Kirjoittaja Aihe: Yhteinen hämärä (S, Harry/Draco)  (Luettu 1902 kertaa)

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Yhteinen hämärä (S, Harry/Draco)
« : 23.12.2016 06:06:26 »
Ikäraja: sallittu
Paritus: Harry/Draco
Genre: pilipali
Summary: ”Entä jos olen sammunut jo kauan sitten?”
A/N: Voi jukranpujut ja apua sentään. En yhtään tiedä, mitä mieltä mä tästä olen. Tää tuntuu jotenkin todella irralliselta itestäni vaikka tää ehkä sivuaa mun omaa elämää enemmän kuin mikään teksti täällä. Ehkä se on nää hahmot, mä kun en ole yhtään drarry-ihminen, mutta cassialmasta pidän, niin että hyvää joulua sulle hassu! Sanoit et diggaisit fluffystä mut no, niin, no, tää nyt oli fluffyintä mitä musta irtoo. Toivottavasti silti kelpaa! <3


Yhteinen hämärä

”Mikä sinä halusit olla isona, kun olit lapsi?”

Joissain olosuhteissa kysymys saattaisi olla puhdasta uteliaisuutta ja tiedonjanoa, mutta sen sävy maalaa Dracon henkisen rangan kumaraan silkalla painostavuudellaan. Draco tietää, mitä Harry odottaa hänen vastaavan, sillä Harry tietää, mitä Draco aikoo vastata. Silti vaalea luihuinen jää hetkeksi pohtimaan: niin, mistä minä ennen unelmoin?

Draco kyllä muistaa, mitä hänellä lapsena oli tapana vastata. Jotain ministeriöön liittyvää, joku korkea-arvoinen virka, sillä sen isä halusi kuulla ja Draco oli aina rakastanut niitä aistikkaasti hulmuavia, kalliita viittoja, joita taikaministeri ja tämän apulaiset saattoivat käyttää töissä. Mutta mitä hän itse todella halusi, se on arvoitus vielä hänellekin. Isän haave oli hänen haaveensa, äidin tyytyväisyys hänen tyytyväisyytensä. Hänen omat mielitekonsa – no, niitä ei ollut. Ei hän sellaisia jaksanut rakentaa, kun ne olisi joka tapauksessa täytynyt heittää roskakoriin.

Siispä Draco vastaa kuin on tarkoituskin: ”En ainakaan murhaaja.”

Vaikka tuo vastaus on etukäteen käsikirjoitettu, Draco näkee ylpeyden Harryn silmissä ja ymmärtää, että Harry ei tiennyt, vaan toivoi. Että Harry ei aio kysellä enempää kylmiä kysymyksiä, kuten ”miksi sitten rupesit sellaiseksi” tai ”kai tajuat, että tehty mikä tehty”. Harry vain avaa käsivartensa ja sallii Dracon itkeä rintaansa vasten, ja Draco tajuaa, miksi Harry on siinä: antaakseen jotakin, minkä Draco on itseltään evännyt. Toisen mahdollisuuden.

*

Yhteisen makuuhuoneen luulisi tuovan turvaa ja lämpöä ja niin se tuokin illoiksi, aamuiksi, päiviksi. Mutta öiltä Draco ei onnistu pakenemaan. Hän ei kuule Harryn lohdullista tuhinaa painajaistensa sisään, niiden, joissa häntä vainoavat pimeän piirto, Voldemort ja Katie Bellin ruumis ja ikuinen ikuinen ikuinen pimeys joka hukuttaa, upottaa, tukahduttaa. Maailma on valon, mutta hänen uniinsa sen säteet eivät yllä eikä hän edes tiedä kuinka monetta kertaa hän herää hikisenä ja huutaen.

”Älä pelkää, Draco. Olen tässä. Kaikki on hyvin, olet hyvittänyt tekosi.”

Draco on kuluttanut kyyneleensä loppuun jo kauan sitten, mutta yhä hän vapisee ja kiistää kaiken, sillä hän on paha eikä mitenkään voisi, ei ikinä, loistaa samalla tavalla kuin ne muut jotka sodan jälkeen rakentavat uutta maailmaa.

”Entä jos olen sammunut jo kauan sitten?” hän kuiskaa ja säikähtää Harryn turhautunutta ärähdystä.

”Kuule, sinä sentään olet hengissä toisin kuin Katie Bell. Toisin kuin monet ystäväni. Olet päässyt paljon helpommalla kuin luulet.”

Huoneessa on paikalla enää yksinäisyys, kun Harry menee keittämään kahvia.

*

Draco kävelee keittiöön vasta kuultuaan ulko-oven kolahtavan. Harrylta on jäänyt kahvimuki puolilleen, ja vaikka juoma on muuttunut haaleaksi tunteja sitten, Draco juo sen loppuun. Hän maistaa saman kitkeryyden, joka kuulsi Harryn sanoista, ja joka hänenkin sisällään kytee.

Hyvähän Harryn on puhua helposta ja vaikeasta. Harry kutsuttiin heti sodan jälkeen aurorikoulutukseen, Harry teki kaiken oikein ja pelasti maailman ja nyt hän on sankari, jolle kyhätään patsasta ministeriöön ja juhlapäivää velhojen kalenteriin. Sodasta on aikaa vajaa vuosi ja Harry kulkee jo nyt ylämäkeä toisin kuin Draco jonka elämä on sekaisin. Hänen käsivarttaan tahraa edelleen menneisyys, hän ei edelleenkään tiedä mitä tekisi, minne menisi, kuinka muuten kuluttaisi päivänsä kuin istuskelemalla keittiön pöydän ääressä tupakkaa poltellen ja kahvia lipittäen.

”Pyhä Potter”, Draco kuiskaa halveksuvana ensimmäistä kertaa aikoihin ja katuu heti.

*

”Et ole tullut vuoteeseen moneen viikkoon.”
”En niin.”
”Minkä takia? Olenko tehnyt jotain väärin?”
”Et, minä... En vain tahdo olla taakaksi.”
”Kuinka niin taakaksi?”
”Tiedän, että kyllästytän sinua. Kipuni kyllästyttää sinua.”
”Ai, loukkaannuitko siitä mitä silloin sanoin? En... En tarkoittanut...”
”Olit oikeassa.”
”Enkä ollut.”
”No, ei sillä väliä. Et kuitenkaan jaksa sitä mitä olen. Eikä se mitään.”
”Ei se sitä ole.”
”Vaan?”
”En jaksa sitä, etten osaa pelastaa sinua.”


Kun Draco viimein uskaltaa tulla takaisin Harryn viereen nukkumaan, hän näkee toisen kasvoilla pelkkää helpottumista. Hän ei ole varma, pitäisikö hänen olla siitä pahoillaan vai mielissään, mutta ennen kuin hän ehtii päättää, Harry vetää hänet syliinsä ja silittää hiuksia kuin sanoen että Draco ansaitsee sen.

*

Ajan kulumista ei voi estää taioilla. Joskus Draco olisi antanut kaiken, jotta pystyisi siihen, mutta kellon viisarit ja kalenterien sivut ovat alkaneet haalistaa hänen mielensä mustuutta yhä vaaleammaksi harmaaksi. Harry valmistuu ammattiinsa seuraavana päivänä. Draco on noussut pöydän äärestä ja leiponut banaanikakun.

Sinä iltana he juhlivat kahdestaan. Harry kysyy jotakin, mihin Draco on halunnut vastata jo useita päiviä.

”Mitä sinä aiot tehdä, kun olen jahtaamassa pimeyden velhoja?”

Hymynkare huulillaan Draco vastaa: ”Puolustan heitä.”

Vaikka Harrylla on aikainen herätys, hän valvoo myöhään yöhön lukien Dracon kirjoittamaa raakaversiota kirjasta nimeltä Kuolonsyöjien lapset. Harryakin hymyilyttää, kun hänen silmänsä karkailevat vähän väliä Dracon nukkuvaan, hiljaiseen profiiliin.
leipää ja perunasoppaa

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Yhteinen hämärä (S, Harry/Draco)
« Vastaus #1 : 26.12.2016 01:14:36 »
cassilö, no huh huh huijaa vaan itelles! Tiekkö mää olin oikeesti tosi kahden vaiheilla että postaanko tätä ollenkaan kun koko ajan kyti takaraivossa että olisin voinut tehdä tämän paremmin ja olisin voinut enemmän (koska kirjotin tän tbh ihan yhtä silmät ristissä ku sä luit haha), mut ajattelin sitten että no mikäs tässä ja hui, sä sitten piditkin ja vielä kommentoit ja mitä! Edes! Tuollasia kehuja, hyi sua! Tai siis, kiitos, tai siis... wow!

Epädrarryihmisyydellä meinaan lähinnä sitä etten oo niin into the ship, mut ehkä pitäis olla jos kerran osaan tän, tai siis ei jummi olin epävarma koska siis oon kirjoittanut drarryy joo joskus öö 13-vuotiaana kun en osannut mitään ja koska kaikki muutkin ja mitä mut hertsileijaa! Okei, samaistun itsekin tähän Dracoon, tajuamattani kirjoitin vahingossa heh heh aika omakohtaisista jutuista mikä naurattaa mua itteeni koska en oo ikinä kokenut Dracoon sellasta sielunsympatiaa (vaikka se hyvä hahmo onkin!). Ja sit sää tuut ja sanot että onnistuin ja MITÄ MITÄ MITÄ?? Ja että enemmän pitäisi kirjoittaa? No, ehkä, hm, kattoo! Tää oli sen verran hankalaa ripuloida ulos että enpä tiedä, mutta ehkä! Mistäs sitä tietää jos mustakin kuoriutuis drarrishippaaja (;

Itse asiassa Draco ei leiponut mitään hirveen haastavaa vaan ihan perus kuivakakun! En tiiä, mulla ei sillee oo headcanonei Dracosta mut tykkään ajatella että sen sisällä piilee vähän sellanen kotivaimo, tai ei nyt sillee mutta että se tykkää leipoa ja on sodan jälkeen aika paljon kotona. Oon aina jotenkin kelannut että se sodan jälkeen rupeis kirjailijaks ja kirjoittais sen kokemuksista "väärällä puolella" ja siitä, millaista aivopesua puhdasveriset joutuu kokemaan lapsesta saakka - siitä tuo Kuolonsyöjien lapset! Ehkä palaan tähän vielä joskus, koska itsekin haluan tbh tietää siitä enemmän!

Voi sinä. Ei mulla oo sanoja. En ite oo ollut kovinkaan jouluplööt koska pläääähh mutta tää kommentti oli kyl ihan paras joululahja! Ja se että pidit, koska ää. Mikään ei sieluani piristä niin kuin tällainen. Oot niiiin paras ja vaikka tän kirjoittaminen ja erityisesti julkaisu oli semisti pelottavaa, oon niin iloinen nyt et uskalsin. Kiitos ihana, ja hyvää joulun öö tai no eipä täs jouluu enää oo mutta hyvää jotain! Yötä vaikka. Oot pussumussu <3
leipää ja perunasoppaa

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Yhteinen hämärä (S, Harry/Draco)
« Vastaus #2 : 28.12.2016 18:10:01 »
Nevski, en tiiä mitä oon tehnyt oikein kun oon saanut sulta jopa kaks kommenttia tänään, apua! Drarrysta on aika vaikee kirjottaa mitään ei-kliseistä kun tuntuu et kaikki on jo käytetty mut hyvä jos toimi silti. Kiitti kommentist, hei, oot aika ihana! <3
leipää ja perunasoppaa

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Yhteinen hämärä (S, Harry/Draco)
« Vastaus #3 : 29.12.2016 18:07:04 »
Wou, haluaisin itse lukea tuon koko kirjan Kuolonsyöjien lapset! Mainio idea. :o
Ja tässä oli mielestäni hyvin työstetty Dracon sorronalaista ja draagista taustaa. Pakkohan hänen on jotenkin käsitellä historiansa. Todella usein Drarry-ficeissä Draco vain hyppää Harryn matkaan ilman huolta ja häivää.

Ehkä angstin määrä oli osa sitä taattua kliseepakettia, josta Nevski mainitsi. Mutta kliseet muuttuvat jossain vaiheessa klassiseksi :D Kiitoksia!


Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15