Kirjoittaja Aihe: Bleach, Pieniä tarinoita ihmismaailmasta, K-11 | 2/7  (Luettu 1266 kertaa)

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Nimi: Pieniä tarinoita ihmismaailmasta
Kirjoittaja: Norsuntappaja
Ikäraja: K-11
Fandom: Bleach
Vastuuvapautus: Bleach hahmoineen kuuluu Tite Kubolle, en saa tästä mitään rahallista korvausta

A/N: Päätin osallistua elämäni ensimmäistä kertaa Spurttiraapale II -haasteeseen ja tässä näette tuloksen. Ajatuksena on tehdä raapaleita annetuista sanoista. En ole sitten koskaan kirjoittanut ficciä jne, joten nämä ovat ensimmäisiä tuotoksiani. Älkää syökä mua aivan heti. :D



Maanantai 25.10

Nimi: Kun Rukia näki kolpakon ensimmäistä kertaa
Ikäraja: S
Paritus: Paritukseton, tulkinnanvarainen Ichigo/Rukia
Tyylilaji: Raapale
Yhteenveto: Rukia näkee kolpakon ensimmäistä kertaa

A/N: Wihii! Mä en voi uskoa tätä, mä tein sen. Mä kirjoitin ensimmäisen ficcini, vaikka se raapale onkin. Laatukin on mitä on, mutta jokaisen on joskus lähdettävä jostain liikkeelle ja mä lähden tästä! ^^

Kun Rukia näki kolpakon ensimmäistä kertaa

‘’Hei Ichigo…’’, Rukia sanoi ja pysähtyi astiahyllyn eteen. ‘’Mikä tuo on?’’

Ichigo nosti katseensa. ‘’Kolpakko, luulisin.’’

‘’Mikä ihme se kolpakko on? Mitä sillä tehdään? Saanko tuollaisen?’’, Rukia paloi innosta, hän ei ollut nähnyt mitään tällaista koskaan aiemmin. Ihmiset olivat neroja!

Ichigo huokaisi. Ehkei ollutkaan kovin viisas ajatus ottaa tyttö mukaan tavarataloon. ‘’Kolpakko on eräänlainen astia, sitä käytetään oluen juontiin -’’

‘’Mikä on olut?’’, Rukia keskeytti.

Ichigo ei ollut kuulevinaan toisen kysymystä, vaan jatkoi. ‘’ja et saa.’’

Rukia rypisti otsaansa. Miksei hän saanut koskaan mitään? ‘’Ichigo, kiltti…’’

‘’Ei.’’

‘’Mutta -’’, Rukia aloitti.

‘’Perhana Rukia! Minähän nimenomaan sanoin, että saat tulla mukaani vain sillä ehdolla ettet pyytäisi mitään.’’, Ichigo huokaisi. ‘’Tule nyt.’’

Rukia lähti ison huokauksen saattelemana Ichigon perään. Hän kun olisi niin kovasti halunnut itselleen kolpakon.

‘’Kuule Ichigo, mikä se olut on?’’, Rukia kysyi uudestaan, jos hän ei saisi itselleen kolpakkoa niin sitten hän ainakin haluaisi tietää mikä se olut on.

A/N: Tässä on tasan 150 sanaa. Mä muuten kaipaisin rakentavia kommenteja. Mulle saa sanoa ihan suoraan missä mä onnistuin ja missä en. :)

// Ei niitä "noin/max/min" ikärajoja kiitos, vaan selkeesti yksi ja ainoa. -Nemethys
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 10:59:57 kirjoittanut Beyond »

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Pieniä tarinoita ihmismaailmasta, K-13
« Vastaus #1 : 26.10.2010 21:56:40 »
Tiistai 26.10

Nimi: Ärsyyntynyt leijona
Ikäraja: K-11
Paritus: Paritukseton
Tyylilaji: Triplaraapale

A/N: Toinen ficci! Wihii! \o/ Tästä tuli jopa puolet pidempi kuin edellisestä. Mä vähän ihmettelen kun en ole lannistunut vaikken kommenteja saakaan. :D Elän siinä toivossa ettei tää fandomi ole kauhean tunnettu. Heh. Noh, omaksi iloksihan tässä kirjoitellaan. ^^ Sananmäärä 300.

Ärsyyntynyt leijona

‘’Hemmetti!’’, Ichigo kirosi. Tämä oli ainakin jo viides kerta, kun hän pisti neulalla sormeensa.

Renji virnisti. Hän sitten rakasti toisen epäonnea. ‘’Minähän varoitin. Ei kannata ärsyttää nukkuvaa leijonaa.’’

‘’Mitä sinäkin mistään tiedät. Ja mistä nuo vertauskuvat tulevat?’’, Ichigo jupisi samalla kun yritti jatkaa neulomista.

‘’Ne -’’

‘’Tai anna olla, ei minua oikeastaan edes kiinnosta.’’, Ichigo keskeytti.

‘’Miten vain.’’, Renji kohautti olkapäitään. ‘’Taidan tästä lähteä. Tulen huomenna katsomaan oletko edistynyt yhtään.’’

Ichigo rypisti otsaansa. Hän sitten vihasi Renjiä, tai ei oikeastaan vihannut, osasi poika olla joskus mukavakin, jos vain sille päälle sattui.

‘’Perkele!’’, Ichigo huusi.

‘’Hah! Siitäs sait!’’, Kon ilkkui. Se oli vihdoin päässyt irti Ichigon otteesta ja potkaissut tätä arkaan paikkaan kaikilla voimillaan.

‘’Hitto, Kon! Miksi sinä noin teit? Minähän yritän vain auttaa sinua!’’, Ichigo vaikeroi. ‘’Perkele...’’ Konin jalkavoimista ei tosiaankaan ollut mitään muuta kuin haittaa.

‘’Yritit auttaa? Hah!’’, Kon ilkkui. Ihan selvästi Ichigo yritti tappaa hänet.

‘’No, totta hitossa yritin! Ehket huomannut, mutta nappisi on irtoamaisillaan ja minä yritin ommella sen…’’, Ichigo puolustautui.

Kon olisi räpäyttänyt silmiään jos se olisi vain ollut mitenkään mahdollista. Nyt se vain tyytyi tuijottamaan Ichigoa. Puhuiko toinen totta? Ehkä. Sitä hän ei kuitenkaan toiselle myöntäisi.

‘’Kyllä minä sen huomasin! En vain halunnut sinun tekevän sitä, haluan Rukia neidin ompelevan sen!’’, Kon mumisi.

‘’No, jos haluat odottaa viikon Rukiaa niin mikä ettei. Eipähän ole minun ongelmani jos nappisi putoaa ja hukkaat sen.’’, Ichigo sanoi, nousi ja poistui huoneesta.

Kon odotti muutaman minuutin varmistaakseen, että Ichigo oli todellakin lähtenyt, ennen kuin uskalsi katsoa isoa nappia mahassaan. Toden totta, nappi roikkui enää yhden langan pätkän varassa ja olisi enää ajan kysymys koska se irtoaisin. Kon nosti napin käsiinsä ja katsoi sitä surkeana. Se pitäisi ommella mahdollisimman nopeasti, tai muuten kävisi niin kuin Ichigo oli sanonut.

‘’Kai minun on vain odotettava Rukian paluuta.’’, Kon huokaisi surkeana katsoessaan nappiaan.

A/N: Annettu sana oli tosiaan nappi. Turhaan varmaan pyydänkään, mutta kommentteja? ^^
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015 10:59:41 kirjoittanut Beyond »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 549
  • 707
Vs: Pieniä tarinoita ihmismaailmasta, K-13
« Vastaus #2 : 28.10.2010 23:18:59 »
Miten tähän ei ole aikaisemmin tullut kommenttia, fandomin tuntemattomuus kenties? No, minä olen täällä nyt! Ja kerron jääväni seuraamaan tätä sen jokaisen 7 osaa. :) +kommentoin.

Ensinnäkin, yritän olla mahdollisimman rakentava, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä mä säkellän. :D Joten, otan molemmat raapaleet yhteen. Fikit ovat suloisia, sellaisia arkipäivän juttuja, jonka huomasi erityisesti ensimmäisestä osasta, vaikka toisaalta Rukia ehkä oli hieman OOC? No, en tiedä, kun animea kovin pitkälle ole seurannut. :) Ichigo taas oli täysin omaitsensä ja siitä plussat!

Ikäraja asiasta, samalla tarinaan liittyen. En tiedä tuleeko ikäraja nousemaan, mutta kyllä minun mielestäni tämän tasoiset fikit voidaan katsoa K-11, ellei sitten "perkele"-sanan käytössä olla kovin tarkkoja. Näiden tyyli on muutenkin semmoinen rento, arkipäivän komiikkaa, kuten sanoin ja oikein suloista semmoista. Huvittava Rukia! Ja samoin pikku-Kon ja hänen jalkavoimansa. :D

Rakentavana taas sen verran, että vaikka teksti oli sujuvaa, eikä kirjoitusvirheitä ollut niin huomasin sellaisen pikkuisen jutun, mikä toistui  joka repliikissä eli...

Lainaus
‘’Tai anna olla, ei minua oikeastaan edes kiinnosta.’’, Ichigo keskeytti.
Tuuo punaisella merkitty piste on ylimääräinen, sitä ei tarvita, jos lause jatkuu esim. kiinnosta", Ichigo sanoi. Koska se piste tulee silloin lauseen ihan loppuun, eli siihen sanoi-sanan perään. Enhän ollut liian epäselvä?

Toinen samaa luokkaa oli, ettei pilkkua taas tule jos repliikki loppuu huuto tai kysymysmerkkiin, eli esimerkkinä.

Lainaus
‘’Mitä sinäkin mistään tiedät. Ja mistä nuo vertauskuvat tulevat?’’, Ichigo jupisi samalla kun yritti jatkaa neulomista.
Eli nyt punattu pilkku on ylimääräinen, sitä ei tarvita, kun on se kysymysmerkki. :)

Toivottavasti mun opetuksesta oli jotain hyötyä tai selkeyttä, kun en osaa neuvoa muita ja huomaan vaan asioita, joista minua on huomauteltu. Mutta tosiaan muuten oli virheetöntä tekstiä, en ainakaan mitään huomannut. :D

Eipä tässä muuta nyt, kiva saada Bleach-fikkejä luettavaksi.  ;D

Kiittäen ja kumartaen, Odoshi
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Pieniä tarinoita ihmismaailmasta, K-13
« Vastaus #3 : 29.10.2010 15:03:49 »
Ensimmäinen kommentti! Wuhuu! Sä piristit mun päivää kummasti kommentillas Odoshi ^^ Mä toivon ettei tähän oo kommentoitu just ton fandomin takia. xP

Juu, Rukia oli kyllä hieman OOC. Rukia on luonteeltaan aika omaperäinen hahmo ja en osaa oikein kirjoittaa siitä mitään kun taas Ichigo on hieman helpompi hahmona. Kon on kyllä aina väkivaltainen Ichigoa kohtaan. :P

Kiitos noista vinkeistä, mä en oikein tiedä koska toi pilkku tulee ja koska ei. :D Sun opetuksesta oli kuule paljonkin apua. Nyt mä oon taas vähän viisampi. Kiitos muutenkin rakentavasta kommentista. Oli kyllä kiva huomata tälläinen kommentti. :)

Mä voisin kyllä muuttaa tämän ikärajan kun ei tässä tule mitään kauheampaa tapahtumaan. Laitan muuten tänne tän päivän puolelle 3 uutta ficciä. ^^

Norsuntappaja

Doubleblade Miriko

  • Fanfiction Collector
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Pieniä tarinoita ihmismaailmasta, K-13
« Vastaus #4 : 29.10.2010 21:03:51 »
Haa, on aina niin kiva kommetoida ensikertalaisten ficceihin! Mutta kuitenkin, noi on kummantkin aivan ihania erityisesti toi eka, tuli aww-moment kun luin sitä. Ja loistavaa kun Bleach-ficcejä ilmaantuu tännekin, onhan se täällä Suomessa vähän tuntematon fandom, mutta FF.Netissä on paljon hyviä ficcejä, jos kiinnostaa. Etkä ole ollenkaan niin huono kun luulet, kirjoitus on hyvin sujuvaa ja hahmot omia itsejään. Ainut mikä pisti silmään oli Ichigon kirjakielen käyttö, voisin kuvitella, että Ichi puhuisi enemmän puhekieltä, mutta tämän muutoksen tekeminen ei ole pakollista. Kiitoksia näistä, sinulla on nyt toinen lukija.