toi loppu oli...  onnellinen? Olen sanaton. :'( :-\ ::)

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #11 : 19.05.2009 14:27:25 »
.. karmea. en tarkoita pahalla tavalla, vaan hyvällä tavalla, jos tajuat, mitä ajan takaa. (:
Tuli tippa linssiin. eilen illalla aloitin ( piti lukea kokeisiin, porukat oli poissa ), ja sitte ne tuli takas, ja ficci jäi kesken. Vaivasi ERITTÄIN paljon, että tämä jäi kesken. : (
Jotenkin vaikea kuvitella Bellaa hirviönä.. HYÖKKÄSI EDWARDIN KIMPPUUN? :( yhyhy.
Pakko lukea uusiksi.
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #12 : 20.05.2009 18:54:55 »
Olen ihan sanaton.
Tää oli vaan niin ihana ja surullinen. Itkin ihan koko ajan, varsinkin lopussa. :'(
Järkytyin aika kovasti, kun Bella hyökkäsi edwardin kimppuu, mutta ehkä se oli välttämätöntä, koska muuten tämä ei olisi olut niin hyvä. Minustakin on vaikea ajtella Bellaa hirviönä. Toi loppukin oli aivan ihana, se oli kirjoitettu todella hyvin. Ei vaan koko ficci oli kirjoitettu hyvin. :D Kiitos tästä.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Chaplet

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #13 : 21.05.2009 15:27:29 »
Kaameen surullinen. Itku tirahti silmään, ku luki tota.  Yhyy Bella ei oo tommonen.
My problem.

bbelamoi

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #14 : 21.05.2009 19:32:09 »
ei olisi pitänyt lukea tätä. ei sillä etten olisi pitänyt, tämä oli vain liian surullinen. : (

pidin tästä tosi paljon muuten.
"TEAM JASPER because everything is bigger in texas"

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #15 : 21.05.2009 19:52:21 »
Nyt katosivat kyllä sanat aivan kokonaan... Ääh, apua, pakko kai koota itseni, että tästä saa edes jonkinmoisen kommentin.

Aivan kamalan surullinen, kuuluu surullisimpiin ficceihin, joita olen lukenut. Ellei sitten ole surullisin. En kyllä itkenyt, mutta olisin varmasti vuodattanut muutaman kyyneleen, jos en olisi näin sietämättömän hyvällä tuulella syystä tai toisesta.

Aika vaikea kuvitella Bellaa hirviönä, mutta se tekee tästä vieläkin paremman. Toista vastaavaa ideaa en ole nähnyt. Siis, että jokin olisi mennyt pieleen/Bella ei olisi ollut valmis. Tykkäsin todella paljon.

Kiitos tosi paljon.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 14:59:54 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #16 : 23.05.2009 19:46:22 »
VAU!  Siis aivan upeaa! Itkin. Itkin lopussa. Se on harvinaista.  Vau, itkin todella. Muutama kyynel tuli lopussa.

Oon niin sanaton. Tuntuu ihan hirveältä, että Bella on tässä hirviö. Tuli tuossa yhdessä vaiheessa mieleen, että kyllä sen Bellan lopussa on tultava normaaliks. Mutta sitten muistinkin, että tämä on deathfic, eli se ei siis voinut olla mahdollista, kai. Ääähh, vitsi nyt eii oo mitään sanottavaa. Veti kyl sanattomaks! Ainakin olit taitava kirjoittaja!  ;)
another stranger

entinen vohveli

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #17 : 09.06.2009 17:02:36 »
No voi ei, juuri äsken lopetin itkemisen ja nyt se alkoi taas... järkyttävän surullinen ficci. sympatiat meni niin Bellalle kuin Edwardille.

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Vain hänen varjonsa ( Houkutus )
« Vastaus #18 : 06.07.2009 22:11:41 »
Oli erittäin koskettava, ihan totaalisesti aloin itkeä tuossa lopussa ja itken vieläkin  :'(  Voi Edward parkaa, mitä se joutuikaan tekemään.  Tosi surullinen, mutta tykkäsin silti.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Vain hänen varjonsa, K-13 ( Houkutus )
« Vastaus #19 : 22.07.2012 23:54:56 »
Ficci oli todella koskettava ja surullinen,idea oli omaperäinen.
Itkin muutaman kyyneleen,minua tavallaan kiehtoo ja karmii tuollainen Bella.Edward parka tunsin oikeasti sääliä.Hienosti kirjoitettu ficci joka tapauksessa.

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!