Kirjoittaja Aihe: Sadepisarahuulet | S  (Luettu 2383 kertaa)

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Sadepisarahuulet | S
« : 04.08.2011 23:04:47 »
Title: Sadepisarahuulet
Author: Zacharias
Rating: S
Pairing: Oliver Wood/OFC
Genre: fluffy (superlievä angst) + romance

Summary: Ei kerrottu, miten helppoa oli nojautua toisen olkapäätä vasten ja yrittää unohtaa. Unohtaa, että ei enää tarvittu kuin pikkuinen puhallus. Ja sen jälkeen meitä ei enää olisi ollut.

A/N: Osallistuu Sinun Potterisi vol. 2 haasteeseen hahmolla Oliver Wood. Miä en ole hääppöinen fluffykirjoittaja, joten koitin harjoitella sitä tällaisessa muodossa. Joskos tämä sitten onnistui, siitä päätät tietenkin sinä (; Nimestä kiitos Sirinalle!



Sadepisarahuulet


Tuuli otti kiinni hiuksista ja pyöritti ympäri spiraaleissa. Yksinäiset sadepisarat eivät ehtineet osua vartaloihin, kun ne nopeasti kääntyivät ympäri kädet siiviksi levitettyinä. Kuului yksinäisten huutoa läpi syysiltojen, kun me kaksi, kaksi lasta pyörimme itsemme tipahduksiin lempeässä sateessa. Ja yksinäiseen huutoon sekottui myös yksinäisten naurua. Vain kerran oli yhdentoista, vain yhden sekunnin ennen kuin alettiin taas lähestyä kahtatoista. Eikä ollut kiire minnekään, sillä eiväthän yksitoistavuotiaat tunne vielä ongelmia ollenkaan.

Pian istuttiin eri puolilla pöytää, sinä toisessa äärilaidassa ja minä toisessa. Eihän kaksitoistavuotiaat tytöt ja pojat voineet ystäviä keskenään olla. Sinä kiinnostuit huispauksesta, puhuit kovaan ääneen miten hienoa oli lentää taivaalla. Varkain kuitenkin sivulauseessa, ehkä tahattomastikin, sinä kuitenkin mainitsit yksinäisestä naurusta, jonka kuuluu sekoittua tuulen mukaan. Minä oikoilin vaaleaa pellavatukkaa, joka ei suostunut koskaan olemaan suorassa. Tuulitukka, heinätukka, sellainen joka sadepisaroiden kosketettua kihartuu olkapäille. Edettiin kohti kolmeatoista, ja lisättiin nopea askel hitaiden perään.

Elämä ei eronnut juurikaan edellisestä, vaikka niin paljon luvattiin. Lumiset talvimyrskyt estivät lentämästä korkealla, vain matalalla pystyi tuntemaan yhä lempeän syystuulen puhalluksen. Mutta sinä lensit siellä, korkealla, nauroit naurua joka kulkeutui luokseni hentona kosketuksena korvanlehdellä. Ja minä hymyilin yksinäistä hymyä ylös, vaikken nähnyt lumihiutaleilta mitään. Kun kuitenkin, täytyi jo hiljalleen ottaa pari juoksuaskelta, jos halusi lumen sulavan nopeampaa.

Neljätoistavuotiaina leikittiin aikuista, sillä aikuisethan ymmärsivät niin paljon paremmin. Pilkkanaurua yksitoistavuotiaille, jotka heittivät toisiaan lumipalloilla. Pihistettiin salaa Tuliviskipullo, eikä kerrottu kellekään. Ei kerrottu, miten helppoa oli nojautua toisen olkapäätä vasten ja yrittää unohtaa. Unohtaa, että ei enää tarvittu kuin pikkuinen puhallus. Ja sen jälkeen meitä ei enää olisi ollut. Taivaalla lensi yksinäinen lintu, joka halusi kevään jo luoksensa. Ja me juoksimme kevein askelin sen perässä, kurosimme matkaa umpeen.

Piti keskittyä tulevaisuuteen. Piti suunnitella ja opiskella, sitoa heinätukka letillä kiinni niskaan. Suuta ei jaksettu enää avata, kun kerran kaikki voimat menivät hengittämiseen. Sinä lensit yhä taivaalla, mutta ääneti. Ja minä en nostanut katsettanikaan, miksi olisi pitänyt? Punaiset kumisaappaat ja punainen lohkeillut kynsilakka viimeisissä loskasäissä. Yksinäisiä, likaisia lumipalloja niskassa, kun ohitti ne tärkeilevät. Sinä seisoit jossain kauempana, mutta minä en voinut nähdä sinua enää. Kun juoksi tuulessa, tippuivat pian sokaisevat vesitipat silmistä.

Vaihdettiin taas hymyjä, siihen oli jälleen lupa. Jos kompastui yksinäisellä kynnykselle, sai toinen ottaa jälleen kädestä kiinni ja nostaa pystyyn. Sinä laskeuduit viimein taivaalta samalle tasolle, ja minä annoin jälleen hiusten valua olkapäille. Mutta oli kuivaa, ei satanut pisaraakaan. Puhuit usein siitä, miten vaikeaa oli valita niiden kahden tytön välillä. Ja minä kuuntelin sitä hiljaa, kun en muutakaan osannut tehdä. Tuulten kääntyessä etelään, me kompuroimme viimeiset askeleet kohti seitsemäätoista.

Tuuli otti kiinni hiuksista ja pyöritti ympäri spiraaleissa. Sadepisarat eivät ehtineet osua vartaloihin, kun ne nopeasti kääntyivät ympäri kädet siiviksi levitettyinä. Kuului huutoa läpi kesäiltojen, kun me kaksi, kaksi nuorta pyörimme itsemme tipahduksiin lempeässä sateessa. Ja huutoon sekottui myös naurua. Tuulitukka kihartui taas pisaroiden alla ja sormenpäiden lakka oli eheää. Naurusi helisi korvanlehdeltä toiselle, eikä kumpikaan meistä ollut enää yksinäinen. Hidastit askeliasi varovasti ja hymyilit tuttua puolihymyä. Sinulla ei ollut kiire mihinkään, sillä eiväthän löytyneet tunne ongelmia vielä ollenkaan. Pyöritit vielä kerran ympäri, kunnes kurottauduit eteenpäin hiljaa. Ja askeleet pysähtyivät kuin seinään.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2015 23:39:25 kirjoittanut Unohtumaton »
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
Vs: Sadepisarahuulet | K7
« Vastaus #1 : 05.08.2011 20:37:14 »
 Minulle tämä meni kyllä aivan ihanasta fluffysta. Tuli hyvä mieli paitsi söpöilystä, myös siitä, että sai lukea suloista ja hyvin kirjoitettua tekstiä  :D

Pidän tuosta ikäasteikolla etenevästä kerronnasta, jossa näkyy "ajankohtaiset ongelmat", juuri tuollaiset
Pian istuttiin eri puolilla pöytää, sinä toisessa äärilaidassa ja minä toisessa. Eihän kaksitoistavuotiaat tytöt ja pojat voineet ystäviä keskenään olla.
Näinkin lyhyenä tekstinä tässä ehditään hienosti käymään läpi klassinen "parhaita ystäviä hiekkalaatikolta asti, mutta vasta joskus aikuisina tajuavat olevansa luotuja toisilleen" -kuvio.

Aivan erityisesti pidin lopetuksesta;
Pyöritit vielä kerran ympäri, kunnes kurottauduit eteenpäin hiljaa. Ja askeleet pysähtyivät kuin seinään.
Vaikka loppu periaatteessa on avoin, siitä voi kuitenkin tulkita kaiken olennaisen . Kiitos tästä.
There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Sadepisarahuulet | K7
« Vastaus #2 : 08.08.2011 18:32:56 »
Oliver Wood. Oliver Wood. Oliver Wood. Tässä ficissä on Oliver Wood, tässä puhutaan OLIVER WOODISTA. Ei herranjumala, leijailen vaaleanpunaisissa pilvissä varmaan kolme viikkoa, ihan vain Oliver Woodin vuoksi. Ei varmaan tarvitse enää erikseen mainita, että valitsin tämän ficin kommentoitavaksi, koska a) Oliver Wood ja b) kirjoittajana rakkahin Zach (ja kirjoitin melkein unrea ...) ♥

Nainen, jos vielä kerrankin mainitset tai kirjoitat minun kuulteni tai nähteni, ettet ole kovinkaan hääppöinen fluffykirjoittaja, niin saatan jopa suutahtaa, koska tämä teksti oli aivan fantastista ja erittäin hyvin kirjoitettua! Vaikka tämä kallistuukin osittain jopa hieman angstfluffyn puolelle, niin tässä tekstissä oli kaikki kohdallaan, pilkut ja pisteet paikallaan, tunnelma kohdallaan, aivan kaikki, ja kronologinen järjestys vielä kaiken kruununa. En ihan äkkiä muista, että olisin lukenut one-shottia, joka on kirjoitettu kronologisesti, joten kiitokset sinulle tästä uudesta kokemuksesta!

Jatketaanpa sitten tätä kehumista: Tekstillisesti ja kirjoituksellisesti tämä oli erinomainen pieni palanen, jonka lukemista olisin jatkanut mielelläni vieläkin pidemmälle. Kuvailet kaikkea niin söpöstelevästi, vaihdellen pidempiä ja lyhyempiä lauseita ja tunkien erilaisia sanoja ja saman sanan useita synonyymeja väliin varmistaen sen, ettei teksti tunnu tylsältä. Sait myös tuotua tekstissä hyvin esille eri ikäluokkien eroavaisuudet ja ajattelutavat tyttöjen ja poikien välisestä ystävyydestä, ujuttaen sen vieläpä taikamaailman kulisseihin ottamalla muun muassa huispauksen ja Tuliviskin mukaan. Se tunne, kun vanhemmat lapset nauravat nuoremmille pitäessään heitä naurettavina, mutta unohtaen kuitenkin erittäin kätevästi sen, että he käyttyityivät samanikäisinä täsmälleen samalla tavalla. Vielä nuoruuden rakkaushuolet ja niiden jakaminen ... Sanoisinko, että jo tältä osin erittäin sievä paketti.

Sitten hahmoihin. Tästä toisesta OFC-puolesta en tosiaankaan osaa sanoa mitään, koska ei ole niin mitään vertailukohtaa tälle henkilölle, mutta eiköhän me hänestäkin jotain keksitä. Kuitenkin, olit saanut Oliverista oman kunnianhimoisen, huispausfanaatikkoisen itsensä ujuttamalla hänet ensin huispauksen maailmaan ja sitten kertomalla siitä, kuinka hän vain kiisi taivaalla jättäen hyvän ystävänsä yksin. Pallojen perässä poukkoileminen on niin paljon mukavampaa kuin ystävien kanssa hauskanpito, hieman sellaiselta on Oliver aina vaikuttanut, vaikkei yhtä jyrkästi kuin tässä ficissä. Kun Oliver sitten viimein laskeutui, hänellä olikin - ei yksi, vaan kaksi naista pyörityksessä, eikä osannut valita heidän väliltään. Tässä mennään ehkä jo hieman OC-osastolle, mutta ei se mitään: rehellisesti sanoen olisin pettynyt, jos et olisi missään vaiheessa tehnyt Oliverista pienoista peluria, naistenmiestä.

Tämä toinen osapuoli, tämä itsetekemäsi osapuoli, onkin sitten jo hieman kinkkisempi. Neiti vaikuttaa jopa hieman omistushaluiselta, vaikkakin on tekstin perusteella silmittömästi rakastunut hurmaavaan Oliveriimme, joka ei näe kuin sen huispauksensa ja ne kaksi muuta naikkosta. (Näin sivumennen sanoen olisin muuten pyörtynyt, jos olisit tehnyt Oliverista homon.) Se, ettei tyttö näytä löytävän muita ystäviä Oliverin kadotessa huispauksensa pariin kertoo jostain syvemmästä, siitä ettei hän näe ketään muuta kuin Oliverin, ei oikein tahdo muita ystäviäkään. He vain eivät ole yhtä ihania kuin Oliver, joka viimein huispauksesta hieman irrottautuessaan kertookin luottamuksellisesti, ettei osaa päättää kahden tytön väliltä. Minuakin harmittaisi. Ja sitten kaikki loppui.

Lainaus
Lumiset talvimyrskyt estivät lentämästä korkealla, vain matalalla pystyi tuntemaan yhä lempeän syystuulen puhalluksen. Mutta sinä lensit siellä, korkealla, nauroit naurua joka kulkeutui luokseni hentona kosketuksena korvanlehdellä. Ja minä hymyilin yksinäistä hymyä ylös, vaikken nähnyt lumihiutaleilta mitään.
Tästä palasesta kuvastuu eritoten tytön kaipaus Oliveria kohtaan, mutta poika ei näe mitään muuta kuin sen huispauksensa ja lentää kilpaa lintujen ja muiden taivaalla liihottelevien olentojen kanssa.

Lainaus
Pyöritit vielä kerran ympäri, kunnes kurottauduit eteenpäin hiljaa. Ja askeleet pysähtyivät kuin seinään.
Finito. The end. Loppu oli todella kaunis ja vaikkakin (näin Brangwenia lainatakseni) jätit sen avoimeksi, niin silti siitä pystyi päättelemään kaiken olennaisen. Ja toivon muuten hartaasti, että päättelin väärin. Muuten saatan jopa itkeä.

Vielä näin loppuun sivumennen sanoen, kuuntelepa Pretendingia (tiedät kyllä, mistä sarjasta tämä on!) samalla, niin tulee ihanan sopiva lievästi angstinen, mutta kuitenkin romanttinen fiilis lukemista varten. Ja vielä, tässä ficissä oli vain yksi huono puoli: se loppui kesken.

Kiitos kiitos kiitos tästä ihanaisesta palasesta, Zach-muruseni! ♥
Ava © flawless

Haalea

  • Tarpeeksi
  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Sadepisarahuulet | K7
« Vastaus #3 : 14.08.2011 22:53:31 »
Oliver Wood/OFC ♥ Tätä löytyy ihan liian vähän. Enemmän pitäisi Woodista löytyä ficcejä, kuitenkin niin hurmaava loistava hahmo.

Ficci aww. Fluffy aww. Oliver aww. Sadepisarat aww. Tämä oli jotakin niin täydellistä ja kepeähköä fluffia, että oksat pois. Kaikki kuvailut sadepisaroista, jotka kiharruttivat hiukset. Iän mukaan kappaleittain jaettu teksti. Apua, tämä oli niiin täydellinen ficci, että olen aivan sanaton. Kerronta oli erittäin kaunista ja runollista, eikä teksti töksähdellyt lainkaan, vaan soljui eteenpäin jatkuvasti ja sopivaa vauhtia. Ärh, ajattelin ensin, että en lue ja nyt olen ikuisesti kiitollinen, että luin, sillä tämä oli niin loistava, varsinainen helmi. Eikun ei helmi, vaan timantti. Voisin lainata tähän vaikka miten monta suosikkikohtaa, mutta en viitsi raiskata quote-nappulaa, sillä päätyisin luultavasti lainaamaan niin monen monta kohtaa, että olisi aivan sama lainasinko ne, vaiko suoraan koko tekstin. Pointti oli, että tämä oli ihana ja rakastuin tähän ficciin totaalisesti. Luultavasti (jos joitakin jatkoficcejä ei oteta huomioon) niin paras oneshot/ficlet/raapale, mikä nyt olikaan, mitä olen ikinä lukenut. Kiitos tästä.

Haalea

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Sadepisarahuulet | K7
« Vastaus #4 : 16.08.2011 08:59:14 »
Brangwen oi kiitos, miä olen aina todella epävarma fluffytaidoistani, joten tuollainen palaute lämmittää (:

Beatrix Bones ei herran jumala Bea, sitten pidempi palaute kuin itse fic. Ja olen pahoillani, etten mainostanut rakkaasta Woodistamme kertovaa ficciä, mutta ajattelin ettei Sinun Potterisi ansaitse niin suurta huutoa. On myös ilo kuulla, että onnistuin mielestäsi ikäluokkien eroissa - no - sehän oli suhteellisen omakokemuksen kautta (17-vee, jee). Sen lisäksi tietysti se onnistuminen fluffyssa taas! Hii! Ja niin, ehkä hieman obsessionia Woodiin välittyi tekstistä, mutta minkäs sille oikein edes mahtaa (; Kiitos todella paljon kommentista, oot rakkahin  :-* (niin ja toi biisi! ♥)

Haalea oh totta, Oliver on hurmaava loistava hahmo. I'm with you there. Ja ilmeisesti, mitä teihin rakkahin finiläisiin on uskomista, niin voin tosiaan yliviivata sen fluffyn sieltä harjoitusosiosta. Siun kommenttisi oli aivan ihana ja sai hyvän mielen, sekä tietenkin inspas kirjoittaan lisää Oliverista (katsotaan nyt miten ja milloin julkaista, hah) Joten kiitos toooodelllaaaa paljon sanoistasi, sekä tuosta kehusta lopussa. Huh. ♥
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste