Kirjoittaja Aihe: Glee/Harry Potter: Saippuaoopperaa, k11, Kurt/Blaine + monet muut  (Luettu 5479 kertaa)

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Kirjoittaja: Milleri
Ikäraja: k11
Tyylilaji: Romantiikka ja saippuaoopperaa (jos se edes on tyylilaji), ehkä ripaus huumoria... eli käytännössä suhdesotkuja :D
Fandom: Glee & Harry Potter, eli Gleen hahmoja ja Glee-klubi Potter-maailmassa. (En ollut ihan varma, mille osastolle tää pitäis sijottaa, eli sanokaa jos on väärällä.)
Paritukset: (nyt tässä ekassa luvussa) Kurt/Harry, (Harry/Ginny), Kurt/Blaine
Vastuunvapaus: Kaikki Gleen hahmot kuuluvat Ryan Murphylle (ja muille Gleen kirjoittajille) ja miljöö ja Potterin hahmot Rowlingille. Ja All of Men laulunsanat John Legendille. En saa tästä mitään rahaa :D
Tiivistelmä: Suhdesotkuja näiden kahden fandomin välillä.
A/N: eli siis päätin yhdistää kaks mun lempifandomii :D Ja tää siis myötäilee löyhästi, HYVIN LÖYHÄSTI Puoliverisen Prinssin tapahtumia, ja muutenkin esimerkiks Cedric on elossa eli ei ihan mee noiden Potternormejen mukaan. Ja varautukaa runsaaseen Klaineen (ja kliseisiin ja siirappiin) koska KLAINERS GONNA KLAINE!

Luku 1

Hoikka, tyylikkään näköinen poika ja tumma tyttö kävelivät pitkin Tylypahkan käytävää. He olivat yksin, sillä kaikki karttoivat heitä – eivätkä suinkaan kunnioituksesta. Heissä – tai oikeastaan hoikassa pojassa, koulun ainoassa pojassa, jota ei kiinnostanut huispaus – oli jotain kummallista, jotain, johon kukaan ei halunnut sotkeutua.
   
Vaalean pojan ryhti oli painunut ja hän nyyhkytti käsiinsä. Tyttö käveli hiljaa vierellä odottaen, että poika sanoisi jotakin.
   
”En vain voi käsittää”, poika sanoi lopulta, ”että minä vain kuvittelin sen kaiken.” Hänen äänensä sortui.
   
”Voi Kurt”, tyttö huokaisi ja halasi ystäväänsä. ”Eikö se ollut aika ilmiselvää?”
   
”Niin, mutta – mutta hän on ollut sinun lisäksesi ainoa, joka kohtelee minua normaalisti ja hän on aina niin kiva minulle, puolustikin kerran niiltä luihuisen ääliöiltä, ja ajattelin, että eikös se sovi kuvaan, hän on se tarinan prinssi ja ja –” Kurt jätti lauseen kesken tajutessaan, miten typerältä kuulosti jopa omiin korviinsa. ”Ajattelin vain, että silloin kun hän jätti sen Korpinkynnen tytön hän oli viimein tajunnut…”
   
"Kurt. Harry Potter ei ole homo.”
   
”Mistä sinä sen tiedät?”
   
”Kuule Kurt Hummel, mitä sinä oikein vihjailet?”
   
Se sai Kurtin nauramaankin hieman. Sitten hän huokaisi. ”Anteeksi, Mercedes. Sitä paitsi Harry on Ginnyn kanssa nyt.”
   
Mercedes halasi jälleen Kurtia. Sitten hänen silmänsä kiinnittyivät värikkääseen paperiin ilmoitustaululla. ”Hei! Minä tiedän, mikä piristää sinua.”
   
Kurt katsahti samaan suuntaan ja tuhahti. ”Ihan totta, Mercedes? Kuoro?”
   
”Sinähän pidät laulamisesta. Valitat aina, miksei Tylypahkassa voi opiskella mitään musiikkiin liittyvää.”
   
Kurt pyöräytti silmiään mutta hymyili hieman. Mercedes jatkoi: ”Ja sitä paitsi, voisit saada ystäviä tuolta. Siis muitakin kuin minut. Myönnä pois, sinä tarvitset ystäviä. Ja sitä paitsi, kuorossa voi olla samanlaisia kuin sinä, tarkoitan siis –”
   
”Haluatko sinä mennä tuonne?” Kurt keskeytti ja nyökkäsi ilmoituksen suuntaan.
   
Mercedes virnisti. ”Mitä luulet? Olet kuullut minun laulavan. Löisimme kaikki ällikällä.”
   
”Sen kyllä tekisimme”, Kurt myönsi varovaisesti.
   
”Come on”, Mecrcedes sanoi ja tönäisi Kurtia. ”Mennään loistamaan.”
   
”Okei”, Kurt nauroi. ”Mennään, mennään.”

*

Myöhemmin iltapäivällä Kurt matkasi ihka ensimmäisiin kuoroharkkoihinsa. Hän oli reilusti etuajassa ja varsin hyvällä tuulella, sillä hänen Rohkelikko-pukuunsa sopivat, nyöritettävät ja viimeisen päälle muodikkaat saappaansa olivat viimein saapuneet pöllöpostissa.

Hän ihaili kenkiään; miten kauniisti ne myötäilivät hänen jalkojensa täydellisiä muotoja, miten nyöritysten punainen väri oli täsmälleen samaa, syvää sävyä kuin hänen Rohkelikko-kostyymissään, miten korot olivat korkeammat kuin yhdissäkään Kurtin aikaisemmissa kengissä. Itse asiassa niin korkeat, ettei hän oikein osannut kävellä niil –

TUMPS.

Äkisti Kurt huomasi makaavansa rähmällään huoneen lattialla. Mikä pahempaa, ei lattialla. Jonkin liikkuvan ja lämpimän päällä.

Ihmisen.

Voiapuaeivoiollatotta.

Kurt kohottautui nopeammin kuin koskaan. ”Anteeksi”, hän sopersi. Miten noloa. Poikakin näytti menneen hämilleen.

Itse asiassa poika oli – näin tarkemmin katsottuna – komea. Hyvin komea. Hänellä oli sysimustat, geelatut hiukset – eivät ne tarvitsisi geeliä, Kurt huomasi ajattelevansa – tummat silmät ja pitkät ripset äläkä laita Kurtia edes aloittamaan hänen kulmakarvoistaan. Puuskupuhin koulupuvun poika oli korvannut rusetilla. Hänkin tuunaa koulupukuaan, Kurt ilahtui.

Lisäksi pojan kasvoissa oli sitä jotain. Jotain, mitä Kurt ei voinut kunnolla selittää, mutta jotain, joka kertoi pojan olevan tavalla tai toisella hyvä. Ystävällinen. Kiltti. Ymmärtävä. Välittävä.

Kurt ei ollut nähnyt vastaavaa kenenkään, ei edes Harry Potterin kasvoilla.

”Öhöm…” poika rykäisi. Kurt huomasi tuijottaneensa poikaa lähes lumoutuneena. Ja kaiken kukkuraksi sen jälkeen, kun oli kaatunut hänen päälleen. Voi luoja. ”Minun nimeni on Blaine.” Poika ojensi kätensä.

Sitä Kurt ei osannut odottaa. Kaiken sen jälkeen – poika vain muina miehinä esitteli itsensä Kurtille?

”Kurt”, Kurt sai sanottua ja ojensi kätensä.

*

Kurt. Se hänen nimensä oli.

Ensimmäiseksi Kurtia katsoessa Blainelle tuli mieleen sana kaunis. Se, ettei osannut päättää, mitä väriä Kurtin silmät olivat.

Sitten se että tämän täytyi merkitä jotakin. Aloittaa jotakin. Ettei Kurt voisi mitenkään jäädä Blainelle yhdentekeväksi. Ikinä.

Typerä ajatus, Blaine moitti itseään. Olen tuntenut tämän muukalaisen ehkä kaksi minuuttia, ja heti ensitöikseen hän taklasi minut. Todella mahtavaa, Blaine.

Mutta silti hän ei saanut silmiään irti noista kasvoista.

”Kuulut näköjään Rohkelikkoon”, Blaine sanoi jotain sanoakseen ja naurahti vaivautuneena. ”Rohkeutta, Kurt!”

Kurt hymyili hänelle hiukan, ja Blaine päätti heti, että se oli kaunein asia jonka hän oli eläessään nähnyt.

”Joo, ja sinä Puuskupuhiin. Etkös sinä ollut sen Cedric Diggoryn paras kaveri?”

Blaine murahti synkästi. Joo. Olihan hän Cedric Diggoryn paras kaveri. Oikeat koulun kultapojat. Kiusallisiksi asiat olivat muuttuneet, kun Cedric oli kertonut tunteistaan Blainelle. Ja, ennen kuin Blaine oli ehtinyt sanoa mitään, poika oli suudellut tätä.

Hänen ensisuudelmansa ei ollut tuntunut yhtikäs miltään.

Ei Blaine Cedriciä vihannut. Itse asiassa Diggory oli yhä Blainen ylin ystävä. Hän ei vain voinut sietää ajatusta siitä, että hänen ensisuudelmansa ei merkinnyt mitään.

”Oletko kunnossa?” Kurt kysyi palauttaen Blainen maan pinnalle. Kurtin ääni oli pehmeä ja korkea. Kuin enkelin ääni, Blaine huomasi ajattelevansa, mutta pudisti sitten ajatuksen epäuskoisena pois.

”Minä… Joo.” Blaine yritti kuumeisesti keksiä jotakin sanottavaa. ”Hei, haluatko kuulla, minkä laulun aion esittää koe-esiintymisissä?”

Kurt hymyili taas kaunista hymyään ja nyökkäsi.

*

Blainen istahtaessa pianon ääreen Kurt ei voinut olla ajattelematta, että hän itse ei ollut valmistellut koe-esiintymistään kuoroon ollenkaan – itse asiassa hän ei ollut edes ajatellut koko asiaa.

Blainen alkaessa soittaa Kurt henkäisi kateellisuudesta ja ihastuksesta. Häntä alkoi myös hiukan pelottaa. Ai tällaistako taso täällä oli? Hän ja Mercedes eivät edes erottuisi joukosta.

Sitten Blaine alkoi laulaa.

What would I do without your smart mouth
Drawing me in and you kicking me out
You’ve got my head spinning, no kidding
I can’t pin you down

What’s going on in that beautiful mind
I’m on your magical mystery ride
And I’m so dizzy, don’t know what hit me
But I’ll be alright


Blainella oli todella, todella mahtava ääni. Siitä ei päässyt yli eikä ympäri. Ja miten ihmeessä hän soitti pianoa samalla, kun keskittyi laulamiseen? Voisiko joku kertoa Kurtille?

Kertosäkeen lopussa Kurt kuitenkin tirskahti.

*

”‘Cause I give you aa-aa-aa-all of me, and you give me aa-aa-aa-all of you… Mitä sinä naurat?” Blaine kysyi kummissaan.

”Sinä vain”, Kurt kikatti, ”näytät niin hassulta kun laulat noita aa-aa-all -kohtia.”

”Ai”, Blaine naurahti. ”Sitä kutsutaan tunteellisuudeksi. Miltä itse näytät kun laulat vaikka All By Myselfiä?”

Kurt nauroi, mutta korjasi sitten ryhtiään. ”Säihkyvän hyvältä. Kuten aina.”

Mielessään Blainen oli pakko myöntää, että sen täytyi olla totta.

”Mutta…” Kurt sanoi. ”Anteeksi, kun keskeytin sinut. Sinä olet hyvä. Parempi. Loistava.”

Virnistys levisi Blainen kasvoille. ”Kiitos.”

Kurt näytti menevän hetkeksi hämilleen, rykäisi sitten ja oli sanomaisillaan jotain, mutta istahtikin Blainen viereen pianotuolille. Blaine yllättyi pojan rohkeudesta (vaikka ei tosin pannut pahakseen) ja Kurt näytti itsekin hämmentyvän.

”Joten”, Blaine päätti pelastaa Kurtin, ”miksi liityit Gleehen? Mitä musiikkia sinä kuuntelet?”

Kurt punastui. ”Äh, se on ihan typerä juttu. Minä ja ystäväni Mercedes jäämme oleskeluhuoneeseen kuuntelemaan musiikkia ja laulamaan aina, kun muut lähtevät katsomaan huispausta. Meitä ei kiinnosta huispaus”, Kurt lisäsi nähdessään Blainen kysyvän katseen. ”Ja tänään aamupäivällä Mercedes näki ilmoituksen ja halusi välttämättä mennä kanssani. Niinpä minä sitten tulin. Ja minä tykkään kuunnella musikaalimusiikkeja. Ja Lady Gagaa, Whitney Houstonia, Beyoncéa… Tiedät kyllä.” Kurt punastui, jos mahdollista, vielä syvemmin. Sitten hän katsahti Blaineen. ”Entä sinä?”

Mutta Blaine ei ehtinyt vastaamaan, kun ovi paukahti ja kuoronjohtaja, professori Schuester, astui sisään.

A/N 2: Mähän sanoin, kliseitä, siirappia ja Klainea! ;) Mutta siis risuja, ruusuja, mitä vaan on kiva kuunnella, eli kommentteja otetaan vastaan :3
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015 00:44:05 kirjoittanut Kaapo »
"You move me, Kurt."

Ayumi

  • Fandomconfused
  • ***
  • Viestejä: 91
Tykkäsin, koska hei, Glee + Harry Potter ei voi olla huono!

Mutta siis, hyvin kirjotit, hahmot oli IC, teksti oli mukaansatempaavaa ja kirjotusvirheitä ei näkyny paljoo olevan, muutaman löysin kun rupesin ettimään mutta eipä ne lukemista haitannu :D

Cedric on kyllä niin selvästi homo (etenkin leffoissa, kiitos Rob Pattinsonin eiku), kiitti ideasta <3


Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Ayumi: MOI PORKKANA JEE KOMMENTTI <3 mutta siis. Hömhöm. Ihanaa kun tykkäsin ja agree, Glee + Harry Potter namnam! Ja HIENOA ETTÄ HAHMOT OLI IC koska ne ois voinu niiiiiin helposti pilata (tai siis Kurt Hummelin täydellisyyttä on vaikeeta toistaa) jajajaja ihanainen kommentti, kiitos siitä :3 <3 JA HIENOA, CEDRIC ON NIIIIIIIN HOMO, en tajuu ku jotkut kaverit ei ymmärrä sitä! XD mut älä, koska Robert Pattinson. XD ja ole hyvä (odotan ficciäsi aiheesta ;)) ja kiitos vielä! <3
"You move me, Kurt."

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Glee/Harry Potter-maininta otsikossa herätteli väistämättömästi mielenkiintoa ja oli aivan pakko päästä katsomaan mitä kyseisestä yhdistelmästä seuraa. Ja ehdottoman hyvältä vaikuttaa, seuraan mielelläni jatkossakin! Glee ei ole vielä kovin tuttu fandom, koska en ole tainnut edes ensimmäistä kautta katsonut kokonaan, mutta olettaisin selviäväni kuitenkin. Jos keksityt pääosassa oleviin hahmoihin, niin kai se siitä ja aina voi turvautua googleen. :D Jatka ihmeessä Klainella, itsekin olen siihen tykästynyt!

Tykkään kovasti ideasta laittaa Gleen hahmot Potter-universumiin, vaikka olen törmännyt ennenkin sellaiseen materiaaliin. Sinänsä sillä ei ole mitään väliä, koska olen täysin ihastunut näkemykseesi hahmoista ja heidän välisistä suhteistaan. ^^ Jos jostain täytyy valittaa, niin ne ovat sitten ne muutama kirjoitusvirhe, joita luullakseni bongasin.

Kurt. Harry Potter ei ole homo.”
Tuosta alusta puuttuvat lainausmerkit.
Myöhemmin iltapäivällä Kurt matkasi ihka ensimmäisiin kuoroharkkoihin.
Kuoroharkkoihinsa, olettaisin.
Ensimmäiseksi Kurtia kasvaessa Blainelle tuli mieleen sana kaunis.
Kasvaessa?
Blainen alkaessa soitta Kurt henkäisi kateellisuudesta ja ihastuksesta.
Soittaa.
Nyt olen saanut kokoon nuo häiritsevät yksityiskohdat, joten jatketaan!

Tapa, jolla Kurt ja Blaine tapasivat toisensa oli aivan mahtava. Heidän kompastellessa lattialle tuli väkisinkin kokeneeksi myötähäpeää, vaikka tilanne selvisikin mallikkaasti. Kurtista ja Blainesta tulee ehkä suloisin pari ikinä, tällä hetkellä vaikuttaa ainakin siltä! :'D Toivottavasti he pääsevät tutustumaan toisiinsa paremmin etenkin kuoron myötä, ja lisäksi muihinkin jäseniin.
Kiitos lupaavasta ensimmäisestä luvusta ja pahoittelut sekavuudesta.
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Heips! Gleen ja Harry Potterin yhdistelmä herätti mielenkiinnon - eikä Klainen mainitseminen haitannut olenkaan, siellä missä Klaine, niin yleensä mäkin.  :)

Alussa ollut Harry/Kurtin mainitseminen vähän kauhistutti, mutta se taisi onneksi jo jäädä unholaan alun mainitsemisen jälkeen (ellei mukaan sitten ole tulossa jotain kolmiodraamaa, kun Harry tajuaakin olevansa kiinnostunut Kurtista - uh  :-X). Kurt ei vaan kuulu (tuo nyt kuulostaa vähän hassulta, ei ihmistä voi omistaa) kenellekään muulle kuin Blainelle - eikä Blaine sen puoleen kellekään muulle kuin Kurtille. Ihan vain tiedoksi Cedricille (hyvä tietää, että muutkin mieltävät hänet homoksi, etten minä vain).

Tän lukeminen nostatti hymyn huulille ja sai hyväntuuliseksi. Hahmot olivat omanlaisiaan. Pidin siitä yksityiskohdasta, että Kurt ja Blaine muokkailevat koulupukujaan omantyylisikseen. Loistavaa!  :D
Kurtin ja Blainen ensikohtaaminen oli huvittava ja, Orenjia kompaten, tilanne sai tuntemaan kyllä hiukan myötähäpeää. Mikä ei ole lainkaan huono juttu vaan oikein hyvä. Niin lukija pääsee paremmin mukaan tapahtumiin.
Laulukohtaus oli ihana. ^ ^ Mua jäi vähän mietityttämään, että oliko Kurt (ja Blainekin) jästisyntysiä, kun hän luetteli mitä musiikkeja tykkää kuunnella vai miten hän ne sitten tiesi? Oliko joku jästisyntyinen ystävä tutustuttanut hänet niihin vaiko...?

En oikein tiedä miksi, mutta odotin jostain syystä, että Kalkaros olisi ollut se, joka keskeytti Kurtin ja Blainen puheet. En ajatellut häntä niinkään kuoronjohtajaksi vaan samanlaiseksi kuin Sue - josta tulikin mieleeni, että Sue ja Kalkaros voisivat tulla toimeen...

No kuitenkin. Halusin vain ilmoittaa lukeneeni ja pitäneeni tästä. Jään odottelemaan jatkoa!  :)
Oh, yksi juttu vielä. Kai Finn on tässä mukana?
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Oh my god... KAKSI. PITKÄÄ. IHANAA. KOMMENTTIA. Näin lyhyessä ajassa *_* okei omgomgomgg nyt sekoan.

Orenji: aaaah ihanaa et löysit tän pariin, vaikka Glee ei fandomina olekaan fandomina niin tuttu (kai oot kuitenkin nähny Klainejaksoja? ;)). Suosittelen ehottomasti kattoon Gleetä! :D En tiedä mutta itellä ainakin kolahti. Ja whiii, muutkin tykkää Klainesta, saan täyttää ficin sillä!

Mietinkin, että ideaa on varmasti käytetty aikasemmin (tai siis onhan se aika ilmeinen), mutta ärsyttää kun olen etsimällä etsinyt tällaisia eikä oo tuntunu löytyvän D: Mutta oih, ihanaa kuulla c: Ja oho, onpas kunnon typopaholaisia livahtanut joukkoon :o Kasvaessa, mitä ihmettä? Mutta kiitos paljon korjauksista!

Voi ei, aivan ihanaa että tykkäsit siitä. Tai siis meinaan, sitä kirjottaessa mulla oli toki hauskaa, mutta olin vähän että härregyydeli, täähän on kliseinen XD Mutta hyvä siis että onnistui siitä huolimatta c’: JA KURT JA BLAINE OVAT SULOISIN PARI IKINÄ. Piste. Ja hei, eiköhän näin käy ;) Ainaki jos se on musta kiinni ja sehän on. Höhhöhhöö. Mutta kiitos tuhannesti aivan ihanasta ja pitkästä kommentista! <3

tirsu: HAHAHA ”missä Klaine, niin yleensä mäkin” kuulostat ihan multa!

Ja hihhihhih, okei, nauroin sun kommentille koska kuulostat viel enemmän multa. :’D Oon ihan ylisuojeleva Klaineri. TOISILLEENHAN ne herranjumala kuuluu, aina! Mutta siis, höm. Ihanaa, että säkin löysit tän pariin :3 Ja sen verran voin paljastaa että ei, kolmiodraamaa ei oo tulossa :D

Oiiiih ihanasti sanottu ja onpa hyvä että hahmot on itsensälaisia! (Meinaan, Kurtin täydellisyys olis niin helppo pilata.) Ja joo, ei niitä (ainakaan Kurtia) oikein voi kuvitella sopeutuvan tylsään Tylypahkan pukukoodiin ;D
Hahahaha, onpa todella hauska kuulla et sain aikaan myötähäpeää! Meinaan ite olin sitä kirjoittaessa vaan ”HIHIHIHIHI KURT MAKAA BLAINEN PÄÄLLÄ KLEXKLEXKLEX >:DDDDDDD” eikunsiis
Ah, ihanaa jos tykkäsit siitä c: Ja siis tässä Kurt on puoliverinen (äiti oli noita) mutta kasvanu Burtin eli jästin kanssa, joten tuntee jästimaailman musiikin, ja Blainen ajattelin olevan jästisyntyinen :)

EIKÄ, MIKÄ IDEA! XD Mä en ees ajatellut edes liittää Sueta tai Kalkarosta koko ficciin, mutta ei piip mikä idea! Saatan jopa varastaa sen. Muhaha.

Ihanaa kun ilmoitit! Kiitos hirveesti! <3 tulin hirmu hyvälle tuulelle tästä ja aikaisemmasta :3
JA kyllä, Finn on mukana! ;) Mul on sille jo juonikuvioita Rachelin ja Hermionen kanssa bwahahaha. >:)
"You move me, Kurt."

Black Pearl

  • Unicorn
  • ***
  • Viestejä: 212
  • It tastes like pink. IT TASTES LIKE PINK!!!!!!!
No niin, viimeinkin yritän saada kommentin aikaseks tähän. Eli niin kuin tiiät, koko Harry Potterin maailma on mulle vaan yks iso musta aukko mut täällä ollaan because of Glee ;3 Ja vaikken juurikaan nyt Pottereista tiedä niin ootan silti innolla miten saat sovitettua nää kaks maailmaa yhteen c: Ja kun otsikossakin lukee Kurt/Blaine ja kirjottaja oot niin ihana sä niin ei tätä nyt mitenkään vois ignoorata :D

Joo, elikkä alku oli lupaava (onneks Kurt kuitenkin unohtaa Harryn Blainen takia koska Kurt/Harry eieieiei) ja Klainen ensitapaaminen oli hauska ja kekseliäs ja tykkään edelleen sun tollasesta tosi mielikuvituksellisesta, leikittelevästä ja rennosta kirjotustavasta, ei mitään tekotaiteellisuuskikkoja ollenkaan :3

Ootan superinnolla tulevia lukuja ja tapahtumia ja sitä miten Kurtin ja Blainen suhde lähtee kehittymään ja tietysti myös kaikkia uusia hahmoja (etenkin gleeläisiä, toivottavasti pidät mahdollisimman IC:nä kaikki) ja joo, tykkäsin ja haluan lisää c:

♥ 19.5.2009-20.3.2015 ♥

Black Pearlin tipuset ja Black Pearlin avatarha.

Ava by Ametrine, banneri by raitakarkki

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Black Pearl: Jeejeejee tulit sinäkin kommentoimaan! <3 Ja hahahaha, tiedän hyvin, mutta luulen että vähemmälläkin Pottertietämyksellä pärjää, koska tää on lähinnä suhdesotkuja XD HIHIHI aww kiitoksia, olet ihana (JA KYLLÄ, KLAINE ON IHANA) !

Aaaawwwwww kiitos taaaaaaas!! (ei mitään Kurt/Harrya omg never) ja hyvä kun pidit säki Klainen ekasta tapaamisesta! Mul meni edelleenkin... köh köh, vähän kovaa ku kirjotin sitä >:D Nyt en yhtään tiiä miten nopeesti aion laittaa asiat meneen näillä kahella vaikka tiiän niiden kuviot kyl suunnilleen.

Hahaahhahaa! Jee jee, ihanaa kun odotat! Ja eiköhän Gleeläisiä tuu aika roimasti ;) Lisää tulee muuten nyt!

---

Kirjoittaja: Milleri
Ikäraja: k13
Tyylilaji: Romantiikka ja saippuaoopperaa
Fandom: Glee & Harry Potter
Paritukset: (tässä luvussa) Rachel/Finn, Finn/Hermione, Kurt/Blaine
Vastuunvapaus: Kaikki Gleen hahmot kuuluvat Ryan Murphylle (ja muille Gleen kirjoittajille) ja miljöö ja Potterin hahmot Rowlingille. Ja I'm Not That Girlin laulunsanat Stephen Schwartzille, Don't Stop Believingin sanat Journeylle ja Nothingin sanat Whitney Houstonille. (Tai onhan se sanottanut kappaleensa?) En saa tästä mitään rahaa :D
Tiivistelmä: Suhdesotkuja näiden kahden fandomin välillä.
A/N: Eli päätin laittaa tän koko alkuhöskän nyt ku joka luvussa keskitytään vähän eri parituksiin + laulunsanat vaihtelee ja niien tekijänoikeudet pitää mainita :D No mutta, tää luku on siis suurimmaks osaks hahmojen esittelyä ja juonikuvioiden pohjustamista >: D Hope you like it! Jos näätte jotain virheitä tulkaa ihmeessä kertomaan (koska niitä luultavasti on) ja kommentit piristää aina!

Luku 2

Pian Willin perässä alkoivat tungeksia muut, uudet kuorolaiset. Ensin tuli Mercedes. Hän hoksasi Kurtin, hymyili ja vilkutti. Sitten hän hoksasi Blainen ja hänen silmiinsä syttyi nyt-kyllä-kerrot-kaiken -palo. Kurt tukahdutti naurun ja vastasi myöhemmin -katseellaan.

Pian Mercedeksen jälkeen saapui luihuistyttö Rachel Berry. Hän sai heti osakseen inhoavia katseita eikä vain sen takia, että hän kuului Luihuiseen: Kaikki olivat kuulleet Rachel Berrystä, ja hänen maineensa itsekkäänä päällepäsmärinä oli vankka ja piti.

Rachelin perässä tanssahtelivat (kyllä, tanssahtelivat) luokkaan blondit korpinkynnestä, Brittany ja Luna, molemmat omissa maailmoissaan. Heti ensimmäisenä päivänään Tylypahkassa tytöt olivat löytäneet yhteisen sävelen ja olivat siitä lähtien olleet ylimpiä ystävyksiä.

Juuri, kun kello löi 18.05, ja professori Schuester oli sulkemassa ovea, pitkä ja kookas Rohkelikkopoika juoksi sisään. ”Anteeksi, että olen myöhässä”, hän sopersi ja istui parin penkkirivin päähän muista näyttäen siltä, että haluaisi olla missä tahansa muualla. Kaikkien katseet kääntyivät salamana häneen, ja aavistus myöhemmin kuorolaiset olivat aloittaneet villin supinan.

”Finn Hudson, huispauskapteeni? Mitä hän täällä tekee?” Mercedes kuiskasi epäuskoisena Kurtille.

”Minä tiesin tämän”, Brittany sanoi totisena.

”Hänen päänsä on aivan täynnä narksuja…” Luna sanoi.

”...Ja nyt hän luulee meidän olevan ruttusarvisia niistaikkejä…”

”...Joita hän pyydystää…”

”...Koska luulee olevansa virtahepo.”

”Minä yritän aina selittää kaikille, että narksut ovat vaarallisia otuksia.”

”Heidän pitäisi kuunnella sinua.”

Tytöt vaihtoivat synkän katseen.

Finn katsoi epäuskoisena Lunaa ja Brittanya, mutta päätti sitten olla välittämättä. Hän huokaisi syvään ja valui penkillään alaspäin.

Professori Schuester rykäisi ja varsin pieni kuoro hiljeni samantien. ”Te kaikki olette tulleet tähän saliin yhdestä syystä”, Schuester aloitti. ”Te haluatte opetella musiikkia. Vaikka musiikki ei ole taikaa sinällään, siinä on taikaa – varsinkin, kun siihen pääsee syventymään. Musiikki on tärkeä asia.” Blaine nyökkäili. ”Odotan innolla, että saatte äänenne kuuluviin.”

”Mutta ensin, jos saan pyytää – koe-esiintymiset. Kun kuulette nimenne, tulkaa eteen ja kertokaa pianistillemme, minkä laulun aiotte esittää.”

Kurt tuijotti professori Schuesteria epäuskoisena ja – totta puhuen – peloissaan. Hänen päähänsä ei ollut pälkähtänyt, että kuoro olisi näinkin vakavasti otettava juttu. Hän ajatteli Blainen esitystä – niin, esitystä. Ei se mikään koelaulu ollut, se oli ollut upea, loppuun asti harjoiteltu esitys. Entä hän? Onneksi kuorolaisia oli niin vähän, että Kurt pääsisi sisään heikommmallakin laulusuorituksella. Mutta todellinen kysymys olikin, mitäs sitten kun hän olisi kuorossa? Blaine laulaisi jokaikisen soolon ja Kurt heiluisi hymyillen taustalla?

Ei sillä, että hänellä olisi ollut mitään Blainen kuuntelemista vastaan.

”Anderson, Blaine.”

Blaine nousi, käveli hermostuneen näköisenä luokan eteen ja karautti kurkkuaan. ”Hei kaikki” – hän silmäili kuorotovereitaan hieman alta kulmain, eikä Kurt tiennyt, kuvitteliko hän vain Blainen silmien viivyttelevän hänessä hieman muita pitempään – ”minä tosiaan olen Blaine ja ajattelin laulaa John Legendin kappaleen All Of Me.” Lauluvalinta kirvoitti suosionosoituksia niiltä, jotka olivat yhtään jästiradiota kuunnelleet.

Blaine lauloi laulun aivan niin täydellisesti kuin Kurt oli olettanutkin, tällä kertaa ilman keskeytyksiä, ja sai välittömästi aikaan yllättyneitä ja ihailevia henkäyksiä kuorolaisten joukossa – aivan kuten Kurt oli olettanutkin. Ainoa yllätys oli, että laulun loputtua, kun yleisö puhkesi suosionosoituksiin, Blainen hymyilevät ruskeat silmät ajautuivat Kurtiin. Ennen kuin huomasikaan, mitä teki, Kurt hymyili leveästi takaisin ja sai Blainen näyttämään – jos mahdollista – vielä onnellisemmalta. Tämä ei jäänyt Mercedesin tarkoilta silmistä huomaamatta. Hän virnisteli typerästi ja iski Kurtille silmää. Kurt pyöräytti silmiään.

”Vau… Vau”, professori Schuester sanoi päätää pudistellen. ”En tiedä mitä sanoa. Tulkitsit tuon laulun… Se oli uskomatonta, Blaine.”

Blainen hymy ulottui korviin asti. Hän lähti kävelemään penkkirivejä kohti, kun äkkiä Kurt sai ajatuksen.

”Blaine!” hän kuiskasi, ennen kuin edes huomasi mitä teki. Blaine katsoi häntä kysyvästi, ja Kurt viittoi poikaa istumaan viereensä. Blaine näytti ilahtuneen. Hän tuli istumaan Kurtin vasemmalle puolelle (oikealla oli Mercedes). Nopeasti kuiskaten Kurt esitteli Blainen ja Mercedeksen toisilleen toivoen syvästi, ettei Mercedes keksisi sanoa mitään noloa. Sen tyttö oli ilmeestään päätellen tekemässä, mutta hillitsi kielensä nähtyään Kurtin ilmeen.

”Seuraavaksi”, professori rykäisi, ja hiljaiseen pulinaan ehtinyt lauma hiljeni, ”meillä on Rachel Berry.”

Rachel käveli lavalle ja – voi pojat, tytön jokainen solu huokui olen parempi kuin te -asennetta niin vahvasti, että Kurtia oksetti. ”Minä olen Rachel Berry”, Rachel sanoi kopeasti, ”ja laulan kappaleen I’m Not That Girl musikaalista Wicked.”

Kurt kohottautui tuolillaan. Wicked oli Kurtin lempimusikaali, ja oli Berry kuinka ärsyttävä hyvänsä, hän sentään osasi arvostaa hyvää musiikkia.

Hands touch, eyes meet
Sudden silence, sudden heat
Hearts leap in a giddy whirl
He could be that boy
But I’m not that girl


Rachel lauloi ällistyttävän hyvin, ja tuntui, että musiikin aivan tunsi. Että hän tarkoitti laulamaansa. Äkkiä Kurt sai ajatuksen – tarkisti sen – ja kyllä vain, tytön katse oli porautunut Finniin. Kurt pudisteli päätään. Niin Rachelin tapaista.

Finn ja Hermione olivat seurustelleet viidennen luokan lopusta asti. Ja tokihan Rachel halusi Finnin, tokihan Rachel halusi aiheuttaa sekasortoa ja tulla niin sanotun Firmionen väliin. Tottahan toki. Äkkiä Kurt olisi voinut vannoa vaatekaappinsa kautta, että Rachelilla oli jotain tekemistä sillä, että Finn oli kuorossa.

Rachelin laulettua tyttö otti aplodit vastaan leveällä tekohymyllä ja ja meni istumaan – kuinka ollakaan – Finnin viereen. Professori Schuester ylisti Rachelin esitystä ja ääntä ja tunnetta ja sitä, kuinka jo kaksi ensimmäistä esiintyjää olivat olleet niinkin lahjakkaita. Kurt nielaisi. Paineita, paineita.

”Hudson, Finn”, Schuester kailotti.

*

Finniä hermostutti enemmän kuin koskaan. Ei hän oikeasti edes haluaisi olla täällä – hän haluaisi olla pelaamassa huispausta, antaa tuulen tuivertaa hiuksiaan, kannustaa joukkoettaan… Ei tuhlata aikaa täällä. Tokihan Finn tykkäsi laulaa, mutta ihmisten edessä? Hän ei ollut tottunut siihen. Eikä sitä paitsi edes osannut laulaa.

Finn rykäisi. ”Hei. Olen… olen Finn Hudson, ja tuota, ajattelin tosiaan laulaa teille… Voisin laulaa vaikka, öö, Don’t Stop Believingin Journeyltä.” Se oli ensimmäinen laulu, joka Finnille tuli mieleen.

Just a small town girl
Living in a lonely world
She took a midnight train going anywhere


Miksi Finn siis oli tullut Glee-klubiin, vaikkei häntä voinut vähempää kiinnostaa koko touhu? (Tai hyvä on, ehkä vähän. Ihan pikkuriikkisen.)

Finn muisti sen hetken liiankin hyvin. Hän oli ollut kävelemässä ilmoitustaulun ohi – ilmoitustaulun jossa tuo kohtalokas Gleen ilmoittautumislappunenkin oli ollut – kun äkkiä… Rachel oli, no, hyökännyt. Kirjaimellisesti. Finn oli säikähtänyt hirveästi, kun äkkiä taikasauva oli ollut hänen kurkullaan ja luihuistytön päättäväinen naama melkein kiinni hänen kasvoissaan.

”No niin. Hei, Finn”, Rachel sanoi.

”Mitä ihmettä sinä teet?” Finn kysyi hitaasti.

”No niin, kuuntele. Minä olen kuullut kun laulat. Suihkulaulusi kuuluu Luihuisen tyrmiin saakka – ainakin kuuloloitsun täydellisesti osaaville, kuten vaikka minulle.” (Tässä vaiheessa Rachel oli tuonut Finnille mieleen Hermionen. Tosin Hermione ei ollut koskaan uhannut Finniä taikasauvalla ja alkanut yhtäkkiä selittää jotain tämän suihkulaulamisesta.) ”Sinä olet lahjakas. Ja jos minä”, Rachel korosti sanaa ja osoitti itseään kädellään, jossa ei pidellyt sauvaa, ”aion liittyä tuohon Glee-klubiin, tarvitsen miessolistin, hyvän miessolistin, laulamaan duettoja kanssani. Ei välttämättä yhtä täydellisen kuin minä, koska se on käytännössä mahdotonta, mutta hyvän kuitenkin.”

”Eli sinä haluat… Minun liittyhän Gleehen?” Finn kysyi vielä hitaammin.

Rachel oli kohotti katsettaan. ”Suurin piirtein.”

”Ja miksi minä sen tekisin?”

”Minulla on aika monta hyvää herjaa. Löllökieli, esimerkiksi. Tai miten olisi se jännä hammastaika, jota Malfoy käytti tyttöystävääsi joskus ajat sitten? Näyttäisit aika hyvältä oravana. Ja täällä ei ole opettajia todistamassa, että minä tein sen.”

Finn pudisteli päätään. Hän ei voinut uskoa, että joku noin sievä pystyi olemaan noin pelottava. ”Joo, minä liityn, minä liityn, laske se sauvasi, minä teen sen.”

Rachel vahti loppuun asti, kun Finn kirjoitti nimensä listaan. Sitten tyttö hymyili maireasti ja lähti sanaakaan sanomatta.


Rachel – no, hän oli edelleen Finnistä pelottava. Niinkin pelottava, että Finn suostui seisomaan ihmisten edessä ja laulamaan. Mutta hän ei halunnut saada Rachelin vihaa päällensä. Hän sieti laulamisen ja vaikka minkä, mutta Rachelia hän todella pelkäsi.

Niinpä Finn lauloi Don’t Stopin loppuun asti, ja lopussa tunsi jopa rentoutuvansa hiukan. Varsinkin, kun yleisö (tai no, jos niitä kuutta ihmistä voi yleisöksi kutsua) puhkesi aplodeihin, Finn ei voinut olla ajattelematta, että ei tämä nyt niin paha ollut.

”Fantastista, Finn!” professori Schuester sanoi lyödessään käsiään yhteen. ”En arvannutkaan sinun musiikillisia kykyjäsi! Täysi yllätys, täysi yllätys! Katsotaanpa… seuraavaksi meillä on Hummel, Kurt.”

*

Kurtia ei ihme kyllä hermostuttanut. Ehkä Blainen hymy oli valanut uskoa häneen, ehkä se, että Finnkin oli vaikuttanut epävarmalta – Kurt ei tiennyt, mutta joka tapauksessa hän tunsi olonsa lähes mukavaksi kävellessään lavalle.

Kurt ei tosin vieläkään tiennyt, minkä laulun oikein aikoisi laulaa. Jotain, millä ällistyttäisi kaikki äänialallaan.

”Hei kaikki”, Kurt sanoi, ja muutama tirskahti kuullessaan hänen korkean äänensä. ”Minä olen Kurt Hummel ja, tuota… Ajattelin laulaa Whitney Houstonin kappaleen I Have Nothing”.

Share my life, take me for what I am
‘Cause I’ll never change all my colors for you
Take my love, I’ll never ask for too much
Just all that you are
And everything that you do


Kurt katsoi yleisön joukkoon. Mercedes nosti peukut ylös ja Blaine kuunteli keskittyneesti.

Don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me, no
Don’t walk away from me
Don’t you dare walk away from me
I have nothing, nothing, nothing if I don’t have you, you-u-u
If I don’t have you, o-o-ooh


Kurt tuskin tajusi saaneensa laulun päätökseen, kun yleisö jo hurrasi. Kurt niiaili hengästyneenä ja hymyili niin kovaa että se sattui, kunnes lähes hyppeli paikalleen.

”Vau, se meni hyvin!” Mercedes kuiskasi.

”Minä arvasin, että sinäkin näytät oudolta laulaessasi tunteellista laulua. Minä tiesin sen”, Blaine sanoi.

Kurt tyrskähti. ”Mutta sinä näytit paljon oudommalta”, hän sanoi, eikä ollut huomaavinaan Mercedestä, joka vislasi hiljaa.

”Hienoa, Kurt, mahtavaa, en osannut edes odottaa… Mikä ääniala!” professori Schuester ylisti ja Kurt tunsi punastuvansa. ”Vau, meillä on kyllä hieno kuoro tulossa… No niin, seuraavaksi… Jones, Mercedes!

Mercedes meni rohkeasti luokan eteen ja esitti laulunsa (I Will Always Love You) niin täydellisesti, että yleisö haukkoi henkeään pariin kertaan. Mr Schuesterin ylistettyä Mercedesiä ja Mercedesin mentyä takaisin paikalleen olivat vuorossa Brittany ja Luna, jotka halusivat välttämässä esiintyä duettona. He esittivätkin Disney-leffan Liisa Ihmemaassa kappaleen Haavemaailmassain oikein kauniisti.

”No niin”, professori Schuester lopulta sanoi. ”Etteköhän te kaikki noiden esitysten perusteella ole mukana. Olen vaikuttunut. Meillä on kuoro!”

A/N 2: eli en tiedä kuinka huolellisesti tää nyt on korjattu, koska kuuntelin https://www.youtube.com/watch?v=khoFOv-wUiw 24/7 tätä korjatessa, mutta siis. Hömhöm. Tulipa Rachelista vähän Santanamainen tos yhes kohtaa o_o Enivei, jättäkää toki kommenttia ja kertokaa mitä piditte! c:
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014 19:07:37 kirjoittanut Milleri »
"You move me, Kurt."

Black Pearl

  • Unicorn
  • ***
  • Viestejä: 212
  • It tastes like pink. IT TASTES LIKE PINK!!!!!!!
Minä täällä taas koska yolo.

Tykkäsin tästä luvusta jotenkin enemmän kuin ekasta, en tiiä miks mut tykkäsin :D Ihanasti tuli uusia hahmoja taas peliin, Will oli niin Will ja Finn oli niin Finn ja Brittany oli NIIN Brittany (BRITTANY JA LUNA, TROLOLOLOLOL XDDD AWESOME 8)) Rachel oli kyl musta vähän häiritsevän OoC tossa Finchel-kohdassa, vaikka se on ihan täynnä itteään ja näin niin ei se kyllä tolleen käyttäytyis, etenkään Finnin seurassa (oot kyl oikeessa tossa A/N:ssä, Rachel muistutti musta enemmän Santanaa kuin itteään, Rachel ei kuitenkaan oo bitch)

Kai tähän vielä tulee lisää hahmoja? Joookooo? Tahdon liikaa nähdä kaikki eri gleeläiset sopeutumassa Tylypahkaan :D

Suosittelen kyl oikeesti ettet kuuntele mitään ens kerralla kun korjaat virheitä, koska niitä löytyi sen verran etten jaksaniitä nyt kaikkia tähän esille tuoda mut tää yks on pakko:

Lainaus
Hän tökkäsi Kurtia kyynerpäällä ja iski tälle silmään

Koska tää kuulostaa nyt siltä et Mercedes vetää Kurtia turpaan ja eihän se nyt ikinä niin tekis :D

Oli muuten kiva et ne lauloi ainakin suurimmaks osaks noissa koelauluissa biisejä mitä ne on ite Gleessä vetäneet 8) Yks juttu jäi kyl häiritsemään, toi Whitney Houstonin kappaleen nimi ei oo Nothing vaan I Have Nothing ;)

Anyways, tykkäsin ja odotan jatkoa <3
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014 20:45:21 kirjoittanut Black Pearl »

♥ 19.5.2009-20.3.2015 ♥

Black Pearlin tipuset ja Black Pearlin avatarha.

Ava by Ametrine, banneri by raitakarkki

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Black Pearl: Jee, sinä täällä taas! <3

Ihanaa kuulla, että pidit tästä enempi ku ekasta, meinaan ite saatan tykätä ekasta enempi O_O  Ja hei hienoa jos oon onnistunu saavuttamaan suurimman osan ICläisyyden! Aivan mahtavaa kuulla ! Ja joo, Luna ja Brittany oli PAKKO päästä yhistään... En tiiä kuin paljon tiiät Harry Potterista mutta Luna on sen verran mahtava ja Brittanymainen hahmo et se oli vähän pakko laittaa Brittanyn kaa sekoileen :D Ja hmmm... Hitsit jos se oikeesti häiritsi mutta saatatpa olla oikeassa o_o tosin oon miettiny asiaa tän illan (siis ennen tätä kommenttia) ja keksin itteasiassa omasta mielestä uskottavan selityksen Rachelin käytökselle. Seuraavassa osassa sitten! ;D

Ja hiihiihihi :3 Siis no Santana on tulossa (koska Brittana) ja Hermione (koska enpäs kerrotkaan ;)), muista en vielä tiiä :) Koska aion keskittyä klaineen eikun

Haha okei XD MUTTA VUOKRASOPIMUKSEN PITI LUUKUSTA TIPPUA eikun siis mutta siissisisi dääääng! Joo ei Mercedes Kurtia ikinä löis! Miten mä muotoilen ton, mä en tiiä mikä se sana on et just tökkii kyynerpääl sillee vink vink xDD // EN VAAN TIEDÄ MITEN SANON SEN, TULKOON JOKU SANOMAAN, MERCEDES NYT TÖKKII KURTIA. :( //// SAIN SITTENKIN JOTAIN TILALLE

 Mut hitsit, ite en huomaa noita virheitä O_O Dääääämn... Kertokaa toki kun huomaatte...

Juu! Siis laitoin ne itteasiassa aika tuntumalla et mitä mulla itellä soi päässä xD tai mikä tuli mieleen et ne laulais. Mut oikeesti, onko?? :D Mä oon tähän päivään asti luullu et se on Nothing! Kiitos korjauksesta ja kommentista! <3
« Viimeksi muokattu: 05.07.2014 11:03:56 kirjoittanut Milleri »
"You move me, Kurt."

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Olenkin käynyt täällä silloin tällöin vilkuilemassa, jos vaikka uusi luku osa ilmestynyt, ja vihdoinkin se täällä! :D Olen ehtinyt jo kiintyä jollain lailla tähän ideaan ja toteutukseen, toivottavasti maltat saattaa tämän projektin loppuun saakka. Teksti tuntuu paranevan koko ajan, ehkä se johtuu hahmoista ja heidän välisistään suhdesotkuista. Tämän luvun jälkeen haluan ainakin tietää missä mennään, mutta taidan joutua odottelemaan seuraavaan osaan asti. Ei sovi jättää julkaisuväliä liian pitkäksi, uteliaisuus ehtii kasvaa valtaviin lukemiin odotellessa!   

Alkutiedot ovat ehkä hieman turhan sekavat, jos aiot käyttää niitä jatkossakin joka luvun alussa. Ratkaisu on itsessään oikein hyvä, mutta muutaman ylimääräisen sanan voisi varmaan karsia? Toivottavasti en kuulosta pahasti päällepäsmäriltä, kun aion ilmiantaa vielä pari pikkuruista huolimattomuusvirhettä. :'D Mainitsit kuitenkin, että se on sallittua, joten en voi kontrolloida itseäni. Tässäpä nämä muutama nyt tulevat:

Pian Mercedeksen jälkeen saapui Luihuistyttö Rachel Berry.
En voi sanoa olevani 100% varma, mutta luihuistyttö pienellä alkukirjaimella.
Hän tökkäsi Kurtia kyynerpäällä ja iski tälle silmään.
Viimeisestä sanasta N-kirjain pois, kuulostaa pahoinpitelyltä muuten! Tämä kohta tulikin jo mainittua, mutta se on nyt silti siinä.
...Rachel sanoi kopeasti, ”ja laulan kappaleen I’m Not That Gilrl musikaalista Wicked.”
I'm Not That Girl, siis.
Ja siinäpä ne kai olivatkin.

Minusta oli mukavaa, kuinka juoni etenee vauhdilla. Joissain tarinoissa se on lähinnä ärsyttävää, mutta tässä tekstissä tavallista hieman reippaampi tahti on vain hyvä asia. Hahmojakin on ehtinyt kahden osan aikana paljon esille, tämän hetkiset suosikkini ovat Luna ja Brittany. ^^ Olen Gleetä katsellessani miettinyt useinkin heidän yhteneväisyyksiään, joten on hauska, kun ne on tuotu esille. Myös Finnin ja Rachelin välinen selkkaus on kiintoisaa luettavaa, josko asiaan saataisiin tulevaisuudessa selitys?
Mutta kiitokset luvusta, kirjoittajan lisääkin ehtiessäsi! :)
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Luin tän uusimman luvun eilen, mutten ruvennut silloin enää kommentoimaan, ku silmät rupes uhkaavasti painumaan kiinni. Joten jätin sen sitten tälle päivälle.

Oikein hyvä luku tämäkin ja hahmot nyt mukaan tulleet hahmotkin olivat omanlaisiaan. Pidin siitä, että olit tehnyt Lunasta ja Brittanysta ystävät. Nyt kun sitä rupesi ajattelee, niin heissä on paljon samaa. He voisivat varmasti tulla keskenään toimeen loistavasti. Niin kuin he tässä muuten tulivatkin – se heidän keskustelunsa, kun Finn tuli paikalle. Heh! :D Pidin myös siitä paljon, että olit tehnyt Brittanysta korpinkynsiläisen.  :)

Täytyy myöntää, että nanosekunnin ajan ehtisin ihmettelemään, että miksi Rachel oli Luihuisessa, mutta sitten kun ajattelin asiaa tarkemmin, niin sinnehän Rachel mitä luultavimmin lajiteltaisiin oikeastikin. Jo ihan vaan sen takia, että Rachel tosiaan on ovela ja itsekeskeinen päällepäsmäri.
Mutta siinä Finnin muistelukohtauksessa, Rachel oli vähän, kuten itse totesit, niin santanamainen. Vaikka Rachel haluaakin saada tahtonsa läpi, niin en nyt ihan usko, että hän tuollaista keinoa käyttäisi.

Mulla on nyt pulma. Tykkäsin (tykkään edelleenkin vaikka Finn (/Cory) kuoli) Finchel parituksesta ja jotenkin toivoisin sitä tähänkin, mutta sitten toisaalta… Firmione (kiva ship-nimi muuten) onnistui uppoamaan muhun, en halua että he eroavat. Rachelin pitää pysyä Finnistä kaukana ja antaa pojan olla onnellisesti (ainakin toivottavasti he ovat onnellisia) yhdessä Hermionen kanssa.

Kun luin, minkä kappaleen Finn aikoi laulaa, mulle tuli tippa linssiin ja oli lähellä, etten alkanut vollottaa silmiä päästäni. On vaan vieläkin vaan jollain tapaa vaikea uskoa, ettei Finn tule enää koskaan olemaan mukana Gleessä.  :'( Siksi on tosi ihanaa, että tässä Finn on mukana (älä pliis tapa Finniä, anna sen elää, jooko *puppy eyes*).
Muuten. Kurt ja Finn eivät tässä taida olla velipuolia?

Kurtin ajatuksista täytyy vielä sanoa pari sanaa. Ne olivat juuri sellaisia joita Kurtin mielessä Gleessäkin varmasti pyöri. Siis ennen kuin hänestä tuli itsevarmempi.

Jään odottelemaan kolmatta lukua. Ja toivomaan, että Ron ja kaksoset olisivat edes vilaukselta mukana jossain vaiheessa!  :)

-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Oli ihanaa, mul on aktiivisia lukijoita! :3

Orenji: ooh oot jopa käyny kattelee onks uus luku tääl o_o omg kiitos! Ja itekkin toivon ettei jää puolitiehen niinku mulla joskus... Haluun kovasti kirjoittaa vikan luvun Klainet XD ihanaa kuulla että teksti tuntuu PARANEVAN! En ajatellu yhtään niin ite :D !

Totta, niin muuten onki :P täytyypi lyhentää, kiitos! Ja joo et yhtään kuulosta päällepäsmäriltä, hyvä vaan että joku huomauttaa niistä koska en omia virheitä huomaa :) Ja toi Mercedesin pahoinpitelykohta... Jätin sen silloin siihen ku en keksiny mitään korvaavaa :D uusi yritys!

Oi, tässäki eteni tapahtumat nopeeta? Dääng! Mul tuntuu aina etenevän tapahtumat turhan nopeesti, mut hyvä vaan ettei se häirinny :)! Ja haha, ihanaa et joku muuki on huomannu Lunan ja Brittanyn yhteydet! Kiitos ihanasta kommentista, ja joo, suunnittelin seuraavaan lukuun selitystä tolle Rachelin käytökselle :)

tirsu: hyvä kuulla, että hahmot (paitsi Se Rachel) pysy IC:nä! Ja haha, Luna ja Brittany tasan tulee toimeen keskenään ;) must ne on niin samiksii, paitsi Luna on älykkäämpi ;D  ja hiihihii sitä oli hauskaa kirjoittaa! Joo siis mietin hetken et voiko Brittanyn laittaa Korpinkynteen mut sehän on nero joten :'D

Joo, Rachel oli toinen hahmo mitä mietin pitkään. Menin Luihuisen ja Rohkelikon ja osin Korpinkynnen välillä ja lopulta päädyin siihen Luihuiseen, eikä mun mielestä Luihunen oo pahakaan asia, ite näin sen edustamassa Rachelin kunnianhimoa :) (Rachelin ilkeyteen tässä ficissä saattaa vaikuttaa myös mun kaverit jotka vihaamalla vihaa Rachelia, ja vaikken ite Rachelia vihaa ni vaikutteet XD)
Juu, se oli. Olin laittamassa sille jo Santanan replan ("älä edes harkitse puhumista pariin seuraavaan minuuttiin" (Rorylle)) o_o Mut oon tosiaan ite jo keksiny sille selityksen, joka ei toivottavasti oo liian kaukaa haettu :)

Hahahaha! Ihanaa et sain ihmisii Firmionen kannalle! XD mut nää paritukset tulee kyl viel muuttumaan, just you wait ;)

Voieeeeeeei ;_; ite en oo ees sisäistänyt sitä koska oon vaan neloskauteen asti nähnyt (vaik oon spoilannu itteni joten tiiän kaiken vitoskaudelta) niin en jotenki viel oo tajunnu Finn/Cory on kuollu...
Ei, Furt ei oo velipuolia :D Kurt ei Harry-ihastukseltaan kerennyt olee pihkassa Finniin > se ei esitelly Burtii ja Carolee toisilleen > ne ei oo velipuolii :P

Hei, ihanaa kuulla että Kurtin ajatukset on aidontuntusii! (Ihan btw, en yhtään tykkää siitä kuin itsevarma ja miehekäs Kurt on vitoskaudella... Se ei jotenki oo Kurt :()

Ooooooh Ron ja kaksoset. Mikä idea! Mutta kiitos ihanasta kommentista!
"You move me, Kurt."

Suzette

  • ***
  • Viestejä: 8
Ihana, ihana, ihana
Idea on tosi mahtava, varsinkin, kun oon molempien, Potterin ja Gleen (erityisesti Kurtin) suuri fani. Toivottavasti jatkuu piiian

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Suzette: Voi ei, kiitos hirveästi! :) Itekki oon juurikin Potterhead-Gleekki-Klaineri-KURTTERI (mikä sana se ees on) ja siitä tää ficci vähän niinku syntyki XD Ja kolmas luku on työn alla, tosin erinäisten menojen takia siitä on vasta noin neljäsosa valmiina :P Mut I'm working on it!

---

Kirjoittaja: Milleri
Ikäraja: k13
Tyylilaji: Romantiikka ja saippuaoopperaa
Fandom: Glee & Harry Potter
Paritukset: (tässä luvussa) Rachel/Finn, Finn/Hermione, Santana/Brittany, (Brittany/Luna), Kurt/Blaine, (Blaine/Cedric)
Vastuunvapaus: Kaikki Gleen hahmot kuuluvat Ryan Murphylle (ja muille Gleen kirjoittajille) ja miljöö ja Potterin hahmot Rowlingille. Ja Part Of Your Worldin repriisi Howard Ashmanille ja Alan Menkenille. En saa tästä mitään rahaa.
Tiivistelmä: Suhdesotkuja näiden kahden fandomin välillä.
A/N: Sainpa vihdoin itteäni niskasta kiinni ja kirjoitin tämän luvun loppuun! Mulla on ihan hirveetä identiteettikriisiä noiden hahmojen kanssa, katsoinpa nimittäin vitoskauden ekoja jaksoja ihan vähän aikaa sitten, ja jos kukaan on vitos/neloskautta yhtään kattonu, ni hahmothan on ihan erilaisia verrattuna kultasiin 1-3 kausiin. Joten oon nyt vähän sekasin näissä hahmoissa. Toivon todellakin, että sain Santanan oikeenlaiseksi! Mulla oli hirveitä ongelmia sen kanssa.

Haluaisin muuten kiittää tässä vaiheessa kaikista ihanista kommenteista, mitä tää on tähän mennessä keränny. En odottanu yhtään näin paljon suosiota tai aktiivisia kommentoijia ja oon ihan omgomg aina, kiitos siis!

Luku 3

Racheli Berry istui yksin Luihuisen oleskeluhuoneessa ja itki. Kyyneleet kohosivat Rachelin silmissä, valuivat poskille ja tipahtivat siitä lattialle, josta tyttö yhä uudestaan kuivasi ne sauvallaan.

Ovi kolahti, ja Rachel kohotti oitis katsettaan. Ei häntä haitannut, että joku näki kun hän itki – päinvastoin, hän rakasti huomion keskipisteenä olemista – mutta se nyt riippui vähän siitä, kuka oli tulossa.

Se oli Santana, ja sen huomatessaan Rachelin silmät täyttyivät uusilla, tällä kertaa raivon kyynelillä. Santana istui vastapäiseen tuoliin.

”Mitä on tapahtunut?” Santana kysyi äkättyään Rachelin. "Miksi sinä näytät siltä kuin jättiläiskalmari olisi kuolannut päällesi, syönyt sinut ja oksentanut ulos huomattuaan, miten kamalan masentavaa seuraa olet jopa jonkun mahalaukussa?”

Rachel veti syvään ja dramaattisesti henkeään ja katsoi poispäin tehden selväksi, ettei puhunut Santanalle.

”Haloo?” Santana sanoi ja heilutti kättään Rachelin naaman edessä. ”Onko ketään kotona?”

”Minä luulin, että olimme ystäviä”, Rachel sanoi lopulta kohtalokkaasti.

”Niin ollaankin”, Santana sanoi kuin se olisi itsestäänselvyys. ”Hetkinen, onko tämä sitä kun olen niin kamalan ‘ilkeä’? Luulin, etteivät täsmentävät huomioni haittaa sinua.”

Rachel pyöräytti silmiään.

”Ei siis siksi. No hyvä. Miksi sinä sitten itket kuin mikäkin kakara?”

Rachel piti pitkän tauon. Sitten hän kuiskasi, saaden tuskin sanaa suustaan. ”Finn.”

”Mitä siitä tacoaddiktista? Etkö saanutkaan häntä kuoroon?”

”Sain minä, mutta –”

”Mikset sitten ole riemuissasi?”

”Hän vihaa minua! Ei, hän pelkää minua!” Rachel puuskahti. ”PELKÄÄ! Ja se on sinun syytäsi!”

”Vau, vau, vau. Miten se, että Finn Hudson vihaa sinua, voisi olla minun syytäni?”

”Sinulla on maailman surkeimmat neuvot! ‘Sanot vain näin ja saat hänet takuulla Glee-klubiin’ JA HITOT!”

”Hetkinen. Sinä idiootti oikeasti sanoit sen kaiken?” Santana nauroi. ”Olisinpa ollut näkemässä! Otitko kuvaa hänen ilmeestään?”

Seurasi jäätävä hiljaisuus. Lopulta Santana heltyi.

”Hei, jos hän ei pidä sinusta sellaisena kuin olet, älä välitä hänestä. Löydät varmasti parem –”

”Etkö sinä ymmärrä? Hän ei ole edes tavannut minua tai oikeaa täydellistä minääni, hän on vain tavannut sinut koska minä olen esittänyt sinua ja nyt hän vihaa sinua ja luulee minua sinuksi –”

”Itsepä menit esittämään, minkäs teet! Ei ole minun syyni, että otit sen oikeasti tosissaan”, Santana sanoi, mutta kuuli vastaukseksi vain oven paukahduksen makuuhuoneisiin marssineen Rachelin jäljessä.

Rachel istui sängylleen (tähtilakanat, tietysti) ja huokaisi. Ei hänen olisi tarvinnut huutaa Santanalle. Ei hänen olisi tarvinnut alkaa hakea neuvoja ystävältään, jolla oli kaikkea muuta kuin kivat keinot saada ihmisiä kuoroihin.

Mutta oliko hänellä ollut vaihtoehtoa?

Finn.

Finn oli ainoa asia, mikä merkitsi. Rachelin oli saatava Finn kuoroon, jotta he voisivat tutustua ja Rachelin monivuotinen, yksipuolinen rakkaus voisi saada vihdoin vastakaikua (jos Finn ja Hermione vaikka sattuisivat eroamaan). Mutta nyt se oli myöhäistä. Nyt kaikki oli myöhäistä.

What would I give
To live where you are?
What would I pay
To stay here beside you?
What would I do to see you
Smiling at me?


*

Santana kulki ympyrää oleskeluhuoneessa toivoen, ettei ruokailu päättyisi vielä pitkään aikaan. Hän ei halunnut kenenkään – varsinkaan Malfoyn jengeineen – näkevän kovaa, kylmää Santana Lopezia tässä mielentilassa. Lopulta Santana ei enää voinut estää itseään itkemästä, vaan lysähti seinää vasten ja antoi kyynelten kohota ja pudota hänen poskilleen.

Hän tiesi tarkalleen, mitä Rachel tunsi.

Hän tiesi tarkalleen, miltä yksipuolinen rakkaus tuntui.

Santana muisti vieläkin päivän, jolloin hän oli saapunut Tylypahkaan. Hän ja Brittany olivat odottaneet lajittelua innoissaan ja yhdessä. Sitten Santana oli mennyt Luihuiseen ja Brittany Korpinkynteen, ja jotenkin se oli repinyt heidän lähes yksitoistavuotisen (heidän vanhempansa tunsivat toisensa) ystävyytensä kahtia.

Santanan sijaan Brittany oli löytänyt Lunan, Brittanyn puuttuvan palasen, ja Brittanysta ja Lunasta oli tullut erottamaton yksikkö.

Brittany oli ehkä unohtanut Santanan, mutta Santana ei ollut unohtanut Brittanya. Kuinka hän voisi? Kuinka hän koskaan voisi unohtaa jaetut karkkipussit, jaetut salaisuudet, sen hyvän mitä hän löysi Brittanysta kun ei löytänyt mitään hyvää maailmasta?

Santana oli seurannut sivusta Brittanyn kasvua pienestä, höperöstä tytöstä kivistävän kauniiksi ja herttaiseksi nuoreksi naiseksi. Joka päivä Santana oli katsonut ja katsonut, ja vieläkin Santana katsoi ja mietti, miksei Brittany voinut olla hänen. Miksei hän voinut olla se, joka puhui Brittanyn kanssa tyhmiä, halasi kun Brittany oli allapäin – miksi Luna oli vienyt sen paikan? Mitä Luna oli tehnyt ansaitakseen paikan Brittanyn sydämessä? Miksi Santana oli syrjäytetty?

Santana halusi Brittanyn. Sitä ei ollut kieltäminen. Hän muisti vieläkin – ja viime kerrasta on sentään yli viisi vuotta – minkälaista Brittanyn seurassa oli. Brittanyn seurassa maailma oli edes hetken hyvä paikka. Ja Santana halusi sen. Kenties se oli itsekästä, mutta sen Santana halusi. Hän halusi pitää Brittanya kädestä ja suudella tyttöä ja motata Lunaa. Hän halusi enemmän kuin mitään.

Where would we walk?
Where would we run?
If we could stay all day in the sun?
Just you and me
And I could be
Part of your world

*

”Luoja, Cedric, hän on kaunis.”

”Puhutko sinä nyt ihan totta jätkästä?”

Blaine nauroi. ”Kurt on toista maata. Näkisitpä hänet. Hänen silmänsä, en vieläkään tiedä –”

”– mitä väriä ne oikeasti ovat. Joo joo. Tajuan sen”, Cedric sanoi nyrpeänä. ”Sinä sanoit minulle, ettet ole homo. Sinä sanoit niin.”

Blaine huokaisi. Hän irrotti katseensa ikkunasta, käveli Cedricin luo ja istahti sänkyyn vastapäätä poikaa. ”Cedric, me olemme käyneet tämän läpi. Minä pidän sinusta, ihan oikeasti, mutta vain – vain ystävänä. Ja en minäkään oikeastaan ole ajatellut varsinaisesti olevani homo. Ei se ole se juttu että onko hän poika vai mikä, se vain…” Blaine huokaisi syvään. ”En saa ajatuksiani irti hänestä. Hän on Se Oikea, tiedän sen.”

”No jo on paksua puhetta. Sinä vasta tapasit hänet. Miten voit tietää? Entä jos Kurtilla on jotain tosi inhottavia tapoja? Jos hän kaivaa nenäänsä ja syö rään?”

Blaine nauroi. ”Eijeijeijei, ei hän ole sellainen, näkisitpä hänet niin ymmärtäisit.” Blaine huokaisi taas. ”Hän on niin ihana etten kestä.”

”Sinä käyttäydyt kuin pikkutyttö.”

”Enpäs.”

”Käyttäydytpäs.”

”Sinä tässä käyttäydyt kuin pikkutyttö. Voisit edes olla iloinen puolestani tai jotain.”

”Aika ilkeätä sinulta sanoa noin”, Cedric sanoi silmät kiiluen. ”Kun me molemmat tiedämme minun tunteistani sinua kohtaan.”

”Niin tiedämmekin, mutta etkö voisi antaa asian jo olla? Sinä tiedät, että tunteesi ovat yksipuoliset. Joten, jospa yrittäisit vaikka – unohtaa ne?” Blaine sanoi. ”Näen, että sinä kärsit ja se tappaa minut. Ei sinun tarvitsisi.”

”Anteeksi vain, mutta minä satun tietämään, että sinä olet minulle Se Oikea, eikä sitä voi niin vain unohtaa!" Cedric kuiskasi, ja äänestä kuuli että hän oli itkun partaalla. ”Minä – no ihan sama. Hyvää yötä.”

”Öitä”, Blaine sanoi, kun Cedric kääntyi poispäin hänestä. Blainekin myöri peiton alle. Sitten hän ajatteli Kurtia niin kuin joka edellinen ilta sen jälkeen, kun hän oli tavannut pojan. Kurtin kalpeita, ah-niin-kauniita kasvoja. Hänen ääntänsä. Ilmettä Kurtin kasvoilla, kun Blaine lauloi ja tapaa, jolla poika selitti asioista, joita hän rakasti. Tapaa, jolla poika liikkui. Cedric ei tulisi ikinä ymmärtämään.

I don’t know when
I don’t know how
But I know something’s starting right now
Watch and you’ll see
Someday I’ll be
Part of your world


A/N 2: eli tän ihanan Disney-laulun ympärille päätin koota tän luvun. :D Tervetuloa kommentoimaan – risut, ruusut, kirjoitusvirhebongailut, kaikki tekee onnelliseksi!
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 14:47:46 kirjoittanut Milleri »
"You move me, Kurt."

Suzette

  • ***
  • Viestejä: 8
Ihanaa, jatkoa!
Älä vaan lopeta tän kirjottamista, mä ainakin aion todellakin lukee
Hahmot on tosi todentuntusia, mikä on tietty tärkee juttu
tää on muutenkin tosi onnistunut
kiitos

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Suzette: voiei, olitpa sä nopee! Haha, toivon todellakin ettei tää jää puolitiehen - mitään en voi luvata ees ittelleni mut ainaki ajattelin yrittää parhaani (koska pakkohan Klaine on saada yhteen) :) mutta ihanaa, että mulla on aktiivinen lukija! Ja hyvä jos hahmot onnistu, mul on aina hirveitä ongelmia niiden kanssa :D enivei, kiitos sulle ihanasta kommentista!
"You move me, Kurt."

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Meinasi mennä tämä uusin luku ohitse, mutta onneksi satuin tulemaan vilkaisemaan, että onko tähän tullut jo jatkoa.

Tuo selitys Rachelin käyttäytymiselle, kun se pakotti Finnin mukaan kuoroon, oli ihan hyvä, vaikken oikein ole varma, että saattaisiko Rachel tehdä niin kuin Santana neuvoisi. Tai no, kai se vähän riippuu millaisesta neuvosta on kyse…
Mutta kyllä tuo oli ihan käypä selitys sille, miksi Rachel oli niin epärachelmainen siinä kohtaa, ettei sen puoleen.

Santanakin pääsi sitten mukaan. Olit saanut hänestä täysin omanlaisensa - kuten kaikista muistakin hahmoista. Olisin kyllä yllättynyt, jos Santana ei olisi ollut Luihuisessa, sillä hän täyttää aika lailla kaikki ne kriteerit, joita kyseiseen tupaan lajitelluksi tulemiseen vaaditaan.

Hän ei halunnut kenenkään – varsinkaan Malfoyn jengeineen – näkevän kovaa, kylmää Santana Lopezia tässä mielentilassa. Lopulta Santana ei enää voinut estää itseään itkemästä, vaan lysähti seinää vasten ja antoi kyynelten kohota ja pudota hänen poskilleen.

Kuinka hän koskaan voisi unohtaa jaetut karkkipussit, jaetut salaisuudet, sen hyvän mitä hän löysi Brittanysta kun ei löytänyt mitään hyvää maailmasta?

Santana oli seurannut sivusta Brittanyn kasvua pienestä, höperöstä tytöstä kivistävän kauniiksi ja herttaiseksi nuoreksi naiseksi.

Santana halusi Brittanyn. Sitä ei ollut kieltäminen. Hän muisti vieläkin – ja viime kerrasta on sentään yli viisi vuotta – minkälaista Brittanyn seurassa oli. Brittanyn seurassa maailma oli edes hetken hyvä paikka.
Nämä kaikki kohdat oikein huusivat täydellistä santanamaisuutta. Täydellistä, niin täydellistä.  :)

Kävi Santanaa sääliksi, kun raukkaparka riutui Brittanyn ja Lunan välisestä ystävyydestä. Tuskin Brittany kuitenkaan on unohtanut Santanaa. Ja tuskinpa Brittanyn ja Luna välillä on mitään ystävyyttä enempää (vaikka nyt, kun sitä ajattelee, niin he kaksi voisivat olla hyvä pari…)
Odotinkin muuten vähän, että Santana olisi mustasukkainen siitä, miten hyvin Brittany ja Luna tulevat toimeen. Hän ei todellakaan halua nähdä Brittanya kenenkään muun kuin itsensä kanssa. 
Toivottavasti Santana ei kuitenkaan mene mottaamaan Lunaa.

En oikein nyt tiedä. Olen niin onnellinen, kun Blaine on niin innoissaan ja korviaan myöten rakastunut Kurt’n (koska Klaine). Mutta jotenkin tuli tuossa kohtaan sellainen olo, että voi Cedric-parkaa, kun joutuu kuuntelemaan yksipuolisen rakkautensa kohteen hehkuttavan toista – vaikka he kuinka ystäviä ovatkin.
Mutta sitten samaa aikaa Cedric jollakin tapaa ärsytti. Kuinka se kehtasi morkata Kurt’a? Niin ei vaan saa tehdä!
Ja Cedricin täytyisi ymmärtää, että Blaine ei tunne samoin. Tuskinpa asia siitä miksikään muuttuisi, vaikka hän kuinka jankkaisi tunteitaan Blainelle. Ei Cedric voi pakottaa Blainea rakastumaan itseensä (ellei se rupea sitten käyttämään taikajuomia saadakseen Blainea itselleen…).

Oli kolahti, ja Rachel kohotti oitis katsettaan.
Tuollainen virhe pisti silmään. Vee oli muuttunut älläksi. Niin Santanan näkökulmasta kirjoitetussa kohdassa oli Korpinkynsi kirjoitettu pienellä vaikka sen olisi siinä kohtaan pitänyt olla isolla. Siinä kohtaan, missä oli puhetta kuinka Santanasta oli lajiteltu Luihuiseen ja Brittany Korpinkynteen.

Oikein kiva luku jälleen. Jään odottelemaan seuraavaa lukua mielenkiinnolla.
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Tirsu: oi ihanaa, sinä täällä taas!

hyvä, jos toimi ees jotenki tuo selitys :P ja ite olin ajatellu sen niin et Rachelin piti keksii joku keino ja se oli niin epätoivonen ja epävarma et se turvautu sit Santanan apuun :D

Joo, Santanan näkökulmasta oli tosi herkullista kirjottaa, ja oon ilonen, jos se onnistu hahmona! XD ja hihi, mäki oon niiiiin ajatellu Santanan Luihuseks, hyvä että oot samaa mieltä :)
Voiei, ihana kuulla, kiitos kiitos! (Itseasiassa kirjoittaessa kävi hassusti et aloin ymmärtää paremmin Santanaa ja Brittanaa parituksena XD)

Okei, nyt haluun spoilata sen verran että ei, Brittany ei oo unohtanut Santanaa enkä oo hirveesti miettinyt Brittanyn ja Lunan välille mitään ystävyyttä enempää, vaikka se on vielä vähän auki >: ) ja joo, Santanan mustasukkaisuus on sinänsä aika ilmeistä ja must olis outoa jos se ei olis mustasukkainen :D
HAHAAHHAHAHAA XDD jos se meniski!

Hihiihhi, hyvä jos se toimi - itellä oli ehkä hauskinta kirjottaa tuo nimenomainen klainekohta koska KLAINE, mutta must alkaa tuntuu et oon päästämässä Klainen liiankin helpolla tässä ficissä o_o en ois ikinä uskonu sanovani näin mut ne TARTTEE jotain draamaa! Ja jännä kuulla, et Cedric herätti ristiriitaisia ajatuksia. Ite ku en ees tiiä mitä ajatella siitä XD

AI, kiitos korjauksista! Ja kiitos hirveesti ihanasta kommentista!
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014 14:48:20 kirjoittanut Milleri »
"You move me, Kurt."

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
Kirjoittaja: Milleri
Ikäraja: k13
Tyylilaji: Romantiikka ja saippuaoopperaa
Fandom: Glee & Harry Potter
Paritukset: Santana/Brittany, Kurt/Blaine, Finn/Hermione, Finn/Rachel
Vastuunvapaus: Kaikki Gleen hahmot kuuluvat Ryan Murphylle (ja muille Gleen kirjoittajille) ja miljöö ja Potterin hahmot Rowlingille.
Tiivistelmä: Suhdesotkuja näiden kahden fandomin välillä.
A/N: Hei taas! Vihdoinkin pääsin julkasemaan tän neljännen luvun – se valmistui siis neljä päivää sitten mut satuin oleen mökillä silloin joten en tietenkään päässy nettiin :( Mutta nyt tää on tässä, toivottavasti nautitte!

Luku 4

Sillä viikolla professori Schuester antoi heille heidän ensimmäisen Glee-tehtävänsä.
   
”Aloitamme klassisella duetolla. Tiedän, että teitä on pariton määrä, ja –”

”Eikä ole.” Katseet kääntyivät, kun avoimesta ovesta käveli sisään tumma luihuistyttö. Rachelin suu loksahti auki.

”Minä olen Santana Lopez, ja ajattelin liittyä Glee-klubiin.”

Professori Schuester tuijotti Santanaa hetken hämillään. Sitten hän pudisti hiukan päätään kuin pudistaakseen hämmennyksen pois ja kohensi ryhtiään. ”Hienoa, että olet löytänyt tiesi musiikin ja kuoron pariin. Pahoin pelkään, että sinun täytyy kuitenkin koe-esiintyä ensin ja –”

”Minä en kuule mitään koe-esiinny, kikkarapää. Laulan upeasti, ja sitä paitsi sinulla on säälittävässä, päämäärättömässä kuorossasi niin vähän jäseniä ettei sinulla ole valinnanvaraa.”

Schuester aukoi hetken suutaan saamatta ilmeisesti sanaakaan ulos. Santana väläytti hymyn ja meni Rachelin viereen istumaan. Muut ryhmäläiset katsoivat toisiaan, osa hämmentyneenä, osa nauraen. He eivät olleet koskaan nähneet kenenkään servaavan professoria yhtä tehokkaasti.

”Mitä hittoa, Santana? Mistä lähtien sinä olet ollut kiinnostunut kuorosta?” Rachel kuiskasi epäuskoisena unohtaen tyystin, että hänen piti yhä pitää vihaa Santanalle.

”Shhh, pelaa vain mukana.”

”‘Pelaa vain mukana’ – mitä ihmettä, mitä sinä oikein ajat takaa?”

”Shhh!” Santana vain sanoi. Hän etsi, ja lopulta löysi etsimänsä; hän valmistautui ahmimaan Brittanya katseellaan –

Brittany katsoi häntä jo.

Santana räpäytti silmiään muutaman kerran varmistaakseen, että se oli varmasti totta. Se oli. Brittany katsoi Santanaa, ja blondin kasvoilla oli kummallinen ilme. Ja Santana toivoi. Santana toivoi, että Brittanykin muisti. Tietysti hän muistaa, dorka, Santana sanoi itselleen. Olimme ystäviä yksitoista vuotta.

Brittany ei vetänyt katsettaan pois, ei silloinkaan, kun Schuester alkoi taas paasata duetoista. Tyttö vain katsoi Santanaa, eikä Santanalla ollut aikomustakaan rikkoa katsekontaktia. Lopulta Brittany liikutti huuliaan, muodosti hämmentyneenä sanat: ”Santana?” Santana nyökkäsi.

Sitten Brittany alkoi viittoa. Hän viittoi Brittanyn ja Santanan salaisella kielellä, kielellä, jota ei oltu käytetty viiteen vuoteen, mutta jonka molemmat tytöt muistivat täydellisesti.

”Kuoron jälkeen”, hän viittoi.

”Okei”, Santana vastasi.

Lopputunti sujui kuin huomaamatta. Santana vain ajatteli, että hän saisi pian tavata Brittanyn jälleen. Jutella tytön kanssa. Jo ajatuskin siitä sai ilon ja jännityksen kuplimaan Santanan sisällä.

Niinpä hän kuunteli kärsivällisesti ja keskeyttämättä, kun professori Schuester selitti duetoista: heillä olisi ensi kertaan asti aikaa valita pari ja laulu; ensi kerta olisi vasta kahden viikon päästä, joten heidän täytyisi myös harjoitella duettonsa siihen mennessä. Kuorohuone olisi tietysti heidän vapaasti käytettävissään.

Lopulta Schuester julisti kokouksen päättyneeksi. Santana tavoitti Brittanyn katseen, ja tytöt hymyilivät toisilleen.

”Tuletteko tekin?” Schuester kysyi ovelta, kun Santana ja Brittany jäivät keskenään ainoina luokkaan.

”Me jäämme vielä hetkeksi.”

”Hyvä on. Sulkekaa ovi perässänne”, Schuester sanoi, ja hänen äänestään kuuli, että hän hymyili.

Schuesterin lähdettyä Brittanyn katse kääntyi oitis Santanaan. ”Miten sinä olet täällä?”

Santana tietysti loukkaantui välittömästi. ”Miten niin miten minä olen täällä? Minulla on oikeus opiskella musiikkia aivan kuten sinullakin ja –”

”Ei, vaan tarkoitin, että miten sinä pääsit tänne? Matkan täytyi olla pitkä ja raskas.”

Santana katsoi Brittanya hämmentyneenä. ”Mitä sinä oikein höpiset? Minähän asun kanssasi saman katon alla.”

”Ai asutko?” Brittany räpytteli hämmentyneenä silmiään. ”Mikä se tupajuttu sitten on?”

”...Se tupajuttu?”

”Eikö eri tupiin kuuluvat asu erikseen? Tai siis eri paikoissa ja niitä opetetaan erikseen? Hehän sanoivat silloin aluksi kaikkea tyyliin ”tupa tulee olemaan teidän kotinne” ja niin edelleen. Ja tottahan toki minä tulin hirveän surulliseksi, kun tajusin, että sinä menisit pois enkä enää ikinä näkisi sinua, mutta –”

Brittanyn keskeytti Santana, joka nauroi helpottuneena. ”Mitä nyt?” Brittany kysyi.

”Brittany, tuvat ovat kaikki saman katon alla. Olemme olleet yhdessä isossa samassa linnassa viimeiset viisi vuotta.”

”Mahtavaa!” Brittanyn kasvot kirkastuivat. ”Oikeasti?”

Santana nyökkäsi pystymättä pidätellä hymyään. Brittany hypähti eteenpäin ja veti Santanan riemukkaaseen halaukseen, painoi tytön niin lähelle itseään, että Santanan henki salpaantui.

”Kiva nähdä sinua taas”, Brittany sanoi heidän erkaannuttuaan, ja hymyili sitä hymyä jota Santana rakasti.

”Niin sinuakin, Brittany”, Santana hymyili. ”Niin sinuakin.”

"Olet kasvanut niin paljon”, Brittany sanoi tutkiessaan Santanaa päästä varpaisiin.

”Tiedän”, Santana nauroi. Sitten Brittanykin nauroi. Ja siinä he olivat, kaksi tyttöä, tumma ja vaalea, kikattamassa aivan kuin viisi vuotta sitten.

”Joten… Onko sinulla duettoparia tähän Glee-juttuun?” Santana kysyi naurun loputtua.

”Ai”, Brittanyn ilme venähti. ”On. Sovin tekeväni Lunan kanssa. Sori.”

”Ai”, Santanankin ilme venähti. ”Ei se mitään.”

*

”Come on”, Mercedes kuiskasi Kurtin korvaan. ”Siellä hän on.”

Kurt katsoi taakseen, ja totta tosiaan: Blaine istui Puuskupuhin pöydässä, jutteli vilkkaasti Cedricin kanssa ja oli komeampi kuin koskaan.

Oli illallinen, ja Suuri Sali oli valaistu kynttilöin, sillä lumottu katto/taivas oli jo aikaa sitten pimennyt. Viimeiset viisitoista minuuttia Mercedes oli yrittänyt saada Kurtin pyytämään Blainea duettoparikseen.

”Tämä on tilaisuutesi. Go and get him, tiger.”

”Entä sinä? Kenen kanssa sinä aiot laulaa?”

”Sen uuden tytön, Santanan. Hän vaikutti… kivalta.”

”Phyh, hirveä hän on. Kuuntelitko yhtään, miten hän puhui Schuesterille?”

”Äh, Kurt, ei tässä ole kyse minusta! Sinä pidät Blainesta ja kaikki näkee sen!”

”...etkö voisi puhua yhtään hiljempaa? Hän saattaa kuulla.”

”No niin, Kurt, mene jo. Sinä pystyt siihen.”

”Okei, okei”, Kurt nielaisi. Sitten hän nousi seisomaan, hengitti pari kertaa syvään, kuiskasi: ”sinä pystyt siihen, Hummel”, suoristi solmionsa ja lähti kävelemään kohti Puuskupuhin pöytää.

Lopulta hän pääsi Blainen kohdalle. Cedric huomasi Kurtin ennen Blainea ja kuiskasi Blainelle jotain. Blaine kääntyi kasvoillaan hymy joka toi Kurtille mieleen auringon.

”Kurt!” Blaine sanoi.

”Minä, tuota… Haluaisitkosinälaulaaduetonkanssani?”

”Anteeksi kuinka?” Blaine nauroi.

”Haluaisitko. Sinä. Laulaa. Dueton. Kanssani.”

”Vau, minä…” Blaine näytti hirveän yllättyneeltä. ”Entä Mercedes?”

”Hänelle se on okei, hän laulaa Santanan kanssa.”

”Ai.” Hymy kohosi Blainen kasvoille. ”Siinä tapauksessa totta kai, mielelläni.

Kurt ei voinut estää hymyä kohoamasta kasvoilleen. ”Hienoa! Me varmaan sitten – palataan tähän myöhemmin, vai?”

”Ehdottomasti.”

Kurt nyökkäsi hymy korvissa. Hän teki jonkun vilkutuksen tapaisen ja juoksi sitten hypähdellen takaisin Rohkelikkojen pöytään. ”Minä tein sen, Mercedes! Minä tein sen!”

*

Finn Hudson istui Rohkelikkojen olohuoneessa sylissään Hermione, joka ahersi valtavaa läksypinoaan. Hermione ei yleensä suosinut julkisia hellyydenosoituksia, mutta sinä iltana hän oli yllättänyt Finnin kiipeämällä pojan syliin.

Finn rakasti katsella Hermioneta tekemässä läksyjä. Ehkä se kuulosti hölmöltä, mutta jokin tytön keskittyneessä ilmeessä, tavassa jolla hänen otsansa rypistyi hänen miettiessään oikein ankarasti, tavassa jolla hän sipaisi kasvoille valahtavat kiharat pois tieltä häiritsemästä – niin, siinä oli jotain lumoavaa.

Äkkiä Hermione kohottautui kirjoitelmansa yltä. ”Anteeksi, mutta sinun tuijotuksesi vähän häiritsee”, hän sanoi hymyillen anteeksipyytävästi.

”Ai, joo, sori.” Finn käänsi nopeasti katseensa pois.

Hän alkoi miettiä heidän Glee-tehtäväänsä. Siitä lähtien, kun Schuester oli ilmoittanut heidän tekevän duettoja, Finn oli tiennyt, mitä oli tulossa. Ja niinpä tosiaan: Rachelin pedonsilmät olivat iskeytyneet Finniin siinä samassa, kun Schue oli sanonut sanan ”duetto”. Vähän myöhemmin oli Finnille saapunut tärkeilevän pöllön mukana tähdin koristeltu kirje, jossa Rachel Berry ystävällisesti pyysi Finniä laulamaan kanssaan – eli käytännössä ”laula kanssani tai kiroan sinut ja kaikki joista välität.”

Mitä Rachel oikein halusi Finnistä?

A/N 2: Oho, tästä tuli Brittana-painotteisempi ku luulinkaan O_O Enivei, kaikki kommentti ilostuttaa, oon kiitollinen jos vaivaudutte! :)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2014 13:39:45 kirjoittanut Milleri »
"You move me, Kurt."