Kirjoittaja Aihe: Minne tuuli kuljettaa [K11] VALMIS (luku 25/25 + epilogi) 4.12.2011 | drama, angst, romance  (Luettu 39011 kertaa)

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 15/? ilmestynyt 13.9.
« Vastaus #80 : 13.09.2011 15:47:05 »
uuuuu, kolmiodraamaa! tätä mä olen jo odotellu :D Jos nyt mitään yleensäkkään tapahtuu, mutta silti. Mulla on nyt pikkusen kiire kun mä tätä kirjottelen, mutta aattelin nyt kuitenki rustata jotain nyt kun kävin tän luvun lukemassa :) Bellan tollanen kiukuttelu ja suoraan sanominen on tosi suloista, ja jotenkin noi huonekaverit alko tuntua aluksi jotenkin tosi.. siis epätodellisilta, kunnes mä muistin, että nyt ollaanki mielikuvitusmaailmoissa missä on pakko olla niitä oikeen pahiksia :)

Bella on selkeesti saanu vaikka minkälaista sotkua ja riitaa tuolla Tylypahkassa aikaan. Niin ja joo, oli ihana saada Tedkin ihan noin aineellisesti (vai miksi sitä nyt voisi sanoa :))) mukaan :) Ja hei, kauhullako muistellen? Kemiantunnithan on ihan rakkaus! mä melkeen räjäytin itteni. mutta se oli vahinko. oikeesti mä meinasin kuolla tylsyyteen

Niin ja joo, niinkun mä taisin jo sanoakkin toi uusi banneri on ihana! :) Kiiiiitoksia jälleen kerran ja mä taidan lähteä tonne sateeseen kastumaan (ihan nyt vaan näin ilmoitukseksi kun varmaan tän kommentin luet kun sieltä koulusta palailet :) ) Whiiii, niin ja jatkoa kovasti odotellessa!


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 15/? ilmestynyt 13.9.
« Vastaus #81 : 13.09.2011 16:52:15 »
Whiiiuiuiuiiuiuuiuiiuiuiuiuiui poks!

Eli siis haajee, uusi luku :D .
Tykkäsin tosi kovasti tästä luvusta. Bella oli suloinen kiukutellessaan. Ja noi Melissa, Nicola ja Chloe (kirjotinkohan nimet ees oikein?) oli jotenki... en mä tiedä, ärsyttäviä pahiksia (sanoinko mä ton ihan oikeesti?!) tai jotain sen suuntasta :D .

Lainaus
Tunnistin pitkän, komean pojan, minun ikäiseni. Vaalea tukka oli kammattu huolellisesti, siniset silmät tarkkailivat meitä, enkä voinut olla kiinnittämättä huomiotani kaavun rinnuksessa komeilevaan johtajapojan merkkiin.
Jee, kun Ted tuli mukaan ja pelasti Inan :D ja mikäs siinä, kun nyt yritän kommentoida, niin mitään siitäkään tule, kun kaveri nauraa tuossa vieressä, koska huusin yhtä äkkiä: ''HAA LUCIUS ON SUPERMIES!'' :'D

Ja jätit tosi jännään kohtaan, mä oikein tärisen innosta päästä lukemaan seuraavaa lukua :D
Whiiiii, nyt mun kylläkin pitää rueta pitämään kiirettä, koska täytyy hipsiä takaisin koululle (kyllä, oiken järkevää ensin tulla kotiin ja lähteä heti perään pyörällä kulkemaan 13km takasin koululle :'''D )

Kiittäen ja kumartaen,
Natte
« Viimeksi muokattu: 13.09.2011 20:19:18 kirjoittanut Natural »


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 15/? ilmestynyt 13.9.
« Vastaus #82 : 14.09.2011 10:28:00 »
Awws... ihana jatko!
Hei, tiedätö, millä nimimerkillä sun kamu on demis?? Olis kiva tietää, voi olla että saatan tietää sen, mutten mee takuuseen...

Mutta jatkoa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 16/25 ilmestynyt 20.9.
« Vastaus #83 : 20.09.2011 10:30:23 »
Silli: Onnittelut, kirjoitit sadannen viestin tähän topiciin. Äläkä spoilaile siellä, vaikket mitään kyllä tiedäkään oikeasti. Kai. Eikä ne huonekaverit nyt mitään epätodellisia ole, tollasia ihmisiä on oikeesti olemassa - varmaan joka koulussa. Kiva että joku muukin tykkää tuosta uudesta bannerista kuin vain mitä itte :)
Natte: Whiiiiiiiiupoks.. Bella nyt on aina suloinen kiukutellessaan, kun se vain on tuollainen ihme.. no, Bella :) Chloe, Nicola ja Melissa on kyllä ärsyttäviä (tai siis etenkin Chloe on!) ja heistä tullaan takuulla vielä kuulemaan tulevissa luvuissa. Ja omalla tavallaan pidän myös heistä todella paljon. Kyllä, olen varmaankin outo, mutta siinähän nyt ei ole yhtikäs mitään uutta.. ;)
Giril: Jep, olet todellakin löytänyt Chloen, Nicolan ja Melissa sisimmän olemuksen. Ovat olevinaan niin maailman valtiattaria (tai siis etenkin Chloe on, koska hän on "pomo"). Tuollaisiis ihmisiin voi törmätä oikeastaan vaikka missä.. valitettavasti.. Ja eiköhän se kohta selviä, mitä oikein tapahtuikaan :)
Anturajalka93: Voi kiitoksia :) Ja ei, ainakaan mulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, millä nikillä tuo mun kaverini on demissä, vaikka kyllä sen varmaan joskus olen saanutkin kuulla..
Bea: Pirun ovelaa.. Mutta Ina on ainakin toistaiseksi vielä liian kiltti vetämään ketään turpaan :) Bella on tosi kiltti lapsi, eikä ikinä kiukuttele yhtään mistään, eikä ainakaan toivo, että Ina olisi tossun alla.. Mä tapaan olla neiti ärsyttävä, kuten sanoit ja sen takia mä jättelenkin näitä aina välillä tällaisiin kohtiin ;) Ja kyllä sä sen käännekohdan/juonipisteen tulet vielä saamaan.

A/N: Miksiköhän mä laitan aina luvut loppumaan siihen, että kaikki menee nukkumaan..? Tuli nyt vain äkkiä mieleen. Mä voisin alkaa kirjottaa jotain tässä neljän tunnin hypärillä. Jos vaikka saisi jotain aikaiseksi.. Vaikka tämän ficin valmiiksi. Niin ja viikonloppuna tuli selväksi, että tähän tulee 25 lukua :)




Kuudestoista luku
Viereeni vielä jää



Kädet hyväilivät toisen kehoa, silmät olivat suljetut, kaapu oli valahtanut alemmas paljastaen vaaleat olkapäät, paljastaen solisluut, jotka näkyivät selkeinä kuulaan ihon lävitse. Toisen kädet olivat kietoutuneet kiharoiden ympärille, kumpikin näkyi nauttivan täydestä sydämestään.

Bellatrix ja Rabastan olivat käytävällä niin tiiviisti yhteen kietoutuneina, etteivät tuntuneet lainkaan huomaavan ympärillään olevaa maailmaa. Minä tuijotin näkyä järkyttyneenä, kykenemättä liikahtamaan mihinkään suuntaan. Puristin käsiäni tiukasti nyrkkiin ja tunsin lähestulkoon olemattomien kynsieni uppoavan kämmenten pehmeään ihoon. En voinut uskoa sitä todeksi, en suostunut luottamaan silmiini. Uskottelin itselleni näkeväni vain unta, pahaa unta, painajaista ja kaikki olisi ohitse, kun heräisin aamulla omasta sängystäni.

Se ei kuitenkaan ollut unta. Kaikki oli totista totta, sillä tunsin kipua sisälläni. Jokin puristi sydäntäni kasaan täydellä voimalla, painoi sitä vasten kylkiluita. Koskaan ennen en ollut kokenut vastaavaa, koskaan ennen ei minuun ollut sattunut niin kovasti.

Bellatrix taivutti päätään taaksepäin, kun Rabastan siirtyi suutelemaan hänen kaulaansa. Tytön silmät olivat suljetut, sormet kuin ohjattuina aukaisivat pojan kauluspaidasta aina yhden napin toisensa perään. Kiirettä ei kuitenkaan tuntunut Bellatrixilla olevan. Hänen liikkeensä olivat mahdollisimman hitaita, kuin kiusoittelevia. Härnäsi kenties Rabastania tahallaan. Se olisi ollut niin Bellatrixin tapaista. Jatkuvastihan hän oli minuakin kiusoittelemassa. Ei sen puoleen, että niin minäkin häntä, mutta joka tapauksessa. Nyt se oli kuitenkin erilaista, täysin erilaista, pahaa, syntistä, likaista. Siinä ei ollut jälkeäkään siitä leikkimielisyydestä ja viattomuudesta mitä minun kanssani.

Enkä minä osannut saada silmiäni irti heistä.

Bellatrix taisi kuitenkin tuntea katseeni, sillä vain hetkeä myöhemmin he irrottautuivat toisistaan. Bellatrix pyörähti ympäri ja hänenkin liikkeensä pysähtyivät täysin. Hän tuijotti minua lamaantuneena silmiin. Rabastanin katse poukkoili hermostuneena meidän välillämme. Minä ja Bellatrix vain katsoimme ja katsoimme toisiamme silmiin ikuisuudelta tuntuvan ajan. En kyennyt ymmärtämään, tajuamaan koko tilannetta.

Bellatrix oli meistä kolmesta ensimmäinen, joka sai puhekykynsä takaisin.

”Ina...” hän yritti ja astui yhden epäröivän askeleen minua kohden.

Sen myötä minunkin ääneni teki paluun. En voinut uskoa, että äskeinen tosiaan oli tapahtunut, että Bellatrix todella oli tehnyt sen minulle, pettänyt minut niin kylmäverisesti.

”Älä!” kivahdin ja vetäydyin kauemmas. ”Älä sano mitään!”

Käännähdin kannoillani ja lähdin juoksemaan kohti tyrmiä. Korkokenkien kopinasta tiesin Bellatrixin lähteneen perääni. Kiukun kyyneleet polttelivat jo silmäkulmiani, ja tein parhaani myös pitääkseni ne siellä.

”Ina!” Bellatrix huudahti epätoivoisena. ”Odota!”

”En!” huusin.

”Ina, minä en -” Bellatrix yritti.

”Kyllä sinä selvästikin!” huudahdin. ”Onhan minulla silmät päässä! Minä näin, mitä sinä juuri teit käytävällä Rabastan Lestrangen kanssa!”

”Se ei ollut sitä, miltä se näytti! Me vain -”

”Mitä sitten?! Ystävyyden osoitus? Merkki siitä, että pidätte toisistanne vain ystävinä? Niinkö? Sitäkö sinä tarkoitat? Kuule, en tiedä, mitä paskaa sinä oikein aiot minulle syöttää, mutta en minäkään nyt kaikkea usko! Te olitte niin kiinni toisissanne, niin toistenne lumoissa, ettette edes huomanneet maailmaa ympärillänne!”

”Ina, odota!”

Bellatrix tarttui minua ranteesta, pysäytti ja käänsi katsomaan itseään. Hänen silmänsä olivat epätoivoiset, täynnä tuskaa. Riuhtaisin käteni irti hänen otteestaan, mutta pysyttelin yhä silti paikoillani.

”Sinä tiedät, että Rabastan seurustelee Cissyn kanssa”, totesin kylmästi. ”Miksi sinä teet tämän Cissylle? Hänen sydämensä särkyy, kun hän saa kuulla tästä.”

”Ole niin kiltti, äläkä kerro”, Bellatrix pyysi. ”Älä pilaa Cissyn onnea.”

”Minäkö tässä hänen onnensa nyt olenkin pilaamassa?” kysyin. ”Minun tietääkseni se olit kylläkin sinä, joka Rabastania suuteli, en minä. Kuinka sinä saatoit?”

”Minä ja Rabastan...” Bellatrix yritti. ”Me vain...”

”Niin?” kysyin kohauttaen kulmiani. ”Minä odotan, Bella.”

”Minä en tiedä”, Bellatrix turhautui. ”Olen pahoillani, oikeasti.”

”Niin varmaan oletkin!” tiuskaisin. ”Et sinä ole koskaan ennenkään ollut, joten miksi olisit nytkään? Sinä vain leikittelet toisten tunteilla. Sinulla ei ole sydäntä, joka sanoisi sen olevan väärin. Minä luotin sinuun, Bella, oikeasti luotin. Ja nyt sinä teet tämän minulle. Tässä viimeistään nähdään se, miten suuren virheen oikein teinkään, kun uskoin sinun sanojasi. Olen ollut taas liian sinisilmäinen ja luottavainen. Niin helvetin naiivi, etten ole tajunnut. Minä oikeasti luulin, että sinä rakastat minua.”

”Minä rakastankin, Ina, ihan oikeasti -” Bellatrix aloitti.

”Ei!” kiljahdin. ”Sinä et kykene rakastamaan ketään! Minä en enää usko sinun puheitasi!”

”Kuuntele!” Bellatrix huusi.

”En!” kieltäydyin. ”Sinä petit minut! Luotin sinuun tosissani, sinä petit luottamukseni! Olet vain toisten tunteilla leikittelevä säälittävä paskiainen! Et sinä ole koskaan mitään muuta tehnytkään kuin leikitellyt toisten tunteilla! Sinä särjet kaikkien sydämet saatanan lutka!”

”Lopeta, Ina!” Bellatrix huusi, tarttui minua tiukasti olkapäistä ja lähestulkoon jo ravisteli.

Pyristelin irti Bellatrixin otteesta, ja kämmeneni lävähti hänen poskelleen. Bellatrix haukkoi järkyttyneenä henkeä, hänen silmänsä pyöristyivät. Minä käännähdin kannoillani ja riensin alas tyrmiin. Bellatrix ei enää lähtenyt perääni, mutten siitä kyllä edes olisi välittänyt. Tahdoin vain pois hänen läheltään. En voinut millään käsittää, että olin taas tehnyt sen, luottanut sokeasti, tahtonut uskoa vain hyvää niin kuin olin aina tehnyt. Nyt nähtiin, kuinka se kostautuikaan, kuinka en saisi aina olla niin luottavainen toisten suhteen. Mutta tietenkin minä olin, uskoin kaikista vain hyvää. Ja sitten jouduin petetyksi. Aina toistin saman virheeni, en koskaan ottanut opikseni edellisestä kerrasta.

Päästyäni oleskeluhuoneeseen juoksin suoraan makuusaliin. Pujahdin vaatteita vaihtamatta peiton alle, vedin sänkyverhot kiinni. Hautasin kasvoni tyynyyn ja vedin peiton leukaani. Tärisin kauttaaltani voimatta hillitä itseäni, ja äänettömät kyyneleet kastelivat tyynyni.

Tunsin sydämeni huitovan rinnassa, saatoin kuulla sen tiheät lyönnit. Se hakkasi kylkiluita vasten kuin tahtoen murskata ne tieltään ja tulla rintani lävitse mahdollisimman nopeasti keinolla millä hyvänsä. Käteni vapisivat, enkä millään muotoa kyennyt niitä rauhoittamaan. Se todella oli käynyt. Se oli todellisuutta, eivätkä silmäni olleet valehdelleet. Minut oli petetty – taas.

Kesti muutamia minuutteja, sen verran, että olisin ehtinyt nukahtaa, jos olisin voinut, kunnes makuusalin ovi aukeni ja sulkeutui hiljaa. Varovaiset askeleet tulivat sänkyni vierelle, käsi veti verhot sivuun. Puristin silmiäni tiukasti kiinni. Tiesin, kuka selkäni taakse oli tullut. Bellatrix.

”Ina...?” hän kuiskasi. ”Oletko vielä hereillä?”
   
En vastannut, teeskentelin nukkuvaa parhaani mukaan, sillä en tahtonut puhua Bellatrixin kanssa. Tahdoin hänen vain häipyvän, en kestänyt edes kuulla hänen ääntään, petollisia sanoja, joita hän suustaan jatkuvasti suolsi.

Paha olo oli ottanut minut valtaansa. Jokin sisälläni oli repeytynyt auki ja nyt vuosin verta. Se sattui, sattui niin kamalasti, enkä voinut tehdä mitään sen hyväksi. Minun täytyi vain yrittää kestää. Minun täytyi pakottaa itseni pysymään vahvana, vaikka se sattuikin.

”Ina, minä olen oikeasti pahoillani”, Bellatrix kuiskasi polvistuen vuoteeni viereen. Hänen kätensä laskeutui varovasti olkapäälleni. Pelkäsin Bellatrixin huomaavan rinnassa huitovan sydämeni, jos hän koskisi minuun yhtään enemmän. Mutta Bellatrix ei tullut lähemmäs. Ei ainakaan vielä. Hän pysytteli vain vierelläni, käsi olallani. Puristin silmiäni kiinni, päässäni jyskytti, ja toivoin hänen vain häipyvän. Mutta Bellatrix ei osoittanut minkäänlaista aikomusta siihen suuntaankaan. Sen sijaan hän jatkoi hiljaista puhettaan. ”En tiedä, mikä minuun oikein meni. Mutta tunnethan sinä minut, olen malttamaton, enkä yleensä ottaen jaksa ajatella ennen kuin toimin. Ja sitten teen aina jotakin typerää ja harkitsematonta, jota kadun jälkeenpäin.”

Bellatrix nousi ja kävi sängynreunalle istumaan. Hän kumartui puoleeni, siirsi hiuksia sivuun niskasta ja painoi sinne pienen suudelman. Tunsin kyynelten pusertuvan suljettujen silmäluomieni välistä ja valuvan poskille.

”Minä pidän sinusta todella paljon, Davina Lovett”, Bellatrix sanoi hieman voimakkaammalla äänellä. ”Ihan oikeasti pidän, ehkä jopa rakastan. Vaikket sitä varmaan kuulekaan. Tai edes usko niin silti.”

Bellatrix kävi kyljelleen viereeni. Hän kietoi toisen kätensä rintakehäni ympäri, painautui selkääni vasten. Bellatrixin sormenpäät hipaisivat kevyesti kyynelistä märkää poskeani. Siihen hänen kätensä liike pysähtyi, hän kohottautui kyynärpäänsä varaan.

”Itketkö sinä?” Bellatrix kysyi. ”Oletko sinä hereillä?”

En vastannut. Avasin vain silmäni ja tuijotin itsepintaisesti seinää. Tunsin, kuinka Bellatrixin käsi ujuttautui varovasti poskeni ja tyynyn väliin, käänsi päätäni niin, että hän pystyi katsomaan minua silmiin.

”Sinä kuulit minut”, Bellatrix sanoi hiljaa. ”Kuulit kaiken, minkä äsken sanoin. Etkö vain?”

Nyökkäsin. Bellatrix katsoi minua epäröiden, puri kevyesti huultaan.

”Kai sinä tiedät, miten pahoillani minä olen?” hän kysyi. ”Sinun täytyy uskoa minua, en todellakaan tarkoittanut sitä. Jos olisin ajatellut edes hetken ennen kuin toimin, en olisi koskaan tehnyt, mitä tein. Se oli virhe, suuri virhe, jota kadun. Et voi uskoakaan, kuinka paljon todella kadun sitä.”

”Et sinä sitä kadu”, totesin synkästi. ”Sanot vain.”

”Oikeasti”, Bellatrix vakuutti. ”Kyllä minä kadun sitä. Ansaitsin tosiaan sen lyönnin, en kiellä sitä. Sinusta mahtoi... mahtaa tuntua pahalta.”

”Et sinä voi tietää, miten paljon minuun sattuu!” tiuskaisin. ”Et sinä voisi koskaan ymmärtää. Sinä et ole koskaan kokenut mitään vastaavaa. Sinua ei ole satutettu sisälle, sinä olet vain satuttanut toisia.”

”Auta minua sitten ymmärtämään”, Bellatrix pyysi. ”Minä tahdon oikeasti ymmärtää.”

”Ehkä sinä vielä ymmärrätkin”, sanoin. ”Toivottavasti jonain päivänä joku vielä satuttaa sinua niin paljon, että opit tietämään, miltä se tuntuu. Sitä ennen sinä et voi tietää, kuinka paljon olet satuttanut minua.”

”Olen pahoillani”, Bellatrix kuiskasi.

”Painu helvettiin, Bellatrix Musta”, tokaisin.

Käänsin päättäväisenä kasvoni poispäin Bellatrixista. Hän huokaisi hiljaa, laski kätensä vielä hetkeksi olkapäälleni ja nousi sitten ylös mennäkseen omaan sänkyynsä. Tunsin hänen polttavan katseensa täkin verhoamassa selässäni. Tiesin Bellatrixin istuvan sängyllään peiton päällä kädet polvien ympärille kiedottuina ja vain katselevan.

Minuun sattui. Olisin tahtonut itkeä pois pahan oloni, mutten enää voinut. Kyyneliä ei enää vain tullut lainkaan. Olisin tahtonut huutaa, mutten pystynyt. Olisin tahtonut vain kadota, lähteä jonnekin, missä en tuota tyttöä enää koskaan näkisi.

Ja siinä vaiheessa, kun Bellatrix luuli minun jo nukahtaneen, hän tuli hiljaa luokseni ja kävi nukkumaan painautuneena selkääni vasten. Kuulin hennon nyyhkäyksen ja tunsin käden tarttuvan käteeni kuin turvaa hakien.

Eikä minulla ollut sydäntä ajaa häntä siitä pois.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 16/25 ilmestynyt 20.9.
« Vastaus #84 : 20.09.2011 16:15:12 »
Jotenkin surullista, että Ina ja Bella riitelivät, mutta arvasin jotenkin sen. Ina parka! En varsinaisesti voi sanoa, että tiedän tunteen, mutta voin arvata, ettei tunnu yhtään mukavalta. Mä olisin ollu varmaan tos lopuks liian kiltti ja antanut anteeksi... Mun on vaikee yleensä olla antamatta anteeksi... Ääh... itkettää toi Inan tilanne.

Mutta jään oottaa jatkoa innoissaan!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 16/25 ilmestynyt 20.9.
« Vastaus #85 : 20.09.2011 17:32:07 »
arvasinhan mä tän! en mä mitään spoilaillu kun enhän mä oikeasti mitään tiiä, se oli vaan villi veikkaus ton viime luvun lopetuksesta :D okei, voi Ina parka, mutta kun tämmöset järisyttävät draamakohtaustapahtumat on aina vaan niin kivoja tai ei oikeesti  silleen kivoja mutta kuitenkin.

Tosta alun kohtauksesta ensimmäinen ajatus oli se, että se oli oikeasti hieno. Kaikki vaan meni ihan ristiin – Inan tunteet, Bellan kiusoittelu ja sellanen jotenkin kaikki semmonen ”petollisuus” ja jotenkin vaan jollain lailla niin untuvikko Rabastan, ja jollain lailla koko tunnelma oli vaan niin sellanen synkkä. En mä osaa selittää.  Ja tuli näköjään huomattua sekin, että vaikka Ina usein onkin vähän ujommanpuoleinen ja sellanen, niin kyllä sieltä kuitenkin tosi paljon sitä sanavalmeuttakin löytyy, huomattaen tosta mitä kaikkea tuli Bellalle sanottua. Ina on ihan mahtava :)

Lainaus

En voinut millään käsittää, että olin taas tehnyt sen, luottanut sokeasti, tahtonut uskoa vain hyvää niin kuin olin aina tehnyt. Nyt nähtiin, kuinka se kostautuikaan, kuinka en saisi aina olla niin luottavainen toisten suhteen. Mutta tietenkin minä olin, uskoin kaikista vain hyvää. Ja sitten jouduin petetyksi. Aina toistin saman virheeni, en koskaan ottanut opikseni edellisestä kerrasta.

Ihan vaan lainatakseni. Mulle tää kohta aukeni kyllä oikeen hyvin, mutta ehkä tää saattaa nyt vähän herätellä mielenkiintoa Inan muustakin menneisyydestä ja kokemasta ja kaikesta muustakin.

Tää oli tosi hyvä näin ihan Inan tunteisiin ja ajatuksiin ja vähän kokemaankin keskittyvä luku. Oikeastaan mä oon oottanu tällästä jo aika kauan, vaikka rikkoohan se tietty kaiken aaws söpöyden ja muun ihanan ainakin hetkeksi. Inan tunteet oli tosi hyvin kuvattu ja jotenkin vaan tuli itelleenki ihan semmonen vaikea olo koko tosta tilanteesta, ja tietty pitää sanoa että voi Ina parka. Näkee sitten miten asiat alkaa tosta sujumaan, kun seuraava luku sitten viikon päästä ilmestyy :)

// aa niin ja pitihän mun tähän vielä kirjottaa että kaikesta huolimatta toi lopetus oli jotenkin tosi ihana :)
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011 18:07:21 kirjoittanut Lumille »


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 16/25 ilmestynyt 20.9.
« Vastaus #86 : 20.09.2011 20:17:03 »
Whii!

Tämä luku oli mielestäni todella surullinen. Ihan ensimmäinen ajatus oli, että menen halaamaan Inaa.
Bella oli älyttömän töykeä, tehdessään Inalle noin. Voi Ina-raukkaa, kun hänet petettiin nuin.

Jotenkin ehkä odotin Rabastaniltakin jotain sanottavaa, mutta toisaalta, kun kyseessä on toinen Lestrangen veljeksistä, niin ei ole edes ihme, että poika pysyi vaiti.

Kauhistus, kun Cissy saa tietää :o . Voi häntä, kuinka Cissy sen uutisen tulee kestämään - jos siis saa koskaan edes tietää...

Loppu kosketti minuun kaikkein eniten.
Varsinkin ihan viimeinen lause. Silloin tuli sellanen ''oii' -olo.

Ihana luku oli kuitenkin kaikin puolin. Kiitos ja jatkoa odotan innolla!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 17/25 ilmestynyt 27.9.
« Vastaus #87 : 27.09.2011 11:25:29 »
Anturajalka93: Mä voin sanoa, että melko lailla tiedän, miltä Inasta tuntuu. Tai siis tiedän sen, miltä tuntuu, kun ystävä pettää. Tässäkin taas huomaa, kuinka paljon Ina muistuttaa mua itseäni :) Vaikka yleensä annan vähän liiankin helposti anteeksi, en minäkään olisi tuota kyllä aivan heti suostunut sulattamaan.
Silli: Tietysti sitä draamaa nyt pitää mukana olla, kun eihän tätä muuten kukaan jaksaisi (kaikkein vähiten minä itse..) ;) Ja kyllähän sitä nyt Inalta sitä sanavalmiutta ja pistävyyttäkin täytyy löytyä, vaikka hän nyt ehkä hieman ujompi onkin.
Natte: Joo, mennään yhdessä halaamaan Inaa :) Rabastan oli niin hämillään tilanteesta, ettei osannut sanoa yhtään mitään (ja koska poikien ei kannata puuttua tyttöjen välisiin kissatappeluihin riitoihin). Ja ehkä Cissy jossakin vaiheessa saa tietää. Ehkä. Sen näkee sitten.
Bea: Nonni, hyvin menee. Kyllä sä vielä itket (koska eihän nyt kukaan voi olla itkemättä!), ootapa vaan. Mä keksin vielä jotain tosi hienoa ;) Se oli tosissaan oikein Bellalle se kaikki, mitä Ina sanoi ja teki. Ja kaikki vielä täyttä totta. Kai.. Katsotaan, mitä jatkossa tapahtuu.
Giril: Joo, tajusin oikein hyvin, mitä tarkoitit tuolla. Itselle tulee myös välillä sellaista. Oi kamala, mä oikeasti vaan itketän (tai yritän itkettää) ihmisiä näillä mun teksteillä selkeestikin. Mutta ei se varmaan ole kovinkaan paha asia :)

A/N: Tästä luvusta ei minulla kai mitään erityistä sanottavaa ole, se on se seuraava vasta, mikä itseäni hieman pelottaa. Ja mun sängyllä makaa kissa, joka hankaa korvaansa. Se on melkein kuin Inan Trixie, mutta miespuolinen sellainen. Ja laiskempi. Ja enemmän pehmolelu ;)




Seitsemästoista luku
Tiedän, mitä tunnen



Kun seuraavana aamuna heräsin, ensimmäinen havaintoni oli, ettei Bellatrix enää ollut lähelläni. Itse asiassa hän ei ollut enää edes koko makuusalissa, sen huomasin ylös noustuani. Vaihdoin nukkuessani rypistyneet vaatteeni toisiin ja lähdin sitten aamupalalle suureen saliin aivan yksikseni.

Kauaa en ehtinyt syödä, kun Andromeda tuli istumaan viereeni. Hän näytti hieman epäilevältä katsoessaan minua vaiti. Saatoin jo melkein arvata, mitä hänen päässään liikkui.

”Mitä on tapahtunut?” Andromedan kysymys osoitti päätelmäni tosiksi.

”Kuinka niin?” kysyin.

”Näytät vain niin masentuneelta ja surulliselta”, Andromeda sanoi.

”Minä en ole -” yritin.

”Kyllä sinä olet”, Andromeda totesi. ”Sen näkee sinun silmistäsi. Ei sillä, sinun silmäsi kylläkin näyttävät lähes aina surullisilta, mutta nyt sen todella huomaa, että olet surullinen.”

”Tiedätkö, missä Bella on?” kysyin.

”Bellako?” Andromeda hämmentyi. ”En kai... Hän tuli kyllä minua vastaan käytävässä, kun olin tulossa tänne, mutten sitten tiedä, minne hän meni. Sinänsä outoa, että hän ensinnäkin on hereillä jo näin aikaisin, teillähän alkaa kuitenkin tänään vasta kymmeneltä. Toisekseen outoa on, että... että...”

Andromeda vaikeni. Painoin pääni.

”Mitä teidän välillänne on oikein tapahtunut?” Andromeda kysyi. ”Oletteko te riidelleet tai jotakin? Kun Bellakin näytti olevan aivan maassa. En ole koskaan nähnyt häntä sellaisena. Mitä on käynyt?”

”Niin”, huokaisin. ”Me riitelimme eilen illalla. Todellakin riitelimme. En ole varmaan koskaan ottanut niin pahasti yhteen kenenkään kanssa. Ei edes se meidän tappelumme syksyllä ollut mitään tähän verrattuna. Olin vain niin vihainen – ja olen kyllä edelleenkin.”

”Mitä sitten tapahtui?” Andromeda kysyi. ”Jos siis vain saan kysyä ja jos vain tahdot siihen vastata. Ei sinun tietenkään tarvitse... ole pakko, jos et tahdo.”

”Hän petti minut”, sanoin mahdollisimman halveksivasti. ”Sain taas karvaasti kokea sen, että ihminen, josta olen pitänyt, jota olen luullut ystäväksi, tulee ja noin vain kylmästi, ilmeenkään värähtämättä, pettää minut.”

Andromeda kuunteli minua tarkkaavaisena pää kallellaan, kulmat aavistuksen verran kurtussa ja huolestunut ilme siroilla kasvoillaan.

”Saanko kysyä jotakin?” Andromeda kysyi.

”Toki”, sanoin.

”Oletteko te pari?” Andromeda kysyi. ”Olen hieman sellaisen käsityksen saanut. Ja huhuja kuullut.”

”Olimme”, totesin synkästi. ”Emme enää, emme nyt, kun hän niin kylmäverisesti petti minut. Kyllähän minä tiesin hänellä olleen suhteita ennen minua, mutta... En vain suostunut uskomaan, että hän voisi tehdä sen minulle. Mutta ilmeisestikin voi. Hän vain niin kovasti väitti rakastavansa minua ja vain minua. Olen aina ollut liian sinisilmäinen ja luottavainen toisten ihmisten suhteen. Nyt olen ehkä viimein oppinut sen, että minun pitäisi olla enemmän varuillani, etten saisi aina niin helposti luottaa. Mutta kun minä tahdon aina vain uskoa kaikista pelkkää hyvää.”

”Bella on sellainen”, Andromeda sanoi. ”Hän menee, eikä meinaa. Ei hän ajattele satuttavansa toista teoillaan tai sanoillaan. Kenen kanssa hänellä sitten oli suhde?”

”Rabastan Lestrangen”, sanoin hiljaa.

Andromedan leuka loksahti auki, hän tuijotti minua järkyttyneenä pitkän aikaa. Aloin tuntea oloni hieman vaivaantuneeksi ja sivusilmällä näin, kuinka Narcissa juuri saapui pöydän toiseen päähän yhdessä Rabastanin kanssa.

”Hänellä oli suhde Ra-” Andromeda aloitti, mutta vaiensin hänet. Nyökkäsin kohden Narcissaa ja Rabastania. Andromeda vilkaisi taakseen ja kumartui sitten minun puoleeni. ”Oliko Bellalla suhde Rabastanin kanssa?” hän kuiskasi. ”Oletko tosissasi?”

”Olen”, vakuutin. ”Näin heidät eilen illalla yhdessä käytävällä. Olivat niin tiukasti kietoutuneina toisiinsa, etteivät edes nähneet maailmaa ympärillään.”

”Mutta Cissy...” Andromeda yritti.

”Sitähän minäkin Bellalle sanoin”, tokaisin. ”Hän pilaa samalla paljon muutakin, hän pilaa Cissyn onnen. En voi vain millään hyväksyä tätä.”

”En minäkään”, Andromeda sanoi. ”Cissy ansaitsee paljon parempaa kuin Rabastanin. Ei, minä en voi käsittää, miksi Bella tekee tällaista. Eikö jo riitä, että hän satuttaa sinua? Täytyykö vielä Cissynkin onni pilata? Jonkun pitäisi saada Bella tajuamaan, kuinka paljon tällainen oikeasti satuttaa. Jonkun pitäisi antaa hänelle opetus.”

”Toivon totisesti, että opetuksen hän vielä joskus tulee saamaan”, totesin. ”Toivon jonkun joskus tulevaisuudessa satuttavan häntä niin paljon, että hän tajuaa, miltä se tuntuu.”

”Sinä et ole nyt kunnossa, et todellakaan”, Andromeda sanoi. ”Sinä et ole koskaan ennen tahtonut, että jotakuta sattuisi.”

”Minä en tahdo nähdä häntä”, tokaisin.

”Pidä tämä päivä omaa lomaa”, Andromeda ehdotti. ”Käyt vain ilmoittamassa Kuhnusarviolle olevasi sairaana. Ei se pahastakaan voi olla.”

”En minä tahdo valehdella”, totesin.

”Se olisi vain sinun omaksi parhaaksesi”, Andromeda sanoi. ”Tee se. Itsesi vuoksi, Ina. Minä pyydän. Sinun täytyy nyt saada hieman omaa aikaa.”

”En minä tahdo yksinkään jäädä”, totesin.

”Minä jään sinun kanssasi, jos tahdot”, Andromeda lupasi.

”Tekisitkö sen tosiaan?” kysyin ja kohotin katseeni tytön silmiin.

”Tekisin”, Andromeda vakuutti.

”Hyvä on sitten”, myönnyin. ”Käyn ilmoittamassa olevani vaikka kuumeessa.”

”Etkö aio syödä?” Andromeda kysyi.

”En”, pudistelin päätäni. ”Ei minulle maistu nyt mikään.”

”Ymmärrän”, Andromeda sanoi. ”Minä tulen sinun kanssasi. Täytyyhän minullakin olla jokin selitys sille, etten tule tänään istumaan yhdelläkään tunnilla.”

Nousimme ylös ja menimme opettajien pöydän luo, jossa professori Kuhnusarvio juuri lopetteli aamiaistaan. Meidät nähdessään hän kohotti katseensa.

”No?” professori kysyi. ”Mitäs neidit?”

”Me vain...” Andromeda sanoi. ”Ajattelimme vain tulla ilmoittamaan, ettei kumpikaan meistä ole tänään aikeissa mennä tunneille, sillä meillä taitaa olla hieman kuumetta.”

”Niinkö?” Kuhnusarvio epäili. ”No mutta eihän sille sitten voi mitään. Menkää lepäämään täksi päiväksi niin ehkä jo huomenna olette taas kunnossa. Käykää sairaalasiiven kautta. Kenties Poppylla on antaa teille jotakin lääkettä.”

”Kiitos, mutta eiköhän tämä mene ohitse pelkällä levolla”, Andromeda sanoi. ”Ei tämä kuitenkaan niin vakavaa ole.”

”Selvä”, Kuhnusarvio totesi. ”Pikaisia paranemisia.”

”Kiitos”, sanoin ja sain huulilleni vaisun hymyn.

Lähdin Andromedan jäljessä pois suuresta salista ja seurasin häntä tyrmien kautta oleskeluhuoneeseen ja makuusaleihin vievälle käytävälle.

”Ehkä sinun kannattaisi tosissaan mennä nukkumaan”, Andromeda sanoi.

”En minä halua”, totesin. ”Ei minua edes nukuta ja tällä hetkellä tahdon kaikkein viimeisimpänä nukkua. Silloin minä joutuisin olemaan yksin.”

”Tahdotko sinä puhua jostakin?” Andromeda kysyi.

”Tule”, pyysin, ja Andromeda seurasi minua makuusalin puolelle. Kävin sängylleni istumaan, Andromeda tuli viereeni. Välittömästi kissani Trixie hyökkäsi esiin Bellatrixin sängyn alta, hyppäsi meidän väliimme ja käpertyi siihen kerälle nukkumaan.

”No hei vaan sinullekin”, tokaisin. ”Siitä onkin aikaa, kun olet viimeksi nukkunut minun sängylläni.”

”Missä Trixie sitten yleensä nukkuu?” Andromeda ihmetteli.

”Bellan sängyllä”, totesin synkästi, ja hetkellinen hiljaisuus lankesi välillemme.

”Tahdotko sinä puhua siitä?” Andromeda kysyi hiljaa katse tiukasti peitossani. ”Ei sinun tietenkään ole pakko, jos et tahdo, jos sen ajatteleminen tekee pahaa. Mutta melko usein puhuminen auttaa, sen olen huomannut. Kun ei itse sitten enää tarvitse kantaa kaikkea sisällään. Sinä siis näit heidät yhdessä käytävällä eilen illalla?”

”Niin”, myönsin. ”Ja kuinka ollakaan sain ehkä hieman päälle puoli tuntia aiemmin kuulla varoituksia asian suhteen, mutten ottanut niitä kuuleviin korviini.”

”Kuka sinua sitten varoitti?” Andromeda kysyi.

”Pikemminkin ketkä”, korjasin. ”Chloe, Nicola ja Melissa. He sanoivat, ettei minun kannattaisi luottaa, että kuitenkin joku päivä löytäisin Bellan jostakin Rabastanin kanssa. He olivat oikeassa, niinhän minä tein vain puolta tuntia myöhemmin. Kuka on Andreas Hughes?”

”Melissa Guillaumen entinen poikaystävä”, Andromeda kertoi. ”Viime vuodelta. Huhujen mukaan tällä oli jotakin peliä Bellan kanssa ja sen vuoksi jätti Melissan. En kuitenkaan sitten tiedä siitä sen enempää. Joka tapauksessa Melissa ystävineen ilmeisestikin kantaa siitä edelleen kaunaa Bellalle, vaikkei varmaan itsekään tiedä todellista syytä sille, miksi hänet jätettiin.”

”Tiesivätköhän he jotakin?” kysyin. ”Bellasta ja Rabastanista tarkoitan. Kun he tuntuivat olevan siitä niin varmoja varoittaessaan minua.”

”Mahdollisesti”, Andromeda sanoi. ”He eivät ehkä tahtoneet, että sinulle kävisi sama kuin Melissalle. Melissahan murtui aivan totaalisesti viime keväänä jouduttuaan jätetyksi. Minä en tahdo edes kuvitella... Cissy parka...”

”Niin”, huokaisin hiljaa. ”Hänelle pitäisi varmaan kertoa, hänellä on oikeus tietää.”

”Niinhän hänellä on”, Andromeda myönsi. ”Mutta minä en tahdo oikeasti edes kuvitella hänen reaktiotaan. Cissy on niin herkästi satutettavissa, hän on vielä niin pieni. Ja hän ansaitsee parempaa. Minä kerron Cissylle jossakin vaiheessa, ellei joku ennätä ennen minua.”

”Teepä niin”, kehotin.

”Mutta Bellalla ei ole mitään oikeutta tehdä näin”, Andromeda tokaisi. ”Ei yhtään mitään oikeutta. Hän satutti sillä sinua, hän satuttaa Cissya, hän satuttaa kaikkia ja karkottaa käytöksellään kaikki ihmiset ympäriltään. Hän tulee tulevaisuudessa saamaan itselleen takuulla lukemattoman määrän vihollisia tuolla asenteella. Vain niin... niin raivostuttavaa. Minun tekisi mieli tällä hetkellä vain mennä ja kuristaa hänet. Bellalla on aina ollut todella voimakas vaikutus Cissyyn, hän tietää sen itsekin ja nyt... Minä en voi uskoa tätä.”

”En minäkään”, sanoin hiljaa. ”Kuvittelin voivani luottaa häneen. Siinä se sitten taas nähtiin. Aina kun opin luottamaan, minut petetään. Toisin sanoen minun ei kannata enää edes yrittää luottaa yhtään keneenkään täydestä sydämestäni.”

”Eivät kaikki ole sellaisia”, Andromeda sanoi. ”Kaikki eivät petä tai puukota selkään. Joku päivä sinä tulet vielä sen huomaamaan, minä tiedän sen.”

”Ehkä niinkin”, myönsin. ”Sen uskominen on vain niin kamalan vaikeaa. Minut on petetty liian useasti.”

”Ymmärrän”, Andromeda sanoi. ”Sinä tarvitset nyt halauksen.”

Sen sanottuaan tyttö kiersi kätensä ympärilleni. Vastasin halaukseen, laskin pääni Andromedan olkapäälle ja olin siinä mitään sanomatta. Ajatukset ja tunteet heittivät kuperkeikkaa päässäni, enkä saanut niistä millään kiinni.

Jonkin ajan kuluttua makuusalin ovi kävi. Laskin irti Andromedasta ja vetäydyin kauemmas. Bellatrix asteli näkyviin, vilkaisi nopeasti meitä, haki koululaukkunsa ja poistui sitten sanaakaan sanomatta huoneesta. Hänen kadottuaan jälleen näköpiiristäni, katsoin pitkän aikaa ovea, joka oli painunut kiinni hänen takanaan. Maistoin kyynelten suolaisen maun suussani ja siinä samassa tunsin kuumien karpaloiden putoilevan poskilleni. Andromeda huomasi sen ja kietoi kätensä uudestaan ympärilleni, silitteli rauhoittavasti pitkälle selkään valuvia suortuviani.

”Ei mitään hätää”, hän kuiskasi. ”Ihan rauhassa vaan. Sinulla ei ole yhtään mitään hätää.”

Jonkin aikaa Andromeda joutui kuiskimaan hiljaisia sanoja korvaani ennen kuin onnistuin edes jollakin tavoin rauhoittamaan itseni. Pyyhin kiukkuisena kyyneleet kaapuni hihaan ja käperryin kuin turvaa hakien Andromedan vierelle.

”Onko jo vähän parempi?” Andromeda kysyi, ja nyökkäsi lyhyesti. ”Hyvä niin. Sinulla ei oikeasti ole mitään hätää. Sinä et ole tehnyt yhtään mitään väärin, tämä ei todellakaan ole sinun vikasi. Kai sinä uskot sen?”

Nyökkäsin uudestaan. Andromeda kietoi käsiään tiukemmin ympärilleni, eikä suostunut päästämään irti pitkään aikaan. Lähestulkoon koko sen päivän vain istuimme sängylläni, juttelimme ja olimme hiljaa, koetimme ymmärtää maailmaa. Vasta siinä vaiheessa, kun kello alkoi lähestyä kahdeksaa illalla, tajusimme, että voisi ehkä olla hyvä syödäkin jotain. Suuntasimme siis kohti suurta salia iltapalalle. Tyrmien käytävällä Bellatrix tuli meitä vastaan, mutta ohitin hänet kuin hän olisi ollut ilmaa. En silti voinut kieltää, etteikö minuun olisi sattunut nähdä häntä. Silti parhaani mukaan koetin olla välittämättä.

”Ehkä minä nyt menen tosissaan nukkumaan”, sanoin, kun olimme saaneet jotakin suuhumme ja kävelimme takaisin kohden tyrmiä.

”Voisi tehdä sinulle ihan hyvää”, Andromeda totesi. ”Olet takuulla aivan hirvittävän väsynyt tästä kaikesta. Ja taidan minäkin mennä suoraa päätä vain nukkumaan. Mehän siis kiltisti lepäsimme koko tämän päivän.”

”Niinhän me teimme”, hymähdin vaisusti. ”Ja minulla särkee päätä.”

”Voi sinua”, Andromeda sanoi. ”Ehkä sinun sitten on tosiaankin paras mennä vain nukkumaan.”

”Niin”, myönsin ja huomasin meidän saapuneen oleskeluhuoneemme ovelle. ”Puhdasverinen.”

Ovi heilahti auki ja astuimme sisään. Välittämättä oleskeluhuoneen melusta suuntasin askeleeni makuusaleihin vievään käytävään. Sivusilmällä näin Narcissan ja Rabastanin istuvan seinän vierellä. Se teki minulle niin pahaa, että peitin silmäni ja juoksin suoraa päätä makuusaliin toivottamatta Andromedalle edes hyvää yötä. Vain hetkeä myöhemmin, kun istuin sängylläni hengittäen syvään, Andromeda kuitenkin pujahti sisään.

”Kaikki hyvin?” hän varmisti.

”Kaikki hyvin”, totesin. ”Ei tässä mitään enää, teki vain niin pahaa katsoa heitä. Mene vain nukkumaan, kyllä minä pärjään.”

”Varmasti?” Andromeda kysyi.

”Varmasti”, vakuutin, mutta siitäkin huolimatta tyttö tuli luokseni ja halasi minua vielä kerran. ”Hyvää yötä.”

”Hyvää yötä”, Andromeda sanoi. ”Nuku hyvin.”

Ja sitten hän poistui. Minä pukeuduin yömekkooni ja olin jo menossa nukkumaan, kun jokin viereisellä pedillä kiinnitti huomioni.

Bellatrix makasi kyljellään sängyssä, paksu täkki ulottui juuri ja juuri peittämään hartiat. Silmät olivat painuneet kiinni, ja hän hengitti tasaisen rauhallisesti. Kissani Trixie oli vallannut tytön vierestä sen paikan, jossa minä tavallisesti olin nukkunut.

Menin Bellatrixin sängyn vierelle aikomuksenani kantaa kissa omalle pedilleni. Trixie kuitenkin hermostui, kun se herätettiin kesken unien. Se sähisi ja raapaisi minua kipeästi käteen, jonka jälkeen jälleen käpertyi kiinni Bellatrixin kylkeen.

”Ole sitten siinä, typerä katti”, tokaisin. ”En minä sinua olisi kaivannutkaan viereeni nukkumaan.”

Menin omalle pedilleni, vedin sänkyverhot kiinni ja kiskaisin peiton kiukkuisena leukaan asti. Painoin pääni tyynyyn, mutta pyörin levottomasti sängyssäni vielä parin tunnin ajan ennen kuin onnistuin viimein nukahtamaan.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 17/25 ilmestynyt 27.9.
« Vastaus #88 : 27.09.2011 15:49:38 »
aaww, Andromeda on ihan tosi ihana tommonen! Tuli ihan semmonen muljahteluolo tästä, voi tota Inaa. Mutta onneksi Meda on nyt tuolla :) Saa nähdä miten tässä käy, ja kun tossa vähän varottelit seuraavasta luvusta.. mutta sitä odotellessa (:


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 17/25 ilmestynyt 27.9.
« Vastaus #89 : 27.09.2011 19:40:20 »
Diuu

Aww, Andromeda on kyllä ihana, kun jäi jopa tunneilta pois Inan vuoksi.
Ja ihan hyvää varmaan Inalle tekikin olla välillä vapaalla.

Ihan outoa, kun Bella ei ollut tässä luvussa silleen mukana. Olen vain jotenkin tottunut, että Bells ja Ina kulkevat yhtä matkaa joka paikkaan... Voi Cissyä, kun ei tiedäkkään, mitä hän tulee kuulemaankaan (siis jos tulee...)

En saa enempää aikaiseksi, sori :(

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 17/25 ilmestynyt 27.9.
« Vastaus #90 : 28.09.2011 14:59:29 »
Awws... Meda oli oikeesti ihana tos luvus! Just sellainen, minkä Ina tarvitsikin... Kaverin, jonka kanssa olla yksi päivä. Must on tosi kiva, et Meda on oikeasti noin kiva ja se on Inan kaveri. Ömömöm... mul oli jotain muutakin sanottavaa, mut ehin unohtaa sen. Mutta pontti oli, että hyvä luku! Jatkoa ootan!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 18/25 ilmestynyt 4.10.
« Vastaus #91 : 04.10.2011 14:04:47 »
Silli: Niin, joo.. Meda.. Totta kai hän nyt on siellä kuuntelemassa, kun Inakin on kuunnellut häntä.
Giril: Mun käy kanssa Inaa sääliksi, koska tiedän tasan tarkkaan, mikä on toi tunne, kun ystävä pettää (vaikka Bella nyt olikin enemmän kuin ystävä, mutta kuitenkin).
Natte: Meda nyt on aina ollut sellainen kiltimpi tapaus, joten tietenkin hän sitten oli siinä Inan lähellä. Ja eiköhän se Cissykin saa vielä asiasta tietää.
Bea: Kuhnusarviolle saakin repeillä, kun se on sellanen. Rabastan on ärsyttävä ja Meda on kiva ja Bella on söpö.. ainakin joskus. Ei ehkä justiinsa nyt tässä, mutta on kuitenkin. Nyt hän on vain ilkeä. Ja ehkä vähän masentunut myös. Inaa saakin sääliä. Ja Trixie (siis kissa).. Sen kauttahan Ina ja Bella silloin aikoinaan lähentyivät toisiaan periaatteessa.
Anturajalka93: Meda on kyllä oikeasti ihana. Ja ehkä niinku tasapainosempi ku Bella ja Cissy. Kun Bella aina menee ja meinaa, ja Cissy seuraa sitten häntä melkein joka asiassa ja on muutenkin semmonen epävarma ittestään ja kaikesta. Meda on kiltti.

A/N: Okei, mua oikeasti pelottaa laittaa tää luku tänne, enkä uskaltanut tänään edes oikolukea sitä sen vuoksi. Tulkaa lukemaan ja kommentoimaan ennen kuin mä alan katua ja poistan tän luvun tästä, koska.. No, sitten näette. Lukekaa.




Kahdeksastoista luku
Enkä usko enää satuja



Koko seuraavan viikon kävelin ympäriinsä kuin elävä kuollut. Minulla ei ollut hajuakaan, missä olin tai minne olin menossa. Seurasin vain muita ja ilmeisestikin olin kaikilla tunneilla. Minulle ei kuitenkaan jäänyt niistä juuri minkäänlaista muistikuvaa.

Minun teki pahaa olla Bellatrixin lähellä, pahaa ylipäätään nähdä häntä. Mutta minun oli pakko, olimme samoilla tunneilla, paikkamme olivat vierekkäin. Minä en suostunut katsomaankaan häneen päin, mutta monta kertaa näin silmäkulmastani Bellatrixin vilkuilevan minun suuntaani ja avaavan suunsa aikomuksenaan sanoa jotakin. Aina hän kuitenkin pysyi hiljaa.

Nyt ymmärsin, mitä Andromeda oli tarkoittanut junassa tavattuamme kertoessaan, että puolet luihuisen pojista olivat masentuneita. Jos heille oli käynyt samalla tavoin kuin minulle, en sitä lainkaan edes ihmetellyt.

Chloen, Nicolan ja Melissan näin useastikin luovan minun suuntaani myötätuntoisia ”mitä minä sanoin” -katseita. Se ei helpottanut oloani lainkaan, pahensi vain entisestään. He olivat olleet oikeassa Bellatrixin suhteen, tiesin sen, olin siitä niin tietoinen kuin vain saattoi olla.

Jos joku heistä kolmesta lähestyi minua aikeenaan puhua, käänsin vain selkäni ja olin tekevinäni jotakin, jotta saisin olla rauhassa. Ja minut jätettiin silloin rauhaan. Tiesin Melissan kokeneen suunnilleen saman kuin minä ja nyt saatoin jopa uskoa Bellatrixin olleen jollakin tavoin osallisena asiaan.

Narcissa ja Rabastan erosivat alkuviikosta. Narcissa oli saanut kuulla luultavasti Andromedalta, mitä oli tapahtunut. Enempää en tiennyt, eräänä iltana vain näin oleskeluhuoneessa Andromedan kietoneen kätensä lohduttavasti lähinnä hysteerisen pikkusiskonsa ympärille ja arvasin heti, mitä oli tapahtunut.

Sinä iltana oleskeluhuoneessamme olisi ollut käynnissä sota, ellei Andromeda olisi ollut paikalla. Bellatrixin astuessa näköpiiriin Narcissa hyökkäsi isosiskonsa kimppuun, takoi tätä nyrkeillään minne pystyi, huusi ja raivosi, eikä Bellatrix edes yrittänyt estää. En ollut koskaan nähnyt Narcissaa niin hurjistuneena, eikä kai kukaan muukaan, joten kukaan ei uskaltautunut tekemään mitään. Vasta siinä vaiheessa, kun Narcissa oli aikeissa vetää taikasauvansa taskustaan ja kirota Bellatrixin, Andromeda kietoi tiukasti kätensä pikkusiskonsa ympärille, eikä rimpuilusta huolimatta suostunut laskemaan irti.

”Häivy, Trixie”, kuului Andromedan kehotus kuin jostakin kaukaa, kuin toisesta maailmasta.

Ja Bellatrix häipyi. Hän käänsi kaikille selkänsä ja poistui hiljaa makuusalin puolelle. Hän ei ollut sanonut sanaakaan koko aikana. Itse asiassa hän ei ollut tainnut sanoa sanaakaan pariin päivään.

Rabastan sen sijaan tuon tuostakin katseli minua epäröiden, pelkäsi kai saavansa piakkoin niskaansa kirouksen tai pari. Mitään en kuitenkaan tehnyt, ei minulla ollut sellaiseen jaksamista. Kaikki tapahtunut vei minulta jatkuvasti voimavaroja, jollaisia enää hädin tuskin oli edes jäljellä. Minä en pystynyt siihen, en kestänyt. Olin rikki ja umpikujassa ja tiedostin sen.

Tämä oli kolmas kerta elämässäni, kun ihminen, jota olin luullut ystäväksi, tuli ja kylmästi petti minut. Kahdella ensimmäisellä kerralla pettäjä oli ollut sama henkilö, ihminen, jonka olin tuntenut lähes koko elämäni. Ensimmäisellä kerralla olin antanut hänelle anteeksi. Hän oli näyttänyt niin katuvalta, tullut lähes itku kurkussa pyytämään anteeksi typeryyttään. Olin ollut niin naiivi, niin sinisilmäinen, etten ollut huomannut. En ollut huomannut valhetta ennen kuin hän oli tehnyt sen uudestaan. Pettänyt minut, lyöttäytynyt niiden ihmisten seuraan, jotka olivat katsoneet minua kuin roskaa, joka teki mieli vain kirota tuhanneksi tomuhiukkaseksi. Ensimmäisen kerran olin typeryyttäni antanut anteeksi, toista en enää pystynyt, se oli liikaa jopa minulle. Paljon olin kestänyt, sitä en. Olin murtunut täysin, minut oli hajotettu, revitty palasiksi. Minut oli kaadettu maahan ja poljettu jalkoihin. Minut oli saatu vajoamaan täydelliseen pimeyteen. Se kaikki oli sattunut niin paljon, saanut aikaan henkisesti niin pahan olon, että olin tahtonut vain luovuttaa.

Mutta minä en ollut luovuttanut. Olin pakottautunut pysymään jaloillani, vaikka se olikin tuntunut lähinnä kävelemiseltä veitsen terällä. Aina vajotessani syvemmälle pimeyteen, olin potkinut itseni takaisin pinnalle. Kun minut oli kiskottu kauemmas valosta, olin tapellut vastaan. Kun minua oli pidelty paikoillani syvässä, pimeässä kuilussa, siinä elämän mustimmassa aukossa, olin rimpuillut itseni irti. Olin potkinut, huutanut, purrut, kynsinyt, tehnyt kaikkeni päästäkseni pois pimeydestä, löytääkseni jälleen valon. Ja minä olin onnistunut. Olin onnistunut pääsemään pinnalle, uimaan rantaan. Hetken aikaa olin värjötellyt varjoissa. Vaikka tumma vesi olikin minua puoleensa kutsunut, en silti ollut antanut periksi sen houkutuksille. Olin voittanut sen viekoittelevan kutsun, enkä enää vain langennut sille. Olin kuronut sisäiset haavani yhteen tiukoin ompelin. Tai niin olin silloin luullut.

Olin aina ollut huono ompelija. Itse asiassa olin melkoisen toivoton sen kanssa. En ollut kuten äitini, jolla aina pysyi neula kädessä, en kuten pikkusiskoni, joka ilmeisestikin oli syntynyt neula kädessään. Ei, minä olin aina ollut vain se, joka pisti itseään neulalla sormeen tai vaihtoehtoisesti sai sen uppoamaan jalkapohjaansa. Joka tapauksessa en ollut selkeästikään onnistunut tarpeeksi tiukasti haavojani yhteen kuromaan, sillä nyt ne olivat taas repeytyneet auki – pahemmin kuin koskaan ennen. Tällä kertaa minusta tuntui aivan käsittämättömän pahalta, aivan kuin vuotaisin kuiviin.

Päiväni kuluivat lähinnä siihen, että kävin tunneilla muiden mukana, vaikken tajunnut opetuksesta enää sanaakaan ja loppupäivän joko pyörin sängyssäni saamatta unta tai istuin makuusalissa seinää tuijottaen. Mihinkään muuhun minulla ei ollut jaksamista. Syömässäkin kävin vain, jos joku minut mukaansa pakotti, mutta minkäänlaista ruokahalua minulla ei ollut. Vähäinenkin syöminen kuvotti minua ja sai aikaan pahan olon.

Loppuviikolla istuessani iltapuolella jälleen kerran sängylläni Melissa ilmestyi paikalle. Hän tuli viereeni istumaan ja sanaakaan sanomatta kietoi kätensä ympärilleni.

”Olen pahoillani tästä tilanteesta, mihin olet joutunut”, Melissa sanoi. ”Huomaan, kuinka kärsit, mutta sinun täytyy ymmärtää, ettei tämä todellakaan ole sinun vikasi. Sinun pitäisi puhua jollekin. Minä olin suunnilleen samassa tilanteessa viime keväänä ja minun oloani helpotti huomattavasti, kun pystyin puhumaan asiasta Chloen ja Nicolan kanssa. Sinä vaikutat oikeasti niin mukavalta, että on väärin, että joudut kärsimään tällä tavoin.”

En sanonut mitään, pysyttelin vain hiljaa, annoin Melissan puhua rauhassa. Minun oloni ei muuttunut kuuntelemalla lainkaan paremmaksi, mutten tahtonut myöskään häätää häntä pois. Nyt kun tyttö oli yksin, huomasin, ettei hän ollut lainkaan sellainen kuin olin kuvitellut. Melissa saattoi vaikuttaa kovalta ja tärkeilevältä, mutta sisimmässään hän oli herkkä ja helposti haavoitettavissa oleva lapsi. Ja ilmeisestikin viime vuonna sattunut tapaus oli jättänyt hänen sisälleen ikuiset arvet, sillä siitä puhuessaan kyyneleet kimmelsivät tytön tummissa silmissä, ääni osoitti jatkuvasti murtumisen merkkejä, mutta Melissa pakottautui pysymään vahvana.

Oikeastaan kuuntelin Melissaa niin kiinnostuneena kuin vain saatoin siinä mielentilassa olla. Se ei tehnyt hyvää, mutten välittänyt. Minulle ei ollut enää mitään merkitystä, sattuiko minuun vai ei, sillä tiesin, että tuntemani henkinen kipu ajoi minua väistämättömään tuhoon. Minun olisi pitänyt muuttaa elämänasenteitani jo kauan sitten. Enää siitä ei olisi mitään hyötyä. Ei nyt, kun kaikki oli jo aivan liian myöhäistä.

Tietenkin saatoin arvata Bellatrixin teon motiivit. Etenin hänen mielestään aivan liian hitaasti, enkä pysynyt mukana hänen vauhdissaan, jarruttelin jatkuvasti. Enkä todellakaan ollut samalla tavoin pyöriteltävissä, kuten hänen edelliset valloituksensa tuntuivat olleen. Minua hän ei käskyttänyt paikasta toiseen, minuun hänellä ei ollut minkäänlaista otetta, minua hän ei onnistunut kietomaan pikkusormensa ympärille, sillä minä en suostunut siihen. Minulla oli olemassa omakin tahto.

Lopulta Melissa oli niin väsynyt, että lähestulkoon nukahti istualleen viereeni. Autoin hänet sängylleen ja peittelin, eikä kulunut kuin pieni hetki niin tyttö oli jo täydessä unessa. Katselin häntä hiljaa toivoen, että joku päivä minäkin pystyisin nukkumaan yhtä rauhassa kuin hän.

Mutta minä en pystynyt, en ollut pystynyt noin viikkoon. Painajaiset ahdistivat minua, ne olivat palanneet tämän myötä ja ottaneet minut valtaansa. Minusta oli niin turhauttavaa herätä monta kertaa yössä, huomata itkeneeni tyynyni märäksi ja vapisevani kauttaaltani. En osannut tehdä sille yhtikäs mitään, en tahtonut nähdä painajaisia. Mutta silti painajaiset tulivat luokseni joka yö aina uudestaan ja uudestaan, eivät ne siihen lupaa tarvinneet, eivät edes kysyneet. Ne tunkeutuivat alitajuntaani, ottivat mieleni valtaansa ja saivat minut elämään jatkuvasssa pelossa.

Minä en jaksanut sitä enää, en enää kertaakaan. Kaikki vaati minulta nyt niin paljon voimavaroja, jollaisia minulla ei todellakaan ollut. Ei sen jälkeen. Minulta vaadittiin enemmän kuin mihin todellisuudessa pystyin, paineet ja vaatimukset kasvoivat päässäni niin suuriksi, että ne alkoivat nakertaa kuortani entistä enemmän hajalle. Tahdoin jaksaa taas, tahdoin olla onnellinen, tahdoin eroon kaikesta.

Siihen minulla ei kuitenkaan ollut mahdollisuutta. Ei niin kauan kuin jouduin olemaan täällä keskellä ahdistavaa ilmapiiriä, keskellä ihmisiä, jotka tuhosivat minut silmää räpäyttämättä, saivat minut murentumaan lopullisesti. Tahdoin pois, tahdoin luovuttaa.

”Melissa”, kuiskasin lähestulkoon kuulumattomasti polvistuessani hetkeksi hänen vuoteensa vierelle. ”Sinä olet hyvä ihminen ja niin kauhean kiltti, kun tulit juttelemaan kanssani. Mutta minä olen pahoillani, en vain pääse tästä eroon. Painajaiset seuraavat minua, minne ikinä menenkin ja tahdon päästä lopullisesti irti kaikesta. Olen pahoillani sinun puolestasi ja siitä, mitä sinulle on käynyt. Pidä itsesi kuitenkin vahvana, äläkä anna kenellekään lupaa satuttaa sinua. Sinä olet hieno, nuori nainen ja ansaitset parempaa. Anteeksi, etten osaa olla yhtä vahva kuin sinä.”

Annoin sormieni vaeltaa tytön kastanjanruskeissa kiharoissa, kunnes nousin ylös hiljaa huokaisten ja poistuin makuusalista. Käytävällä Chloe ja Nicola tulivat minua vastaan ja toivottivat hyvää yötä, mutten noteerannut heitä millään lailla. Poistuessani oleskeluhuoneesta tunsin polttavan katseen selässäni, vilkaisin pikaisesti olkani ylitse ja näin Bellatrixin katsovan minua. Tuhahdin itsekseni, käänsin katseeni poispäin ja katosin käytävän pimeyteen.

Lähestulkoon juoksin loitsukäytävälle, niin koville oli ottanut jälleen kerran nähdä Bellatrixin tuijottavan minua. Kun viimein pääsin autiolle käytävälle, lyyhistyin seinää vasten istumaan, enkä päässyt enää ylös, vaikka olisin tahtonutkin. Viimeisetkin voimani olivat kadonneet pimeyteen, jonne minäkin olin viikon kuluessa painunut, enkä saanut niistä enää kiinni. En jaksanut, en tahtonut, en osannut päästä enää pinnalle.

Vedin paitani hihan ylös ja katselin pitkän aikaa paljasta käsivarttani, sen vaaleaa ihoa. Niin puhdas ja virheetön, ei ollut saanut vielä kokea tuskaa, kosketusta pahuuteen. Minä en tahtonut nähdä sitä. Puhtautta ei ollut olemassa, kaikki oli pelkkää huijausta. Kaikki vuodet, kaikki puheet viattomuudesta. Kaikki.

Painoin taikasauvani vasten käsivarttani ja vetäisin. Ensin ihoon piirty vain hentoinen viiva, mutta vain hetkeä myöhemmin sen reunoilta alkoi tihkua verta. Tunsin kivun, mutten välittänyt. Oikeastaan se tuntui hyvältä, satuttaa itseään. Sillä tavoin henkinen kipu katosi mielestäni. Kaikki ajatukseni keskittyivät katsomaan, kuinka pienet veripisarat hiljakseen valuivat kohden rannettani. Koko tietoisuuteni keskittyi fyysiseen kipuun, joka ei oikeastaan ollut vielä edes luokiteltavissa kivuksi. Eihän minuun edes sattunut kunnolla.

Painoin taikasauvani kärjen hieman ranteeni alapuolelle ja aloin vetää sitä hiljakseen kohden kyynärtaivettani. Näin ihoni repeytyvän rikki, tunsin jotakin lämmintä valuvan iholleni, näin käteni tahrautuvan punaiseen vereen. Nyt minuun sattui, mutta purin hammasta ja pakottauduin kestämään sen. Se tuntui hyvältä, se auttoi. Kaikki muistot katosivat mielestäni. Menneisyyttä ei ollut olemassa, eikä liiemmin tulevaisuutta. Oli olemassa vain se hetki.

Seuraava asia, minkä tajusin, oli se, että makasin selälläni keskellä kylmää ja vetoista käytävää, taikasauva kirposi kädestäni, ja joku oli päälläni, painoi minua lattiaan.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2016 00:43:36 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 18/25 ilmestynyt 4.10.
« Vastaus #92 : 04.10.2011 14:35:24 »
"Why does Davina hurt herself?"

Sä ainakin kuvailet tunnetiloja tosi hienosti. Ja kaikkea. Tää luku oli omalla tavallaan tosi hieno. Oli koko ajan sellanen tunnelma, että hengittämälläkin tai vähän puhaltamalla ois saanu Inan pudotettua siitä veitseltään jonnekkin, en mä osaa selittää. Ja jotain aika käsittämätöntä ja hullua maailman kauneutta. Niin kuin reunalla. Tekee mieli pelastaa joku. Ja Melissa oli loppujen lopuksi aika ihana.

Mä toivon nyt Inalle vaan kaikkea hyvää. Ihan kauheeta kun on käyny näin. Ymmärsin ehkä vielä vähän enemmän

Mua jäi vähän mietityttämään toi sun vastaus tohon edelliseen kommenttiin.

Mutta kiitos


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 18/25 ilmestynyt 4.10.
« Vastaus #93 : 05.10.2011 13:41:03 »
Nyyh... kauhea ja ihana luku... joo ristiriitaista, söin samaan aikaan, kun luin tätä, ja itkin samalla. Jotenkin Melissa mustakin vaikutti kivalta loppujen lopuksi... Toi loppu... se pelottaa mua...

Mutta jatkoa oottaen!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 18/25 ilmestynyt 4.10.
« Vastaus #94 : 09.10.2011 17:16:38 »
.....

Ei, en pysty sanomaan mitään. Tämä luku oli hyvä ja hyvin kirjoitettua ja kuvailtu, mutta, ei, en pysty kommentoimaan. Mutta yritän kuittenkin.

Tämä luku todella osui ja upposi. Siis... Pystyin vain niin hyvin sisäistämään Inan tunteet. Tuntuu itsestäni pahalta jo Inankin puolesta.

Lainaus
Vedin paitani hihan ylös ja katselin pitkän aikaa paljasta käsivarttani, sen vaaleaa ihoa. Niin puhdas ja virheetön, ei ollut saanut vielä kokea tuskaa, kosketusta pahuuteen. Minä en tahtonut nähdä sitä. Puhtautta ei ollut olemassa, kaikki oli pelkkää huijausta. Kaikki vuodet, kaikki puheet viattomuudesta. Kaikki.

Painoin taikasauvani vasten käsivarttani ja vetäisin. Ensin ihoon piirty vain hentoinen viiva, mutta vain hetkeä myöhemmin sen reunoilta alkoi tihkua verta. Tunsin kivun, mutten välittänyt. Oikeastaan se tuntui hyvältä, satuttaa itseään. Sillä tavoin henkinen kipu katosi mielestäni. Kaikki ajatukseni keskittyivät katsomaan, kuinka pienet veripisarat hiljakseen valuivat kohden rannettani. Koko tietoisuuteni keskittyi fyysiseen kipuun, joka ei oikeastaan ollut vielä edes luokiteltavissa kivuksi. Eihän minuun edes sattunut kunnolla.

Painoin taikasauvani kärjen hieman ranteeni alapuolelle ja aloin vetää sitä hiljakseen kohden kyynärtaivettani. Näin ihoni repeytyvän rikki, tunsin jotakin lämmintä valuvan iholleni, näin käteni tahrautuvan punaiseen vereen. Nyt minuun sattui, mutta purin hammasta ja pakottauduin kestämään sen. Se tuntui hyvältä, se auttoi. Kaikki muistot katosivat mielestäni. Menneisyyttä ei ollut olemassa, eikä liiemmin tulevaisuutta. Oli olemassa vain se hetki.

Varsinkin tuo loppu, se osui kaikkein pahiten. En itkenyt, mutta melkein. Ja nyt, kun vielä käytät minäkertojaa, kaikki tuntui vain todellisemmalta.

Jätit sellaiseen kohtaan, että minä haluan luke heti perään uuden luvun ja toivoa, että Inalla olisi kaikki paremmin, ja että kaikki olisi ollut vain painajaista ja he olisivat vielä Bellan kanssa yhdessä. Mutta tiedän, ettei se mene niin.

Anteeksi todella sekava kommentti. Tämä luku pisti ajatukseni aivan sekaisin.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 19/25 ilmestynyt 11.10.
« Vastaus #95 : 11.10.2011 00:14:42 »
Silli: Why does Davina hurt herself? Miksi toi lause kuulosti jotenkin niin tutulta? Niin, tiedänhän minä sen. Ina on nyt elämän raunioilla, kävelee horjahdellen veitsen terällä ja on vaarassa pudota hetkenä minä hyvänsä. Ja se vastaus.. niin.. kai mä jotain siitä jo sulle sanoinkin. Sen, että kun mut petettiin, ei mulla ollut vieressä ketään kuuntelemassa..
Bea: Voi sua, toivottavasti et kuitenkaan nähnyt painajaisia tuosta luvusta. Bella ja Rabastan on molemmat olleet aika itsekkäitä ja sitten viattomat sivulliset (Ina ja Cissy) on joutuneet siitä sitten kärsimään. Cissylla kuitenkin oli Meda, Inalla taas.. no, ainakin hän koki, ettei hänellä ollut ketään. Sabotage sopisi tähän kyllä kieltämättä hyvin, sitä taisi tulla jossakin vaiheessa tätä lukua kirjoittaessa myös kuunneltua. On mua viety huoneisiin ja murtauduttu mun tunteisiin nähdäkseen siel ei mitään oo. Vaik käyttäis kirkkainta valoo, siel kaikuu, kun huutaa "haloo..."
Anturajalka93: Mun täytyy tunnustaa, että mä itte itkin kirjottaessani tätä. Kauheen usein sillein ei ole käynyt, mutta tämän kanssa kylläkin. Otti vain niin koville kaikki.. Se loppu, ehkä se onkin oikeasti aika pelottava. Tai siis kyllä se on. Mun mielestäni ainakin.
Giril: Et ole ainoa, joka tietää tunteen, kun maailma tuntuu hajoavan käsiin vain yhden tyypin vuoksi. Mulle on käynyt niin useesti, joten kai senkin vuoksi oli tuo luku periaatteessa helppo kirjoittaa. Mutta myös äärettömän raskas ja vaikea. Ristiriitaista, tiedän, mutta sitä se oli.
Natte: Kyllähän sä näemmä pystyit sanomaan aika paljonkin. Ja mä melkein sain sinutkin itkemään, joten ainakin voin uskoa tuon luvun onnistuneen, koska sen tarkoitus kai olikin saada lukijat samaistumaan Inaan ja tuntemaan se tuska tytön sisällä. Ehkä koko elämä onkin vain pelkkää painajaista. Ja sitten sitä joku päivä herää. En tiedä.

A/N: Kiitos, kiitos, kiitos tuhannesti noista kommenteista. Oikeasti, ette arvaakaan, miten paljon ne kaikki omalla tavallaan koskettivat minua syvältä, kun oli niin paljon kaikkea ja niin. En tiedä, mutta tykkään teistä. Ihan kaikista. Ja nyt olisi seuraavan luvun paikka. Nyt, keskellä yötä, koska huomenna en kuitenkaan jaksa koulupäivän jälkeen (tai edes keskellä sitä)




Yhdeksästoista luku
Sydän viimein ymmärtää kaipauksen



Päälläni makaavan henkilön huulet painuivat omilleni. Olin yhä niin hämmentynyt tapahtuneesta, että pysyttelin täysin liikkumatta, en torjunut suudelmaa, mutten myöskään vastannut siihen. Kun viimein olin saanut koottua itseni ja ajatukseni sekä onnistunut selviämään ensijärkytyksestä, tunnistin suutelijan. Asian tajuaminen sai minut pyristelemään irti kaikin voimin, mutten voinut mitään toiselle, joka oli liian vahva ja jolla oli minusta nyt yliote. Koetin työntää hänet kauemmaksi, mutten onnistunut. Koetin saada hänet kaadetuksi pois päältäni, mutta hän oli horjumaton, liian vahva minulle, eikä hievahtanutkaan.

Viimein sain pakotettua silmäni auki, enkä alkuun meinannut nähdä yhtikäs mitään, sillä Bellatrixin tummat kiharat estivät näkymän. Silloin kuitenkin sain varmistuksen siitä, että olin arvannut oikein. Tai tässä tapauksessa ei kai pitänyt puhua arvaamisesta vaan tiedosta. Minä olin tiennyt hänet Bellatrixiksi.

Lopulta sain kuitenkin toisen käteni jollakin tavoin tapeltua vapaaksi ja löin Bellatrixia vatsaan. Hän päästi yllättyneen kiljahduksen ja kierähti vierelleni selälleen vatsaansa pidellen ja hiljaa vaikertaen. Minä puolestani nousin istumaan ja tuijotin vieressäni makaavaa tyttöä vihaisesti.

”Helvetti, Ina”, Bellatrix onnistui sanomaan. ”Yritätkö sinä tappaa minut tai jotain?”

”Mitä sinä teet täällä?” kysyin lainkaan välittämättä Bellatrixin sanoista.

Bellatrix nousi hitaasti istumaan, painoi päänsä, vältteli katsekontaktia kanssani parhaansa mukaan. Hän puri huultaan ja väänteli käsiään hermostuneena, ei saanut sanaa suustaan, joka sinänsä oli ihme, sikäli kun häntä lainkaan tunsin.

”Mitä sinä teet täällä, Trixie?” toistin painokkaasti.

Vaativa äänensävyni sai Bellatrixin nostamaan päätään ja pakottautumaan katsomaan minua silmiin. Hänen katseensa oli hieman aristeleva. En olisi sitä edes uskonut, ellen itse olisi ollut tilannetta todistamassa.

”Minä...” Bellatrix yritti. ”Minä seurasin sinua. Näin sinun lähtevän makuusalista niin masentuneen näköisenä, että epäilykseni heräsivät välittömästi. Ina, minä pyydän, älä tee tätä itsellesi. Älä satuta itseäsi minun typerääkin typerämmän virheeni vuoksi.”

”Mene pois”, tokaisin.

”Ei”, Bellatrix kieltäytyi. ”Minä en mene tästä yhtään minnekään ennen kuin sinä lupaat olla satuttamatta itseäsi. Minä olen oikeasti pahoillani, virhe oli minun, olin aivan sanoinkuvaamattoman typerä. Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaikka kuinka niin tahtoisinkin. Jos vain voisin, muuttaisin menneisyyttä niin, etten koskaan olisi tehnyt sitä. Kadun sitä enemmän kuin mitään muuta asiaa elämässäni. Ja toivon, että joku päivä sinä voisit antaa minulle anteeksi... vaikken sitä olekaan ansainnut.”

Kyyneleet kirvelivät silmäkulmissani, joten käänsin katseeni poispäin Bellatrixista ja nousin horjuville jaloilleni aikeenani mennä jonnekin, lähteä, kadota, etten enää ikinä näkisi häntä.

”Ina, älä mene”, Bellatrix pyysi. Hänen epätoivoinen äänensä, kättäni hiljaa koskettavat sormensa, hiljainen, onneton pyyntönsä saivat minut voimaan pahoin. Otin muutaman vapisevan askeleen eteenpäin, sitten jalkani pettivät ja vajosin lattialle polvilleni. Hautasin kasvoni käsiini, kun kyyneleet ottivat minusta vallan. ”Ina...”

Bellatrix tuli vierelleni ja kosketti hiljaa kättäni. Vetäydyin kauemmas hänestä.

”Älä!” kivahdin, mutta Bellatrix ei välittänyt. Takaapäin hän kietoi tiukasti kätensä ympärilleni, eikä laskenut minua irti kaikesta rimpuilustani huolimatta. Tahdoin pois, tahdoin irti, tahdoin kauas siitä kaikesta, eritoten Bellatrixista. Mutta minä en päässyt minnekään, sillä hän piteli minua aloillani, enkä mahtanut mitään, sillä kuten oli todettu, oli Bellatrix minua huomattavasti vahvempi.

”Ei mitään hätää, Ina-kulta”, Bellatrix rauhoitteli. ”Ota ihan rauhassa, sinulla ei ole mitään hätää, ei yhtään mitään hätää.”

Kun lopulta rauhoituin, jäivät jäljelle vain äänettömät kyyneleet. Bellatrix piteli minua yhä tiukasti itseään vasten, eikä päästänyt mihinkään. Vasta siinä vaiheessa, kun hän huomasi itkuni laantuneen pelkäksi nikotteluksi, hän hellitti hieman otettaan ympäriltäni. Kiepsahdin toisin päin ja käänsin itkuisten silmieni katseen Bellatrixiin, jonka huulet olivat huolestuneesti mutrussa.

Ennen kuin ehdin edes tajuta, mitä tein tai ylipäätään estää itseäni, heittäydyin halaamaan Bellatrixia. Kiedoin käteni hänen kaulalleen, laskin pääni hänen olkapäälleen kuin lohtua hakien.

Olin aina ollut hellyydenkipeä ja läheisyysriippuvainen, en vain koskaan ollut päässyt näyttämään sitä. Sitten olin tänne tultuani tutustunut Bellatrixiin, olimme tutustuneet lähemmin kuin olisin koskaan voinut edes kuvitella. Viimeinkin olin saanut jonkun, jonka kylkeen painautua, jonkun, jolle saatoin osoittaa rakkauttani. Sitten olin menettänyt hänet ja nyt taas saanut takaisin.

Menin aivan hämilleni tästä äkillisestä, uudesta tilanteesta, enkä tiennyt, mitä minun olisi pitänyt tehdä. Toisaalta tahdoin Bellatrixin takaisin vierelleni, toisaalta kannoin yhäkin kaunaa Rabastanista. Viime päivinä oloni oli ollut hirveän yksinäinen, kun en ollutkaan enää voinut käpertyä kiinni kenenkään kylkeen. Mutta silti. Ensimmäisellä kerralla kun minut oli petetty, olin antanut anteeksi ja kuinka siinä olikaan käynyt? Olin saanut maistaa pettymyksen karvaan maun suussani. En tahtonut, että tälläkin kertaa kävisi niin. En tahtonut, että minut taas kerran petettäisiin. En enää kyennyt luottamaan täysin.

”Bella, minä -” aloitin ääni väristen.

”Shh”, Bellatrix tyynnytteli. ”Ei mitään hätää. Ole vain ihan rauhassa.”

”Mutta minä -” yritin.

”Älä sano mitään”, Bellatrix pyysi. ”Sinä olet aivan yliväsynyt ja tolaltasi. Mennään nyt vain nukkumaan. Eikö niin?”

Nyökkäsin hiljaa. Bellatrix auttoi minut jaloilleni, joiden tärinää en vieläkään kyennyt millään muotoa hillitsemään. Hän tuki minua, kun suuntasimme yhdessä kohti tyrmiä. Askeleeni horjuivat hälyyttävästi, mutta Bellatrixin avulla pysyttelin pystyssä.

”Et kai sinä oikeasti ollut satuttamassa itseäsi?” Bellatrix kysyi hiljaa. ”Ethän?”

Hänen äänestään kuulsi epätoivoisuus. Tiesin tarkalleen, mitä hän ajatteli. Sitä nimittäin, että jos olisin satuttanut itseäni jollain tavoin, se olisi ollut hänen syynsä, eikä hän pääsisi koskaan eroon omantunnontuskistaan. Jos hänellä edes omaatuntoa oli.

”Ehkä”, totesin.

”Ina, olen oikeasti niin pahoillani, minä vain -” Bellatrix aloitti.

”Älä”, pyysin. ”Älä puhu siitä, jooko? Älä ripottele suolaa haavoihin enää yhtään enempää.”

Bellatrix vaikeni. Hän pysytteli aivan hiljaa aina siihen saakka kunnes pääsimme makuusaliin. Kaikkialla oli hiljaista, olihan myöhä. Toiset tytöt makuusalistamme nukkuivat jo.

”Tässä on sinun taikasauvasi”, Bellatrix sanoi ja veti tosiaan taikasauvani kaapunsa taskusta, ojensi sen minulle. ”Tahtoisitko, että minä katsoisin... tuota sinun kättäsi...? Voisin ehkä osata tehdä sille jotakin.”

”Miten vaan”, kohautin välinpitämättömänä olkiani ja kävin syvään huokaisten sängylleni istumaan. Bellatrix asteli eteeni, tarttui käteeni ja veti taikasauvaa haavani päällä mutisten hiljaa itsekseen. Haavan reunat kuroutuivat umpeen, mutta uutta ihokudosta ei päälle syntynyt.

”Tämän enempään en pysty”, Bellatrix totesi. ”Sinun kannattaa käydä aamulla näyttämässä sitä sairaalasiivessä tai jotain. Jos tahdot, ettei siitä jää arpea.”

”Niin kai sitten”, sanoin.

”Tulisitko sinä minun viereeni nukkumaan?” Bellatrix kysyi.

”En minä voi”, totesin.

”Mikset?” Bellatrix kysyi.

”Koska minä en vain voi”, totesin. ”Minä en pysty, Bella. Minä –”

”Tulisit nyt”, Bellatrix pyysi. ”Minulla on ollut ikävä sinua.”

”Niin minullakin sinua, Bella, mutta en minä voi tehdä sitä”, sanoin.

”Ina, ole niin kiltti”, Bellatrix aneli. ”Minä pyydän sinua – Ei, rukoilen polvillani. Ina, ole niin kiltti ja tule minun viereeni nukkumaan, ettei minun tarvitse tänä yönä olla yksin.”

”Nouse ylös, Bella, ja päästä irti minun kädestäni”, tokaisin. ”Anna minun nyt vain mennä nukkumaan. Tarvitsen aikaa rauhoittua. Mene sinäkin sänkyysi.”

Riuhtaisin käteni irti Bellatrixin kädestä ja piilotin paljaat varpaani paksun täkin alle. Katsahdin edelleen lattialla polvillaan olevaa Bellatrixia, joka katseli minua surullisena alta kulmien.

”Mene nukkumaan”, sanoin.

”En”, Bellatrix pyöritteli päätään. ”Minä pysyn koko yön tässä katsomassa sinun nukkumistasi, jos en pääse viereesi. Ja jos minä jotakin päätän, sen päätökseni myös pidän.”

Sydäntäni vihlaisi ajatus tuosta tytöstä istumassa polvillaan lattialla koko yön ajan, kunnes minä aamulla taas heräisin. Lattialla kävi kuitenkin jonkinlainen veto, hän voisi vaikka vilustua, ja siinä vaiheessa alkaisi omatuntoni kolkuttaa. Minä en sallisi sitä, enhän minä vain yksinkertaisesti voisi antaa Bellatrixin viettää yötään lattialla.

”Tule sitten tänne”, tokaisin.

Hymy levisi Bellatrixin huulille, kun hän nousi hitaasti ylös ja tuli minun viereeni sängylle. Hän kietoi kätensä ympärilleni ja halasi minua lujasti. En osannut vastata millään tavoin, en suostunut kietomaan omia käsiäni Bellatrixin ympärille.

”Sinä olet niin kiltti, Ina”, Bellatrix kuiskasi.

”Liian kiltti”, totesin synkästi. ”En olisi saanut tehdä tätä. En saisi aina luottaa sokeasti kaikkiin ihmisiin ympärilläni, uskoa heistä pelkkää hyvää. Mutta en voi mitään sille, että teen niin. Ja sitten saan aina kokea karvaan pettymyksen. Lopulta taivun aina antamaan anteeksi, koska en osaa olla pitkävihainen ja sitten minut taas petetään. Tämä repii minut hajalle. Aina minulle käy näin.”

”Sinulla on liian suuri sydän”, Bellatrix sanoi. ”Mutta usko pois, et tule katumaan sitä, että annoit minulle anteeksi. Minä en enää koskaan petä sinua. En särje sydäntäsi, enkä revi sinua riekaleiksi. Ina, minä rakastan sinua. Sinua enkä ketään muuta.”

”Minäkin rakastan sinua”, sanoin hiljaa. ”Jos vain osaisin luottaa, pystyisin uskomaan sanojasi. Mutta minut on petetty liian usein, että oppisin luottamaan näin nopeasti. Luottaminen on yksi asia, jota en vain osaa. Se on minulle liian vaikeaa.”

”Kyllä sinä vielä opit”, Bellatrix sanoi. ”Minä en petä sinua.”

”Miten voin olla varma siitä?” kysyin. ”Niin sinä sanot nyt, mutta entäpä huomenna? Tai ylihuomenna? Näenkö sinut silloin mahdollisesti taas käytävällä liimautuneena yhteen Rabastan Lestrangen kanssa?”

”Et näe”, Bellatrix lupasi. ”Minä en kestä olla erossa sinusta, joten en myöskään pettäisi sinua.”

”Voinko minä luottaa sinun sanoihisi?” kysyin.

”Kyllä sinä voit”, Bellatrix vakuutti.

Pyörittelin Bellatrixin sanoja päässäni. En vain voinut uskoa, en kyennyt luottamaan. Epäilin Bellatrixin kuitenkin jossain vaiheessa pettävän minut uudestaan ja siinä vaiheessa minut, minun horjuva mieleni olisi tuhottu. En kestäisi sitä samaa enää kertakaan, tänäänkin se oli ollut jo turhan lähellä.

”Minä käyn nukkumaan”, tokaisin.

Käänsin selkäni Bellatrixille, kävin kyljelleni sängylle ja vedin peiton päälleni. Bellatrix tuli viereeni peiton alle, aivan likelle ja painoi otsansa vasten olkapäätäni. Tunsin hänen kätensä vaeltavan hiljakseen kyljelläni ja lopulta pysähtyvän vyötäisilleni. Kieltäydyin reagoimasta siihen millään tavoin, tuijotin vain itsepintaisesti seinää. En vieläkään tiennyt, kuinka siihen kaikkeen oikein suhtautuisin.

”Ina, kai sinä voit antaa minulle anteeksi?” Bellatrix kysyi.

”Minä en tiedä”, sanoin. ”Minun täytyy miettiä. En tiedä, pystynkö enää siihen, voinko ylipäätään luottaa sinuun.”

”Kyllä sinä voit”, Bellatrix yritti vakuutella. ”Minä en petä sinua koskaan, en minä pysty siihen, sillä minä –”

”Anna minun nukkua”, tokaisin.

”Toki”, Bellatrix sanoi. ”Nuku vain.”

Minä en kuitenkaan nukahtanut vielä pitkään aikaan, ja tiesin, että Bellatrixkin valvoi. Toisinaan tytön sormenpäät vaelsivat hiljaa kehollani, mutta minä en huitaissut niitä pois. Teeskentelin nukkuvaa, vaikka arvelinkin Bellatrixin tietävän minun vain näyttelevän. Mutta hän ei sanonut mitään, antoi minun vain olla rauhassa. Ja jossakin vaiheessa yötä nukahdin siihen.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 19/25 ilmestynyt 11.10.
« Vastaus #96 : 11.10.2011 00:32:08 »
Hei, et ikinä osaa arvata, kuka täällä on ekana!

Tämä luku oli kiva, tai siis kun Bella tuli supersankarina hakemaan Inan pois käytäviltä.
Toivottavasti he saisivat sovittua edes niin, että heistä tulisi ystäviä... tai että he voisivat olla hyvänpäivän tuttuja.

En osaa sanoa enää muuta kuin, odotan jatkoa!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 19/25 ilmestynyt 11.10.
« Vastaus #97 : 11.10.2011 16:44:37 »
aaww. tuli ihan aww. tää oli ihan aaww ja jotenkin ihan aww ja aww ja tuli itelleenkin ihan ihmisläheisyyshalipula. Mä en osaa enää olla vihanen Bellalle. En mä oikeen tiedä miksi. Otsikko oli tosi osuva tähän ja aivan ihana. Tää ficci on kerta kaikkiaan vaan aivan ihana. Ina on ollu Bellalle tärkeä ja Bella Inalle tärkeä. Mä en usko että kai vaan voi loppua ihan yks kaks, oli sitten syy ihan kuinka tollanen tahansa. Hei, voi olla että mä tuun muokkaamaan tähän vielä jotain järkevää, mutta nyt on vähän kiire lähtöön joten en nyt ehi kirjottaa mitään järkevämpää. Aivan ihana luku!

// Tulin nyt vielä tähän jotain lisäilemään. Ihan aluksi on pakko sanoa, että kone jotenkin jumitti kun kelasin tätä alaspäin ja tähän jäi sellasia laatikoita tai kohtia edellisestä kuvasta, ja yhessä luki kohta joka oli jääny mulle jo viime luvusta mieleen. Unohdin lainata sen, mutta lainaan sen vielä tähän.

Lainaus
Menneisyyttä ei ollut olemassa, eikä liiemmin tulevaisuutta. Oli olemassa vain se hetki.

Tää kohta oli jotenkin upea. Kuvastaa tosi kieron kauniisti koko hetken tunnelmaa ja sellasta upeuutta. En mä tiedä. Teki vaan mieli lainata toi kohta, se oli hieno.

Ei mulla taida olla mitään kovin fiksua lisättävää. Kiitos sulle tästä luvusta, jäi just sellaseen kohtaan, josta haluaa äkkiä vaan päästä lukemaan jatkoa :)
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011 21:18:24 kirjoittanut Lumille »


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 19/25 ilmestynyt 11.10.
« Vastaus #98 : 12.10.2011 13:36:56 »
AEIOUAH! Helkkari, ihana luku... samaan aikaan, kun vihasin Bellaa, pidin myös siitä... Huusin mielessäni, että ei, mutta olin silti, et ihanaa!

Ja oikeasti, voi helkkari! Tosta tuli iha hemmetin paljon mieleen yks mun ja mun kamun rope, Sirius ja mun kamun oma hahmo. Juh... ei siis lesboja, mutta muuten ihan hirveän samantapainen, mutta silti jotenkin erilainen... juh...

Mut tosi hieno luku... jään oottamaan jatkoa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 19/25 ilmestynyt 11.10.
« Vastaus #99 : 17.10.2011 19:38:10 »
Pitkään aikaan en ole tätä lukenut, mutta nyt taas uskaltauduin vilkaisemaan ja sain lukea monta uutta lukua. Oikeasti kivaa. Enkä edes muista löytäneeni virheitä, vaikken ollutkaan yhtään tyytyväinen Inan ja Bellan riitaan. Kiva, että näkyvissä on sovinnon merkkejä - aika korjaa kaikki haavat. Toivotaan, ettei Ina kärsi enää pitkään.
Bellatrix on tietenkin suosikkihahmoni, mutta Ina tulee hyvänä kakkosena. Narcissa tuntuu jotenkin ulkopuoliselta ja Andromeda "liian hyvikseltä", ehkä vähän tylsältä minun makuuni, mutta ketään heistä ei tarvitse muuttaa. Se oli tosin jotenkin hieno kohta, jossa Cissy hyökkäsi Bellan kimppuun. Kukaan ei kestä ikuisesti. Meillä kaikilla on räjähdyspisteemme, ja kun se ylitetään, ei jälki välttämättä ole kaunista.

Eikä minulla ollut sydäntä ajaa häntä siitä pois. Uskomattoman ihana kohta.
Ted oli suloinen.
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus