Kirjoittaja Aihe: Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-11)  (Luettu 2410 kertaa)

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 419
Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-11)
« : 17.12.2013 18:22:56 »
Author Ingrid
Genre Fluff, romance, humor
Fandom Hobitti
Rating K-11
Pairings Kili/Fili
Warnings Kannattaapi varautua lievään suukotteluinsestiin.
Disclaimer Hahmot ja maailma © J.R.R. Tolkien

Summary "Onko sinulla varaa valittaa minulle pituudesta, Fili?"
A/N Pitkähkön kirjoittamistauon jälkeen toivotan kaikki tervetulleiksi kurkistamaan lemppariveljesteni joulutohinoihin! Tämä osallistuu Jouluhaasteeseen, joten toivon, että Kili ja Fili onnistuvat tehtävässään ja saavat lukijatkin piparien tuoksun ja joulun lämmön valtaan!




V E K K U L I P O I K I A

Kili puuskahti hengästyneenä astuessaan sisään lämpimään onkaloon, raskas puuovi sulkeutui saranat valittaen hänen takanaan. Kääpiön kookkaista saappaista, rukkasista ja turkiksella vuoratusta viitasta tippui kasoittain lunta lattialle hänen astellessaan peremmälle pirtin lämpöön. Hänen suuri nenänsä haistoi oitis käytävällä leijuvan herkullisen tuoksun, joka oli arvatenkin lähtöisin keittiöstä. Leveä virne kohosi Kilin suupielille, kun hän valtava kuusipuu olallaan löntysteli tummaan mutta kodikkaaseen, pienehköön salonkiin.

Hän heitti mokoman neulaskasan lähimpään nurkkaan ja kutsui keittiössä kattiloiden kanssa kolisevaa isoveljeään, joka hänet oli sitä pirun joulukuusta passittanut hakemaankin.
"Tuo saa luvan kelvata! Minä en enää toista kertaa lähde ulos tarpomaan, ne kirotut kinokset ovat minuakin korkeampia", kääpiö huudahti ja istahti raukeana pehmeälle sohvalle. Hänen katseensa kiersi ympäri huonetta, jota valaisivat takkatulen lisäksi perinteisillä kolmiruutuisilla ikkunoilla palavat kynttilät. Niiden valo heijastui vasten pimeää iltaa ja taivaalla keinuvia, suuria lumihiutaleita.

Filin nauru kantautui Kilin korviin keittiöstä.
"Ehkä sinun pitäisi kasvaa hiukan pituutta, pikkuveli", Fili myhäili astuessaan olohuoneen kynnykselle. Kynttilöiden valo kultasi hänen kasvojaan ja vaaleita suortuviaan, jotka olivat aivan yhtä takussa kuin aina ennenkin. Hänen oljenvaaleilla viiksillään oli vaahtoa kädessään olevan massiivisen oluttuopin jäljiltä, huulet punoittivat aavistuksen rohtuneina.

Kili tuijotti hetken veljeään silmät suurina, kunnes hänen huulilleen kohosi lapsenomainen, innostunut virnistys – Fili tiesi varsin hyvin olevansa nuorempaa veljeään aavistuksen lyhyempi, vaikka hän toisinaan yrittikin huijata lisää senttejä paksulla tukkapehkollaan.
Huvittuneena hymähtäen Kili loikkasi varsin ketterästi ylös sohvalta ja asteli hitaasti huoneen poikki veljensä luo.
"Onko sinulla varaa valittaa minulle pituudesta, Fili?" hän kysyi matalalla, hivenen leikkisällä äänellä. Kili tarkkaili veljensä kasvoja antaen tummien silmiensä katseen lipua toisen silmistä tuon punertaville poskipäille ja aina huulille asti. Hiljaisuuden laskeutuessa heidän välilleen Kili nuolaisi mietteliäänä alahuultaan.

Hän tiesi, ettei Thorin pitänyt tavasta, jolla hänen katseensa seurasi Filiä. Tai tavasta, jolla hän kosketti veljensä viattomia, täydellisiä kasvoja ja karheita hiuksia. Ja jos Thorin vain olisi tiennyt, miten Kili veljestään uneksi, olisi eno varmasti järkyttynyt pahanpäiväisesti!
Niin. Himoksi oli Thorin tuollaisia tapoja kutsunut. Eikä Kili sitä kiistänyt.

"Tauriel lähetti sinulle kirjeen."
Filin ääni repi Kilin takaisin todellisuuteen ja hän otti hämmästyneenä veljensä ojentaman kirjeen vastaan. Kirje oli suljettu kauniilla sinetillä ja sen kulmasta tippui hopeisia lumihiutaleita, jotka haihtuivat ennen kuin ne koskettivat lattiaa. Kili silmäili kirjettä tovin, sitten hän vilkaisi veljeään, joka piti katseensa visusti toisaalla. Kevyt puna hehkui Filin poskipäillä, mikä sai Kilin hymyilemään poikamaisesti.
"Mokoma suippokorva! Minähän sanoin, että moiset hienohelmat ovat aivan liian kalpeita ja kaljuja minun makuuni", hän tokaisi ja sitten lempeästi naurahtaen kaappasi Filin syleilyynsä.
"Älä viitsi mököttää, velikulta", nuorempi mutisi ja kun hän puhui, hänen katseensa viipyi toisen huulilla. Fili oli aikeissa väittää vastaan, mutta Kilin kosteat, vaativat huulet tukahduttivat hänen sanansa.

Kili maistoi oluen miedon maun ja riisipuuron vivahteen veljensä pehmeiltä huulilta. Hän tunsi toisen lämpimän, syvän hengityksen kasvoillaan ja hellän puraisun alahuulessaan. Kilin huulet kaartuivat suudelman lomassa virnistykseen ja lopulta hitaasti suudelmasta irtaantueessaan hän kaappasi veljensä kainaloonsa. Hän hieraisi tuon tukkapehkoa ja päänahkaa pakkasen kovettamilla rystysillään Filin nauraessa hillittömästi hänen tiukassa otteessaan.
"Sinä ne viimeiset piparit söit, pirulainen! Ja kehtasit vielä väittää Thorinille, että minä olin pistänyt ne suihini", Kili huudahti dramaattisesti ja lipaisi huuliaan, joilla hän saattoi yhä maistaa Filin huulilta tarttuneen piparien miellyttävän maun.

Veljesten vääntö päättyi riehakkaaseen naurunremakkaan, joka epäilemättä kantautui halki Esgarothin ja Synkmetsän. Lopulta he kuitenkin kampesivat ylös lattialta ja veljestään irti päästettyään Kili lähti vatsa kippurassa raahustamaan takaisin olohuoneeseen.
"Minä menen nyt koristelemaan sen pahuksen kuusen – parempi tehdä sekin ennen kuin Thorin-eno tulee kotiin ja ripustaa minut itse sen latvaan", hän nauroi ja matkallaan tuikkasi nyrkissään rypistyneen kirjeen takkatuleen, jonka loimu lämmitti tuona jouluna enemmän kuin koskaan aiemmin.


« Viimeksi muokattu: 02.04.2016 08:09:47 kirjoittanut Ingrid »

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-13)
« Vastaus #1 : 17.12.2013 19:39:11 »
Aika ihana <3

Awwwws, Fili ja Kili on vaan niin ihania <3 Pidin kovasti kuvailustasi, ja veljesten nahistelu ja huulenheitto oli suloista ja sydäntä lämmittävää. Vaikka en välitäkään veljeyttä syvemmästä rakkaudesta, tämä oli ihana ja oli hyvä että luin. Heistä oli hyvin tunnistettavissa se heidän välinen veljeytensä, ja se on aina sellainen juttu, joka saa huulet kaartumaan hymyyn. Erityisesti veljesten tuttu sanavalmius toistensa kanssa oli tässä sellainen, joka oli kovasti mieleeni.

Yhden pienen virheen huomasin:

Kääpiön kookkaista saappaista, rukkasista ja turkiksella vuoratusta viitasta tippui kasoittain lunta lattialle kun hän asteli peremmälle pirtin lämpöön.

Pilkku kun-sanan eteen (jollei oikeakielisyyteni ihan väärässä ole mitä se tosin tuppaa olemaan :D )

Tämän voisi myös tosin laittaa esimerkiksi näin:

Kääpiön kookkaista saappaista, rukkasista ja turkiksella vuoratusta viitasta tippui kasoittain lunta lattialle hänen astellessaan peremmälle pirtin lämpöön.


Ei sitä pidä muuttaa mitenkään noin, ehdottelen vain :D Sinun tekstisi, sinä määräät :D

Pidin kovasti otsikostasi! Se sopi mielestäni tähän tekstiin, sillä sellaisia vekkulipoikiahan Kili ja Fili ovat :D Mutta lyhyesti sanottuna tekstisi oli suloinen, hauska ja lohdullinen, hyvää mieltä tuottava ja kivasti kuvailtu :)

Kiitos kovasti ihanasta tekstistä!

-DragonHeart58
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016 16:44:17 kirjoittanut DragonHeart58 »

LittleDreamer

  • Keijunoita
  • ***
  • Viestejä: 23
Vs: Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-13)
« Vastaus #2 : 17.12.2013 20:39:06 »
Voi sulostus, sie totaalisesti pelastit miun illan tällä ihastuttavalla tekstillä. Kiitos kovasti siitä. <3 Sait miun joulufiiliksen ainakin nousemaan tämän myötä!
Näiden kääpiöveljesten hölmöstä söpöydestä ei vain pääse minnekään ja tämä ilmentää sitä kaikkea mielestäni aivan mainiosti.
Juuri tuo armoton veljellinen naljailu ja samaan aikaan vallitseva romanttinen jännite luovat juuri sopivan ja ihanan tasapainoisen tunnelman.  ^^
Huvittavaa, kuinka Kili jatkuvasti manaa joulukuusen ties mihin syövereihin.
Voi Thorin, jos tietäisit, mitä todellisuudessa tapahtuukaan. :'3



tomorowr

  • ***
  • Viestejä: 181
  • power is power
Vs: Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-13)
« Vastaus #3 : 18.12.2013 02:20:31 »
OH KYLLÄ voi herramunjee, tää oli ihana! :3 En luultavast osaa kommentoida mitään järkevää (koska fangirling), mut pakko se on yrittää, kun kerran mun lempiveljekset on päärooleissa!!

Hemmetin Tauriel oikeesti, en tykkää siitä. Kauhee akka, en tykänny leffassakaan, ei ei ei. :( Onneks Kiliä ei kiinnosta. :3 Ja onneks Kili on niin ihq, ettei yks tyhmä haltia mitään ehdi haitata!

Joo öö oli tosi ihana ja suloinen tämmöinen tämä, kai sä kirjotat lisää vielä näistä kahdesta? :3

-Tomo
ava © Luella

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 419
Vs: Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-13)
« Vastaus #4 : 18.12.2013 23:03:49 »
DragonHeart58 Kiitos kommentistasi! Omat veljeni muistuttavat niin paljon Filiä ja Kiliä, että tällaista veljesten välistä huulenheittoa ja nahistelua oli kivaa, helppoa ja hauskaa kirjoittaa. Nautin tämän ficin kirjoittamisesta paljon ja siksi onkin kiva kuulla, että sinäkin siitä pidit. :) Kiitos vielä tuosta kielioppimokan bongaamisesta!

LittleDreamer Kiitos kaunis, kommenttisi piristi puolestaan minun iltaani! Ihana kuulla, että pidit ficistä ja minä veljekset onnistuivat kohottamaan joulumieltäsi. :) Fili ja Kili ovat tosiaan omalla erityisellä tavallaan todella suloisia ja kuten yllä mainitsin, sen takia tämän ficcin kirjoittaminen oli kivaa ja se sai omatkin joulufiiliksen kertaheitolla kattoon!

tomorowr Hehee, kiitos oikein kovasti! En itsekään liiemmin pitänyt elokuvan Taurielista - Lilly kyllä osaa näytellä, ei siinä mitään, mutta hahmona neiti ei oikein miellyttänyt. Enköhän jossain vaiheessa kirjoittele vekkuleista lisää, on ne henkilökohtaisesti mulle niin tärkeitä hahmoja kuitenkin. :)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2014 20:08:12 kirjoittanut Luella »

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Hobitti: Vekkulipoikia (Kili/Fili, K-11)
« Vastaus #5 : 27.01.2016 14:59:38 »
Tekstin nimi ja Kíli ja Fíli (erikseen ei yhdessä) vetivät mut tänne, ja nyt sitten vain yritän päästä ennakkoluuloistani irti, koska en osaa nähdä näitä kahta edelleenkään parituksena (vaikka olen niitä itsekin pari kirjoittanut kaverin toiveesta). Jotenkin vain mun päähäni ei istu nämä kaksi parituksena, vaikka osaankin ehkä joten kuten ymmärtää niitä, jotka näkevät sen läheisen veljeyden sellaisena.

Okei, pelkäsin ehkä ihan turhaankin, koska ei tässä sitten loppupeleissä ollutkaan juuri mitään. Tykkäsin kyllä siitä, että tähän oli nostettu Taurielkin ja se, kuinka Kíli sanoi Rivendellissä haltianaisten olevan liian karvattomia, koska se sitoi tätä (leffa-)canoniin kivasti. Tuo oli hieman jännä kohta, missä veljesten naurunremakka 'kantautui halki Esgarothin ja Synkmetsän', koska jotenkin en osannut yhtään sijoittaa tätä tarinaa Ereborille. Jotenkin ihmeessä sijoitin tämän auttamatta Sinivuorille, vaikka Tauriel olikin tarinassa mukana, en sitten oikein itsekään tiedä, miksi, mutta jostain syystä tämä vain sijoittui mun päässäni Sinivuorille. :D

Tämä oli muutenkin tällainen ihanan suloinen pieni palanen, jonka pystyi lukemaan, vaikkei paritus niin hirveästi napannutkaan. Tässä sillä ei kuitenkaan oltu kovin hirveästi mässäilty, joten tämä toimi aika pitkälle ihan puhtaasti veljellisenäkin tavarana, vaikka siellä olikin pari hassua kohtaa, joita ei voi tulkita enää pelkästään veljellisiksi. Kiitoksia siis tästä pätkästä, taidanpa jatkossa tarkastella enemmänkin sun Hobitti-ficcejä, jos sieltä tällaisia suloisuuksia löytyy. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid