Kirjoittaja Aihe: Twilight: The Hex - Lumotut [4. Osa - 31.7] | K-11 Bella, Rose & Alice ovat noitasiskokset  (Luettu 21945 kertaa)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #40 : 23.06.2010 19:09:09 »
Anteeksi jo näin heti, kun mun kommetti jää superlyhyeksi :/
Aw, tämä Prologi oli jotain aivan ihanaa <3
Odotan innolla poikien liittymistä mukaan ja ensimmäistä koulupäivää ja kaikkee mahollista :D Nam!
Virheitä en tainnut paljoakaan huomailla ja teksti on muutenkin mitä parhainta.
Jatkoa toivon (:

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

_Bella_18_

  • ***
  • Viestejä: 28
  • Never give in~
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #41 : 24.06.2010 17:52:34 »
Tosi hyvä ficci! jatka toki kirjoittamista ;D
En malta odottaa,että Bella tapaa Edwardin ;D Hihii!!!
Sori,ettei multa herunut tällä kertaa mitään rakentavaa kritiikkiä, mutta mulla on jotenkin
kommentoimismotivaatio hukassa!! Joten yritän löytää sen seuraavaan lukuun mennessä... Mutta tuskin sitä paljon tarvitaan,mutta sanakirjaa ehkä jo voisikin kaivata,
loppuu hienoa ilmaisevat sanat kesken...
Rien n'est parfait~

alba

  • Vieras
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #42 : 27.06.2010 17:56:40 »
Deph ~ Mä jos ihmettelin, että mihin se Deph häippäsi :D Kiitos kommentista ♥
_Bella_18_ ~ Thänks :) Jatkan kyllä kirjoittamista, ei hätää.

Kerjään lisää kommentteja, risuja ja ruusuja.
Seuraava osa ilmestyy ensi viikolla :)

MurinaPurina

  • Vieras
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #43 : 27.06.2010 18:57:02 »
Tykkään ihan sikana tästä ficcistä! Tää on paljon parempi kun sun edelliset. Mistä keksit tähän idean? Siskoni on noita on mun lempisarja!!!!
Toi muuttojuttu oli hyvä veto. Helppo alottaa tarina. Sit tossa trailerissa oli hyvä toi kaktusjuttu! NAuroin sille ihan sikana. Miten keksit sen? Miten jaksoit kirjottaa näin pitkän prologin? Eiks se oo ihan älyttömän hidasta? Noi OD on ihanii!! Varsinkin Dawn. Se on kiva ja söpön näkönen :D Just sellaseks vois kuvitella sen nimisen ihmisen. Alice on mun lempihenkilö täs tarinassa. Sitä pitää saada lisää. Ehdottomasti. Miks rosalieta oli niin vähän? Sä olisit voinnu skipata ton muuttojutun ja kirjottaa siitä miten pojat tulee mukaa. Se olis ollu paljon mielenkiintoisempaa. Tai se on mun mielipide enkä usko olevani ainut. Tyhmää että bella ei tykkää olla noita! Mä ainaski tykkäisin. Bella on muutenkin tyhmä. Mikset sä tenhy siit OOC hahmoo???????? Se olis paljon parempi ku toi sun nyt kirjottama. Oikeestaa jos mä oisin ollu sä mä olisin kirjottanu ton muuton parilla lauseella tai sit paremmin. Ehkä kuiteski paremmin. Liian pitkä prologiks.... En jaksanu melkee lukee ._. Kirjota enskerral lyhyeempi osa et kaikki jaksaa seuraa tätä. Muuten oli melkein hyvä osa.

Ei tarvii kiittää...Tottakai tarvii :D

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #44 : 27.06.2010 19:33:14 »
Oi ihanaa!:) Minusta kirjoitat hyvin ja tää aihe on hyvin keksitty.. En osaa sanoo mitään rakentavaa, eli turhuus kommenttia kirjottelen... :--)

Prologi oli kivan pitune, en malta oottaa miten pitkiä luvut sitte on, toivottavasti samaa sarjaa, ellei pidempiä:)
Mä luulen, että jos on tarpeeks kiinnostunu ficistä, luvun pituus voi olla ihan millane vaa, mä ite inhoon jos luvut on vaa tynkiä. Koska onha kirjoissaki pitkijä lukuja:))

En malta odottaa jatkoa, joten ole ihana ja jatka pian:))

Love,

kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

alba

  • Vieras
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #45 : 28.06.2010 22:48:41 »
MurinaPurina ~ Kiitos kommentista. En kyllä tiedä mistä keksin näitä juttuja. Varmaan oudolla huumorintajullani on osuutta asiaan. Alicea kyllä tulee lisää, sen lupaan.
Prologissa en valitettavasti voinut hypätä niin sanotusti suoraan asiaan, koska prologithan yleensä ovat alustusta tarinalle.
Osien pituuteen en puutu, enkä tule puuttumaan. Minulla on sellainen käytäntö, että yhteen osaan tulee ainakin kolme sivua. (Works, Times New Roman, fonttikoko 10,5). :P

kjatri ~ Kiitos kommentista :) Ei haittaa vaikka ei löydy rakentavaa, kunhan kommentoi. Ja ole samaa mieltä kanssasi osien pituudesta, ei saa olla tynkä. :P

Mutta;

Noniin, naiset ja herrat, kissat ja koirat (ja muut nisäkkäät ja selkärangattomat), ensimmäinen osa on täällä (: Toivottavasti pidätte.


1. Herra KSS

Seuraavana maanantaiaamuna heräsin erittäin väsyneenä uudessa huoneessani herätyskelloni vaativaan huutoon. Voihkaisten painoin kellon torkkunappia ja heitin sen lattialle, ja sukelsin takaisin peiton alle. Viimeiset yhdeksäntoista vuotta olin ollut surkea herääjä.
“Isabella!” Bree huudahti vieressä sijaitsevasta keittiöstä. Haistoin pannukakut ja siirapin.
“Isabella Marie Hale! Kuulin, kun kellosi soi, ja nyt on aika herätä!” Breen normaalisti rauhoittava ääni kuulosti nyt lähinnä raivostuttavalta. Luovutin ja heitin peiton päältäni, ja nousin sängyn laidalle istumaan. Silmät ristissä heitin aamutakin päälleni ja suuntasin kohti huoneeni ovea. Ohi mennen vilkaisin oven vieressä olevaan kokovartalopeiliin. Näky oli kamala.
Avasin huoneeni oven ja nenääni leijaili mitä herkullisin tuoksu.
“Hyvää huomenta unikeko”, Bree tervehti aina yhtä virkeänä. Hän oli ehtinyt jo meikata ja laittaa hiuksensa löysälle nutturalle, mistä karkaili sieltä täältä hiussuortuvia.
“Huomhhh”, mumisin ja menin istumaan yhtä väsyneen näköisen Rosalien viereen baaritiskille, jota käytimme aamiaisnurkkauksena. Rosalie oli yhtä surkea herääjä kuin minä. Vieressäni istuva blondi haarukoi apaattisena pannukakkua suuhunsa, kun Bree toi eteeni lautasen, missä oli samanlainen paksu pannukakku kuin Rosella. Pannukakulle oli muotoiltu mansikoista silmät ja suu, nenänä toimi jättiläismäinen kasa kermavaahtoa.
“Mistäs nyt tuulee? Et sinä yleensä tällaisia aamupalaksi tee”, kykenin karhealla äänellä kysymään, ja rykäisin lopuksi, että saisin ääneni kulkemaan paremmin.
“Ensimmäisen yliopistopäivänne kunniaksi tietenkin”, Bree naurahti ja hymyili minulle lempeästi.
“Kiitos”, sanoin ja aloin appaa. Samalla katselin uudistunutta keittiötämme. Sen valkeat seinät olivat maalattu iloisen punaisiksi, ja keskellä punaista maalia kulki kukkokuvioinen bordi. Kaapistot olivat valkoiset ja keittiötasot olivat ruskeaa graniittia.
Viereisessä olohuoneessa Dawn istui valkealla sohvalla, ja katseli televisiosta aamu-uutisia ja hörppi kahvia. Olohuoneen seinille oli laitettu beige, epäsäännöllisesti kuvioitu tapetti. Seinillä oli paljon valokuvia minusta ja sisaruksistamme, sekä useita kuvia äidistämme ja Dawnista. He olivat olleet todella läheiset. Seinällä komeili myös kuva kaikista kolmesta, Breestä, Dawnista ja Renéestä. Oli kaunis kesäinen päivä ja kaikki hymyilivät onnellisina.

Sain aamupalani syötyä ja suuntasin kohti suihkua. Pesin itseni mansikkashampoollani ja yritin virvota. Viileä vesi teki tehtävänsä, enkä pian edes miettinyt nukkumista. Nyt keskityin siihen, että jännittäisin tulevaa koulupäivääni. Koulupäivä tuntui tosin yliopiston aloittavalta vähän liian laimealta ilmaukselta.
Raahauduin takaisin huoneeseeni ja mietin ikuisuuskysymystä; Mitä puen päälleni? Kyse ei ollut siitä, että olisin pinnallinen, tai miettisin liikaa pukeutumistani. Syytin Alicea, joka oli käynyt eilen kaupoilla ja ostanut vaatekaappini täyteen vaatteita, joita en entuudestaan tuntenut. Lempiverkkarini olivat mystisesti kadonneet.
Huokaisten ojensin käteni kaappia kohti ja suljin silmäni. ”Mitä pukea, mitä pukea? Kysymys tuo ikuinen, murhe jokapäiväinen. Anna minulle vaatteita joita voisin pukea.”
Avasin silmäni ja vaatekaappi sylki sisuksistaan käteeni vaateparin, vanhan tutun harmaan villapaitani ja siihen sopivat farkut, joita en ollut ennen nähnyt.
Puin vaatteet päälleni ja vilkaisin kelloon. Se näytti puoli kahdeksaan. Voi paska.
Nopeasti otin laukkuni olalleni ja ryntäsin huoneestani. Luento alkaisi kahdeksalta, eikä minulla ollut hajuakaan siitä, että missä.
“Hyvää koulupäivää!” Bree huudahti, kun viiletin tuhatta ja sataa olohuoneen ohi eteiseen. Nappasin kengät käteeni ja juoksin ne kädessä Dawnin punaiselle autolle, minkä ratissa odotti Rosalie. Hänen vieressään pelkääjänpaikalla istui Alice.
“Anteeksi kauheasti! Minä unohdin vallan ajankulun ja…”
Rosalie kaahasi pihasta renkaat ulvoen. Aloin survoa Converseja jalkoihini.
“Älä huoli, Bella. Rose on loistava kuski, me kyllä ehdimme”, Alice rauhoitteli ja piti silmiään kiinni. Ei sen takia, että olisi pelännyt vauhtia, vaan hän toimi Rosalien GPS-laitteena.
“Kulman takaa vasemmalta tulee auto”, Alice sanoi rennosti ja Rosalie jarrutti antaen auton mennä ohi, ennen kuin kääntyi vasemmalle. Laitoin siskojeni kuuntelemisen OFF- asentoon ja suljin silmäni nojaten ikkunaani vasten. Samassa mahani kiepahti ympäri ja avasin silmäni. En ollut ehtinyt harjata hiuksiani, ja ne näyttivät takuulla karmeilta. Vilkaisin auton taustapeilistä itseäni. Hiukseni näyttivät siltä, kuin sinne olisi pesiytynyt varis poikasineen.
”Hiukset, totelkaa, suoristukaa!” Lausuin pelastavan loitsun ja haroin hiuksiani, jotka oikenivat välittömästi. Joskus tämä taikajuttu on todella kätevä.
Pääsimme kampusalueelle ja Rosalie parkkeerasi auton opiskelijoiden autoille tarkoitetulle paikalle. Parkkipaikka oli täynnä opiskelijoiden autoja. Niitä oli kaikenlaisia, uutuuttaan hehkuvia ja eläkepäiville pääsyä odottavia autoja. Kello oli kahtakymmentä minuuttia vaille, kun nousimme autosta. Alice hyvästeli meidät pikaisesti ja lähti juoksujalkaa kohti Dartmouth Hall’ia.
Rosalie kaivoi laukustaan kampuksen kartan, minä seurasin hänen esimerkkiään. Katsoin lukujärjestystäni. Ensimmäisenä olisi ranskan kaunokirjallisuuden luento, merkinnän kohdalla oli myös jokin koodi; LS143. Dartmouthin kartta oli mahdollisimman epäselvä, etten saanut siitä juurikaan tolkkua. Mitähän hittoa?
“Mikä luento sinulla on?” Rose kysyi minulta ja katsoi kulmat kurtussa omia papereitaan.
“Ranskan kaunokirjallisuutta. Sinulla?” Ranskan kaunokirjallisuus oli pääaineeni.
“Biologian luento. Minä todella toivon, että ensimmäisenä päivänäni yliopistossa ei olisi ihmisanatomiaa”, Rose voihkaisi. “Ja mitähän hittoa tuo numerojuttu meinaa? LSG188? Oikeasti!”
“Mennään katsomaan päärakennuksesta”, mumisin ja lähdin Rosen kanssa kävelemään kohti valkoista päärakennusta. Ehkä olisi kannattanut juosta, mutta tiesimme, että ei se mitään auttaisi. Kello oli auttamattomasti nopeampi kuin me.
Pihalla oleili vielä muutamia uusia oppilaita katselemassa omaa karttaansa. Dartmouthin valkean päärakennuksen etupiha oli hyvin simppeli, pelkkää lyhyeksi leikattua tekonurmea ja kolmihaarainen polku.
Rosalie yhtäkkiä hidasti kävelytahtiaan ja tuijotti ohitseni, tai oikeastaan ylitseni, vasemmalle. Kurtistin kulmiani ja vilkaisin myös vasemmalle. Kolmen pojan joukkio seisoi Dartmouthin valtavien pilarien vierellä ja katseli karttaa. Karttaa pitelevä poika oli aika pitkä. Hänellä oli hunajanvaaleat hiukset ja kalpeahko iho. Hänen vierellään seisoi karhumaisen roteva poika, tai oikeastaan mies. Hänellä oli musta kihara tukka ja veikeät siniset silmät. Kolmas poika oli meihin selkäpäin, mutta hänellä oli punertavanruskea tukka ja harmaa villakangastakki.
Yritin päätellä ketä heistä Rosalie tuijotti, mutta nyhjäisin silti äkkiä siskoani hihasta.
“Mitä sinä tuijotat? Meillä on kiire”, mutisin hampaideni välistä ja vedin valkoista villahuivia tiiviimmin kaulani ympärille. Vaikka oli vasta elokuu, oli jo aika koleaa.
“Tuo tummatukkainen on niin söpö!” Rosalie kuhisi kuin neljätoistavuotias ja tuijotti poikaa yhä.
“No hän vaikuttaa todella ihastuttavalta. Mennäänkö?” Tuhahdin ja suorastaan revin Rosalieta hihasta, joka vastentahtoisesti irrotti katseensa pörröpäästä.

Viimeinkin olin saanut tietää, missä luentoni pidettäisiin, ja nyt juoksin kuin hullu ympäri Dartmouthin yhtä valkoisista sivurakennuksista. Minä idiootti en ollut tajunnut, että tietenkin kirjallisuuden tunnit pidettäisiin Hopkins Centerissä taidepuolella.
Vähän väliä vilkaisin karttaa, ja vilkaisin käytävää millä juoksin eteenpäin etsien huonetta luentosalia numero 143. Harmillista, että teleporttaukseen tarvittaisiin kolmen voimaa. Rosalie juoksi parhaillaan ympäri Dartmouth Hall’ia ja Alice oli luultavasti jo omalla luennollaan. Vilkaisin kelloa ja se näytti, että minulla olisi tasan kaksi minuuttia aikaa ehtiä paikalle.
Joko se johtui ylimaallisen surkeasta tuuristani, tai siitä etten katsonut eteeni, törmäsin johonkuhun. Syliini ladotut tavarani lensivät pitkin käytävää, kuten myös sen henkilön, johon törmäsin.
“Voi ei! Anteeksi kauheasti!” Huudahdin ennen kuin ehdin kunnolla edes tajuta tilannetta. Kumarruin keräämään tavaroita.
“Ei se haittaa, tekevälle sattuu”, lempeä ääni naurahti ja näin sivusilmällä, kun hän kumartui poimimaan tavaroita lattialta.
Olen aivan varma, että sydämeni pysähtyi ainakin millisekunniksi, kun katsoin pojan kasvoja. Tämä komeuden, seksikkyyden ja söpöyden multihuipentuma poimi tavaroitaan lattialta ja laittoi niitä omaan pinoonsa. Tavarat, joita hän ei tunnistanut, hän työnsi varovaisesti minua kohti.
Poika oli varmaan minun ikäiseni. Hänellä oli kuparinhohtoiset ruskeat hiukset, aavistuksen verran ruskettunut iho ja suudeltavan näköiset täyteläiset huulet. Hänen jo valmiiksi korkeat poskipäänsä olivat nousseet vienoon hymyyn. Käyvätkö enkelitkin koulua?
Jouduin keskeyttämään palvontani, kun saimme tavarat kerättyä. Katsoimme toisiamme silmiin ja hymyilin häkeltyneenä pojalle. Hänen vino hymynsä sai minut hengittämään astetta raskaammin ja hänen vihreät silmänsä lukitsivat minut siihen paikkaan. Poika oli minua varmaan päätä pidempi.
“Hauska tavata. Olen Edward Masen”, Edward naurahti ja ojensi vapaan kätensä. Vähän epäröiden tartuin siihen. Sävähdin vähän kosketusta.
“Vau. Ei kun siis, hei”, tiesin punan leviävän kasvoilleni. “Olen Bella Hale.”
Poika naurahti kömmähdykselleni ja irrotti kädestäni. No niin, hienoa, Bella. Säikäytit hänet.
“No, Bella. Missä sinun luentosi on?” Edward kysyi ja vilkaisi rannekelloaan. “Ne alkoivat nimittäin minuutti sitten.”
Mahtavaa, tämä jumalhahmo oli saanut minut unohtamaan syyn, miksi olen täällä. “Voi paska. Tiedätkö missä ranskan kirjallisuuden luennot pidetään?”
Poika osoitti peukalollaan vasemmalle. Siinä oli ovi, missä luki jättiläismäisin kirjaimin 143. Kylmä hiki nousi otsalleni. Olin tuntenut Edwardin tasan kolme minuuttia ja olin ehtinyt munaamaan itseni jo kolmasti. Neljästi, kiroilin äsken.
“Kiitos”, mumisin ja avasin auditorion oven. “Ja anteeksi.”
Käännyin ympäri ja automaattisesti katsoin luokkahuoneen etuosaan etsien vihaisen näköistä opettajaa. Opettajan pöydän takana ei kuitenkaan ollut vielä ketään ja oppilaat puhuivat vielä keskenään. Huokaisin helpotuksesta ja suuntasin auditorion yläosaan, suunnilleen keskiriville istumaan. Ei liian silmiinpistävä, muttei mitenkään epäilyttävä, täydellinen paikka minulle. Istahdin muutaman paikan päähän rivin reunasta ja laskin tavarani pöydälle.
Kauhukseni ja onnekseni havahduin siihen, kun Edward istui viereeni.
“Kai tässä on vapaata?” Edward kysyi ja hymyili lumoavasti. Nyökkäsin hämmentyneenä ja aloin siirrellä tavaroitani moitteettomaan riviin pöydälläni. Sivusilmällä näin, kun Edward riisui harmaan kangastakkinsa selkänojalleen. Tajusin hänen olevan se poika, jonka ystävää Rosalie oli tuijottanut.
Edward laittoi tavaransa omalle pöydälleen ja siirsi ne pöydän oikeaan nurkkaan.
Nousin istumaan mahdollisimman ryhdikkäästi selkänojaa vasten tuolillani, ja haukottelin makeasti. En ollut nukkunut yöllä mitenkään ihailtavan hyvin.
“Oletko täällä ensimmäistä vuotta?” Edward kysyi ja silmäni rävähtivät auki. Käänsin pääni epäilevästi Edwardiin ja tarkistin puhuiko hän puhelimessa. Ei, hänen vihreät silmänsä olivat kohdistuneet minuun.
“Tuota… joo. Sinäkin varmaan?” Tyhmä kysymys. Hän on samalla tunnilla kanssasi.
“Olen”, Edward vastasi. “Mikä on pääaineesi?”
Hienoa, olemme päässeet ‘hyvänpäiväntuttu -asteelle‘. Puhumme koulunkäynnistä kuin säästä.
“Ranskankielen kirjallisuus. Sinun?”
“Lääketiede.”
Nyökkäsin kohottaen kulmiani vakuuttuneena. Aikoo lääkäriksi. Bree pitäisi hänestä.
Samassa aloin soimata itseäni. En todellakaan aikoisi antaa itseni ihastua ihmiseen. Bree ja Dawnkaan eivät koskaan ole menneet naimisiin tai saaneet lapsia, koska puoliso täytyy löytää omiensa joukosta olemassaolomme varjelemiseksi. Ihminen voi vain kävellä pois ja jakaa salaisuutemme kenen tahansa kanssa. Sääntö on yksikertainen; Älä rakastu ihmiseen.
Huokaisin ja avasin ruutuvihkoni, ja aloin piirrellä sen reunoille kukkia. Huomasin Edwardin katsovan tekemistäni kiinnostuneena.
Ennen kuin ehdin kysyä, niin luokkahuoneen ovi avautui ja samassa pamahti äänekkäästi kiinni. Oppilaat hiljenivät, kun korkokenkien kopse täytti luokkahuoneen.
Ruskeat kiharat hiukset omistava ilkeännäköinen nainen pamautti kirjat pöydälle, ja katsoi oppilaita äkäisesti. Opettajalla oli päällään ruma 80-luvun tummanvihreä kukkamekko. Hän saisi satikutia Alicelta.
“Huomenta, oppilaat. Minun nimeni on Rouva Disquette ja opetan teille ranskaa nämä seuraavat neljä vuotta. Oletan, että te osaatte olla ihmisiksi tunneillani ja olette ahkeria”, Rouva Disquette tiuskaisi ja näytti siltä, kuin olisi haistanut jotain mädäntyvää.
Rouva Disquette meni luokan eteen ja veti valkokankaan alas ja laittoi projektorin käyntiin. Ai jaa, aloittaisimme siis heti. Avasin muistiinpanovihkoni.
Luokkahuoneen valot sammuivat ja aloin kirjoittaa suttuisella käsialallani Rouva Disquetten opetusta muistiin.

Luento loppui viimeinkin ja venyttelin raukeana paikallani. Kahden tunnin pimeys oli saanut minut herkäksi valolle ja erittäin väsyneeksi. Keräsin tavarat pöydältäni laukkuuni ja nousin paikaltani ylös. Edward seisoskeli portaissa ja katseli minua. Annoin hänelle hämmentyneen katseen.
“Tahtoisitko lähteä kahville alakerran kanttiiniin?” Edward kysyi. “Seuraavaan luentoon on tunti aikaa.”
“Kai se käy”, vastasin huolettomasti, mutta sydämeni takoi menemään kuin puskutraktori. Kävelimme rinta rinnan käytävää pitkin kohti kanttiinia ja katselimme seiniä ja pujottelimme opiskelijoiden ohi. Hiljaisuus alkoi olla melkein epämukavaa.
“Onko sinulla sisaruksia?” Edward kysyi ja rikkoi hiljaisuuden.
“On, kolmoissiskot. Alice ja Rosalie”, vastasin ohittaen samalla lihavan pojan. Jouduin painautumaan Edwardin kylkeä vasten ja punastuin kaulaani myöden.
“Onko sinulla sisaruksia?” Esitin vastakysymyksen. Kanttiini näkyi käytävän toisessa päässä. Sen koruton College Kahvila kyltti oli suurien kaariovien päällä.
“Ei, olen ainoa lapsi”, Edward vastasi. “Mutta ystäväni Emmett ja Jasper ovat olleet minulle aina kuin veljiä.”
Nyökkäsin vastaukseksi ja mietin syvällä sisimmässäni kumpi ulkona olleista ystävistä oli Emmett ja kumpi Jasper.
Saavuimme kahvilalle. Sen sisustus oli todella suloinen ja värit olivat eri ruskean sävyjä. Ilmassa leijui tuoreen voisarven tuoksu. Sen sai veden herahtamaan kielelle.
Edward osti itselleen kahvin ja kinkkuleivän, minä ostin itselleni juustosarven ja kaakaon. Suuntasimme kahvilan nurkkaan ikkunan viereen istumaan. Laskin laukkuni tuolini viereen ja istuin tuolille, Edward istui minua vastapäätä.
Samassa minuun iski paniikki, mistä ihmeestä me puhuisimme? Hörppäsin hermostuneena kaakaostani.
“Mistä päin muutitte tänne? En muistaakseni ole nähnyt sinua Hanoverin lukiossa”, Edward kysyi hymyillen. Laskin kaakaokupin pöydälle ja hymyilin takaisin.
“Muutin siskojeni ja kahden tätini kanssa tänne San Franciscosta”, vastasin mahdollisimman täydentävästi. Edward nyökkäsi.
“Millaisia siskosi ovat?”
Häkellyin kysymyksestä ja mietin vastaustani hetken. “He ovat molemmat hyvin vaikeasti selitettäviä persoonia. Heidät on itse tavattava, että heitä voi ymmärtää.”
Edward naurahti. “Sama Emmettin ja Jasperin kanssa. Liian monimutkaisia.”
Hymyilimme toisillemme ja meinasin sulaa siihen paikkaan. Edwardin silmiin asti ylettyvä hymy veisi minulta jalat alta, ellen istuisi. Juttelimme pitkän aikaa ja sain tietää monia asioita hänestä. Edward asuu äitinsä Esmen ja isänsä Carlislen kanssa kaupungin ulkopuolella, ja hänellä on koira nimeltä Kebab. Edward on harrastanut pianonsoittoa niin kauan kuin jaksaa muistaa.
Kerroin Edwardille myös aika paljon itsestäni, vanhempieni ’traagisesta autokolarista’ ja tädeistäni. Oleellisimman jätin luonnollisesti perheestämme kertomatta.
Lopulta Edward vilkaisi rannekelloaan ja voihkaisi.
“Lupasin tavata Emmettin puolelta. Minun täytyy mennä”, Edward sanoi pahoittelevasti. Nyökkäsin hänelle ymmärtävästi ja katselin, kun Edward teki lähtöä ja kippasi loput kahvistaan kurkkuunsa. Hän kaivoi laukustaan kynän ja paperia, ja kirjoitti siihen sarjan numeroita ja ojensi sen minulle.
“Siinä on numeroni jos vaikka eksyt tai jotain. Nähdään”, Edward sanoi, väläytti vinon hymynsä ja katosi. Työnsin puhelinnumeron välittömästi taskuuni, etten vahingossakaan hukkaisi sitä.
Siitä hetkestä lähtien tiesin, että minun olisi hyvin vaikea pitää sopimuksesta kiinni. Älä rakastu ihmiseen.


« Viimeksi muokattu: 29.06.2010 11:56:28 kirjoittanut alba »

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: The Hex - Lumotut [Prologi 22.6]
« Vastaus #46 : 28.06.2010 23:03:25 »
Voi aw. Mua ihan itkettää, etten voi kommata ku muutaman hassun rivin.
Yks tossa hoputtaa pois koneelta.
Mutta ihanaa, tuo Bellan ja Edwardin tapaamminen oli hyvä (: Semmoinen aito ja ihana :DD (kuulostanko joltaki jogurtti mainoksen tyypiltä? :D )

Lainaus
Siitä hetkestä lähtien tiesin, että minun olisi hyvin vaikea pitää sopimuksesta kiinni. Älä rakastu ihmiseen.

mä uskon ton (;
Mutta hei jatkoa!

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #47 : 28.06.2010 23:26:13 »
Oiii tämä on niin ihana ihana ihana äääk menin nyt ihan hypetystilaan ja sanattomaksi. :--D

Ensimmäiseksi;

Ehkä kuiteski paremmin. Liian pitkä prologiks.... En jaksanu melkee lukee ._. Kirjota enskerral lyhyeempi osa et kaikki jaksaa seuraa tätä.

Päinvastoin, mä ainakin luen mielelläni vaikka viiden kirjoitusohjelmasivun (ää mikä sanahirviö) pituisia lukuja. Valitettavan monissa ficeissä luvut ovat ikävän lyhyitä, ja kun pääsee kunnolla lukemisen makuun ja jälleen "sisälle tarinaan", niin se osa onkin jo siinä. Eli kuten alba sanoitkin, älä puutu. (Paitsi ei haittaa tietenkään jos ne olisivat vieläkin pidempiä, mutta hyvä näinkin.)

Tästä avautumisesta selvittyäni, toiseksi;

Tämä luku oli ihana, taisin sanoa sen jo, mutta tehostaakseni sanon sen uudestaan. Kirjoitat huisin hyvin, ja vaikka susta puhuttaessa tunnustaa liki mahdottomalta, luulen huomaavani tasaista kehitystä. Tai no, ainahan voi kehittyä, vaikka luulin sun olevan jo kehitysmittarin äärikorkeuksissa. : D Mutta ylläripylläri, tämä luku oli taas kielikuviltaan, tekstin soljuvuudeltaan ja niin pois päin ihan älytöntä priimaa ja huikean tasokasta. (Ja nyt tämä kommentti meni kauheaksi lässyttämiseksi ja nuoleskeluksi, mutta no can do.)

Kolmanneksi;

HALLEELUUJAA Eddien ja Bellan kömpelöt ja nolostuttavat ensitapaamiset! ♥ Voi että tämä on niin suloista luettavaa, oi sentään. Ja tuo yliopistomiljöökin on mukavaa vaihtelua tavalliseen lukioympäristöön, luentoja ja kaikkia. Kuka tietää mitä siellä hämärissä auditorioissa Rouva Disquetten silmän välttyessä voi tapahtuakkaan. : D No niin, nyt mun mielikuvitus lähti laukkaamaan turhan asiattomille reiteille, joten lopetan tämän kommentin tähän.

PS. Miksi en nykyään osaa kirjoittaa muuta kuin kilometrikommentteja? :< Anteeksi.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Twip

  • ***
  • Viestejä: 54
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #48 : 29.06.2010 00:46:38 »
Ihana olit kirjottanu jatkoa!!
Ja Bella on taas kömpelö (niiku aina :D)
Mun mielest toi kohta mis Bella ja Edward tapaa oli jotenki tosi sulonen
varsinki se kohta mis Bella ajatteli et "Käyvätkö enkelitkin koulua?".

  Jatkoa Nopeeesti!!  ;D

 -Twip

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #49 : 29.06.2010 01:28:27 »
Jes, eka luku ilmestyi tittidii :-)

Lainaus
Ehkä kuiteski paremmin. Liian pitkä prologiks.... En jaksanu melkee lukee ._. Kirjota enskerral lyhyeempi osa et kaikki jaksaa seuraa tätä.
Eieiei kun päinvastoin! Musta tää eka lukukin tuntu tosi lyhyeltä, mielummin lukisin vielä pidempää lukua :-) Niinkuin Blinky (huh tuohon uuteen nimeen on jotenkin vaikea totutella :-D) sanoi, juuri kun tarinaan pääsee sisälle, luku loppuu. Valitettavasti mulla kävi tämän luvun kanssa niin ja olisin mielelläni lukenut paljon enemmän tätä lukua!

Mutta tuo Edwardin ja Bellan ensitapaaminen oli just ihana! Aidon olonen, koska yall know kuinka kömpelö Bella on. Ja sitten se vielä, että Edward on samalla luennolla, hihiii! Ja tuli vielä istumaan Bellan viereen PLUS että ne meni kahville luennon jälkeen, mahtavaa :-D

Ja mun täytyy jälleen kompata Blinkyä.
Lainaus
Mutta ylläripylläri, tämä luku oli taas kielikuviltaan, tekstin soljuvuudeltaan ja niin pois päin ihan älytöntä priimaa ja huikean tasokasta.
Niinkuin aina, sun ficit on erittäin sujuvaa luettavaa, eikä niissä tuu koskaan sitä fiilistä, että koska tää loppuu, päinvastoin! Virheitäkin löytyy harvemmin ja muutenkin teksti on vain niiin hyvää :-)

Lainaus
Koulupäivä tuntui tosin yliopiston aloittavalta vähän liian laimealta ilmaukselta.
En nyt tiedä onko tää varsinainen virhe,  mutta ite olisin mielummin laittanut ton sanan, että aloittavalle :-D

Oon jääny tähän tarinaan jo koukkuun, eikä enää oo mitään muuta tehtävissä, kun kerjätä jatkoa :-D
The first one is always the hardest one.

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #50 : 29.06.2010 12:18:53 »
Voi vitsi söpö tuo Bellan ja Edin tapaaminen! <33
Lainaus
Siitä hetkestä lähtien tiesin, että minun olisi hyvin vaikea pitää sopimuksesta kiinni. Älä rakastu ihmiseen.
Totta kai on kun on Edi kyseessä....  ;)

Mjut joo, jatkoa kinuan jälleen.

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #51 : 29.06.2010 22:04:28 »
IHANA IHANA IHANA!! :DD
Bella ja Ed aivan ihania, tykkään ja tosi paljon tykkäänki :P
Mitään rakentavaa en oikein osaa sanoa, sori.
Jatkoa vain!

iituska

_Bella_18_

  • ***
  • Viestejä: 28
  • Never give in~
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #52 : 30.06.2010 19:19:25 »
Mahtava luku!!!! Just tätä kohtaa mä olin odottanut!!
Jatkoa, PIAN!!!
Toivottavasti ne tapaa toistekki!

_Bella_18_
Rien n'est parfait~

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: The Hex - Lumotut [1. Osa - 28.6]
« Vastaus #53 : 30.06.2010 21:51:34 »
Uuu... Ed tuliki kuvioihin heti... :)
Kauhee toi Bellan "Älä rakastu ihmiseen."-tilanne
 loppu tuli just kivasti, jatkoa!
Anaid

Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

alba

  • Vieras
Vs: The Hex - Lumotut [2. Osa - 4.7]
« Vastaus #54 : 04.07.2010 15:32:33 »
Deph ~ Kiitos, kiitos :) Yritin tehdä tuosta tapaamisesta semmoisen kun minun ja muinaisen ihastukseni tapaaminen oli... :D
Jasmiina ~ En minä ikuisuudenpituista tästä tee, mutta nyt jos olen kaavaillut jatkista tälle jos kysyntää riitää. Kiitos kommentista!
Blinky ~ Kiitän kilometrikommentista, ne on mukavia (: Yritän koko ajan kehittyä kirjoittajana, joten on hyvä, että olen siinä onnistunut. Kielioppi on luultavasti betani NiNNNin ansiosta juuri sellaista, ah, priimatavaraa :D Ja sie annoit muuten kommentissasi kohdassa kolme ideansiemenen.. :D Katsellaan.
Twip ~ Thänk juu, thänk juu. Jatkoa yritän tosiaankin saada aikaan aina viikon välein.
enni ~ Jes, jes, jes, kiitosta. Yritän saada osiin enemmän pituutta, mutta sitten taas tulee sellainen fiilis, et hitsi, tästä saa jo kaks erillistä osaa kun paikka, aika ja muut jutut vaihtuu. Yritän tosiaan pitää osien pituudet siinä 3-5 sivun pituisina. Kiinnotaisiko sinu muuten betan paikka 14-25.7? Kun NiNNNillä on silloin menoa niin betan paikka olisi silloin vapaana. (: Ilmoittele jos kiinnostaa.
Lööperiikka ~ Kiitos kommentista (:
iituska ~ Thänkke (:
_Bella_18_ ~ Tapaa ne, älä huoli. Kiitos kommentista (:
Anaid ~ Jep, en viitsinyt kiusata teitä Edwardittomuudella (hui mikä sana) kauhean pitkään (: Kiitos kommentista!

Mutta, nyt sitten osa kaksi;

2. Ennustus

Kun luentoni viimein neljältä iltapäivällä loppuivat, lähdin kävelemään kohti kotia. Yritin luottaa suuntavaistooni, että muistaisin reitin. Matkaa ei muistaakseni ollut kahta kilometriä enempää. Rosalien luennot olivat loppuneet jo kahdelta, joten hän oli vienyt auton mennessään.
Ilma oli aika viileä ja vähän tuulinenkin, mutta silti raikas. Kävelin yliopiston viereisen College Green puiston läpi. Puiston keskellä ei ollut yhtään puita tai penkkiä, pelkkää ruohoa ja hyvin suorakulmainen nuolen muotoinen polku, missä meni sikin sokin muita reittejä.
Korjasin laukkuni asentoa olkapäälläni aina, kun ohitin jonkun. Siitä oli tullut tapa siitä lähtien, kun joku pummi oli tarrannut laukkuuni kiinni ollessani yhdeksän. Olin melkein räjäyttänyt sen ukon.
Olimme siskojeni kanssa tulleet tietoisiksi voimistamme sinä yönä, kun täytimme viisitoista. Olimme Rosen kanssa toki huomaamattamme käyttäneet voimiamme jo ennen sitä. Rosalie kuulemma oli osannut leijua ilmassa jo kymmenenvuotiaana, kai sitä eräänlaiseksi lentämiseksi voisi sanoa. Minä taas suutuspäissäni joskus räjäytin esineitä. Se oli aika pelottavaa, kun ensimmäisen kerran pysäytin ajan. Alice taas kykeni näkemään tulevaisuuteen vasta, kun tulimme osaksi Lumottujen voimaa. Hyvä tunteiden lukija hän oli kai aina ollut.
Lähdin kävelemään pitkää suoraa jalkakäytävää pitkin. Muistelin, että tätä täytyisi kävellä ainakin kolme korttelia. Voihkaisin itsekseni.
”Hei, Bella!” Kuulin jostain vierestäni. Katselin hämmentyneenä ympärilleni, mutten nähnyt ketään. Tunsin oloni aika typeräksi. Sitten auto tööttäsi autotieltä ja käänsin katseeni sinne. Edward hymyili minulle harmaan Volvon avoimesta ikkunasta ja ajoi kävelyvauhtia vierelläni.
”Ai hei, Edward”, tervehdin hämmentyneenä. ”Mitä sinä täällä teet?”
Edward hymyili lempeästi. ”Kävin kaupassa. Entäs itse?”
”Kotimatkalla.”
”Tahtoisitko kyydin?” Edward kysyi ja vilkaisi vierellään vapaana olevaa pelkääjänpaikkaa. Puntaroin vaihtoehtoja ja samassa istuinkin jo Edwardin Volvon tekonahkapenkillä. Auto tuoksui hyvälle. Tai ehkä se oli Edward, en tiedä. Laitoin turvavyön kiinni ja se naksahti paikalleen Edwardin painaessa kaasua.
”Missä päin asut?” Edward kysyi ja pysähtyi liikennevaloihin.
”Hartfordissa, mutta voit jättää minut parin korttelin päähän. Pääsen siitä kyllä kävellen”, vastasin katsellessani ikkunasta pihalle ja tutkin Hanoverin keskustaa. Kaupunki, jossa on yksi maailman johtavista yliopistoista, oli siihen nähden aika pieni. Muutamia somia putiikkeja, kahviloita, vaatekauppoja ja pari ostoskeskusta.
Edward pysäytti auton siihen, mihin olin häntä pyytänyt ja hymyilin hänelle kiitollisena.
”Kiitos”, sanoin koruttomasti ja vastaukseksi sain hänen valloittavan hymynsä.
”Koska tahansa”, Edward sanoi karhealla äänellä ja sipaisi poskeani kämmenselällään. Hän katsoi minua kaipaavasti ja tunsin jossain sisimmässäni leimahtavan. Hämmennyin ja poistuin autosta ehkä vähän liian nopeasti. Laitoin auton oven kiinni ja heilutin Edwardille hyvästiksi. Jäin katsomaan pois ajavaa Volvoa ja painoin käteni poskelleni. Oi, voi.

Pääsin viimeinkin kotiovelle ja hiukan tokkuraisena avasin oven. Olin tuntenut Edwardin vasta päivän ja tunsin jo näin? Tietääkseni Edward ei ollut Viettelijädemoni.
Ihan typerää, ihastuminen on vain kemiallinen reaktio, jonka ihminen pystyy itse torjumaan. Ihastuminen on psykologista. Kyllä minä tästä pääsen, ennen kuin mitään vakavampaa alkaa tapahtua.
Huokaisten suljin ulko-oven perässäni ja potkaisin kengät jaloistani. Kotiavaimen jätin eteisessä sijaitsevaan lasikulhoon.
Yhtäkkiä ullakolta kuului kiljaisu. Tunnistin kiljujan Aliceksi.
Heitin laukkuni ullakon portaiden viereen. “Alice! Alice!”
Kopistelin portaat nopeasti ylös ja potkaisin ullakon oven auki pitäen käsiäni valmiina - ranteet yhdessä ja kämmenten välissä tulipallo. Kerroinko jo, että voin tehdä niin?
Alice seisoi huoneen nurkassa ja tuijotti piirongin takana lojuvaa rotanraatoa. “Miksei kuolleita rottia voisi vain taikoa kukkasiksi? Tai vaikka keijuiksi?”
“Koska niin käy vain paikoissa jossa elää yksisarvisia”, Bree vastasi lempeästi. “Bella?”
Bree katsoi kysyvänä tulipalloa kämmenteni välissä. Löin kämmeneni yhteen ja liekki katosi sinne mistä oli tullutkin.
“Luulin, että täällä oli joku tilanne päällä”, vastasin häkeltyneenä. “Mitä ihmettä te teette?”
“Ihmettä hyvinkin, me siivoamme”, Rosalie vastasi ullakon toiselta nurkalta. Rosalie oli levitoinut itsensä ilmaan ja istui nyt tyhjän päällä risti-istunnassa. Hän heilutteli sormeaan samaan tahtiin kuin huonetta lakaiseva luuta liikkui.
“Rosalie! Ei voimiaan saa käyttää turhaan!” Bree tuhahti ja hinkkasi ullakon ainoaa ikkunaa puhtaaksi märällä rätillä.
“Älä valita. Minä vain siivoan”, Rosalie tuhahti takaisin.
“Luuta siivoaa, sinä istut!”
Rose pyöräytti silmiään. “Myönnä pois, tämä sujuu paljon nopeammin ja tarkemmin, kun teen tämän näin.”
Bree naurahti ja jatkoi tekemistään. Seisoin toimettomana edelleen ovensuussa ja katselin ullakkoamme. Se oli aika pienikokoinen, mutta kyllä sinne mahtui viiden noidan roinat. Seinät olivat pelkkää puuta ja hirsiä, sekä seinänvierustat olivat jo ladottu täyteen San Franciscon talon ullakolta tuotuja romuja. Ullakon takaseinän lähelle oli asetettu Varjojen kirja ja se lepäsi omalla alustallaan. Alustan eteen oli tuotu myös pöytä, mihin oli laitettu Hanoverin kartta. Kartan päällä lepäsi naruun sidottu kristalli. Karttaa ja kristallia käytetään ihmisten ja demonien etsimiseen, jos on tarvetta. Vähän kuin noitien GPS.
“Bella?” Alice huokaisi ja osoitti rotanraatoa sormellaan. “Voisitko?”
Nyökkäsin pienesti ja laitoin käteni nyrkkiin. Kohdistin nyrkkeihini pienen paineen ja avasin nyrkkini osoittaen rottaa sormenpäilläni. Paine räjäytti rotan pieneksi tomuksi lattialle.
“Kiitos”, Alice sanoi hymyillen ja lakaisi tomun rikkalapioon, ja heitti tomut ikkunasta pihalle.
Tämmöinen leppoisa satunnainen kuolleiden jyrsijöiden räjäyttely voisi olla ihan mukavaa elämää, kun vertaa siihen, millaista se oli San Franciscossa. Hanoverissa ei toivottavasti nähtäisi pitkiin aikoihin demonin demonia.

***

Syyskuun kymmenentenä päivänä huomasin ajan liitäneen ohi ihan huomaamatta. Puiden lehdet olivat vaihtaneet väriä vahan haaleammiksi ja värikkäämmiksi, ilma oli entistä koleampaa. Hanoverin sää oli yleensäkin aika pilvinen ja auringon tapasi hyvällä tuurilla neljä kertaa kuukaudessa.
Olin myös kuluneen kuukauden aikana tutustunut Edwardin ystäviin. He ovat aika mielenkiintoisia persoonia.

Takauma
Luennon päätyttyä minä ja Edward kävelimme tapamme mukaan kanttiiniin kahville jutustelemaan. Olimme edelleen pysyneet turvallisella ystäväasteikolla, vaikka Edward todellakin antoi ymmärtää, että hän halusi olla enemmänkin. Näyttelin, etten huomaisi.
Istuimme vakiopaikallamme kulmapöydässä ja puhuimme menneestä luennosta. Edward oli melkein nukahtanut ja minä olin ottanut tehtäväkseni tökkiä häntä kynällä joka kolmas sekunti.
“Edwardoo!” Kuului jostain päin kanttiinia ja Edward käänsi päänsä. Yhtä nopeasti hän loi katseensa takaisin kahvikuppiin ja manasi silmät kiinni.
“Ei nyt…”, Edward voihkaisi, kun se pitkä ja karhumainen pörröpää tuli luoksemme. Se vaaleahiuksinen pitkä poika seurasi häntä.
“No mutta hyvää päivää, ystävä kallis. Onko tämä se seksikäs brunette josta meille kerroit?” Pörröpää kysyi ja otti viereisestä pöydästä vapaan tuolin ja hilasi sen pöytämme viereen ja tuijotti minua sinisillä nappisilmillään. Blondi seurasi hänen esimerkkiään, mutta hän toteutti tuijottamisen paljon ystävällisemmin - vilkaisemalla. Minä lehahdin punaiseksi pörröpään sanoista ja Edward löi kämmenensä otsalleen.
“Olen Emmett ja tämä vaalea kukkakeppi on Jasper”, pörröpää esitteli itsensä ja hymyili leveästi. Jasperiksi esitelty poika nyökkäsi kohteliaasti ja vastasin hänelle ystävällisellä hymyllä.
“Anteeksi, Bella. Sanat Emmett ja kohteliaisuus eivät kulje käsi kädessä”, Edward sanoi minulle anteeksipyytävästi. Nyökkäsin vastaukseksi.
“Ai sekö on oikea nimesi? Tuo yksi on kutsunut sinua sek-”, Emmett aloitti, mutta sai Edwardilta kyynärpääiskun palleaan. Se ei ollut kova isku, mutta riitti hiljentämään pörröpään.
“Bella!” Kuulin Alicen äänen kaukaisuudesta ja kuulin nopean korkokenkien kopseen. Kopse kävi liian taajaan, että se voisi kuulua vain yhdelle ihmiselle.
“Mitä nyt taas?” Voihkaisin.
Alice ja Rosalie pääsivät pöytämme viereen. Emmett vislasi hiljaa, kun siskoni vetivät viereisistä pöydistä tuolit pyöreän pöytämme ympärille.
Huokaisin. “Tässä ovat siskoni Rosalie ja Alice”, esittelin heidät ja Emmett nosteli kulmakarvojaan Rosalielle. Rosalie mulkaisi häntä.
“Ja tässä on vajavainen ystäväni Emmett”, Edward sanoi ja loi myöskin mulkaisun Emmettiin, joka nauroi äänettömästi paikallaan. “Ja Jasper.”
Jasper nyökkäsi Rosalielle ja hämmästyksekseni hän vastasi ääneen Alicelle. “Hauska tavata.”
Jasperin ääni oli ihan erilainen kuin olin odottanut. Olin luullut hänen olevan äänetön britti ääliömäisellä aksentilla, mutta tapani mukaan olin väärässä. Ääni oli melkein yhtä hunajaisen charmikas kuin Edwardilla.
Alice hymyili Jasperille leveästi poskipäät kohoten. Potkaisin Alicen nilkkaa pöydän alla.
Takauma päättyy


Nauroin muistolle ja käänsin katseeni takaisin lukemaani kirjaan. Oli perjantai-ilta ja olin päättänyt vain jäädä kotiin oleilemaan sen sijasta, että olisin mennyt Alicen seuraksi ostoskeskukseen. Minun ei tarvinnut kieltäytyä kuin kaksi kertaa, kun Alice suostui menemään yksin. Se oli ollut outoa, koska yleensä hän vinkui kymmenen minuuttia minua hänen mukaansa, kunnes lopulta suostuin.
Käänsin sivua ja aloin taas kääntää päässäni Oopperan kummitusta englanniksi. Rouva Disquette oli antanut tehtäväksi lukea sen viikonlopun aikana läpi. Kirja oli ranskaksi, joten sen vanhahtava kieli oli aika hankala kääntää oikein. Rouva Disquette taisi vihata oppilaitaan.
Puhelimeni alkoi soittaa Meshuggahin Bleediä taskussani. Kaivoin puhelimen taskustani ja näytössä välkkyi Edwardin nimi.
Painoin vihreää luuria. “Bella Hale puhelimessa, kuinka voin auttaa?”
Edward nauroi toisessa päässä luuria. ”Hei vain sinnekin. Ajattelin vain, että tänä tylsänä perjantai-iltana olisi mukava lähteä elokuviin. Mutta Emmett ei vastaa puhelimeen ja Jasperille tuli yhtäkkiä kova hinku lähteä ostoksille. Joten…?”
“Pyydätkö sinä minua treffeille?” Kysyin huvittuneena.
”Taidan pyytää… no tuletko?” Edward naurahti.
“Kai minä voisinkin. Sinä voit valita elokuvan”, vastasin ja hykertelin itsekseni. Alice oli ovelampi kuin luulinkaan.
”Hienoa! Nähdään teatterilla kahdeksalta”, Edward sanoi selvästi innostuen ja korviin asti ulottuvan hymyn näin tänne asti.
“Siellä siis”, naurahdin väkinäisesti ja suljin puhelimen, ja heitin sen sohvan toiseen päähän. Milloin minä oikein opin sanomaan ei? Laitoin kirjanmerkin kirjan sivujen väliin ja laskin sen pöydälle. Pitäisi varmaan mennä valmistautumaan.

Peilistä minua tuijotti väsyneen näköinen ja homssuisesti pukeutunut brunette. Miksi edes vaivautuisin laittautumaan, kun ei minusta tämän ihmeellisempää kuitenkaan saisi? Ja miksi edes vaivautuisin laittautumaan, kun en kuitenkaan voisi edes suudella Edwardia, joten mitä järkeä? Huokaisin ja otin laihan sisällön omaavasta meikkipussistani hiusharjan ja aloin selvittää hiuksiani. Ärsyttävyyden huipentuma oli, kun huomasin luonnonkiharoiden hiusteni menneen laineille latvoista.
Olisin muuten tehnyt sen pelastavan hiustenoikomisloitsun, mutta olin saanut viimeksi siitä huutia Breeltä. Hänen mielestään voimia tuli käyttää niin vähän kuin mahdollista. Lumottujen voimahan oli meille siunattu ihmisten auttamiseen, eikä takkujen selvittelyyn.
Emme edes ikinä tarvinneet voimiamme. Viimeksi taisin käyttää voimiani taistelussa viikkoa ennen muuttoa pois San Franciscosta. Olimme karkottaneet hämähäkkidemonin, joka kidnappasi pahaa-aavistamattomia laitapuolenkulkijoita ja käytti heidät ravinnokseen. Eivät he itse ihmisiä syöneet, vaan heidän pelkojaan.
Heitin hiusharjan luovuttaneena leveälle parisängylleni. Mitä minä edes tein parisängyllä, kun ei ole ketään kenen kanssa nukkua siinä?
Poskelleni vierähti yksinäinen kyynel. Olen menossa treffeille, mutta viettäisin silti ikuisuuden yksin, kuten Dawn ja Bree. Vain, koska eräs typerä kirja sanoo, että niin ei saa tehdä!
Vihaisena poistuin huoneestani pamauttaen oven kiinni ja kiitin luojaani, että olin yksin kotona. Vähääkään ajattelematta menin ullakolle ja avasin Varjojen kirjan. Se aukesi aina siitä kohtaa, mistä tarvitsi tietoa. Paljon kätevämpi kuin normaali sanakirja.
Vedin syvään henkeä ja luin samat rivit, mitkä olin jo tuhannesti lukenut.


Sanoo ennustus; Jos koskaan ihminen ja noita yhdistyy henkisesti tai fyysisesti yhdeksi, koittaa tuomionajat ja paha pääsee valloilleen.
~ Bianca

Tutkin rivejä kuumeisesti ja yritin ymmärtää esiäitini Biancan sanoja. Miksi? Mitä pahaa siinä olisi? Mikä tuomio?
Vihaisena kirjalle pamautin sen äänekkäästi kiinni ja marssin takaisin alakertaan. Eteisessä Bree riisui juuri kenkiään ja katsoi minuun hämmentyneenä.
“Lapsi rakas, mikä sinulla on?” Bree kysyi ääni täynnä äidillistä huolta. Nipistin huuleni yhteen ja marssin kohti huonettani. Bree otti minut vaivatta kiinni.
“Bella!” Bree kysyi jo vähän pelästyneenä. Sormenpäissäni kihelmöi.
“Haluan lopettaa tämän! En jaksa enää!” Huusin yllättävän lujaa ja ohjasin liiankin vihaisesti sormenpäissäni kihelmöivän paineen kohti kukkaruukkua. Se räjähti tuhansiksi pieniksi palasiksi lattialle, vedet kastelivat pöydällä olleen liinan ja kukkaset levisivät pitkin lattiaa.
“Bella, räjäytit juuri kukkaruukun”, Bree sanoi rauhallisesti ja astui askeleen taaksepäin. “Mihin pyrit?”
“Minä en tahdo olla noita. Tahdon vain normaalin elämän”, sanoin ääni loppua kohden hiljeten. Purskahdin itkuun ja valahdin lattialle voimattomana. Bree oli salamana vieressäni ja heijasi minua sylissään.
“Shh, Bella. Olen tässä, kaikki on hyvin”, Bree kuiskaili korvaani samalla, kun vollotin kuin hullu. Tahdoin vain elämäni takaisin.

Takauma

“Äiti, katso mitä minulla on!” Hihkuin iloisena, kun pidin käsiäni hennosti nyrkissä. Äiti väläytti minulle hehkeän hymynsä ja polvistui korkeudelleni.
“Mitä, kultaseni?” Äiti kysyi hempeästi. Avasin käteni nyrkistä ja esittelin äidille pientä sammakonpoikasta, minkä olin löytänyt ojasta. Äiti nauroi heleästi ja pörrötti lyhyitä kiharia hiuksiani.
“Ehkä se tahtoisi takaisin kotiinsa? Sen äidillä on varmasti sitä ikävä”, äiti sanoi minulle hymyillen ja katsoin sammakkoa apeana. Olin aina tahtonut lemmikin, ja olin toivonut, että nyt ehkä onnistuisin saamaan sammakon.
“Mutta sen äiti oli jättänyt sen ihan yksin. Ehkä se ei kaipaa sitä”, sanoin hiljaa ja katsoin sammakkoa, joka oli pysynyt koko ajan paikallaan. Katsoin alas kenkiini murheellisena, tahdoin todella lemmikin.
“Tietenkin sen äiti kaipaa sitä”, äiti sanoi lempeästi. Katsoin äitiä silmiin ja niistä säteili täydellinen luottamus ja rakkaus hupsuuttani kohtaan. Huokaisten polvistuin maahan ja päästin sammakon menemään. Se loikki iloisena kohti pihalla lojuvaa kumista uima-allasta.
“Rakas, älä mutrista suutasi noin. Se tekee äidinkin surulliseksi”, äiti sanoi ja työnsi alempaa huultaan törrölleen ja kurtisti surullisena kulmakarvojaan. Suuni kääntyi heti hymyyn, kun äiti näytti niin hassulta. Äiti nosti minut vyötäröstä syliinsä ja antoi minulle suukon poskelle.
“Minä rakastan sinua”, sanoin ja pussasin äidin nenänpäätä. Äiti hymyili lempeästi.
“Minäkin rakastan sinua. Muista, että jonain päivänä en ehkä olekaan täällä. Mutta olen silti aina täällä”, äiti kuiskasi korvaani ja painoi kätensä sydämeni päälle. “Olen aina luonasi.”

Takauma päättyy




kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: The Hex - Lumotut [2. Osa - 4.7]
« Vastaus #55 : 04.07.2010 18:46:51 »
tää oli hyvä luku! jatkoa odotellessa ♥
i feel i can fly

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: The Hex - Lumotut [2. Osa - 4.7]
« Vastaus #56 : 04.07.2010 18:52:14 »
Tiedätkö mitä ihan vahingossa tai no tarkoituksella painoin banneriasi -ajatellen että uusiluku olisi tullu ja sehän oli! ;)

Minusta tämä oli hyvä luku, mutta jos ihminen ja noita yhdistyy yhdeksi, niin tulee bad times.. :D ni tulee ko se sitten kolmin kertaisena jos A/J, R/E ja B/E yhistyy?? (joo kaikkee mäki mietin.. :-[)

Odotan jatkoa innolla!! ;)

Love,

kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: The Hex - Lumotut [2. Osa - 4.7]
« Vastaus #57 : 04.07.2010 19:41:53 »
Vooivoi Bella raukkaa :/
Toivon todella, että Bella ja Edwar menee yhteen, koska nuo "pahat ajat" kiinnostaa paljon :D

Vouvou, vähänkö tykkäsin tuosta ensimmäisestä takaumasta. Emmett oli aivan ihana oma itsensä ja osaat kirjoittaa juuri sellaista huumoria, mitä hän viljelee.

Ja toivon kovasti, että jossian vaiheessa tupsahtaa niitä demoneja mukaan ja päästään seuraamaan taistelua. Olisi jännä lukea siitä :D Ja vielä parempi, jos ne kaikki pojat pääsis siihen viereen tuijottaa silleen "omg!" :D

Muttajoo todella laadukasta tekstiä, jota innolla luen. Tämä on tällä hetkellä ehdottomasti yksi lempparificeistä, joita luen (: Joten, jatkoa toivon.

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: The Hex - Lumotut [2. Osa - 4.7]
« Vastaus #58 : 04.07.2010 19:54:57 »
Siis mitä pahaa tapahtuu kun ihminen ja noita yhtyy?? Voi Bella raasu...  :(
Pidin ihan jukran paljon tuosta ekasta takaumasta. Tais mennä Emmettiillä hiukan pasmat sekaisin kun näki Rosen... (;

Lainaus
Ja toivon kovasti, että jossian vaiheessa tupsahtaa niitä demoneja mukaan ja päästään seuraamaan taistelua. Olisi jännä lukea siitä  Ja vielä parempi, jos ne kaikki pojat pääsis siihen viereen tuijottaa silleen "omg!"

Jep! Varmaa haluisivat mukaan...  :D

Mutta toivon jatkoa! <33

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: The Hex - Lumotut [2. Osa - 4.7]
« Vastaus #59 : 04.07.2010 21:17:43 »
Pakko sanoa ensin kaikkein tärkein asia (; Mulla on näillä näkymin lähtö jenkkeihin 24.7 (lähden vuodeksi sinne vaihtoon : ) niin johonkin 22 tai 23 päivään asti voin kyllä olla betana. En oo koskaan ennen betannu kellekkään niin uus kokemus sekin. Pistä vaikka yksäriä siitä? (::

Sitten tähän lukuun. Mun kävi jotenkin niin sääliksi Bellaa täs luvus. Raukka ihastunu Edwardiin, mutta ei voi ton tyhmän noitasäännön takia olla Edwardin kans : ( Ja sitten mun käy sääliks Edwardiakin, näyttää tunteensa Bellalle ja Bella näyttelee niinku ei tajuais mitään. Ja sen takia Edward ihan varmana luulee, että Bella ei välitä siitä : s

Lainaus
Vedin syvään henkeä ja luin samat rivit, mitkä olin jo tuhannesti lukenut.
Tässä pitäis olla jotka.

Voi toi oli ihanaa, kun Edward ja Bella oli kahvilla ja Emmett ja Jasper tuli siihen : D Emmett oli niiin oma itsensä ja just semmonen ihana, mä rakastan tota kohtaa!
Lainaus
"No mutta hyvää päivää, ystävä kallis. Onko tämä se seksikäs brunette, josta meille kerroit?"
Tää oli niin paras : D Oot onnistunu Emmettissä niin hyvin! Just Emmettin tapasta vaan laukoa jotain välittämättä siitä, että se saattaa nolata jonkun puheillaan tai paljastaa asioita, joita ei sais. Ja jotenkin Bellan kuvaus Emmettin ulkonäöstä oli ihana! (En oo koskaan ollu kovin ihastunu Kellan Lutziin, tää sun Emmett kuulostaa paljo namummalta ku Kellan!) : D

Pakko sanoa, että tää luku oli ihana, ja teksti sujuvaa ja koukuttavaa, niinkun aina! Ja mä rakastan sun ficcejä, nää ideat ja toteutus! Niin muuten, tän luvun pituus oli ihan hyvä, mielelläni lukisin pidempääkin, mutta älä ainakaan näitä lukuja lyhennä : D Ja totta, paljon helpompi pitää luvut vähän lyhyempinä ja niin, että ne keskittyy yhteen aiheeseen, kun se, että kertois toisesta asiasta paljo ja loppuun vähä jotain ihan eri juttua : D
The first one is always the hardest one.