Kirjoittaja Aihe: Skyrim: Miekkasi ja kilpesi | K-11  (Luettu 62 kertaa)

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 294
  • kahvia koneeseen
Skyrim: Miekkasi ja kilpesi | K-11
« : 07.05.2024 19:20:54 »
Nimi: Miekkasi ja kilpesi
Ikäraja: K-11
Fandom: The Elder Scrolls V: Skyrim
Genre: huumori
A/N: Tämä lähti ihan angstaamisesta, että Skyrimistä on vaikea ficata suomeksi, kun fandomia itseään ei ole suomennettu ollenkaan. Niin kaikki termit tuntuu hirveän hölmöltä ja tönköltä suomenkielellä, kun on tottunut vuosikaudet puhumaan englanninkielisillä nimillä asioista. Sit rupesin ihan vitsillä kirjoittaa tätä ja siitä tulikin ainakin mua itseä viihdyttävä pieni ficlet ;D



Miekkasi ja kilpesi

Lohikäärmesyntyinen oli jumissa. Hän oli ollut kaikessa rauhassaan tutkimassa luolaa, jonka nimeä ei enää muistanut. Hän oli matkustanut kohti Yksinäisyyden kaupunkia ja huomannut matkan varrella luolan, jota ei ennen ollut nähnyt, ja päättänyt lähteä tutkimusmatkalle. Kenties sieltä voisi löytyä vaikka lohikäärmepapin maski.

Mutta kaikki oli pilalla. Lydia oli tukkinut erään aarrehuoneen oven seisomalla keskellä oviaukkoa, eikä suostunut siirtymään.

"Minä olen sinun miekkasi ja kilpesi", Lydia vain sanoi kun lohikäärmesyntyinen juoksi tätä päin.

Sitten Lohikäärmesyntyinen huusi Lydiaa päin, jotta tämä liikkuisi pois tieltä. Lydia kuitenkin horjahti väärään suuntaan ja ahdisti lohikäärmesyntyisen entistä syvemmälle pienen huoneen nurkkaan.

Lopulta lohikäärmesyntyinen otti taskustaan lumotun, sielun vangitsevan sotakirveen ja hakkasi Lydian kuolleeksi. Lydian sielu siirtyi sielujalokiveen ja tämän ruumis makasi elottomana maassa. Lohikäärmesyntyinen keräsi Lydian arvotavarat ja vaatteet talteen myydäkseen ne myöhemmin Belethorille.

Harmi vain, että Lydialla oli taskussaan sata kiloa lohikäärmeen luita, joten lohikäärmesyntyinen ei pystynyt juoksemaan eikä pikamatkustamaan Valkojuoksun kaupunkiin.

madness is merry, and merriment's might

klik

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Skyrim: Miekkasi ja kilpesi | K-11
« Vastaus #1 : 07.05.2024 20:15:56 »
Siis tätä täydellisempää ficciä en ole pitkään aikaan lukenut! Aivan paras.

T. Ikuinen_luunkerääjä_92


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman