Kirjoittaja Aihe: Kirjojen kiehtoavuus (FF100, S, Neville, viikottainen raapalehaaste)  (Luettu 2317 kertaa)

Jennie

  • Vieras
Title: Kirjojen kiehtoavuus
Author: Jennie
Raiting: S
Genre: Romance ja fluff, raapale
Pairings: Neville/Irma Prilli
Disclaimer: J.K. Rowling omistaa henkilöt ja hahmot. En saa mitään korvausta kirjoittamisesta.
Summary: En pidä kirjastoista. Oikeastaan inhoan niitä.

Haasteet: FF100, aiheella rohkelikon pojat, sanalla 089. Ilta. Ja viikottainen raapalehaaste, aihe Irma Prilli.

A/N: Huomasin, etten ole kirjoittanut piiiitkään aikaan, joten päätin tarttua viikottaiseen raapalehaasteeseen ja kirjoittaa Irma Prillista. Tämä on tällainen pieni fluffipöräys, mutta niitähän on aina kiva lukea. ;) Lukekaa tekin ja kertokaa mitä mieltä olitte.


Kirjojen kiehtoavuus


En pidä kirjastoista. Oikeastaan inhoan niitä. Ne ovat ahdistavia. Pölyisiä, suuria kirjoja hyllyissään, jotka voivat kaatua kenen tahansa päälle minä hetkenä hyvänsä. Yksi pieni tönäys ja se on menoa.

Kaikki vain luulevat, että pidän niistä. Istun kirjastossa iltaisin tunteja tekien läksyjä tai sitten selaillen kirjoja. En siellä siksi kuitenkaan ole. Saisin minä läksyt tehtyä oleskeluhuoneessakin.

”Neville, mitä sinä vielä täällä teet?”
”Minä vain teen läksyjäni...”
”Eiköhän sinun olisi jo aika mennä rohkelikkojen oleskeluhuoneeseen. On jo myöhä.”
”Totta, minä menen ihan pian. Minun täytyy vielä etsiä kirja, jossa mainitaan tästä kasvista. Minun täytyy kirjoittaa essee valmiiksi ensi viikolle.”
”Minähän tiedän tuon kasvin. Etsin sen kirjan sinulle. Tule huomenna uudestaan, niin annan sen sinulle.”
”Kiitos, matami Prilli.”

Tulen varmasti huomenna.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 20:45:39 kirjoittanut Guadaloupe »

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 366
  • Lunnikuningatar
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #1 : 21.03.2009 17:11:13 »
Neville!

Awws. Tämä on lyhyt, hyvin koruton ja hyvin söpö. Esimerkki siitä miten hyvin lyhyeen tilaan saa mahtumaan ihan näppärän pikku tarinan. Oli kivaa kun asioita ei sanottu suoraan vaan jätettiin lukijan pääteltäväksi - toisaalta tilaa kovin suurelle kuvailulle ei olisi ollutkaan.

Kasvit! Neville!

Äh. Minun on kauhean vaikea suhtautua järkevästi ficceihin jotka on kirjoitettu kyseisen pojan näkökulmasta. Rakentavat kommentit jäävät siis tällä kertaa antamatta. (Plus että en oikein osaa kirjoittaa sellaisia raapaleista.)

Tykkäsin kummiski.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Karolain

  • Höhlä suklaaholisti
  • ***
  • Viestejä: 949
  • Jääporokarhu
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #2 : 21.03.2009 20:29:14 »
Awww.

Neville oli siis ihastunut matami Prilliin, suloista. :D Näitä tosiaan on mukava lukea, ja nyt tuntuu ihan siltä kuin olisin nielaissut pörröisen kissanpennun. Raapaleet ovat muutenkin mukavia kun ovat lyhyitä eikä niiden ymmärtämiseen aina tarvitse niin paljon aivotoimintaa kuin jonkin vähän pidemmän kanssa tarvitsisi.

Nevillestä en olekaan paljoa aikaisemmin lukenut, joten tämä raapale oli oikein mukavaa vaihtelua lukutottumuksiini ja toi sitä kaivattua avaruutta mielelleni. Pidin tästä, idea oli kerrassaan ihana ja hyvin olit saanut kaiken tarvittavan mahtumaan tähän. En kaipaisi enää yhtään enempää selvennystä tai jatkoa tähän. Eipä minulla muuta... ^^

Kiitos.
----
If you are too open minded, your brains will fall out.
----
Avatar

Jennie

  • Vieras
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #3 : 22.03.2009 10:11:07 »
Vehka: Neville on suosikkihahmoni ehdottomasti. :) Päätin tosiaan jättää joitakin asioita sanomatta, mutta jotka käyvät ilmi sitten muuten raapaleesta. Kiitos kun luit ja kirjoitit kommentin!

Karolain: Fluffiraapaleita on välillä pakko kirjoittaa. Niistä tulee heti paremmalle tuulelle. :D Neville on minun oma mussukkani, josta tykkään kirjoittaa nykyään ehkäpä jo liiankin paljon. Välillä voisi koittaa muitakin hahmoja pääosaan. :) Kiitos kun luit ja rustasit kommentin!

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #4 : 23.03.2009 22:17:37 »
Oi, suloinen ficci!

Neville on minunkin yksi lempihahmoista, ja kiva lukea ficcejä hänestä. Neville oli tässä jotenkin niin nevillemäinen, olen aina mieltänyt hänet sellaiseksi ressukaksi joka saattaa ihastua juuri esim. matami Prilliin tai professori Versoon. Vielä suloisempaa on, jos se on vain ihastus, ei mikään romanceromanceromance-ficci. Tämä oli niin Nevilleä.

Nyt kyllä menin sanattomaksi tämän ficin kommentoimisen suhteen, joten tämä kommentti taisi olla tässä. Virheitä en löytänyt, mutta mielestäni otsikko ei ole oikein kirjoitettu. Tai, en ole varma, tuo on hieman vaikea sana. Kiehtovaisuus voisi olla ehkä sellainen sana joka sopisi myös tohon, mutta kyllä tuo noinkin käy.

Kiitos tästä ficistä.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Jennie

  • Vieras
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #5 : 24.03.2009 14:48:14 »
jaina: Voit kuvitella miten monta kertaa pyörittelin tuota otsikkoa mielessäni, että miten se oikein menee. Kysyin muutamia mielipiteitäkin, että miten se oikein taipuu, mutta jätin sen nyt tuollalailla. Olen uuno oikeinkirjoituksen kanssa. :D
Hyvä, jos sain tehtyä Nevillestä oman itsensä. Silloin hän on juuri parhaimmillaan. Kiitos hurjasti kommentistasi!

TylerDurden: Oih, sinun pakko lukea Nevillestä ficcejä! Hän on ihana. :D Kiitos kommentistasi!

Dignity

  • Kahvikuppi
  • ***
  • Viestejä: 218
  • tillsammans
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #6 : 25.03.2009 18:59:05 »
Siis awww! (:

Miten söpö ja ihana pikku raapale. Prilliin ihastunut Neville on kieltämättä melkoisen suloinen tapaus. Komppaan kyllä jainaa siinä, että Neville on tässä jollain tapaa niin nevillemäinen. Mukavasti vähään määrään sanoja saatu ihana pieni hetki. Loppu oli hyvän ytimekäs, tykkäsin siitä. Pidin myös tämän nimestä, siinä iski jokin.

Myönnetään vielä, että minä-kerronta ei aivan ole suosikkini, mutta tässä pidin siitä. Mielestäni tämä ei olisi varmastikaan toiminut näin hyvin millään muulla kerrontatavalla. Nyt vain ihmettelen, että miksi ihmeessä luen näin vähän ficcejä Nevillestä :D Täytyy ehdottomasti lukea hänestä lisää!

Kiitokset tästä! :)
It starts in my soul, and I lose all control

Ava by Rebecca Lupin

Jennie

  • Vieras
Vs: Kirjojen kiehtoavuus
« Vastaus #7 : 26.03.2009 21:00:17 »
Dignity: Minä olen täysin hullaantunut minä-kerrontaan ja tuntuu, että käytän sitä jokaisessa ficissäni. :D Nevillestä täytyy ehdottomasti lukea paljon ficcejä, niin suloinen hahmo kyseessä! Kiitos mukavasta kommentistasi sekä vain jo siitä, että tämän luit!