Kirjoittaja Aihe: Minne tuuli kuljettaa [K11] VALMIS (luku 25/25 + epilogi) 4.12.2011 | drama, angst, romance  (Luettu 39015 kertaa)

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #60 : 16.08.2011 06:51:32 »
Hehee, ihan vaan aluksi ei tosiaankaan kannata ihmetellä mitä mä teen täällä tähän aikaan aamusta Kuuntelen kymmenen tunnin Taistelu-Jaskaa ja pompin ympäri taloa :D ja että miten mä edes heräsin näin aikasin :D Koska en mäkään oikeen tiiä. Tantaadaadaa tantaadaadaa.. Mä taidan olla ilmeisesti ainoa, jolla alkaa koulu vasta tänään? :D Tulkaa toki sitten vaan hihittelemään mulle, kun saatte olla koko viikon syyslomalla.. :)

Hihii, mutta joo, tähän lukuun! aivan ihanainen, enkä mä tajua mitä ihmettä sä jostain feilaamisesta oikeen oot puhut, täähän oli aivan loistava :) voi, ihanasti sä olit kirjottanut ton Bellan jotenkin niin aaw tollaseksi, ja toi oli just aikalailla tota, mitä mä olin kuvitellukkin. Voi Bella pieni, tekisi mieli käydä pelastamassa se. Hihi, muutta toi Ina on kyllä vaan ihan liian ihana! awws, aivan sulonen ja ihana lopetus muutenkin, vaikka aluksi olikin aika synkeitä juttuja :)

Lainaus
Muutamaa minuuttia myöhemmin kuulin alakerrasta tukahdutettuja kiljaisuja. Niiden sävyssä oli jotakin sellaista, mikä sai minut lähinnä voimaan pahoin. Ei kai kenestäkään voinut lähteä niin riipivän tuskaista ääntä? Eihän?

Hui, toi kohta oli kyllä jollain lailla ihan kamala. Voi Bella, jotenkin vaan kun se on aina niin sellanen.. rohkea ja muuta, niin jotenkin vaan tästä luvusta jäi sellanen jollain lailla kumma olo.

Mutta nyt mä ainakin jäin ihan hirmu innolla odottamaan jatkoa! :) Bella ja Ina on ihania ja suuri kiitos tästä luvusta ja aamun pelastuksesta! :D

Huomaa, kello oli 5:54 kun mä aloitin tän luvun lukemisen... :D Mutta joo, kohta lähtö sinne kouluun!


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #61 : 16.08.2011 17:29:17 »
Iihana luku! Olit oikeassa, pari kyyneltä kävi kasvoillani, mutta sen suurempaa vaikutusta ei ollut (kai viime viikonlopun uusimman Potterin näkeminen vei vähäksi aikaa kyyneleet) Tosi hyvä, pari virhettä/muodollisuutta bongasin, mutten muista niitä enää... Osaat muuten kirjoittaa niin hyvin, ettei pari virhettä haittaa :D

Mutta jatkoa odotellessa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #62 : 16.08.2011 18:42:32 »
Voih.. mulla on aina ollu Bellasta joenkin sellanen kuva, että se on sen perheen lempilapsi ja muutenkin sellanen ns. täydellinen lapsi. Siks tän lukeminen sai mut kyllä kohotteleen kulmiani, koska oli ehdottomasti ihan vastakohta sille mitä mä oon ajatellu. Kävi Bellaa ihan sääliks, koska tässä se on niin inhimillinen ja lämmin ja äärettömän suloinen.

Vihdoin Inan ja Bellan välillä jotain lämpimämpää. Okei, olihan niillä jotain pientä sellasta justiinsa vähän aikasemmin, mutta nyt.. voih kun söpöä. :) Jotenkin on vaikee uskoa, että Bella myöntäis jollekin rakastavansa sitä, mutta nyt ehdottovasti söpöä. :D En voi sille mitään, mutta mä virnistelin tosi hölmösti. :)

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #63 : 18.08.2011 16:09:58 »
Bellan perhe on just niinku mä kuvittelinkin! Nuo Bellan vanhemmat taitavat menne tuollaisinaan kyllä fanonin puolelle, mutta ovat niin IC-tyyppejä kuin vain voi olla. Ja Bella on tuollainen vahva ulkoa, mutta kuitenkin sisältä hauras. Ymmärrän, että hän ei halua näyttää heikolta ja itkeä muiden nähden. Rikottu, sellainen, joka on jo todennut, että onpa paska maailma mutta on vaan elettävä.

Ina taas, no mä tykkäsin kyllä siitä, että Inan mielestä Bellaa ei saisi lyödä ja kuinka Ina oli Bellan tukena. Toi Inan painostus siitä, kuinka paljon Bella tykkää siitä oli kiva ja ei heti tullut sellaista "no kyllä mäkin tykkään susta" -kohtaa. Oli vaan kiva, että Ina ei halunnut mennä pidemmälle ja kuitenkin tyttöjen sanailu oli edelleen senkin jälkeen luonnollista ja hauskaa.

Lainaus
”Rakastan sinua, Davina Christianna Lovett”, Bellatrix kuiskasi.
Mä voisin valittaa tästä, koska mä en tykkää rakkaudentunnustuksista ficeissä, mutta tää on vaan mun asenneongelma. Ehkä mua kummastuttaa kuulla moista Bellan suusta, koska mulle se on hahmo, joka ei sano moista, mutta kun sitä ajattelee, niin voisi tuo olla mahdollistakin. Eli en tiedä. Pidän ja en pidä.
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #64 : 20.08.2011 15:56:46 »
Oliko lukuja tullut peräti kolme lisää? Olen kamalan paljon myöhässä...

Kaikki luvut olivat todella hyviä, mutta pidin varmaan eniten siitä joulutanssiaiset-luvusta. Bellan ja Inan mekot olivat upeat.  :)

Kuvailua oli taas mukavan paljon ja pidän muutenkin aivan älyttömästi tästä ficistä!

Odotan innolla jatkoa!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #65 : 23.08.2011 10:14:28 »
Natte: Mutta kun.. Mähän väitän vastaan, jos haluan! Sä saat aina kymmenen pistettä selittämisestä ja musta tuntuu, että tajusin, mitä ajoit takaa :) Tietenkin se on Bellan tapaista, kun ei osata sanoilla kertoa, kuinka paljon toisesta välitetään.
Silli: Mä en ois halunnu tietää, mitä sä teit hereillä noin aikaseen. Mä nauran sulle sitten, kun mulla on koko viikon mittanen syysloma. Awwawwawwaww.. Mä en laskenu, montako kertaa noita tuli, mut aika monta kuitenkin :D Bella voi ulkoa näyttää vahvalta, mutta oikeesti hän on sisältä ihan hajalla.
Anturajalka93: No en kyllä ihmettele, että viimisen Potterin näkeminen vei kyyneleet hetkeksi. Mustakin tuntuu, että itkin sitä kattoessani (kävin kattomassa kaks kertaa) itteni ihan loppuun :D Hyvä, että luvut kelpaa edelleen :)
NeitiMusta: Mulle Cissy on aina ollu se Mustan perheen lempilapsi, kaikin puolin täydellinen tytär, jonka isosisko kuitenkin saa aina silloin tällöin houkuteltua pahoille teille. Bella on enempi nuori kapinallinen, joka menee eikä meinaa. Mun mielestäni siis, mutta jokaisellahan on omat mielipiteensä :)
Bea: Heeei, mä edelleenkin väitän vastaan, jos huvittaa! Bella nyt on tuollainen särkynyt enkeli, vaikkei sitä suostukaan myöntämään - kaikkein viimeisimpänä itselleen, sillä ei tahdo vaikuttaa heikolta kenenkään silmissä. On kiva kuulla, että herra ja rouva Musta vaikuttavat aidoilta, sillä en heistä tosiaan juuri mitään ole kirjoittanut.. :)
Dria: Tuollaiseksi mä aina olen kuvitellut Bellan perheen, joten on kiva kuulla, että herra ja rouva Musta ovat ihan IC-tyyppejä tässä :) Mä en itsekään ihmeemmin välitä rakkaudentunnustuksista ficeissä (tai missään muuallakaan..), mutta tuo oli pakko laittaa, sillä myöhemmin se osoittautuu tärkeäksi tekijäksi. Vaikken edes tykännyt kirjoittaa sitä..
Giril: Joo, Bellan vanhemmat ovat aivan kamalia tytärtään kohtaan. Jotenkin he ovat todella etäisiä kaikkiin lapsiinsa, mutta, no.. suhtautuminen esikoiseen on "hieman" erilainen kuin kahteen nuorempaan. Huh, hyvä, ettei siun mielestäsi rakkaudentunnustus ollut mitenkään liian siirappinen.. :)
Hermione: Jep, kolme lukua lisää. Aaws, vähän ihanaa. Mä olen ittekin ihan hirmusen kiintynyt noihin Joulutanssiaislukuihin :)

A/N: Tiistait on jotenkin ihan typeriä päiviä olla koulussa. Mitä ideaa on olla neljä hyppytuntia peräkkäin ja keskellä päivää? Ei yhtään mitään. Mutta otetaan siitäkin ilo irti ja laitetaan tänne uusi luku. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa kirjoitella noita seuraavia, ettei joku päivä käy niin, että huomaan, ettei enää ole valmiita lukuja tänne laitettavaksi.. :D



Kahdestoista luku
Olet meistä vahvempi, kanssasi en pelkää



Kuten arvata saattoi, olin aamulla jalkeilla ennen Bellatrixia. Varoen herättämästä häntä unestaan nostin tytön käden hellästi ja hiljaa pois päältäni ja nousin ylös. Hipsin matka-arkulleni ja etsin sieltä valmiiksi vaatteet, jotka päälleni jossain vaiheessa laittaisin.

En tiennyt, mitä tekisin, joten jäin tutkimaan Bellatrixin huonetta. Huomioni kiinnitti nimittäin hylly täynnä tavaraa. Kävelin sen luokse ja otin käteeni pari valokuvaa, jotka sattuivat olemaan kaikkein päällimmäisinä.

Kuvassa hymyili iloisesti kaksi tyttöä, jotka olivat kuin yö ja päivä. Toinen oli tumma ja toinen vaalea, toinen tummasilmäinen ja toinen sinisilmäinen. Tummempi tyttö oli muutamaa vuotta vanhempi, kenties seitsemän ja halasi toista ystävällisesti.

Lempeä, liikuttunut hymy levisi huulilleni. Bellatrix ja Narcissa. He olivat enemmän toistensa kaltaisia kuin tiesivätkään. Enemmän kuin Bellatrix edes suostuisi koskaan myöntämään. Mutta silti he olivat toistensa vastakohtia. Niin samanlaisia, mutta kuitenkin niin erilaisia.

Toisessa kuvassa oli koolla koko sisaruskatras. Tämä kuva oli hieman vanhempi, sillä Bellatrix näytti siinä arviolta ehkä hieman päälle viisivuotiaalta, jolloin Andromeda olisi juuri täyttänyt neljä ja Narcissa olisi ollut kaksi. Niin sen täytyi olla.

Laskin kuvat käsistäni takaisin hyllylle. Samassa oveen koputettiin hiljaa, se aukeni ja Narcissa pujahti sisään.

”Äiti käski tulla herättämään”, hän sanoi.

Narcissa katseli hieman hämillään ympärilleen. Hänen katseensa kiersi yhä vuoteessaan makaavasta Bellatrixista minuun lähellä ovea.

”Missä sinä nukuit?” Narcissa kysyi. ”Missä sinun petisi on?”

”Tuossa noin”, hymähdin ja nyökkäsin kohden edelleen nukkuvaa Bellatrixia.

Narcissa räpytteli häkeltyneenä silmiään.

”Nukuitteko te vierekkäin?” hän kysyi. ”Samassa sängyssä? Tuossa noin?”

”Kyllä”, myönsin. ”Ellet satu sitten täällä muita sänkyjä näkemään jossakin. Ja ellei Bellalla ole tapana kävellä unissaan. Onko siinä jotakin vikaa?”

”Ei”, Narcissa sanoi. ”Ei yhtään mitään. Minä vain... Äh, antaa olla. En osaa selittää, mutta jotenkin se on vain niin outoa. Tai siis ei outoa vaan... En osaa enää edes puhua, unohda koko juttu. Minä menen, koeta sinä saada Bella ylös sängystä. Tai edes sen verran hereille, että hän kykenee syömään aamupalaa.”

”Yritän parhaani”, lupasin.

Narcissa poistui huoneesta sulkien oven jäljessään. Minä menin sängyn viereen ja kävin polvilleni lattialle. Nojasin vasten sängyn reunaa.

”Bella”, huhuilin hiljaa. ”Aika nousta ylös. Kello on jo ties mitä.”

Ei reaktiota. Kutitin sormellani Bellatrixin poskea. Hän huitaisi käteni pois ja hautasi kasvonsa tyynyyn. Hymähdin itsekseni. Nousin ylös ja kapusin sänkyyn Bellatrixin päälle. Kumarruin hänen puoleensa, huuleni hipoivat tytön korvanlehteä.

”On kaunis päivä”, kuiskasin. ”Aurinko paistaa, linnut laulavat, kukat kukkivat ja -”

”Eivät kukat voi kukkia talvella”, Bellatrix mutisi tyynyyn.

”Mitä sanoit?” kysyin. ”Puhu selkeästi, en kuullut.”

Bellatrix käännähti selälleen niin nopeasti, että putosin rämähtäen lattialle. Bellatrixin silmät olivat vielä aivan uniset, kun hän katsoi minua kulmat kurtussa kohottautuneena kyynärpäittensä varaan.

”Että kukat eivät voi kukkia talvella”, Bellatrix tokaisi ja retkahti sitten takaisin selälleen. ”Anna minun nukkua kerrankin rauhassa, Ina.”

”En anna”, kieltäydyin. ”Minun on käsketty herättää sinut. Narcissa käski”, vastasin Bellatrixin kysyvään katseeseen. ”Ja hänet meitä herättämään oli ilmeisestikin käskenyt äitisi. Tosin minä siinä vaiheessa satuin jo hereillä olemaan. Nousisit nyt ylös sieltä.”

”Enkä takuulla nouse”, Bellatrix totesi. ”Etkä sinä minua täältä pois myöskään tule saamaan, sen voin jo näin etukäteen luvata.”

”Ai en vai?” kysyin. Bellatrix pyöritti päätään. ”Sehän nähdään.”

Nousin seisomaan. Etsin Bellatrixin jalat peiton alta ja tartuin häntä nilkoista, aloin vetää pois sängystä. Bellatrix kierähti vatsalleen, koetti saada kiinni jostakin. Hän ei kuitenkaan onnistunut siinä vaan putosi pian hänkin lattialle.

”Hyvä on, hyvä on”, Bellatrix totesi myrtyneenä. ”Sinä onnistuit tässä taas. Joku kerta minä vielä näytän sinulle. Herään aikaisin ja herätän sinut pudottamalla alas sängystä.”

”Tuota sinä et usko itsekään”, nauroin. ”Siis sitä, että muka heräisit aikaisin.”

”Hmh”, Bellatrix tuhahti ja nousi jaloilleen. ”Äläkä sinä naura siinä yhtään, tämä ei ollut lainkaan hauska juttu.”

”Ei niin”, sanoin mahdollisimman vakavana. ”Ei yhtään hauska juttu.”

Bellatrixia pyrki hymyilyttämään, hänen suupieliään nyki. Ja sitten hän purskahti nauruun. Hetken kuluttua kaaduimme molemmat nauraen lattialle, vatsojamme pidellen. Nauroimme vedet silmissä pitkän aikaa.

Kun viimein rauhoituin, sain pyyhkiä kyyneliä poskiltani. Olin hengästynyt ja vatsaani koski. Bellatrix vieressäni taisi olla melko lailla samanlaisissa tunnelmissa.

”Minulla ei kyllä ole aikoihin ollut näin hauskaa”, Bellatrix sanoi sanotuksi. ”Tai oikeammin sanottuna ei varmaan koskaan.”

”No ei kyllä minullakaan”, totesin. ”Huh, nyt uskon sen, että nauruun todellakin voi kuolla.”

”Niin minäkin”, Bellatrix sanoi. ”Nyt oli nimittäin hengenlähtö lähellä. Luoja, Ina. Tätä menoa sinä vielä tapat minut.”

”Ai minä vai?” kysyin. ”Minunko vikani tämä nyt onkin?”

”Tietenkin”, Bellatrix sanoi kuin asia olisi ollut itsestäänselvyys.

”Niin aina, niin aina”, huokaisin. ”Ainahan kaikki on minun vikani, sillä minulla ei ole lainkaan tapoja toisin kuin eräillä.”

”Juuri näin”, Bellatrix myönsi. ”Yksi hyvä puoli täällä kotona olemisessa muuten on.”

”Mikä sitten?” kysyin.

”Se, ettei tarvitse mennä minnekään saadakseen aamupalaa vaan se tulee valmiina omaan huoneeseen”, Bellatrix sanoi. ”Taitaa olla ainoa hyvä puoli tässä.”

”Oikeasti?” hämmästyin.

”Niin”, Bellatrix vakuutti ja napsautti sormiaan. Sekunnin murto-osan ajan oli hiljaista, kunnes kuului hiljainen räksähdys kotitontun ilmiintyessä huoneeseen. ”Tuo meille aamupalaa.”

Bellatrixin äänensävy oli kylmän käskevä. Tonttu kumarsi ja katosi. Vedimme aamutakit yllemme. Vain hetkeä myöhemmin pöydällä yhdellä seinustalla oli tarjottimella kahdelle ihmiselle katettu aamupala lämpimine leipineen ja höyryävine kaakaokuppeineen. Istuin toiseen nojatuoleista, otin kaakaokupin käsieni väliin ja nostin sen huulilleni.

Pitkän aikaa olimme täysin vaiti ja vain nautimme aamupalasta. Viimein tarjotin tyhjeni täysin, ja Bellatrix kutsui kotitontun hakemaan sen pois. Minä siirryin ikkunan luokse ja raotin verhoja. Aurinko paistoi saaden lumikinokset kimaltelemaan helmiä.

”Katso, Bella”, sanoin.

Bellatrix tuli vierelleni ja vilkaisi ulos. Sitten hän kääntyi katsomaan minua ja hänen huulilleen levisi iloinen hymy. Hänen silmänsä tuikkivat innokkaasti ja kujeellisesti.

”Mennään ulos”, Bellatrix ehdotti.

”Mitä?” hämmennyin. ”Nyt vai?”

”Niin, niin”, Bellatrix nyökkäili. ”Tule nyt.”

Jäämättä odottamaan vastausta Bellatrix otti minua kädestä kiinni ja kiskoi mukanaan pihalle. Kylmä lumi pisteli varpaita, sai jalkapohjat kihelmöimään kuin niitä tökittäisiin kauttaaltaan pienillä neuloilla.

”Täällä on kylmä”, Bellatrix tokaisi.

”Älä valita”, sanoin. ”Itsehän sinä tänne tahdoit tulla, pakotit minutkin mukaasi. Eikä täällä sitäpaitsi ole edes hirveän kylmä. Olen tottunut kylmempäänkin.”

”No sinä ehkä, kun asut siellä Pohjoisnavalla”, Bellatrix totesi.

”Ei Suomi ole Pohjoisnavalla, kuten hyvin tiedät”, huomautin. ”En silti kiellä sitä, etteivätkö meidän talvemme toisinaan lähentelisikin Pohjoisnavan talvia. Ainakin pakkasasteiltaan, jos ei muuten.”

”Oikeastaan minä vihaan talvea”, Bellatrix totesi.

”Olinkin jo melkein unohtanut, millaista on seisoa paljain jaloin lumihangessa”, ohitin Bellatrixin sanat täysin. ”Ei sillä, en kyllä kauheasti talvesta välitä, mutta tämä on oikein hauskaa.”

Vilkaisin vierelleni, mutta Bellatrix ei enää ollut siinä.

”Bella?” kysyin. ”Mihin sinä katosit? Minä -”

Suuri, pehmeä lumipallo keskeytti minut iskeytymällä takaraivooni. Lunta lensi ympäriinsä. Käännähdin kannoillani ja jonkin matkan päässä näin Bellatrixin virnuilevan minulle.

”Onko nyt hyvä mieli?” tivasin.

”Toki”, Bellatrix vakuutti. ”Tämä on oikein hauskaa.”

”Katsotaanpa vaan, onko sinulla hauskaa enää hetken kuluttua”, totesin.

Juoksimme hetken aikaa peräkkäin pitkin pihaa, kunnes saavutin Bellatrixin. Hyppäsin hänen selkäänsä, ja kaaduimme vieretysten lumihankeen. Painoin Bellatrixia maata vasten, heitin lunta hänen hiuksiinsa ja kasvoilleen. Tyttö rimpuili ja nauroi, muttei päässyt mihinkään, kun pitelin häntä aloillaan. Ja ennen kuin huomasimmekaan, olimme kumpikin aivan lumen peitossa.

”Bella!” kuului Andromedan huuto kuistilta. ”Äiti käski hakea teidät sisälle!”

Kaikki liikkeemme pysähtyivät. Käännyimme katsomaan kuistilla seisovaa tyttöä, joka hytisi kylmässä tuulenvirissä, kääntyi sitten ympäri ja katosi ovesta sisälle. Vilkaisin Bellatrixia, jonka hiukset olivat tällä hetkellä lähinnä valkoiset ja jota painoin yhä maata vasten.

”Ehkä meidän sitten pitäisi mennä”, totesin. ”Täällä alkaa oikeasti tulla jo hieman kylmä.”

”Yllättävää sinänsä”, Bellatrix naurahti. ”Ja sinähän siinä olet paraskin puhumaan, et sinä ole läheskään yhtä pahasti lumessa kuin minä. Voisin minä sisälle tosiaan mennäkin, jos tästä vain johonkin pääsisin.”

”Aivan”, sanoin.

Nousin jaloilleni ja autoin Bellatrixinkin ylös. Puistelimme enimmät lumet toistemme päältä, jonka jälkeen menimme sisälle. Välittömästi ovesta sisään astuttuani huomasin, kuinka kylmästä kangistuneet jäseneni oikeastaan olivatkaan. Lämpö tulvahti meitä vastaan jo eteisessä, ja saatoin kuulla Bellatrixin huokaisevan helpottuneena. Loikimme portaat ylös hänen huoneeseensa, jossa viimein luovuimme yömekoista ja aamutakeista ja pukeuduimme kunnolla.

”Heti tuli jotenkin parempi olo”, Bellatrix totesi. Minä nyökyttelin hänen vieressään. ”Mutta kyllä minulla silti on edelleen kylmä.”

”No niin kyllä minullakin”, sanoin.

”Onneksi on tämä”, Bellatrix naurahti, pomppasi sänkyynsä istualleen ja kietoi paksun peittonsa tiukasti ympärilleen. Sitten hän katsahti minuun. ”Tule sinäkin tänne lämmittelemään.”

Kömmin sängylle Bellatrixin viereen. Tartuin peiton kulmaan ja pian olimme kumpikin käpertyneinä saman täkin sisälle kuin kaksi pientä lasta myrskysäällä. Tunsin Bellatrixin käden liikkuvan hiljaa kyljelläni ja viimein pysähtyvän vyötäisilleni. Se sai edellisen illan muiston heräämään mielessäni.

”Bella?” kysyin hiljaa. Bellatrix kääntyi katsomaan minua. ”Se eilisiltainen... se... minä vain... Oletko aivan tosissasi? Sillä minä en tiedä... voi uskoa...”

”Meinaatko sitä, kun sanoin pitäväni sinusta kovasti?” Bellatrix kysyi. Nyökkäsin epäröiden. ”Kyllä minä puhuin totta, tietenkin tarkoitin sitä, höpsö.”

”Mutta tämä ei ole oikein”, sanoin. ”Emmehän me voi -”

”Kuka muka päättää, mikä on oikein ja mikä ei?” Bellatrix kysyi. ”Niinpä, ei kukaan. Kai ihmisellä on oikeus päättää omista tekemisistään? Ei kukaan voi määrätä, kuka rakastaa ja ketä. Kyllä tyttö voi rakastaa tyttöä aivan samalla tavoin kuin poikakin voi rakastaa poikaa.”

”Silti”, totesin.

”Jos tarkoitat nyt sitä, ettei tämä läheskään kaikkien silmissä ole hyväksyttävää”, Bellatrix sanoi, ”niin oikeasti, mitä väliä? Meidät nähtiin yhdessä parina jo joulutanssiaisissa. Kaikki osaavat aivan takuulla odottaa tätä.”

”En usko”, totesin. ”He pitävät meitä vain hyvinä ystävinä, en minä usko, että -”

Bellatrix vaiensi minut pienellä suudelmalla. Kohotin katseeni tytön silmiin.

”Ollaan vain ihan hiljaa”, Bellatrix sanoi.

Myönnyin Bellatrixin pyyntöön, ja olimme pitkän aikaa puhumatta. En uskaltautunut edes liikahtamaan, sillä tunsin välillämme olevan jännitteen. Oli olemassa se hetki, vain me kaksi sekä ilmassa väreilevä ”jokin”, mitä en kyennyt tunnistamaan, sillä en ollut koskaan aiemmin joutunut sellaiseen törmäämään. Se kuitenkin loi välillemme jotakin uutta, mitä en liikahtamalla uskaltautunut rikkomaan.

”Oletko sinä koskaan ajatellut tulevaisuutta?” Bellatrix viimein kysyi ja lumous ympärillämme haihtui ilmaan. ”Mitä sinä tahtoisit tehdä? Sitten... sitten kun olet taas kotonasi?”

”Kotona”, sanoin hiljaa. ”Se kuulostaa hassulta nyt, kun olen koko syksyn ollut poissa sieltä. En osaa edes kuvitella kotiinpaluuta sitten kesällä. Puoli vuotta enää... Mihin aika on kadonnut? Minulla on ollut täällä niin hauskaa. Olen kiitollinen, että pääsin vaihto-oppilaaksi.”

”Niin”, Bellatrix myönsi. ”Minäkin olen siitä kiitollinen. Sinä olet hyvä ystävä. Niin hyvä, ettei paremmasta väliä. Olet ensimmäinen ja ainoa ystävä koko elämäni aikana. Onhan minulla toki aina ollut Meda ja Cissy, mutta... No, Medan kanssa en oikein tule toimeen, ja Cissy taas on liian hiljainen ja arka mihinkään. Eivätkä he muutenkaan kestä minua, kun olen tällainen. Onneksi edes sinä kestät.”

”Tietenkin minä kestän”, hymähdin.

”Sano sitten siinä vaiheessa, kun sinulla menee hermot kanssani”, Bellatrix totesi.

”Selvähän se”, lupasin. ”Mutta niin, en minä tulevaisuudesta oikein tiedä. Ajattelin, että voisi ehkä olla kiva tehdä töitä ennustuksen saralla. Se on kuitenkin ehkä vahvin alueeni. Tai sitten jotakin taikaeläinten parissa. Ja jossakin vaiheessa olisi ehkä kiva palata tänne päin maailmaa. En tiedä, mutta jollakin tavoin Britannia on alkanut nyt tuntua toiselta kotimaaltani.”

”No, sinun sukusihan on täältä kotoisin”, Bellatrix sanoi.

”Niin”, myönsin. ”Mutta en sitten tiedä... No jaa, enköhän minä jossakin vaiheessa tulevaisuutta taas tänne löydä tieni. Ainakin uskoisin niin. Mutta sellaista on turha nyt puhua. Minulla on aikaa vielä puoli vuotta olla täällä.”

”Sitten kun sinä lähdet taas kotiisi kesällä...” Bellatrix yritti, ”niin kirjoitathan minulle?”

”Tietenkin minä kirjoitan sinulle”, lupasin. ”Mutta oikeasti, aikaa lähtööni on vielä puoli vuotta, joten ei tällaista tarvitse vielä miettiä. Puhutaan jostakin muusta. Mitä sinä haluat?”

”Sinut”, Bellatrix hymähti. ”Enkä tahdo koskaan päästää sinusta irti.”

”Oikeasti, Bella”, totesin. ”Mitä sinä tahdot tehdä tulevaisuudessa?”

”En minä vaan tiedä”, Bellatrix sanoi välinpitämättömänä. ”Muuttaa täältä pois, jonnekin todella kauas. En minä muuta tiedä. Se on sitten sen ajan murhe.”

”Eikö sinulla ole mitään ajatusta?” kysyin. ”Yhtään mitään?”

”Ei”, Bellatrix tokaisi. ”Tai on. Tahdon liittyä kuolonsyöjiin.”

”Et ole tosissasi”, sanoin.

”Tietenkin minä olen”, Bellatrix totesi. ”Mitä vikaa siinä muka on?”

”Ei mitään, ei yhtään mitään”, sanoin nopeasti havaitessani Bellatrixin kylmän äänensävyn. Tahdoin välttää riitaa viimeiseen saakka, sillä edellisestä kerrasta minulla oli edelleen muistona pieni arpi silmäkulmassa.

Tuo välisemme keskustelu tuntui kuin hidastetulta, se kesti ikuisuuden. Muuten koko päivä kului nopeasti, sillä enää lounaan jälkeen emme saaneet hetken rauhaa Andromedalta tai Narcissalta, emme lainkaan kahdenkeskistä aikaa. Emme ennen kuin ilta alkoi tummua, ja Narcissa osoitti merkkejä pystyyn nukahtamisesta. Sillä hetkellä, kellon lähennellessä kymmentä, meidät kaikki lähetettiin nukkumaan.

Vaikkei minun ja Bellatrixin nukkumisesta kyllä meinannut tulla yhtään mitään. Keksimme koko ajan uutta juteltavaa. Puhuimme ja nauroimme ja puhuimme. Ja lopulta kaikki päättyi siihen, että mätkimme toisiamme tyynyillä.

”Tytöt”, kuului rouva Mustan ääni oven takaa ja vaikenimme välittömästi laskien tyynyt takaisin paikoilleen. ”Nyt valot pois ja nukkumaan.”

Bellatrix vilkaisi minua, heilautti sitten taikasauvaansa ja valot sammuivat. Painoin pääni tyynyyn, ja Bellatrix veti peiton meistä kummankin pään ylitse.

”Valois”, Bellatrix kuiskasi.

Himmeä valo ympäröi meidät. Bellatrixin huulilla oli vino, huvittunut hymy. Me jouduimme kumpikin pidättelemään nauruamme. Bellatrix onnistui siinä minua huonommin, sillä tuon tuostakin pieni kikatus karkasi hänen huuliltaan. Minulle teki itsellenikin vaikeaa pysytellä vakavana – etenkin seuratessani Bellatrixin toivottomia yrityksiä saman asian suhteen. Hänen silmänsä paloivat riemusta, hehkuivat kuin tulikuumat hiilet, suunsa oli leveässä hymyssä, punaisilta huulilta toisinaan purkautui helisevää naurua kuin sinkoilevia kipinöitä liekkien tanssissa. Hän oli nuori ja vahva, täynnä elinvoimaa. Ja minä toivoin, että jonakin päivänä voisin olla yhtä vahva.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #66 : 23.08.2011 14:18:57 »
Ihana jatko! Sain nauraa vedet silmistäni! Toi Inan Bellan herättäminen ja lumisota olivat suosikkikohtiani! Ja toi heidän rakkaus-keskustelu oli myös hieno. Epäilin hieman, että mitenköhän se onnistuu, mutta sä kirjoitat sujuvasti!

Jatkoa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #67 : 23.08.2011 17:14:04 »
hahaa, mun ihan pakko sanoa ekaksi että aawww :) Mä jostain ihan oudosta syystä aloin melkeen itkemään tossa alussa, ja jotenkin vaan tämä luku oli sulonen muutenkin (: mä en oo missään vaiheessa tätä ficciä ees sillä lailla kerenny aattelemaan, että Ina joutuu lähtemäänkin jossain vaiheessa, ja jotenkin se on aika haikeeta. Mutta ootellen innolla mitä tässä nyt tapahtuu :)

Eteenkin tuo herättelykohta oli sulonen, mutta mä en kyllä tajua miten on mahdollista mennä paljain varpain lumeen.. :D hihii, mutta ihanaa, kiitos tästä luvusta jälleen kerran ja jatkoa kovasti ootellen :)


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #68 : 23.08.2011 18:59:12 »
Wäwäwäwäwww!

Ihana luku. Tyttöjen lumisota oli hauska kohta :) . Ja varsinkin se kohta, jossa Ina yritti herättää Bellaa :D .

Lainaus
”On kaunis päivä”, kuiskasin. ”Aurinko paistaa, linnut laulavat, kukat kukkivat ja -”

”Eivät kukat voi kukkia talvella”, Bellatrix mutisi tyynyyn.
Tässä kohtaa tuli pakollinen nauru kohtaus, en voinut mitään. Bellan kommentti oli jotenkin niin bellamainen.

Aww... Tää on kyllä aivan ihana ficci. Rakastan tätä.

Mä en keksi mitään sanottavaa, oon niin iloinen tämän päivän takia (vaikka mua heitettiinki kengällä) syystä kysymysmerkki ja, koska jännitän perjantaita syystä X .

Virheitä en huomannut ja teksti oli erittäin sujuvaa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte
« Viimeksi muokattu: 23.08.2011 20:42:45 kirjoittanut Natural »


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

--Ama

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13]
« Vastaus #69 : 23.08.2011 20:30:20 »
ÄÄÄ oon oikeest niiiiiin raksatunu tähän.. :) löysin tän paripäivää sit ja luin kaikki luvut putkeen ja rakastuin  :D

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 13/? ilmestynyt 30.8.
« Vastaus #70 : 30.08.2011 10:16:51 »
Anturajalka93: Tietenkin mun nyt pitää välillä kirjoittaa vähän onnellisimpiakin lukuja, eikä aina vaan mitään kauheeta angstangstangstia :) Mun omasta mielestä toi lumisota on kiva, vaikken talvesta muuten oikein perustakaan..
Bea: Ja minähän muuten väitän vastaan, jos huvittaa väittää vastaan! :D Kiva, että kuulosti realistiselta, koska musta tuntuu, etten vieläkään osaa kirjoittaa mitään tuollaista söpöilyfluffymitälieonkaan.. Kiva, ettei feilannu :)
Silli: No voi aaww.. Voi sua, älä itke. Ja niin, Ina joutuu kesällä lähtemään takasin kotia. Aika surullista oikeestaan, mutta siihen on vielä ainakin jonkin aikaa :) Ja kysytkö sä multa, miten voi mennä paljain varpain lumihankeen? Ei, älä kysy sitä sennalta, joka kävi talvella lumihangessa uimassa :D
Natte: Mulla on melko lailla aina hauskaa kun kirjottelen. Siis kun mä periaatteessa nään nää tapahtumat niinku elokuvana päässäni. "Eivät kukat voi kukkia talvella.." Mut entäs jos ne onkin taikakukkia? :D Eikä ollu kyllä yhtään kiva juttu, että sua heitettiin kengällä..
--Ama: Oij, kiva kuulla uusista lukijoista, hei vaan ja suuret kiitokset puumerkin jättämisestä :)
Giril: Joo, pitäähän välillä tapahtua jotain kivaakin, kun äsken vasta on angstattu niin paljon. Pitää olla suru ja ilo balanssissa :) Hyvä muuten kuulla, että luvut on olleet aidon kuuloisia. Ettei vaan ole feilannut tai mitään ainakaan kovin pahasti :)

A/N: Ihmiset. Olette ihania. Nyt tuntui tärkeältä sanoa tuo, etten vain missään vaiheessa unohda sitä. Kiitos kaikista kommenteistanne, kiitos että olette olemassa, kiitos kaikesta. En edes tiedä, mistä tämä tuli, mutta se tuntui nyt erittäin tärkeältä sanoa :) Ja jos tässä luvussa on jotakin todella häiritsevää, siitä saatte syyttää vain ja ainoastaan Beatricea, koska hän sanoi, että minulla on lupa kirjoittaa niin ;) Huu, 13. luku, todellakin epäonnen luku..




Kolmastoista luku
Kunnes syytön murtuu mielivankilassa



Heräsin aamulla, kun Bellatrix vierelläni alkoi mutista hiljaa unissaan. Hän kurtisti kulmiaan siihen malliin ja otsa rypistyi tavalla kuin hän olisi jäänyt tappelussa alakynteen.

”Älä”, Bellatrix mutisi. ”Lopeta tuo, minä en halua.”

”Trixie”, kuiskasin. ”Herää. Älä näe painajaisia, minä kiellän sen sinulta.”

Bellatrix raotti unisena silmiään, mutristi huuliaan hiukan ärtyneenä.

”Äläkä sinä aina herätä minua”, Bellatrix tokaisi, ”sillä minä kiellän sen sinulta.”

”Mikä sinä olet minua kieltämään?” kysyin hiukan ivallisesti hymyillen.

”Mene pois”, Bellatrix käski ja työnsi minut alas sängystä. Putosin selälleni lattialle. ”Sinä olet typerä, enkä jaksa sinua juuri nyt, joten mene pois.”

”Entä jos en?” kysyin.

”Sitten minä... sitten minä...” Bellatrix mietti.

”Niin?” kehotin häntä jatkamaan.

”En minä vaan tiedä”, Bellatrix tokaisi. ”Kiroan sinut tai jotain. Jos et lopeta minun kiusaamistani, saat olla varma siitä, että saat vielä minut kimppuusi.”

”Siinä nyt ei ole mitään uutta, että sinä käyt kimppuuni”, sanoin. ”Tuo oli huono yritys, Trixie.”

”Hemmetti”, Bellatrix manasi. ”Sinä koettelet hermojani aivan tahallasi. Odotapa vaan, kun pääsen ylös tästä niin -”

Bellatrix kiljahti yrittäessään nousta, mutta pudotessaankin lattialle viereeni. Hymy kohosi kasvoilleni, enkä voinut estää pientä naurunpurskahdusta karkaamasta huuliltani. Bellatrix katsoi minua myrtyneenä.

”Nauratko sinä minulle?” hän kysyi.

”En toki”, hymähdin. ”Muuten vain.”

”Nyt sinä olet kuollut, Davina Lovett”, Bellatrix tokaisi ja painoi huulensa huulilleni.

”Siltähän tämä näyttääkin”, mutisin. ”Vai yritätkö sinä mahdollisesti suudella minut hengiltä?”

Bellatrix työnsi minut kauemmas irrottautuen samalla suudelmasta.

”Mene pois”, hän käski. ”Sinä olet oikeasti aivan typerä. Ei sitten, jos ei kelpaa. En minä pakota sinua yhtään mihinkään.”

”Enhän minä mitään -” yritin.

”Pää kiinni”, Bellatrix tokaisi ja kömpi takaisin sängylleen. Ehdin kuitenkin tarttua häntä nilkasta ja vedin takaisin lattialle istumaan. ”Anna minun olla ja mene pois.”

”En anna, enkä mene pois”, kieltäydyin. Laskin pääni Bellatrixin syliin, käperryin kyljelleni hänen vierelleen, annoin sormieni hiljaa kutitella hänen kylkeään.

”Hemmetti sinun kanssasi”, Bellatrix totesi. ”Sinä ja sinun koiranpentuilmeesi.”

Bellatrix kävi lattialle vatsalleen jalat osoittaen vastakkaiseen suuntaan kuin minun jalkani. Hän kohottautui kyynärpäittensä varassa kasvojeni yläpuolelle ja hymyili. Minä hymyilin takaisin.

”Hyvää joulua, Bella”, sanoin hiljaa.

”Hyvää joulua, Ina”, Bellatrix totesi, toi sitten kasvonsa aivan likelle omiani ja painoi huulet huulia vasten.

Hiljainen koputus ovelta sai Bellatrixin kierähtämään nauraen yläpuoleltani lattialle selälleen. Ovi aukeni, ja Andromeda kurkisti sisään.

”Ai, te olettekin jo hereillä”, tyttö sanoi. ”Olin nimittäin vain tulossa sanomaan, että isä ja äiti lähtevät kohta juhliin jonnekin ystäviensä luo ja palaavat vasta illalla. Olemme koko päivän täällä keskenämme. Niin ja hyvää joulua.”

”Hyvää joulua”, sanoin hymyillen.

”Mitä te muuten teette siellä lattialla?” Andromeda kysyi.

”Bella pudotti minut sängystä”, naurahdin. ”Ja putosi itse perässä, kun yritti kai kostaa minulle jotakin. En minä oikeastaan edes tiedä.”

”Oikeasti”, Bellatrix totesi vakavana, ”Ina veti minut tähän, kun yritin päästä takaisin nukkumaan, sillä neiti Lovett herätti minut kesken unieni.”

”Koska neiti Musta näki painajaista”, huomautin.

”Näki painajaista, että neiti Lovett kiusasi häntä”, Bellatrix tokaisi. ”Mutta ei minua kyllä enää lainkaan väsytä ja se on täysin tuon vika.”

Bellatrix katsoi minua.

”Niinpä tietenkin”, huokaisin. ”Pitihän se arvata. Hyvä on, anna mennä, tee minusta syyllinen aivan kaikkeen, en minä välitä.”

”Välität kuitenkin”, Bellatrix hymähti.

”No niin välitänkin”, tokaisin.

”Minä en ymmärrä teitä, en sitten lainkaan”, Andromeda sanoi.

”Mikset?” Bellatrix oli yllättyvinään. ”Mehän emme ole lainkaan vaikeasti ymmärrettävissä. Emmehän?”

”Ei, ette sitten ollenkaan”, Andromeda totesi. ”Mutta minä menen nyt. Koettakaa te saada itsenne ylös sieltä lattialta ja syötyä jotakin. Isä ja äiti lähtevät aivan kohta, kello on jo ties mitä.”

”Paljon?” Bellatrix kysyi.

”Lähemmäs neljä iltapäivällä”, Andromeda sanoi, poistui huoneesta ja sulki oven huolellisesti takanaan.

”Lähemmäs neljä iltapäivällä...?” hämmennyin. ”Oliko hän tosissaan?”

”Luulisin, että oli”, Bellatrix totesi, nousi seisomaan ja meni avaamaan verhot. ”Kyllä, Meda oli tosissaan. Siellä tosiaan on jo päivä. Kamala, kun me olemme nukkuneet pitkään. Mutta ei se mitään, onhan nyt loma. Ja nyt kun vielä muistan niin minulla oli jotakin... jossain... kunhan vain löytäisin sen...”

Bellatrix siirtyi penkomaan matka-arkkuaan. Yhäkin epäilin, oliko sieltä kaiken sekamelskan keskeltä ylipäätään mahdollista löytää mitään. Ilmeisesti oli, sillä vain hetkeä myöhemmin Bellatrix sai käteensä pienen, vihreään paperiin käärityn paketin.

”Tässä”, Bellatrix sanoi ojentaen paketin minulle.

”Kiitos”, sanoin. ”Oli minullakin sinulle jotakin. Kas tässä, ole hyvä.”

”Kiitos”, Bellatrix hymyili ottaen vastaan oman pakettinsa.

Hetken ajan huoneessa vallitsi täysi hiljaisuus, kuului vain pientä paperien rapinaa, kun kumpikin keskittyi avaamaan omaa pakettiaan.

”Ina, minä en ala sinun kanssasi oikeasti yhtään mitään”, Bellatrix tokaisi.

”Se on samaa sarjaa kaulakorusi kanssa”, sanoin välittämättä Bellatrixista. ”Ei kamala, Bella. Ja sinäkö et muka ala minun kanssani mitään? Entäs minä sitten sinun?”

”Näin sen ja ajattelin, että ehkä pitäisit siitä”, Bellatrix totesi.

Poimin rasiasta hopeisen kaulaketjun, johon oli pujotettu kotkan päätä muistuttava riipus. Pitelin sitä sormissani ja saatoin tuntea, kuinka se huokuikaan taikuutta joka puolelta.

”Niitä on oikeasti kaksi”, Bellatrix sanoi. ”Minulla on se toinen. Ajattelin... ajattelin, että ne ehkä kuvastaisivat ystävyyttä tai jotakin. Anna minä autan.”

Bellatrix otti korun käsistäni. Siirsin hiukseni sivuun niskasta, ja hän pujotti ketjun kaulaani. Hiljainen lukon naksahdus, kevyt paino kaulalla kertoi korun olevan paikoillaan. Bellatrix kietoi kätensä takaapäin kaulalleni ja laski päänsä olkapäälleni.

”Arvaa mitä?” Bellatrix kysyi. ”Sinä olet kaunis.”

”Itse olet”, hymähdin.

”Me olemme molemmat”, Bellatrix sanoi.

Bellatrix nosti silmieni tasolle oman riipuksensa, samanlaisen kuin minulla. Katselin sitä vaiti.

”Näissä on taika”, Bellatrix kertoi. ”Kun toinen unohtaa toisen, pää muuttuukin kalloksi. Ja nämä tunnistavat toisensa. Tunnetko sinä, kuinka taika väreilee näiden ollessa lähellä toisiaan? Toivon, etteivät nämä koskaan muuttuisi kalloiksi.”

”Niin minäkin”, sanoin.

Hetken siinä oltuamme nousimme ylös, ja Bellatrix käski kotitontun tuomaan meille aamiaista. Jossakin vaiheessa, auringon alkaessa jo painua mailleen ja illan hämärtyessä, kävivät Narcissa ja Andromeda tuomassa meille joululahjamme ja ottamassa vastaan omansa.

”Oikeastaan joulutanssiaisissa oli aika hauskaa”, Bellatrix totesi.

”Oletko tosissasi?” kysyin hieman yllättyneenä.

”Olen”, Bellatrix myönsi. ”Ja itse asiassa jopa tanssiminen oli kivaa. Aiemmin olen lähinnä vain vihannut sitä kaikkea. Mutta nyt... kenties se johtui paristani.”

”Ehkäpä”, naurahdin. ”En kyllä minäkään kiellä, etteikö minulla hauskaa olisi ollut. Se oli aivan uskomattoman hieno kokemus. Oli niin paljon ihmisiä ja kaikkea, ja kaikilla tuntui olevan niin hauskaa.”

”Niin, etenkin Cissylla ja Medalla”, Bellatrix tokaisi synkistyen.

”Mitä tarkoitat?” kysyin varuillani.

”Meda ja se kuraverinen...” Bellatrix mutisi itsekseen silmät kaventuen uhkaavasti viiruiksi. ”Meda tanssi kuraverisen rohkelikon kanssa, oli hänen parinsa...”

”Bella, rauhoitu”, sanoin hiljaa.

”En”, Bellatrix kieltäytyi ja ponkaisi jaloilleen. ”Meda saa kuulla kunniansa.”

Bellatrix lähti huoneesta. Juoksin hänen jälkeensä koettaen saada tytön mielen muuttumaan, saada hänet kääntymään takaisin ja jättämään siskonsa rauhaan.

”Andromeda Musta!” Bellatrix raivosi tömistellessään portaita alas.

”Bella, älä”, pyysin koettaessani epätoivoisesti pysytellä hänen kannoillaan. ”Älä tee tätä, sinä et halua -”

”Pysy sinä erossa tästä”, Bellatrix tokaisi. ”Älä puutu minun ja siskoni välisiin asioihin.”

Käytävällä Andromeda ilmestyi meitä vastaan. Narcissa pisti päänsä ulos oleskeluhuoneen ovesta ja nähdessään Bellatrixin mielentilan astui myöskin käytävän puolelle. Andromeda tuntui olevan vähintäänkin hämillään jouduttuaan isosiskonsa raivon kohteeksi.

”Mitä nyt?” Andromeda kysyi varuillaan. ”Mitä on tapahtunut?”

”Jotta mitä”, Bellatrix tuhahti. ”Joulutanssiaiset! Tuleeko mitään mahdollisesti mieleen? Sinä tanssit sen helvetin kuraverisen kanssa! Käsitätkö? Tanssit kuraverisen kanssa?”

”Mitä siitä?” Andromeda kysyi.

”Mitä siitä?” Bellatrix kirkui. ”Kysytkö sinä, mitä siitä?! Etkö sinä lainkaan tajua, että kuraveriset ovat roskasakkia kaikki tyynni? Sinä pilaat koko suvun maineen tuolla! Mutta ethän sinä sitä ajattele, et! En ymmärrä, miksei kukaan näe tuon sinun kiltin kuoresi alle, kuinka todellisuudessa et ajattele mitään muuta kuin itseäsi!”

”Minä saan tanssia kenen kanssa huvittaa”, Andromeda tokaisi kylmänviileästi. ”Sinulla ei ole mitään oikeutta puuttua asiaan, eikä kenelläkään muullakaan. Minun elämäni, minun päätökseni. Älä aina työnnä nenääsi minun asioihini, jotka eivät kuulu tippaakaan sinulle.”

Andromeda veti kivaasti henkeä Bellatrixin ottaessa esille taikasauvansa ja tähdätessä sillä keskelle siskonsa kasvoja. Bellatrix oli valmis kiroamaan Andromedan hetkenä minä hyvänsä.

”Bella, älä”, pyysin ja koetin taivuttaa hänen taikasauvaa pitelevää, pidätellystä raivosta tärisevää kättään alas.

”Älä sinä puutu tähän!” Bellatrix kiljahti ja tyrkkäsi minut seinää päin. ”Tämä on minun ja Medan välinen asia!”

”Laske sauvasi”, Andromeda pyysi koettaen pysytellä mahdollisimman rauhallisena. ”Älä tee mitään, Bella, minä pyydän.”

”Sinä pyydät?!” Bellatrix kiljui silmät mielipuolisesti kiiluen. ”Sinä pyydät?!”

”Mitä pahaa sinä näet jästisyntyisissä?” Andromeda kysyi.

”Kaiken!” Bellatrix sylkäisi. ”He ovat jästejä, kuuluisivat omaan maailmaansa! Se, että kaveeraat heidän kanssaan, saa sinut vain vajoamaan heidän tasolleen! Et sinä oikeasti tahdo olla likaista pohjasakkaa!”

”Entä jos tahtoisinkin?” Andromeda kysyi saaden Bellatrixin haukkomaan henkeä järkytyksestä.

Katseeni poukkoili hermostuneena näiden kahden siskoksen välillä pysähtyen aina välillä Narcissaan, joka oli vetäytynyt aivan ovenrakoon ja kuunteli sieltä riitaa pelokkaana, valmiina vetäytymään viereisen huoneen puolelle.

”Sinä et tarkoita tuota”, Bellatrix sanoi ääni väristen, lipaisten nopeasti huuliaan.

”Saatanpa vaikka tarkoittaakin”, Andromeda totesi. ”Mutta sinä et ymmärrä. Ja miksi edes ymmärtäisit? Sinun mustavalkoiseen maailmaasi ei mahdu mahdollisuus jästin ja velhon välisestä liitosta. Sinä et -”

Enempää Andromeda ei ehtinyt sanoa, kun jo lennähti loitsun voimasta päin seinää, valahti lattialle istumaan. Välittömästi tyttö kuitenkin ponkaisi jaloilleen, katsoi Bellatrixia uhmakkaana silmiin.

”Sinä tiedät, että olen vielä alaikäinen, enkä saa taikoa lomilla”, Andromeda sanoi. ”En voi kaksintaistella kanssasi, joten jos tahdot niin antaa mennä sitten. Kiroa minut.”

Vetäisin oman taikasauvani esiin ja kun kirous lähti kiitämään kohden Andromedaa, lähettämäni taika onnistui kääntämään sen suuntaa. Kirous ohitti Andromedan hipoen. Täysin hurjistuneena, vähääkään mistään muusta välittämättä Bellatrix käännähti puoleeni, ja ennen kuin ehdin edes huomata, olin minäkin lennähtänyt päin seinää.

Ja sitten kirous iski Andromedaan. Tyttö lyyhistyi lattialle, käpertyi siihen sikiöasentoon ja kiljui, kiljui kuin tapettava. Nousin hitaasti jaloilleni ja katsoin peloissani lattialla kärvistelevää Andromedaa ja sitten hieman kauempana seisovaa Bellatrixia. Oli olemassa vain yksi vaihtoehto, mitä kirousta Bellatrix käytti siskoonsa.

Ulko-ovi aukeni ja jysähti sitten kiinni. Andromedan huuto lakkasi ja hetken aikaa talo pysytteli täysin vaiti. Mutta vain hetken, sillä pian herra ja rouva Musta ilmestyivät käytävään.

”Mitä täällä tapahtuu?” rouva Musta kysyi. Hänen katseensa vaelsi ovenraossa piileskelevästä Narcissasta taikasauvaansa pitelevään Bellatrixiin sekä lattialla makaavan keskimmäisen tyttärensä aika ajoin hallitsemattomasti nytkähtelevään ruumiiseen. ”Trixie? Selitä.”

Bellatrix painoi katseensa maahan ja lipaisi jälleen hermostuneena huuliaan. Hän pudisteli päätään, ei päästänyt ilmoille sanaakaan.

Herra Musta työntyi ohitse, meni Bellatrixin eteen, tarttui tyttöä leuasta ja pakotti tämän kasvot itseään kohti. Bellatrix katsoi sivulle koettaen parhaansa mukaan vältellä isänsä katsetta.

”Vastaa, kun sinulta kysytään”, herra Musta käski. ”Mitä sinä teit?”

”En minä mitään”, Bellatrix sanoi. ”Minä vain -”

”Vaiti!” herra Musta jyrähti. Hänen sormensa irrottivat otteensa Bellatrixin leuasta samalla, kun toinen kämmen läimähti tytön poskelle. Bellatrixin pää kääntyi sivulle, hiukset valahtivat kasvoille. ”Mene heti paikalla oleskeluhuoneeseen.”

Bellatrix kääntyi, laahusti erittäin vastahakoisesti Narcissan luokse ja katosi ovesta viereiseen huoneeseen. Herra ja rouva Musta seurasivat häntä.

Heidän kaikkien poistuttua näkyvistä minä ja Narcissa säntäsimme Andromedan luokse. Polvistuin lattialle ja pyyhkäisin hiukset pois kasvojen edestä. Andromeda raotti voipuneena silmiään. Hengitys oli jo rauhoittunut, mutta ottaessani häntä kädestä kiinni ja asettaessani sormeni ranteen iholle, saatoin tuntea pulssin lyövän lujaa.

”Oletko kunnossa?” Narcissa kysyi.

”Paremminkin olen voinut”, Andromeda hymähti vaisusti. ”Mutta ei tässä mitään, olen vielä ihan hyvässä kunnossa.”

”Oletko varma?” epäilin.

”Olen, olen”, Andromeda vakuutti nousten istumaan. ”Se tuli vain niin yllättäen, en olisi koskaan voinut edes kuvitella Bellan iskevän minua kidutuskirouksella. Minusta tuntuu... Minä luulen, että meidän kaikkien on parasta mennä nyt yläkertaan.”

Andromeda vilkaisi nopeasti oleskeluhuoneen tummaa, suljettua ovea ja nousi sitten horjuville jaloilleen. Narcissan tukiessa häntä siirryimme kaikki kolme yläkerran puolelle. Varmistin, että Andromeda pääsi turvallisesti omaan huoneeseensa ennen kuin itse menin Bellatrixin huoneeseen.

Kohotin taikasauvani, osoitin sillä itseäni ja mutisin loitsun. Hetkessä korvani kuuroutuivat. En tahtonut kuulla mitään siitä, minkä arvelin piakkoin tulevan, se sattui liikaa.

Siirryin sängylle istumaan. Vedin polveni vasten rintaa, kiedoin käteni jalkojeni ympärille ja koetin tuudittautua siihen uskoon, ettei mitään tapahtuisi. Aivoni sanoivat kuitenkin muuta. Jotakin oli meneillään, ja tiesin sen itsekin, vaikka kuinka koetin sitä kieltää.

Meni pitkän aikaa ennen kuin huoneen ovi aukeni, ja Bellatrix tuli sisään Narcissan tukemana. Vaalean tytön kasvot olivat hätääntyneet, siniset silmät tulvivat huolta ja pelkoa. Hän auttoi Bellatrixin sängylle viereeni. Heilautin taikasauvaani ja kuulin taas normaalisti.

”Tulisitko käymään tuossa käytävän puolella?” Narcissa pyysi hiukan epäröiden.

”Tietenkin”, myönnyin ja seurasin tyttöä pois huoneesta. ”Mitä on käynyt?”

”He tiesivät Bellan käyttäneen kidutuskirousta Medaan”, Narcissa sanoi hiljaa. ”Kyllä he sen tunnistavat. Mutta Bellaa ei lyöty. Sen sijaan... sen sijaan hän sai myös tuntea kidutuskirouksen aiheuttaman tuskan.”

”Ei!” henkäisin.

”Niin”, Narcissa myönsi. ”En ymmärrä tätä, en sitten lainkaan. Tällaista tämä on ollut aina. Minua pelottaa olla täällä. Pelkään, että joku päivä tapahtuu jotakin vielä kamalampaa. Ei Bella oikeasti tarkoita mitään pahaa kenellekään, hän sattuu vain olemaan hieman kiivaampi luonne.”

”Minä menen...” yritin, ”katsomaan, missä kunnossa hän on.”

”Tee se”, Narcissa sanoi.

Pujahdin takaisin huoneeseen. Bellatrix istui yhä sängyn reunalla, järkytys luettavissa selkeänä kalvenneilta kasvoiltaan. Menin hänen vierelleen, tartuin varovasti reiden päällä lepäävään käteen.

”Ina...” Bellatrix kuiskasi.

”Minä tiedän”, sanoin.

”Halaa minua”, Bellatrix pyysi.

Kiedoin käteni hiljaa tytön ympärille. Bellatrix ei vastannut halaukseen millään tavoin, mutta hän käpertyi vierelleni kuin turvaa hakien. Tyttö veti väristen henkeä.

”Ei ole enää mitään hätää”, kuiskasin rauhoittavasti. ”Sinä olet nyt turvassa.”

”Se sattui”, Bellatrix totesi värittömällä äänellä. ”Sinä et voi edes kuvitella... Se sattui niin paljon. Aivan kuin joku olisi yrittänyt polttaa minut sisältäpäin. Minä en halua.”

”Ei sinun tarvitsekaan”, lupasin. ”Kohta pääsemme taas takaisin kouluun, eikä sinulla ole enää mitään hätää.”

”Sinä vihaat minua”, Bellatrix tokaisi.

”Kuinka niin?” hämmennyin. ”Miksi minä nyt sinua vihaisin?”

”Sen vuoksi, mitä tein Medalle”, Bellatrix sanoi. ”Ja mitä melkein jo tein sinullekin.”

”En minä sinua vihaa”, totesin.

”Mitä sinä sitten tunnet minua kohtaan?” Bellatrix kysyi.

Olin pitkän aikaa hiljaa. Pyörittelin kysymystä päässäni koettaen löytää sopivia sanoja vastatakseni.

”Ina?” Bellatrix kysyi.

”Sinä ehkä...” mietin, ”pelotat minua. Sinun kiivas ja tulinen luonteesi saa minut hämilleni. Pelkään, että joku päivä teet suutuspäissäsi vielä jotakin harkitsematonta ja kadut sitä jälkeenpäin. Tänäänkin oikeasti pelkäsin sinun satuttavan Medaa pahasti.”

”Kai Meda on kunnossa?” Bellatrix varmisti.

”On kyllä”, myönsin. ”Et sinä häntä kovin pahasti onnistunut satuttamaan.”

”Minua pisti vain vihaksi niin paljon”, Bellatrix sanoi. ”Ja kaiken huipuksi Medan järkähtämätön rauhallisuus sai minut näkemään lähinnä punaista. Enkä edelleenkään hyväksy sitä, että hän tanssi sen kuraverisen kanssa. En todellakaan hyväksy sitä. Vielä minä -”

”Rauhoitu, Bella, rauhoitu”, tyynnyttelin. ”Mitään ei ole tapahtunut. Älä ajattele nyt tuollaista, ole vain ihan rauhassa.”

Bellatrix laski päänsä syliini. Silittelin hiljakseen hänen takkuisia kiharoitaan samalla hiukan niitä sormillani selvitellen. Bellatrix otti yhden kiharan käsiinsä ja pyöritteli sitä sormensa ympärille.

”Minä haluan pois täältä”, Bellatrix viimein kuiskasi.

”Sinä pääsetkin”, sanoin. ”Joku päivä pääset vielä lopullisesti pois täältä. Ei sinun tarvitse kestää tällaista. Sinä pääset pois, minä tiedän sen, Bella.”

”Pääsenkö varmasti?” Bellatrix kysyi.

”Pääset”, vakuutin.

”Kiva”, Bellatrix hymähti vaisusti ja vaikeni sitten taas hetkeksi. Hänen ilmeensä muuttui synkäksi, silmänsä tummuivat ja kasvoille lankesi varjo. ”Niin että hyvää joulua vaan teillekin.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 13/? ilmestynyt 30.8.
« Vastaus #71 : 30.08.2011 16:49:31 »
Vaikka mä kyllä arvelinkin, ettei Mustan perheen joulu varmana olekkaan se kaikkein tavanomaisin, niin tämä oli kyllä tosi.. hurja. Vaikka luku olikin aika paljon täynnä kaikkea, niin jostain kumman syystä (okei, huijaus, kyllä mä tiedän että miksi) mulle tuli ihan tosi ihana ja kiva ja jotenkin kumma fiilis, kun mä luin tätä sun tekstiä :) Ja toi alku oli aivan ihana :)

Lainaus
”Minä en ymmärrä teitä, en sitten lainkaan”, Andromeda sanoi.

hihi :D Musta tuntuu ettei tästä maailmasta niin kovin montaa ihmistä löydy, joka Bellaa ja Inaa nyt ihan täysin ymmärtäisi.. :)

Toi korujuttu oli muuten tosi jännästi keksitty. Tuskin kukaan on koskaan ennen keskinyt tehdä valaistusta siitä Bellan korusta, ja vaikka jotenkinhan toi nyt oli kuitenkin aika.. surullinen. Kun ottaa huomioon, miltä se Bellan koru nyt näyttää. Tästähän mä joskus tappelinkin sun kanssa, mutta silti :D Enkä mä tiedä, meneekö tämä samalla lailla kun kirjassa (ja tiettykin tolle on joku oma termi täällä, mutta kun en mä vaan ikinä niitä muista..) mutta jotenkin toi voisi vähän valaista siihen suuntaan. Jollain lailla mä haluaisin tietää jo valmiiksi, miten tää loppuu, mutta jotenkin taas en millään.

Lainaus
”Kun toinen unohtaa toisen, pää muuttuukin kalloksi."

Ja mä huomasin, että sä tosi hienosti kuvailet kanssa tuollasia tunnettiloja ja sitä, miten ihminen käyttäytyy vaikka raivostuessaan tai ollessaan tosi peloissaan tai jotain muuta. Ihan jotain pieniäkin eleitä, ja jotenkin tuntuu että voisi ihan helposti kuvitella saman tunnetilan vaikka itsellään. Aaww, vaikka Bella menikin aika pelottavaksi tossa jossain vaiheessa, niin loppua kohden kuitenkin vaan.. voi.

Lainaus
”Halaa minua”, Bellatrix pyysi.

Musta alkoi jostain kumman syystä tuntua, että mulla on nyt ilmeisesti paljon kaikkea sanottavana :D Ton kidutuskirouksen käsitteleminen ja muutenkin on kyllä sinäänsä rohkeaa, koska vaikka nyt ollaankin niin taikamaailmassa niin onhan se kyllä oikeesti tollanen aika kamalaa. Ja noi tyttöjen vanhemmat on kyllä aika.. kylmiä. Ja välinpitämättömiä. Ensin rangaistus ja sitten vasta Meda? Ei sillä, en mä halua mennä tuomitsemaan, mutta kuitenkin.

Lainaus
”Minä haluan pois täältä”, Bellatrix viimein kuiskasi.

”Sinä pääsetkin”, sanoin. ”Joku päivä pääset vielä lopullisesti pois täältä. Ei sinun tarvitse kestää tällaista. Sinä pääset pois, minä tiedän sen, Bella.”

Ja hei, älä koskaan ikinä unohda sitä että sä olet aivan ihana kanssa. Näitä kommentteja ei olisi edes olemassa, ellei olisi jotakuta, jonka tekstejä me saataisiin lukea. Kuuta isompi kiitos siitä, että sä olet olemassa ja että me saadaan lukea tätä ja tästä pätkästä ja kaikesta. Mä ihan kauheesti nyt odottelen jatkoa täällä, ruetaan vaan äkkiä siirtämään kelloa viikolla eteenpäin :) Kiitos !


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 13/? ilmestynyt 30.8.
« Vastaus #72 : 30.08.2011 20:16:03 »
Moi!

Tykkäsin luvusta paljon. Olit kuvaillut hyvin tunne tilat ja kaiken muunkin.
Pidin kovasti niistä koruista, ne oli ihanasti keksitty!

Rouva ja herra Musta oli tässä jotenkin... pelottavia. Ja Bella oli pelottava, kun hän suuttui ja kidutti Medaa.
Ina oli ihana, kun ei suuttunut, vaan tuki Bellaa.

Lainaus
''Halaa minua”, Bellatrix pyysi.
Tämä oli jotenkin niin ihana kohta, tiedä sitten miksi.

Ääh, mä en tiedä mitä mun pitäs tässä oiekin sanoo!
Pidin tästä paljon, odottelen innolla jatkoa.

Kiittän ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 13/? ilmestynyt 30.8.
« Vastaus #73 : 31.08.2011 14:53:28 »
Oi, ihania lukuja nämä molemmat! Bellatrix on tosiiankin hieman liian tulinen luonteltaan, kuten tuossa toisessa luvussa selvästi todetaan. Onneksi medalle ja Bellalle ei kuitenkaan käynyt kovinkaan pahasti...

Lainaus
”Minä haluan pois täältä”, Bellatrix viimein kuiskasi.

”Sinä pääsetkin”, sanoin. ”Joku päivä pääset vielä lopullisesti pois täältä. Ei sinun tarvitse kestää tällaista. Sinä pääset pois, minä tiedän sen, Bella.”

”Pääsenkö varmasti?” Bellatrix kysyi.

”Pääset”, vakuutin.

”Kiva”, Bellatrix hymähti vaisusti ja vaikeni sitten taas hetkeksi. Hänen ilmeensä muuttui synkäksi, silmänsä tummuivat ja kasvoille lankesi varjo. ”Niin että hyvää joulua vaan teillekin.”

Jostain syystä tykkäsin todella paljon tämän vimeisen luvun lopetuksesta.Se oli vain niin kaunis...

Odotan innolla jatkoa!  :) :) :)

Hermione

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 13/? ilmestynyt 30.8.
« Vastaus #74 : 31.08.2011 23:16:22 »
Aivan järkyttävä, mutta hyvä luku. Pelottava toi kidutuskirous juttu. En tiedä miksi, mutta jotenki Bella ansaitsi sen.
Pari virhettä löyty, mutta näin kännykällä en pysty/on vaikeaa löytää ne uusiks ja kopioida...

Mut jatkoo oottaes!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 14/? ilmestynyt 6.9.
« Vastaus #75 : 06.09.2011 10:53:15 »
Silli: Mä tiesin, että sä huijasit. Kyllä sä osaat näemmä kilometrikommenttejakin kirjottaa. Inan ja Bellan maailmaa ei ymmärrä kukaan - paitsi ehkä minä :) Mähän sanoin sillon joskus, että mulla on hieno logiikka siihen Bellan koruun. Se on ihan loistava, nyt ei enää kannata kiistää mun nerouttani ;) Herra ja rouva Musta on aina olleet mun mielestä semmosia kylmiä ja etäisiä. Mä luulen, että vastaavaa on tapahtunut ennenkin ja silloin Meda ja Cissy on pitäneet huolen toisistaan :)
Natte: Bella on aina vähän pelottava, sen takia Inakin sanoi, että Bella hieman ehkä pelottaa häntä. Mutta Bella on Bella, pitää ymmärtää, äkkipikainen, kiivas ja tulinen, eikä aina ajattele ennen kuin toimii. Ja toi "Halaa minua" -kohta on ehkä oma suosikkini koko luvusta :)
Bea: Herra ja rouva Mustasta selitinkin jo tuossa vastauksessa Sillille, joten ohitan sen nyt kokonaan :) Koru oli aivan tarkoituksella laitettu hieman samankaltaiseksi kuin Bellan koru elokuvissa. Se viittaa myös mahdollisesti tulevaan. "Kun toinen unohtaa toisen, pää muuttuukin kalloksi." Ja sitten kun alkaa ajatella, miltä Bellsin koru näyttää elokuvissa niin.. Aww, Saksikäsi Edward.. Mulle ei saisi puhua siitä tietyistä syistä ;) Ja et muka onnistunut pitkän kommentin kirjottamisessa? Mun mielestäni kun tuo näytti aika pitkältä. Äläkä sinä väitä vastaan, koska vastaanväittäminen on mun alaani. Mur :)
Hermione: Joo, Bella on kyllä aikas temperamenttinen neitokainen, joka ei oikein hyvin sovi perheen hillittyyn kuvaan. Josta tulikin mieleen, että hyi, vihaan sen vanhempia yli kaiken. Meda ja Bella tais kumpikin loppujen lopuks selvitä lähinnä pahimman sortin järkytyksellä. Ja niin, toi lopetus. Ehkä se Bella vielä joku päivä pääsee sieltä pois :)
Giril: Bellan ja Inan ystävyyttä (ja rakkautta) on aivan käsittämättömän ihana kirjoittaa, joten kiva kuulla, että se kuulostaa aidolta. Bella on toisinaan vähän pelottava, eritoten suuttuessaan. Mutta vielä pelottavampi on herra Musta ja oikeasti vihaan sitä miestä varmaan enemmän ku mitään muuta. Ja Bellan vika lause, kyllä, mä ainakin näen sen jollakin tavoin hauskana. Tai silleen sarkastisena tai jotain :)
Anturajalka93: Ehkä mun on pakko nyt myöntää, että tää sitten oli järkyttävä luku. Okei, mä järkytyin itsekin tätä kirjoittaessani, että laitoinko mä oikeesti ihmiset sinne kiduttamaan toisiaan. Hyi kamala. Ehkä Bella tavallaan ansaitsi sen, koska teki saman Medalle, mutta silti. Miun käy niin kauheasti vaan toista sääliksi ja tekisi mieli mennä sinne ja halata sitä ja ottaa syliin tai jotain, en mä tiedä :)

A/N: Arvatkaa mitä? Aivan, näistä hyppytunneista ei vieläkään ole mitään iloa (paitsi se, että pääsen aina laittelemaan uusia lukuja ja ostamaan teetä). Ja mun tekisi mieli tehdä jotain, mutta kun en oikeesti jaksa enkä osaa, joten nyt laitan vain tämän luvun :)



Neljästoista luku
Koskaan sitä ääneen sano en



Narcissa seurusteli Rabastan Lestrangen kanssa. Tuo totuus, jota olin joulutanssiaisista lähtien arvuutellut, tuli pian vastaan palatessamme lomalta takaisin kouluun. Heidät saattoi nähdä yhdessä lähestulkoon kaikkialla. He söivät yhdessä, istuivat iltaisin sylikkäin oleskeluhuoneessa. Kumpikin, eritoten Narcissa, näytti onnelliselta. Tyttö suorastaan säteili.

Bellatrix ei ollut iloinen tuosta uutisesta, ei sitten lainkaan. Hän jaksoi edelleen kinata kanssani siitä, kuinka Rabastan pilaisi Narcissan onnen. Minä tyrmäsin koko ajatuksen huomauttamalla, että jos Bellatrix jotakin tekisi, saisi hän kaikkien vihat niskoilleen, ettei aina tarvinnut olla puuttumassa toisten asioihin.

Sen jälkeen asiasta ei enää puhuttu. Kuten sen pienen välikohtauksenkaan jälkeen ei oltu enää edes mainittu Andromedaa ja Tediä. Ainoa muutos oli se, ettei Bellatrix suostunut enää puhumaan kummallekaan pikkusiskoistaan, ainoastaan silloin tällöin loi näihin päin pahoja silmäyksiä. Silloin ajattelin aina, että jos katse voisi tappaa, olisivat Andromeda ja Narcissa jo olleet vainaita.

Mutta niinä hetkinä, kun Bellatrix sai olla kanssani aivan kahden kesken, kaikki muut ajatukset tuntuivat kaikkoavan hänen mielestään. Niinä hetkinä hänelle ei ollut olemassa ketään muuta kuin vain me kaksi.

Tammikuun vaihtuessa helmikuuksi ei Bellatrix tuntunut enää vähää välittävän Narcissasta ja Rabastanista. Aivan normaaliin tapaan hän jutteli ja kinasteli taas pikkusiskojensa kanssa, mutta käyttäytyi ehkä hieman oudosti. Bellatrix ei enää yrittänyt kirota jokaista vastaantulevaa ihmistä, joka vain jostain syystä sattui häntä ärsyttämään – vaikka sitten pelkällä olemassaolollaan. Hän muuttui muutenkin hieman rauhallisemmaksi, kielenkäytöstäkin tuli huomattavasti hillitympää.

Oikeastaan Bellatrixista tuli outo. Olin niin tottunut kiivaaseen, äkkipikaiseen luonteeseen, etten ollut enää tuntea muuttunutta ystävääni. Hän oli kerta kaikkiaan kuin toinen ihminen.

Muutkin kuin minä pistivät tuon suuren muutoksen merkille, mutteivät sanoneet mitään. Kaikki pysyttelivät hiljaa, mutta saatoi huomata joidenkin toisinaan luovan Bellatrixin puoleen ihmetteleviä katseita.

Oli myös asia, mitä en huomannut. Olin itsekin muuttunut palattuani joululomalta. Kaikki siellä tapahtunut, se mihin kaikki olikaan johtanut, oli muuttanut minua. Vaikken vielä osannutkaan sitä sillä tavalla ajatella, tuntui nyt jo edes jollakin tavoin luontevalta seurustella toisen tytön kanssa. En silti kyennyt täysin käsittämään tapahtunutta, eihän se vain millään muotoa voinut olla mahdollista.

Se kuitenkin oli, kuten muutamaa päivää myöhemmin sain huomata istuskellessani oleskeluhuoneen sohvalla katselemassa lumoutuneena liekkien tanssia tulisijassa.

”Ina?” joku huhuili. ”Onko siellä ketään?”

Hätkähdin ja käänsin katseeni Andromedaan, jonka käsi huitoi edessäni kuin minua herätellen. Tytön ruskeat hiukset oli punottu siistille ja paksulle letille niskaan ja se sai hänet näyttämään oudolta, sillä olin tottunut näkemään hänet hiukset vapaina.

”Sanoitko sinä jotakin?” kysyin.

”En mitään erikoista”, Andromeda totesi. ”Mietin vain sinua. Sinusta on tullut viime aikoina niin hiljainen, näytät jatkuvasti miettivän jotakin. Hymyilet itseksesi ja huokailet hiljaa, olet aivan omissa maailmoissasi. Oletko sinä rakastunut?”

”Rakastunutko?” häkellyin. ”Minä?”

”Niin”, Andromeda nyökkäsi. ”Älä viitsi, kyllä minä nyt rakastuneen ihmisen tunnistan sellaisen nähdessäni. Ja sinusta se paistaa selkeänä esille.”

”Miten muka?” kysyin. ”Miten voit tietää, millainen on rakastunut ihminen? Vai oletko sinä itsekin kenties rakastunut ja sen vuoksi tiedät?”

”Minä...” Andromeda meni täysin hämilleen ja punastui rajusti. ”Enhän minä... tai... no... Ehkä minä sitten olen... rakastunut.”

”Kuka on tuo onnellinen poika?” kysyin.

”En minä voi sitä sanoa”, Andromeda totesi vältellen.

”Sano vain”, kehotin.

Andromeda puri huultaan epävarmana tuoden mieleeni lähinnä Bellatrixin. Näillä kolmella siskoksella oli ilmeisestkin kaikilla tapana epäröidessään ja hermoillessaan jostakin purra huultaan sillä tietyllä tavalla. Siitä näki, että he todellakin olivat sukua toisilleen.

”Hyvä on”, Andromeda viimein myöntyi. ”Mutta vain jos lupaat olla kertomatta Bellalle.”

”Minä lupaan”, sanoin.

”Hän on...” Andromeda aloitti, mutta juuri silloin joukko tyttöjä kulki ohitsemme. Andromeda vilkaisi heitä epäluuloisena. Menin lähemmäs häntä, ja Andromeda kumartui korvani juureen, madalsi äänensä kuiskaukseksi. ”Ted Tonks.”

”Ted Tonks?” kysyin. ”Mutta -”

”Hsh”, Andromeda hyssytteli ja vilkaisi taas meidät juuri ohittaneita tyttöjä. ”Tiedän, hän on jästisyntyinen, mutta minä rakastan häntä, ja hän minua. En vain tiedä, mitä tekisin. Joutuisin jättämään kotini, jos seurustelumme paljastuisi.”

”Niin”, sanoin. ”Mutta älä huoli, minä en ainakaan kerro asiasta yhtään kenellekään – en etenkään Bellalle.”

”Kiitos”, Andromeda hymähti vaisusti. ”Pelkään vain sitä hetkeä, kun he saavat tietää. He eivät hyväksyisi tätä, eivät sitten millään. Mutta minä oikeasti rakastan häntä.”

”Uskon sen”, totesin. ”Tämä asia pysyköön siis meidän kahden välisenä salaisuutena.”

”Kiitos, Ina”, Andromeda sanoi luoden minuun kiitollisen katseen. ”Sinä olet niin kiltti. Sinuun voi aina luottaa. Vaikka oletkin Bellan ystävä, et silti kerro hänelle. Et kertonut silloin ennen tanssiaisiakaan minun tai Narcissan pareista, kun pyysimme sitä. Harvaan ihmiseen voi luottaa niin hyvin kuin sinuun.”

”Henkilö, jota luulin ystäväksi, petti minut kaksi kertaa”, totesin. ”Sen jälkeen vannoin, etten itse koskaan tekisi kenellekään samalla tavoin. Sen päätökseni olen myös tähän päivään saakka pitänyt. En minä halua pettää kenenkään luottamusta, sillä tiedän, miten pahalta se tuntuu.”

”Ymmärrän”, Andromeda sanoi. ”Mutta entäs sinä itse? Kuka on sinun sydämesi valittu?”

”Oletko nähnyt Bellaa?” kysyin kuin en olisi kuullutkaan Andromedaa. ”Hän on kadonnut jonnekin aivan mystisesti. En tiedä, missä hän on.”

”En minä tiedä”, Andromeda sanoi. ”Oletko muuten huomannut, että hänkin on tullut aivan hassuksi? Ei kai Bella vain ole rakastunut?”

”Jaa”, tuumasin. ”Enpä tiedä. Ehkä sitten, jos niin luulet.”

”Kun hän on nykyään koko ajan niin käsittämättömän hyväntuulinen, eikä tunnu lainkaan välittävän, jos joku hieman kiusoittelee häntä”, Andromeda totesi. ”Ihan kummallista. Ennen hän olisi vähintäänkin heittänyt pari kiukkuista kirousta kiusoittelijan niskaan. Ei enää. Ei siihen voi muutakaan syytä olla kuin se, että hän on rakastunut. Tiedätkö sinä asiasta mitään?”

”En kai”, sanoin. ”Miten minä voisin tietää?”

”Koska te olette nykyään lähes erottamattomat, kuin kaksoset”, Andromeda puuskahti. ”On perin outoa, jos jossain näkee toisen ilman toista – niin kuin nytkin. Joulusta saakka olette olleet aina yhdessä.”

”No jaa”, totesin. ”En tiedä, mistä se johtuu. Bellalla ei ole oikein ollut tovereita ikäisissään koskaan ja nyt kun minä olen täällä niin... No, en tiedä.”

”Niin, niin tietenkin”, Andromeda myönsi. ”Siitä sen täytyy johtua. Mutta minusta on vain hyvä, että Bellalla on nyt ystävä. Joku, joka oikeasti välittää. Hän on ollut koko elämänsä yksin, ilman oikeaa ystävää. Ja sitten tulit sinä. Bella oikeasti tuntuu nauttivan seurastasi. Eikä oikeastaan missään voi nähdä toista ilman toista. Paitsi nyt, mutta tajuat varmaan, mitä ajan takaa.”

”Luulisin tajuavani”, sanoin. ”Bellakin on ollut minulle hyvä ystävä täällä. Kuten olette olleet sinä ja Cissykin. Mitä nyt Bellan kanssa satumme aina välillä tappelemaan tai kiusaamaan toisiamme niin silti. Minulla ei ole koskaan ollut hänen kaltaistaan ystävää. Hän on onnistunut saamaan minut paljon rohkeammaksi ja puheliaammaksi kuin mitä ennen olen ollut.”

”Sinäkin olet muuttanut Bellaa”, Andromeda naurahti. ”Sinun seurassasi hänestä tulee paljon hillitympi ja rauhallisempi.”

”Ehkä niinkin”, hymähdin. ”Mutta minä voisin tästä kyllä pikkuhiljaa lähteä nukkumaan, olen niin väsynyt pitkän koulupäivän jälkeen.”

”Mene ihmeessä”, Andromeda kehotti. ”Muutenkin olet hieman vaikuttanut siltä, että nukahdat kohta siihen pystyyn.”

”Hyvin mahdollista”, totesin ja nousin ylös. ”Hyvää yötä.”

”Hyvää yötä”, Andromeda sanoi.

Menin makuusaliin, vaikkei minua todellisuudessa nukuttanut juuri lainkaan. Arvelin kuitenkin löytäväni Bellatrixin sieltä. Ja arvaukseni osuivat täysin nappiin avatessani makuusalimme oven ja astuessani sisään.

”Mietinkin, missä ihmeessä sinä oikein olet”, totesin huomatessani Bellatrixin istumassa sängyllään. ”Olisi pitänyt arvata, että olet täällä.”

”Missä sinä sitten olit?” Bellatrix kysyi.

”Oleskeluhuoneessa juttelemassa Medan kanssa”, kerroin. ”Lähdin pois sillä tekosyyllä, että minua nukuttaa.”

”Tule sitten nukkumaan minun kanssani”, Bellatrix pyysi.

”Et kai sinä oikeasti luule, että minua väsyttää?” kysyin.

”Sinut tuntien sinua ei väsytä”, Bellatrix totesi. ”Tule silti, sillä minua väsyttää.”

”Hyvä on”, myönnyin ja olin hetken aikaa hiljaa. ”Meda muuten epäilee jotakin.”

”Ei se mitään”, Bellatrix hymähti. ”Tule nyt niin mennään nukkumaan.”

”Odota nyt hetki”, pyysin. ”Minä nimittäin en aio nukkua kouluvaatteet päällä.”

”Vauhtia sitten”, Bellatrix hoputti. ”En minä nyt ikuisuutta voi pitää silmiäni auki.”

”Ei se mitään”, hymähdin. ”Saisin kerrankin nukkua yöni rauhassa sinulta, aivan omassa sängyssäni.”

”Ina”, Bellatrix totesi.

”Hyvä on, hyvä on”, naureskelin hänen vakavuudelleen. ”Yritän olla mahdollisimman nopea. Malta nyt odottaa edes sen aikaa, että saan yömekon päälleni.”

Ja Bellatrix odotti, hieman kärsimättömästi tosin. Hän naputteli hermostuksissaan sänkynsä pienoja koettaen pitää itsensä hereillä. Kun olin saanut vaatteet vaihdetuksi ja hiukseni letitettyä, otin oman tyynyni, vedin sänkyni ympäriltä verhot kiinni ja menin Bellatrixin sängylle.

”Johan kesti”, Bellatrix tokaisi.

”No voi anteeksi”, sanoin liioitellusti. ”Laittaisitko verhot kiinni?”

”Miksi?” Bellatrix kysyi.

”Kyllä sinä tiedät”, totesin. ”Laita ne nyt vain tai menen omaan sänkyyni nukkumaan.”

”Hyvä on, minä laitan”, Bellatrix myöntyi ja veti verhot kiinni. ”Oletko nyt tyytyväinen?”

”Olen”, hymyilin ja pujahdin peiton alle. Hetken kuluttua sain Bellatrixin viereeni. Hän katsoi minua hiukan myrtyneenä. ”Älä viitsi. Sinä tiedät varsin hyvin, miksi tahdon pitää nuo verhot kiinni.”

”Niinhän minä tiedän”, Bellatrix huokaisi. ”Ei se minua haittaa, mutten vain jaksa ymmärtää, miksi sinä olet koko ajan niin varovainen tämän suhteen.”

”Koska minua epäilyttää vieläkin”, totesin. ”En suostu uskomaan, että tätä kovinkaan hyvällä katsottaisi.”

”Niin no, ehkei sitten”, Bellatrix myönsi. ”Mutta minä kyllä oikeasti nukahdan parin sekunnin päästä, joten en jaksa alkaa nyt väitellä sinun kanssasi. Hyvää yötä, Ina.”

”Hyvää yötä, Trixie”, hymähdin.

”Hemmetti sinun kanssasi”, Bellatrix manasi. ”Kiusaat minua tahallasi. Tiedät, kuinka minä vihaan sitä, että minua kutsutaan tuolla nimellä.”

”Niin tiedänkin”, sanoin. ”Sen takia minä sinua sillä tavoin kutsunkin. Olet oikeassa, kiusaan sinua tahallasi.”

”No niin, tiesin sen”, Bellatrix tokaisi. ”Aina sinä olet minua kiusaamassa.”

”Ja sinähän et sitten minua koskaan, vai?” kysyin.

”En tietenkään”, Bellatrix sanoi. ”Miksikäs minä nyt sellaista?”

”Niin”, myönsin. ”Eihän nyt pieni, kiltti Trixie sellaista tekisi.”

”Pah, ole jo hiljaa”, Bellatrix käski. ”Minä käyn nyt nukkumaan.”

”Selvähän se”, sanoin. ”Hyvää yötä, Bella.”

”Tulihan se sieltä”, Bellatrix hymähti ja painoi pienen suudelman huulilleni. ”Hyvää yötä.”

Bellatrix kääntyi kyljelleen. Painauduin vasten hänen selkäänsä ja otin tyttöä kädestä kiinni. Ei tosiaan kulunut kuin se pari sekuntia niin Bellatrix oli jo täydessä unessa. Itse valvoin vielä pitkän aikaa, varmasti lähemmäs tunnin hengittäen hiljaa hänen hiuksiinsa ennen kuin nukahdin.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 14/? ilmestynyt 6.9.
« Vastaus #76 : 06.09.2011 15:09:43 »
Eka!

Iiiiihana luku! Siis suhteiden kannalta. Jotenkin olen tottunut liikaa toimintaan, ku ropettamises on ollu koko ajan toimintaa. Joo, ropetan ensi kertaa elämässäni demi.fi:n sivustolla :D
Mutta joo, mielestäni oli täysin virheetön teksti, ainakaan en huomannut mitään.

Ja jatkoa oottaessa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 14/? ilmestynyt 6.9.
« Vastaus #77 : 06.09.2011 15:54:01 »
Whiii, et usko kuinka kivaa on tulla kotiin kemiankaksoistunnilta ja päästä lukemaan uutta lukua :) ja syömään muovirasian makusia mustikoita, mutta se ei tainnut olla kauhean oleellinen asia :D Tää oli ihana luku ja tykkäsin eteenkin tosta kohdasta, jossa Meda kertoi juuri Inalle :) Ja onhan noi Bellasöpöilytkin toki aina söpösiä!

Lainaus
vaikka sitten pelkällä olemassaolollaan.

Mä voin niin kuvitella kun yhtäkkiä joku randomi saa ykskaks kirouksen niskaansa ja Bella siihen tokaisee vaan että joo sori, sä olit niin ärsyttävästi siinä tai jotain :D

Lainaus
ainoastaan silloin tällöin loi näihin päin pahoja silmäyksiä.

Haha, mä jouduin lukemaan ton lauseen ehkä noin viisi kertaa kun mä aloin miettiä, että millä ja missä kohtaa Bella oikein löi :D En mä kyllä tajua, miten se tähän liittyy, mutta joka tapauksessa :D sitten mä taisin tajuta, että mä luin ehkä väärin.. :D

Lainaus
Andromeda ja Narcissa jo olleet vainaita.

Mä en oo paras tälläsistä ilmottamaan, koska mun kieli on mietä on, mutta musta tuntuu että toi ei oo vainaita vaan vainaa. Tai siis jos vaikka aattelee että ”He kaikki olisivat olleet vainaa”, tai jotain. En mä sitten tiedä kumpi on oikein, mutta toi jotenkin vaan pisti silmään ja musta on hauskaa joskus hoksata näitä :D

Ja joo, mutta tää oli kyllä tosi ihanainen luku :) kiiiiiiiiiiiiiiiitos sulle tästä ja olet ihana! ♥ Ja hei, enhän mä sun nerouttasi oo mennykkään kiistämään :D Ja jos olen niin sitten tahattomasti ja vahingossa ;) sähän olet nero, mikäpä muukaan :)

Anturajalka, demputtajathan on ihania :D
« Viimeksi muokattu: 06.09.2011 15:56:02 kirjoittanut Lumille »


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 14/? ilmestynyt 6.9.
« Vastaus #78 : 06.09.2011 21:06:35 »
Aww...

Olipas suloinen luku. Tykkäsin oikein oikein kovasti.

Meda on joku tietäjä, (''Minä en arvaa Arkhimedes, minä tiedän!'' -Merilin. En kyllä tiedä mistä tuo tuli mulle mieleen, mutta oli pakko sanoa) arvasi noin hyvin, että Ina ja Bella ovat kumpanenkin rakastuneet - tai no toisaalta: sitä mitä normaalimpi yrittää olla, sitä omituisempi on, kunten Nuuskamuikkunen sanoi.

On Ina ja Bella kyllä supersuloisia yhdessä. Mä olen täällä ihan aww...

En osaa sanoa enää kuin: Odotan innolla jatkoa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Minne tuuli kuljettaa [K13] luku 15/? ilmestynyt 13.9.
« Vastaus #79 : 13.09.2011 09:44:07 »
Anturajalka93: Jee, kivaa että olet tykännyt. Merkittävä suhteiden kannalta tosiaan, kun vielä toistaiseksi kuviot on pysyneet edes jollakin tavoin selvinä.. :) Haa, mun kaveri demittää aina tunneilla (ainakin kuuleman mukaan kemian tunneilla, koska siellä hän ei voi nauttia mun hienosta seurastani ;) )
Silli: Hrr.. Kemian kaksoistunteja kauhulla muistellen.. No ei, mutta on kiva, ettei sitä kemiaa enää ole. Medan on ehkä helppo luottaa Inaan, koska tämä on häntä vanhempi ja ehkä hieman eräänlainen isosiskon kaltainen ihminen. Onhan toki Bella, mutta Bella nyt on mitä on :)
Giril: Ina on ehkä hieman sellainen henkilö, keneen on helppo luottaa, jonka vuoksi hänelle salaisuudet kerrotaankin. Siinä tosin on vain se ongelma yleensä, ettei henkilö, jolle uskodutaan, pysty välttämättä aina kovinkaan hyvin uskoutumaan muille, jonka vuoksi hänelle kasautuu henkisiä paineita. Bella ja Ina on aikas söpöjä, kun ne on rakastuneita :)
Natte: Totta kai Meda nyt on tietäjä, kuinkas muutenkaan ;) Mutta toisaalta sen ehkä huomaa niin helposti, kun kumpikin on muuttunut niin paljon joulun jälkeen, että tyhmempikin tajuaa, että jotakin nyt on tapahtunut :)
Bea: Joo, toki pitää välistä olla vähän rauhallisempaa ja tämmöstä, kun viimeks on lähinnä vaan angstattu ja tapeltu vähän liikaakin.. Ina on sellainen, että tulee hyvin toimeen oikeastaan kaikkien kanssa. Tai ainakin yrittää parhaansa mukaan tulla. Meda ja Ted on aika söpö pari. Ja toi Cissy ja Rabastan.. No, onhan se Lucius toki siellä jossakin, mutta Cissyn huomio kiinnittyy vain Rabastaniin. Ja tämä asiahan on koko loppuficin (tai ainakin melkein) kannalta huomattava asia ;) Ja jep, Bella is in love :)

A/N: Bellatrix on kiltti lapsi. Tosi kiltti. Bellatrix ei ikinä kiukuttele.
P.s. Huomatkaa uusi banneri :) sennalla oli tylsää keskellä yötä..




Viidestoista luku
Kun varjot vajoavat veteen



Huulet hamusivat toisiaan, kädet liikkuivat hiljakseen keholla. Tunsin minua vasten painautuneen tytön kiharoiden kiertyvän sormieni ympärille. Kiviseinä selkääni vasten oli kylmä, mutten jaksanut välittää siitä vähääkään. Tahdoin keskittyä hetkeen, siinä ja nyt.

”Ai, anteeksi”, joku tirskahti lähistöllä.

Bellatrix vetäytyi kauemmas, kun käänsin katseeni sivulle heräten samalla takaisin todellisuuteen. Vajosin tuolilleni istumaan, kun näin Chloen, yhden makuusalimme kolmesta muusta tytöstä, katselevan kirjahyllystä jotakin. Hän lähestyi hitaasti hiukan huvittunut ilme päivettyneillä kasvoillaan.

”Oletteko te nähneet missään sitä liemien kirjaa?” Chloe kysyi. ”Sitä, missä kerrottiin elävien kuolleiden juomasta. Minun pitäisi kirjoittaa huomiseksi essee professori Kuhnusarviolle, mutten löydä sitä kirjaa mistään. Niin että onko teillä mitään tietoa siitä?”

”Ei kai...” mietin. ”En minä ainakaan ole sitä tarvinnut. Oletko sinä nähnyt sitä, Bella?”

”En ole”, Bellatrix tokaisi hypäten pöydän reunalle istumaan ja heilutellen jalkojaan hermostuneena ilmassa. ”Mutta tuskin sitä nyt ainakaan tästä väliköstä löytää.”

Bellatrix katsoi Chloeta haastavasti silmiin.

”Ei sitä tiedä, vaikka löytäisikin”, Chloe sanoi välinpitämättömänä. ”Joko te muuten olette aloittaneet lukemisen S.U.P.E.R. -kokeisiin?”

”Mitä se sinulle kuuluu?” Bellatrix kysyi.

”Kysyinpähän vaan”, Chloe totesi. ”Niin oletteko te?”

”Ei kuulu -” Bellatrix aloitti.

”Bella, ole jo hiljaa”, käskin ja käännyin sitten Chloen puoleen. ”Emme me ole. Oletko sinä sitten?”

”En”, Chloe sanoi. ”Luulen, ettei varmaan kukaan ole.”

”Hyvin mahdollista”, myönsin.

Ihmettelin, kuinka Chloe nyt oli niin kiinnostunut, aiemmin hän oli tuskin puhunut minulle. Vastauksen äänettömään kysymykseeni sain kuitenkin aivan pian.

”Onko teillä kahdella jotakin...” Chloe kysyi hiukan epäillen, ”jotakin juttua keskenänne...?”

”Mitä se sinulle kuuluu?” Bellatrix kivahti toistamiseen.

”Kunhan kysyin”, Chloe totesi. ”Mietin vain. Ei siinä mitään, ei tarvitse vastata, mutta aika moni asia on kyllä jo helposti pääteltävissä...”

”Häivy, Warren”, Bellatrix tokaisi tylysti. ”Meistä kumpikaan ei ainakaan minun tietääkseni pyytänyt sinua jäämään seuraamme, joten ala laputtaa.”

”Menenhän minä”, Chloe sanoi. ”Niin ja muuten, Davina, voisitko sinä auttaa minua tuon yhden taikaeläintenhoidon läksyn kanssa jossakin vaiheessa?”

”Äsken sinä vielä etsit kirjaa liemistä”, Bellatrix huomautti. ”Nyt kaipaatkin apua aivan toiseen asiaan.”

”Niin, koska minulla on kirjoitettavana essee sekä myöskin tehtävänä taikaeläintenhoidon läksy, jota en täysin ymmärrä”, Chloe sanoi. ”Oletko sinä aivan typerä? Tuletko jossakin vaiheessa, Davina?”

”Tietenkin”, lupauduin. ”Jos minä tulen vaikka heti vilkaisemaan sitä.”

”Sinähän et mene yhtään minnekään”, Bellatrix käski.

”Ja sinähän et minua määräile”, huomautin. ”Minä saan mennä ja tulla miten minua huvittaa. Minun elämäni, minun päätökseni.”

Bellatrix katsoi minua myrtyneenä, kun nousin ylös ja katosin Chloen kanssa kirjahyllyjen väliin. Chloe johdatti minut omaan pöytäänsä, jossa jo hänen ystävänsä Melissa ja Nicola odottelivat. Heidät nähdessäni jähmetyin paikoilleni.

”No?” Chloe kysyi. ”Mitä nyt?”

”Ei mitään”, sanoin hiljaa. ”Ajattelin vain... Äh, ei mitään. Missä asiassa sinä tarvitsit apua?”

”Tule tänne istumaan”, Chloe kehotti ja viittasi ainoaan vapaaseen tuoliin hypähtäen itse samalla pöydän reunalle istumaan.

Tottelin kehotusta hieman epäröiden. Chloe otti taikaeläintenhoidon kirjan syliinsä ja selaili hetken aikaa hiljakseen sen sivuja.

”Mitä sinun ja Mustan välillä on?” hän kysyi kuin ohimennen kohottamatta edes katsettaan kirjasta.

”Kuinka niin?” epäilin.

”Ei mitenkään”, Chloe sanoi huolettomasti. ”Tai siis... No, kyllähän minä teidät näin. Teillä on jotakin juttua keskenänne, eikö olekin?”

”Kuten Bella sanoi”, totesin kylmän rauhallisena, ”asia ei millään tavoin kuulu sinulle tai kenellekään teille. Jos meillä on jotakin juttua, on se minun ja Bellan välinen asia, jonka ei ketään muuta pitäisi liikuttaa millään tavoin.”

”Ei se minua liikutakaan”, Chloe sanoi. ”Jäin vain miettimään asiaa, kun näin teidät kaksi tässä äskettäin melkoisen läheisissä merkeissä.”

Chloe vilkaisi merkitsevästi Melissaa ja Nicolaa, jotka hymyilivät tietäväisinä. Aloin tulla hieman levottomaksi ollessani siinä heidän ympäröimänä, keskellä kysymyksiä, joihin en tahtonut vastata, mutta jotka saivat korvani kuumottamaan.

Minä en suostunut vastailemaan Chloen esittämiin kysymyksiin, enkä kuuntelemaan hänen sanojaan. Hän yritti kertoa, kuinka Bellatrix jatkuvasti valehteli minulle päin naamaa, kuinka minun ei kannattaisi luottaa. Lisäksi hän koetti udella minusta ja Bellatrixista, mutta mitään en suostunut kertomaan.

Viimein Chloe tarttui hieman turhautuneena leukaani ja käänsi hitaasti kasvoni itseensä päin. Pysyttelin varuillani, mutta pakottauduin kohtaamaan hänen silmänsä. Chloe hymyili herttaisesti, mutta hänen silmissään oli pirullinen tuike. Hän veti taikasauvansa esiin ja painoi sen vasten kaulaani.

”Sinun kannattaisi oikeasti kuunnella ja vastata rehellisesti”, hän sanoi hiljaa.

Chloe alkoi kuljettaa taikasauvaansa hiljakseen pitkin leukaperiäni. Tunsin kivun, kun ihoni repeytyi rikki sitä mukaa kuin hänen taikasauvansa eteni. Purin hammasta. En antaisi heille sitä tyydytystä, että näyttäisin minuun sattuvan.

”Voisin vaikka vannoa, että Mustalla on joku toinenkin suhde samaan aikaan sinun kanssasi”, Chloe sanoi kuin ohimennen.

”Mitä tarkoitat?” kysyin terävästi.

”Ei kai sinua vain kiinnosta?” Chloe kysyi hymyillen ovelasti.

”Chloe tarkoittaa sitä”, Nicola sanoi, ”ettei Musta vain yksinkertaisesti osaa edetä hitaasti kuten sinä. Kyllä sinä olet takuulla nähnyt, kuinka häntä polttelee, kuinka hän ei malttaisi pitää näppejään kurissa. Mutta silti hän tekee sen. Häntä ottaa päähän, kun sinä et tahdo edetä yhtään pidemmälle. Hän on puutteessa, joten aivan takuulla pettää sinua jonkun kanssa.”

”Mutta Bella rakastaa -” yritin.

Kaikki kolme tyttöä tyrskähtivät ääneen. Nicola taivutti päätään taaksepäin ja nauroi riemastuneena.

”Bellatrix Musta ei osaa rakastaa”, hän totesi. ”Emme me pakota sinua uskomaan, mutta näin asia vain todellisuudessa on. Joku päivä sinunkin silmäsi aukenevat, kun löydät hänet pettämästä sinua Rabastan Lestrangen kanssa.”

Nyt oli minun vuoroni tyrskähtää.

”Rabastan Lestrangen?” kysyi huvittuneena. ”Te ette voi olla tosissanne. Bella lähinnä vihaa Rabastania ja ylipäätään muutenkin sitä, kuinka pojat pyörivät hänen ympärillään.”

”Niin sinä luulet”, sanoi tähän saakka hiljaa pysytellyt Melissa. ”Usko pois, me olemme tunteneet Mustan kauemmin kuin sinä. Todellisuudessa hän on vain erittäin mielissään nuorten miesten huomiosta. Lestrange on pyörinyt hänen ympärillään nyt lähestulkoon kaksi vuotta, ja Musta on aina ollut valmiina hyppäämään sänkyyn lähestulkoon jokaisen halukkaan vastaantulijan kanssa.”

”Minä en usko tuota”, tokaisin. ”Sitäpaitsi Rabastan seurustelee Narcissan kanssa.”

”Ei mikään ennenkään ole estänyt Mustaa iskemästä varattua ihmistä”, Melissa sanoi. ”Vaikka hänen oma pikkusiskonsa kuinka seurustelisi Lestrangen kanssa, ei hän sitä ajattele lainkaan. Musta ei kykene ottamaan huomioon toisten tunteita.”

”Sinä luulet tuntevasi hänet”, Chloe sanoi. Hänen taikasauvansa liike oli pysähtynyt hetkeksi, mutta repäisi nyt taas uuden haavan iholleni. ”Mutta sinä et tunne.”

”Paremmin tunnen kuin te!” sähähdin. ”Bella on oikeasti hieno ihminen. Hän ei ole mitään tuosta, mitä te väitätte.”

”Tulet vielä kokemaan karvaan tappion, Lovett”, Nicola huokaisi. ”Mutta omapa on ongelmasi. Me ainakin yritimme varoittaa sinua.”

”Menkää te -” aloitin, mutta vaikenin Chloen taikasauvan kärjen painuessa vasten henkitorveani. ”Mitä te oikein tahdotte?”

”Vie Mustalle terveisemme, ettei hänen ja Melissan välinen asia ole vielä loppuunkäsitelty”, Chloe tokaisi.

”Entäs jos en?” kysyin.

Chloen taikasauva painoi entistä lujemmin henkitorveani.

”Jos et sitä tee niin -” Chloe sihisi yhteenpuristettujen hampaittensa välistä.

”Mitä te teette?” kuului kysymys läheltämme. Chloe vetäisi taikasauvansa nopeasti pois ja pyörähti ympäri. Silloin minäkin näin, kuka oli ilmestynyt hyllyjen väliin. Tunnistin pitkän, komean pojan, minun ikäiseni. Vaalea tukka oli kammattu huolellisesti, siniset silmät tarkkailivat meitä, enkä voinut olla kiinnittämättä huomiotani kaavun rinnuksessa komeilevaan johtajapojan merkkiin.

”Warren, Lebenzon ja Guillaume, jokaiselta kymmenen pistettä”, Ted Tonks totesi. ”Ja nyt, häipykää siitä.”

Chloe mulkaisi Tediä pahasti, viittasi sitten Nicolan ja Melissan mukaansa, ja kaikki kolme tyttöä katosivat näköpiiristä. Ted seurasi heidän lähtöään katseellaan ja ilmeisestikin nähdessään heidän poistuvan kirjastosta kääntyi katsomaan minua.

”Oletko kunnossa?” hän kysyi.

”Paremminkin olen voinut”, sanoin. ”Mutta ei tässä mitään, kyllä minä pärjään.”

”Anna minun korjata haavasi”, Ted pyysi.

Nyökkäsin, ja hän tuli luokseni. Ted kuljetti varovasti taikasauvaansa haavojeni päällä mutisten samalla hiljaa itsekseen. Haavat kuroutuivat umpeen ja kipu katosi sen myötä.

”Kiitos”, henkäisin Tedin kohottaessa katseensa jälleen silmiini.

”Ei mitään”, Ted sanoi. ”Sinä ansaitset tämän avun. Olet ollut niin kiltti Medalle. Kyllä, minä tiedän sinun tietävän.”

”Ai”, sanoin hiukan hämilläni. ”Mutta sinä olet jotakin, mitä Meda todella ansaitsee. Hän on niin kiltti ja herttainen tyttö.”

”Niin”, Ted hymyili. ”Meda on puhunut sinusta niin paljon hyvää. Mutta kai sinä nyt varmasti pärjäät?”

”Toki”, myönsin.

”No, minä sitten menen”, Ted sanoi.

”Selvä”, myönnyin. ”Kiitos vielä kerran.”

Ted nyökkäsi ja katosi hyllyjen sekaan. Minä odotin hetken, vedin syvään henkeä ennen kuin nousin ylös ja lähdin etsimään Bellatrixia.

Löysinkin Bellatrixin tismalleen samasta paikasta kuin mihin olin hänet jättänyt. Nähdessään minun tulevan hän kohotti katseensa ja mutristi suuttuneena huuliaan.

”Älä viitsi, Bella”, pyysin. ”Tuo on todella lapsellista.”

”Mikä sinulla oikein kesti?” Bellatrix tivasi. ”Mitä he kyselivät?”

”Eivät mitään ihmeellistä”, sanoin vältellen.

”Älä valehtele minulle”, Bellatrix käski. ”Tiedän, että kyselivät kuitenkin, joten älä edes yritä. Mitä he kyselivät? Kenties jotakin meistä?”

”Niin”, myönsin. ”Mutta eivät he oikeasti mitään ihmeellistä kyselleet. Sitä samaa, mihin sinä et suostunut Chloelle vastaamaan.”

”Warren tahtoo aina tietää kaikesta kaiken, olla perillä koulussa liikkuvista juoruista ja levitellä niitä eteenpäin”, Bellatrix tokaisi. ”Mitä sinä sanoit heille?”

”En mitään sen enempää kuin sinäkään”, totesin. ”Sanoin, että se on meidän välisemme asia, joka ei kuulu heille tippaakaan. Ja he muuten lähettivät sinulle viestin.”

”Mitä sitten?” Bellatrix epäili.

”Jotakin tyyliin, ettei sinun ja Melissan välinen juttu ole vielä loppuunkäsitelty”, kerroin. ”Mitä se tarkoittaa?”

Bellatrix huokaisi raskaasti ja hyppäsi alas pöydältä.

”Minä menen nukkumaan”, hän totesi.

”Kerro ensin, mitä he tarkoittivat sillä”, vaadin. ”Nyt heti, Bella.”

”Guillaume vain kuvittelee, että hänen poikaystävänsä jätti hänet minun takiani”, Bellatrix sanoi. ”Mutta minä en ole koskaan ollut missään tekemisissä Andreas Hughesin kanssa. Minä menen nyt. Hyvää yötä.”

”Bella”, sanoin hiljaa.

”No mitä?” Bellatrix puuskahti.

”Älä kuulosta noin kärsimättömältä”, pyysin. ”Tule tänne.”

Ojensin käsiäni Bellatrixin puoleen. Tyttö tuli eteeni ja katsoi minua välinpitämättömänä silmiin, kun otin häntä käsistä kiinni. Kallistin hieman päätäni ihmetellen, mikä hänellä nyt oli.

”En minä uskokaan, että sinä olisit ollut”, sanoin ja painoin pienen suudelman Bellatrixin huulille. ”Hyvää yötä.”

Bellatrix hymyili hieman epäröiden, käänsi sitten minulle selkänsä ja lähti pois kirjastosta. Kävin istumaan tuolille ja kurtistin hieman hämmentyneenä kulmiani. Bellatrix oli näyttänyt niin epäröivältä. Vai olinko vain kuunnellut liikaa Chloen, Nicolan ja Melissan puheita ja kuvitellut kaiken?

Annoin asian kuitenkin olla ja syvennyin jälleen kirjoittamaan liemien esseetä, joka oli enää vain viimeistelyä vaille valmis. Minun piti kuitenkin lukea se kertaalleen läpi, jotta pystyisin jatkamaan, sillä Bellatrix oli täysin keskeyttänyt ajatukseni saapuessaan kirjastoon pitämään minulle seuraa.

Kun sain esseeni kirjoitettua, pistin sen liemien kirjani väliin ja lähdin kirjastosta kohden tyrmiä. Puristin kirjaa tiukasti rintaani vasten. Kenkieni kopina kaikui lujana ja selkeänä pitkin autioita käytäviä.

Käännyin käytävästä seuraavalle ja jähmetyin paikoilleni. Näky, joka minua kohtasi, oli kuin isku vasten kasvoja. Koko maailmani pysähtyi sillä sekunnin sadasosalla, kun näin, mitä siellä tapahtui. Vaikka olikin hämärää, tunnistin hahmot siellä selvästi. Tuosta kiharapehkosta ei vain voinut erehtyä.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.