Kirjoittaja Aihe: Jääkuningattaren hopealoukku K11  (Luettu 2790 kertaa)

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Jääkuningattaren hopealoukku K11
« : 27.07.2009 19:59:59 »
// Alaotsikko: K-11, tuplaraapale, angst, horror

Title:   Jääkuningataren hopealoukku
Author: Belsissa
Genre: Angst, Horror
Raiting: K-11
Disclaimer: Omistan itse tekstini, eikä sitä ole lupa kopioda.



Hän on yksin jäisen hengityksensä kanssa.

Kuningatar, joka hallitsee lasimaailmaansa pelaten shakkia olemattoman vastustajansa kanssa. Naisen huulilla karehtii mairea, makeisilla ja hunajalla koristeltu hymy, joka on hänen voitonmerkkinsä. Imelä petos valuu alas leukaa myöten, mikä vääristää kaiken todellisen. Niin suuri ristiriita, makea ja karvas, kylmä ja lämmin, se haavoittaa pakostakin.

Hänen ihonsa on leivottu jäähileistä ja kuorrutettu hopeapinnoitteella, josta luodit kimpoavat takaisin ampujaansa. Verinahan alla vangittu pelko muhii lyötynä sydämen kammioiden perukoilla.

Sydän - piilotettuna kahleiden ja kimaltelevien kattokruunujen salaiseen valtakuntaan, jossa ainoana seuranaan tällä on rakastettunsa, niin sanottu sisäinen kauneus.

Nainen kylvää vain kuolemaa ja raskaita painoja jokaisella pehmeällä tanssiaskeleellaan, ojennellen rautaisia sääriään pimeänpelon tahdissa. Piruettejen maailmassa, pilvien hopeisilla reunoilla hiljaisuudessa hän voi viimeinkin unohtaa kuka on ja keskittyä lentämään.

Ilman siipiä kuningatar olisi tuomittuna kuolemaan, kun lämmin ja hellä sydän joutuisi kosketuksiin hopeasta jäätyneen tikariseinän kanssa.

Silloin satunnainen ohikulkija saattaisi nähdä punan kuultavan hopean läpi, vaikka joutsen sisällä olisikin jo kohottanut siipensä viimeisen kerran.

Kuolonlentoon.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014 12:59:42 kirjoittanut Pyry »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Draugore

  • Êl en Vanyar
  • ***
  • Viestejä: 70
  • Ónen i-Estel Edain, ú-chebin estel anim
    • Verbal Cabaret -blogi
Vs: Jääkuningataren hopealoukku
« Vastaus #1 : 27.07.2009 20:10:36 »
Mitenköhän mie osaisin vääntää tämän sanoiksi...mie tykkäsin, siitä ei ole epäilystäkään. Jokin..ehkä tekstistäsi tullut mielikuva miellytti.

Tästä ei todellakaan saa mitään rakentavaa kommenttia, mutta täytyy sanoa että mie tykkäsin. : )
Wicked.

HAKKAA PÄÄLLE POHJAN POIKA !

Melanie

  • ***
  • Viestejä: 262
Vs: Jääkuningataren hopealoukku
« Vastaus #2 : 27.07.2009 23:32:21 »
Minäkin pidin, tästä tuli hiukan mieleen se H. C. Andersenin ihana satu Lumikuningattaresta. Jos tämä olisi ollut toiminnallisempi pätkä, näin kauniisti koristellut lauseet olisivat saattaneet olla hiukan kömpelöitä, mutta tähän ne sopivat yksinomaan loistavasti. Runsasta kuvailua sisältäviä teksinpätkiä on muutenkin aina ilo lukea, käytät sanoja ilahduttavan monipuolisesti.

En osaa oikein päättää mitä mieltä olen päähenkilöstäsi, vaikka kohta ainoana seuranaan tällä on rakastettunsa, niin sanottu sisäinen kauneus antaakin olettaa, ettei hän pohjimmiltaan ole paha ja jäinen, vaan jotain muuta, jota hän ei tahdo paljastaa edes itselleen. Tuo nimenomainen seikka estää Kuningattaren muodostumista liian yksipuoliseksi, pelkkä pahuus mihinkään muuhun yhdistymättä on vähän yksitoikkoista. Ja jos jostain pitää nipottaa, niin pikkuisesta virheestä originaalin nimessä, sanassa jääkuningattaren on kaksi t'tä.

Mutta siitä huolimatta tämä oli upea, pidin kovasti.
somewhere between a wound and a jewel

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Jääkuningattaren hopealoukku
« Vastaus #3 : 28.07.2009 19:46:28 »
Draugore: Kiitän kovasti, olen iloinen, että pidit!  :)

Rachel: Et usko, kuinka kiitollinen olen! Olin pitkään miettinyt, että minkä niminen ja kenen kirjoittama oli satu, jonka näin pienenä televisiosta. Tarina oli mielestäni kovin vaikuttava ja uskoin, että sen on pakko perustua johonkin kirjaan tai novelliin. En kuitenkaan oikein löytänyt vastausta minua vaivanneeseen kysymykseen. Nyt sinä vastasit siihen kommentillasi. Tuon sadun nimi kuullosti jo niin tutulta, että oli pakko googlettaa se ja niin tosiaan.. se oli juuri tuo, mitä etsin. Kiitos!  :)

Olen kovin kiitollinen myös kommentistasi. Mukavaa, että olit pitänyt!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

~pinkie~

  • ***
  • Viestejä: 73
Vs: Jääkuningattaren hopealoukku
« Vastaus #4 : 08.09.2009 11:18:00 »
Oho! Miä luulin, että olin jo kommannut tätä... Taisin olla väärässä:D Mutta no jaa, tässä sinulle:

Eli sinun kirjoittamanasi pidin tästä todella paljon, mutta jonkun muun kirjoittamana, joka ei yleensä osaa kirjoittaa, tämä olisi aivan hirveää luettavaa:D, siis sellaista yritän piilotta tekstini ah-niin-hienojen-hyviltä-kirjoittajilta-kopioimieni-kuvausten alle, mutta sinusta tiedän, että osaat oikeasti kirjoittaa, ja että tesktin on tarkoituskin olla kuvailujen kuorruttamaa. Teksti oli niin hirvittävän kaunista, että se sai minutkin - siis minut, mitä hel..skuttia? - melkein itkemään, siis ihan tekstin kauneuden vuoksi. Eli tekstin oli pakko olla todella, todella ylivertaisen kaunista, jos se sai minut tuollaiselle päälle...

Mistä saan lisää tälläistä luettavaa??

Pinkie

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Jääkuningattaren hopealoukku
« Vastaus #5 : 10.09.2009 11:11:46 »
Kiitos jälleen ~pinkie~! En kyllä oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla, ettet pitäisi tästä, jos tämä olisi jonkun muun kirjoittama, mutta miten vain.  :D
On kyllä aika paljon, jos meinasin saada SINUT melkein itkemään, joten varmaankin olen suhteellisen onnistunut tämän kanssa.  :D
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Jääkuningattaren hopealoukku
« Vastaus #6 : 12.09.2009 10:39:15 »
Minäkin pidin tästä hirmuisesti. Heti luettuani pari ensimmäistä lausetta, mielenkiinto kohosi ylimpään pilviin asti. Sama täällä; tuli myös hiukan mieleen tuo H. C. Andersenin ihastuttava satu Lumikuningattaresta.

Kuvailu meni nappiin saakka ja pakko myöntää, että pidän kirjoitustyylistäsi. Tyylisi on jotenkin runollista, kaunista ja hyvin kuvailtua. Voisit ihan hyvin oikeasti alkaa kirjoittamaan kirjaa ja ainakin tiedät yhden ihmisen joka tulisi ostamaan kirjaasi jos se tulisi kauppojen hyllyille. ;3  Ihastuin ficciisi valtavasti ja sanon tämän nyt ihan rehellisesti. Meinasin ruveta itsekkin itkemään hyvin taiteellisesti ja kauniisti kirjoitettu ficcisi takia. Tämä oli lyhyt, mutta todella häikäisevän kaunis kuin jäätynyt jääruusu (olenkohan mennyt jo liian pitkälle?) - ja usko pois, en kehu näin paljon kovin monelle. :D

Arvelin muuttuvani sokeaksi, kun kerran en tajunnut kommentoida tänne ja nyt tuntuu paljon paremmalta, kun sain itsekkin nyt väsättyä viestiä tänne.

Kiitoksia oikeasti todella todella todella todella paljon - nyt minä lopetan tämän hössöttämisen! :D

Upsila.
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Jääkuningattaren hopealoukku
« Vastaus #7 : 24.09.2009 20:00:19 »
Voi kiitos Upsila! Olen aivan totaalisen mykistynyt kommentistasi. En oikein löydä sanoja, millä vastata viestiisi, mutta olen kovin, kovin kiitollinen siitä. Ihanaa, että uskot mahdollisuuksiini kirjan kirjoittamisen suhteen, sillä sellaista on vähän ollut suunnitteilla. Lupaan ilmoittaa sinulle, jos sattuu käymään niin onnekkaasti, että joskus julkaisen kirjan.  :D

Olen kovin imarreltu sanoistasi, varsinkin, kun mainitsit, ettet yleensä kehu noin paljoa kovin monelle. Olen todella, todella kiitollinen ja positiivisesti yllättyny kommentistiasi!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini