Kirjoittaja Aihe: Hobitti | Veljekset kuin ilvekset, S, Thorin, Fíli & Kíli  (Luettu 2325 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Title: Veljekset kuin ilvekset
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: Hobitti
Characters: Thorin, Fíli, Kíli & Dwalin
Beta: -
Genre: fluffy
Disclaimer: En omista hahmoja itse keksimiäni lukuun ottamatta, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Fíli ja Kíli häiriköivät Thorinia.
Challenges: OTS20 ja Aakkoshaaste (V)
A/N: Bongasin joskus ihan puolivahingossa kuvan, josta sitten päätin kirjoittaa jotain. Tämän kanssa kesti kyllä ihan pirullisen kauan, kun en meinannut saada mitään aikaan, ja sitten kun sain, jämähtelin koko ajan, kunnes yhtäkkiä vetäisin tämän loppuun yhdessä rysäyksessä. :D Tämä ei ehkä ole pituudella pilattu, mutta jotenkin en saanut tästä pidempääkään sössimättä koko ideaa, joten joten, öö, hyvää synttäriä Saappaaton, toivottavasti tykkäät tästä! <3 (Nimi saattaa olla lievästi harhaanjohtava, mutta koittakaa kestää?)



Veljekset kuin ilvekset

Fíli ja Kíli olivat jälleen kerran lempipuuhassaan; pyörimässä enonsa jaloissa. Thorin yritti parhaansa mukaan työskennellä, mutta kaksi hänen ympärillään hyörivää pientä kääpiöpoikaa tekivät sen aivan tuskastuttavan vaikeaksi.

Kun työskentelystä ei kuitenkaan tullut mitään, päätti Thorin lopettaa siltä kerralta, joten hän nousi työpöytänsä takaa ja lähti pois työhuoneestaan. Siinä silmänräpäyksessä Fíli tarrasi enoaan toisesta ja Kíli toisesta kädestä.
”Mihin me ollaan eno menossa?” Fíli kysyi aivan kuin Thorin ei olisi ollut menossa yksin jonnekin ennen kuin pojat tarrasivat hänestä kiinni.
”Mihin me ollaan eno menossa?” Kíli toisti isoveljensä perässä, mikä sai vanhemman tuhahtamaan:
”Älä toista kaikkea sanomaani.”
”Älä toista kaikkea sanomaani”, Kíli nauroi.
”Eno, Kíli on ärsyttävä”, Fíli murahti.
”Eno, Fíli on ärsyttävä”, Kíli sanoi, vaihtaen vain isoveljen nimen omansa tilalle. Thorin huokaisi syvään ja hartaasti ennen kuin kääntyi veljesten puoleen.
”Kíli, älä toista kaikkea isoveljesi perässä. Fíli, älä ärsytä pikkuveljeäsi turhan takia. Ja minä olen menossa harjoittelemaan”, Thorin luetteli hitaasti, että pojat varmasti pysyisivät hänen perässään.
”Mitä me olemme menossa harjoittelemaan?” Fíli kysyi jättäen tyystin huomiotta sen, että Thorin oli sanonut menevänsä sinne itse.
”Mitä me olemme menossa harjoittelemaan?” Kíli toisti välittämättä siitä, että häntä oltiin juuri kielletty toistamasta kaikkea. Poika oli nimittäin keksinyt, että tämä oli loistava keino ärsyttää isoveljeä, kun tämä oli itse aloittanut ärsyttämisensä ensiksi. Thorin huokaisi ja totesi sitten, että he olivat menossa harjoittelemaan miekkailua.
”Oi, saadaanko mekin kokeilla?” Fíli kysyi silmät kiiltäen innosta.
”Joo, saadaanhan mekin kokeilla?” Kíli jatkoi unohtaen samalla toistaa isoveljensä sanomisia.
”Saatte katsoa, kokeilemaan pääsette vasta, kun olette tarpeeksi vanhoja”, Thorin vastasi kolmikon kulkiessa tasatahtia harjoituskentille päin. Fíli roikkui edelleen enonsa oikeassa ja Kíli tämän vasemmassa kädessä, mikä sai kolmikon näyttämään hieman hullunkuriselta.

Harjoituskentällä Dwalin vilkaisi saapuvaa kuningasta, jonka käsistä roikkui pienet kääpiönvintiöt, mutta Thorinin ilme kertoi, että nyt ei ollut hyvä hetki heittää vitsiä asiasta, joten soturi vain kohautti olkiaan ja laittoi kirveensä paikoilleen. Sitten Dwalin kääntyi vastatulleiden puoleen.
”Haluaisivatko pikkuprinssit kenties lähteä seikkailemaan?” soturi kysyi. Kíli ja Fíli vilkaisivat toisiaan nopeasti ja kajauttivat sitten yhteen ääneen valtaisan JOO:n. Veljeksivät irrottivat otteensa ripeästi enostaan ja kipittivät Dwalinin molemmille puolille papattaen yhtäaikaa niin nopeasti, ettei kukaan muu kuin pojat itse ymmärtänyt siitä sanaakaan. Thorin vilkaisi ystäväänsä kiitollisena hetken rauhasta, ennen kuin Dwalin ohjasi prinssit pois harjoituskentältä seikkailun tiimellykseen.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 559
  • 707
Olipas tämä todella suloinen. Niin oli kyllä kuvakin josta tämä lähti. Ficit ja kääpiöt on kyllä ihmeellisiä keksintöjä. Minua ärsyttäisi varmaan vielä enemmän kuin Thorinia, jos oikeasti olisi tuollaisia muksuja jaloissa pyörimässä, mutta tätä lukiessa ei voinut kuin aawwitella ja miettiä noita pieniä kääpiölapsia, jotka ovat niin suloisia ja niin innokkaita. Tuollainen intomielisyyys on oikein tarttuvaa ja ihastuttavan hyväntuulista ja Dwalin on aika Sankari, kun lupaa viedä lapset seikkailemana, kun Thorin haluaa omaa aikaa. Oikein ihastuttava ja hyväntuulinen ficci siis, joka sopii hyvin minun en-voi-nukkua-yöhön. ;D Sori väsynyt kommentti, mutta halusin jättää puumerkkini senkin epähobitti (viitaten aiempiin pohdintoihisi)!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Odo: Ne on kyllä varsin kummallisia keksintöjä! :D Thorin on joutunut jo tottumaan asiaan niin paljon, että hän ottaa asian ehkä senkin takia suht koht rennosti. Dwalin on tässä kyllä Thorinin ja pikkunaperoiden THE Sankari, kun hän lähtee viemään poikia seikkailemaan, millainen seikkailu sitten ikinä onkaan tiedossa! :D Ei ollut ollenkaan väsynyt kommentti, vaan todella mukava aamun piristys, kiitoksia siis siitä! <3 (Ja saa mua edelleen hobitiksi kutsua, jos haluaa, niistä pohdinnoista huolimatta! ;))

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Marzzuu

  • Undómiel
  • ***
  • Viestejä: 609
  • Tie vain jatkuu jatkumistaan.
(Ai miten niin kommentoin vaan tiettyjä ficcejä? :D)
Ihana tarina, voin vaan kuvitella kuinka omaa rauhaa hinkuva Thorin parka haluaisi repiä partaansa kun itsepäiset sisarenpojat kiikkuvat mukana kuin mitkäkin takiaiset. :D
Á Elebereth!"


LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Marzzuu: Ficcien kanssa saa olla välillä vähän valikoiva. :D Hahahah, joo, jos Thorin ei olisi kääpiö, joilla on melkeinpä tunneside partoihinsa, olisi hän varmaan jo ajat sitten repinyt sen (ja varmaan hiuksensakin) pois noiden kahden villikon ajettua hänet hulluksi. xD Kiitoksia kommentista ja huvittavista mielikuvista! :D

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid