Kirjoittaja Aihe: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-11, dialogihuumoria  (Luettu 4127 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Nimi: Huono yhdistelmä
Fandom: Percy Jackson
Ikäraja: K-11
Hahmot/paritukset: Apollon/Hermes, Haades/Persefone, Artemis, Demeter & Nico
Tyylilaji: Dialogi, huumori
Varoitukset: Värikäs kielenkäyttö eli kiroilu sun muut kielelliset rikkaudet
Vastuuvapaus: Nico di Angelo kuuluu Rick Riordanille. En saa tästä rahaa (ja kukapa minulle edes maksaisi?)
Oma sana: Minulla oli tylsää, mutta minulla oli idea, joka lähti paperille kirjoitetusta dialoginpalasesta. Sen järkevyyttä en edes vaivaudu vakuuttelemaan. Onko se edes julkaisukelpoista? No ei varmaan. Silti ajattelin nyt laittaa tämän tänne. Siitä sitten oliko se hyvä idea, en tiedä...


Huono yhdistelmä

"Hermes?"
"Hmm?"
"Ole kiltti ja kuuntele."
"Mmm-mh."
"Eikun oikeasti!"
"Anna minulle minuutti tai tunti tai vuosisata..."
"Enkä anna. Hermes, pystytkö edes kääntämään katsettasi ruudusta?"
"Totta kai pystyn! En vain halua..."
"Katso minua, Hermes."
"Ihan just, Apollon. Olen juuri pääsemässä uudelle kentälle..."
"Sinä olet aina pääsemässä uudelle kentälle tai sitten olet keskellä jotakin huipputärkeää taistelua, jolloin raivostut jos joku keskeyttää sinut. Se ei ole ihan tervettä."
"En minä kenellekään raivoa."
"Kerro tuo Irikselle, jota käskit painumaan Tartarokseen. Sinä ihan oikeasti pahoitit hänen mielensä."
"Kävikö Iris täällä? Milloin?"
"Toissapäivänä. Etkö muka muista?"
"En."
"Sinä et muista?!"
"Älä huuda, Apollon. Peität pelin äänet. Ja mitä sitten, vaikka en muista? Unohtaminen on ihan normaalia."
"Niin. Kuolevaisille. Sinä olet jumala."
"Ihanko totta?"
"Älä viitsi laskea tästä leikkiä. Lopettaisit edes hetkeksi. Olet pelannut jo kuukauden putkeen. Työt alkavat kasaantua."
"Minulla on ikuisuus aikaa hoitaa ne."
"Rakas..."
"Ei nyt, Apollon. Minulla on myös ikuisuus aikaa nussia sinua."
"Nussia? Mistä lähtien sinä olet käyttänyt tuota sanaa?"
"En muista. Mutta eikös kuulostakin aika hyvältä?"
"Joo, jonkun kypsymättömän teinipojan suusta..."
"Vitun mulkut! Missä homoluolassa teidät on oikein opetettu taistelemaan?! HAULIKOT OJOON JA SAATANA HAKATKAA NE NIIN ETTÄ ITKEVÄT ÄITEJÄÄN PERKELE!"
"Niin just!"
"Tuostako sinä uusit sanavarastosi?"
"Älä mollaa! Tämä peli on jumalille tarkoitettu! Tämä peli on kuin jumala!"
"Hermes... Etkö sinä voisi - "
"Älä koske minuun saatanan homo!"
"..."
"Kuole, sekasikiö, kuole!"
"Mitä sinä sanoit?"
"Milloin?"
"Äsken. Minulle."
"Jaa. No... En muista."
"Hermes!"
"Mitä? Ihan kohta, Apollon."
"Okei. Nyt riitti. Artemis, tule tänne!"

*

"En tajua miksi sinun piti raahata minut tänne. Hermes vain pelaa. Mitä pahaa siinä on?"
"Antaudu, pikkuperse! Aseet ei ole tarkoitettu naisille!"
"Mitä sinä sanoit?!"
"Kuten näet. Tuo peli syövyttää hänen aivonsa, sisko kulta."
"Tuskinpa sentään. Äläkä kullittele minua."
"Kuulit mitä hän sanoi!"
"Sinä ihan totta ylireagoit, veli hyvä. Hetkellinen mielenhäiriö varmaan."
"Hän haukkui minua homoksi!"
"Etkö sinä sitten ole sellainen?"
"Mit- no en! Olen biseksuaali! Sitä paitsi hän sanoi sen rumasti."
"No voi kamala. Hoitele hänet yksinäsi, pikkuveli."
"Minä en ole sinun pikkuveljesi!"
"Oletpas. Johtuuko tämä mieletön ylireagointisi siitä, että sinä olet puutteessa?"
"Ei tietenkään! Minä saan aina silloin kun haluan!"
"Ei nimittäin haittaa vaikka olisitkin. Ajattele sitä ensimmäisenä askeleena parempaan elämään: selibaattiin!"
"... Artemis, et voi olla tosissasi. Sinä et juuri sanonut tuota minulle!"
"Pää kiinni molemmat! Nyt tulee demo!"
"Naiset eivät kuulu taisteluun, Isabella. Pysy syrjässä."
"En voi jättää sinua, Jack. Kuka turvaa selustasi?"
"Pojat huolehtivat minusta."
"Heillä on omat taistelunsa! Anna minun tulla mukaan!"
"En voi. En voi keskittyä, jos tiedän sinun olevan kentällä kanssani."

"Tuo on niin seksististä. Miehet eivät vain kestä, jos nainen onkin heitä parempi!"
"Pää kiinni, Artemis!"
"Miten sinä uskallat - "
"Onko mitään mitä voisin tehdä sinulle, Jack?"
"Ole tämä yö kanssani. Anna minulle jotain minkä vuoksi taistella."

"Mikä sika! Tuohonko sitten pitäisi langeta? Mieshän vonkuu seksiä!"
"Voi Jack! Annan sinulle yön, jota et tule unohtamaan!"
"Ei, tyttö. Älä lankea siihen!"
*KRÄTS* (ääni, joka seuraa siitä, kun mies repäisee naisen paidan auki)
"Tämän pelin demot kusee."
"Haista paska, Apollon."
"Kuulitko tuota, Artemis?"
"Tuo peli - siis mitä Zeuksen tähden tuo tekee täällä?! Tuo syvimmästä jorpakosta kotoisin oleva miesten seksistinen maailman pohjanoteeraus, jossa naiset antautuvat kuin se olisi heidän elämäntehtävänsä ja miehet sikailevat todistaakseen, että heillä riittää munaa! Hyi olkoon!"
"Antaisin sinulle turpiin, Artemis, ellen olisi juuri päässyt uudelle kentälle."
"Joko tajuat mitä tarkoitan?"
"Todellakin! Tuo peli on saatava kauas Olympoksesta. Se loukkaa jo pelkällä olemassaolollaan jumalia. Tartu sinä kiinni Hermeksestä. Minä huolehdin pelistä."
"Uskaltakaakin koskea minuun tai peliin!"
"Suu kiinni, Hermes."
"AAAH! Päästä minut alas, Apollon!"
"Älä kuule luulekaan."
"Päästä tai annan tuntuvan sähkösokin!"
"Siitä vaan!"
"Mitäs sanot, Apollon? Pitäisikö minun iskeä tämä peli vain tuhkaksi vai hoitaa tämä siististi?"
"Miten vain, kunhan Hermes ei pääse siihen enää käsiksi. Lakkaa kiemurtelemasta!"
"Apollon!"
"Vaiti, senkin peliriippuvainen rääväsuu! Tee pelille mitä haluat, Artemis. Minä yritän rauhoittaa Hermeksen ennen kuin hän alkaa repimään seiniä alas."
"Ole kiltti, Apollon... Muutama minuutti vielä! Ole kiltti..."
"Shh, pian olet taas kunnossa."
"Saanko pelata?"
"Et."
"Painu Tartarokseen!"
"Onnea vain hänenkin suhteen, veli. Sitä sinä tarvitset."
"Hoida nyt vaan se peli, systeri!"
"Joo, joo!"

*

"Joko kuuma kylpy on tehnyt tehtävänsä?"
"..."
"Ihan oikeasti, Hermes. Sinun on parempi ilman sitä peliä."
"Ja pah..."
"Kärtty, mutta ei kiroilua. Parempi."
"Eikä ole."
”Miten vain. Noh, sinun on kai parempi yksinäsi. Tiedät mistä minut löytää, kun tarvitset minua.”
“Apollon.”
“Niin?”
“Anteeksi.”
“Mistä?”
“Kaikesta mitä sanoin.”
“Saat anteeksi.”
“Minä rakastan sinua.”
“Minäkin sinua.”
“Joten… jäätkö kylpyyn kanssani?”
“Jos se auttaa sinua toipumaan.”
“Ei ole mitään, missä sinä et voisi minua auttaa.”
“Täysin totta, rakas Hermes. Täysin totta.”

~…~

“Mitäs meillä täällä on?”
“Älä, isä. Minusta tämä ei ole hyvä ajatus.”
“Kysyinkö minä sinulta yhtikäs mitään, Nico?”
“Et, isä.”
“Joten suu suppuun.”
“Silti. Näet, että laatikossa on Olympoksen leima ja eikö kirkuvanpunainen TUHOTTAVAKSI - merkki herätä minkäänlaisia hälytyskelloja?”
“Minä olen jumala, poika. Minä en pelkää mitään. Sitä paitsi ei ole lainkaan epätavallista, että Olympoksen roskia ajautuu tänne. Osa niistä on ollut täysin käyttökelpoisia.”
“Ja osa taas niin vaarallisia, että Manalaan räjähti pari uutta kraatteria…”
“Älä viisastele, poika. Huono tapa. Etenkin sinulle.”
“Mutta isä -”
“Ei muttia… Kas, kas, kas. Mitäs täältä löytyykään?”
“Se taitaa olla konsolipeli.”
“Osaatko pelata sitä?”
“Luulisin, mutta miksiköhän se on heitetty menemään?”
“Kuka tietää? Perheeni on aina ollut omituinen. Tämä on vain yksi heidän miljoonista poikkeavuuksistaan.”
“Ehkä ei kuitenkaan ole viisasta, että me -”
“Kuulehan, Nico. Tee enemmän ja puhu vähemmän. Saat opettaa minulle miten tätä pelataan. Konsolipeli kuulostaa kiinnostavalta.”
“Hyvä on. Mutta minä ainakin varoitin.”
“Joo, joo. Miten vaan!”

*

Kolme päivää myöhemmin…

“Kultaseni?”
“Ei nyt, Persefone. Minulla on kiire.”
“Ajattelin vain, jos sinä ja Nico haluaisitte tulla syömään…”
“Minä olen kuolematon! En tarvitse ruokaa. Ja Nicolla on yllin kyllin syötävää tässäkin. Eikö vain, poika?”
*röyhtäisy*
“Kyllä, rouva. Kaikki on ihan kunnossa.”
“Minä en ole siitä ihan vakuuttunut…”
“Kaikki on kunnossa, rakas! Painu sinä jo jonnekin juoruilemaan äitisi kanssa!”
“Mutta isä, eikö tuo ollut hieman pahasti sanottu?”
“Oliko sinusta?”
“En tiedä. Saattoi ollakin, sillä eikö - Tapa ne, tapa ne!”
“Kautta tanssivien luurankojen! Mistä hitosta nuo tulivat?”
“No jaa. Mitä väliä? Eiköhän sarjatulitus hoitele ne kerralla.”
“Loistava idea, Nico!”
“Tulita ne kumoon, isä!”
“Tästä saatte, säälittävät kuolevaiset!”

*

“Ja tämän takia sinun olisi pitänyt naida lääkäri, liike- tai lakimies! Mitä sinä muka teet peliriippuvaisella aviomiehellä? Poikapuolesta puhumattakaan!”
“Äiti… Voisitko haukkumisen sijaan keskittyä etsimään ratkaisua tähän ongelmaan?”
“En usko itsekään, että sanon tämän, mutta avioero voisi nyt olla kova sana.”
“Äiti!”
“Hys, Persefone-kulta. Otahan muroja. Niissä on paljon viljaa. Vilja auttaa kaikkiin ongelmiin. Usko pois!”
“Mutta eikö meidän pitäisi -”
“Ei sanaakaan. Kyllä Haades tuosta tokenee!”
“Kuole, alhainen kuolevainen, käristy Rangaistuksen kentillä!”
“Tai sitten ei…”


Oma sana 2: Jumalat + pelit = huono yhdistelmä. Ja joo, tiedän. Loppu oli aika random. Koko dialogi taisi olla aika random. Mutta Manalan elämästä voisin kirjoittaa enemmänkin. Heidän (Haades, Persefone, Nico & Demeter) perhe-elämänsä kiinnostaa...
Kiitos, että luit(te)!
« Viimeksi muokattu: 04.11.2014 20:13:40 kirjoittanut Sokerisiipi »

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Huono yhdistelmä, K-15
« Vastaus #1 : 26.04.2011 17:52:10 »
Haah, aivan mahtava!  ;D
Nauroin useempaan otteeseen ja voin kyllä sanoa, että oli kyllä onnistunut dialogi. Hyvin sai selvää kuka puhui milloinkin ja muutenkin selvästi kirjoitettua tekstiä. Antaa tulla lisää vain :)
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Gisel

  • Kuutamokävelijä
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Virkoaa vasta hämärässä
Vs: Huono yhdistelmä, K-15
« Vastaus #2 : 26.04.2011 21:06:03 »
Hehheh. Nauroin ihan kiitettävästi ja useammin kuin kerran  ;D
Itse olen enemmän ns. normaalien ficcien kannattaja, mutta tämä dialogi ainakin toimi. Peliriippuvuus on muutenkin sen sortin ongelma jota itsekin saatan satunnaisesti alkaa potemaan :/
Jos vain jaksat itse kirjoittaa lisää niin mikäs siinä  :)

Béren

  • ***
  • Viestejä: 703
  • set my heart on fire
Vs: Huono yhdistelmä, K-15
« Vastaus #3 : 26.04.2011 21:19:59 »
Meikä alko jo melkein hyppimään innosta kun näin että olit julkaissut lisää :D
Hauska oli, ja huumori ei ollut sellaista "pakotettua", jos ymmärrät mitä tarkoitan. Tykkäsin, ja tässä oli Apollon&Hermestä joten me like. Näin muuten viime yönä unta joka liittyi apolloniin ja hermekseen :D pitäskö rajottaa näitä sun tekstien lukemista..? (Mä en ikinä pystyis siihen :D)

-Carrot

Candygirl

  • ***
  • Viestejä: 360
Vs: Huono yhdistelmä, K-15
« Vastaus #4 : 26.04.2011 23:04:43 »
Mun mielestä tää dialogi onnistui varsin erinomaisesti, ja peliriippuvaiset jumalat oli aika herkkua luettavaa. Varsinki Hermeksen osalta ;D Lisää tälläisiä huumoripätkiä!
"No risk, no fun!"

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Vs: Huono yhdistelmä, K-15
« Vastaus #5 : 27.04.2011 20:26:56 »
Fairytale: Kiitoksia! Olin kyllä hieman huolissani tuosta selvyydestä, mutta hyvä, että sait selvää! ^^ Ja kiva kun pidit :)

Gisel: Minäkin yleensä kirjoitan niitä ns. normaaleja ficcejä, mutta jotenkin vain eksyin tälle polulle ja päätin katsoa mitä siitä tulee. Peliriippuvuudesta ei ole itsellä juuri kokemusta, mutta vakava asiahan se oikeasti on  :-\ Mustaa huumoria taisi tässä siis olla seassa. Mukava kuulla, että tykkäsit :)

Carrot: Ooo, mä oon niin kade! Itse olen nähnyt vaan yhden (tai ainakin muistaan vaan yhden) unen Apollonista ja Hermeksestä eikä siinä tapahtunut oikein mitään. He lauloivat yhdessä jotain aakkoslaulua. Erikseen heistä on kyllä tultu unia nähtyä ;) Kiitän, että olet tutustunut ficcituotantooni ^^ Ja jälleen yksi lukija, joka tykkää Apollon/Hermeksestä (yay!) I like that koska se takaa sen, että on ainakin joitakin, jotka lukee mun A/H -tekstejä, koska niitä tulee aina vaan xD Isot kiitokset kommentista (:

Candygirl: Tack så mycket! ^^ Peliriippuvaisista jumalista oli tosiaan hauska kirjoittaa! :D

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Huono yhdistelmä, K-15, Percy Jackson, dialogihuumoria
« Vastaus #6 : 25.07.2011 12:35:18 »
Jumalilla peliriippuvuus.. nam ♥ :D Tää idea oli kyllä aivan loistava. :D

Apollonin ongelma tais enemmänkin olla se, että se oli puutteessa, ja siks se halus siitä pelistä eroon. :D Mutta onneks sillä on niin ihana sisko, että se sai Hermeksenkin takaisin. :D Tää oli kyllä äärettömän suloinen. :D

NeitiMusta. :)
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

Grazywizard

  • Puoliverinen
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Huono yhdistelmä, K-15, Percy Jackson, dialogihuumoria
« Vastaus #7 : 02.05.2012 21:13:23 »
Jumalten peliriippuvuus?  ;D Ei hitto! Ihan loistava idea! Nauroin ihan kippurassa varsinki tälle:                                       
                                                                                   
"Ei nyt, Apollon. Minulla on myös ikuisuus aikaa nussia sinua."
"Nussia? Mistä lähtien sinä olet käyttänyt tuota sanaa?"
"En muista. Mutta eikös kuulostakin aika hyvältä?"
"Joo, jonkun kypsymättömän teinipojan suusta..."
"Vitun mulkut! Missä homoluolassa teidät on oikein opetettu taistelemaan?! HAULIKOT OJOON JA SAATANA HAKATKAA NE NIIN ETTÄ ITKEVÄT ÄITEJÄÄN PERKELE!"
"Niin just!"
"Tuostako sinä uusit sanavarastosi?"

 :D Ja tälle:

“Mutta eikö meidän pitäisi -”
“Ei sanaakaan. Kyllä Haades tuosta tokenee!”
“Kuole, alhainen kuolevainen, käristy Rangaistuksen kentillä!”
“Tai sitten ei…”


Kiitos tästä hulvattomasta lukukokemuksesta!  ;D Ainii ja kirjota toki lisääkin!  :D

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Vs: Huono yhdistelmä, K-15, Percy Jackson, dialogihuumoria
« Vastaus #8 : 02.05.2012 22:07:40 »
NeitiMusta: Voit olla oikeassa Apollonin suhteen tai sitten se oli ihan oikeasti huolissaan Hermeksen terveydestä ;) Kiitos kommentista!

Grazywizard: Parhaat ideat ovat näköjään spontaaneja, sen oon huomannu näitä one-shotteja raapustellessa :D Kiitos kovasti kommentista!

Ei kukaan

  • Vieras
Vs: Huono yhdistelmä, K-15, Percy Jackson, dialogihuumoria
« Vastaus #9 : 13.05.2012 15:43:06 »
VOI LUOJA!! XD Mä en muista milloin viimeksi olisin nauranu jollekkin näin paljon! Tää on ehdottomasti mahtava. 

Pidin alusta enemmän kuin lopusta, kun Hermes ol niin addiktoitunut siihen peliin ja huusi sekä kiroili koko ajan. Apollon oli selvästi puutteessa. Hyvä vain et ne lemppas sen pelin. Rakkaus voitti 6 - 0
Voi Persefonea.. toivottavasti se tajuaa tehdä jotain ja nopeasti Nicolle ja Haadekselle, tai tulee ruumiita..

Alraititen, ihan ficci minkäs teet!!??!?!?! Kirjoittele jooko lisää samanlaisia missä saa revetä päätään iriti, jookoooo?? *koiranpentuilme*

Kiitän ja kumarran.

ps. Hitto mä repesin tälle!! XDXDXDXDXD

Lainaus
"Älä viitsi laskea tästä leikkiä. Lopettaisit edes hetkeksi. Olet pelannut jo kuukauden putkeen. Työt alkavat kasaantua."
"Minulla on ikuisuus aikaa hoitaa ne."
"Rakas..."
"Ei nyt, Apollon. Minulla on myös ikuisuus aikaa nussia sinua."
"Nussia? Mistä lähtien sinä olet käyttänyt tuota sanaa?"
"En muista. Mutta eikös kuulostakin aika hyvältä?"
"Joo, jonkun kypsymättömän teinipojan suusta..."
"Vitun mulkut! Missä homoluolassa teidät on oikein opetettu taistelemaan?! HAULIKOT OJOON JA SAATANA HAKATKAA NE NIIN ETTÄ ITKEVÄT ÄITEJÄÄN PERKELE!"
"Niin just!"
"Tuostako sinä uusit sanavarastosi?"
"Älä mollaa! Tämä peli on jumalille tarkoitettu! Tämä peli on kuin jumala!"
"Hermes... Etkö sinä voisi - "
"Älä koske minuun saatanan homo!"
"..."
"Kuole, sekasikiö, kuole!"
"Mitä sinä sanoit?"
"Milloin?"
"Äsken. Minulle."
"Jaa. No... En muista."
"Hermes!"
"Mitä? Ihan kohta, Apollon."

Hyeena

  • Kaappihevari
  • ***
  • Viestejä: 27
  • Näillä hauiksilla on omat rajoituksensa
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #10 : 01.07.2012 22:28:09 »
Voi hyvänen aika, mitä juuri luinkaan? xD
Mutta siis, jumalat + peliriippuvuus = tosiaankin aika huono yhdistelmä... mutta saipahan ainakin tämä tavallinen kuolevainen kunnon naurut. ;)
Dialogi oli selkeää, ja oli helposti pääteltävissä, kuka puhui milloinkin. Monesti dialogikeskustelut voivat jäädä epäselviksi, mutta tässä ne olivat, kuten jo taisin sanoakin, selkeät. Minkäänlaista kritiikkiä en tästä keksi, kirjoitus- tai pilkkuvirheitä en bongaillut, sanoisinko että loistava ficci kaiken kaikkiaan. :D
Parhaaksi kohdaksi voisin mainita tuon, kun peli päätyi Haadeksen käsiin. Jostain syystä se aiheutti totaalisen repeämisen. Ihan käy sääliksi Persefonea, joka tuskin saa apua keneltäkään... Ei huolta, vilja auttaa kaikkeen!

Mutta siis, voisi tosiaan olla mielenkiintoista lukea Nicon ja tämän perheen elämästä Manalassa. : D

~Hyeena
"Indica kulkee vaikka varastaen ja huoraten koko Suomen halki, jos uskollisille faneille luvattu esiintyminen on siitä kiinni. Täytyy arvostaa."
- hyhhy (YouTube)
--
Avatar by StrokeOfGenius <3

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #11 : 02.07.2012 00:17:46 »
Ei kukaan: Rakkaus voittaa aina! Okei, ei nyt aina, mutta jumalten olisi syytä olla huolissaan, jos yksi peli riittää pilaamaan niiden ihmissuhteet. Niin ei kuitenkaan käynyt. Tällä kertaa xD Ja kyllä Persefone saa tilanteen varmaan kuntoon, aikanaan. Heittää vaikka murot Haadeksen naamalle. Viljahan auttaa kaikkeen, eikö vaan? Sitten on aina olemassa myös Demeter, joka varmasti saa Haadekseen jotain vauhtia, jos hän uhkaa laiminlyödä Persefonea. Nicon täytyy varmaan ryömiä alta pois, jos siis pelin äärestä pääsee mihinkään :D No me kaikki voimme kuvitella, mitä sen jälkeen tapahtuu.
    Kiva, että tykkäsit ja hyvä, että tää nauratti! Eihän tyylilajiks muuten kehtaiskaan laittaa huumoria, vai mitä? ;) Kiitos kommentista!

Hyeena: Hii, hyvä, että sait selvää! Pyrin just sellaiseen selkeään dialogiin, että lisään nimiä tai nimikkeitä sinne perään, että tietää kuka puhuu ja kenelle. Haades tuli kyllä vähän randomisti mieleen tätä kirjoittaessa, mutta sopi täydellisesti toiseksi osapuoleksi. Ja katsotaan, jos saisin jonkun hyvän idean Manalan perhe-elämästä. Kiitos suuresti kommentistasi!

Alise-Mary

  • ulkopuolinen
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Luotathan?
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #12 : 06.07.2012 17:14:11 »
Ihan pakko kysyä et miten sä keksit koko idean? Mut ihan sama, se toimi! Nauroin täällä koko ajan.

Plussaa siitä että tajus helposti kuka puhu millonkin, ei tarvinnu päätään vaivata et oliko puhujan veikattu vääräks tai vastaavaa.

Loppu oli kans toimiva, vaikka vähän töksähti alkuun nähden, mut hyvin se päätöskin toimi, onneks et jättäny sitä siihen kohtaan ku Hermes pääs pelistä eroon. :)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #13 : 07.07.2012 15:33:06 »
Alise-Mary: Totta puhuen en enää muista :D Aloin vaan paperille raapustelemaan, kun oli tylsää ja siitä se sitten lähti. No loppu ehkä töksähti siitä syystä, että tämä ei ollut ollenkaan suunniteltu juttu. Tarina oikeastaan vain kirjoitti itse itsensä, mitä pidemmälle pääsin ja lopetukset on aina hankalia, varsinkin dialogeissa, kun ei tiedä kenen repliikkiin sitä päättäisi ja mitä tämä henkilö sanoisi. Kiva, kun tykkäsit! ^^ Kiitos kommentista! :)

Tonyatown

  • Laiskamato
  • ***
  • Viestejä: 74
  • If Heaven is up there, this is the Hell on Earth.
    • surkea blogini
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #14 : 09.07.2012 14:35:43 »
Ei hitto soikoon, tää on paras! :D Tän ansiosta kieriskelen loppupäivän lattialla naurukouristuksissa!!! XD
"Life is too important to be taken seriously." -Oscar Wilde

mellonami

  • ***
  • Viestejä: 194
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #15 : 31.08.2013 22:16:04 »
tämä oli hauska. nauroin lukiessani kaksi kertaa :D
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #16 : 01.09.2013 12:15:09 »
Tonyatown: Mahtavaa, että pidit! Kiitos oikein paljon kommentista!

mellonami: Kiitos. Hyvä, että viihdytti :)

Taikaraita

  • Liikerikuningas
  • ***
  • Viestejä: 47
  • Revontulisilmä
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #17 : 04.09.2013 22:20:01 »
Heh, minä pidän paljon kreikkalaisista jumalista (kiitos vaan koukutuksesta Percy Jackson...) ja tulin silkasta mielenkiinnosta katsomaan, mitä täältä löytyisi; ihastuin kun näin joukon lempihahmojani, joten pakkojan tämä oli lukea. xD

Kävin tässä viime viikolla katsomassa Hirviöiden meren ja nyt en voi kuvitella Hermestä minkään muun näköisenä, joten oli aika randomit mielikuvat tätä lukiessa, että liikemies-Hermes puhuisi nussimisesta Apollonin kanssa. Ei siinä kyllä mitään pahaa ole, oikein virkistävä ajatus. Artemis oli aivan ihana, yksi lempijumalattareni kun on, ja voin hyvin kuvitella hänen ja Apollonin sanaharkan olevan tuollaista, rajua kiistaa siitä, kumpi on vanhempi. xD Onneksi Hermes pääsi sitten riippuvaisuudestaan eroon ja Apollon pääsi pukille sillä peliriippuvaisuus voi näemmä olla jumalallekin kovin kiusallinen asia. :--D

Ah Haades ja ah Persefone ja ah Nico. Tykkään paljon ajatuksesta ihana Persefone ihanan Nicon äitipuolena.  ;) Tykkäsin kovasti tässä Haadeksen suhtautumisesta Nicoon, todella "ihana" isä-poika-suhde, on kivaa kun poika opettaa isäänsä pelaamaan. xD Haluaisinpa nähdä Haadeksen ilmeen kun se pääsee peliin jyvälle. Hihihi.

...Mitenhän muuten kävisi jos tuo peli päätyisi seuraavaksi Areksen käsiin? Tai Heran? Mitähän siitä oikein tulisi.. *Nauraa mahaansa kipeäksi ajatukselle.*

Kirjoitat hyvin ja hauskasti, tätä oli tosi kiva lukea, varsinkin kun tämä on kuitenkin ensimmäisiä kreikan mytologia -ficcejäni. Olisi kivaa, jos kirjottaisit näitä lisää.  ;) *vinkvink*

Paljon kiitoksia tästä hauskasta lukuelämyksestä!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 148
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #18 : 05.09.2013 11:39:53 »
Ecstasy: Voi ei, se elokuva! Jo trailerista parkaisin nähdessäni mitä ne olivat tehneet Hermekselle! Itse en todellakaan kuvittele kyseistä jumalaa sennäköiseksi ja kirjoissakin se kuvattiin nuorempana (tai ainakin jossain välissä) Minun täytenee alkaa käännyttää niitä poloisia, jotka tulkkaavat koko sarjaa elokuvien pohjalta :D Itse en ole sitä vielä nähnyt (suorastaan hirvittää sen ekan elokuvan jälkeen...) mutta minun mielikuvieni Hermes: alle kolmekymppinen, atleettinen, komea, mutta myös ilkikurinen ja musta kihara tukka. Ei leffan liikemies, ei missään tapauksessa, hyrr.
Apollon ja Artemis aina kinaamassa, se kuuluu pakettiin ^^ kiva kun pidit. Eivät ne jumalatkaan riippuvaisuuksille ole immuuneja ;) Ei varmaan kävisi hyvin, jos Ares tuon peliin saisi näppeihinsä, hah. Kiitos suuresti kommentistasi ja mukavaa, että pidit! ^^ Ja lisää? Oletkos ihan varma (no tietenkin olet!) Selailepa meikäläisen listausta niin ehkä tärppää! ;)

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Percy Jackson: Huono yhdistelmä, K-15, dialogihuumoria
« Vastaus #19 : 19.10.2013 21:56:15 »
Hah hah, otsikko osuu ja uppoaa todellakin ficciin.

Jumala jolla on iankaikkisuus aikaa ja koukuttava peli, mitäs hyvää siitä nyt muka seuraisi.Tässä tuli hyvin se esiin miten varoitukset kaikuvat välillä kuuroille korville.Onneksi Artemisin ja Apollonin yhteistyä toimi niin saatiin Hermeskin irti pelistään, vaikka aluksi vaikuttikin että tehtävä on mahdoton.Pääsin ihan aitoon Percy Jackson tunnelmaan Demeterin ja Persephonen keskustelussa.
Joo tiivistettynä: Tykkäsin ficistäsi aivan älyttömästi ja se oli hyvin kirjoitettua ja hauska, toimi tosi hyvin. ;D

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!