Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tuntematon, K-11 (luku 8 ilmestynyt 30.9)  (Luettu 19391 kertaa)

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Nimi: Tuntematon
Kirjoittaja: Nuutti
Beta: Ei ole.
Genre: draama, saattaa muuttuakkin  ???
Paritus: E/B & B/J
Fandom: Twilight
Ikäraja: K11, varmaan.
Disclaimer: En omista mitään.
Summary: Alice on nähnyt Bellalle tapahtuvan jotain  :o Sijoittuu epämääräisesti Epäilyksen aikakauteen, eli spoilaa Epäilystä  ;D

A/N: Ensimmäinen ficcini, älkää tappako minua heti. Toivon että teksti on edes hiukan lukemiskelpoista :D Hiukan tylsähkö alku, kai..  ;D


LUKU 1


EPOV.

“Bella, minulla on asiaa”, sanoin heti kun Bella oli avannut kotinsa oven. Hänellä oli yllättynyt ilme; en ollut ilmoittanut tulostani ja olin sanonut hänelle päivällä meneväni metsästämään.
  “Voitko luvata minulle että pysyt sisällä koko loppupäivän? Et lähde minnekään, et edes meille, metsään tai kauppaan”, sanoin huolestuneena. Alice oli soittanut minulle juuri kun olin matkalla vuorille metsästämään. Hän oli nähnyt Bellan haavoittuneena jossain ojan pohjalla.. Olin huolissani.
  “Totta kai, Edward, mutta mitä.. Mitä on tapahtunut”, hän kysyi yhä hämmästyneenä silmät suurina.
  En tiennyt mitä kertoa. Ehkä pitäisi kertoa kaikki, sillä muuten hän ei ottaisi minua tosissaan. Kuulin Charlien nousevan sohvalta ja lähestyvän eteistä. Nyt ei ilmeisesti ollut aikaa selittää.
  “Bella, minä lähden nyt vaeltamaan, ja tulin vain katsomaan oletko kunnossa. Mutta lupaa ettet tee mitään outoa tai vaarallista tänään”, sanoin ja katsoin häntä tiukasti. Samassa Charlie ilmestyi eteiseen ja katsoi meitä tiukasti.
  “Jaaha, Edward”, hän aloitti, “etkö menekään tänään vaeltamaan?”
  “Menen, tulin vain toivottamaan Bellalle onnea huomiseen kokeeseen”, sanoin ja näin Bellan yllättyneen ilmeen. Jaaha, Bella oli unohtanut taas kokeen.
  “No, pidä sitten hauskaa”, Charlie sanoi helpottuneesti, ajatuksista päätellen siksi että en jäänyt tänne loppu illaksi. Samassa olohuoneesta kuului hurraa huutoja ja Charlielle tuli kiire katsomaan, kumpi joukkue teki juoksun.
  “Edward, mitä..”, Bella aloitti, kunnes pysäytin hänet laittamalla sormeni hänen huulilleen.
  “Ei mitään, halusin vain varmistaa että olet kunnossa. Jos kaipaat illaksi seuraa, soita Alicelle”, sanoin ja kurotin alaspäin antaakseni hänen otsalleen suukon, mutta Bella näki mitä aioin ja nosti päätään ja suukotti minua suulle.
Hymähdin ja vedin hänet tiukkaan halaukseen. Mitä jos jotain tosiaan tapahtuu? Entä jos Bellalle tapahtuu jotain? Mutta en voinut lykätä metsästystä enää. Täytyi vain luottaa että Alice ja muut pitävät hänet turvassa.
  Sitten hitaasti erkanin hänestä ja lähdin autolleni. Hän jäi katsomaan perääni hiukan epäröivän näköisenä, kunnes sulki ulko-oven.

BPOV.

  Hän piti minua tiukassa halauksessa ja hautasi päänsä hiuksiini. Hän vaikutti mietteliäältä, niin varmaan minäkin. Jotain oli ilmiselvästi tapahtunut. En vain tiennyt mitä. Pian, liian pian hän erkani minusta ja katsoi minua vielä huolestuneena. Sitten hän käänsi selkänsä minulle ja käveli hitaasti autolleen. Jäin katsomaan hänen lähtöään tuhat kysymystä mielessäni. Kun hän oli mennyt autoonsa, suljin ulko-oven.
  Päätin soittaa heti Alicelle. Hän tiesi varmasti mistä oli kyse.
  Juuri kun olin näpäyttelemässä numeroita, puhelin alkoi soimaan. Säikähdyksissäni huitaisin puhelimen kokonaan lattialle, mutta puhelin jatkoi soimistaan. En siis rikkonut sitä. Nostin puhelimen ja sanoin haloo.   
  “Hei Bells”, kuulin tutun karhean äänen sanovan.
  “Hei Jacob”, sanoin yllättyneenä, “mitä sinulle kuuluu?”
  “Hyvää, minulla on sinulle asiaa”, hän sanoi nauraen, “me olemme järjestämässä pienet torstai-illan bileet, ihan ihmissusien ja muiden kesken. Olet yksi niistä onnekkaista jotka pääsevät sinne!”
  Voi ei. En millään tahtoisi pilata Jacobin iloa, ja toisaalta minun tekisi mieli lähteä. Mutta olin luvannut Edwardille.. Ja Alice taisi olla Edwardin kanssa samaa mieltä siinä etten saisi lähteä minnekään, joten salaa lähteminen ei onnistuisi.
  Huokaisin, ja se ei jäänyt Jacobilta kuulematta.
  “Mitä, eikö sinua päästetä? Vai oletko jo lopen kyllästynyt minuun,” hän sanoi hiukan synkemmin.
  “Ei kun.. Tuota, en tiedä mitä on oikein menossa, mutta minua nimenomaan kiellettiin menemästä mihinkään tänä iltana.. Joten en tiedä onnistuuko se.”
  “Hah, luuletko että jotain voi tapahtua kun olet meidän kaikkien kanssa? Kuule Bells, tuon voisi jo ottaa loukkauksena”, hän sanoi mukamas loukkaantuneena.
  “Ehkä minun olisi parempi että jätän torstai-illan bileet väliin, minulla on huomenna koekin”, sanoin synkkänä. Olisin tosissani halunnut mennä.
  “Selvä on, selvä on.  Se meedio näkee sinut siis jos päätät tulla. No, nähdään myöhemmin sitten”, hän sanoi hiukan vihjailevasti. En älynnyt mitä hän oikein tarkoitti. Kun aioin kysyä, luuri tuuttasi jo tyhjää. Laskin luurin paikoilleen ja menin istumaan Charlien seuraksi sohvalle. En kyllä enää kutsuisi Alicea, tuntui siltä kuin hän olisi pilannut iltani, vaikka syytin häntä syyttä suotta.
  Istuimme siinä puolituntia hiljaa, kunnes ovikello soi tiuhaan tahtiin. Jotenkin sillä sekunnilla tajusin mitä tapahtui. Jake tuli hakemaan minut bileisiin! Alice ei voinut nähdä Jakea, aivan samalla tavalla kuin silloin koulussa.
  Syöksyin ovelle ja huusin Charlielle meneväni Jacobin luo. Kuulin vain yllättyneen iloista mutinaa olohuoneen puolelta ja tulkitsin sen myöntäväksi vastaukseksi. Avasin oven ja näin Jaken jo moottoripyörän selässä. Juoksin hänen luokseen ja hyppäsin kyytiin. Nyt rukoilin ettei Charlie näkisi meitä ikkunasta. Jos hän näkisi minut moottoripyörän selässä niin.. En voinut edes ajatella.
  Jake painoi kaasua ja niin me suuntasimme kohti La Pushia.



//Kommenttia, rakentavaa kiitos jos mahdollista  :D Taisi olla aika pötkönä  :-\
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 12:21:34 kirjoittanut Beyond »

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Tuntematon, luku 1
« Vastaus #1 : 11.06.2009 16:58:27 »
OOH! JÄNNÄÄ ::) Jatkoa!! ;D

Rocca

  • ***
  • Viestejä: 15
  • Olet tuntenut minut koko ikäsi, olen sielunsiskosi
Vs: Tuntematon, luku 1
« Vastaus #2 : 11.06.2009 17:05:48 »
Mukavan kuuloinnen alku. Ehkä joitain yhdysanavirheitä, muttei pahempaa.
En haluaisi valittaa, äläkä loukkaannu, mutta voisitko millään laittaa ficcin tietoihin mihin aikaväliin tapahtumat sioittuvat tai ainakin mitä kirjaa ficci spoilaa.
Muuten ficci oli hyvä! Ethän ota pahalla?  :D

muoks:  Kiitos tiedosta ;D
« Viimeksi muokattu: 12.06.2009 12:04:39 kirjoittanut Rocca »
"Minä sanoin: köyhä saari, kuollut kaupunki. Yksi maatila, kaksi maatilaa ehkä. Kaupunki hävinnyt."

Enid Blyton - Seikkailujen laiva

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Vs: Tuntematon, luku 1
« Vastaus #3 : 12.06.2009 09:22:06 »
Sini(tiainen) : Jatkoa tulee  heti kun saan valmiiksi  :D

Rocca  : En ota pahalla, rakentavat kommentit ovat tervetulleita, olivat ne pahoja tai hyviä  :) Ficci sijoittuu johonkin epämääräiseen aikaan Epäilyksessä, eli spoilaa Epäilystä.

Kiitos kommenteista  :)

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Tuntematon, (luku 1 ilmestynyt)
« Vastaus #4 : 12.06.2009 10:46:16 »
Vau. Mielenkiintoista... Mutta tykkäsin. Tähän ei nyt mitään viisasta saa... Hyvä, jos jatkoa laitat pian.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Tuntematon, (luku 1 ilmestynyt)
« Vastaus #5 : 12.06.2009 11:53:22 »
Uuu, lupaava alku... Pitää alkaa seuraamaan tätä, mukavalta vaikutti..

Ja rakentava lensi kuuseen...

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Tuntematon, luku 2
« Vastaus #6 : 12.06.2009 12:39:30 »
Kiitos kommenteista  :D Nyt tulee hieman pitempi(?) luku. Tässä ei oikeastaan tapahdu vielä mitään  ;D


LUKU 2.

APOV.

Istuin olohuoneen sohvalla ja katsoin uutisia, jotka eivät kiinnostaneet minua vähääkään. Jasper istui vieressäni ja luki kirjaa. Emmett istui närkästyneen näköisenä portaikossa: Hän oli ollut Rosalien kanssa “ulkoilemassa”, eikä Edward ollut malttanut odottaa häntä mukaan metsästämään. Välillä Emmetin suunnalta kuului liioiteltu huokaisu.
  Vaihdoin television kanavaa, etsien jotain mielenkiintoisempaa. Yhdeltä kanavalta löytyikin kiinnostava muoti-aiheinen ohjelma, jossa suunniteltiin muodikkaita häitä. Tämä minun piti nähdä. Jasper hymähti vieressäni kun aisti äkillisen mielenkiintoni.
  Television ruutuun tuli liuta nettiosoitteita, mistä löytää vinkkejä häihin, ja muitta mutkitta otin sohvapöydältä joitakin Carlislen työpapereita ja kynän johon raapustin osoitteet muistiin.
  Jostain pystyi näköjään tilaamaan hevosvaunut kuskaamaan avioparia. Sellaisen minä tilaisin. Bella tulisi pitämään siitä, aivan varmasti.
  Kun ajattelin Bellaa, mieleeni tuli tarkastaa onko hän kunnossa. Sammutin television jotta voisin keskittyä paremmin, ja suljin silmäni. Yritin nähdä Bellan lukemassa kotitehtäviä tai tekemässä ruokaa tai mitä hän nyt sitten tekikin.
  En nähnyt mitään.
  Paniikki iski minuun ja luonnollisesti Jasperkin tunsi sen. Avasin silmäni ja aloin hapuilemaan puhelintani, mutta se oli jo Jasperin kädessä. Hän ojensi sen minulle nopeasti ja katsoi minua kysyvästi.
  “Bella on kadonnut”, sanoin nopeasti ja näppäilin jo Edwardin numeroa. Voi ei, voi ei, minun olisi pitänyt mennä Bellan luo.. Jos Bellalle on tapahtunut jotain, en voisi järjestää hänelle häitä.. Voi ei, voi ei, Edward tappaa minut..
  Painoin puhelimen korvalleni ja Edward vastasi ensimmäisen tuuttauksen jälkeen.
  “Mitä on tapahtunut”, hän kysyi selvässä paniikissa. Kuulin taustalla auton kiihdyttävän vauhtiaan. Hän oli tulossa takaisin.
  “Edward, älä hätiköi”, yritin rauhoitella vaikka itse olin suoranaisessa paniikissa, “Bella on varmaan ihan kunnossa, tuota..” Yritin keksiä jotain vakuuttavaa, kunnes päähäni pulpahti yksi asia, mitä en pystynyt näkemään.
  Niinpä tietenkin, Bella oli varmasti koirien kanssa.
  “Alice, hän on joko kunnossa tai sitten ei ole, ja sinun pitäisi tietää onko hän kunnossa”, hän sanoi synkällä, uhkaavalla äänellä jota tehosti matala murina.
  “Veikkaan, että Bella on kutakuinkin kunnossa, mutta huonossa seurassa”, sanoin korostaen ensimmäistä sanaa. Edward tajusi heti.
  “Menen rajalle odottamaan, mene sinä kysymään Charlielta Bellan olinpaikasta. Pyydä Jasperia ja Emmettiä tutkimaan lähimmät ojat”, hän sanoi tiukasti, “soita sitten kun olet käynyt Charliella.” Sitten hän lopetti puhelun.

BPOV.

Istuimme La Pushin rannalla, samassa paikassa missä tapasin Jacobin ensikertaa. Paikalla oli meidän lisäksemme Embry, Quil, Paul, Jared, ja muutamia tyttöjä reservaatista. Minun piti pysyä hiljaa ihmissusista, sillä tytöt eivät tienneet poikien salaisuutta. Sam ja Emily eivät tulleet paikalle, sillä Emily oli sairaana ja Sam ei halunnut juhlia ilman häntä.
  Reservaatin tytöt olivat hieman syrjässä meistä muista ja kikattivat aina välillä kovaan ääneen.
  Embry oli tuonut radion ja levyjä mukanaan ja toimi siis jonkinlaisena DJ:nä. Paul ja Quil menivät hakemaan tyttöjä tanssimaan ja tytöt punastelivat ja kikattelivat vuoron perää.
  Jacob ja minä istuimme hiljaa nuotiota katsellen. Välillä Jacob kysyi haluaisinko mennä tanssimaan, mutta kieltäydyin vedoten huonoon tanssitaitoon. Tunsin myös hieman syyllisyyttä kun olin pettänyt Edwardille antamani lupauksen. Minun ei enää tehnytkään mieli pitää hauskaa, halusin vain kotiin.
  “Jake, minun pitäisi ehkä lähteä”, sanoin hiljaa. Tiesin, että Jacob pettyisi, mutta mitä iloa minusta olisi jos vain mököttäisin nurkassa? Pilaisin vain muiden tunnelman.
  “Oletko kipeä tai jotain? Olet ihan kalpea ja et puhu mitään. Ovatko nämä niin tylsät bileet”, Jacob kysyi ja hymyili minulle.
  “Ei se siitä johdu. Olen vain hieman väsynyt ja huomenna on koekin..”, sanoin. Surkea selittelyni ei vakuuttanut häntä.
  “Totta kai, totta kai. Sinähän taisit luvata hänelle pysyväsi lukittuna kotiisi loppu illan”, hän sanoi jo vähän kiukkuisesti. Nyökkäsin synkkänä. Tiesin, että kotona minua odottaisi kiukkuinen Edward.
  “Kuule Bells, minusta on epäreilua että se verenimijä määrää sinun tekemisistäsi. Sitten sinä tunnet hirveätä syyllisyyttä, kun teet jotain mistä hän ei pitäisi”, hän sanoi vihaisesti. Minä vain säälittävästi nyökäytin päätäni. Minun oli pakko päästä kotiin pyytämään anteeksi Edwardilta. Kai minä olen aika säälittävä.
  Jacob huokaisi syvään ja nousi seisomaan. Katsoin häntä ihmeissäni.
  “No mennään nyt sitten. Vien sinut kotiin”, hän sanoi ja katsoi tiukasti poispäin minusta.
  Nousin nopeasti seisomaan, mikä ei tietenkään ollut hyvä ajatus. Verensokerini oli alhaalla, sillä viimeksi söin aamulla.
  Silmissäni sumeni ja jalkani eivät kantaneetkaan painoani, vaan aloin kaatumaan.
  Ennen kuin edes tajusin mitä oli tapahtunut, olin jo Jacobin sylissä. Kuulin kuinka reservaatin tytöt huokaisivat kateellisina.
  “Sinä se sitten osaat kaatua missä tahansa”, Jacob sanoi jo hieman leppyneenä. Sitten hän alkoi harppoa kohti metsää, jonne oli jättänyt moottoripyöränsä.



//Kommentteja taas, kiitos :)

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Tuntematon, (luku 2 ilmestynyt 12.6)
« Vastaus #7 : 13.06.2009 12:05:45 »
oi, hyvä alku. <3 tykkäsin kovasti. : D en nyt keksi tähä mitää rakentavaa.. mut jatkoo pian, kiitos. : )
and paradise comes at a price

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Tuntematon, (luku 2 ilmestynyt 12.6)
« Vastaus #8 : 13.06.2009 15:07:17 »
Haa, taas hyvä osa. Hahmot on just itsensä oloisia, varsinkin Jake :D

Juu, jatkoa odottelen

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Tuntematon, (luku 2 ilmestynyt 12.6)
« Vastaus #9 : 13.06.2009 19:09:18 »
Joo, olihan tää alku aika hyvä. ;) En saa mitään rakentavaa irti, joten jatkoo sit vaan. ;)

- Amanecer
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

jonnaps

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Tuntematon, (luku 2 ilmestynyt 12.6)
« Vastaus #10 : 14.06.2009 18:02:26 »
Hyvä! Alan kyllä seuraamaan!:)
Mutta mitä tuo: 'Istuimme La Pushin rannalla, samassa paikassa missä tapasin Jacobin ensikertaa. ' tarkoittaa? Siis ai että Bella ja Jake tapas siellä ihan ekaa kertaa? Eihän sitä voi tietää ku eikö ne oo ihan pienestä asti tunteneet isiensä kautta. ;) Vai tarkotikko jotain muuta, saatoin tajuta väärin?

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Vs: Tuntematon, (luku 2 ilmestynyt 12.6)
« Vastaus #11 : 14.06.2009 18:41:14 »
jonnaps:  tarkoitin sillä sitä tapaamista, kun Bella ja Jacob tapasivat toisensa uudestaan Houkutuksessa  :) Taisin kirjoittaa sen hieman epäselvästi tai jotain ..  :-X

Kiitos kommentoijille, jatkoa tulee ehkä jo huomenna  ;D

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Tuntematon, luku 3
« Vastaus #12 : 14.06.2009 20:34:28 »
Kiitos kommentoijille  :D

Jatkoa tuleekin jo tänään. Pahoittelen huonoa lukua, olen niin väsynyt ja aivot eivät toimi kunnolla.

LUKU 3.

BPOV:

Jacob totesi, että minä en pysyisi minuuttiakaan moottoripyörän kyydissä, niin väsynyt olin. Hän käski minua odottamaan aukiolla sillä välin kun hän haki autoaan. Aukio sijaitsi lähellä Jaken taloa, joten hän ehtisi takaisin nopeasti.
  Istahdin hiekkaiselle kivelle ja jäin katsomaan Jacobin selkää, kun hän lähti hakemaan autoaan. Kun Jacobia ei enää näkynyt, otin pitkän kepin maasta ja aloin piirtämään hiekkaan erilaisia kiemuroita.
  Mietin, mahtoiko Edward olla jo kotona. Olikohan hän minulle vihainen? Tai siis totta kai hän oli. Olin pettänyt antamani lupauksen, mutta eihän minulle ollut sattunut mitään, ainakaan vielä. Eikä edes sattuisi, sillä olin Jacobin kanssa.
  Sitten yhtäkkiä kuulin rapinaa metsästä. Hätkähdin ja keppi tippui kädestäni. Katsoin hermostuneesti ympärilleni, mutta en nähnyt mitään.
  “Jake”, huudahdin kysyvästi, ääni täristen. Kukaan ei vastannut. Kuulin lisää rapinaa, mutta hieman lähempää.
  “Jake, tämä on kai jotain tyhmää pilaa, vai mitä? Voit jo tulla esiin, tiedät kuinka minä säikyn helposti..”, pölisin hermostuneesti. Mieleeni putkahti Edwardin huolestunut ääni, kun hän oli tullut käymään ennen kuin lähti metsästämään. En olisi saanut lähteä pois kotoa.
  Naurettavan hitaasti nousin kiveltä, otin kepin maasta aseekseni, vaikka tiesin ettei se auttaisi mitään.
  Otin hitaasti pari askelta samaan suuntaan, mihin Jake oli mennyt. Jos nyt lähtisin juoksemaan, kaatuisin. Voisin alkaa huutamaan, mutta kurkkuni oli kuiva, eli ääntä ei lähtisi.
  Kuulin takaani matalaa naurua. Hätkähdin, sillä tunsin tuon naurun. Tunnistaisin sen vaikka miljoonan ihmisen joukosta.
  Edward.
  Käännyin nopeasti, ja näin hänen enkelikasvonsa hymyilevän minulle. Helpotuksen kyyneleet valuivat poskilleni kun syöksyin halaamaan häntä. Tömähdin hänen marmorivartaloaan vasten, josta tiesin seuraavan mustelmia. Edward veti minut syleilyynsä ja suukotti hiuksiani.
  “Edward, Edward..”, nyyhkytin. Tajusin pitäväni yhä keppiä kädessäni ja tiputin sen.
 Vedin Edwardin tuoksua keuhkoihini.
  “Anna anteeksi! Olin tyhmä kun lähdin ja..” Jäykistyin, kun älysin. Edward oli rajan tällä puolella. Hänen pitää lähteä, ennen kuin hänet huomataan!
  “Edward, sinun pitää lähteä, Jacob tulee kohta,” huusin hätääntyneenä. Voi ei, tämä oli minun syytäni. Cullenit ja sudet joutuvat sotaan..
  “Bella..”, hän totesi mietteliäästi ja puristi minua yhä tiukemmin. Käänsin katseeni hänen silmiinsä.
  Ne olivat punaiset, ja minulle aivan tuntemattomat.
  Niissä ei ollut sitä tuttua lämpöä, rakkautta, ymmärtäväisyyttä, hellyyttä. Ei mitään.
  Hän hymähti nähdessään ilmeeni.
  “Ai niin”, hän sanoi naurahtaen. “Sinun Edwardisi taisikin omistaa kullanruskeat silmät.” Samassa silmät alkoivat muuttaa väriään. Punainen alkoi kellastumaan ja haaleamaan, antaen tilaa kullanruskealle. Silmistä tuli täsmälleen Edwardin silmien väriset, mutta kun katsoi tarkkaan, näki pienen punaisen taustan. Aivan kuin hänellä olisi piilolinssit.
  “Noniin, kelpaako nyt”, hän kysyi kohottaen kulmaansa. Hän ei ollut Edward.
  “Kuka.. Kuka sinä olet”, kysyin ääni väristen.
  “Sinähän tiedät jo, minä olen sinun Edwardisi. Minä olen täällä, minä rakastan sinua, minä en ikinä jätä sinua ja lässyn lässyn”, hän sanoi kyllästyneen oloisena. “No ei, oikeastaan minun käskettiin saamaan sinut näin lähelle itseäni. Sitten minun pitää ilmeisesti haavoittaa sinua, mutta en saa tappaa.. Tämä on kuulemma varoitus poikaystävällesi”, hän sanoi pudistellen päätään, siihen malliin että “kaikkea sitä ihmiset keksivät”.
  Katsoin häntä hämmästyneenä. Oli jotenkin vaikea kuvitella Edwardin (tai no siis, Edwardin näköisen) haavoittavan minua.
  Yhtäkkiä hän tarttui minua kädestä, ja veti minut syliinsä. Sitten hän lähti juoksemaan poispäin aukiolta, kohti rajaa. Hän näki kysyvän katseeni.
  “Koirasi on juuri tulossa. Ajattelin että hän ei varmaan saa nähdä minua”, hän sanoi väsyneenä. Nyökkäsin. En halunnut että Cullenit ja sudet joutuisivat sotaan tämän tuntemattoman vampyyrin, siis jos hän oli vampyyri, takia.

  Välillä sieppaajani pysähteli ja jäi haistelemaan ilmaa. Välillä hän nyrpisti nenäänsä ja vaihtoi suuntaa.
  “Mitä sinä teet”, kysyin hämmästyneenä. Jostain syystä en pelännyt häntä, vaikka se olisi järkevää. Ehkä se johtui siitä, että hän näytti, tuoksui ja kuulosti Edwardilta.
  “Hmm, varmistan että saan ylitettyä rajan ilman että poikaystäväsi tai joku muu näkee. Mutta heti kun olen ylittänyt rajan, niin se Alice-tyttönen näkee meidät. Mutta jos jään tänne, koirat nappaavat minut”, hän sanoi poissaolevana. Hän tuntui lähinnä puhuvan itsekseen, aivan kuin päätöksen teko helpottuisi ääneen puhumalla. “Hän sanoi että minun pitää haavoittaa sinua varoitukseksi, hmm..”
  Hetkeksi hän sulki silmänsä ja näytti kuin suorittaisi monimutkaista laskutehtävää. Sitten hän avasi silmänsä ja olin jo näkevinäni lampun syttyvän hänen päänsä päälle.
  “Nyt keksin”, hän huudahti, ja samassa huomasin lentäväni ilmassa. Sitten läsähdin päin jotain kovaa, ja lysähdin maahan velttona. Tunsin kovan kivun koko ruumiissani: hän oli heittänyt minut päin puuta.
  Yritin nousta pystyyn, mutta kylkeni esitti vastalauseen. Suuri, polttava-aalto vyöryi koko kehon läpi ja huusin kivusta. En pystynyt liikkumaan senttiäkään.
  Tunsin kylmän kosketuksen, joka helpotti hieman kipua. Minut vedettiin kylmään syliin kuin pikkulapsi, ja pian tunsin taas tuulen kasvoillani.


//Kommentteja kiitos :)

Drinia

  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Tuntematon, (luku 3 ilmestynyt 14.6)
« Vastaus #13 : 14.06.2009 23:37:45 »
Hyvä tarina :) Juonikin etenee mukavasti.

Mutta nyt menin TODELLA pahasti sekaisin, oliko kyseinen henkilö Edward vaiko ei? :O
What if I'm not the hero?
What If I'm the bad guy?

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Vs: Tuntematon, (luku 3 ilmestynyt 14.6)
« Vastaus #14 : 15.06.2009 09:17:44 »
Drinia: Kiitos kommentista  :D Ja "sieppaaja" ei ole Edward, vaan joku aivan muu  :-X

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Tuntematon, (luku 3 ilmestynyt 14.6)
« Vastaus #15 : 15.06.2009 09:47:34 »
Haa, mahtava osa, ihanaa jännitystä!

Ja taas tosi rakentava kommentti...

jatkoa nopeesti!

jonnaps

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Tuntematon, (luku 3 ilmestynyt 14.6)
« Vastaus #16 : 15.06.2009 10:00:21 »
Tosi hyvä uusi luku! :)
Tarina etenee sopivan tasaista tahtia, mitään kohtaa ei oo minun mielestäni venytetty liikaa tai jätetty liian lyhyeksi, ja mielenkiinto on pysynyt kokoajan päällä. Hyvää työtä! :D :)

nuutti

  • ***
  • Viestejä: 29
  • (:
Tuntematon, luku 4.
« Vastaus #17 : 15.06.2009 11:01:59 »
Kiitos kommentoijille  :D Piristätte päivääni, varsinkin kun ajattelen aina ettei kukaan lue tätä edes  :)


LUKU 4.


Aika kuluu nopeaan, kun joutuu pimeään.
  Pimeässä mieleni on turvassa; voin uneksia kaikesta iloisesta, vaikka ympärilläni olisi verinen sota käynnissä. Myös kipuni kaikkoavat, kun pääsen uneen.
  Silti minulle tulee outo olo, sillä jotain tärkeää puuttuu. Yleensä se tärkeä pitää minua syleilyssään ja laulaa minut uneen. Unessanikin tiedän hänen olevan läsnä, mutta nyt on vain tyhjää.


EPOV:

“Bella”, huhuilin pimeään metsään. Tiesin rajan olevan parin metrin päässä, vaikkei sitä oltu merkitty tai piirretty mitenkään. Sen vain aisti.
  Olin kulkenut rajan vierustaa pitkin jo yli tunnin. Välillä olin soittanut Alicelle kysyäkseni, oliko hän nähnyt Bellan tulevan rajan yli. Joka kerta hän vastasi saman; Bella oli edelleen “kadoksissa”.
  Emmett ja Jasper eivät olleet löytäneet häntä mistään, joten hänen täytyi olla Jacobin luona. Tiesin, että Jacobin kanssa hän olisi turvassa, ainakin siihen saakka kunnes Jacob hermostuisi. Mutta muista susista en ollut niinkään varma. Ja jos Victoria tai joku muu hyökkäisi reservaatissa, en voisi mennä auttamaan tämän tyhmän rajan takia.
  “Eikö onnista?”, kuulin jonkun ajatukset. Ääni oli kummallisen samanlainen kuin minulla. Kiepahdin ympäri, mutten nähnyt tai haistanut ketään.
  “Et tietenkään haista itseäsi, omaa tuoksuasi”, ääni naureskeli.
  “Kuka olet”, huusin metsään. Joku pilaili kustannuksellani, ja kaiken lisäksi näytti osaavan lukea ajatukseni.
  “Aivan, osaan lukea ajatuksesi, aivan niin kuin sinä minun. Katsot muuten aivan väärään suuntaan.”
  Käännyin, ja näin itseni kävelevän rajan yli. Samassa haistoin hänessä Bellan tuoksun, Bellan verentuoksun.
  Tunsin, kuinka ruumiini täytti jano, jonka tiesin osaavani jo hillitä. Se oli vain entistä vaikeampaa, kun en ollut metsästänyt pitkään aikaan.
  “Aivan, tuo jano. Minullakin oli vaikea pidätellä itseäni kun kannoin häntä. Varsinkin kun hänen kyljestään pulppuaa verta. Onneksi minulla on osa sinun itsehillintääsi”, hän sanoi minun äänelläni ja virnisti.
  Kauhistuin. Oliko Bella loukkaantunut? Tuo kummallinen olento oli tehnyt hänelle jotain.
  “Missä Bella on”, kysyin. Yritin pitää ääneni järkevän tasaisena, sillä en ehtisi jäädä taistelemaan, jos Bella oli haavoittunut. Samassa puhelimeni pirahti soimaan. Vastasin nopeasti, tarkkailen yhä olentoa.
  “Edward, SINÄ veit hänet sinne ojaan! Mitä sinun päässäsi oikein liikkuu? Oletko lopullisesti seonnut”, Alice papatti hysteerisesti. “Edward, sinun olisi parempi mennä hakemaan hänet takaisin tällä sekunnilla, tai en vastaa seurauksista. Tai hetkinen, menenkin hakemaan hänet itse!”
  “Alice, missä Bella on”, kysyin tiukasti. Silloin Alice hiljeni hetkeksi. Arvasin hänen näkevän jotain.
  “Edward, minä näen kaksi sinua metsässä. Näen sinun kysyvän minulta kohta, että olenko minä aivan tärähtänyt, kun luulen, että sinä tekisit Bellalle sellaista”, Alice sanoi kuin valaistuksen kokenut. “Sitten se toinen sinä, joka ei puhu kanssani puhelimessa, sanoo että minun näkyni ovat aika vajavaisia. Sinä et siis vienytkään Bellaa sinne ojaan, vaan se toinen!”
  Kopioni naurahti hiljaa, kun luki ajatuksistani, mitä Alice puhui.
  “No, haluatko tietää missä tyttöystäväsi on? En kyllä usko että hän haluaa nähdä sinua enää”, hän sanoi vihjailevasti. “Tiedäthän, yleensä naiset eivät pidä, että heidän poikaystävänsä pahoinpitelevät heitä. Tai, tässä tapauksessa poikaystävän näköiset”, hän ajatteli.
  Raivo valtasi kehoni, ja näin samalla kopioni ajatuksissa paikan, minne hän oli Bellan vienyt. Sanaa sanomatta lähdin juoksemaan poispäin rajalta, Alice kiljuen puhelimessa tulevansa Carlislen kanssa Bellan luo. Juostessani haistoin Bellan veren, ja lähdin suuntaamaan sitä kohti.

 
//Lyhyt osa tuli taas, kommentteja?  ;)

Rocca

  • ***
  • Viestejä: 15
  • Olet tuntenut minut koko ikäsi, olen sielunsiskosi
Vs: Tuntematon, (luku 4 ilmestynyt 15.6)
« Vastaus #18 : 15.06.2009 11:51:04 »
Olin muutaman päivän poissa ja tästä on tullut jo kolme minulle uutta lukua. Vau, olet nopea.

Se toinen "Edwart", niin kuuleeko hän Alicen ajatukset oikean Edin päästä vai Alicen?
Tämäkin varmasti lukee tekstissä.  Olen vain lukenut huonosti.
Ja Saavatko muut vampyyrit mennä reservaattiin? Ja jos saavat niin, tietävätkö he susista?
En fanita Uusikuu-kirjaa niin paljon, että muistaisin.

Kaikin puolin hyvä ficci! Pidän todella paljon!

Rocca, joka tykkää selostaa epämääräisyyksiä.

   
"Minä sanoin: köyhä saari, kuollut kaupunki. Yksi maatila, kaksi maatilaa ehkä. Kaupunki hävinnyt."

Enid Blyton - Seikkailujen laiva

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Vs: Tuntematon, (luku 4 ilmestynyt 15.6)
« Vastaus #19 : 15.06.2009 12:27:48 »
huhhuh, aika jännä. : D  pikkasen tuli toimintaa. mut oli tää hyvä silti. välil meni kyl pikkase sekasi oliks nyt kysees oikee Edward vai se kaksoisolento.
 mut joo, jatkoo pian.
kiitos.
and paradise comes at a price