Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Forever Young K-11 (17/56 luku saapunut 31.5.12)  (Luettu 61409 kertaa)

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #120 : 18.12.2009 18:46:52 »
Vähän tää luku oli ihana :D

~teinirinsessa



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #121 : 18.12.2009 19:52:11 »
Jatkoa vaan!
ei muuta. :D

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #122 : 18.12.2009 20:56:04 »
Aaa.. Ihana.. Jälleen kerran  :P
Toivoisin jatkoa jälleen kerran. :D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #123 : 18.12.2009 21:58:16 »
Jeee!! Uus luku! Tykkään ihan kauheesti näistä BD:n-jälkeinen-aika -ficeistä :D Ja oon tainnu sen kertoakin joskus aiemmin. No mutta tulipahan sanottua uudestaan! :)
Toivottavasti jatkoa tulis taas nopsaa :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #124 : 18.12.2009 22:18:04 »
Jälleen kerran hyvin suomennettu, kirjoitusvirheetön, suloinen, juoneltaan hyvä ja plaa plaa plaa. Kommenttini tänne ovat aina tätä samaa turhanpäiväistä toistoa, josta ei ole enää tässä vaiheessa yhtään mitään hyötyä. Mutta hei, ei kai tästä voi minua syyttää! Itsepähän sinä olet suomentanut ja tekijä on kirjoittanut niin pirun hyvin, ettei ole mitään kritisoitavaa.

Lainaus
”Sinä vietät aivan liian paljon aikaa tätiesi kanssa.”
Pidin tästä Bellan lausahduksesta. Jostakin syystä lempikohtiani, vaikkei edes ollut mitään söpöilyä, jollaisen olisin yleisesti ottaen lainannut kommenttiini.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

mrs.lovegood

  • ***
  • Viestejä: 43
  • en tiiä susta, mut mä vannon luna lovekivan nimeen
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #125 : 19.12.2009 13:24:58 »
jeejee jatkoa ! oli ehkä ei-tapahtunut-mitään luku, mutta tykkäsin silti :)
All I want for christmas is......... EDWARD CULLEN

strawberrycullen

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #126 : 20.12.2009 11:35:03 »
Ihana luku :D. Niinku katriqqq jo sanoi, niin näistä bd:n jälkeisistä ficeistä on kauheen helppo tykätä! Kiitos taas siitä että piristit mun päivää :D

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #127 : 24.12.2009 11:11:18 »
T/N: Täytyy ensin ilmoittaa, että HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! Tämä on taas tämmöinen lyhyt väliluku, jossa ei tapahdu mitään. Mutta minun oli pakko saada laittaa jotain joulun kunniaksi. :D :D

10. luku

Kävelin sisälle pukeutumaan. Olin menossa metsästämään, joten laitoin päälleni tennarit, farkut ja valkoisen paidan. Sidoin hiukseni sotkuiselle poninhännälle ja juoksin ovesta ulos. Sen jälkeen, kun olin puhunut Charlielle, kurkkuani oli alkanut polttaa. Matkalla talolle, pysähdyin kuuntelemaan vaimeita sydämenlyöntejä ja haistelin ilmaa seuraten tuoksua. Ehkä välipala auttaisi hieman. Ajattelin itsekseni seuratessani tuoksua. Menin puskan läpi aukealle, jolla oli lauma valkohäntäisiä peuroja. Täydellistä! Ei liian isoa, eikä liian pientä. Kyyristyin valmiina loikkaukseen. ”Bella!” Käännyin valmiina hyökkäämään takanani olevan kimppuun. Irvistin paljastaen hampaani.

Suoristauduin pyöräyttäen silmiäni. ”Äh! Alice, mitä helvettiä sinä oikein teet?” Käännyin katsomaan ja huomasin hänen säikäyttäneen välipalani tiehensä ja laitoin käteni puuskaan.

”Minun pitäisi kysyä sinulta samaa asiaa.” Esme ja Rosalie kävelivät hänen taakseen. ”Sinä olit myöhässä, joten me päätimme tavata sinut puolimatkassa.”

Kohautin olkiani viattomasti. ”Olin matkalla talolle, mutta pysähdyin välipalalle.” Kaikki kolme nauroivat.

Me olimme juoksemassa vuorten juurella. Minä olin kärjessä, mutta kuulin Rosalien tulevan aivan perässäni. Hän ohitti minut kääntyen hymyilemään. ”Juostaan kilpaa!”

”Mukana ollaan!” huusin hänen peräänsä kiihdyttäen vauhtiani. Ohitin hänet helposti, mutta hän painosti itseään, joten hän pysyi kannoillani.

”Ei liian kauas edelle!” Esme huusi meille. En ollut tajunnut, kuinka kauaksi me olimme juosseet, mutta kuulosti siltä, että hänen täytyi tosissaan huutaa, että me kuulisimme hänet. Me hidastimme samaan aikaan pyöräyttäen silmiämme.

”Kyllä, äiti”, me vitsailimme nauraen.

”Minä varaan isäkarhun”, kuiskasin. Me kyyristyimme puiden taakse. Me seurasimme parin karhun tuoksua, kun ne leikkivät pienellä lammella.

”Miksi sinä saat aina varata isoimman?” Rosalie valitti.

”Koska minä varasin ensin.” Näytin hänelle kieltäni. ”Sinä voit ottaa tuon.” Osoitin toiseksi suurinta karhua, joka kurottautui puuta kohden syöden jotain.

Esme ja Alice valitsivat omansa ja me kaikki kiertelimme saaliimme ympärillä. Minä olin lähimpänä omaa ateriaani, joten minä hyökkäsin ensimmäisenä. Liikuin puskissa tehden ääntä. Minä pidin hyvästä takaa-ajosta ennen kuin söin. Onni oli kanssani. Karhu kohosi takajaloilleen ja oli pidempi kuin olin ajatellut. Kurkkuni tuntui siltä kuin voisin hengittää tulta, jos avaisin suuni. Loikkasin puskasta pois laskeutuen vain parin jalan päähän valtavasta eläimestä. Se pudottautui kaikille neljälle raajalleen kääntyen juoksemaan vastakkaiseen suuntaan. Juoksin sen edelle saaden sen pysähtymään kuin seinään. Se nousi taas takajaloilleen muristen minulle. Se sai minut hymyilemään ja minä kyyristyin muristen takaisin. Yhdellä loikalla, minä tarrauduin sen ruumiiseen. Pystyin tuntemaan sen vauhkot sydämenlyönnit rintakehääni vasten. Hampaani upposivat sen kaulaan ja otin vastaan lämpimän veren, joka tulvi suuhuni.

Nousin seisomaan pyyhkäisten suuni puhtaaksi ja käännyin katsomaan, kun Rosalie lopetteli juuri omaa tappoaan. Esme oli kauimpana työntäen juuri oman karhunsa ruumista irti itsestään. Alice oli toisiksi pienimmän karhunsa luona.

”Jatketaanko eteenpäin?” Alice kysyi tanssahdellen minun ja Rosalien luo.

”Minulle kyllä mahtuisi hieman lisää”, sanoin taputtaen vatsaani.

”Kuulostaa hyvältä minunkin mielestäni.” Esme hymyili viittoillen meitä jatkamaan liikkumista. Me pysähdyimme syömään pari hirveä laskeutuessamme vuorelta.

”Voi, minä olen aivan täynnä”, Alice voihkaisi työntäen hirven jäännökset sivuun. ”Juhla-aika!” Hän veti minua kädestä. Minä suoristauduin potkaisten oman hirveni jäännökset puihin.

”Lähdetään”, sanoin tyytyväisenä.

Me jatkoimme laskeutumista vuorelta. Tällä kertaa Alice liittyi juoksukilpailuun jättäen Esmen saapumaan viimeisenä talolle.

”Siellä hän on.” Carlisle hymyili, kun Esme käveli pihaan. ”Jättivätkö tytöt sinut taas taakseen?” Hän kysyi kääntyen katsomaan meitä. Me nopeasti tönimme toisemme pois tieltä yrittäen päästä ensimmäisenä portaisiin pois hänen mulkoilunsa tieltä.

Minä pidin siitä, kuinka minusta tuntui kuin olisin pikkutyttö, kun olin Alicen ja Rosalien seurassa. Kun olin vielä ihminen, minä ja Alice olimme aina yhdessä. Nyt, kun minä olin vampyyri, Rosalie oli hyväksynyt minut siskonaan ja me käyttäydymme juuri niin. Pystyin nyt ymmärtämään yhteyden, mikä Alicella, Rosaliella, Emmettillä, Jasperilla ja Edwardilla oli, kun ihmiset todella luulevat heitä sisaruksiksi. Nyt minä sovin perheeseen täydellisesti ja minä pidin joka hetkestä.

”Se oli Bellan idea.” Rosalien syytös vetäisi minut ajatuksistani.

Suuni loksahti auki, kun osoitin itseäni. ”Minun? Mitä minä tein?”

”Sinä olit ensimmäinen, joka lähti juoksemaan!” Rosalie laittoi kätensä puuskaan.

”Enhän, vaan Alice…”

Carlisle keskeytti minut. ”Halusin vain selityksen, en riitaa.”

”No, älkäähän nyt, neidit. Miksi te aina kiusaatte pikkusiskoanne.” Emmett virnisti, kun hän käveli olohuoneeseen. ”Älä huoli, pikkusisko, minä olen sinun puolellasi.” Hän iski silmää.

”Kiitos, mutta en minä tarvitse sinun apuasi”, tuhahdin mennessäni hänen ohitseen ja hän yritti kampata minut, mutta minä tönäisin häntä. Hän purskahti nauruun ja minä seurasin pian perässä.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 11:13:09 kirjoittanut A-nuu »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #128 : 24.12.2009 11:28:11 »
Ihanaa tommosia perus perhe juttui! :D Ja hyvää jouluu sullekki ja muille lukijoille!
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #129 : 24.12.2009 12:11:57 »
Joskus tälläset väliluvutkin on ihan kivoja, kuten nyt.
Hyvää joulua vaan sinulle ja kaikille muillekkin! :)
ja jatkoa. ;D

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #130 : 24.12.2009 13:31:22 »
Vaikka tää oli ihan tavallinen luku, niin silti pidin kovasti (: Ihana tuollainen tyttöjen metsästys reissu (: On vaan jotenki kauheen karua, että Esme metsästää :DD
Mutta.. En kyllä keksi mitään sanottavaa. Jatkoa nopeesti ja jouluja! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Ewelyn

  • Musta joutsen
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Death makes artist.
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #131 : 27.12.2009 16:02:00 »
Juups, minulta oli jotenkin taas unohtunut tämä ficci. Kun olin lukenut kolme lukua ja kommentoin, minä... Unohdin. :D

Ja nyt oli sitten luettavana 7.lukua. Joten hallelujaa..

Mutta en kyllä pitkästynyt missään vaiheessa. Oikeastaan seitsemän lukua hujahti hetkessä.  :o

Melkein odotin lukiessani 10.lukua, että olisi 11. luku saapunut. (: Tiedän että oli aikaista toivoa, koska se viimeisin luku on vasta ilmestynyt. Joten ethän sinä varmaankaan vielä kerkeä suomentaamaan, vai kerkeätkö?<3

Jos tekisin taas vaihteeksi pitkän kommentin. Laittaisin kaikki luvut, mistä en ole ehtinyt mitään laittaa. Ja aloitan tietenkin yleisillä asioilla. Sujuvaa tekstiä edelleen, tästä voisi tehdä erillisen kirjan! Ja virheitä ei ollut paljon, mitä nyt muutama pilkkuvirhe. Eli lyhyesti sanottuna olet älyttömän hyvä suomentaja, melkeinpä yksi parhaista mitä minä tiedän. Ja tämä, mitä sinä nyt suomennat olisi saanut tulla Aamunkoin tilalle. Olisin ahminut varmaan yhden illan aikana sen kirjan. Mutta nyt se vähän tökkii... Ja ah, miten ihanan kirjan nimen ficin otsikosta saisi. "Forever Young." Awwwws.

Ja nyt niihin lukuihin. (:

4.luku
- Ihan kiva, pidin varsinkin lopusta. Grrau. Ihana, raju Bella.  Ja Charlie sitten meni kihloihin Suen kanssa. Sillä lailla. Oli Charlienkin aika saada lähelleen joku.<3 Kerrassaan mahtava luku toisen kerran sanottuna. :D

5.luku
- Yksi lempiluvuistani. Ihanaa kun Bella menetti hallintansa. Saatiin jännitystä tähänkin ficciin roimalla otteella.  :o
Bella puri Edwardia? Se oli jo uutta minulle. Bellahan ei koskaan satuta rakasta aviomiestään, vaikkakin tämä oli vahinko. Ja se minua vähän hämmästytti, kun Charlie otti kaiken Bellan kertoman noin hyvin vastaan. Ja kivaa oli myös kun Edward suuttu Bellalle. Se sai suuni loksahtamaan auki. ^^

6. luku
- Tämäkin yksi suosikeistani. Kerrankin kunnon riita Bellan ja Edwardin välillä. Se toi kunnon vaihtelua niihin "Oi, Edward" sitä ja Edward tätä juttuihin. Awws. Carlislen isällinen puoli tuli tässä hyvin esille. (:
Ja Jasper aivan hurmaava tässä. Argh. Voin kuvitella sen ilmeen perääntyessään.<3

7.luku - Tämäkin yksi suosikeistani. (Mikäköhän ei olisi?) Emmett ihana tässä: "Olen pahoillani, Bella"
Siinä kohtaa sydämeni tipahti paikoiltaan. Ja muutenkin sain nauraa Emmettin vuorosanoille koko ajan.
 Ohoh.  :o Carlisleltahan tuhmia sanoja tulee. Mutta btw, tässä tilanteessa ne jotenkin sopivat sille.  Ja Jasper jälleen. Aijaiaijai. Niin ihana koko olemuksellaan tässä.

8.luku
-  Tämä luku saa kyllä kultapokaalin minulta. (: Nauroin koko ajan ja tietenkin tyrskähtelin. Ja ihanaa kun Bellalla ja Leahilla on aselepo. En kyllä olisi kestänyt koko ajan heidän riitaansa. Ja kaikki Cullenit, paitsi Rosalie olivat tässä aaaaivan ihania. Emmett erityisesti.

Ja kysympähän vaan; "Miten hitossa sinä osaat suomentaa Emmettin lauseet Emmettmäisesti?" (Ah, mikä adjektiivi)

Nauroin tässä Alicen vuorosanalle: "Miehet." Ja itseänikin alkoi naurattamaan, kun kaikki Cullenit nauroivat.  :D

9.luku -  Perusluku. Ei mitään erityistä mainittavaa, paitsi että Edward oli tässä aika hauska. ^^

10. luku
-  Ja taas yksi suosikeistani. Tämäkin oli todella hauska! I laik verry maach<3 Ja sain Rosaliesta tässä valoisamman ja ihanamman kuvan. Tykkään Rosaliesta nyt hieman enemmän, kuin ennen. Ja ihania oli nuo juoksukilpailut. Sekä hyvin olit suomentanut metsästyksen. Vaihdetaan sinun suomentamat metsästykset Meyerin tilalle niin hyvä on. Meyer ei nimittäin kuvaile niitä tarpeeksi hyvin.

Noniin. Ja jatkoa sitten piakkoin ?

And if you die before I leave
What on earth becomes of me
Look around there's no one here
To love me and hold me. 
Robbie Williams - Please don't die

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #132 : 28.12.2009 14:05:32 »
Miten minä ole voinut missata jatkon?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o

Tämmöset väliluvut on kyllä tosi kivoja silloin tällöin. Eikä sattunut minun silmiini kirjotusvirheitä.

Ja Emmett...  :D

Jatkoajatkoajatkoajatkoajatkoa!

Pahoittelen syvästi, että rakentavani hyppäsi kalliolta  :-\

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Rins

  • Tribuutti
  • ***
  • Viestejä: 1 920
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
Vs: Käännös: Forever Young (10/56 luku saapunut 24.12.09)
« Vastaus #133 : 28.12.2009 16:08:01 »
Jännä luku :P
Hyvin suomennettu, edelleen.

~teinirinsessa



Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (11/56 luku saapunut 29.12.09)
« Vastaus #134 : 29.12.2009 16:42:12 »
T/N: Uusi luku saapunut. Kiitos kommenteista, ne piristävät näitä kylmiä lomapäiviä. :D Ja vielä voisi toivottaa vähän turhan ajoissa, että hyvää uuttavuotta 2010! ;D

11. luku

Kävelin takaterassille laskien katseeni Jasperiin ja Edwardiin, jotka istuivat puun matalalla oksalla kiinnittäen ilmapalloja. He hyppäsivät alas laskeutuen kevyesti tömähtäen ruohikkoon. Edward kohtasi katseeni hypähtäen terassille ja otti minut syliinsä. Hän suuteli minua ja vetäytyi kauemmas nuollen huuliaan.

”Mmm… mitä sinä metsästit?” hän kysyi suudelleen minua uudelleen.

”Karhun ja pari hirveä.”

”Maistuu hyvältä.” Hän hymyili suudelleen minua ja nuollen huuliaan vielä kerran.

”Joten, miltä näyttää?” hän kysyi kääntäen minut takapihaa kohti.

Nojauduin kaiteen yli nähdäkseni paremmin. Alice juoksenteli ympäriinsä kiinnittäen nauhoja kaikkialle. Siellä oli tanssilattia, joka näytti aivan samalta kuin häissäni. Joka puolella oli valkoisia lamppuja, mutta ne oli vaikea nähdä auringossa. Arvelin, että ne oli tarkoitettu illemmalle. Siellä oli myös, pinkkejä, violetteja ja sinisiä ilmapalloja. Niihin sopivat nauhat roikkuivat toiselta puolen pihaa toiselle saaden sen näyttämään suurelta teltalta. Kukat rajasivat valtavan takapihan. Keskellä pihaa oli pitkä pöytä täynnä ruokaa. Toisessa päässä oli naposteltavaa ja toisessa oli höyryäviä patoja täynnä ruokaa. Kerroskakku erotti ne toisistaan, koska se oli laitettu keskelle pöytää. Kakku oli samanvärinen kuin ilmapallot ja serpentiini.

”Näyttää täydelliseltä”, huokaisin katsoen edelleen ympärilleni. Käänsin selkäni takapihalle, kun katsoin, kuinka Jasper järjesteli stereoita tanssilattialle. ”Paljonko tänne tulee porukkaa?” kysyin katsoen Edwardia. Rosalie, Esme ja Emmett seisoivat nyt hänen takanaan.

”Me vain.” Esme kohautti olkiaan.

”Ja pari sutta”, Emmett lisäsi sarkastisesti.

”Ja ihminen tai pari”, Rosalie tokaisi puhuen Charliesta, Suesta, Emilystä, Rachelista ja Clairesta.

”Sain sen!” Carlisle sanoi kävellen talon pohjoispuolelta kädet täynnä pulloja.

Katsoin, kuinka Edward ja Emmett hyppäsivät kaiteen yli kerätäkseen, mitä häneltä nyt jäikään jälkeen.

”Mitä hänellä on?” kysyin nojaten taas kaiteen yli.

”Alkoholia!” Rosalie huudahti nuolaisten huuliaan.

”Voimmeko me juoda ja tulla humalaan?” kysyin hämmentyneenä.

”Kyllä, kulta, me kyllä voimme juoda. Vaikkakaan me emme tee sitä usein. Alkoholi on enemmänkin kuin huumetta meidän elimistöllemme ja me voimme helposti jäädä koukkuun. Meidän myrkkymme sekoittuu alkoholiin ja saa meidät helpommin humalaan kuin tavallisen ihmisen. Humalan on myös vaikeampi laskeutua, koska meillä ei ole oikeaa ruokaa elimistössämme, mikä imisi sen. Mutta kun me selviämme siitä, meidän krapulamme on paljon pahempi kuin ihmisten”, Esme selitti silmäillen pulloja, joita miehet laittoivat riviin eri pöydälle, jossa oli myös mehut ja limsat.

”Ai, vau”, oli kaikki, mitä sain sanotuksi. Olin yllättäen innoissani ja halusin tuntea, miltä se tuntuisi. Olin saanut pari siemausta shamppanjaa äidin ja Philin häissä. Äiti salli sen maljapuheiden aikana, enkä minä pitänyt sen mausta.

”Niin”, Esme sanoi nauraen reaktiolleni, ”Kun kaikki ihmiset, jotka tulevat tänne, tietävät mitä me olemme, Carlisle ajatteli, että me voisimme löysätä vähän.” Hän kohautti olkiaan silmäillen aviomiestään. Minua hämmästyttää vieläkin, kuinka rakastuneita he ovat, jopa niin monen vuoden jälkeen.

”Hän on alaikäinen! Ei hän voi juoda”, Emmett kiusoitteli salakuunnellen keskusteluamme.

”Niin olette tekin!” huusin hänelle takaisin.

”Teknisesti emme. Sinä kuitenkin olet vielä vain 19.” Edward läimäytti hänen takaraivoaan.

”Niin, ja hän on naimisissa oleva nainen ja äiti. Kyllä hän minun mielestäni saa juoda”, Edward sanoi, kun Emmett hieroi takaraivoaan. Edward katsoi minuun iskien silmää.

”Siitäs sait!” huusin Emmettille, ”Sitä paitsi minä olen melkein 20. Se on tarpeeksi lähellä!”

Hän kohautti olkiaan. ”No, juotetaan hänet sitten känniin!”

”En minä niin paljon juo. Minulla on sentään lapsi hoidettavana”, tokaisin.

”Katsotaan sitten”, hän sanoi ja oli jo kaatamassa juomaa lasiin. Hän käveli rappuset ylös ojentaen sitä minulle.

Carlisle, Jasper ja Edward seurasivat antaen muillekin. ”Bellalle ja Edwardille”, Carlisle sanoi, kun me kaikki kohotimme lasimme, ”Tänä viimeisimpänä vuonna he ovat joutuneet käymään asioita läpi enemmän kuin kukaan meistä. Uusimmalle Cullenille, joka on vain vuoden ikäinen ja tekee minuun vaikutuksen vielä tänäkin päivänä.” Minä katsoin häntä hymyillen. Jos voisin itkeä, kyyneleet valuisivat jo poskillani. Jättäkää se vain Carlislelle. Hän jatkoi, kun kaikki katsoivat nyt minua. ”Hän on näyttänyt meille kaikille valtavaa rohkeutta kaikessa, mitä hän on tehnyt tänä vuonna. Uhraten elämänsä ihastuttavan pikkutytön vuoksi. Hyvää vuosipäivää häillesi ja kuolemattomuudellesi, ja hyvää syntymäpäivää pienelle enkelille, jonka pelottomasti toit tähän maailmaan.” Kaikkien lasit kilisivät, kun me skoolasimme. Edwardin käsi kietoutui vyötärölleni ja hän suuteli kaulaani.

”Kiitos, Carlisle”, pystyin vain kuiskaamaan ja ääneni siltikin murtui aivan kuin minä olisin itkenyt. Astuin poispäin Edwardista ja halasin Carlislea. Kun vetäydyin kauemmas hän kosketti lasillaan omaani ja minä siemaisin ensimmäisen kerran.

”Herranjumala!” henkäisin mutristaen huuliani ja koko vartaloni tärisi alkoholin mausta.

”Jep.” Emmett nauroi tyhjentäen lasinsa yhdellä kulauksella. ”Lisää?” hän kysyi katsoen lasiani. Heitin pääni taaksepäin juoden lasin tyhjäksi. Kaikki muut seurasivat ja me annoimme lasit miehille ja he lähtivät hakemaan lisää.

”Nenessemse… Enne…” Emmett pudisti päätään yrittäen saada ulos, mitä hän halusi sanoa. Minä nauroin hänelle kaksinkerroin. ”Renessem… Nessie on tulossa. Hitto, miksi sinä et voinut nimetä häntä vaikka Anniksi tai jotain sellaista?” hän kysyi taivuttaen päänsä taaksepäin ja kulauttaen viimeisetkin tipat lasistaan.

”Kuinka monta olet jo juonut?” kysyin hysteerisen nauruni lomassa.

Hän katsoi kättään kuin laskien sormillaan. Kohautti sitten olkiaan ja hoiperteli pois. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun näin vampyyrin ei niin viehkeänä.

”Hän tekee tuon joka kerta, kun hän juo”, Edward sanoi korvaani. Hän seisahtui taakseni kietoen kätensä ympärilleni, kun seisoimme perheemme ja ystäviemme edessä. Kuulin Charlien poliisiauton kääntyvän pihatielle ja minä hypähtelin kärsimättömyydestä. Edward piti minua tiukemmin pitääkseen minut paikoillani. Pystyin tuntemaan hänen naurunsa värinän. ”Hän nousee autosta”, Edward ilmoitti meille. Kaikkien silmät olivat portissa, josta he pian tulisivat läpi.

Kuulin heidän kolmen puhuvan, kun he kävelivät pihatietä pitkin.

”Missä kaikki ovat?” Renesmee kysyi. Kumpikaan ei vastannut hänelle, kun Jacobin käsi tuli portin tälle puolelle avaten lukon. Se aukeni ja minun täydellinen ruskeasilmäinen lapseni juoksi takapihalle. Hän pysähtyi lyhyeen henkäisten nähdessään meidät kaikki.

”YLLÄTYS!” me kaikki huusimme yhtä aikaa. Serpentiinit lensivät, ihmiset puhalsivat torviin, vislasivat, hurrasivat ja taputtivat.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

-jjassuu

  • Vieras
Vs: Käännös: Forever Young (11/56 luku saapunut 29.12.09)
« Vastaus #135 : 29.12.2009 17:42:10 »
”Nenessemse… Enne…” Emmett pudisti päätään yrittäen saada ulos, mitä hän halusi sanoa. Minä nauroin hänelle kaksinkerroin. ”Renessem… Nessie on tulossa. Hitto, miksi sinä et voinut nimetä häntä vaikka Anniksi tai jotain sellaista?” hän kysyi taivuttaen päänsä taaksepäin ja kulauttaen viimeisetkin tipat lasistaan.

”Kuinka monta olet jo juonut?” kysyin hysteerisen nauruni lomassa.

Hän katsoi kättään kuin laskien sormillaan. Kohautti sitten olkiaan ja hoiperteli pois. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun näin vampyyrin ei niin viehkeänä.

tälle kohalle repesin ihan totaalisesti (voi hyvin muuten johtua siitä et en oo nukkunu hyvin) :D
Mä oon ollu aika törkee, oon lukenu tätä ihan alusta asti enkä oo kommentoinu kertaakaan :o
ja nyt mä pyydän sitä anteeksi :)

okei mut tykkäsin tästä(kin) osasta :)<3
jatkoa saa laittaa nopeesti tulemaan =)

♥ -jjassuu

Karkkiunelma

  • purkan metsästäjä.
  • ***
  • Viestejä: 90
  • ava by Lady Dynamite
Vs: Käännös: Forever Young (11/56 luku saapunut 29.12.09)
« Vastaus #136 : 29.12.2009 19:13:56 »
Ja taas tullut jatkoa. Mahtavaa!
Käännät mielestäni todella hyvin. Teksti on todella helppolukuista.
Hahaaa, voin niin kuvitella tuon Emmettin juomisen. :D
Ei tässä oikein ole mitään muuta sanottavaa, kuin jatkoa. :)

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Käännös: Forever Young (11/56 luku saapunut 29.12.09)
« Vastaus #137 : 29.12.2009 19:19:57 »
Lainaus
”Nenessemse… Enne…” Emmett pudisti päätään yrittäen saada ulos, mitä hän halusi sanoa. Minä nauroin hänelle kaksinkerroin. ”Renessem… Nessie on tulossa. Hitto, miksi sinä et voinut nimetä häntä vaikka Anniksi tai jotain sellaista?” hän kysyi taivuttaen päänsä taaksepäin ja kulauttaen viimeisetkin tipat lasistaan.

”Kuinka monta olet jo juonut?” kysyin hysteerisen nauruni lomassa.

Hän katsoi kättään kuin laskien sormillaan. Kohautti sitten olkiaan ja hoiperteli pois.

Mäkin repesin tässä kohtaa totaalisesti  :D Emmett juomassa, jessus.
I'm ready to crawl on my knees to know it all

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Käännös: Forever Young (11/56 luku saapunut 29.12.09)
« Vastaus #138 : 29.12.2009 21:13:05 »
HAHAAA ÄKKIÄ SEURAAVA LUKU xD
Vampyyrit kännis ei hyvää seuraa.

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Käännös: Forever Young (11/56 luku saapunut 29.12.09)
« Vastaus #139 : 29.12.2009 22:40:27 »
Vähän samoilla linjoilla meen muidenkin kommentoijien kanssa :D Mäkin hajoilin tuossa kun Emmett alkoi sammaltaa ja muutenkin :D
Ei hitto :D ÄÄ!! En keksi mitään sanottavaa, joten äkkiä taas jatkoa!  :))
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju