Kirjoittaja Aihe: Turkoosinkeltaisista aamuista ja raikkaasta kevätsateesta (S)  (Luettu 1368 kertaa)

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Ikäraja: S
Genre: romance, hieman surumielinen mutta ei ihan angst
Paritus: Bellatrix/Rodolphus
Vastuuvapaus: Row-täti omistaa Bellan ja Rodolphuksen, minä ainoastaan leikin heillä.

A/N: Kaverin kanssa juteltiin aamuyöllä ja huomasin taivaalla kivan turkoosinkeltaisen sävyn, joten pitihän siitä sitten kirjoittaa. Ja kyseessähän on sitten Rodolphus PoV.


Aurinko nousi värjäten taivaanrannan keltaisella hehkullaan. Kello ei ollut vielä mitään, mutta kumpikaan meistä ei nukkunut. Sinä sanoit sitä aina aamuvirkkujen kiroukseksi, minä myöntelin, kuten aina, mutta salaisesti minä rakastin sitä. Taivaan väreihin oli aamuisin kirjoitettu meidän tarinamme, kuinka sinun räiskyvä turkoosisi kohtasi oman, lempeän ja heikon keltaiseni.

Aamuisin sinä olit melkein hauras, melkein ihminen, melkein minun. Et kylmä, et tunteeton, et Mestarin. Minun. Aamulla kukaan ei ollut vielä rikkonut sitä unista pintaa, joka sai sinut toisinaan jopa hymyilemään tummien huuliesi takana. Aamuisin äänesi oli kevyt kuin kuiskaus, eivätkä päivän synnit olleet painaneet hartioitani kasaan – sinä et ollut järkyttänyt heikkoa mieltäni olemalla sitä mitä sinä olit.

Aamuisin oli olemassa me, sellaisina kuin me olimme. Ennen kuin vedimme mustat maskit päällemme ja olimme jälleen kaikkea muuta kuin turkoosia ja keltaista.

Sinä tuoksuit aamuisin kasteelta ja vastajauhetulta kahvilta, hiuksesi kiilsivät ja annoit minun kaataa itsellesi kupin kahvia. Et esittänyt vahvaa.

Aamun turkoosinkeltaisina tunteina minä rakastuin sinuun aina vain uudelleen. Joka kerta, upottauduin mustiin silmiisi ja kuvittelin niihin pilkahduksen lämpöä. Eikä minua haitannut, vaikket sinä rakastanut takaisin, sillä olit kuitenkin siinä. Minun kanssani.

Illalla minä vihasin sinua niin kuin mies vain voi vaimoaan vihata. Iltaisin minä pelkäsin sinua, niin kuin pikkulintu pelkää kettua. Sinun kylmyytesi, piinkova pintasi ja tappamisesta saamasi nautinto hätkähdyttivät minua vielä silloinkin, kun olin jo hiljaa hyväksynyt sen ja tiesin niiden hetkien tulevan. Sillä koskaan minä en saanut sellaista nautintoa toisten satuttamisesta kuin sinä sait. Minä sain voimani turkoosista ja keltaisesta, raikkaasta kevätsateesta ja kasteesta maassa aamun ensitunteina.

Sellaiset me olimme, jos meitä olikaan. Yö ja päivä, kissa ja koira. Paha ja hyvä. Turkoosi ja keltainen, jotka olivat lempivärini maailman loputtomassa väripaletissa, jollaista sinä et koskaan nähnyt omalta itseltäsi. Sinulle maailma oli vain mustaa ja valkoista – ja sen valkoisenkin halusit tappaa. Vaikka loppujen lopuksi, se tappoi sinut.

Ja sinä sekunninmurto-osana, jolloin naurusi vaihtui järkytykseen vihreän sähkövirran lävistettyä rintasi, ymmärsit ensimmäistä kertaa koskaan mitä minä todella tarkoitin kun sanoin että olit kuitenkin hauras. Eikä sillä koskaan ollut mitään tekemistä hyvyyden ja pahuuden kanssa.

Ja jos sinä nyt eläisit ja kuulisit mitä minä sinulle kerron, käskisit minun pitää pääni kiinni ja lakata jauhamasta siitä typerästä turkoosista ja keltaisestani. Mutta et sinä kuule, ja ne värit ovat kaikki mitä minulle siitä hauraasta käsitteestä, jota meiksi kutsutaan, jäi.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011 20:35:40 kirjoittanut shaya »
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Narina

  • Utopisti
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Keittiösaksisyndrooma...
Wau, olipa tämä hieno.

Rakastuin suuresti kerrontatyyliisi - ihaniin kielikuviin ja kuvailun herkkyyteen ja kauneuteen. Käytit kiehtovia kiertoilmauksia tavallisista asioista puhuessa, ja ne värittivät tekstiä herkullisesti. Erityisesti senkaltaiset ilmaukset kuin "päivän synnit eivät olleet painaneet hartioitani kasaan", "kello ei ollut vielä mitään" ja "ne olivat lempivärini maailman loputtomassa väripaletissa" kuulostivat kauniilta...

Pidin siitä, kuinka tämä oli samaan aikaan haaveellinen ja realistinen. Tuo turkoosin ja keltaisen vertaaminen Rodolphukseen ja Bellaan toi tekstiin sitä sellaista kiehtovan kaunista taiteellisuutta, mutta sitten omalla tavallaan aivan arkisista ja tavallisista asioista kuten kahvista puhuminen liittivät tapahtumat keskelle arkipäivää. <3

Oli mielenkiintoista, kuinka sait tehtyä Bellasta niin inhimillisen. Hän tuntui jotenkin niin hauraalta ja eksyneeltä Rodolphuksen silmien läpi katsottuna. Nautin erittäin paljon siitä, kuinka et keskittynyt ainoastaan Bellan mielipuolisuuteen, vaan jaksoit tuoda hänestä esiin myös ihmismäisiä ominaisuuksia ja heikkouden merkkejä.

"Sinulle maailma oli vain mustaa ja valkoista – ja sen valkoisenkin halusit tappaa."

Ehdottomasti lempilauseeni koko ficissä. Olen itsekin kirjoittanut paljon mustavalkoisuudesta, ja tämä tuntui jotenkin niin oikealta tavalta Bellan ajatella. Ja tuo valkoisen elollistaminen - kiertoilmaisu hyviksille - toimi tosi kivasti.

Oli muuten hauskaa, kuinka tämä oli kerrottu suurimmalti osin yksikön toisessa persoonassa. Sekin toi tähän omalta osaltaan sellaista kivaa tunnelmaa. :)

Ei kai tässä sitten muuta...

Kiitos ihan älyttömästi äärettömän herkullisesta ja nautinnollisesta lukukokemuksesta! <3

- Narina
"Söin porkkanoita päivän ja pelastin maailman."
(Kuusiraajainen purppuratähti)

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Kiitos kommentistasi, Narina! :-* Piristit hurjasti päivääni kipeänä. Tykkään käytää teksteissäni paljon vertauskuvia ja kiertoilmauksia, joten mukava kuulla jos ne eivät kuulostaneet aivan typeriltä. Enkä minä vaan jaksa uskoa, että kukaan ihminen olisi läpeensä paha  edes Bella, joten on kiva kehitellä hänellekin inhimillisiä piirteitä kaiken julmuuden keskelle.
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.

Pai^

  • pumba
  • ***
  • Viestejä: 63
Ihana! Aika erikoinen paritus kylläkin, en oo koskaan lukenut Bellatrix/Rodolphus -parituksia. Pidin tästä tosi paljon. Tykkäsin kun kuvailit kaikkea niin hienosti ja salamyhkäisesti. : ) Tämmöisiä lisää!

shaya

  • jumalatar
  • ***
  • Viestejä: 843
Paiˆ, kiitos kommentistasi. :)
At night I fell asleep with visions of myself, dancing and laughing and crying with them.