Kirjoittaja Aihe: Shy (K-11, Remus/OC, songfic, one-shot, het)  (Luettu 2454 kertaa)

Evora

  • Kelmitär
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Help!
Shy (K-11, Remus/OC, songfic, one-shot, het)
« : 03.07.2007 11:52:02 »
Nimi: Shy
Ikäräja: K-11
Genre: Songfic/Romance/Angst??/one-shot
Paritus: Remus/OC
Disclaimer: Rowling omistaa Remuksen ja Tylypahkan, Sonata Arctica biisin sanat ja minä OC:t sun muut, mitä ette tunnista muille kuuluviksi.
A/N: Joo elikkäs tämä on sitten minun ihka ensimmäinen ficci, jonka teen Remuksesta ja kaikenlisäksi preesenssissä. Olen aina kirjoittanut imperfektiin, joten saa nähdä, miten tämä onnistui.

~Shy~


I can see how you are beautiful,
Can you feel my eyes on you
I'm shy and turn my head away


Kävelen jälleen käytävällä raskas laukku olallani. Tunnit ovat ohitse ja talsin mielimaassa kohti päivällistä muutaman metrin päässä sinusta. Olet niin kaunis. En uskalla tulla juttelemaan sinulle, sillä pelkään, että sanon jotain väärin. Juttelet ystäviesi kanssa nauraen kaunista nauruasi, joka saa sydämeni jättämään lyöntejä välistä. Hyvä nainen! Sinä tapat minut vielä joku päivä ihanuudellasi. Jään tuijottamaan selkääsi ja käännät päätäsi niin, että huomaat selvästi, että tuijotan sinua. Suot minulle pienen hymyn ja vinkkaat silmääsi. Tuolla pienellä eleellä, mikä vaatii noin kymmentä lihasta, saat minut turraksi kuin talvipakkaseen jäätyneen joutsenen. Joutsen, ajattelen ja hymyilen itsekseni, joutseneni.

Working late in diner Citylite,
I see that you get home alright
Make sure that you can't see me, hoping you will see me


Syödessäni jatkan vain tuijottamista. En edes huomaa, että puolet ruuasta tippuu kaavulleni sotkien sen.
’’Perhana’’, mutisen ja irrotan katseeni sinusta kääntäen sen kaavulleni. Kaavunetumukseni on täynnä perunamuusia, jonka taion pois yhdellä sauvanheilautuksella. Kun kohotan katseeni jälleen pois kaavustani näen sinun kävelevän pois salista. Jätän lautaseni siihen paikkaan ja lähden seuraamaan sinua kuin varjostaja kohdettaan.

Kävelen pää painoksissa takanasi ja välillä menen pylvään taakse piiloon, ettet vain satu näkemään minua. Silti sydämessäni toivon kovasti, että näkisit minut ja tulisit luokseni suudellen minua.

Sometimes I'm wondering why you look me and you blink your eye
You can't be acting like my Dana (can you?)
I see you in Citylite diner serving all those meals and then
I see reflection of me in your eye, oh please


Vatsani kurnii vähäisen päivällisen jälkeen. Yritän keskittyä tekemään tutkielmaa, mutta siitä ei todellakaan tule mitään. Katseeni harhautuu koko ajan sinuun. Kerran tai kaksi katseemme kohtaavat, etkä ole huomaavinasikaan, vaan jatkat kiivasta väittelyä ystäviesi kanssa samalla nauraen iloisesti. Mikään ei näköjään paina mieltäsi. Olet vapaa kuin linnut taivaalla ja olet yhtä kaunis kuin kukkakedon tuhannet ja taas tuhannet kukat. Minkä takia olen tällainen? Miksi en voisi olla komea ja kaiken keskipiste, että huomaisit minut? Olen vain säälittävä koulunarkomaani, jolla ei ole muuta elämää kuin kirjasto, kirjat ja läksyt. Aina kun näet minut, löydät minut kirjastosta nenä kiinni kirjassa. Tämä ei ole oikein. Ansaitsisit parempaa, kuin minun ihastukseni. Ei, en ole enää ihastunut sinuun. Suoraan sanottuna, mitään kiertelemättä, olen palavasti rakastunut sinuun.

Talk to me,
Show some pity
You touch me in many, many ways
But I'm shy can't you see


Tulisit luokseni! Et tiedäkään millaista tuskaa tunnen joka ikinen kerta kun katsot ja vinkkaat pienesti silmääsi. Se saattaa kylläkin olla pelkkää toiveajattelua. Ei, ei se ole. Olen aivan sataprosenttisen varma, että hymyilet ja vinkkaat silmääsi minulle aina silloin tällöin. Tulisit puhumaan kanssani. Yksi sana riittäisi. Vain yksi ainoa sana. Onko se liikaa vaadittu? Luultavasti on. Taaskin vain vilkaiset minua ja jatkat puuhiasi. Lähden masentuneena kävelylle ulos talvipakkaseen.

Obsessed by you, your looks, well, anyway I would any day die for you,
I write on paper and erased away
Still I sit in diner Citylite, drinking coffee or reading lies
Turn my head and I can see you, could that really be you


Mikä minulla on? Nykyään täytät ajatukseni joka kohdasta. Ennen vain katselin sinua ja nyt. Nyt minulla tuntuu olevan pakomielle sinusta. Tulet uniini, ajatuksiini, läksyihini… Opettajat rankaisevat minua tunneilla, koska olen poissaoleva. Se on vain ja ainoastaan syytäsi, mutta siltikään en syytä sinua. Rakastan sinua. Jos pyytäisit minua, tekisin mitä vain vuoksesi. Voisin jopa kuolla puolestasi, jos se pelastaisi henkesi.

Hengitykseni höyryää pakkasessa ja katselen taivaalle. Se on tähtikirkas. Kuu kumottaa melkein täytenä ja mielialani laskee entisestään. Huomenna olisi täysikuu. Se olisi huomenna. Muuttuisin jälleen pedoksi, jolla ei ole minkäänlaisia tunteita. Mitähän ajattelisit minusta, jos tietäisit, mikä todella olen. Et uskaltaisi enää ikinä olla läheisyydessäni saatikka katsoa minua silmiin näkemättä sitä petoa, mikä sielussani lepää.
’’Helvetti! INHOAN ITSEÄNI!’’ huudan yöhön ja potkin rannalla olevaa kiveä.
’’Remus!’’ kuulen takaani ja lopetan siihen paikkaan. Tunnistaisin äänesi missä vain. Vaikka huoneessa, missä olisi vedenväkeä laulamassa yhteen ääneen. Tunnistaisin äänesi kaiken sen kirskunnan ja vingutuksen alta. Pyörähdän täyskäännöksen ja olen törmätä sinuun. Seisot aivan takanani. Näen jopa pienet kyynelet silmistäsi.
’’Mikä on?’’ kysyn huolestuneena ja pyyhin kyyneleesi poskeltasi.
’’Sinä’’, vastaat ja katsot suoraan silmiini. Kuu valaisee ihosi kalpealla valollaan, etkä siltikään näytä kalpealta. Olet kaunis. Kauniimpi kuin ne kedonkukat, joihin sinua vertaan.
’’Minä?’’
’’Niin. Juuri sinä.’’
Seisomme hiljaa vastakkain ja käteni on toisella poskellasi. Suljet silmäsi ja aivan kuin nojaisit käteeni. Unelmani alkoi täyttyä. Seisot edessäni ja olen saanut sanoa sinulle muutaman sanan. Se oli jo paljon. Rakastan sinua niin paljon, että voisin hyppiä kuin hullu ja kiljua sitä sinulle: RAKASTAN SINUA!

Avaat silmäsi ja katseemme kohtaavat. Aukaisen suuni sanoakseni sen, mitä minun on tehnyt mieli sanoa jo miljoona vuotta:
’’Rakastan sinua.’’ Vastausta odottamatta laitan toisenkin käteni poskellesi ja suutelen sinua suoraan suulle. En välittäisi, vaikka vastustelisitkin. Sitä sinä et kuitenkaan tee. Kiedot kätesi ympärilleni ja vastaat suudelmaani aidolla tunteella. Silmäni alkavat kostua kyynelistä ja pian huomaankin, että sydämeni on vapautunut. Olen tunnustanut sinulle rakkauteni ja sinä olet vastannut suudelmaani. Unelmani on toteutunut.

Talk to me, show some pity
You touch me in many, many ways
But I'm shy can't you see?


----
Aikas lyhyt. Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 18:52:21 kirjoittanut Unohtumaton »
''Ai sä alat naljailee, seinätalja?''
''Kameli!''
''Peura!''
''Hesalainen!''
Avatar by kanelitanko, suurkiitokset!
Last.Fm

LilaStarr

  • ***
  • Viestejä: 18
    • http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #1 : 15.07.2007 15:04:44 »
Aivan ihana. Mä palaan aina uudestaan ja uudestaan lukemaan tän. Remus on niin symppis! Kirjoitat hyvin ja soljuvasti, biisi on loistava valinta tätä ficciä tukemaan. Tosi kaunista, tykkään hirveesti.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut LilaStarr »

Lilah

  • Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #2 : 20.07.2007 18:29:21 »
Aaaawww... Todella suloinen ja nätti
ficci. Hyvä biisivalinta, sopi mahtavasti
tarinaan. ^^ Ihanainen ficci, ei muuta osaa
sanoa <3 [size=59]Rakentava on TAAS kröhöm, tuota kesämökillä, juu...[/size]
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Lilah »

Lemon

  • ***
  • Viestejä: 17
    • http://ballerine.vuodatus.net
Re: Shy (S, Remus/OC, songfic, one-shot, het)
« Vastaus #3 : 31.07.2007 17:34:00 »
Kirjoitat todella hyvin ja tykkään tästä, kun tässä on niin paljon kuvailua. Kuten ylempänä onkin jo sanottu biisivalinta on hyvä. Kokonaisuudessaan tämä oli juuri sopiva. Ei liian lyhyt eikä liian pitkä.

-Lemon
"Ehkä myrskyjä onkin siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Tove Jansson - Muumipapan urotyöt

Scrat

  • ***
  • Viestejä: 156
Re: Shy (S, Remus/OC, songfic, one-shot, het)
« Vastaus #4 : 09.08.2007 00:34:34 »
Jo pelkästään ficin nimi sai minut tulemaan tänne (<3_<3 sonata), ja kun tajusin kappaleen oikeasti olevan Sonatan, niin olin jo lähes myyty lukemaan tämän. Ja vielä Remus toisena osana. Et olisi saanut minua mitenkään pidettyä pois lukemasta tätä ;)

Pidin ficistä erittäin paljon, vaikka olisin toivonut vähän .. pohjustusta ja ihanaa fluffya lisää ;) olen tällä hetkellä addiktoitunut fluffiin (ja kuka ennen luki vain Kielletyn Metsän ficcejä  :roll:  enpä tiennyt mitä olin menettänyt). Ja preesensissä kirjoitettu tarina oli melko .. hyvä idea, enpä ole ennen moneen siinä aikamuodossa kirjoitettuun törmännyt, ja kyllä yllätyin melko positiivisesti, sillä tämä oli hyvä.

Musiikki sopii erittäin hyvin tarinaan, vaikka juonen kulku noudatteleekin mielestäni hiukan liikaa tuota kappaleen sanoituksia. Vähän eroavaisuutta olisi voinut olla, se olisi tuonut lisää syvyyttä ficciin. Piti oikein kuunnella Shy samaan aikaan kun luin ^^

Lainaus
vedenväkä
Vedenväkeä/vedenväki? Pikkuruinen kirjoitusvirhe ilmeisesti.

Hmm. Tuosta Remusin itseinhosta olisi voinut myös saada vähän syvällisemmän juonen tälle tarinalle (vai onko niitä sitten ihan liikaa?), ja nyt tuo "Helvetti, inhoan itseäni" tuntui vain .. liian nopealta, liian yksinkertaiselta, liian .. tyhjältä :) Anteeksi, myöhäinen ajankohta ei ole parhain ajatusteni johdonmukaisuuden kannalta.

Mutta, tämä oli hyvä songfic, vaikken songficcejä paljoa luekaan (aina välillä kuitenkin käy hauskasti ja löydän jonkun suosikkibiisini/bändini tekemiä kappaleita) :) Great job.
Hopeisten teekannujen lordi

"If it's true that our species is alone in the universe, then I'd have to say that the universe aimed rather low and settled for very little." - George Carlin

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Shy (K-13, Remus/OC, songfic, one-shot, het)
« Vastaus #5 : 31.07.2010 17:18:42 »
Oo, yksinomaan se, että Remus sattui olemaan pääosassa, sai mut lukemaan tätä ficciä. Ja voin suoraan sanoa, etten pettynyt yhtään.
Mitään rakentavaa en saa (taaskaan) kursittua kasaan, liian hyvää ficciä on niin vaikee kommentoida  ;)
Ei muuta kuin kiitos <3
The girl, who has dreams of.

Soracte

  • Korpinkynsi
  • ***
  • Viestejä: 298
  • 20032011
Vs: Shy (K-13, Remus/OC, songfic, one-shot, het)
« Vastaus #6 : 21.04.2011 14:57:15 »
Oi, kaunis. Ihanaa luettavaa. Ja liikuttavaa sillai ku Remus alko itkee tuos lopus <3
Todellisuuden tuntu huumaa pään
Ava - Haava