Kirjoittaja Aihe: Olen silti sinun | H/D, S, ficlet  (Luettu 2381 kertaa)

Sula.

  • Napoleon of crime
  • ***
  • Viestejä: 66
Olen silti sinun | H/D, S, ficlet
« : 04.06.2009 13:18:41 »
Title: Olen silti sinun
Author: Sula.
Genre: deathfic, angst, romance, fluff
Pairing: Harry/Draco
Rating: S
Summary: Näen tapahtumat silmieni edessä yhä uudelleen ja uudelleen.

A/N: Tämä on Sulan ensimmäinen ficceroinen, joten palautteeseen voisi pistää niin hyvät kuin huonotkin asiat... :) Inspiraatio syntyi yllättäen keskiyön aikaan, mikä saattaa näkyä tekstissä. Betaakaan ei ole, joten kaikki virheet ja tekstin tökkivät kohdat ovat täysin omaa ansiotani. Toivottavasti tykkäät edes vähän!
Ja kiitokset Artelle, joka siirsi tämän oikeaan paikkaan ja auttoi genre/ikäraja-asioissa.  :D

Olen silti sinun

Kylmä totuus iskee vasten kasvojani. Olet poissa, lopullisesti.

Unessa olimme olleet kesäisellä niityllä. Kauniita kasvojasi koristivat naururypyt, harmaat silmäsi tuikkivat kuin tähdet. Olimme kahden kukkien keskellä. Ne olivat kauniita ja värikkäitä, mutta sinä varastit kaiken huomion. Joskus olin sinulle kateellinen; sait kaikkien päät kääntymään pelkällä ulkonäölläsi, olit kaiken keskipiste. Myös minä, Poika-joka-elää, jäin varjoosi. Mutta silti rakastin sinua, olinhan sinun.
    Juoksimme kukkien seassa käsi kädessä. Naurusi kantautui korviini kuin linnunlaulu, enkä sillä hetkellä voinut toivoa mitään muuta, kuin sinun rakkauttasi. Ja tiesin, että se oli täyttynyt toive. Kaaduimme kesäiselle nurmelle, päädyit alleni makaamaan ja tunsin raikkaan hengityksesi kasvoillani, se oli kuin huumetta. Suljin silmäni ja vajosin pehmeään syliisi tuulen leikitellessä hiuksillamme, kietoessa kohtalomme toisiimme. Olin sinun.
   
Näen tapahtumat silmieni edessä yhä uudelleen ja uudelleen. Kylmät, kuolettavat sanat ja vihreä välähdys. Suusi avautuu huutoon ja harmaat silmäsi katsovat minuun lävistäen sieluni. Kaadut maahan ja niityn kukkaset peittävät sinut syleilyynsä viimeisen kerran. Olen silti sinun.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 23:52:22 kirjoittanut Renneto »
My business is to know what other people don't know.

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Olen silti sinun
« Vastaus #1 : 04.06.2009 20:33:47 »
Minä voin hieman helppiä. (: Ihan aluksi, tästä linkistä voi olla sinulle apua: Genre- ja sanastokäsikirja (kaksi erillistä viestiä). Perustuntumaa sanastoon ja ikärajoihin ja niiden määrittelemiseen, jos koet tarvitsevasi apua. Beta on totta kai toinen helpottava tekijä, kokenut sellainen.

Ikärajasta sen verran, että yleensä edes jotenkin kuvailtu kuolema tarvitsee sen K-7 ikärajan vähintään. Sanoisin tämän olevan suunnilleen sitä luokkaa, koska kuvailet kuitenkin pintapuoleisesti, kuinka Draco kuoli.

Genreksi kuuluu deathficin lisäksi myös varsin hyvin romanssia ja fluffia, ja myöskin angst. Angst siksi, että tässä surraan menetettyä, romanssi ja fluff tulevat taas esiin tuosta unesta. Tokihan tässä voi olla draamaa - koska draaman voi pistää suurin piirtein kaikkiin tekstilajeihin lisäksi, mutta päägenrensä puolesta pistäisin tämän Komeroon portaiden alla, koska vaikka tuo uni onkin tässä hyvin dominoivana osapuolena, kuolema ja kuolleen kaipuu on kuitenkin pohjana kaikkeen ja siten hallitsee ficciä. Siirrän tämän Komeroon ja vaihdan samalla ikärajan.

Yleisesti ottaen tämä oli varsin nätti pieni teksti. Tykkäsin tuosta preesens - imperfekti -kontrastista, toimi hyvin. Hieman ehkä hämmensi tuo kursivoinnin asettelu, koska yleensä se menee juuri toisin päin, että mennyt kursivoidaan, mutta käyhän se noinkin. Hetki niityllä oli lämminhenkinen, tuntui onnelliselta muistolta. Mukavaa kevyttä kuvailua, minä-sinän käyttäminen toimi myös.

//: Hups, ikärajan lisäys unohtui, mutta hyvä kun pistit itse. (:
« Viimeksi muokattu: 04.06.2009 22:27:55 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Sula.

  • Napoleon of crime
  • ***
  • Viestejä: 66
Vs: Olen silti sinun
« Vastaus #2 : 04.06.2009 22:18:46 »
Kiitos, Arte. Näiden genrejen, ikärajojen ym. kanssa tulee sekoiltua varsinkin, jos on aloitteleva ficcailija. Ja kiva, kun pidit.
My business is to know what other people don't know.