Kirjoittaja Aihe: Puhvelinsontaa takataskussa [S Luna/Seamus]  (Luettu 2436 kertaa)

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Puhvelinsontaa takataskussa [S Luna/Seamus]
« : 08.10.2013 22:44:57 »
Nimi: Puhvelinsontaa takataskussa
Kirjoittaja: Onkonälkä
Genre: Fluff, Romance
Ikäraja: S
Pairing: Luna/Seamus
Haasteet: Paritusketju, Sana/Kuva/Lause10 sanalla Neuvotella, Älyttömät otsikot, sekä Kerää kaikki hahmot (Seamus)


Puhvelinsontaa Takataskussa

Mikä siinä tytössä oli niin täydellistä? Ei se ainakaan ollut ne hieman sojottavat silmät, saati unelias puhetyyli. Ei hän kovin raikkaaltakaan tuoksunut, milloin hän kantoi puhvelinsontaa takataskussa, milloin hän karkotti erilaisilla hajustepusseilla ja valkosipuleilla mitä ihmeellisimpiä otuksia, joista en koskaan ollut aiemmin kuullut. Hänen vaaleat hiuksensa olivat aina takussa, oksissa ja mullassa, ja poskipäillä mutaa.

”Hei, rakas!” Sanoin avovaimolleni ja nyppäsin havunneulan hänen otsaltaan. ”Löysitkö mitään?”
Naisen ilme kirkastui osoittaessani mielenkiintoa, ja hän suikkasi nopean suukon poskelleni.
”Katso, upean värisiä munia”, hän hihkui ja avasi nyrkkinsä, jossa hän puristi kourallista pyöreitä pikkukiviä.
”Ne ovat hienoja”, totesin ja Lunan kiiruhtaessa sisälle, kiitin onneani tästä talosta. Lunalla oli ylimääräinen huone vintillä, jonne hän säilöi, ja jossa hän tutki löydöksiään, jotka minusta olivat kaikki vain kiviä, käpyjä, tammenterhoja ja metsän eläinten talvikarvoja.

Mihin minä siinä tytössä rakastuin? Ei se ainakaan ollut hänen lapsenomainen intonsa mielikuvitusotuksiin, eikä äärimmäinen halu kulkea metsässä niitä etsimässä. Itse asiassa kuvittelin rakastuvani ilmassa viihtyvään huispaajatyttöön, jonka kanssa lentäisin päivät ja rakastelisin yöt. Minun ja Lunan suhde ei ollut kovinkaan fyysinen, ja Luna oli maanläheisin tuntemani ihminen. Hän ei suostunut edes istumaan luutani kyydissä.

”Seamus, en minä halua lentää luudalla”, Luna kivahti itselleen vieraan vihaisella tyylillä, ja hämmentyi itsekin äänensä voimasta.
”Voimmeko edes neuvotella? Minä en pidä ilmiintymisestä”, asetin vastakommentin. Oli inhottavaa tuntea puristuvansa, tukehtuvansa, ikään kuin hukkuvansa.
”Minä en suostu! Voi, olisipa meillä hevoskotka. Tai thestrali”, Luna huokaili. Tästä ei tulisi mitään.
”No, vanhempani odottavat meitä syömään. Entä jos minä lentäisin, ja sinä ilmiintyisit? Kävisikö se?” ilmaisin kompromissiehdotuksen. Naisen kasvoille levisi miettivä ilme, joka vaihtui hymyyn.
”Se sopii.”

Mihin minä siinä tytössä rakastuin?  Loppujen lopuksi en itsekään tiedä, mutta hänen kanssaan tahdon viettää loppuelämäni. Luoda yhteiset muistot yhteiseen kotiin ja olla onnellinen.

”Luna?”
”Niin, Seamus?”
Polvistuin hänen eteensä metsässä, olin varta vasten seurannut häntä sinne.
”Tuletko vaimokseni? Soisitko minulle sen kunnian?”
”No, kai se sopii.”
Enkä kai parempaa vastausta odottanutkaan.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2015 00:44:42 kirjoittanut Kaapo »
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #1 : 09.10.2013 19:19:19 »
Ajattelin lukea kaikki otsikkohaasteeseen putkahtaneet tekstit ja tietysti sitten tämänkin. :)

Söpö. Tämä kertoo hyvin konkreettisesti siitä, miten odottamattomia ja oikukkaita tunteet ovat ja siitä ettei rakastumista voi hallita, vaikka miten olisi kuvitellut päätyvänsä yhteen aivan toisenlaisen tyypin kanssa. Se jokin sitten vain vetää puoleensa eikä sitä ehkä tiedäkään mitä se jokin on.

Lunassa oli tässä ficissä sellaista omituista viehätysvoimaa, joka on hänelle yleensäkin varsin ominaista. En yhtään ihmettele Seamusin ajatuksia.

Tämä oli oikein suloinen teksti, kiitoksia. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #2 : 11.10.2013 17:06:30 »
Oih, Luna/Seamus ei ole kovin yleinen paritus, joten on aina hauskaa löytää harvinaisempia parituksia. Eksyin tänne jonkin haasteen kautta. Oliko tämä mukana haasteessa, jossa oli valmiita hauskoja otsikoita, ja siitä piti sitten kirjoittaa? Ilmeisesti.
Olen kuitenkin iloinen, että löysin jotain näin keveää ja suloista luettavaa. Sopi omiin tunnelmiini oikein hyvin, vaikka luenkin tätä jo kolmatta kertaa. :D

Kuten Pics sanoi, niin tunteet oli hienosti esillä. Hahmotkin oli kuvattu kovin IC:iksi, vaikka Seamuksesta on hankala sanoa, koska hän jäi kirjoissa vähän taustalle. Lunan taas voisin kuvitella olevan vähän vanhempana tuollainen höpsö. ^^
Helppoa luettavaa, Seamuksen mietteet oli kivasti esillä ja loppu kruunasi kaiken.
”Tuletko vaimokseni? Soisitko minulle sen kunnian?”
”No, kai se sopii.”

Kai se sopii, aika välinpitämätön vastaus kosintaan.

Äh, fiksumpaa ei irtoa, kiitokset lukuelämyksestä!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #3 : 13.10.2013 19:33:20 »
Kiitos kommenteistanne, Pics ja ansku1 :)

Luna on ihana <3 Seamuskin on, mutta tosiaan jäi hieman taustalle :( No, antaapahan ficcailijalle vapaammat kädet  ;D Jotenkin kuvittelisin, että juuri noin Luna voisi vastata kosintaan, hieman uneliaasti ja mietteliäällä äänensävyllä sen suurempia kuitenkaan miettimättä :)
Kiva kuulla, että tykkäsitte :)
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #4 : 19.10.2013 17:54:51 »
Oi, kiitos Gwenllian :) Kiva että tykkäsit. Itsekään en yleensä lue ficcejä, joissa Neville ja Luna on paritettuina pitkin maailmaa, yhteenhän ne kuuluu !! On hassua, miten vähällä perustiedolla ja hahmotuntemuksella pystyy jo kertomaan hahmon naisihanteista !!
Tuo mainitsemasi lause olisi ollut Lunan suuhun jotain niin epäoikeaa, eih :D

Kiitos kamalasti kommentista !! Ihana kuulla, että tykkäsit :)
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #5 : 31.12.2013 19:34:23 »
Kommenttikampanjasta terveisiä!  o7

Hahaa, tän ficin otsikon absurdius houkutteli klikkaamaan ja lukemaan. Vaikka sitten parituksen katsottuani ei se otsikkokaan enää niin oudolta vaikuttanut, koska Luna <3

Seamus esittää hyviä kysymyksiä. Useinhan sitä, jos suurempia tunteita jotakuta kohtaan tuntee tai sellaisia kuvittelee, saattaa miettiä, mikä oikeastaan ajoi ihastumaan tai rakastumaan. Totuus on se, että yllättävän usein kysymykseen on vaikea löytää vastausta! Taitaapi olla niin, että kokonaisuus on suurempi kuin osiensa summa. Eikös se ollut joku Goblokin sääntö Pottereissakin ;D

Mutta niin! Ficissä Seamus löytää kyllä hurjasti syitä, miksi ei olisi rakastunut Lunaan tai pikemminkin, että mitkä syyt eivät ainakaan myötävaikuttaneet. Minusta kuitenkin koko ficistä kuultaa läpi fakta, että kyllä nekin listatut seikat vaikuttivat, koska ne kuuluvat erottamattomina osina itseensä Lunaan.

Tykkäsin kyvystä luoda kompromisseja ja antaa tilaa toiselle olla oma itsensä. Tykkäsin ficin rakenteesta kursivoitujen kohtien katkaistessa tapahtumia, mutta että kuitenkin oli myös dialogia keventämässä.

Ja Lunan vastaus kosintaan kruunasi kaiken <3

Kiitos! :)


// Ai niin, mun piti ihmetellä sitä, kun mullakin on Luna/Seamus-ficci ja musta se on kauheen rarea. Onko se rarea? :D
« Viimeksi muokattu: 31.12.2013 19:41:02 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #6 : 01.01.2014 19:27:23 »
Kiiiiitos kamalasti kommentistasi, Beelsebutt ! :) Oi että, miten voit muistaa jonkun tollaisen säännön nimen ?  ;D Mutta taisi olla juu ! Kiva kuulla, että tykkäsit. Ja kyllä se munkin mielestä on melko rarea, en ainakaan kovin moneen ole törmännyt !
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #7 : 17.01.2014 23:06:25 »
Luna on aina kiva, ja otsikko ihan huippu, joten päätinpä lukea vaikka osasto vieras olikin :)

Tosi hyvä teksti, ja jotenkin piristävän erilainen. Luna oli oma ihana itsensä, kaikki nuo kuvailut siitä, tuntui tosi ic-ltä. Ja yleensä, kun Luna on paritettuna jollekin, niin häntä ehkä romantisoidaan ihan liikaa, kaikki nuo oudot jutut joita hän tekee, hänet nähdään vain ylettömän kauniina ja kaikki mitä hän tekee sievänä ja ihanana. Mutta tähän olit ottanut rohkeasti ihan toisenlaisen linjan.

Luna on outo, vielä tavallistakin oudompi. Eikä Seamus ihaile kaikkea outoa mitä hän tekee, vaan päin vastoin katsoo hieman pahalla. Unelias puhetyylikin on luokiteltu ns. "huonoudeksi" ihanan romanttisen ominaisuuden sijaan. Mutta pidän siitä! Toisenlainen näkökulma on mielenkiintoinen, ei aina sitä samaa.

Kuitenkin, tästä tulee hyvin ilmi se toisesta ihmisestä pitämisen selittänättömyys. Joskus asiat vaan doesn't make any sense. Seamus ei osaa selittää, miksi pitää Lunasta, mutta pitää silti. Sekin on kivan uudenlainen näkökulma. Ei sitä ainaista loputonta kuvailua toisen täydellisistä hiuksista ja luonteesta ja kasvoista jne. jne. Vaan yksinkertaisesti: Loppujen lopuksi en itsekään tiedä.

Ja juuri tuo lopun "No, kai se sopii". Suorastaan liioitellun lunamaista! Tosi hyvä kohta, kruunasi kyllä koko tekstin. Luna on tässä vielä voimakkaammin ihan toisessa maailmassa elävä tyyppi, hämärä, etäinen. Mutta silti hänessä on salaperäistä vetovoimaa.

Mielenkiintoinen ja harvinainen näkökulma, harvinainen paritus, kaunis kieli ja kuvailu, lyhyesti sanottuna pidin hyvin paljon. Joskus kannattaa ilmeisesti eksyä tällekin osastolle :)

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #8 : 19.01.2014 14:39:34 »
Awws <3

Täytyy kyllä heti aluksi myötäillä Iloista Sipulia siitä, että Luna oli pysynyt tosi hyvin Lunamaisena. Että hänen omanlaisuutensa ei ollut Seamuksesta mitenkään viehättävää eikä hänestä tehty tässä sellaista Lunaa, jonka kummallisuus olisi ollut lähinnä vain suloista ja söpöä. Se sopi tähän hyvin :)

Mielestäni Seamuksen mietteliäisyys rakastumisestaan Lunaan oli hauska seurata, ja Seamus on kyllä mielenkiintoinen ja kiva hahmo, joka on valitettavasti jäänyt massaksi taustalle. Kiva paritus siis! Luna oli muutenkin osattu pitää tosi lunamaisena, pidin siitä erityisesti :) Kuvailu oli laadukasta ja taitavaa, huiii :D Virheitäkään en huomannut/niitä ei ollut :) Lunan vastaus kosintaan oli kyllä ihan huippu!!!

Ääh, ihan höperön kommentin taas jätin, halusin vain kertoa, että pidin tästä ihan hirveästi ja että tää oli tosi suloinen ja ihana! <3

Kiitos hirmuisesti! :3

-DragonHeart58


onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Puhvelinsontaa takataskussa [K-13 Luna/Seamus]
« Vastaus #9 : 19.01.2014 19:53:55 »
Iloinen Sipuli, Välillä kannattaa eksyä vieraillekin osastoille ;) Olen itsekin huomannut tuon, miten Lunasta tehdään ylisuloinen ja sellainen erilainen "Ihanne", vaikka kirjoissa ja leffassa häntä vieroksutaan. Kamalan iso kiitos taas kommentista ja kehuista, olen tositosi otettu !  <3

DragonHeart58, kiitos sinullekin ! Seamus on jäänyt ihan liikaa taustalle, siinä olen samaa mieltä! Eipä hänellä taida yhtään omaa storylineä olla. Kiitos kamalasti, itse olet suloinen ja ihana ! :)
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown