Kirjoittaja Aihe: my paper heart will bleed Raapale, S  (Luettu 2395 kertaa)

millann

  • Neiti Salaperäisyys
  • ***
  • Viestejä: 98
  • My paper heart will bleed
my paper heart will bleed Raapale, S
« : 05.08.2010 15:46:38 »
Nimi: my paper heart will bleed
Kirjoittaja: millann
Ikäraja: S
Genre: Angst, Drama, Songfic
Henkilöt: Draco/Ginny Ginnyn näkökulmasta
Tiivistelmä: Ikinä sydämestäni ei tule enää ehjää, sileää paperisydäntäni.

A/N: Kappaleesta My Paper Heart- All-American Rejects
Hupsis, ei taaskaan tullut iloista ficciä ;o
äh, nauttikaa.

My paper heart will bleed

Sade ripottelee pisaroita hiuksiini ja kasvoihin. Pienet purot virtaavat pitkin poskiani, matkaan sekoittuu kyyneliä ennen kuin tuuli nappaa ne mukaansa. Yksinäinen huokaus katoaa sateiseen yöhön.

Miten minä annoinkaan sinulle kaiken, ja sinä lupasit pitää minut hyvänä. Toisin kävi, sinä revit paperisen sydämeni saaden sen vuotamaan, heitit sen tuleen, ja lopulta jäljelle jäi pelkää kyynelteni kastelemaan paperimössöä, josta ei voi ikinä palata omaan itseensä. Ikinä sydämestäni ei tule enää ehjää, sileää paperisydäntäni.

Tuuli yltyy. Edelleen yritän parantaa sinun aiheuttamia haavojasi, vaikka tiedän sen olevan turhaa. Minkä takia rakkauden täytyy olla näin julmaa, sadistista ja epäoikeudenmukaista?

Siksi kun se on elämää.

« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:17:26 kirjoittanut zilah »
Ficcien listaus
Avatar by Brianna

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: my paper heart will bleed
« Vastaus #1 : 08.08.2010 23:03:21 »
Uij, Ginny/Draco on yksi parhaimmista hettiparituksista. Ja koska tämä oli raapale, päätin tulla lukaisemaan. (:

Pidin tämän ficin tunnelmasta – hieman haikea, sateinen, surullinen. Toisaalta se hieman katkerampikin puoli oli omalla tavallaan suloinen. Myös muutamat yksittäiset lauseet olivat kerronnaltaan hyvin kauniita, ja niissä oli omanlaisensa mukava tunnelma. Kokonaisuus oli minusta myös toimiva ja varsin miellyttävä lukea. Olin huomaavinani kyllä muutamia kirjoitusvirheitä, sekä olisin itse kirjoittanut muutaman kohdan hieman eri tavalla, mutta eihän tämä minun ficcini ole. :D

Kokonaisuudessaan siis mukava lukukokemus ja ihana paritus. Alun kuvailu ja tunnelma olivat raapaleen parhaimpia, ja viimeinen lause tavallaan kruunasi koko jutun vetäen asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja muutenkin.. realistisuus puree aina. Lainaan vielä lopuksi lempilauseeni, ja kiitän oikein kovasti sinua mukavasta lukukokemuksesta. (:

Lainaus
Pienet purot virtaavat pitkin poskiani, matkaan sekoittuu kyyneliä ennen kuin tuuli nappaa ne mukaansa.

All I wanted was you

Ava by Sinderella

millann

  • Neiti Salaperäisyys
  • ***
  • Viestejä: 98
  • My paper heart will bleed
Vs: my paper heart will bleed
« Vastaus #2 : 09.08.2010 18:26:52 »
Sädekehä:
Kiva että pidit ja mielestäsi tunnelma oli kohdallaan (:
Ja realistisuus.. jotenki kuuluu osaan minua, ja se myös näkyy teksteissä, tahallaan, vahingossa ja puolivahingossa :D
 
Kiittäen,
 millann
Ficcien listaus
Avatar by Brianna

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: my paper heart will bleed
« Vastaus #3 : 11.08.2010 13:32:51 »
Otsikko kiinnitti huomioni, sillä se oli mielestäni jollain tapaa söpö, vaikka ehkä olisinkin pitänyt nimestä enemmän suomeksi. Yleensä en näe järkeä englanninkielisissä otsikoissa jos teksti itse on suomeksi, mutta songficeissä se tietenkin on hieman eri asia.

Itse ficci oli ihan mukiinmenevä. Tykkäsin kohdasta, jossa kuvasit paperisydämen muuttumista mössöksi kyynelien vaikutuksesta. Tällaisia omaperäisiä kohtia olisin kaivannut enemmän, sillä selkeästi osaat loihtia niitä tekstiisi. En tykännyt lopusta, sillä se oli hieman töksähtävä ja pikkaisen kliseinenkin. "Siksi kun se on elämää" on minun makuuni liian kulutettu ja olisin toivonut, että olisit lisännyt pikkaisen jotain omaa loppuun.

Plussaa antaisin kuitenkin vielä tunnelman luonnista. Onnistuit muutamalla lauseella kuvaamaan sen oikein hienosti, mutta ei siitä sen enempää kun Sädekehä oikeastaan sanoi kaiken tunnelmaan liittyen. Pystyin eläytymään tekstiin mainiosti.

Ja virheistä:

Lainaus
Yksinäinen huokaus katoaa sateiseen yöhön

Piste puuttuu.

Lainaus
Toisin kävi, sinä revit paperisen sydämeni saaden sen vuotamaan, heitit sen tuleen, ja lopulta siitä jäi jäljelle pelkää kyynelteni kastelemaan paperimössöä, josta se ei voi ikinä palata omaan itseensä.

Ei varsinaista virhettä, mutta se-sanaa toistetaan liikaa.

Lainaus
Minkä takia rakkauden täytyy olla näin julmaa, sadistista ja epäoikeudenmukaista.
Kysymysmerkki perään, ei pistettä.
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

millann

  • Neiti Salaperäisyys
  • ***
  • Viestejä: 98
  • My paper heart will bleed
Vs: my paper heart will bleed
« Vastaus #4 : 11.08.2010 15:31:12 »
Belsissa:

Kiitos että vaivauduit kommentoimaan, ja nuo virheet korjailin.
Lainaus
Tykkäsin kohdasta, jossa kuvasit paperisydämen muuttumista mössöksi kyynelien vaikutuksesta. Tällaisia omaperäisiä kohtia olisin kaivannut enemmän, sillä selkeästi osaat loihtia niitä tekstiisi.
Kiitokset. Vau, minullakin on joku ''taito'' :D

Ja hmm.. kyllä tuo ''siksi kun se on elämää'' taitaa aika klisee ja kulutettu olla, mutta saa nyt olla, ellen keksi parempaa..

Kiittäen,
millann
Ficcien listaus
Avatar by Brianna