Kirjoittaja Aihe: I Love You Phillip Morris, Kaunis ja sinisilmäinen [S]  (Luettu 2324 kertaa)

R.H.E

  • Rainmaker
  • ***
  • Viestejä: 216
Nimi: Kaunis ja sinisilmäinen
Kirjoittaja: R.H.E
Fandom: I Love You Phillip Morris (elokuva)
Ikäraja: S noista parista kirosanasta
Paritus: Phillip/Steven
Genre: one-shot, slash, draamafluff
PoV. Phillip
Vastuuvapaus: Elokuvan tekijöille ja esikuville kaikki kunnia, minä vain lainaan hahmoja :) En saa tästä rahallista korvausta.
Summaus: Eikä se tunnu siltä kuin ottaisi elämäänsä kiinnostavan muukalaisen, vaan siltä kuin toinen palaisi kotiin.

A/N: Olen halunnut kirjoittaa näistä kahdesta söpiksesta jo pitkään, ja nyt tuli ensimmäinen kunnon "inspa" vastaan. Aika outoa tekstiä, mutta toivottavasti joku tykkää  :D


Kaunis ja sinisilmäinen


Sinä sanot, että minä olen kaunis.

Pitäisikö minun uskoa sinua, vaikka kaikki rakastettuni ovat noin sanottuaan ensin pettäneet minua ja sitten lähteneet? Minä en tunne sinua vielä niin hyvin, että tietäisin kuinka helposti jakelet kohteliaisuuksia, mutta ruskeat silmäsi näyttävät vilpittömiltä. Toisaalta, miksi kukaan vilpitön vankilassa viettäisi aikaansa? No, en minäkään varsinainen rikollinen ole, jos ystävän auttamista ei lasketa, mutta tässä maailmassa se lasketaan. Blondi homo Phillip Morris, tuomittu vuoden ehdottomaan vankeuteen. Tai eivät ne ihan niin sanoneet, mutta asia tuli selväksi.

Kyllä, minä muistan sinun tehneen luottorikoksia, en minä niitä tarkoittanut puhuessani vilpittömyydestä. Minä vain pelkään, että tässä on takana jotain muutakin. Ei, en tiedä mitä, enkä kertoisi, vaikka tietäisinkin. En. En varmasti. Älä edes yritä!

Mutta palataan siihen kauneuteen. Minua lämmittää, että joku sanoo minua kauniiksi. Tai ehkei se että joku sanoo, vaan se että sinä sanot. Pidän sinun hymystäsi, sekin on lämmin. Vatsanpohjassani kipristelee, kun sanot nimeni ääneen ja hymyilet sitten leveästi, ehkä jopa hieman vihjaillen, mutta minä en kimmastu siitäkään. Päinvastoin. Tunnen oloni hassulla tavalla imarrelluksi. Siitä on pitkä aika, kun joku viimeksi hymyili minulle ystävällismielisesti, ja nytkin taidan pelätä, että kohta suupielesi vääntyvät ja alat syytää minulle loukkauksia. Häivy täältä, homo ja sen sellaista, mitä olen täälläkin niin usein saanut kuulla.

Mutta siinä sinä olet. Istumme taas kirjastossa, jossa ensi kerran tapasimme. Nojaudut lähemmäs pienen pöydän yli, pitelet kättäni ja kerrot minulle kaikkea turhaa, millä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Katselen lumoutuneena huultesi liikkeitä niiden muodostaessa yhä pidempiä sanaketjuja ja virkkeitä, joista en ymmärrä yhtään mitään, mutta silti minä kuuntelen ja imen itseeni kaiken kuin pesusieni. Välillä ajattelen, että puhut niin paljon paskaa kuin ehdit, etkä siltikään lakkaa vakuuttamasta minua. Tietysti se on miten sinä sanot sen olevan, ei tule mieleenkään väittää vastaan.

Sinä sanot myös, että meidän välillämme kipinöi, sanot sen niin hiton vakuuttavasti että haluni sinua kohtaan kasvaa hillittömästi. Ei pelkästään fyysinen halu, en ole sellainen, vaan tarve jakaa elämäni parhaat muistot ja hetket kanssasi. Eikä se tunnu siltä kuin ottaisi elämäänsä kiinnostavan muukalaisen, vaan siltä kuin toinen palaisi kotiin. Minä tunnen sinut. Sinä olet meistä vahvempi, terävämpi, rohkeampi ja huomattavampi, mutta silti me olemme kovin samanlaisia.

Niin, sinä et kysy haluanko minä sinut vierelleni, sillä sinä olet jo siinä.

*
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 21:15:54 kirjoittanut Vanilje »
Love is only beautiful when it bleeds.

Spud

  • Vieras
Vs: Kaunis ja sinisilmäinen [K7]
« Vastaus #1 : 06.01.2011 23:35:49 »
HUUUAAAAA.
Katsoin jouluaattona kyseisen leffan ja rakastuin ikihyviksi.
Luin äsken muse-ficcisi ja piti vähän etsiskellä muuta sinun tekstejäsi. Tämä totta kai erityisesti pisti silmään.
Tämä oli söpö. Ihana ja täydellinen kaikessa lyhyydessään. Voi voi, hienoa tekstiä tämäkin.
Rakastin noita ajatuksia ja tuota mietiskelyä, niin tolleen kivan todentuntusta ja huh. Olen edelleenkin ihan jumissa kommentoinnin suhteen.

Lainaus
Sinä sanot myös, että meidän välillämme kipinöi, sanot sen niin hiton vakuuttavasti että haluni sinua kohtaan kasvaa hillittömästi
Mulle tuli tässä kohtaa ihan Ewan McGregorin ääni päähän. Näin herttaisen Phillip Morrisin päässäni niin selkeästi oi.

Lainaus
Niin, sinä et kysy haluanko minä sinut vierelleni, sillä sinä olet jo siinä.
Ja loppu oli aivan täydellinen.

Kiitos oli sievä pikku tarina :---)

Garesu

  • Vieras
Vs: Kaunis ja sinisilmäinen [K7]
« Vastaus #2 : 07.01.2011 10:40:23 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Voi että voi että voi että. Mä niin rakastan tätä elokuvaa. Oon toivonu tästä salaa ficcejä ja ei-niin-salaa avoja ja aaaa nyt sain sentään toisen ;_____;

Mä rakastuin ihan täysin Phillip Morrisiin elokuvassa, ja rakastan sua, että kirjotit ficin sen näkökulmasta. Ja uskon, ettei niin ollut helppo kirjoittaa, sillä Phillip on niin herttainen, heikko ja sinisilmäinen. Jotenkin heiveröinen. Mutta sait Phillipistä tehtyä niiiiiin IC:n, että huhhuh. Steveninkin persoonaa näkyi vähäsen, yey *w*

Mäki rakastan sitä kohtaa, jossa Steven sanoo Phillipiä kauniiksi. Se tulee jotenkin niin sydämestä, vaikka elokuvassa Steven onki patologinen valehtelija. Ja tuo kirjastokohta. Elokuvassa se sai mussa aikaan massiivisen ''aaaaaawwwwwwwww''-reaktion, ja tässä toistui sama.

Lainaus
Katselen lumoutuneena huultesi liikkeitä niiden muodostaessa yhä pidempiä sanaketjuja ja virkkeitä, joista en ymmärrä yhtään mitään, mutta silti minä kuuntelen ja imen itseeni kaiken kuin pesusieni.

Rakastan tätä kohtaa. Aivan loistavaa kuvailua, en voi muuta sanoa.

Kiitos. KIITOS. Oikeesti, nyt on hyvä mieli koko päivän.

Garesu ♥

Brunburga Blue

  • ***
  • Viestejä: 483
    • Tales
Vs: Kaunis ja sinisilmäinen [K7]
« Vastaus #3 : 08.01.2011 13:19:22 »
AAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW.

Joo, sori, oli rakentavaa

Mä kuulun myös niihin jotka rakastaa tätä elokuvaa ja voi luoja en edes tajunnut että tästäkin saattaa löytyä ficcejä! Tää oli aivan ihana. Phillip, Steven ja kirjasto = <3

Nyt tuli kyllä hinku nähdä leffa uudestaan!
En nyt osaa muuta sanoa kuin että rakastan tätä ja rakastan sun kirjotustyyliä. ^^

« Viimeksi muokattu: 08.01.2011 13:22:09 kirjoittanut Brunburga Blue »
Hello darkness my old friend
I've come to talk with you again

R.H.E

  • Rainmaker
  • ***
  • Viestejä: 216
Vs: Kaunis ja sinisilmäinen [K7]
« Vastaus #4 : 29.01.2011 21:20:16 »
Myöhästyneet kiitokset kaikille kommentin heittäneille, rakastan teitä ♥ I Love You Phillip Morris ja erityisesti Phillip/Steven on jotain niin ihanaa että siitä sietäisi nähdä enemmänkin ficcejä, vink vink  ;)
Love is only beautiful when it bleeds.