Mielenkiintoisia nää Sherlockin naishahmot ehdottomasti onkin! Oon aina miettinyt miks Molly, sosiaalisesti kömpelö ja Sherlockiin ihastunut naapurintyttö, työskentelee
ruumishuoneella. Mikä on saanut sen valitsemaan sellaisen ammatin? Mua kismittää kun tää sarja pyörii Sherlockin ympärillä niin et kaikki hahmot on vain palvelemassa Sherlockin tarpeita ja haluja eikä niilloo omaa elämää lainkaan. Näin kärjistettynä --- onhan Johnilla
hetken aikaa oma elämä kun Sherlock on kuollut ja John on löytänyt Maryn rinnalleen.
Tehillan pointin tajuan kyllä. Marya vois hyvin kuvata sanalla "viekas" sillä se toimii tilanteen mukaisesti, ja osoittihan se viekkautta siinä kohtaa kun se saattoi Sherlockin ja Johnin yhteen ratkomaan rikosta juonimalla kummankin miehen kanssa. Oon myös samaa mieltä siinä et nää naishahmot on mielenkiintoisempia kuin John. :D Mut on Johnillakin oma tarinansa ja persoonallisuutensa, en vaan henk. kohtaisesti välitä siitä.
Niin ja hei
Vilna, unohdin aiemmin sanoa kun oli niin paljon asiaa mihin tarttua, et mä oon kattonut Granadaa! Se on hyvä jos tykkää Sherlockista ja Watsonista eli se ei sovi mulle, haha. Moriarty on siinä ihan
grumpy cat. :D Se sarja on kyllä ehdottomasti kaikkein eniten canonia myötäilevä ja Jeremy Brett vetää hienon roolin.
Sisilja, ensinnäkin sori, sekotan koko ajan kumpi on alkuperäistarina ja kumpi on ton jakson nimi! Siis Vow on BBC:ä, Bow on Doylea. Jotenkin mä vielä tungen ton päähäni niin syvälle etten tee tätä virhettä mut se hetki ei oo nyt.
Okei, en oo mikään Elementary-ekspertti, oon katsonut jaksot kerran ja seuraan Suomen tahtiin mut jos nyt jotain ajatuksiani kokoan niin:
Alussa Joan ja Sherlock ottivat yhteen monesti, mikä on luonnollista koska nehän oli toisilleen tuntemattomia ja Sherlock oli narkomaani niihin aikoihin. Nyt tilanne on vähän samankaltainen kun Sherlock on ollut Lontoossa ja palannut takaisin NYC:iin eikä se lähtiessään sanonut mitään Joanille (jos muistan oikein). Sherlock ei siis oo enää narkomaani, mut niiden suhde kärsi paljon sen lähdön takia eikä ne enää esim. asu saman katon alla yms. Sen takia niillon tän 3. kauden aikana ollut vähän närää toistensa kanssa, mut kuten just tän iltaisessa jaksossa nähtiin, Sherlock haluaa korjata niiden suhteen. Kitty ei oo Joanin "korvike" vaan Sherlock myönsi että se näki Kittyssa potentiaalia ja et siitä tuli varmasti hyvä etsivä. Sherlock siis haluaa toimia Kittyn mentorina ja sen takia Kitty asuu nyt Sherlockin kanssa. Joan ja Sherlock ei oo enää kumppaneita, tavallaan, niillon välillä samoja tapauksia mut ne pääosin työskentelee erikseen. Joan siis löysi tän kiinnostuksen etsivän työhön Sherlockin kautta. Alkuperäistarinoissaha Watson oli vaan apuri, mut Elementary on tässä kohtaa uudistanut canonia, aivan niin kuin BBC Sherlock tekee muissa asioissa. Mun mielestä tää on onnistunut hyvin, koska Elementaryssa on kuitenkin säilynyt se, että Sherlock on se nero jolta pyydetään apua. Watson on lääkäri ja lääkäreiltä edellytetään keskimääräistä suurempaa älykkyyttä, mikä selittää hyvin tän Joanin tapausten ratkomisen.
Mitä taas tulee Sherlockin ja Joanin väliseen ystävyyteen... oon eri mieltä, ne nimenomaan arvostaa toisiaan hyvin paljon. En mitenkään pysty luettelemaan niitä kaikkia viitteitä, vaan täytyy yksinkertaisesti katsoa se sarja jotta ymmärtää. Sherlock ja Joan on tasa-arvoisia keskenään, eikä Joan anna periks Sherlockin paskamaisuudelle vaan se tekee selväks ettei se pidä siitä mitä Sherlock teki yms. ja sit sitä kautta Sherlock voi korjata tilanteen. Mut Joan ei pelkästään tee Sherlockista hyvää ihmistä, vaan myös Sherlock on auttanut Joania; silloin kun ne tapasivat Joanilla oli henkisesti raskasta aikaa, koska sen potilas oli kuollut ja se tietty syytti siitä itseään kun se toimi kirurgina. Sherlock autto Joania pääsemään tästä ylitse ja se myös autto sitä löytämään uuden urapolun eli tän rikosten ratkomisen. Sherlock toimi Joanin mentorina, ihan niin kuin se toimii nyt Kittyn mentorina.
Niiden suhde ei oo täydellinen ja ne tietää sen itsekin, mut ne tekee aktiivisesti töitä et se kehittyis paremmaks. Ne
puhuu asioista. Niillon kummallakin oma elämä toisen henkilön ulkopuolella. Ne on tehnyt väärin toisiaan kohtaan mut ne on ottanut siitä opiksi. Tän enempää en pysty näiden suhdetta kuvailemaan tällee yleispätevästi. Elementaryssa on niin monta jaksoa, ettei sitä pidä missään nimessä arvioida vain muutaman jakson tai sieltä täältä nähdyn kohtauksen perusteella. Imo kestää hetki ennen kuin siihen pääsee sisälle ja ennen kuin ne hahmot oppii tuntemaan.
Plus tietty tärkein syy: Sherlock nimesi mehiläisen Joanin mukaan. Hei come on, truu luv.