Kirjoittaja Aihe: Hattarankeveää, S (FF-100, Luna/Draco)  (Luettu 3237 kertaa)

Hermy^

  • Vieras
Hattarankeveää, S (FF-100, Luna/Draco)
« : 29.04.2008 16:18:54 »
title: Hattarankeveää
author: precious
rating: S
genre: romance
pairing: Luna/Draco
summary: Luna on humaltunut ihastuksesta.
a/n: Tämä raapale osallistuu sataseeni Lovekivan perheestä, omavalintaisella sanalla Ihastus, numero 96.



Ja kaikkia muita minä tuijotan rävähtämättömin silmin enkä edes kuvittele, että tavassani tarkkailla ihmisiä sillä seesteisellä ja vakaalla tavalla olisi mitään outoa.

Mutta ennen en tuntenutkaan sinun katsettasi.
Hermoilen hiuksistani, hermoilen silmistäni, hermoilen siitä, mitä ajattelet asuvalinnastani.. Nämä kaikki tunteet ovat niin ihmeellisiä, ennen kokemattomia.
Aivan kuin olisin ihan tavallinen. Tämä on jokin rinnakkaistodellisuus, Ginevramaailma, jossa kaikki sekoavat pojista.

Minä kirjoitan runoja sinun silmistäsi jotka ovat minulle ansa ja petollinen rämeikkö, kirjoitan niistä lomaillessani perheeni tiluksilla, kirjoitan tunneilla, kun niin väärällä tavalla vaaleat hiukseni lehahtavat vihkoni päälle, peittäen pergamentille ilmaantuneet salaiset koukerot peiton lailla.. Kun kohtaan sinun katseesi, haluaisin upota.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

« Viimeksi muokattu: 11.05.2015 14:12:00 kirjoittanut Kaapo »

Hermy^

  • Vieras
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #1 : 29.04.2008 16:56:02 »
Stargazer: Ne ovat vaan niin helppoja otsikoiden nimiä.  ::)
Ja kyllä, tarkoitin "Ginnymaailmaa", mutta kyllä se kirjoitetaan ihan tuolla tavalla miten sen olin laittanutkin eli Ginevra, ei Ginerva.

Taika-ankka: Kiitos.  :D
« Viimeksi muokattu: 29.04.2008 17:38:39 kirjoittanut Hermy^ »

shira

  • ryövärintytär
  • ***
  • Viestejä: 184
  • ava © becca ♥
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #2 : 03.06.2008 14:28:34 »
Ihana, tykkäsin todella !!
Otsikko on loistava, sen takia tämän kimppuun iskinkin. Paritus on myös plussaa, namm<33
Muutenkin hieno ficci (:
Kiitos tästä !!

~ shira

When you touch me it's so delicious

Urandael

  • ***
  • Viestejä: 14
  • Tahmatassu
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #3 : 03.06.2008 17:43:02 »
Pidän pidän pidän tästä ihan luvattoman paljon, mutta.. mutta.

"Hermoilen hiuksistani, hermoilen silmistäni, hermoilen siitä, mitä ajattelet asuvalinnastani.."

Ihan liian järkky kohta. Luna on viaton, eikä se saa muuttua! Äsh. Kuvottava rakkaus joka pilaa kaiken, ja tavallaan myös kaunistaa, siis ihan kaiken.

Kiitos ficistä, oli kivaa lukea D/L parituksella. <3

Hermy^

  • Vieras
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #4 : 05.06.2008 20:15:32 »
Ancka: Minäkin luulin Ginnyn oikean nimen olevan Ginerva, mutta lueskellessani pari kuukautta sitten DH:ta uudelleen, järkytyin itsekin hitusen kun luin kerrankin nimen oikein.  :) Kiitos piristävästä kommentistasi.
shira: Kiva että pidit, minäkin olen äskettäin vasta tutustunut tähän paritukseen, ja ihanahan se on. <3
Urandael: Kaikki me lopulta olemme ihan samanlaisia rakastuessamme, Lunakin. (: Tosi kiva että pidit. (:

Melanie

  • ***
  • Viestejä: 262
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #5 : 12.12.2008 23:44:25 »
Draco/Luna, taas vaihteeksi yksi paritus johon olen ihastunut mutta jota löytyy ihan liian vähän. Muistin onneksi että sinulla on satasessa aiheena Lovekivat ja pienen selailun jälkeen löysin sitten tämän.  :)

Ensimmäinen lause tehosi minuun hyvin vangitsevasti. Koska ficci alkaa sanalla ja, oli suorastaan pakko ahmia tekstiä eteenpäin ja saada selville mihin se sana viittaa siellä. Ja siitä lähtien olin täysin syventynyt lukemaani. Olen silmäillyt muutamia ficcejäsi aikaisemminkin ja näin olen huomannut pitäväni suuresti kirjoitustyyliisi, joka soveltuu loistavasti Lunasta kirjoittamiseen. Tunnelma on utuinen eikä yksikään kappale ole itsestäänselvyys. Ainakin itse jouduin perästäpäin hieman miettimään että onko näillä sanoilla jokin syvällisempi merkitys ja että lukeeko rivien välissä jotain tärkeää.

Lainaus
Aivan kuin olisin ihan tavallinen. Tämä on jokin rinnakkaistodellisuus, Ginevramaailma, jossa kaikki sekoavat pojista.

Tuo oli ihana kohta, sillä eihän ihastuminen ole ihan jokapäiväistä arkea Lunalle. Ja Ginevramaailma on hyvin keksitty, suloinen sana. <3
Ficin kuvailu oli taas sitä lajia johon olen heikkona, yksinkertaista ja vähäeleistä mutta kuitenkin samaan aikaan huomattavaa ja mykistävää. Loppu on tehokas ja kursiivi toimii. Oikestaan voisin uskoa Lunan kirjoittaneen tämän ficin, jotenkin niin oikeanlainen ja aito tunnelma. Taisinpa löytää uuden suosikkiparituksen lisäksi uuden suosikkificcarinkin. ;)

// Ai niin. Voisitko harkita kirjoittavasi samasta parista joskus muulloinkin? Pyydän hyvin hartaasti.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2008 01:54:17 kirjoittanut Rachel »
somewhere between a wound and a jewel

Hermy^

  • Vieras
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #6 : 30.12.2008 20:27:33 »
Oi, kiitos Rachel ihanasta kommentistasi. Itseasiassa minulla on suunnitteilla eräs superpitkä, hyvinkin juonellinen Draco/Luna, mutta saas nyt nähdä, milloin ehdin aloittaa. Olen kyllä suunnitellut tuota kauan, että kyllä sen jossain vaiheessa ainakin aion toteuttaa.

sileas

  • Vieras
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #7 : 02.02.2009 17:33:30 »
Oioi. Ihanaa.
Olen kaivannut Draco/Lunaa niin paljon, minusta se on sopivan epäsovinnainen ja ihanan erilainen paritus. (Kuulostaa hyvältä tuo kunnon juonellinen fic minkä mainitsit postauksessasi, jään innolla odottamaan!)

Itse fic oli ihana. Luna oli hyvin IC mielestäni, ajatukset olivat aavistuksen hajamielisiä ja erikoisia, juuri kuten Lunalla pitääkin. Erityisesti pidin "Ginevramaailmasta". Lunan viattomuus, kokemattomuus ja jopa pelko tulivat esille mukavilla vivahteilla.

Oikein, oikein hyvä fic. Ehdottomasti yksi parhaista suomenkielisistä D/L -paritusficeistä. Nam. Tätä lisää.

Ja kiitos. <3

emptiness

  • ***
  • Viestejä: 140
    • IRC - galleria
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #8 : 03.02.2009 20:42:19 »
Aaah, ensin otsikko, täysi sydän. Sitten paritus, ainakin kaksi sydäntä.

Ihanaa lukea vihdoinkin niin erilaisesta Lunasta. Kun aina Luna elää omassa herkässä ja pienessä unelmamaailmassaan ja äkkiä hän alkaakin ajatella kaikkia tuollaisia asioita. Hirveän jännittävää, you know? :)

Lainaus
Minä kirjoitan runoja sinun silmistäsi jotka ovat minulle ansa ja petollinen rämeikkö, kirjoitan niistä lomaillessani perheeni tiluksilla, kirjoitan tunneilla, kun niin väärällä tavalla vaaleat hiukseni lehahtavat vihkoni päälle, peittäen pergamentille ilmaantuneet salaiset koukerot peiton lailla.

^oi vitsit kuinka mahtava kohta. Paras lause koko raapaleessa, pidän :)
I've got friends to cut your toes of just to show you how much they care.

Vanile

  • ***
  • Viestejä: 22
  • tuulenlapsi
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #9 : 13.08.2010 19:39:13 »
ÄÄWÄÄ!
Draco/Lunaa. Omnom, ihana paritus. Vitsi, Luna on ihana. Rakastun häneen yhä enemmän. Tämä oli ihanan suloinen. Todella sööttiä tekstiä.
Jotenkin olit hyvin tiivistänyt kaikki ne tunteet raapaleeseen. Onnistuit siinä hyvin.
Kiitos tästä (:

Vallu
"Please, don't bring me down"

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Hattarankeveää, K-7
« Vastaus #10 : 18.08.2010 19:44:44 »
Tykkäsn todella. Aivan ihana :-*


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry