Kirjoittaja Aihe: Kuinka voisin kertoa sen?, James/Lily, K-11, one-shot  (Luettu 2719 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Nimi: Kuinka voisin kertoa sen?
Kirjoittaja: LillaMyy
Genre: romance, ehkä vähän humor (tavallinen kelmificci)
Ikäraja: K-11
Beta: Leonor (Vuotiksessa)
Paritukset: Lily/James (saattaa olla muutakin seassa)
Muuta: Lilyn POV
Disclaimer: Henkilöt ovat Rowlingin keksimiä, enkä minä saa tästä minkäänlaista rahallista korvausta..
Summary: Tämä on haaste, jonka sain Adalminalta (Vuotiksessa). Haaste kuulosti mielenkiintoiselta ja ajattelin toteuttaa sen.
Lainaus käyttäjältä: Adalmina
Haaste on seuraava: kirjoita one-shot siitä kuinka Lily saa tietää olevansa raskaana ja kertoo siitä Jamesille. Siis ensin kertoisit siitä miten Lily suhtautuu raskauteensa. Ja sitten myöhemmin (voit päättää itse tarkoittaako myöhemmin tuntia vai kahta kuukautta vai jotain siltä väliltä) kertoo siitä Jamesille. Ja tottakai joku muukin saa kuulla raskaudesta (esim. jos haluat, niin Lily voi vaikka puhua asiasta ensin parhaalle ystävälleen tms.). Genre vois muuten olla aikalailla samanlainen, ku yleensä kelmificeissä, eli mm. romance ja pientä huumoriakin olisi kiva saada johonkin väliin.
Feedback: Kyllä kiitos!

Tässä tulee minun tekstini tuosta haasteesta, toivottavasti pidätte siitä ja kommenttia voisi laittaa tännepäin. Ja tämä osallistuu Het10:n.

***

”Ei, tämä ei voi olla totta. En minä voi olla raskaana. Miten ihmeessä minä kerron tämän Jamesille?” punahiuksinen nainen istui vessassa ajattelemassa. Vielä eilen hän ei olisi millään uskonut tätä mahdolliseksi, mutta nyt se oli tapahtunut, joten kai se oli pakko uskoa. ”Miten näin saattoi tapahtua? Nyt olisi vielä keksittävä keino kertoa tästä Jamesille ilman, että tämä hyppäisi katosta läpi säikähdyksestä. Tai ilosta”, Lily Potter ajatteli ja hänen kasvoilleen nousi pieni virnistys. Hänen olisi pakko päästä kertomaan tästä jollekulle. Hannah varmaan osaisi auttaa häntä hänen pienoisessa ongelmassaan, mutta Lily ei halunnut vaivata parasta ystäväänsä tällaisella ongelmalla, ei enää tähän aikaan illasta.
Hannah oli ollut Lilyn ja Kelmien kanssa samaan aikaan Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa. Hannah oli ollut myös Rohkelikossa ja hänestä oli tullut Lilyn paras ystävä jo heidän ensimmäisenä Tylypahkan vuotenaan. Yhdessä he olivat inhonneet Kelmejä aina seitsemänteen vuoteen saakka, jolloin Lily oli alkanut seurustella Jamesin kanssa. Paria kuukautta myöhemmin James olikin sitten jo kosinut häntä ja nyt hän oli raskaana. Vain noin puoli vuotta Tylypahkan jälkeen ja hän oli jo raskaana. Se tuntui Lilystä uskomattomalta. Ylihuomenna James tulisi kotiin muiden Kelmien - Siriuksen, Peterin ja Remuksen - kanssa. ”Mitenköhän James reagoisi, kun hän kertoisi raskaudestaan tälle”, Lily mietti. Huomenna, huomenna hän kertoisi siitä Hannahille.

***

Seuraavana aamuna Lily kaikkoontui Hannahin kotinurkille Lontooseen. Hän käveli kohti vanhaa rapautunutta kerrostaloa, jossa Hannah asui. Lily käveli vaiteliaana rappusia kohti kolmatta kerrosta, jossa Hannahin asunto sijaitsi. Lily koputti varovaisesti oveen, jonka maalipinta oli lohkeillut. Ruskeatukkainen hujoppi tuli avaamaan oven ja kysyi:
”Kuka siellä?”
”Hannah, minä täällä, Lily”, vastaus kuului.
”Lily, mikäs sinut tänne lennätti? Tule sisään!” Hannah komensi. He astuivat yhdessä sisään Hannahin pieneen ja vanhanaikaiseen asuntoon. Talossa näytti kuin siellä olisi juuri riehunut äkäinen sonnilauma.
”Huh, mikä sotku! Kuinka sinä voit asua tällaisen sotkun keskellä?” Lily ihmetteli astuessaan rikkoutuneen kahvimukin yli.
”No, mutta Lils. Kyllähän sinun pitäisi tietää, että saavuin kotiin sisareni häistä vasta eilen ja sitä paitsi minä en ole koskaan ollut siivousintoilija”, Hannah vastasi.
”Et todellakaan. Sinun sänkysi oli meidän makuusalimme ainoa, jota ei ikinä pedattu ja jonka päällä lojui aina MeNoidat. Muuten, mitä sisarellesi kuuluu?” Lily kysyi katsellen ympärilleen sotkuisessa olohuoneessa.
”Theresalle kuuluu hyvää. Hänhän pääsi juuri naimisiin miehen, joka ei edes huomannut häntä koulussa ja jota hän rakasti aina viidennestä luokasta asti, kanssa”, Hannah sanoi, ”mutta sinulla oli varmaan asiaakin kun kerran vaivauduit Godricin notkosta tänne asti?”
”Kyllä, o-olen… raskaana”, Lily änkytti ja samassa Hannah sekosi askelissaan ja kaatui keskelle sohvapöytää.
”Anteeksi kuinka? Kuulinko minä oikein? Sanoit olevasi raskaana?” Hannah kysyi noustessaan pöydältä.
”Kyllä taisit kuulla oikein”, Lily mutisi.
”Tietääkö James tästä?” Hannah kysyi.
”Ei. Hän tulee kotiin vasta huomenna”, Lily vastasi, ”mutta minun oli pakko saada kertoa jollekulle. Enkä edes tiedä miten kertoa tämän Jamesille.”
”Ja siksi siis käännyit minun puoleeni, vai?” Hannah kysäisi.
”Juuri niin. No, voitko auttaa minua?” Lily pyysi.
”Kai minä voin... En ole välttämättä kovin hyvä auttamaan, mutta voinhan minä yrittää”, Hannah lupasi pahoitellen.
”Ei se mitään, kunhan edes yrität”, Lily vastasi ja riensi halaamaan ystäväänsä.
”Autan sinua heti kun olen keittänyt meille teetä”, Hannah ilmoitti kävellessään kohti keittiötä.

Hannahin keitettyä teetä hän istui alas ja sanoi Lilylle:
”Taisin keksiä jotain.”
”Mitä sinä keksit?” Lily kysyi.
”Jamesin tultua kotiin, tee näin…” Hannah selitti Lilyn nyökytellessä vieressä.

***

Seuraavana aamuna James tuli kotiin. Hän avasi kotioven ja astui sisälle yrittäen olla herättämättä Lilyä, jos tämä vielä nukkui.
”Kulta! Olen kotona!” James huusi heittäen varovaisuuden eteisen nurkkaan. ”Oliko ikävä?”
Lily juoksi yläkerrasta miestään vastaan heiluttaen matkalippuja kädessään.
”Me lähdemme matkalle Puerto Ricoon”, Lily sanoi salamyhkäisesti samalla kun Jamesin silmät kirkastuivat ja hänen kasvoilleen nousi harvinaisen kelmimäinen virnistys.
”Mitä me Puerto Ricossa teemme?” James ihmetteli.
”Emme paljon mitään. Vietämme aikaa toistemme seurassa, uimme, odotamme, että meidän vauvamme syntyy ja muuta mukavaa”, Lily sanoi pilke silmäkulmassa.
”Aivan. Tästä tulee hauskaa”, James sanoi ja suuteli Lilyä suoraan suulle. ”Anteeksi, mutta sanoitko sinä tuossa äsken: odotamme, että meidän vauvamme syntyy?” James kysyi tajuttuaan vasta äsken mitä Lily oli sanonut.
”Sanoin”, Lily sanoi.
”Sinä siis...” James ihmetteli Lilyn nyökätessä.
”Minä olen raskaana”, Lily sanoi Jamesin ilmeen kirkastuessa vielä entistä enemmän.
”Minusta tulee isä! Tiedätkö jo onko se tyttö vai poika?” James kysyi innoissaan.
”En tiedä, kumpi se on. Halusin odottaa, että sinä tulet kotiin ennen kuin teen mitään”, Lily sanoi.
”Tietävätkö muut tästä?” James kysyi.
”Vain Hannah. Hän se keksi, miten kertoisin tämän sinulle”, Lily sanoi.
”Tästä pitää päästä kertomaan muille Kelmeille”, James sanoi vetäen Lilyn tiukemmin syliinsä. ”Ajatella, että minusta tulee isä.”
James pyöräytti Lilyä muutaman kerran ympäri ennen kuin kaikkoontui vaimonsa kanssa Siriuksen asunnolle.

A/N2: Tiedän, otsikko on ala-arvoinen, mutta toivottavasti pidätte tekstistä enemmän! Ja kaiken lisäksi teksti on aika vanha ja se on meikäläisen huonointa tuotantoa tähän mennessä valmistuneista, mutta... Ja koska haluaisin saada palautetta, että tiedän, mitä minun pitäisi kehittää tullakseni paremmaksi kirjoittajaksi ajattelin laittaa tämän sitten tännekin... =)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:53:48 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

MinaVaan

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #1 : 03.08.2010 13:29:21 »
Otsikko ei ollut huono ainakaan minun mielestä, se oli juuri se mikä laittoi minut avaamaan ficcisi  ;)

Tekstistä ei mitään ihmeempiä, virheitä en huomannut mutta melko lyhyt oli.. 
Tykkäsin silti, eikä pahemmin tökkinyt  :)

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #2 : 03.08.2010 19:29:49 »
Joo, mun mielest tää oli tosi hyvä!
Ja ei otsikkokaan hassumpi ollut!
Tykkäsin!
Tosin tää olis voinu olla vähä pidempiki, kun oli nii hyvä!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #3 : 03.08.2010 20:58:41 »
Ohoh, kommentteja!  :o

MinaVaan: Mun mielestä se otsikko oli huono, mutta kiva kun se ei ollut mielestäsi aivan kamala! :) Melko lyhythän se on joo, mutta silloin, kun sen kirjoitin, ei inspiraatiota ollut kirjoittaa pidempää, ja kuten sanottua, niin se on jo aika vanha. Mutta kiitos kommentistasi! :)

Anaid: Kiitos, kiitos! Ei se otsikko sitten vissiin niin huono ollutkaan, kuin kuvittelin... :D Oishan siitä joo voinut tehdä vähän pidemmän, mutta kuten jo sanoin, niin ei ollut inspistä silloin, että... Mutta kiitos sullekin kommentista! :)

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #4 : 07.08.2010 10:58:22 »
Teksti ei todellakaan ollut huonoa tuotantoa! ;DSe oli juuri hyvä. Ajattelin tulla kommentoimaan kun kommentteja ei nyt niin paljon ole tullut, mutta tarina oli oikein hyvä. Rakastan one-shotteja ja Lily/Jamesia. Idea oli tosi hyvä vaikka olikin haastefic, mutta tuo kertomis tapa oli aivan mahtava. Keksitkö se itse? :)
 Älä turhaan vähätttele kirjoitustaitojasi. Olet hyvä kirjoittamaan. :)
<3
HarryPotterFan4Ever


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #5 : 08.08.2010 09:04:27 »
HarryPotterFan4Ever: Kiitos, kiitos, kiitos! Kiva, kun kommentoit, piristit päivääni mukavasti! ;) Mä en muista keksinkö mä sen kertomistavan, vai oliko se mun pikkusiskon idea, mutta kiva kun tykkäsit siitä. Kiiiitooos! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #6 : 11.08.2010 18:48:33 »
Oih! Tykkäsin tästä toodella paljon :) Hyvin oli kirjoitettu ja vain yksi virhe pisti silmääni:
Lainaus
Lil’s
Eli tuohan tarkoittaa (ainakin oman muistini mukaan) suomeksi Lilyn ja jos tuota käyttää lempinimenä niin se olisi: Lils. Ja olisin toivonut, että James olisi ollut vielä enemmän innoissaan lapsesta. Olihan James siis innoissaan, mutta olisin kuvitellut hänen menevät onnesta sokeaksi kuultuaan lapsesta. (toisaalta se voisi olla ehkä hieman kliseista, että hyvä näin)
Mutta muuten oli kyllä todella hyvin kirjoitettu ja ihana one-shot, tykksäin :)

-Ria
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #7 : 11.08.2010 19:04:09 »
Ria: Kiitoksia kommentistasi. Hupsis, mitenkäs sinne nyt tuommoinen eksyi? Olishan se voinut kyllä olla vähän enemmänkin innoissaan, mutta joo... Kiitos vielä kerran kommentista. :)

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Yuujishi

  • Vieras
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #8 : 17.08.2010 20:34:40 »
Otsikkohan sai minut tätä lukemaan,eli ei huono ollenkaan. ;)
Tykkäsin kovasti, tälläisiä söpöjä ficcejä tulee luettua aina välillä,
näin mielialan mukaan. :D Ja tämä sinun ficcisi oli juuri perfecto.
En minäkään mitään virheitä huomannut, oil oikein hyvin kirjoitettu,
ja olen samaa mieltä,että olisi voinut olla pidempikin! :D Kiitos!! =)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kuinka voisin kertoa sen?
« Vastaus #9 : 17.08.2010 20:42:30 »
Yuujishi: Kiitos kommentista! Ei se sit kaiketi ollutkaan niin huono, kun noin monet on kommentoineet, mutta mä en henkilökohtaisesti pidä siitä niin kauheesti... Pitääpi sitten vissiin ruveta väsäämään pidempiäkin tekstejä, kun näistä näköjään pidetään. :D

Mitenköhän kummassa se muuten on tää kaikista vanhin teksti, joka saa eniten kommentteja? O.o

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid