Kirjoittaja Aihe: Casablanca, S  (Luettu 3075 kertaa)

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Casablanca, S
« : 19.03.2011 15:54:40 »
Title: Casablanca
Author: Unrealistic
Rating: S
Pairing: James/Sirius, James/Lily
Genre: romance

A/N: Pienoinen raapale Jamesin ja Siriuksen elämästä.

Casablanca

Se alkoi kuuman elokuun jälkeen. Ei tarvittu sanoja, kaikki koettiin ja nähtiin. Se oli vain tavallista elämää. Tunne elossa olemisesta jatkui suudelmien täyttämästä illasta vielä aamuun, jolloin Sirius katseli Jamesin auringonvalon heijastamia lapaluita. Ja herättyään he joivat molemmat kahvia tilkalla maitoa, jakoivat tunteja toistensa kanssa. Jamesin katse tavoitti aina Siriuksen.

Se loppui ennen kylmää toukokuuta. Puhuttiin paljon, ei nähty enää eteenpäin. Oltiin saavuttu umpikujaan. Pian se ei enää ollut Sirius joka katseli Jamesin lapaluita, vaan Lily. Tummat hiukset vaihtuivat punaisiin, kahvi juotiin mustana. Ja kun heidän katseensa kohtasivat, käänsi Sirius ensimmäisenä päänsä pois.

"Näin Casablancan, näin sen ensimmäisen kerran. Kun valot syttyivät tyhjään teatteriin huusin: Sota on päättynyt, palatkaa Pariisiin!"

A/N2: Scandinavian Music Group - Casablanca

//Luci muokkasi ikärajan otsikkoon.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 00:27:17 kirjoittanut Unohtumaton »
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Antelope

  • Vieras
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #1 : 19.03.2011 21:43:18 »
Huoh... Miks mä aina otan tälläsia - surullisia...? Haluatko kertoa minulle? :D  ;)

Hiton... En tiedä pitäisikö sanoa Lily vai James!? Lily vei Jamesin Siriukselta, mutta James jätti Siriuksen Lilyn takia. Nyt Sirius on yksinäinen masentunut. Yllätys-yllätys, en mitenkään osaa samaistua Jamesiin. Miksi tehdä tuommoinen ratkaisu? Oliko Sirius pelkkä Lilyn korvike? Vai oliko James vain halunnut peittää seksuuali-identiteettinsä? ( :D) Vai onko se nyt vain niin, että Sirius sai Jamesin juoksemaan Lilyn syliin? Vai oliko Lily tämän ficin 'pahis' ja varasti Jamesin Siriukselta?

Hmm... Nyt tulin tosi miettiääks... :D

Rakentavaa en osaa sanoa. Yleensä en mieti tälläisiä ficcejä ollenkaan pistän vain parit suruhymiöt kommenttiin ja siinä se. Miksköhän tämä oli poikkeus? ;D

Kiitoksia päivän mietinnästä! Sitä ei ole tullut paljon harrastettua... :D


Antelope

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #2 : 20.03.2011 14:05:41 »
Antelope haha. Oliko tämä surullinen? :'D Mutta niin, kiitos todella paljon kommentista (: Itse kun olen vasta reenaamassa raapaleiden kirjoitusta, niin olihan se kaiketi hyvä että jäit miettimään... kaiketi!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #3 : 07.04.2011 13:01:40 »
Epik kiitos todella paljon (: Ja kyllä, minustakin Jamesin ja Siriuksen suhde on canonia, vaikka niin monet liputtavat Sirius/Remusta. Ja tosiaan, kahvin pitäisi olla kuvastava sitä, että elämä menee eteenpäin, kaikki ei ole pehmeää ja kevyttä. Hienoa, että sai sinut pohtimaan :'D Ja SMG on mielettömän söpö yhtye, että miksen kirjoittaisi tuosta joskus!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #4 : 07.04.2011 16:12:50 »
Äh, mä en ees tykkää S/Jstä mutta miks mä sitten ihastuin tähän??

Syypää taitaa olla tällä kertaa Unrea. Taas. Ja sun ihana kirjoitustyyli! Mä rakastan tota viittausta kahviin, tota miten se ensin juodaan tilkalla maitoa ja sitten mustana. Ja se miten tummat hiukset vaihtui punaisiin ja niin edelleen, ah. ♥ (kylvän noita nyt joka puolelle kun opin vihdoin miten ne tehdään :D)

Mielenkiinnon herätti itse asiassa nimi Casablanca. Se jotenkin huokuu että se pitää lukea. Tai jotain. En mä osaa selittää sitä. Ja totaa... Niin! Scandinavian Music Group on ihana. ♥ Tuota kappaletta en ole kuullut, mutta kuuntelempa kun pääsen kotiin, koulun koneella en viitsi kuunnella. :D Nuo sanat oli mun mielestä sellaiset että niistä sais kyllä pitemmänkin tekstin aikaan, mutta en sitten tiedä. Tää on ust täydellinen tällaisena. Pidentäminen vaan pilais kaiken. ;)

Ihana oli, pieni piristys (? Voiko noin sanoa tällasesta ficistä?) masentuneeseen päivään. Kiitos!  :-*
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #5 : 18.04.2011 20:55:20 »
Vanilla M. sainko minä juuri kommentin sinulta? Ö.Ö oon järkyttynyt - positiivisessa mielessä! Ja hienoa kuulla, että tykkäsit. James ja Siriuksesta on tullut viimeaikoina yksi suuri OTP. Monet väittävät, että Sirius/Remus on canonia parhaimmillaan, mutta itse miellän kyllä James/Siriuksen siihen. Ja näin. Mutta juu, kiitos kommentoinnista. Menen jonnekin änkyttämään. (:

Salla oi hei ihanaa, jos miun kirjoitustyyli miellyttää sinuu (: Ja SMG on todella ihana bändi, Suomen ehdotonta parhaimmistoa. Ilo myös piristää päivääsi, kiitos todella paljon!
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #6 : 17.05.2011 08:46:37 »
Oi! Mä en edes muistanut enää, kuinka ihanaa James/Sirius onkaan, niin kauan olen taas joutunut elämään finittömänä kamalan tylsässä todellisuudessa. Ja mukava huomata sinunkin innostuneen kirjoittamaan tästä parituksesta. Jotenkin vastustamattoman houkutteleva yhdistelmä; sinä + J/S + kauniin kiehtova nimi, eli aivan pakko lukea. :D

Joo. Pidin tästä aivan tuhottoman paljon! Tyylisi on minusta ihanan pelkistetty, hyvin selkeä ja mukavan sulava. Kerrot asioista arkisesti, mutta silti kauniisti. Kahvit maidolla ja auringon säteet lapaluilla olivat minusta ihastuttavia ilmaisuja, ja yhdistettynä ne nimenomaan noihin kahteen, tuli niihin aivan erilainen merkitys. Olen tavallaan kanssa tykästynyt enemmän ja enemmän siihen ajatukseen, että yksi asia johti toiseen, ja yhtäkkiä James ja Sirius olivatkin enemmän kuin ystäviä, ja sitten taas kuitenkin kaikki ihana loppuu aikanaan, ja yleensä sen ihanuuden esteenä on nimenomaan Lily. Tuo ”Se alkoi kuuman elokuun jälkeen” kiteyttää nimenomaan niin täydellisesti juuri sen, miten kaikki alkoi jostain pitkästä katseesta ja kasvoi siitä sellaiseksi onetrueloveksi, joka ei sitten enää kestänytkään uutta kevättä. Plus rakastuin muutenkin tuohon lauseeseen, koska se oli tosi kaunis ja ytimekäs sekä sopi J/Sään niin täydellisesti.

Viimeinen kappale oli musta erityisen onnistunut. Yhdistit hienosti molempien kappaleiden ensimmäiset lauseet toisiinsa, tosin ajatus kylmästä toukokuusta oli ehkä hieman erikoinen, sillä silloinhan alkaa yleensä olla lämmin, mutta toisaalta taas viittaus normaalia viileämpään kevääseen kuvastaa hienosti tunteiden viilentymistä ja sitä, miten on pakko luovuttaa. Ahh! Muutenkin tuo, miten maitokahvi vaihtuu mustaan ja hiukset punaisiin, ai että! Todella onnistunut ilmaisu, ja muutenkin musta on äärimmäisen riipivää ajatella, miten Jamesin elämä muuttui monella tavalla, kun olikin Lily eikä Sirius.

Pidin myös siitä, että jätit tämän avoimeksi, ja ikään kuin kerroit kaiken vain muutamalla lauseella. Tämä ei vaatinut enempää, oli tällaisenaan aivan loistava. Lopun lainaus oli minusta aika jännä, sopi hyvin kokonaisuuteen ja jätti vielä enemmän pohdittavaa kuin, jos ficci olisi loppunut sun kirjoittamaan viimeiseen lauseeseen, joka sekin oli uskomattoman kaunis, ja jotenkin myös surullinen. Hmm, mulla oli varmaan paljonkin sanottavaa, mutta kaikki katosi taas taivaan tuuliin. Kiitos kuitenkin tästä ihanaisesta, ja kirjota nyt heti sitten lisää J/Sää!! :D <3
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Casablanca | James/Sirius (J/L)
« Vastaus #7 : 30.05.2011 11:49:39 »
Sädekehä oi kiitos :3 J/S on nykyään ihan virallisesti miun toinen OTP, että lisää olen ehdottomasti kirjoittamassa. Ihana kuulla, että tämä mielestäsi oli onnistunut teksti (varsinkin, kun sulta löytää varmaan yhdet parhaimmista J/S ficeistä finistä...) joten hii, sait minut kyllä hymyilemään kommentillasi (:
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste