Kirjoittaja Aihe: With Everyone ¤ K-11 ¤ 3/3 VALMIS  (Luettu 2541 kertaa)

LetsPotterHeadFanFic

  • Vieras
With Everyone ¤ K-11 ¤ 3/3 VALMIS
« : 28.07.2016 21:41:12 »
Nimi ¤ With everyone
Kirjoittaja ¤ LetsPotterHeadFanFic
Beta ¤ Zarroc
Ikäraja ¤ K-11
Genre ¤ Drama, Romance
Vastuuvapaus ¤ Rowlingin keksimä ihana maailma ja mahtavat hahmot. En saa rahaa tästä. En halua loukata ketään. Haluan vaan näyttää rakkauttani tarinaa kohtaan.
Varoitukset ¤ Seksin mainitsemista. Ei kuvailtua seksiä
Yhteenveto ¤ ”It's never felt so real. No It's never felt so right”
A/N: Ensimmäinen fanfiction ikinä jonka olen kirjoittanut. Olen pahoillani virheistä jo alkukäteen. Toivon suuresti rakentavaa palautetta, että voisin oppia tätä ihanaa Fanfictionien maailmaa. Kirjoitan kyllä Instagramiin novelleja, mutta siinä on suuri ero omasta mielestäni. Jos helposti suutut Hinny ja Romione shippauksista (jota itse rakastan ja palvon) niin en suosittele, että luet tätä. Kertokaa myös, että minkälaisia fanfictioneita (Potterista) haluatte, koska suostun tehdä myös shippauksia jotka eivät ole minun makuani. Mutta kukaan ei muutenkaan varmaan jaksa lukea tätä minun kommenttiani, niin mennäänpä itse tarinaan.


Luku 1


19.10.1996

Kertojan näkökulma

Harry istuu Rohkelikon oleskeluhuoneessa ystävänsä Ronald Weasleyn kanssa. He tekevät pimeydenvoimien läksyjä paita hiessä. Uusi pimeyden voimilta suojautumisen opettaja professori Kalkaros ei siedä Rohkelikkoja. Eniten hän inhoaa Harrya ja voisi antaa mitä vain, että poika erotettaisiin, eikä Harry halunnut joutua jälki-istuntoon, joten oli parasta vain tehdä läksyt.

Harryn toinen hyvä ystävä Hermione Granger oli tällä hetkellä takkatulen ääressä lukemassa. Harry arvelee tytön lukevan kirjaa nimeltä Tylypahkan historia, sillä hän on nähnyt kirjan usein Hermionen kädessä. Tyttö oli itse saanut taikajuoma läksyt jo valmiiksi, mutta sietää kopioimista yhtä paljon kuin Kalkaros hiusten pesemistä, joten se ei siis auta poikia paljoa.

Harrylla kuitenkin lymyää ajatuksissa, että tyttö mielellään auttaisi heitä, mutta ei vain kehtaa auttaa.

Hermionen näkökulma

Istun takkatulen ääressä ja luen kirjaa nimeltä Tylypahkan historia. Vilkaisen vähän väliä poikia, jotka näyttävät hirveän hermostuneilta tehdessään läksyjään.

”Mitä minä sanoin”, sanon virnuillen.

”Sanoit: Tehkää läksyt ajoissa, mutta Hermione arvaa kuka voittaa? Me teemme näitä ajoissa katsos, koska kello on vasta”, Ronald sanoo ja katsoo kelloa. Pojan kasvoille nousee nolostunut ilme ja hän sanoo katkeillen: ”Kello on vasta yksi yöllä. Se on aikaisin verrattuna siihen, että yleensä sinä teet niitä vielä kolmelta.”

”Teen niitä vielä kolmelta, sillä teen läksyni huolella, mutta se ei tarkoita, etten aloittaisi niitä ajoissa”, sanon ja virnistän pojalle uudelleen.

- LetsPotterHeadFanFic
« Viimeksi muokattu: 11.08.2016 19:54:23 kirjoittanut LetsPotterHeadFanFic »

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 166
Vs: With Everyone // K-11 // Luku 1
« Vastaus #1 : 29.07.2016 02:09:20 »
Uusien kirjoittajien tekstejä on aina mielenkiintoista lukea ja se sai minut vilkuilemaan tätä. Itsekin tykkään näistä perinteisistä parituksista ja erityisesti Ginnystä hahmona. Toivottavasti tämäkin saadaan pian tarinaan mukaan!

Tämä oli selkeästi vasta esittelyluku, mutta tästä jäi vähän hämmentynyt olo siitä, mistä tässä tarinassa oikein on kyse. Yhteenvetokaan kun ei paljastanut mitään juonesta. Mutta ehkä tässä jatkossa selkenee ficin ideakin.

Hahmot olivat kyllä hyvin omia itsejään ja pidin siitä, että tämä sijoittui perinteisiin Tylypahkan maisemiin. Se vähän häiritsi, että Ronista käytettiin nimeä Ronald. Kirjoissa kuitenkin puhutaan Ronista ja nimen pidempää versiota käytetään hyvin harvoin.

Minä- ja hän-kertojan vaihteleminen hieman vaikeutti lukemista. Varsinkin, kun ensimmäinen pätkä kuitenkin oli selkeästi Harryn näkökulmasta kirjoitettu vaikka hän-kertojaa käytettiinkin. Vaikka tekstissä vaihtelisivatkin eri hahmojen näkökulmat, olisi ehkä selkeintä pysytellä yhden tyypin kertojassa.

Mutta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta aloitukselta! Kirjoita ihmeessä jatkoa niin nähdään, mitä tästä vielä kehkeytyykään  :)

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

LetsPotterHeadFanFic

  • Vieras
Vs: With Everyone // K-11 // Luku 1
« Vastaus #2 : 29.07.2016 02:53:04 »
Kiirsu: Oi kiitos! Otan ehdottomasti vinkit käyttöön ja tiedän, ettei ensimmäinen luku todellakaan paljastanut lähes mitään. Olen pahoillani siitä ja koitan parhaani mukaan parantaa ensi lukuun :). Kiitos kuitenkin ihanasta kommentista!

LetsPotterHeadFanFic

  • Vieras
With Everyone // K-11 // Luku 2
« Vastaus #3 : 29.07.2016 04:36:53 »
Luku 2

20.10.1996

Kertojan näkökulma:

Ron herää Rohkelikko tornista. Kukaan muu ei ole vielä hereillä joten hän päättää hetken aikaa tehdä professori Kalkaroksen läksyihin vielä korjauksia. Eihän hän Hermioneja nyt sentään aio vetää, mutta hiukan korjailee virheitä jota oli eilen aamuyöllä tehnyt. Ron kuulee Nevillen sängyn luota suuren haukotuksen. He sanovat toisilleen huomenet ja pian muut alkavat myös heräillä, kun lopulta kaikki muut paitsi Dean ovat hereillä pojat pukeutuvat. Tai ainakin koittavat pukeutua, sillä aamu-unisina pukeminen ei toimi kunnolla.
Parinkymmenen minuutin kuluttua Harry ja Ron lähtevät viimeisinä Rohkelikko tornista. Harry oli jäänyt nimittäin odottamaan, kun Ronin piti vielä laittaa mustepullot turvallisesti kiinni ja sulkakynät pyyhkiä, sillä välin muut pojat olivat jo ehtineet lähteä.
Aamupalalla suuressa salissa he tapaavat Hermionen ja Ginnyn keskellä pöytää syömässä aamupalaa. Pojat kävelevät heidän luokse ja alkavat itsekin voidella leipiä, hörppiä kurpitsamehua ja kauliessa puuroa lautaselle, hetken kuluttua Hermione aloittaa keskustelun: ”Mitä aineita teillä on ensimmäisenä? Minulla on numerologia peruttu, koska professori Vektor on sairastunut ja hänen sialle ei saatu ketään. Harmi, koska olin niin odottanut sitä, mutta ehkä voisin, vaikka tehdä ainettani hiukan pidemmäksi.”
”Ennustusta niin, kuin vallan mainiosti tiedät”, Ron vastaa hieman kiukkuisena ja Ginny kertoo myös oman aineensa, joka on yrttitieto.
Harry huomaa Ronin töykeän olemuksen, mutta jatkaa silti keskustelua: ”Miksi jatkaisit ainetta enään pidemmäksi Hermione? Näin aineesi eilen pöydällä ja se oli oppikirjasi pituinen melkein.”
Siitä Hermione ärtyi ja alkoi kinastella Harryn kanssa, pian Ronkin päätti tulla mukaan kinaan ja, sitten lopulta onneksi Ginny lopetti riidan vaihtamalla puheen aihetta.

Ennustamisen tunnilla professori Punurmio ennusti kahdesti, että Harry tulee löytämään pahimman pelkonsa tyynyliinansa sänkyä vasten olevalta puolelta näihin kohtiin Lavender pidätteli hengitystä pelokkaasti ja Parvati laittoi kätensä naamansa peitoksi. Harry oli aika iloinen, kun ennustus loppui ja lähti Ronin kanssa taikaolentojen hoitoon, matkalla he tapasivat Hermionen joka kertoi, että oli saanut ainetta vielä kolme paperillista pidemmäksi ja Ron kyseli miten tietoa on riittänyt enään. He eivät kuitenkaan ehtineet saamaan riitaa päälle, kun olivatkin jo taikaeläinten hoidossa kielletyn metsän laidalla, Hagrid oli siellä tietenkin ja hänen vieressä oli suuressa häkissä, johon piti pitää etäisyyttä viisitoista metriä jotain erittäin oudon kilpikonnan näköisiä otuksia.
”Hagrid! Miten ihmeessä olet saanut tänne tulirapuja?” Hermione kysyy järkyttyneenä.
”Se olikin vaikea juttu se, mutta siitä huolimatta nämä ovat siis tullirapuja ja tietääkö kukaan, että mitä ne ovat”, Hagrid sanoo, mutta ehtii hädin tuskin lopettaa lauseensa, kun Hermionen käsi nousee. ”Tuliravut ovat vaarallisia tulta syökseviä otuksia. Niitä elää luonnonvaraisena vain Fidzillä ja tulirapuja on erittäin vaikea löytää sieltä ja vielä vaikeampi pyydystää. Tuliravut ovat myös erittäin harvinaisia ja niiden kanssa ei kannata joutua tekemisiin, sillä ne voivat aiheuttaa tulta syöksemällä pahoja ja kestäviä vammoja”, Hermione sanoo ja tämän jälkeen muu luokka perääntyy pari metriä kauemmas järkyttynyt ilme kasvoillaan. Tunti kului ahdistuneessa tunnelmassa, sillä kukaan ei suostunut mennä lähellekään tulirapua, joten lopulta Hagrid tyytyi vaan kertomaan niistä.

”Mitä Hagrid ajatteli, kun toi tuollaisia oppitunnille”, Ron valittaa suuresti samalla, kun on menossa lounaalle Harryn ja Hermionen kanssa: ”Mitä hän ajatteli, kun sai päähän tulirapujen tuonnin. Olisimme päässeet Lavenderin palovammasta, jos hän olisi vain kertonut meille ystävällisesti niistä ilman, että tuo niitä oppitunnille”
Hermione katsoo Ronia vihaisena: ”Vähät mistään palovammoista, sillä tulirapujen tuonti on laitonta, ellei ole erityislupaa taikaolentojen osastolta ja uskon, ettei Hagridilla ole sellaista ollut. Hän voi saada potkut tai pahimmassa tapauksessa joutua Azkabaniin.”
Pian puheenaihe kuitenkin muuttuu, kun Katie tulee Harryn luokse ja sanoo: ”Hei Harry! Kuulin juuri, että seuraava peli Korpinkynsi vastaan Rohkelikko on kuukauden päästä. Halusin vain ilmoittaa kaikille tiimiläisille, ettei kenellekään tulisi yllätyksenä. Huomenna nähdään harjoituksissa kai sitten.”
Sen jälkeen Katie lähtee etsimään luultavimminkin Ginnyä. Katie Bell on uusi Rohkelikon kapteeni ja on aina hyvin hermostunut, koska Ginny, Richie, Dean ja Jimmykin ovat tulleet tiimiin Katie on vielä hermostuneempi, sillä alkuperäisestä tiimistä on jäljellä enään kolme. Se on myös vaikuttanut selvästi Katien käyttäytymiseen harjoituksissa, joinain päivinä hän huutaa ja on erittäin aggressiivinen, kun taas joinain päivinä hän ei saa edes kunnolla sanaa suustaan. Ginny on auttanut paljon Katieta hänen on tapana kysyä Katielta ennen harjoituksia mitä hän aikoo kertoa, että jos Katien ääni ei tule Ginny voi kertoa ne Katien puolesta Harrysta tuntuu, että se on jopa toiminut, sillä Katiesta on tullut hieman itsevarmempi.
Kuitenkin jos harjoitukset ovat näin pian, kuka tietää onko Katiesta sittenkään kapteeniksi.

LetsPotterHeadFanFic

  • Vieras
With Everyone // K-11 // Luku 3
« Vastaus #4 : 30.07.2016 18:12:59 »
Luku 3

24.10.1996

Kertojan näkökulma:

Hermione ja Harry istuvat yhdessä Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa, koska Ron nukkuu vielä aivan niin, kuin kaikki muutkin. Hermione lukee kirjaa: Muodonmuutokset edistyneille ja Harry putsailee luutaansa.
”Taidan mennä herättämään Ronin”, Harry toteaa Hermionelle ja lähtee hiljaa kävelemään Rohkelikko torniin.
Ronilla kestää hetken tajuta paljon kello on, mutta lopulta hän kuitenkin pukeutuu ja tulee Harryn perässä oleskeluhuoneeseen. Kolmikko alkaa jutella hiljaisella äänensävyllä, ettei vain herätä ketään, he keskustelevat lähinnä pilkkamielisesti Kalkaroksen opettamisesta. Hermione menee pian kuitenkin kirjansa pariin, kun Harry ja Ron alkavat puhua huispauksesta. Tyttöä ei itseä niinkään kiinnosta huispaus, vaikka kyllä hän kannustaa innolla jos Harry pelaa, mutta ei hän siitä niin paljon tykkää keskustella. Kolmikko kuulee jonkun astuvan portaita alaspäin, hetken kuluttua he näkevätkin Lavenderin, joka Ronin huomatessaan punastuu ja lähtee takaisin.
”Uuu… Mitäs tuo oli?” Harry alkaa kiusoittelemaan Ronia, sillä Ron aina on häntä kiusoitellut Chosta, Harryn tämän hetkisestä tyttöystävästä.

Kolmikko istuu nyt nurmikolla, Ronin ja Harryn puhuessa ja Hermionen lukiessa.
”Hermione mitä sinä edes luet? Nyt on viikonloppu, läksyt olet tehnyt”, Ron kysyy ja Hermione vastaa salamannopeasti: ”Tämä on jästikirja lainasin sitä äidiltä. Koitan aloittaa terveelliset elämäntavat ja nyt itseasiassa ajattelin hiukan kuntoilla jos teitä ei haittaa”, ”Mutta ei täällä ole luutia ja et edes osaa lentä… Hermione mitä sinä teet?” Ron naurahtaa, kun näkee Hermionen tekevän jotain outoa liikettä jossa hän on ensimmäisen jonkun kaltaisessa makuuasennossa ja, sitten nousee siitä jalkoja vasten. Hän toistaa sen kymmenen kertaa ja Ron toljottaa häntä vain silmät pyöreinä. Harry on hieman hämillään, ”Eikö velhojen maailmassa koti treenata?” Harry ajattelee.
”Tee perässä, se auttaa vatsalihaksia”, Hermione sanoo Ronille hieman huvittunut ilme kasvoillaan joka luultavimminkin johtuu pojan järkyttyneestä ilmeestä.
”No en varmana! Joku voisi, vaikka nähdä ja anteeksi vain, mutta minulla on tarpeeksi hyvät vatsalihakset, vaikken tekisikään jotain tyhmää jästi hömppää”, Ron sanoo kiukkuisena ja Hermione lopettaa liikkeen, katsoo poikaa halveksuvasti ja sanoo erittäin loukkaantuneena: ”Selvästikin herra. Perinteinen ei osaa ottaa vastaan mitään uusia kokemuksia, vatsalihasten teko auttaa, vaikka missä ja uskoisin, että sinä huispaajana ymmärtäisit tarvitsevan hyvän kunnon. Joten anteeksi vain, mutta kuinka tyhmältä idealta se sinusta onkaan minä aion sitä jatkaa halusit tai et”, Hermione ottaa kirjan mukaansa ja lähtee kyyneliä pidätellen pois Harryn ja Ronin luota.
”Mikä hänellekkin tuli?” Ron sanoo, eikä Harry edes jaksa alkaa selittämään.

25.10.1996

Tänään oli ensimmäinen tylyahon reissu. Harry oli luvannut mennä Chon kanssa ja Ron oli kysynyt Lavenderia, sillä hän ja Hermione eivät olleet puheväleissä vieläkään, eli eivät he kahdestaakkaan menneet, Hermione oli kertonut Harrylle, että menee Nevillen ja Ginnyn kanssa: ”Tai siis Ginnysta en ole varma- sillä hän menee Deanin kanssa ehkä-” tässä vaiheessa Harry oli tuntenut jonkun takia kylmiä väreitä ”ja Nevillestäkään ei ole täyttä varmuutta, sillä poika kertoi minulle aamulla, että kysyy ehkä Lunaa. Miksi kaikkien pitää nyt alkaa seurustelemaan, ei pahalla siis sinulle, mutta kun tuntuu ettei ketään enään voi tavata kahdestaan.”

Harry katseli siisteintä kaapuaan matka-arkusta, vaikka olikin ollut yhdessä Chon kanssa jonkun aikaa hän halusi silti tehdä vaikutuksen. Harry myös koitti hiukan harjailla hiuksiaan ja siistiä muutenkin olemustaan, Seamus koitti itse ottaa finninsä pois taialla ja se vain kasvoi isommaksi.
Harry aamupalan aikana ei kestänyt kunnolla omia ajatuksiaan: Pitäisikö minun, ei niin, mutta jos emme syökään, mutta jos syötte olet jo ihan täynnä ja räjähdät. Okei nyt riittää minä vain syön jonkun verran. No, mutta olenko nyt aivan varma, kun jos sittenkin jättäisin välistä… ja lopulta Harry päätti ottaa hiukan ruokaa ja pakata varmuuden varalta eväsleipiä mukaan.


pilami

  • ***
  • Viestejä: 152
  • Puuskupuh
Vs: With Everyone ¤ K-11 ¤ 3/3 VALMIS
« Vastaus #5 : 17.09.2016 00:31:11 »
Pidin tässä ficissä kovasti siitä, että ficci kuvasi enimmäkseen Harryn, Ronin ja Hermionen ja heidän ystäviensä tavallista arkea Tylypahkassa. Aina ei tarvita monimutkaisia ja päätähuimaavia juonikuvioita tai muutakaan dramatiikkaa, jotta ficci olisi viihdyttävä. ;) Esimerkiksi Hagridin tuliravut ja velhomaailmassa kasvaneelle Ronille vieraat jumppaliikkeet olivat oikein hauskoja yksityiskohtia ja ne saivat minut hymyilemään itsekseni. Minun puolestani ficci olisi voinut olla vaikka vähän pidempikin, sillä kolmas luku loppui sellaiseen kohtaan, että tarinan voisi hyvin kuvitella jatkuvan siitä vielä eteenpäin. Olisi esimerkiksi voinut olla ihan hauska kuulla Harryn ja Chon treffeistä Tylyahossa.

Olen aiemmin kommentoineen Kiirsun kanssa samoilla linjoilla siitä, että kertojan vaihtelu ensimmäisessä luvussa oli hiukan sekavaa, mutta olit mielestäni korjannut asian hienosti toisessa ja kolmannessa luvussa. :) Melkeinpä tuon "kertojan näkökulma" -teksin voisi jättää kokonaan pois, koska ilmankin kävi kyllä hyvin ilmi, kenen ajatukset milloinkin ovat kyseessä.

Siellä täällä oli joitain kirjoitusvirheitä ja sanajärjestys oli myös paikoittain vähän erikoinen, mutta nuo ovat sellaisia asioita, jotka varmasti hioutuvat ajan kanssa, kunhan vain jatkat kirjoittamista. Itsellänikin tuppaavat sanat menemään silloin tällöin vähän kummalliseen järjestykseen. Minulle on ollut tuon pulman kanssa usein apua siitä, että kun olen saanut tekstin mielestäni valmiiksi, olen lähtenyt lenkille tai vaikkapa nukkunut yön yli, ja lukenut sen jälkeen tekstin vielä kertaalleen uudestaan. Silloin usein huomaa paremmin kaikki sellaiset tönköt kohdat ynnä muut, joille kirjoittaessa tulee helposti ikään kuin sokeaksi. :)

Kokonaisuudessaan tämä oli kuitenkin oikein kiva ficci ja tunnelmaltaan sellainen, mistä minä pidän kovin! Toivottavasti sinulla on innostusta kirjoitella jotain vähän samansuuntaista jatkossakin. Hyvää syksyä!
« Viimeksi muokattu: 17.09.2016 09:07:10 kirjoittanut pilami »