Kirjoittaja Aihe: Olis se jo aikakin | K-11 | Kaapro/Noel  (Luettu 6455 kertaa)

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Olis se jo aikakin | K-11 | Kaapro/Noel
« : 24.05.2012 09:42:12 »
Title: Olis se jo aikakin
Author: creep
Rating: K-11
Pairing: Kaapro/Noel
Genre: Romance, fluffy
Disclaimer: Jeejee minu lapsosia. Tuolla on kursiivilla pätkiä Stellan biisistä Häävalssi, niitä en omista. :')
Summary: Olihan siinä jotain ihan hiton pysäyttävää, kävellä se reitti alttarille.

A/N: Mistähän tähänkin tuli idea…? En tiedä, kai halusin häistä (ja fluffya näemmä) kirjottaa ja niin päätin tehä. Mun piti lukea pääsykokeisiin, mutta jotenkin päädyin kirjottaan tätä ja kirjotin neljään asti aamulla. Ei hyvä. Mutta enpä kyllä osaa katua, enkä osaa olla liian kauaa mun pojista erossa. Jos löytyy virheitä/muita epämääräisyyksiä, niin en ihmettele, koska tosiaan kirjotin tätä aamuyöllä ja julkasen ja muokkailen nyt, enkä ole nukkunut yhtään. :'D Mutta kuitenkin, tässäpä teille, kauas Kaapron ja Noelin tulevaisuuteen sijoittuva oneshotti. :’) ps. opin viel joskus nimeämään näitä mun juttuja... ehkä.


Olihan siinä jotain ihan hiton pysäyttävää, kävellä se reitti alttarille. Noel oli just sinä aamuna pukeutumisen lomassa kiusannut mua siitä, että mä varmaan alkaisin herkistellä viimeistään siinä vaiheessa, kun oltaisiin kuljettu kaikkien penkillä istuvien vieraiden ohitse papin syynättäväks. Noelilla oli se paha tapa olla liian usein oikeassa, koska mulla saatto ehkä olla pieni pala kurkussa siinä vaiheessa. Ja saatto olla, että mun armas systeri katsoi mua aika pitkään, kun mä vielä jäin sen käsivarteen roikkumaan ja toinen systereistä, joka toimi kaasona, tuuppasi mua selkään, jolloin mä vasta tajusin istua eturiviin Noelin viereen, joka ei mun oletuksen mukaan virnuillut mulle tietäväisesti. Kerrankin se oli kunnolla ja jopa tarttu mun käteen, silitti mun kämmenselkää peukalollaan tavalla, joka oli rauhoittava ja mukava.

Hitto sentään. Jos mä ikinä saisin omia lapsia, niin mitenhän niiden hääpäivänä… kun oli jotenkin hankalaa päästää ihan vaan oma sisko sillä tavalla menemään. Tosin… jos mä olisin Noelin kanssa jatkossakin, niin en mä niitä omia lapsia saisi. Joka oli kyllä aika harmi, koska mä tykkäsin lapsista aika paljon. Mä vilkaisin Noelia, joka istui mun vierellä sillä saamarin kovalla kirkon penkillä, siinä sen tummassa puvussa, tummansinisessä kauluspaidassa, joka oli täsmälleen samaa sävyä kuin sen silmät… pitikö sen aina näyttää niin helvetin hyvältä? Noel, kuule, me ollaan kirkossa ja sen täytyy olla synti, että sä näytät noin hyvältä, joten et viitsis tehdä asialle jotain?

Niin kai mä olisin voinut sanoa, mutta Noelin vieressä istui mun äiti ja sen vieressä mun mummoni… ja mummo olisi totta kai kuullut joka sanan ja saanut lisää syitä mulkoilla meitä tuimasti. Se ei ollut hirveän iloinen mun ja Noelin puolesta… joka ei hirveästi haitannut, tärkeintä mulle oli se, ettei mun äiti ei todellakaan ollut kuin Noelin äiti, mun äiti oli alusta asti tajunnut sen tosiasian, että mä kuuluin olemaan Noelin kanssa. Kun me oltiin lukion jälkeen etäännytty, kyllä mun äiti oli silloin dissannut ja jaksanut huokailla, että mun olisi pitänyt mennä ja vaikka rukoilla Noelia ottaan mut takas. Mä olin silloin vaan tuhahdellut, selittänyt tuhannetta kertaa, että me oltiin molemmat todettu, ettei ollut järkeä enää jatkaa, koska me nähtiin niin harvoin. Me ei riidelty, mutta oltiin enemmänkin kavereita.

Sen eron jälkeen jotenkin vaan lakattiin pitämästä yhteyttä, eikä oltu oikeastaan missään tekemisissä, kunnes mä sitten jotenkin aloin muistella menneitä ja Noelia, sitä kuinka tärkeä se oli mulle silloin joskus ollut. Ja mä olin ottanut yhteyttä, ehdottanut, että nähtäisiin. Noel oli suostunut ja mulle oli tullut yllätyksenä se, että silloin se seurusteli aika vakavasti. Mä taas olin tietenkin myöskin seurustellut, olihan meidän erosta kulunut pari vuotta silloin… mutta jotenkin ne suhteet ei kovin pitkään kestäneet. Me tajuttiin, että tultiin taas täydellisen hyvin juttuun, alotettiin tavallaan koko meidän ystävyys uusiksi ja vietettiin paljon aikaa yhdessä ja enköhän mä aika pian tajunnut, että olin taas kerran ihan vitun rakastunut Noeliin ja silloin mä tajusin, miksi kenenkään muun kanssa ei vaan oikeen onnistunut, silloin mä tajusin, että kai sen vaan kuului olla Noel mulle, eikä kukaan muu.

Noelilla meni hetki aikaa tajuta se, että oli vähän kyseenalaista, että se vietti huomattavasti enemmän aikaa mun kuin poikaystävänsä kanssa… mutta ainakin mulle se sanoi, että olisi se ero tullut muutenkin, ilman muakin. Noelin nykyinen exä, Kauri, ei ollut katkera mulle tai mitään, se oli paljastanut mulle, että Noelin kanssa oli ollut mahtavaa, mutta olihan Noel koko niiden yhdessäolon aikana puhunut mieluiten vain yhdestä asiasta… joka olin mä. ”En mä tiedä, en oikeen osannut olla mustis tai mitään, oli niin kivaa katsella, kun sen silmät hehkui innostuneena, kun se pääsi susta puhumaan. Kyllähän mua harmittaa vietävästi, Noel on hemmetin mahtava ihminen… mutta mä olen jo tajunnut, etten mä ole se, kenen kanssa se todella haluaa olla. Että sun on Kaapro parempi pitää toi Noel tyytyväisenä… tai mä saatan tulla varastaan sen sulta takas.”

Kauri oli vitun hyvä jätkä, vaikka se oli läpällään mua uhkaillutkin, niin musta tuntui, että mun pitäisi kaiken varalta tehdä kuten se sanoi. Vaikka ei mun paljoa tarvinnut tehdäkään, 3 vuotta oltiin oltu yhdessä, enkä mä osannut, enkä ees halunnut ajatella ketään muuta ja tiesin, että Noel meni samoilla fiiliksillä. Se, miten Noel eros kaikista muista mun entisistä seurustelukumppaneista, oli se… että vaikka kaikkiin mä jotenkin kyllästyin, aloin aika pian kaivata muutosta, niin Noelin kanssa oli hemmetin vaikeaa kyllästyä. Ja vaikka se oli ehdottomasti hankalin ihminen, jonka kanssa mä olin ollut, niin en mä siltikään muuttais siinä mitään. Mä halusin sen kanssa hyvien päivien lisäks ne huonotkin, ne kaikki. Enkä mä ehkä koskaan osannut lakata ihmettelemästä sitä.

Ja mulle Noel oli sanonut, että yksi syy, miksei se juttu olisi voinut kestää Kaurin kanssa, oli Kaurin liiallinen kiltteys. Jota Noel oli selittänyt: "No se antoi mun olla niin ärsyttävä ja jääräpäinen kuin mä vaan halusin, se antoi aina mulle periksi samantien. Sä taas et tehnyt niin, vaikka mä kuinka yritin työntää sua pois, sä et mennyt, vaan sä potkit mua perseelle, jos ees harkitsin sellaista. Ja kun mä keskityin velloon itsesäälissä ja olin varma, etten ikinä onnistuis missään, et sä jääny surkutteleen, sä pakotit mut liikkeelle vaikka väkisin. Tosin kuin Kauri, sä osasit käsitellä mua."

Mä olin yllättynyt, kun Noel oli niin vaan myöntänyt, mutta olin laukaissut tilanteen tokaisemalla: "Menikö sulta näin kauan tajuta, että mä todellakin oon se ainoa, joka sua käsitellä osaa?" Ja sitten mä olin tietenkin demonstroinut sitä mun käsittelyä.

Mä keskityin taas kuuntelemaan papin hitaasti laahaavaa puhetta ja irvistin tuntiessani hien valuvan niskaani pitkin. Elettiin heinäkuuta ja helle oli just sinä päivänä pahimmillaan, varmasti mittari näytti yli kolmeakymmentä… Mä katsoin muita häävieraita ja totesin, että nekin näytti olevan aika tuskissaan. Kaislakin näytti vähän väliä liikahtelevan häämekossaan kärsimättömän oloisena, vaikka mistäpä mä tiesin, jos sillä oli vaikka kiire vessaan tai jotain? Mä virnistin kuvitellessani, että mun sisko kesken papin puheen tokaisisi: ”Sori, pakko päästä kuselle!” Ja juoksisi sitten helmojaan pidellen… ei olisi mikään yllätys, kun Kaisla oli kyseessä.

Mä vilkaisin Kaislan vierellä seisovaa parkaa, eli sen tulevaa miestä, joka oli vähän lyhyempi mun systereitä. Toisaalta… mun systereistä oli kasvanut hemmetinmoisia toteemipaaluja, ne olivat molemmat yli 170-senttisiä, joka oli aikoinaan ärsyttänyt mua ihan hemmetisti, etenkin kun siskot oli vittuilleet mulle siitä. Ja kyllähän se otti itsetunnolle, kun joutui kulkeen kahden pilviä hipovan pikkusiskon välissä ja näyttää lähinnä palosammuttimen kokoiselta… mutta kaikkeen tottui.
Ainakin mun siskot hyötyi pituudestaan, ne molemmat oli laihoja ja perineet äidiltä kauneuden, joten ne teki mallintöitä ja menestyi ulkomaillakin. Kaislan ura tosin menisi ainakin hetkeksi jäihin, se nimittäin oli raskaana… sen takiahan se naimisiin olikin menossa. Kaisla oli aluksi suhtautunut nyrpeästi, kun sen mies oli sanonut, että lapsi meinasi sitä, että häät on luvassa… mutta saatuaan saatanan hintavan kihlasormuksen, Kaisla olisi suostunut mihin vain. Niin sitä pitää, systeri, mä olin tuuminut.

Mä lähes huokaisin helpotuksesta, kun pappi vihdoin pääsi kyselemään, että vannottaisiinko sitä rakkautta myötä- kuin vastoinkäymisissä vai eikö. Noel ojensi mun äidille nenäliinaa siinä vaiheessa, kun sormuksia laitettiin sormiin. Mä hymyilin, kun näin, että äiti taputti Noelin polvea, varmaan taas kerran laulaen mielessään halleluujaa sitä, että mulla oli Noel.

Me siirryttiin ulos ja saatiin todistaa, kun Kaisla ja Jarkko syöksyivät kirkosta ulos ja saivat riisisateen niskaansa.
”Ottakaa kiinni, jos saatte”, Kaisla huusi, kun se meni avoauton takapenkille ja heilutti auton lähtiessä ajamaan, tölkit perässä kolisten.
”Mitenhän toi Jarkko meinaa jaksaa meidän Kaislan kanssa”, mä hymähdin.
Noel nauroi. ”Kuule kyllä se jaksaa. Mä tiedän kyllä, jaksanhan mäkin sua.”
Mä tuuppasin Noelia, oli liian kuuma, että olisi jaksanut mitään muuta.

”No hehheh, mä en tietääkseni ole enää 20-vuotias… enkä ollut läheskään noin paha.”
”Ai jaa vai? Mä muistan kyllä, millanen sä olit ton ikäsenä, ihan samanlainen ku siskoski.”
”Sä oot niin vanha, että muistelet ihan väärin.”
”Sä oot mua vanhempi, joten eiköhän se oo sä, joka meistä väärin muistelee.”

Noel virnisti, enkä mä ehtinyt keksiä vastalausetta, kun äiti sanoi: ”No, aletaanko mekin jo lähteä?”
Noel nyökkäsi. ”Lähetään vaan.” Mä, äiti ja mun 13-vuotias serkku Julia ängettiin takapenkille, Noel tietenkin meni kuskiksi, sen autohan se oli ja mummo istui etupenkille. Noel lähti ajaan ja autossa vallitsi kiusallinen hiljaisuus.
”Aika hiljaa ajat… ajaakos tämä Noel aina näin hituroiden, Kaapro”, mummo kysyi ja kyräili Noelia epäilevänä. Mä hillitsin irvistystä. Eihän mummolla ollut tietenkään mitään Noelia vastaan silloin, kun se oli ajatellut meidän olevan vain kavereita, mutta kun se sai tietää, että Noel oli mun kumppani, niin jotenkin heti ääni muuttu kellossa.

”Kai sen nyt pitääkin ajaa hiljaa, katos meidän edessä on autojono, ellet oo sattunut huomaamaan”, mä tokaisin ja kohautin olkiani äidille, joka vilkaisi mua varoittavasti. Mummo jatkoi kuin ei olisi kuulevinaankaan: ”Minä en sitten yhtään perusta tällaisista hidastelijoista… niin se vaan on, että aikanen lintu se madon nappaa…”

Mä en millään voinut tajuta Noelia, joka ei ollut kertaakaan niiden kolmen vuoden aikana edes ärähtänyt mummolle, se pysyi aina tyynenviileänä, joka oli tosi kunnioitettavaa, koska se kama mitä mummo jaksoi Noelista keksiä, meni usein reilusti yli ja kuka tahansa muu olisi jo kilahtanut. Mutta siihen just mummo pyrkikin. Tavallaan mä kyllä haluaisin nähdä sen päivän, kun Noelilla menisi se pinna lopullisesti, koska eihän senkään kärsivällisyys kaikkeen riittänyt, vai mitä? Mutta vielä se olin mä, joka Noelin puolesta vastaan pisti ja joskus mulla meni se pinna niin, että tuli huudettua ihan kunnolla… ja Noelin äidin suhteen sama homma. Mä olin jo silloin, kun me oltiin oltu teinejä, käynyt huutokonsertteja Noelin äidin kanssa… etenkin silloin ja totta kai ne oli olleet entistäkin pahempia, kun me oltiin palattu yhteen ja Riitan onni oli loppunut ja kuvitelma siitä, että musta oli päästy lopullisesti eroon, oli särkynyt.

Riitta oli oppinut viimeistään Kaurin myötä hyväksynyt Noelin homouden ja antanut siunauksensa niiden suhteelle, se oli tyyliin palvonut Kauria. Joten luonnollisesti Noelin mamma ei ollut ollut lainkaan innoissaan, kun Kauri oli poistunut kuvioista ja mä tullut takaisin. Mutta onneksi se oli saanut edes vähän järkeä päähän, tajunnut, että oli turhaa kiukutella, että me pysyttäisiin yhdessä ja piste. Mutta ei musta ja Riitasta tulisi ikinä mitään ylimpiä ystäviä… aina, kun me Noelin vanhemmille mentiin, oli se riski, että mä raahaisin Noelin pois ovet paukkuen. Eipähän olis eka kerta.

Onneksi äiti oli autossa, muuten huutokonsertti varmaan alkaisi sielläkin… äiti vaihtoi nimittäin puheenaiheen ja kääntyi Julian puoleen: ”Sähän meet syksyllä jo yläasteelle, vai mitä?”
Julia nyökkäsi ja mua huvitti, kun se vilkaisi nopeasti Noelia, punastuen. Oli aika söpöä katsella mun serkkutytön ilmiselvää ihastusta Noeliin.
”Aijai, se on kuules sitä aikaa, kun alkaa pojat juosta sun perässäs”, mä päätin vähän kiusata Juliaa, joka näytti nolostuneelta. ”Ellei ne juokse jo nyt.”
”Noin nätin tytön perässä, miksei”, Noel sanoi ja hymyili, kun se kohtasi peilin kautta mun katseen. Mä läppäsin sitä kevyesti takaraivoon.
”Hei, pitäskö olla huolissaan… kai sä Noel tajuat, että sä oot ikäloppu Juliaan verrattuna, et sä jaksa sen perässä juosta”, mä heitin läppää ja virnuilin Julialle, joka oli jo ihan tulipunainen kasvoiltaan ja lähes kiemurteli nolostuksesta.

”No ei kai se nyt juoksis, eihän ne… homot…”
Teki mieli huokaista ja syvään, mummon sanojen myötä autoon levisi jälleen kiusallinen hiljaisuus. ”Pojat ne vaan laskee leikkiä”, äiti sitten sanoi ja mummo kyräili Noelia, aivan kuin leikinlasku olisi pahakin asia. Mä sujautin käteni Noelin penkin yli ja puristin sitä vähän olkapäästä, Noel vilkaisi mua jälleen peilin kautta, eikä se näyttänyt olevan lainkaan ärsyyntynyt mummon huomautuksesta, eihän se koskaan.

Vihdoin me tultiin pappilaan, jossa oli tarkoitus viettää juhlia. Mä olin iloinen, kun me kömmittiin ulos autosta, sillä mä tiesin, että mä ja Noel päästäisiin kauas mummosta juhlien ajaksi, kaasoina toimivat Minja ja Kaislan bestis olivat onneksi sijoittaneet mut ja Noelin kauas mummoista, me istuttaisiin pöydässä, jossa olisi meidän ikäistä porukkaa. Ainakaan mä en voisi pilata Kaislan päivää järjestämällä turhaa draamaa kinaamalla mummon kanssa...

Hemmetin Noel lähinnä nauroi aina kun mä sitä puolustaa aloin. Mutta mä olin aina ollut sellainen, mitä Noeliin tuli. En oikeen kestänyt, jos joku yhdenkin pahan sanan Noelista sanoi. Olin mä oppinut hillitsemään itteäni enemmän, en mä tietenkään enää järjestäisi samanlaisia kohtauksia, mitä silloin, kun mä olin tyyliin 18… olin mäkin aikuistunut, vaikka Noel ja kaikki muut ei meinanneet sitä uskoa. Mutta kyllä se sama vanha kiivaus tuli esiin aina, kun joku arvosteli tai väheksyi Noelia. Noel tosin aina vaan sanoi, että se oli vain yksi asia, mistä se piti mussa.

Äiti ohjasi mummon sisään ja Julia kulki niiden vanavedessä, jättäen mut ja Noelin kaksistaan puun varjoihin hetkeksi katsomaan, kun Kaisla säteili Jarkon vierellä saadessaan onnentoivotuksia. ”Se meni hyvin”, Noel sanoi sitten ja mä tiesin, että se meinasi sitä, kun mä olin Kaislan saatellut. Perinteisestihän isä oli se, joka saatteli, mutta Kaisla ei ollut isäänsä edes halunnut kutsua, eihän se melkeen muistanut mitään koko miehestä. Mä olin lukion jälkeen alkanut pitää siihen yhteyttä, kun se oli suostunut - pitkin hampain - myöntämään, että mä pidin niin naisista kuin miehistäkin. Tuskin meistä koskaan läheisiä tulisi, tultiin toimeen kuitenkin, oli jotenkin tullut perinteeksi, että käytiin Noelin kanssa isän ja sen naisystävän luona aina joulupäivänä.

”Joo, niin meni.”
Me mentiin lopulta Kaislan ja Jarkon luokse ja halatessaan mua, Kaisla kuiskasi mun korvaan: ”Kiitos, kun saatoit mut.”
Mä irrottauduin Kaislasta ja katsoin sitä kummissaan. ”Mitä sä kiittelet? Tietenkin mä sut saatoin, olisin saattanut, vaikket olis edes pyytänyt.” Kaisla hymyili ja pyyhkäisi kyyneleen silmäkulmasta. ”Anteeks, mä oon vaan jotenki hirveen tunteellinen jo nyt! Mutta Kaapro, jos pitäis valita, saisinko maailman parhaimman isän vai sut isoveljeks, niin valitsisin sut saman tien.” Mä en tiennyt, mitä sanoa, olin itekin aika liikuttunut Kaislan sanoista, sillä ei se ollut ikinä mulle mitään sellaista sanonut. Mä päätin lopulta vaan halata sitä uusiksi ja sanoin: ”Et säkään mikään pahin mahollinen pikkusisko ole.”
Kaisla tönäisi mua, mutta nauroi ja mäkin virnistin, siirryin sivummalle, ootin, että Noel sais halattua myös Kaislaa, joka sanoi Noelille: ”Muista sit kanssa pitää huoli tosta Kaaprosta, ei se pärjäis päivääkään ilman sua.” Noel virnisti ja myönteli, eikä kumpikaan tuntunut välittävän, kun mä huomautin, että ihan molemminpuolista se pärjäämättömyys oli meidän suhteessa.

Me mentiin sisään pappilaan, jossa parveili ihmisiä, oli äidin puolelta sukua ja Jarkon sukua sekä mieletön lössi Kaislan kavereita, tuttavia ja kollegoita.
”Kuulit sä mitä Kaisla mulle sanoi”, mä kysyin Noelilta, kun me mentiin jo valmiiks istumaan pöytään, jossa oli meidän nimilaput, vaikka suurin osa vieraista oli aulassa tai ulkona. ”Kuulin… sä vaikutit aika yllättyneeltä.” Mä nyökkäsin.
”Mä olinkin. Eikä se varmaan kyllä olis niin sanonu, jos se tietäis millasta on omistaa maailman parhain isä, mutta onhan tollasta kivaa kuulla.”
”Älä aliarvioi itteäs”, Noel totesi ja laittoi käden mun hartioille, silitellen kädellään mun hiuksia. Siitä mä pidin. Kun me oltiin lukiossa ja jonkin aikaa sen jälkeenkin seurusteltu, Noel oli aina jotenkin ollut varovainen mua koskiessaan. Eikä se ikinä harrastanut sitä, kun muita oli näkemässä. Mutta se myös oli kasvanut ja me oltiin oltu 3 vuotta avoimesti yhdessä. Se oli silloin harmittanut ja ärsyttänyt mua, koska mä en ollut hyvä sellaisessa piilottelussa, kai mä olin sen verran avoin luonteeltani. Enkä halunnut aina oottaa, ettei ketään olisi näkemässä, jos mä halusin olla Noelin lähellä. Ehkä sekin oli yksi syy, miksi me silloin erottiin. Oli miten oli, nyt kaikki oli paljon paremmin.

”Jaahas, taitaa Kaaprolla olla seuraavaksi häät luvassa…”
Mä vilkaisin Minjaa, joka oli istunut pöytään meitä vastapäätä ja siemaisi maljasta.
”Tuskin. Eiköhän ne kuitenkin sulla ole seuraavaksi edessä.”
Minja nauroi kovaan ääneen. ”Mä en aio sitoutua moooneen vuoteen! Kun mä menen naimisiin, se on silloin, kun mä olen 30-vuotias, jos silloinkaan. Ja siihen on kymmenen vuotta… ja silloin sä olet 37, ollut naimisissa jo pienen ikuisuuden.”

Mua hieman ahdisti ajatella niin pitkälle, 37-vuotias tuntui niin vanhalta… mutta toisaalta, olinhan mä 17-vuotiaana ajatellut, että 27-vuotias tuntui ikälopulta… Minjalle mä virnistin. ”Lyödäänkö vetoa?”
Minja virnisti takaisin. ”Okei, mikäli sä haluat noin pahasti hävitä.”
”No, panoksia sitten pöytään… miten ois 100 euroa?”
”100 euroa? Helvetti, mun veljeni on nynny!”
Mä hymähdin. ”Okei. 500?”
”Miten olis tonni?”
Mä olin juuri lyömässä kättä päälle, mutta silloin Noel yskäisi. ”Ei varmaan kannata lyödä tällasesta vetoa...”
Mä käännyin tuijottamaan Noelia järkyttyneenä, jolloin Minja naurahti ja nousi. ”Katos, kaason velvollisuudet kutsuu…”
Hiton systeri. Ihan kuin se olisi suunnitellut koko jutun…

Mä tuijotin hetken Noelia hiljaa, kunnes tokaisin: ”Aiotko sä sitten kosia mua?”
Noel räpäytti silmiään. ”No… koska sä et näköjään aio kosia mua, niin kai mun täytyy. Olis se jo aikakin.”
Mä naurahdin hieman, koska Noelin ilme oli turhankin vakava, mutta Noelin ilme ei värähtänytkään. Sitten se kuitenkin hymyili.
”Muistat sä silloin kerran, kun sä epäsuorasti kosit mua…?”
Mä tuijotin Noelia hetken. ”Miks mä en todellakaan muista mitään tollasta?”
”Varmaan siks, että onhan siitä ties kuinka kauan. Oltiin silloin lukiossa. Puhuttiin homojen avioliitto-oikeudesta Suomessa ja sä kysyit multa, että jos me joskus voidaan, mennäänkö naimisiin.”
Mä nauroin. ”Ollaanko me muka joskus juteltu tuollaisia? Voi sua, oot tainnu taas nähdä kivoja päiväunia…”
Noel hymähti. ”Niin sä sanoit.”

Mun onnekseni mä vältyin miettimästä sitä juttua sen tarkemmin, koska meidän pöytään tuli lisää porukkaa, muun muassa serkkuja, jotka alkoi jutella saman tien. Mä tunsin silti koko ajan Noelin katseen mussa ja tiesin turhankin hyvin, että se asia ei todellakaan ollut loppuunkäsitelty. Siinä kun mä mietin, niin mulle tuli joku hämärä muistikuva siitä, kun olin niin Noelille tosiaan sanonut… mutta en mä nyt tosissani ollut ollut. Tai ehkä olinkin. Vähän. Kai mä olin ollut niin hulluna Noeliin. Mä vilkaisin sitä, kun se keskittyi vastaamaan johonkin kysymykseen, jonka joku sille esitti. Olin mä yhäkin, koko ajan enemmän. Mutta Noel oli aina ennen ollut sitä mieltä, ettei tarvinnut mennä kihloihin tai naimisiin, ihan turhaa. Ja kai mäkin olin aika kauan ollut samaa mieltä. Joten miksi se sitten nyt vaikutti niin vakavalta? Miettikö se sitä oikeasti? Mitä hittoa mä tekisin, jos Noel joku päivä todellakin tarjoaisi mulle jotain rinkulaa sormeen? En mä karkuun juoksisi, koska… se oli Noel. Ja se ajatus jotenkin sai pysähtymään.

Koska en mä osaisi kieltäytyäkään. Se oli Noel. Mä olin ollut monien muidenkin kanssa, mutta kukaan niistä ei vaan ollut... Noel. Noelin kanssa mä pystyin kuvitella voivani viettää ihan kevyesti koko loppuelämäni. Hitto, mun systeri oli ihan oikeassa: en mä pärjäisi päivääkään ilman Noelia. Ja koska Noel ei ollut enää epävarma 17-vuotias, joka se oli silloin ollut, se pystyi kertomaan mulle, että tunsi ihan samoin.

Kun kaikki vieraat oli paikoillaan, bestman nousi lavalle ja otti mikrofonin käteensä. ”Joo, tervetuloa vaan kaikille munkin puolesta ja jos se ei oo vielä ihan ilmiselvää, tänään me juhlitaan Jarkon ja Kaislan hääpäivää… Ja mitä pidemmittä puheitta, ensimmäistä kertaa, herra ja rouva Kantola!” Kaisla käveli miehensä kanssa sisään saliin ja Kaisla hymyili kuin Naantalin aurinko, vaikka olinkin vain pari päivää sitten irvistellyt ajatellessaankin, että tulisi olemaan jatkossa rouva. Silloin mä tajusin, että tosiaan... Kaislalla ei olisi enää samaa sukunimeä. Se tulisi olemaan aika outoa. Jotenkin se haikea fiilis kirkosta palasi, kun mä katsoin siskoani, joka jakoi Jarkon kanssa niitä ylirakastuneita katseita… tuntui, että vastahan se oli ollut 6-vuotias ärsyttävä kersa, joka oli esitellyt mulle irti lähtenyttä hammastaan ja pöllinyt multa karkkipäivän karkkeja Minjan kanssa, kun mä en ollut huomannut.

Mä olin ollut yllättynyt, kun mun siskoista oli tullut teinejä, sillä mun suojelunhalu niitä kohtaan oli ollut yhtäkkiä ihan mieletön. Nauratti nyt ajatella, että mä olin silloin aikoinaan tivannut kaiken mahdollisen niiden poikaystävistä ja sitten uhkaillut, että ’satuta mun siskoani vähänkin, niin…’ siskot oli lähinnä raivonneet mulle, koska joo, mulla meni välillä reippaasti yli se mun suojelunhalu… mutten mahtanut sille mitään, mä tykkäsin mun siskoista ihan vitusti, vaikka ne osasikin olla rasittavia. Halusin niille vaan parasta, kuten jokainen kunnon isoveli pikkusiskoilleen tais haluta.

Vaikkakin Kaislan perään ei hirveästi tarvinnutkaan huolehtia, se oli kyllä aikoinaan seurustellut varmaan niin monen jätkän kanssa, ettei itsekään muistanut. Mutta sitten se oli 15-vuotiaana tavannut Jarkon ja ne oli olleet siitä lähtien yhdessä. Joka oli totta kai kätevää mulle, koska mä olin saanut pian huomata, että Jarkkoon saatto luottaa, se ei ollut mitään verrattuna Kaislan entisiin, se osasi pitää Kaislan ruodussa, se oli niistä se fiksu ja rauhallinen, tasapainotti kivasti Kaislan rämäpäisyyttä ja impulsiivisuutta. Mutta jäihän mulle vielä yksi sisko, josta huolehtia… Minja kun oli aina jaksanut uhkailla, ettei se koskaan sitoutuisi. Mä tiesin sen harrastavan aika usein irtosuhteita ja olin koittanut puhua sille järkeä päähän, mutta harmi vain, se oli mun sisko ja tiesi musta ja mun menneistä suhteista turhankin paljon, se oli vaan räkättänyt että ’paraskin puhumaan, herra Pelimies!’ Vitun pikkukaupunki, jossa mut vieläkin tunnettiin sillä tittelillä…

”Eiköhän se oo nyt sen häävalssin aika", bestman julisti ja viimeisinkin hölinä hiljeni, kun biisi alkoi soida.
Kaikki katsoi, kun hääpari alkoi tanssia biisin tahdissa, kunnes muutkin pikkuhiljaa liittyi tanssilattialle. Mä katsoin, kuinka mun eno tanssitti mun äitiä, jolla näytti olevan hauskaa. Ajattelin, että voisin ehkä mäkin käydä tanssittamassa äitiä... ja Kaislaa, koska se oli niin kivasti mulle sanonut ja... Minjaa, ihan vain reiluuden vuoksi. Ja siksi, että kyllä mä molemmista siskoistani tykkäsin ihan yhtä paljon.

Noel tönäisi mua. ”Noh, mennäänkö?”
”Häh, ai tanssimaan?”
Noel virnisti. ”No ei kun vessaan hässimään.”
Mä naurahdin. ”Saanko mä valita jommankumman?”
Noel puisteli päätään. ”Et saa, ylös.”
Se nousi ja ojensi mulle kättään ja mä tuijotin sitä epäuskoisena, olin kuvitellut sen taas heittävän läppää. ”Noel, kuule…”
”Mä tiedän, että sä osaat tanssia, sä tanssit vanhojen tanssitkin.”
Mä irvistin. ”Jos et satu muistamaan, niistä on 9 vuotta aikaa…”
Noel virnisti. ”Näin on, joten eiköhän oo aika testata, vieläkö sä osaat.”

Mä huokaisin ja nousin lopulta, tartuin Noelin käteen ja me kuljettiin lattialle. Eikä mua pahemmin haitannut, että Noel vei mua, vaikka joskus ennen olisin heti vetänyt kilarit ja julistanut tyyliin ’mähän EN meistä se nainen ole!’ mutta nyt tajusin, että oli ihan järkevää antaa Noelin viedä, koska se oli meistä pidempi ja osasi tanssia paljon mua paremmin. Ja vanhojen tanssissa mun parini oli kironnut mua noin miljoona kertaa, kun mä en ollut muka vienyt kunnolla… mutta hitto, minkä mä sille mahdoin, että sillä oli ollut joku tulipalokiire valssata menemään ja mun piti keskittyä tuijottaan jalkojani, etten menis täysin sekaisin...

”Sä olit muuten Sirin pari niissä tansseissa”, mä huomautin. Noel nauroi.
”Vieläkö sä jaksat siitä? Olisko pitänyt olla sun pari? Sä olisit kyllä näyttänyt kivalta mekossa… vaikka kyllähän sua penkkareissa pääsi sitten hameessa näkemään.”
Mä irvistin. Oliko Noelin pakko aina muistuttaa?
”Ja olit säkin sen… tytön pari.”
”Hah! Sä et edes muista sen nimeä. Ja se oli muuten Anni”, mä tokaisin virnistäen.
Noel hymähti. ”Oli mikä oli. Sitä paitsi, Siri seurusteli silloin ja me oltiin vain kavereita. Kun taas se Anni oli kusessa suhun.”
”No se ihastus meni nopeasti ohi, kun se tajusi kuin surkea tanssija mä olen.”
”Ja varmaan senkin takia, että sulla oli kumman kiire kytätä ihan muualle, ite tanssien aikanakin…”
”Oma vikas, mitäs näytit niin helvetin hyvältä. Ollaanko me puitu menneitä ihan tarpeeks?”
”Ei ihan. Muistat sä, kun me harjoteltiin meidän kämpässä?”

Mä virnistin, vihdoin päästiin puhumaan hyvistä muistoista… vaikka Noel puvussa tarkoitti aina hyviä muistoja, mutta sen ekan kerran takia, kun mä Noelin puvussa näin, olin sotkeutunut jaloissani todella pahasti ja Anni oli raivonnut mulle lopun illan sen yhden mokan takia. Enkä mä oikeen voinut sanoa, että se oli Noelin syytä, ei mun.
Meidän harjoittelut mäkin muistin… oli ollut melkeinpä naurettavan romanttista, kun me oltiin hämärässä valaistuksessa tanssittu… ja päädytty aika monesti sänkyyn, jolloin se harjoittelu meni… miten meni.

Mä hymähdin ja keskityin tuntemaan Noelin kädet mussa, sen ruumiinlämmön, eikä mua oikeastaan edes haitannut, että oli aivan liian kuuma tanssimiselle. Onneksi me molemmat sentään oltiin jätetty puvun takit suosiolla autoon ja mä olin jo availlut ylimpiä nappeja ja käärinyt hihoja ylemmäs.

Sinä vain, sinä vain
saat mut luottamaan
meillä on aikaa


Me oltiin hiljaa ja keinuttiin musiikin tahdissa, mä jäin kuuntelemaan sanoja ja jotenkin yhtäkkiä tajusin, että mä olin aika helvetin onnellinen sillä tavalla. Mitä jos se menisi pois? Mitä jos Noel menisi pois, koska musta tuntui, ettei kukaan muu voisi herättää mussa sellaista tunnetta… ei kukaan muu ollut siihen kyennyt. Vain Noel.

Sinä vain, sinä vain
sinä vain, saat mut tuntemaan
että mä kelpaan

Yhtäkkiä se vitun pala tuli takaisin mun kurkkuun ja mä painoin pääni Noelin olalle, hengitin sisään sen puhtaan puvun ja partaveden tuoksua… Noelin tuoksua… ja tunsin jälleen sen rauhan leviävän muhun, en mä voisi olla kenenkään pelkästä tuoksusta yhtäkkiä niin täydellisen tyyni, varma, että mä selviäisin mistä vain… kunhan se vain olisi siinä.

Sinä vain, sinä vain
saat mut taistelemaan
tuulimyllyjä vastaan

”Me ollaan koettu aika paljon, vai mitä”, Noel sanoi hiljaa mun korvaan ja mä tajusin, että sekin oli tainnut kuunnella sanoja.
”Joo. Niin ollaan, mut mä luulen, että ihan hyväkin niin. Ja koska se oot sä, niin ei se haittaa, mikään ei, koska… mä oon valmis mihin vaan. Kun se oot sä.”
Noel  keskeytti mun hataran selityksen suutelemalla mua ja se hymyili. ”No, sitten sä varmaan oot valmis siihenkin, että mä kosin sua?”
Ja sitten mä tiesin yhtäkkiä täydellisen hyvin, mitä sanoa: ”Entäs jos mä ehdin kosia sua ensin?”
”Sen kun näkis.”
”Hei! Se oli ensin mun idea!”
”Kaapro. Siitä on jo 10 vuotta, kun sä sitä mietit. Jos mä oottaisin sun kosintaa, mä oottaisin sitä lopun elämääni.”
”Katotaanko?”
”Katotaan vaan”, Noel sanoi nauraen.

Ja niin me jatkettiin tanssimista ja mä tuumasin, että pitäisi varmaan joku päivä lähteä kattelemaan sormuksia. Eiköhän se tosiaan ollut jo aikakin. Hitto, mä tuumasin, tajutessani, että Noel oli ollut jälleen oikeassa… saisi edes joskus olla väärässäkin... Mutta Noelin onneksi mä satuin rakastamaan ihan kaikkea siinä, jopa sitä, että se oli rasittavan usein oikeassa.

”No, mikä sun sormuskokos on”, mä kysyin Noelilta hymyillen, ollen valmiina kohtaamaan sen yllättyneen ilmeen, kun se tajuaisi, että mä olin tosissani. Mä en uskonut, että tulisin koskaan kyllästymään siihen ilmeeseen, joten kai mun täytyi jatkossakin yllättää Noel uudestaan ja uudestaan. Koko hiton loppuelämäni ajan.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 08:16:44 kirjoittanut Pyry »
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

Lasikuula

  • ***
  • Viestejä: 699
    • www.lasikuula.net
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #1 : 24.05.2012 12:31:23 »
Aaaawww!!  :-*  :-*

Mitä muuta tähän voi enää sanoa? o.O

Tekisi mieli mennä vain halailemaan Kaaproa ja Noelia, onnitella jo valmiiksi ja pussata kumpaakin poskelle! Ja pelottavaa, kun ne oli eronnut jossai vaiheessa  :-X Ei niin saa tehdä :D Mutta voi että... Kiitos kun jaksat näitä poikia vielä kaiken nanoilun ja muun jälkeen! Viimeksi eilen luin koko sarjan uudestaan läpi alusta loppuun ja äsken kun huomasin tämän... Olisit nähnyt, kun hypin täällä tasajalkaa tekemässä leipiä ja valmistautumassa koitokseen!!

Ja en pettynyt. Teksti vei mukanaan alta aikayksikön, eikä todellakaan huomaa, että tämä olisi yöllä(/aamulla) kirjoitettu.

Kiitokset ihanasta tarinan pätkästä ja jos minä vieläkin voisin vaatia lisää näitä niin... lisää :P

Ps. Saanko kirjoittaa näistä jonkun oman tarinan? ;)

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #2 : 28.05.2012 21:11:37 »
Lasikuula: Muahahah, olen ilkimys ja laitoin nää näemmä (apua, taas!) eroamaan. On-offia? ö_Ö Mut onneks noi sentään mitä ilmeisimmin tulee tajuaan/on tässä tajunneet, mikä niille parasta on, vai mitä? :D

Jaksan näitä poikia aina, vaikka mikä olis. :') Ja ihanaa, että joku pitää oikeen Kaapro/Noel-maratooneja. : DD Awww, kuvittelen sut hyppimässä tasajalkaa... 8')

Hienoa, ettet huomannu aamuyön sekavuuksia tästä. :'D Saa nähä, mitä seuraavaks. Voi olla, että taas joku tällanen lyhyt pätkä näistä... ja kesälomalla tosiaan tarkotus olis uus romaani näistä kirjotella. Että lisää todellakin tulee! ^^

Ps. Oooh, olen otettu, jos kirjotat näistä oman tarinas. Eli joo, saat luvan. :')

Joo sori tää hymiöraiskaus ja mahd. aivokuolleisuus, oon liia väsy.
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

humourass

  • ***
  • Viestejä: 106
  • ava by Ansa
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #3 : 12.06.2012 16:22:06 »
Hahah, nyt kommentoin jo tätäkin näköjään :D Oon kommentoinut kohta kaikkiin mahollisiin tarinoihin ku en vaan voi olla lukematta. :)

Ihanaihana tääkin pätkä oli, ja vaikka oli omituista lukea näistä kahesta jo vähän "vanhempina", sä olit kirjottanut tänkin tosi hyvin ja nää hahmot oli niin "itsejään", jos tiedät mitä tarkotan :D
Vähänkö söpöä, että nää jo kilpailee siitä, kumpi kosii toista :3 Ihan niiden tapaista.
Kiitokset tästäkin, meen selailee sun kirjoituslistaas ja nappailen sieltä taas uusia tarinoita. :D

~ humour

♥ The Walking Dead ♥ Harry Potter ♥ Breaking Bad ♥ BBC!Sherlock ♥ Grey's Anatomy ♥ House MD ♥


Myrsky

  • ***
  • Viestejä: 42
  • Maaginen kuin muovihaarukka.
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #4 : 12.06.2012 17:01:59 »
Piti sitten tulla kommentoimaan jotain epämäärästä, kun päädyin näitä lukemaan jotenkin keskellä yötä ja sitten kolmelta aamuyöstä ei jotenkin ihan kannata ruveta kommentoimaan. Kai. En luota nyt tänkään tasoon kun pää särkee mukavasti, mutta pitää sitä yrittää :)

Nää sun Kaapro/Noel-tekstit on niin ihania, oon ihan rakastunu. Rakastan näitä hahmoja niin paljon ja niistä on ihanaa lukea. Jotenkin outoa kun ne on vanhempia, mutta ihan yhtä ihania ja no niin en saa edes kuvailtua vaan virnistelen vaan typerästi :D Voin kuvitella valitettavan hyvin miltä näytin aamuyöstä tätä lukiessani, kun virnistelen, hihittelen ja awwittelen tälle ;D ;D Lisää vaan näistä kahdesta? :)


'Cause we are all a bunch of liars.
Tell me, baby, who do you wanna be?
And we are all about to sell it,
'Cause it's tragic with a capital T.
Let it be, Let it be, Let it be!

My Chemical Romance - Kill All Your Friends

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #5 : 19.06.2012 15:23:24 »
humourass: Nawwww, musta on niin kivaa koukuttaa porukkaa, pistän sen vaan kiertämään, koska sitä nää pojat vaan tekee! :D Heh, ymmärrän täysin mitä meinaat ja hienoo, että oon siinä onnistunu, oliha tätä vähän haastavampaa kirjottaa ku noita muita, koska tän suhteen en täysin vaan jotain randomia oksentanu näytölle kuten yleensä, piti vähä miettiäki. :) Mutta joo, kiitos kommentista ja oikein mukavaisaa, että tää ja muutkin mun tuotokset miellyttää. ^^

Adoette: Voi mun poikia kun ne on niin rakastettavia. 8') Hehehe, kiitos mielikuvista ja kyllä, voin kuvitella, miltä näytit! Itekin harrastan samaa turhankin usein, mut on vaan aina yhtä mahtavaa, kun joku tekee samaa mun juttuja lukiessa. Huuu. Ja pelkkä kommenttien luku saa kaipaan näitä poikii iha hirveesti, joten pakkohan se on. Eiköhä viimeistään ens kuussa saa palattua taas poikien maailmaan. :3 Mutjoo kiitosta kommentista. 8')
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

M4you

  • ***
  • Viestejä: 30
  • Elämä rikkoo ja kokoaa taas uudelleen
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #6 : 15.08.2012 21:25:37 »
Oli pakko lueskella Kaapron ja Noelin tarinoita kun poikia tulee niin pian ikävä!

Toivottavasti jatkoa näiden poikien tarinalle tulee pian! Meitä taitaa meinaa olla useampi, joka sitä odottaa ;)
Onko sulla jo suunnitelmia jatkosta?
-Some Day Pain will be Beutiful-

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #7 : 16.08.2012 01:13:10 »
M4you: Vooi, ihanaa, että joku kaipailee näitä poikia! Ja oikeassa oot, tosi pian näitä tulee ikävä. :')
Elkää tulko osottaan mieltä mun oven taakse, jooko? :,D (Tai tulkaa vaan, niin tarjoon pullakahvit.)

Ja seuraavaksi lavalla... kootut selitykset:

joo, suunnitelmia on ja itseasiassa toteutustakin on tapahtunut! Nimittäin tässä kuussa osallistun/oon osallistunu camp nanowrimoon ja näistä pojista taas eksyin kirjotteleen. Tällä hetkellä jotain 76 sivua löytyy tuota. :D Eiköhän siis sun (ja muiden) Kaapro/Noel-nälkä tyydyty! Mitään en kyllä uskalla luvata sen suhteen, että millon tuo tänne finiin päätyy, sen vaan voi sanoa, että tulee kuitenkin vielä päätymään. ^^

Mulla olis ollu yksi one-shotti näistä jälleen kerran, mutta just kun olin saanut sen valmiiksi, niin rakas kuolemaa tekevä koneeni sammu ja se meni siinä, kun Word ei tallentanu automaattisesti. (Eli jos kirjoitatte/teette jotain tärkeetä koneella, muistakaa aina tallentaa välillä, eikä vasta lopussa, kuten minä fiksuna teen... D:)

Oon miettiny monta päivää, että pitäs se uusiks kirjotella, mutta sun kommenttis myötä vois jopa löytyä siihen motivaatiota, että kiitos vaan. :')
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

SANTTU123

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #8 : 23.08.2012 11:03:59 »
Voi rähmä! :D Meni viime yö ihan reisille kun tiirasin lukien tätä sinun teostasi.

Tässä on tosiaan ihan kokonaisen kirjan ainesta ja vielä hyvän sellaisen!

Pojat puhuu ihan oikeasti, mokailevat  (jopa TÄYDELLINEN Noel) eli siis elävät. Tähän pystyy varmaan moni hyvin samaistumaan. Ainakin itse löysin tuttuja tuntemuksia. Parasta on kuitenkin sun kirjoitustyyli ja huumori. Se tuntuu tulevan ihan luonnostaan.

Siitä olen tyytyväinen että löysin tämän lähes heti tänne liittyäni. Mikäli täällä on edes 1/5 osa näin hyvää ei voi muuta sanoa kuin että tervetuloa unettomat yöt. 8)

Vielähän toki saat sen matolaatikkosi toimintaan ja uutta kirjoitelmaa pukkaa tulemaan? Täällä tikut silmissä oottaa, Santtu. ::)

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #9 : 23.08.2012 23:42:54 »
SANTTU123: Hihii, musta on aina kivaa, kun joku valvoo mun turinoitten takia! :D Enny tiiä olisko näist pojista iha kirjaks, mutta tosi ihanaa kuulla moinen kommentti anygays! Ihanaaa sekin, että sun mielestä pojat on aitoja. 8') Ja joo, luonnostaan mun tyyli ja huumori taitaa tullakin ja etenkin näitten poikieni suhteen on kyllä ihan puhdasta tajunnanvirtaa, ei tarvi pysähtyy miettiin juuri ollenkaan, saa vaan antaa tulla ja kattoo sit myöhemmin, joka on tositosi jees, rentouttavaa. : D

Uuden koneen oon saanut, että nyt ei pitäis sammuilla kesken kaiken! En tosin oo vielä(kään) ehtinyt alottaa tota yhtä juttua uusiks, koska viime viikko meni iha täysin muuttopuuhissa ja maanantaina alotin uudessa koulussa, uudella paikkakunnalla ja oon parhaani mukaan yrittäny sopeutua kaikkeen uuteen. (Jälleen nää kootut selitykset jotenkin tuli...)

Mutta ens vkl mulla saattais olla mahiksia kirjotella tuota, riippuen toki, että onko paljon koulujuttuja ja tarpeeks energiaa. Toivottavasti on, koska menny jo pari kuukautta, kun oon tuota harmitellu, kun en saa aikaseks alottaa taas. D: Mun oven taakse saa tosiaan tulla kirveet kädessä jatkoa vaatimaan...  ;D

Muttamut, kiitos kommentista. Ja nukkuminenhan on tunnetusti täysin yliarvostettua. :,D
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #10 : 24.08.2012 00:01:37 »
(Olen finissä kännykälläni, joten viestin laatu tulee olemaan aika huima. Ja anteeksi x ääretön, etten ole kommannut kuukausia sitten Vitun Noelin viimeiseen lukuun. Se vaan jotenkin jäi. Lupaan rustata kommentin tulevan viikon aikana.)                                                                     

 mun pojat sun pojat meidän pojat siis voi luoja herranperkele. Teiniplayaaah-Kaaprosta on tullu vastuullinen aikuinen, ja Noel on lakannut pelkäämästä, Kaisla meni naimisiin (vielähän se oli sellanen ärsyttävä tappi ;__;) ja kaikki nää muistelot ja yyy itku. Ihan tosissaan, kun Kaislasta tuli Kantola ja Kaapro muisteli menneisyyttä ja tää Kauri ja luoja sä oot paras ikinä Creep. En ees osaa kommentoida mitään järkevää, istun vaan ja tillitän kaikkien tunteideni takia. Ihan tosissaan... Luin Vitun Klamydian joskus viimekeväänä, ehkä huhtikuussa (?) ja sit tän elokuussa. Tässä välissä sekä pojat että minä ollaan kasvettu henkisesti.

Sirikin mainittiin ;_; mun rakas inhokki-Sirini...

Ja sitten kun Kaapro on jo lyömässä vetoa Minjan kanssa ja Noel keskeyttää sen, koska asdfghjl;lkjhgfdsa. Kaapron mummo tuotti mulle ensin suurta ärsyyntymistä ja sitten hekottelin sen jutuille. Ja se Kauri kuulostaa ihan vitun jebalta jätkältä. Luovuttaa vaan Noelin Kaaprolle takas, koska sille Noel ei oo koskaan oikeesti kuulunu.                           

Mä honestly rakastan Kaaproa ja Noelia ja sua ja tätä koko tarinaa ja meen pois sotkemasta tätä topikkia. Yh
« Viimeksi muokattu: 24.08.2012 06:50:22 kirjoittanut Sitruunatee »
People go in one end, and meat comes out the other.

creep

  • ***
  • Viestejä: 418
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #11 : 24.08.2012 12:34:24 »
Sitruunatee: aaaaa! Ihanin kommentti evör! :')) Ymmärrän hyvin, että kommentointi tuppaa jäämään, se on mullekin liian yleistä. D':

Vaikka hirveen omistushaluinen mulle tärkeistä ihmisistä oonkin (oli ne sit kuvitteellisia tahi ei) niin parasta ikinä kyllä on ollu jakaa nää pojat muiden kanssa, ettei ne enää oo vaan mun poikia, vaan ne on meidän poikia. : DD

Totta kai olen paras. Eikumitä. Apua nyt kun mietin, niin tuntuu tosi pitkältä ajalta, kun oon näiden poikien kanssa seikkaillut. ö_Ö Vaikka eihän se pari vuotta silleen pitkä aika oo... hei, tosiaan, Kaapro ja Noel on olleet elossa kohta tasan pari vuotta, vuosipäivä on pian! Pitäs varmaan syödä kaakkua. :,D

Parasta kyl täs on ollu just toi, että pojat kasvaa koko ajan ja sitä pääsee seuraamaan ja sitten saa ylpeenä kattoo kuin fiksuja ne sit ehkä joskus lopulta on, kuten tässä. :')

Kauri on kyllä oikeen jees tyyppi, toivottavasti pääsis siitä (ja ehk sen ja Noelin suhteestaki?) enemmänki kirjotteleen. Vaik toisaalta olis ollu kiehtovaa, jos Noel olis Kaaprosta päätynytkin jonkun hirveen pissapään kanssa yksiin... :D Mut sit Nollukkainen olis varmaan juossut saman tien Kaapron luokse, eihän ne olis ehtiny yhtään kasvamaan ja tajuaan mitään! 8')

Mutmut, kiitos päivän piristeestä eli kommentista ja eiköhän nyt alkais oleen tarpeeks motivaatioo kirjottaa lisää Kaapro/Noelia täs vkl. 8 ))
i'm just a painting that's still wet, if you touch me i'll be smeared

SANTTU123

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #12 : 24.08.2012 19:00:24 »
Joo, samaa mieltä että ei sitä nukkua tartte! Mulla on nyt kaksi uutta kaveria meinaan jumalattomat mustat läntit silmin alla ;)

Tänään (sairauslomasta nauttien) kulutin aikaani jälleen lukemalla täällä kaikkea kivaa. Kommentoin yhtä juttua josta myös erittäin paljon pidin ja kiinnitin huomiota miten erilainen lukukokemus se oli kuin tämä. Se on jännä että se erilainen tunnelma riippuu jostain jota en osaa eritellä. Täytyy lisää reenata tätä hommaa.  Alkaa muutan mennä aika sekavaksi tämä juttu ;D

Siinä tuli kommentoidessani mieleeni että miten se on helpompaa sanoa edes jotain mikäli ajatukset ovat  myönteisiä. Ei jotenkin viitti ruveta toista morkkaamaan, makuasiat ovat myös sotkemassa sekä ihan sekin että olen niin tyhmä etten raukka tajua toisen hienoa tajunnanvirtaa. ???
Pitää varmaan vain rohkaista mielensä ja kirjoittaa mitä mieleen tulee? Siis rakentavasti totta kai. Ja tämä kommentti ei tähän sinänsä kuulu mutta kirjoitin sen ihan kaikkien kiusaksi. Hähää......

Mikäli kuulet oveltasi kolinaa se voin olla minä kirveen kanssa vaatimassa lisää tekstiä tai sitten hermoheikko raukka naapurista joka on kyllästynyt kun voihkit ja valitat kirjalisten kärsimysten kourissa. Jompsin kumpsin kuitenkin ::)

pihlajanmarja

  • Cool, jee jee
  • ***
  • Viestejä: 1 708
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #13 : 11.02.2013 17:57:38 »
MIE EN KESTÄ <3 <3 <3

Sain sitten tänään luettua nämä loputkin Kaapro/Noel -novellit, ja rakastun näihin hahmoihin yhä enemmän ja enemmän. Miusta on hurjan hyvä juttu että ne välissä eros, koska niillä oli lukiossa niin vaikeeta välillä, että teki selvästi ihan hyvää molemmille kun saivat olla omillaan ja ajatella asioita. (Puhun näistä ku oikeista ihmisistä, mitä hittoa...)

Tuli mieleen oman siskon häät tästä tekstistä. Häissä on aina oma ihana tunnelmansa, toimii loistavasti tapahtumapaikkana! Ensin ajattelin että et kai vaan oo kirjottanut Kaapron ja Noelin häistä, se nyt ois ollu vähän liian ällöromanttista, mutta onneks et, tää toimi paljon paremmin näin. Voin niin kuvitella että lopulta Kaapro ja Noel päätyvät molemmat ostamaan sormukset ja luulevat että ehtisivät kosia ensin, mutta sitten tajuavat, että ovat molemmat polvillaan! Mieti nyt miten söpöä ois jos niillä ois kunnon kosintakilpailu, kumpi ehtii ensin? :D

Lainaus
Noel tönäisi mua. ”Noh, mennäänkö?”
”Häh, ai tanssimaan?”
Noel virnisti. ”No ei kun vessaan hässimään.”
Mä naurahdin. ”Saanko mä valita jommankumman?”
Noel puisteli päätään. ”Et saa, ylös.”

Kaapro <3 Noel <3

Joo-o, en ilmeisesti pysty nytkään sen parempaan kommentointiin kuin silloin aamuyöllä viideltä, pahoitteluni. :D Pointti on kuitenkin se, että tykkään näistä pojista ja lujaa. Kiitos!
I've got blisters on my fingers!

Ninnuska

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #14 : 08.03.2013 14:20:26 »
APUA IHANA IHANA IHANA IHANA!!!! ♥
(oikeesti, ihan rehellisesti sanoen.. Kaapron ja Noelin takia mä palasin finiin piiiitkän tauon jälkeen :D♥ Noi jätkät vaan on niiin ihania)

Mitä enemmän noista lukee, sitä enemmän niihin rakastuu!! :) Apua, tuntuu tosi tyhmältä, kun en osaa sanoo mitään järkevää :D Yritän kyllä parhaani keksiä jotain fiksua, mutta pää lyö tyhjää.. :D Vaikka mä rakastan sitä vähän hölmöö ja pleijerimäistä Kaaproa, joka ei oikeesti oo aina ihan penaalin terävin kynä, niin silti näin vähän vanhempana se on edelleen yhtä söppänä :D

Ja just kaikki sellaset pienet viittaukset edellisiin kommelluksiin ja seikkailuihin noiden välillä, on ihan rakkautta! ♥ Se saa tän tuntuun tosi aidolta, koska myös noilla on menneisyys - samallailla kun meillä lukijoilla on ne muistissa, mitä ne on tehny tai sanonu :D Ne kulkee ns mukana :) Ja niistä on tullu näin vanhemmiten ihan fiksuja tapauksia :D Ja ps. mä rakastan Kaapron perhettä.. :D Ne on jotenkin äärettömän ihania!!!! :D

LoveForever

  • toivoton tapaus
  • ***
  • Viestejä: 264
  • Patrick Kane on rakkaus<3
    • Blogini:)
Vs: Olis se jo aikakin | K-13 | Kaapro/Noel
« Vastaus #15 : 13.03.2013 23:35:45 »
Ihana<3 Mä rakastuin tähän ficciin. Ja Kaapro ja Noel on söpö pari!!! Mä niin rakastuin noihin jätkiin, on ne sen verran sulosia molemmat.. Ja niin ihania.. Mä en tiiä mitä sanoa, multa juuttu kieli kurkkuun tän stoorin takia ;D Mutta mä rakastan tätä aivan älyttömän paljon. Ja tottakai mä haluan kuulla lisää Kaaprosta ja Noelista!Mä olenkin jo lukenut kaikki tähän mennessä Kaapro/Noelista.. ;3 Pitemmittä puheitta. Kiitos tästä ihanasta iltasadusta :-*
Älä mieti asiaa tarkemmin. Anna olla ja mennä ohitsesi kuin tuuli ja linnut ja nuoruus ja neitsyys.. Eikö näin olisi paremmin? <3

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Olis se jo aikakin | K-11 | Kaapro/Noel
« Vastaus #16 : 28.02.2016 11:16:54 »
;__;

Luin tämän taas pitkästä aikaa. Kaapro ja Noel on ehdottomasti varmaan mun otp pari originaalien osalta. Ne kuulu elämääni tosi vahvasti joskus muutama vuosi sitten ja olen siitä tosi kiitollinen.

On tullut itkettyä ja naurettua monet kerrat näiden idioottien kanssa.

Meni kyllä ihan aiheen ohi, mutta ei se haittaa. Ihanaa, että niillä on toisensa ja niin nättiä häähömppää. On ne vaan kasvanu helvetisti siitä mitä oli. Ehkä joskus saadaan teksti niidenkin häistä.

Kiitos <3

~ Zarroc

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.