Kirjoittaja Aihe: Hannah, K-11  (Luettu 1451 kertaa)

Dragon

  • Hautajaissydän
  • ***
  • Viestejä: 82
Hannah, K-11
« : 29.12.2010 22:13:39 »
// Alaotsikko: Tyttö ja uusi koulu

Nimi: Hannah
Krjoittaja: Dragon
Beta: Barella
Ikäraja: K-11 flawless muokkasi korkeamman ikärajan käyttöön otsikosta

A/N: Tarinan idea tuli päähän joskus kesällä, ja niimpä aloin sitä kirjoittamaan. Barella teki aivan mahtavan betauksen, ja tässä tämä eka luku sitten on :)

Luku 1. Ensimmäinen koulupäivä
Koivutie seitsemännessä oli kova vilske, vaikka kello oli vasta kahdeksan aamulla. Muuttolaatikoita lojui ympäri taloa puoliksi purettuina tai vielä avaamattomina. "Äitiii! Missä mun kaikki meikit on?" kuului kylpyhuoneen ovelta. Kun äiti ei vastannut, Hannah kyllästyi odottamiseen ja avasi itse yhden laatikoista ja käänsi sen ylösalaisin lattialle. Meikit löytyivät onneksi rojun seasta parin minuutin penkomisen jälkeen.

Talo Koivutiellä oli kolmikerroksinen omakotitalo. Siellä vallitseva kaaos johtui taloon juuri muuttaneesta perheestä, johon 12-vuotias Hannahkin kuului. Juuri sinä aamuna talossa vallitsi erityisen häiritsevä kaaos, sillä uusi lukuvuosi koulussa oli alkamassa ja Hannahille se merkitsi myös yläasteen aloittamista. Ainoat ketkä hän uudesta koulustaan tunsi, olivat hänen kaksi serkkuaan.

"Menenkö mä kouluun yksin vai tuunko mä sun ja sun serkkujes kanssa?" kylpyhuoneen ovelle ilmestynyt siskopuoli Amelia kysyi. Amelia oli yhdeksännellä luokalla samassa koulussa, jota Hannah oli aloittamassa tänään. "Joo, kyl sä meidän kans voit tulla, jos ihan välttämät haluut", Hannah vastasi ja tunki samalla meikkinsä vessan seinustalla lojuvaan pahvilaatikkoon, "mut Alexandraa me ei oteta mukaan, se menee jonkun sen kaverin kanssa."

Ovikello soi. Kaksi erittäin innokasta tyttöä tunki eteiseen. Kaksostytöistä oli vaikeaa saada selville kumpi oli kumpi ja ulkopuolisia saattoi hämätä vielä enemmän se, että Hannah muistutti myös pitkän mustan tukkansa kanssa kaksosserkkujaan. Tytön vanhemmat sisarukset saattoi erottaa serkkukolmikosta melko helposti, sillä Amelialla oli pitkät vaaleat hiukset ja Alexandra nyt muuten vain näytti vanhemmalta.

"Hei Sussu ja Jutta! Anteeksi sotkuisuus", Hannah tervehti kaksosia ja nosti koululaukkunsa pois lattialta. "Jännittääks yläaste?" kysyi Jutta istahtaen suuren pahvilaatikon päälle. Hannah pudisti päätään. "Ei se kauheasti jännitä." Kaksoset näyttivät kuitenkin jo unohtaneen kysymyksensä, sillä Sussu siirtyi jo seuraavaan aiheeseen: "Meidän kesä muuten meni ihan hyvin. Meidän luokkalainen Kaisa kyseli meitä koko ajan niille, mut me ei välitetty siitä. Piti melkein muuttaa puhelinnumero salaiseks et päästiin siitä eroon."

Lyhyt koulumatka meni nopeasti ja pian Hannahin, Sussun, Jutan ja Amelian edessään kohosikin jo iso keltainen koulurakennus. Rakennuksessa oli kolme kerrosta ja sen aurinkoinen piha oli täynnä oppilaita, jotka joko odottivat kavereitaan tai nauttivat aamuisesta auringonpaisteesta. Heti portille tultuaan kaksoset näkivät vaahteran alla joitain kavereitaan ja kiirehtivät näiden luokse. Niinpä Amelia ja Hannah olivat kahdestaan ensimmäisen välitunnin. Kun kello soi, kaikki oppilaat lähtivät oman luokanvalvojansa luokkaan.

"Meidän luokanvalvojana on musiikinopettaja, siis... mä meen luokkaan viistoista", Hannah sanoi sisarpuolelleen ovella. Amelia pyöräytti silmiään. "Sulla sitten on onnea, meidän luokanvalvoja on englanninope, eikä englanti ole vahvimpia aineitani." Tytöt lähtivät eri suuntiin, mutta ennen sitä lupasivat tavata koulun jälkeen mennäkseen yhdessä takaisin kotiin.

Musiikkiluokka oli paljon isompi, kuin mitä Hannahin edellisessä koulussa oli ollut. Takaseinällä roikkui kuusitoista kitaraa, luokan etuosassa taas oli bändisoittimia. Vapaita tuoleja oli vähän ja Hannah saikin jonkin aikaa etsiä, ennen kuin sai koululaukkunsa laskettua luokan oikeassa reunassa olevan tuolin viereen. Hälinää kesti vielä jonkin aikaa, kunnes luokan ovi sulkeutui ja musiikinopettaja astui sisään. Hän oli melko nuori ja lyhyt nainen, mutta hänestä säteili kunnioitettavaa vallantuntua kun hän silmäili luokkaa hymyillen samalla aurinkoisesti. "No niin, tervetuloa uuteen kouluun, toivottavasti tulette viihtymään täällä. Mun nimi on siis Reetta Kiviniemi, olen musiikinopettaja ja teidän luokanvalvojanne, rakas 7b. Ja jotta me opittais tuntee toisemme paremmin, tehdäänpä pieni kierros, kertokaa jotain itsestänne. Aloita vaikka sinä." Opettaja osoitti eturivissä istuvaa ruskeahiuksista poikaa.

Hannah ei kauaa ehtinyt jännittää vuoronsa tulemista. "Nimeni on Hannah Storm. Perheeseeni kuuluu äiti, isäpuoli, kaksi isosiskoa, pikkusisko ja pikkuveli. Meillä on myös kaksi koiraa. Harrastan pianonsoittoa, kuoroa, hip hoppia ja lukemista. Niiden lisäksi kirjoitan tarinoita." Musiikinopettaja nyökkäsi. "Kauanko olet harrastanut kuoroa ja pianonsoittoa?" "Pianonsoittoa kahdeksan ja laulamista kuusi vuotta", Hannah vastasi. Lopputunnin luokka vietti juhlasalissa, jossa opettajat esittäytyivät koko koululle ja rehtori kertasi säännöt. Uutena Hannahille ei tullut muuta kuin se, että yläasteella tulisi olemaan 75-minuuttiset tunnit. Ensimmäinen välitunti alkoi puoli kymmenen aikoihin. Hannah meni yksin seinän viereen seisomaan, sillä serkkukaksoset olivat omien kavereidensa kanssa ja siskot ties missä.

"Moi. Oliks sä se uus tyttö?" Hannahin eteen tuli hänen pituisensa tyttö, jolla oli mustat, alaselkään asti yltävät hiukset. "Joo, mä muutin tohon lähelle just. Mun nimi on Hannah", Hannah esittäytyi. "Vihdoin löysin sut", tyttö vastasi, "Mun nimi on Victoria. Ja toi tossa on mun kaveri Sinikka, mut sitä sanotaan vaan Siniks", Victoria esitteli. Hänen vieressään oleva tyttö, Sini, tuuppasi kaveriansa kyynerpäällä kylkeen. "Älä sano mua Sinikaks, mä inhoon sitä nimeä, Vici." Sitten hän kääntyi Hannahin puoleen "Haluutko olla meidän kans tän välkän?" Tietenkin Hannah halusi.

"Yritä olla välittämättä, me ollaan aika turhamaisia välillä", Sini sanoi Hannahille välitunnin lähestyessä loppuaan. "Joo, okei. Ootteks te sit pissiksiä?" Hannah kysyi katsoen kaksikkoa hieman epäilevästi. "No ei! Ei lissuja eikä pissiksiä. Noi tuolla on pissiksiä", Victoria sanoi ja nyökkäsi erääseen kikattavaan tyttöporukkaan päin. Victoria, Sini ja Hannah olivat koko loppupäivän kolmistaan. Kuulemma Victorian ja Sinin porukkaan kuului vielä yksi tyttö, Liisa, mutta hän oli Espanjassa perheensä kanssa ja palaisi vasta ensi kuussa. Koulupäivän lopussa Hannah lähti siskonsa kanssa kotia kohti, kuitenkin ensin hyvästellen uudet ystävänsä luvaten olla heidän kanssaan seuraavanakin päivänä.

« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 14:05:04 kirjoittanut Pyry »
Kuutamo, kaiho ja katkeruus