Kirjoittaja Aihe: Thor: Tuhkaleinikki, S, Fandral/Loki, oneshot  (Luettu 2127 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 138
  • Kurlun murlun
Thor: Tuhkaleinikki, S, Fandral/Loki, oneshot
« : 12.06.2016 22:45:10 »
Ficin nimi: Tuhkaleinikki
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Thor
Ikäraja: S
Paritus: Pieni Fandral/Loki
Genre: Romanttisenluonteinen draama

Summary: ”Oliko sinulla jotain asiaakin, vai häiritsetkö minua muuten vain?”

A/N: Tätäkin pätkää oli aloitettu vuoden 2012 syksyllä. Uusien ideoiden lisäksi olen näköjään ottanut pöytälaatikkoon jääneiden pätkien kohtalon taas suurennuslasin alle. :D Ficci sijoittuu ajalle ennen ensimmäistä Thor-elokuvaa, ihmisten iässä hahmot ovat suurin piirtein parikymppisiä.



***



Lokin rauhallinen lukutuokio palatsin puutarhassa suuren puun alla keskeytyi, kun Fandral saapasteli paikalle.

”Kas, prinssihän se siinä”, nuorukainen tervehti iloisesti kuin olisi yllättynyt nähdessään hänet. ”Oletko kauankin istuskellut täällä vai saavuitko juuri?"

”Joko olet hölmömpi miltä näytät tai kärsit lähimuistin menetyksestä”, Loki sanoi tyynesti kohottamatta katsettaan kirjansa tekstistä. Vasta muutama tunti sitten hän oli nähnyt Fandralin kävelevän ohi Thorin kanssa ja hän vakaasti oletti molempien huomanneen hänet. Eiväthän he muuten olisi häntä tervehtineet ja samalla tyypilliseen tapaansa kehottaneet häntä välillä nauttimaan auringostakin.

"Olihan se vähän kömpelö avaus keskustelulle", nuorukainen myönsi.

"En käy väittämään vastaan", Loki hymähti ja käänsi sivua.

”Perin harvinaista nähdä sinut paksun kirjan kanssa”, Fandral tokaisi sarkastisesti ja istahti puunrunkoa vasten hänen viereensä. Se ei häirinnyt Lokia niin paljon, että hän olisi ponkaissut ylös ja poistunut, mutta olisi hän silti tahtonut keskittyä opiskeluunsa ilman häiriötekijöitä.

”Eikö olekin?” hän vastasi imitoiden Fandralin hilpeää sävyä.

”Onko se hyvä kirja?”

”Niinkin voisi sanoa.”

Fandral kurkisti kirjan tekstiä ja irvisti pienesti. ”Mitä lie kieltä tuo sitten onkin.”

”Jotain, mikä on useimmille meistä varsin vaikeaselkoista”, Loki tuumasi lyhyesti ja asetti pergamentinpalan kirjanmerkikseen ennen kuin sulki opuksen. ”Oliko sinulla jotain asiaakin, vai häiritsetkö minua muuten vain?”

”Ei minun suinkaan ollut tarkoitus häiritä”, Fandral sanoi. Sitä Loki ei uskonut pienimmässäkään määrin.

”Mitä sitten?”

”Halusin näyttää tämän.” Fandralilla oli kädessään valkea kukkanen, jossa oli erikoisen aaltoilevat terälehdet. ”Näitä löytyi Balderinmetsän koillispuolelta.”

Lokin mielenkiinto heräsi väkisinkin. ”Ne siis kukkivat tänä vuonna.”

”Siltä vaikuttaa”, Fandral sanoi hyväntuulisesti. ”Edelliskerrasta onkin ainakin kaksikymmentä vuotta.”

”Minun laskujeni mukaan lähemmäs kolmekymmentä.”

”Yhä parempi. Paha kyllä tämän nimi on päässyt unohtumaan.”

Tummatukka ei voinut estää pientä hymyä. ”Kuinka ikävää.”

”Niinpä”, Fandral nyökkäsi huvittuneena ja käänteli kukkaa hellästi. ”Eikä veljestäsikään ollut apua.”

Se taas ei yllättänyt Lokia laisinkaan. ”Onneksesi minä muistan tuon lajin nimen.”

”Tiesin, että voin tukeutua sinuun”, nuorukainen virnisti valloittavaan tapaansa, jolla yleensä sai neidon toisensa jälkeen lankeamaan pauloihinsa.

”Kerron sen sinulle, jos lupaat jättää minut sitten rauhaan”, Loki sanoi ja avasi jälleen kirjansa.

”Kunniasanalla.”

”Ne ovat tuhkaleinikkejä.”

Fandral katsahti kukkaa kädessään hieman oudoksuen. ”Oliko niillä niin kummallinen nimi? Mistä se oikein tulee, eikö tuhkalla viitata yleensä harmaaseen?”

”En minä sitä tiedä, kuka niiden nimen on keksinyt ja missä mielenhäiriössä”, Loki huokaisi ja katsahti nuorukaista kulmiensa alta. ”Sait mitä halusit, joten painu nyt muualle. Löyhkäät hevoselle.”

”Vai että tuhkaleinikki”, Fandral tuhahti huvittuneena ja ponkaisi ylös pitäen lupauksensa. ”Luulisi niin erikoisen nimen pysyvän mielessä.”

”Silti olit ehtinyt unohtaa sen.”

”Mielestäni nimen pitäisi silti olla lumileinikki, tai edes vuorileinikki.”

”Mm-hm.” Loki oli hyvää vauhtia uppoutumassa takaisin opiskeluunsa, mutta se estettiin jälleen.

”Hei, ole hyvä”, Fandral sanoi ja ojensi kukkaa hänelle. Loki tuijotti sitä hetken häkeltyneenä osaamatta heti reagoida. Lopulta hän otti sen vastaan oudoksuen mutta jollain tapaa hyvillään.

”Ei näitä ihan joka vuosikymmen näe”, hän tuumasi katsoen kasvia eri puolilta. Se tuoksui yhtä ihanalta kuin hän muisti. ”Harvinaista kauneutta.”

”Sinäpä sen sanoit.”

Loki yllätti Fandralin silmäilemästä häntä komeilla kasvoillaan oudon pehmeä hymy, mutta päätti vakaasti jättää sen huomiotta ja käänsi katseensa jälleen kirjaan.


« Viimeksi muokattu: 05.02.2018 21:27:39 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Sielulintu

  • Teen suurkuluttaja
  • ***
  • Viestejä: 799
Vs: Thor: Tuhkaleinikki, S, Fandral/Loki, oneshot
« Vastaus #1 : 08.03.2020 20:20:12 »
Mitä ihmettä, en ollutkaan tätä kommentoinut, vaikka lukenut joskus oonkin. Pakko tulla korjaamaan tilanne, koska tämä on ihanan tunnelmallinen teksti. :)

Ihanaa lukea vaihteeksi jotain, missä asiat ovat hyvin eivätkä mitkään myöhempien aikojen suurista ja monimutkaisista tapahtumista ole vielä tapahtuneet. Loki on tässä kyllä niin oma itsensä. Mitäpä muutakaan hän haluaisi tehdä kuin opiskella rauhassa. Ihana myös Fandral, joka selvästi haluaa päästä juttelemaan. Helppoa se ei ole, mutta onneksi sitkeällä yrittämisellä keskustelu pääsi edes jotenkuten alkuun, ja kukan nimikin selvisi. Vaikka lukeminen Lokilta keskeytyikin, eiköhän hänkin tästä pikku juttutuokiosta loppujen lopuksi pitänyt. Tää kohta kuvaakin musta kivasti, miten Loki oikeastaan ilahtuu yllättävästä keskustelusta ja kukan saamisesta.

Lainaus
”Hei, ole hyvä”, Fandral sanoi ja ojensi kukkaa hänelle. Loki tuijotti sitä hetken häkeltyneenä osaamatta heti reagoida. Lopulta hän otti sen vastaan oudoksuen mutta jollain tapaa hyvillään.


Isot kiitokset tästä. :)
Tervetuloa tutustumaan kirjoituksiini
ja seikkailemaan
tarinalabyrintin sokkeloihin

Hopearausku

  • Vedenelävä
  • ***
  • Viestejä: 351
Vs: Thor: Tuhkaleinikki, S, Fandral/Loki, oneshot
« Vastaus #2 : 21.03.2021 13:57:08 »
Juuri eilen luin toisen tekstisi tällä parituksella ja pitihän tähänkin tarttua, kun tähän Loki-ficcejä etsiessäni törmäsin! Pitänee varmaan käydä vielä lukaisemassa kolmaskin Loki/Fandral-ficcisi, koska alan lämmetä tälle paritukselle ihan toden teolla :))

Ihanan lokimaista tuo, että Loki viivytteli kasvilajin nimen kertomisessa vaikka kuinka pitkään, ihan kuin haluaisi tahallaan ärsyttää Fandralia :D Tuhkaleinikki on kyllä erikoinen nimi valkoiselle kukkaselle, joten en ainakaan teoriassa yhtään ihmettele, että Fandral oli sen unohtanut - mutta eihän sitä voi olla miettimättä, että tässä oli nyt kyseessä vain sopivasti tielle sattunut tekosyy päästä puhumaan Lokin kanssa. Onneksi pieni keskustelu virisi kuin virisikin kyseisestä kukkasesta <3

Itse ärsyynnyn suunnattomasti aina, kun luku-urakkaa tullaan häiritsemään, mutta onneksi Loki oli tässä vähän kypsempi ja pääsi ärsytyksestä yli vähäisin vastalausein. Ehkei häntäkään loppujen lopuksi hirveästi Fandralin keskusteluseura haitannut.

Kiitos tästä päivän piristyksestä :)

bannu © Ingrid
ava © Felia

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 991
Vs: Thor: Tuhkaleinikki, S, Fandral/Loki, oneshot
« Vastaus #3 : 21.03.2021 14:27:49 »
No awwww.
Piti ihan googlata kuka Fandral olikaan 😅 mutta olen tainnut mahdollisesti lukea jotain viittauksia Fandral/Lokiin aiemminkin 🤔
Loki tuntui oikein IC:ltä itseltään, kyllähän se väkisinkin ottaa vähän päähän, kun omaa lukemista tullaan tuolla lailla häiritsemään.
Mutta ahh, kukka <3 Olen nykyään jostain syystä ihan heikkona siihen, että hahmot antaa toisilleen tuolleen pienieleisesti kukkia/lahjoja.
Kivaa, että Loki pääsi pätemään tiedoillaan xD

Tämä oli hellyyttävä, kiitän^^

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 138
  • Kurlun murlun
Vs: Thor: Tuhkaleinikki, S, Fandral/Loki, oneshot
« Vastaus #4 : 25.03.2021 22:41:45 »
Kiitoksia kommenteista, lämmittävät sielua kovasti! <33

Sielulintu: Olin näköjään kokonaan unohtanut sanoa tästä jotain takaisin, ah ja voih. :D Eiköhän se Lokikin salaa mielessään ole vähän imarreltu, kun Fandralin tapainen uros tulee jutustelemaan ja vielä kukkiakin tarjoamaan. Ehkä nimen kysyminen olikin vain pienoinen tekosyy päästä vaihtamaan pari sanaa..? ^^

Hopearausku: Hauska kuulla, että tämä paritus on jäänyt mieleen! 8) On näissä hahmoissa kyllä oma hauska särmänsä, ja minä nyt muutenkin lämpenen vastakohtaparituksille... Sinänsä huvittavaa, että Loki ensin kehottaa Fandralia menemään asiaan, mutta sitten itse viivyttelee ihan tahallaan. Perin ikävää. :D

Violetu: Etenkin Warriors three on kyllä niin jotenkin unohdettavaa Marvel-sisältöä... 😂 En syytä yhtään, jos on päässyt jotain unohtumaan! Fandral on jotenkin ainoa siedettävä koko triossa ja miksei sitä sitten vähän Lokiakin voisi heittää mukaan soppaan... Pieni kukkanen varmasti piristi enemmän kuin tahdottaisiin edes myöntää!

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."