Kirjoittaja Aihe: Vain kirjat (ja Riesu) tietävät, K-11, Argus Voro / Matami Prilli, oneshot  (Luettu 2065 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 789
  • Not killing people is really hard.
Kirjoittaja: Lauchuo
Beta: Saappaaton
Ikäraja: K-11
Genre: romance, fluffy
Hahmot: Argus Voro / Matami Prilli
Vastuuvapaus: Kaikki kunnia hahmoista, miljööstä ja canonista ylipäätään Rowlingille, enkä minä saa tästä minkäänlaista rahallista korvausta
Tiivistelmä: Pölyisten niteiden keskellä voi tapahtua mitä vain.

A/N: Joo, Kovanonnenpyörä kolmosesta tuli tällä kertaa tällasta. Ei mulla oikeastaan ole muuta erityistä sanottavaa, mutta kiitos Saappaaton haasteesta, tän kirjoittaminen oli kyllä ihan hauskaa!

Teksti osallistuu haasteisiin Kovanonnenpyörä 3, Rare10 - koska rare on rakkaus, Kirjoitusterttu (Haasteterttu) ja Kerää kaikki hahmot-haaste (Argus Voro).



Vain kirjat (ja Riesu) tietävät

Lattialauta narahti kirjaston ovella ja Irma Prilli käännähti hätkähtäen katsomaan äänen suuntaan. Lattiaa lakaissut luuta kolahti puulaudoille sitä ylläpitävän loitsun katketessa.

“Kuka siellä?” Prilli kysyi taikasauva tanassa kohti raskaita ovia. Oli jo hämärää, eikä hän ollut sytyttänyt kuin muutaman kynttilän, joten hän ei nähnyt tulijaa.

“Minä vain”, tuttu ääni vastasi yllättävän läheltä. Prilli hätkähti uudestaan ja perääntyi muutaman askeleen taaksepäin.

“Voi hyvä luoja Argus, sinä säikäytit minut. En tiennyt, että olet tulossa”, Prilli nojautui kirjastonhoitajan tiskiinsä, laski taikasauvansa siihen ja pyyhkäisi hihallaan otsaansa. “Haluaisitko että keitän teetä?”

“Ei kiitos, Irma, ei tänä iltana”, Argus Voro vastasi ja laski oman lyhtynsä Prillin taikasauvan viereen. “En ehdi olla kauan, mutta haluaisin viettää sen hetken lähelläsi”, Voro jatkoi ja astui vielä askeleen lähemmäs Prilliä, jonka selkä painautui tiskiä vasten.

“Vai haluaisit? Eikö teehetki sopisi siihen oikein hyvin?” Prilli kysyi, kuitenkin hymyä äänessään. “Vai oletko kenties jo kyllästynyt teeheni ja haluaisitkin välillä jotain muuta?” noita kiusoitteli, mutta lopulta hänet vaiennettiin huulilla, jotka painautuivat vaativasti hänen omiaan vasten. Lämpimät luisevat kädet laskeutuivat hänen selälleen ja niskalleen ja vetivät häntä toista vartaloa kohti. Vasta hetken kuluttua Prilli pääsi vapaaksi suudelmasta ja vaativasta otteesta. Yhtäkkiä häntä kylmäsi, kun kädet irrottivat otteensa.

“En minä sinun teehesi kyllästyisi, mutta nyt ei ole aikaa. Riesu on koko illan riehunut pöllölässä ja minun pitäisi jo olla häätämässä sitä ilkiötä. Halusin vain matkalla poiketa tapaamaan sinua”, Voro vastasi. Se oli yksi niitä harvoja hetkiä, kun hän antoi hymyn kohota kasvoilleen. “Vaikka en pistäisi pahakseni sitä muutakaan”, surkki vielä lisäsi ja ennen kuin Prilli ehti vastata, painoi hän huulensa uudelleen naisen huulille.

“Etkö voisi kuitenkin jäädä vielä hetkeksi?” Prilli tiedusteli kevyesti huohottaen Voron päästäessä hänet taas otteestaan.

“Kenties hetkeksi. Ei kai Riesu sieltä mihinkään katoa”, Voro lopulta myöntyi ja pienen suukon jälkeen Prilli ohjasi miehen hymyillen kirjaston taakse huoneeseen, jossa hän piti majaansa silloin, kun ei hoitanut kirjastoa. Prilli sytytti kolme leijuvaa kynttilää yksinkertaisella loitsulla ja johdatti Voron makuuhuoneeseensa.

“Oletko aivan varma, ettet halua mitään juotavaa?” Prilli varmisti, vaikka tiesikin jo vastauksen. Voro vain pudisti päätään hymyillen ja ohjasi kirjastonhoitajan sängyn laidalle. Hän kumartui suutelemaan naista taas ja kaatoi tuon sitten hellävaraisesti kokonaan sängylle. Ryppyjen peittämät kädet vaelsivat yhä kiinteille rinnoille samalla kun suudelmat syvenivät ja pidentyivät.

Tuntia myöhemmin Argus Voro havahtui, kun kirjaston puolelta kuului tasainen pam, pam, pam. Hän kurtisti kulmiaan, pyyhkäisi hiukset silmäkulmiltaan ja nousi vaivalloisesti istumaan sängyn laidalle. Hän katsahti vieressään nukkuvaan naiseen, joka ei näyttänyt reagoivan outoon pamahteluun mitenkään. Voro puki kaapunsa takaisin ylleen ja käveli kirjaston puolelle. Tiskille laskettu lyhty paloi yhä ja Voro otti sen mukaansa etsiessään äänen lähdettä.

Eikä sitä tarvinnut etsiä kauaa, sillä Riesu teki itsensä helposti löydettäväksi.

“RIESU! Mitä sinä teet, jätä ne kirjat heti rauhaan!” Voro ärähti räyhähengelle, joka virnisti ja heitti voltin ilmassa.

“Entäs jos en?” Riesu vastasi ja tyrkkäsi taas yhden kirjan alas hyllystä. Sen läimähtäessä lattialle muutama sivu irtosi hauraan liimauksen pettäessä. “Ups.”

“Minä haen Verisen Paronin, ellet jätä kirjoja rauhaan ja anna minun nukkua yötäni rauhassa”, Voro uhkaili hampaitaan kiristellen. Riesu virnisti uudelleen.

“Ei tarvitse!” räyhähenki vastasi, tiputti protestiksi vielä yhden kirjan ja lensi sitten itsekseen hihitellen kohti kirjaston ovia.

Voro huokaisi, keräsi kirjat takaisin hyllyyn ja käveli sitten takaisin Prillin huoneeseen. Hän sammutti lyhdyn laskiessaan sen yöpöydälle ennen kuin kömpi takaisin peiton alle ja kietoi kätensä yhä nukkuvan naisen ympärille.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 568
  • 707
On kyllä rareparitus tosiaan ja varsin erikoinen! Olit kyllä hyvin onnistunut tämän kanssa. Olit kuvannut hyvin molempia hahmoja ja tehnyt Vorostakin ihan kivan tyypin, jolla on sittenki suuri sydän. :)

Otsikko oli vinkeä! Riesuhan on varmasti perillä yhdestä, jos toisestakin asiasta. Odotin siltä jo keljuilua, mutta ei se ihan niin ilkeä sitten kuitenkaan ole. Pidin siitä, miten tästä ei oo tehty huumoria vaan puhdasta romantiikkaa. Vanha Prilli ja Voro eivät ole sellaisia, joista ensimmäisenä romanttista suhdetta olettaisi kuvattavaksi, mutta pisteet siitä!

Sori vähän kämyinen kommentti, mutta tahdoin jotain kuitenkin sanoa!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Mä taidan olla siinä mielessä jotenkin erikoinen tapaus, että mä itse en ole ikinä mitenkään päin parittanut näitä kahta, kun jotenkin tuntuu, että kaikki muut kehittelevät tälle kaksikolle jotain sutinaa ainakin jossain muodossa. Yngh, nyt mä ymmärsin, miksi mä en parita näitä kahta, koska jotenkin en vain osaa parittaa Voroa kenellekään.

Ei sillä, tämä oli kyllä varsin onnistunut kuvaus näistä kahdesta yhdessä, vaikka itse en hirveästi nauttinutkaan verkkokalvoilleni nousseista kuvajaisista tätä lukiessani. Se ei kuitenkaan ole sun vikasi, vaan lähinnä sen Voron näyttelijän (ja GoT:in Walder Freyn ällötyksen) vika. Tämä on kyllä ehkä jopa hieman yllättävänkin onnistunut, koska jotenkin näistä kahdesta ei olettaisi mitään näin pehmeää tekstiä löytyvän. Oli kuitenkin kiva lukea välillä jotain yllättävää tavaraa, kun tuntuu, että niin hirveän usein ficcit juoksevat samoja polkuja pitkin (edes johonkin tiettyyn pisteeseen asti).

Nimestä myös erityistä plussaa, tykkäsin siitä todella paljon. Riesu ei ehkä ollut ihan täydellisen oma itsensä, ellei se sitten säikähtänyt vähän enemmänkin Verisen paronin esiinvetoa, koska olisin odottanut sen keksivän jotain vinkeää kommenttia siitä, että se oli ilmeisesti poksahtanut paikalle kesken eräiden puuhien. :D Mutta, no, kyllä tämä näinkin menee, ehkä Riesu on vain vähän pehmennyt 'vanhetessaan'? Riesu kuitenkin riehui ihan tavalliseen tapaansa, joten tykkäsin siitä, että sekin poksahti paikalle, vaikkakin vain pieneksi hetkeksi. (:

Ei tästä nyt ehkä mitään kovin erikoista kommenttia tullut, mutta ajattelin kuitenkin sanoa edes jotain, kun tämän kerta linkkasit mulle. (: Pitänee ehkä tarkastella enemmänkin noita KOPin ficcejä, josko sieltä löytyisi muita kivatuksia. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid