Kakkonen on ykkönen!
Siinä mun viesti kaikessa yksinkertaisuudessaan, mutta jos nyt kuitenkin vähän kerron enemmän. Aloitin silloin joskus pelaamaan
kakkosta. Se oli tullut naapureilleni ensin ja sitä kautta sitten itsekin innostuin ja sain pelilevyn lainaan, että sai ladattua itsellekin.
Kakkonen onkin edelleen säilynyt mukana nämä kaikki vuodet ja luultavasti tulen olemaan surullinen, kun joku päivä ei peli enää toimikaan. Mulla on sitä varten säilytettynä vanha tietokone, jossa on vielä tyyliin Windows Vista, kun muistaakseni kakkonen ei oikein halua toimia Windows 10:n kanssa. Mulla on myös muutamia modeja ladattuna (ainakin just tää teiniraskaus, jonka joku mainitsi) ja sitten tuhansittain ladattua tavaraa, esim. hiuksia, vaatteita ja kaikkea muuta. Olen vaihtanut vähän kaikkea mahdollista defaulteista ladattuihin, esim. simien silmät ja astiastot.
Ei ihmekään, että se vähän jumittaa välillä, kun peli on niin täynnä.
Aina sillon, kun jaksan sen koneen raahata esille ja pelata, niin pelailen yhdellä kaupungilla, jonka olen täyttänyt omilla perheillä. Tällä hetkellä alan olla jo aika hyvässä vauhdissa sen kanssa ja sukupuut näyttää mielenkiintoisilta, kun syrjähyppyjä on voinut tapahtua ja perheiden jälkikasvut on myös päässeet jo hankkimaan lapsia. Tavallaan nyt, kun olen myös pelannut nelosta, niin on vähän ikävä sitä, että muut simit ikääntyy samalla, kun pelaa yhdellä perheellä. Kakkosessa joutuu pelaamaan kaiken tylsästi ns. loppuun asti ja vähän ärsyttää pelata niitä koululaisia, kun ei ne oikein tee mitään.
Njooh, mulla on myös tällä nykyisellä omalla koneella
nelonen asennettuna ja välillä pelailen sitä, mutta olen vissiin vieläkin niin tottunut kakkoseen, että nelonen tuntuu vähän tylsältä. Olen aina tykännyt enemmän pelaamisesta kuin rakentamisesta, mutta nelosessa rakentamismahdollisuudet on aika paljon laajemmat kuin kakkosessa, joten sekin on alkanut kiehtoa. En tosin osaa vieläkään tehdä mitään muuta kuin perussuorakulmiokämppiä, mutta ehkä jossain vaiheessa. (koska jos joku asia ärsyttää, niin ne portaat, kun simit aina jumittuu niihin ja ei saa kukaan tulla vastaan ja urhg).
Nelosessa ärsyttää myös se, että se on paljon herkempi bugeille kuin kakkonen. Vaikka se päivittyy koko ajan, niin se myös on alttiimpi vaurioille. En esim. ollu kauheen ilonen huomatessani, että soittamani lastenhoitaja saapui, mutta oli näkymätön koko päivän ajan, eikä täten saanut tehtyä mitään taaperolle. Rahat kyllä lähti, mutta se siitä.
Onneksi taapero pystyy vähän tekemään itsekin jotain, ettei se vaan delannut sinne pelin bugin takia.
Mun on tähän pakko tarttua ja linkata yksi Sims-tarina, jota luin nuorempana (apua, siitäki yli kymmenen vuotta). Tämä Tavastin suvun hurjat vaiheet (taitaisi olla K-18) oli ehdoton lempparijuttuni niihin aikoihin, kun olin fanaattinen Sims 2 -fani, ja kävin siellä aina säännöllisin väliajoin tarkistamassa, josko olisi tullut lisää luettavaa En ole tätä lukenut sen koommin, mutta ehkä pitäisi palata tarinaan, josko se nostaisi nostalgisia fiiliksiä.
Apua, olin jo ihan unohtanu nää! Luin itsekin aikoinani vaikka mitä LC-tarinoita, varmaan montaa kymmentä. Jotkut hiljeni jo parin ekan sukupolven jälkeen, mutta jotkut jatkoi jopa loppuun asti ja oli kivaa seurata, mitä pelaaja oli keksinyt. Sit oli kans kaikkia Sims-tarinoita, joissa oli kuvattu joku tarina sims-hahmoilla.
Ah, nostalgiaryöppy iski just nyt. Sadepäivän LC Eternity oli muistaakseni ainakin yksi lemppareistani, koska hänellä oli niin suuret määrät ladattuja, että olin aina ihan "woah, kuinka nää simit ja rakennukset on näin hienoja".