En jaksa kommentoida jokaista raapaletta erikseen (niitä on niin valtavasti!), joten keskityn vain joihinkin.
1.: Rakastan näitä kaikkia perhejuttuja ja sitten kun aiheena on vielä Unkari, Suomi ja Viro niin <3 Ja se on aika jännää, miten unkari eroaa virosta ja suomesta niin paljon. Mutta toisaalta kielet muuttuvat, kun tulee vaikutteita muista kielistä. Viro ja Suomi vain ovat maantieteellisesti lähempänä toisiaan.
Ja sitten tuo Tanskan kommentti.
”Finny on meidän maskotti!” Tanska huudahti ennen kuin kukaan ehti estää.
♥ suloista (:
Minäkin olen vakuuttunut, että kolmikko on serkuksia keskenään. Ja se on mahtavaa, että ollaan se erilainen kansa Pohjoismaiden joukossa
3.: Suomi tekemässä ilkitöitä, onko parempaa?
4.: Tanskan kieli on kyllä aikamoista mongerrusta. Meillä oli ruotsin kirjassa jotain tanskan ja ruotsin samalla lailla kirjoitettavia asioita yms yms, ja yhessä tekstissä oli sana smørrebrød ja melkein kaikki purskahti nauruun.
Ja Islannissa tosiaan on "pakkotanska", meillä kävi viime keväänä eräs islantilainen ruotsin tunnilla kertomassa Islannista ja vertas vähän meidän pakkoruotsia ja heidän tanskan opetustaan koulussa.
5.: Minulle tuli Ösistä mieleen jäämies Ötzi, joka löydettiin Itävallan Alpeilta.
6.: Tää oli paras! Joskus mikään ei ole hauskempaa kuin lukea Suomen alkoholin käyttämisestä.
”…Se oli silti vain yksi kerta!”
Ei tainnut olla, kun Ruotsi ja Viro muistavat molemmat tällaisen tapauksen.
Lisää tällaisia!!
7.: Romanon muille antamat nimet on miusta tosi kivoja
Ehkei kyllä sitten olisi, jos itse tulisin Romanon nimeämäksi, mutta täytyyhän siinä jonkin verran kiinnittää muihin huomiota ja tutustua, että voi antaa tällaisia nimityksiä.
8.: Taitaa olla vähän sama kuin jos joku veisi Suomen salmiakit.
11.: Tästä SWE-DEN jutusta tuli mieleen, kun Suomi pelasi Saksaa vastaan jääkiekon MM-kisoissa, niin tulostaulussa luki FIN-GER
12.: Siinä on Hollannilla asenne kohdillaan! *nostaa olematonta hattuaan*
15.: Hämmentävää. Miksi se tosiaan on ORF? Tuli vähän samanlainen olo kuin silloin, kun mietin miksi Sveitsin lyhenne on SUI, mutta se tulee kai ranskasta.
16.: Oi, että tykkään näistä, missä Romanon kiintymys käy jollain lailla ilmi <3
17.: Paha mies tulee ja vie sinut Espanjaan... Tästä puolestaan tuli mieleen historian opettajan tarina siitä, kun hän oli Saksassa, niin opas kertoi, että kolmikymmenvuotisessa sodassa olleilla ruotsalaisilla ratsusotilailla pelotellaan vielä tänäkin päivänä sanomalla, että jos et ole kiltti, niin ruotsalaiset tulee (en muista jatkuiko tuo mitenkään, ei kai). Paras juttu on siinä, että kyseessähän olivat oikeasti suomalaiset hakkapeliitat. Taidettiin tehdä pelottava vaikutelma. Hissan ope ei viittiny huomauttaa siitä sille oppaalle
Jostain tommosesta tai muuten vain hakkapeliitoista olisi kiva lukea.
22.:
http://static.naamapalmu.com/files/8l/medium/uy2jynxi.jpgAi niin, maiden juomatavat voisivat olla hauskaa lukemista
24.: Ah, vanhat kunnon suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen -vitsit <3
Bonus-raapale: Enemmistöhän Tsekkoslovakiassa ei edes halunnut erota kahdeksi valtioksi, mutta niin silti kävi.
27.: Minusta tämä oli jotenkin tajuttoman suloista! Ranska antamassa ruusuja, koska ruusu on Englannin kansalliskukka <3 Tuo raapale sai minut pitämään enemmän Ranska/Englanti-parituksesta.
Wienissä on aina lämmintä -, Polish remover - ja Suchar-raapaleilla ei muuten ole numeroita.
Jotain Amerikan sankaruudesta joskus? 'Cause he's the hero!
32.: Uu, uhkaava Suomi on raapaleen arvoinen! Ja Ruotsi on kyllä järkyttävä stalkkeri.
34.: Pidän Tanskasta jo muutenkin sellaisena villinä ja energisenä, mutta aina silloin tällöin tällainen Tanskan herkistyminen on todella hyvää vaihtelua ja tekee hahmosta monipuolisemman. Plussaa myötätuntoisesta Norjasta!
35.: Miksiköhän pingviinistä tehtiin alunperin ritari?
37.: Miten ois viinaralli?
40.: Mietin vaan, että miksi tanskalaiset haluavat ylipäätään rakentaa tunneleita tai siltoja Saksaan, kun nehän on maantieteellisesti kiinni toisissaan eikä välissä ole merta, kuten esim. Ruotsin ja Tanskan välillä xD
42.:
”Hah! Minä tiesin!” Suomi huudahti, ”minä sanoin sinulle heti, kun näin ne että ne ovat epäkäytännöllisiä.”
<3
44.: Tässä taas näitä suloisia Romanon kiintymyksenosoituksia.
45.: Jostain syystä runoileva/laulava Tanska on hyvin mielenkiintoinen ilmiö. Ehkä hänen suustaan olettaisi kuulevan enemmänkin juomalauluja Preussin seurassa
50.: Pohjoismaat pitää yhtä <3
”Idiootti”, Englanti mutisi Amerikalle, joka oli onneksi vaiennut hetkeksi, ”jos he nyt palaavat viikinkiaikoihin, se on täysin sinun vikasi.”
Nykyaikaiset viikingit, heh.
Norjan ja Islannin yhteistyö asepalveluksen suhteen on hienoa.
51.: Haluaisinpa tietää, mihin nämä kadonneet henkilöt lähtivät
53.: On kyllä huvittavaa, että Grönlanti on Grönaland/Greenland... Mistäköhän sekin tulee... Mutta onhan Islannissa jäätiköitä, joten niistä nimi Island/Iceland voi hyvinkin tulla.
54.: Norja lukemassa saagoja Islannille <3 Viikinkitarinat yhdistävät muita pohjoismaalaisia paitsi meitä suomalaisia, ollaan silläkin tapaa erilaisia
Ehkä siis vastapainoksi jotain Kalevala-tyylistä?
55.: Tosiaan, miten Norjan onnistui pitämään Tanska niin kunnollisena? Hmm...
57.: Apua, aivan ihana! <3 Tässä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_alkuper%C3%A4 on jotain suomalaisten alkuperästä. Se on aika mielenkiintoista. Esimerkiksi "Tutkimuksen mukaan itä- ja länsisuomalaiset eroavat toisistaan geneettisesti enemmän kuin englantilaiset saksalaisista." Ja itäsuomalaiset eivät ole perimältään venäläisiä yhtään lähempänä kuin länsisuomalaiset, itse asiassa se on päinvastoin: "Suomalaisten geneettiset juuret ovat tutkimuksen mukaan pääosin Keski-Euroopassa. Itäsuomalaiset eivät kuitenkaan näytä olevan yhtään lähempänä venäläisiä kuin länsisuomalaiset, vaan päinvastoin: länsisuomalaisten FST-etäisyys sekä venäläisiin että ruotsalaisiin on noin 30, itäsuomalaisilla molempiin noin 70." Tuon perusteella voitaisiin hyvinkin ajatella, että oltiin samaa kansaa unkarilaisten kanssa, jos ollaan Keski-Euroopasta :3
”Mistä?” Viro kysyi samalla kuin suomalainen mutisi siitä, että hän oli aina oikeassa mutta muut eivät vain uskoneet häntä.
Tämä on tullut kyllä näistä raapaleistakin ilmi
59.: Katsoin kuvan ja kyllä se ihan perunalta näyttää, mutta herkulliselta sellaiselta!
61.: Repesin, koska
https://www.youtube.com/watch?v=NFoCRMNH6Cs tuli mieleen! Selostajan reaktio on niin paras
Ja on sitä muulloinkin nähty
https://www.youtube.com/watch?v=HPy0vPye2EY63.: Jos Tanska nimesi Grönlannin vihreäksi maaksi, niin ei ole Norjakaan sen parempi. "Voimaa"?
Vai pitäisikö sen olla "Voi-maa" ettei tule sekoitettua sanaan "voima"?
”Jos he uuvuttavat hänet, saanko minä olla Uusi-Suomi?” Tanska kysyi hetken päästä virnistäen. Ruotsi käänsi katsettaan hieman ja murahti jotain todella pahan kuuloista, mikä sai tanskalaisen nauramaan.
”Kamoon, Svea, jonkun pitää olla tuurajana”, hän totesi.
”Et sinä”, Ruotsi mutisi vihaisena.
”Luuletko, että en muka osaisi olla suomalainen?”
”Suomalaiset ovat paljon parempia kuin sinä.”
”Svea, sinä loukkaat minun tunteitani!”
”Hyvä että onnistuin.”
Tanska suomalaisena? Hahhah haa, päivän paras vitsi! Uusi Suomi -niminen provinssi löytyy Kanadasta.
Ja löytöretkien aikaan ruotsalaisten lähettämät suomalaiset hankkivat siirtomaita.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Pennsylvania_First_colonization_map.jpg Ne laitettiin muistaakseni johonkin ylös suomalaisten nimiin ja silloin taisi olla ensimmäinen kerta, kun jossain asiakirjassa käytettiin nimitystä suomalainen. Ruotsalaiset tietysti järkyttyivät.
64.: Tämä oli kamalan surullinen. En tosin usko, että noin tulee ikinä käymään. Valtiot katoaa, kun ihmiset katoaa. On pelottavaa ajatellakin, millaista olisi, jos kukaan ei tietäisi mitään maasta nimeltä Suomi. Kieli, kaikki saavutukset ja muut jäljet katoaisivat... Hrr, hirvittävä ajatus.
66.: Pidin ja paljon!! Tällaisia voisi ehkä tehdä muistakin maista?
Poikkeuksellisesti hän sai peräänsä Unkarin lisäksi myös Romanian.
Luin ensin, että sai peräänsä Romanon.
En kyllä ihmettele Romanian käytöstä.
68.:
niin nopea että Norjan oli myöhemmin pakko katsoa videonsa hidastettuna että näki heidän halaavan.
Jostain syystä repesin tuolle
69.:
”Minä tiesin sen!” hän huudahti, ”minä tiesin, että ei ollut keskipäivä! Minä tiesin ja sinä et uskonut. Nyt olet minulle kymmenen taaleria velkaa, joten paras alkaa etsiä niitä varastosta.”
Sieltä se taas tuli! :3 ♥ Mikään ei ole parempaa kuin lopulta saada tietää olevansa oikeassa
Velalla muistuttaminen teki tästä vieläkin hauskemman.
73.: Eka ajattelin, että eikös se ole Flying Finn, mutta sitten tuo maininta laivasta palautti mieleeni, mikä on Flying Dutchman xD
75.: Tosi outoa.
75.: Ei hemmetti xD Tanska on kyllä sitten niin paljon repeilyä aiheuttava maa, että...
76.: Suomihan on kunnon tuhopolttaja! Milloin on olkipukki uhrina, milloin juhannussalko... En kyllä näe mitään järkeä koko juhannussaloissa, mutta ne ovatkin ruotsalaisten juttu.
Olisi mukavaa lukea jotain urheiluun liittyvää. Nythän on esimerkiksi yleisurheilua ja jalkapalloa meneillään jos seuraat kumpaakaan
(yh, jalkapallo :S) Venäjää tai Kanadaa tai Aasian maita ei ole oikeastaan mainittu ollenkaan. Tosin Aasian maat eivät minusta ole niin kovin kiinnostavia (sori Aasia-fanit), joten tämä järjestely sopii hyvin. Mutta miten olis Suomen, Venäjän, Tanskan ja Preussin ryyppäjäiset?
Hyvvee juhannusta!