Kirjoittaja Aihe: Twilight: Vaikein tie kulkea,Viimeinen osa10/10(11.6)|K11 Jatkoa; Vielä yksi mahdollisuus  (Luettu 17578 kertaa)

Susskku_-

  • ***
  • Viestejä: 38
  • Ava by : Lady Dynamite
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #40 : 03.06.2010 15:47:30 »
samaa mieltä edellisten kanssa, siitä odottamisesta :)
Voi kun söpö toi Jacobin ja Bellan kohtaaminen <3
En nyt oo mikään erityinen Jacob fani, mutta mitäs tuosta :)
AWW.. ihana luku<3
Pian lisää??
~~ susskku_-
Don´t cry say fuck and smile!

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #41 : 03.06.2010 16:07:39 »
PhoebeZ Kirjottelen aika usein ja lisäilen niitä melkein sitä vauhtia tänne, joten uus luku onkin jo taas muodostumaisillaan. Katselen tässä jaksanko kirjoittaa sen jo tänään valmiiksi? Ehkä viimeistään huomenna :) Sheila pomppii vielä ahkerasti kuvioissa, mutta katsotaan nyt, en lupaa mitään ;)

emaii Kivaa jos pidät :) Ja kuten sanoin jatkoa tulee mahdollisimman nopeasti. Kirjoittelen sitä tässä kommenttien välissä :D

Susskku_- Sinäkin jaksat kommentoida melkein jokaista osaani, kiitos siitä sinulle se saa minut iloiseksi :D En itsekkään ole kamala Jacob fani, mutta se nyt vain sopii tähän. Bella tarvitsee hyvää ystävää, joka pysyy rinnalla ja uskoo, että hänessä asuu hyvä ihminen ;)

Pian loppuu tuo kammottava koulu, joten on vielä enemmän aikaa kirjoitella. Tai sitten vähemmän, kuka tietää. Kirjoittelen niin useasti, kun jaksan :D

Pidättehän jatkossakin :)
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Sally

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #42 : 03.06.2010 16:34:43 »
Lisää, lisää, lisää...
Tuskin tarvii sanoakkaan kuinka hyvä' ficci on!
Enää päivä koulua, sit todistukset haetaan lauantain ja sit alkaa loma!!
Anaid

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #43 : 03.06.2010 17:40:47 »
Sally Ihanaa jos pidit <3  Ihanaa todellakin kun alkaa loma, on rutkasti aikaa miettiä tarinoita, kun ei tarvitse laskea mitään ihmeen matematiikkaa tai vastaavaa. On aikaa kunnon juonillekkin :)
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #44 : 03.06.2010 18:40:06 »
Hyviä lukuja on ollut  ;)
En todellakaan ole kyllästynyt, älä pelkää  ;D
Löysin pari pientä virhettä, mutta en jaksa mainita niitä.
Toivottavasti kaikki kääntyy hyvin Bellalla...
Jatka paikkoin

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

B´s dream

  • ***
  • Viestejä: 5
  • Lupaan rakastaa sinua ikuisesti
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #45 : 03.06.2010 21:51:53 »
pikkasen siistiä..  jatkoa ootan... tunnistaako edward missään vaiheessa bellaa?
Jokaisella on lupa rakastaa, ei ole olemassa oikeaa tapaa rakastaa. On miljoonia tapoja.
Jokainen rakastaa niin kuin haluaa.

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #46 : 04.06.2010 21:54:18 »
Sarkku Mukavaa jos olet pitänyt ja toivottavasti et tule kyllästymäänkään ;D Katsotaan saako Bella elämänsä kuntoon vielä joskus ;)
Pulina Senkus kuulostat akalta (vaikka et kyllä kuulosta :D) Bella on hieman törkeä, mutta annetaan se hänelle anteeksi tämän kerran :)  Kyllä Jake aina pärjää silti, vaikka Bella sitä vähän raateleekin noin kuvainnollisesti
B´s dream Jatkoa tuli, ja tunnistihan se sen ja nyt no jo toisen kerran ne joutuu kohtaamaan :)

Kiitos oikein paljon Pulinalle nopeasta ja tehokkaasta betauksesta :)

A/N Tässä tämä luku, virheitä on vain, jos Pulina on niitä jättänyt, epäilen sitä silti ;)
Toivottavasti on nytten sitten helpompi lukea kun vähemmän (melkein olemattomasti) virheitä :)
Toiovttavasti pidätte ! :D



Ajoin pihaamme ja tuijotin koko ajan tietä. Ei minun olisi tarvinnut olla niin tarkka, mutta halusin olla. En halunnut joutua katsomaan ketään silmiin. Ties vaikka hän, Alice tai joku muu tuttu olisi ajanut vastaan.

Nousin autosta hiljaa ja vaivalloisesti. En osannut muodostaa päässäni järkeviä lauseita. En ollut valmis kohtaamaan perhettäni. Kapusin ikkunastani sisään. Se ei tuottanut ongelmia, vaikka ikkunani oli toisessa kerroksessa.

Laskeuduin sulavasti lattialleni ja nostin katseeni. Olin hypätä saman tien takaisin alas, mutta joku löi ikkunan takanani kiinni. Seisoin kasvotusten Themeksen kanssa. Susannah käveli hänen vierelleen vihaisen näköisenä. Olin tainnut taas pilata välimme.  

“Mitä haluatte?” kysyin jo melkein sillä asenteella, etten kerro mitään. “Haluan tietää mitä sinä pelleilet.” Themes sanoi kulmat koholla. Huokaisin.
 “Miksi leikit veljeni tunteilla? Eikö sinulla ole sydäntä?” Susannah kysyi vihaisena.

“On se kai olemassa, mutta se on pysähtynyt kokonaan”, vitsailin. Se ei tehonnut heihin, sillä he olivat yhä vihaisia. “Turha yrittää paeta jälleen! Eikö täällä ole kukaan auttamassa sinua?”, Susannah totesi. Victor ja Catherine taisivat olla muualla. Olin pulassa. En todellakaan voisi paeta enää minnekään.

“En pelleile mitään. Themes, minä, minä…”, mitä minä? Rakastin häntä? Ja paskat! Se olisi vale. “Themes minä olen pahoillani. En uskonut... En tajunnut, että minulla on niin suuria tunteita sitä poikaa kohtaan”, änkytin. “Leikitkö sinä minun tunteillani? Oliko se suudelma vale?” hän oli vihainen. Hyvin vihainen. En tiennyt mitä tehdä.

“Ei oikeastaan”, sanoin hiljaa. Olin hyvin pahoillani. Kuinka kertoisin sen hänelle? “Milloin tapasit sen pojan? Ennen vai jälkeen suudelman?” hän kysyi. “Ennen”, kuiskasin. “Tiesitkö jo silloin, että rakastat häntä?”, hän kysyi. Hänen äänensä kuulosti katkeralta.  “Tavallaan”, kuiskasin.

He tuijottivat minua kuin typerystä, mikä todella olinkin. “Anna anteeksi Themes. Teen virheitä aina. Olen aina tehnyt ja tulen aina tekemään. Sinun suutelemisesi oli virhe, koska en voinut antaa sinulle ansaitsemaasi suudelmaa”, yritin selittää.

Susannah katsoi minua halveksien. Themes lähinnä inhoten. Ehkä silmiin ulottui lievä katkeruus. “Sinä rakastuit poikaan, jolla on toinen! Se ihme typykkä!” hän haukkui minua. Nyökkäsin. Valitettavasti Edward oli ensin minun. Sheila varasti hänet minulta, mutta minä annoin siihen mahdollisuuden.

“En ymmärrä sinua! Se poika on täydellisen rakastunut siihen tyttöön. Mitä et ymmärrä?” hän kysyi minulta aika vihaisena. “En Mitään. En ymmärrä mitään! Minä vihaan Sheilaa!” karjuin. Olin hyvin vihainen. “He olivat yhdessä ennen sinua”, Themes muistutti.

Katsoin häneen vihaisesti. “Eikä, eivätkä olleet!” kiljaisin. Olin raivoissani. Miten Themes saattoi edes kuvitella, että sekaantuisin poikaan, jolla oli jo joku? Ellen olisi ollut hänen elämänsä rakkaus, en olisi edes välittänyt. “Se pimu ei todellakaan ollut Edwardilla ennen minua!” karjaisin. “Olet kovapäinen”, hän huokaisi.

Puristin käteni nyrkkiin. “Laitetaanko musiikkia? Tämä levy on hyvin vanha, se on ihmisajoiltani”, tokaisin ja otin kaukosäätimen käteeni. Painoin nappia ja tuutulauluni lennähti ilmoilleen. Susannahin silmät laajenivat. Themes näytti epäilevän mielenterveyttäni. “Oletko säveltänyt tämän?”, hän kysyi. “En, Edward Cullen sävelsi tämän minulle kauan sitten. Ennen kuolemaani”, selitin.

Themes tuijotti minua suu auki. “Sinä tunsit hänet ennen kuolemaasi!”, hän syytti.Tai siltä se ainakin kuulosti. “Siksi sinä halusit muuttua! Senkin ämmä! Leikit tunteillani koko ajan!” hän kiljui ja juoksi pois.

Se sattui. Se viilsi pysähtyneestä sydämestäni suuren palasen. Themes, veljeni, haukkui minua ämmäksi. Hän huusi sen päin minun naamaani. Susannah näytti nyt myötätuntoiselta. “Jos olisin tiennyt…”, hän kuiskasi. Mitä? Hän ei olisi pakottanut minua tähän keskusteluun? No nyt oli hieman myöhäistä!

Tunsin kynsieni rikkovan ihoni, se sattui. Se sattui yllättävän paljon, muttei läheskään niin paljon, kuin sydämessäni sykkivä kipu. “Mitä? Mitä väliä sillä on, ettet tiennyt? Minä rakastan häntä, hitto vie! En voi sille mitään, en ole koskaan voinut, enkä koskaan tule voimaankaan! Niin se vain menee!” kiljuin ja luhistuin polvilleni lattialle.

Susannah otti askeleen lähemmäs, muttei uskaltanut tulla liian lähelle. “Hän oli täällä koko ajan. Sen typykän kanssa”, hän sanoi. Hän ei meinannut saada sanoja ulos suustaan. Se oli minusta typerää. Mikä häntä vaivasi? Mahdoton myötätuntoko? Hah.

“Issy kulta, minä tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu”, hän sanoi hiljaa. Mitä vittua tuokin luuli tietävänsä? EI MITÄÄN! “Etkä tiedä! Et tiedä mitään!” karjaisin. “Voi kyllä minä tiedän. Olen sata varma, että sinusta tuntuu nyt samalta kuin minusta seitsemänkymmentäkuusi vuota sitten”, hän kuiskasi.

Katsoin häntä ihmeissäni. “Julian tapasi yhden toisen tytön. En tunne häntä, en koskaan edes tavannut. Tytön nimi on Alice. Julian ihastui tyttöön ensisilmäyksellä ja jätti minut. Olin katkera. Alice ei antanut Julianille vastarakkautta, mutta Julian ei palannut luokseni. Hän jäi toivomaan, että Alice rakastuisi häneen. Turhaan…” hän nyyhkäisi.

En ollut koskaan ennen kehdannut kysyä mitä hänelle ja Julianille kävi, mutta aihe kiinnosti minua luvattoman paljon. “… Alicella oli toinen. Hänellä oli jo elämänsä rakkaus. Joku Jasper, ja tämä kävi kovistelemassa Julianille. Käski jättää Alicen rauhaan. Alice ei halunnut jättää perhettään. Julian ei luovuttanut, hän odottaa aina, että Alice päättäisi rakastua häneen”, Susannah huokaisi.

“Alice? Alice Cullen?” kysyin äkkiä. Susannah nyökkäsi. “Vihaan häntä, vaikken tunnekaan. Hän vei elämäni rakkauden. Haluaisin tappaa hänet!” Susannah murahti. “En voi antaa sinun tappaa häntä, minä rakastan sitä tyttöä. Hän on paras ystäväni!” sanoin anteeksipyytävästi. Mutten kamalan myötätuntoisesti.

“SINÄ MITÄ? Tunnet tämän Alicen?”, hän kysyi vihaisena. “Hän on Edwardin sisar. Sinähän olit siellä luolan luona, kun Themes haki minut luolasta?”, kysyin. Hän nyökkäsi epäröiden. “Alice on se pieni keijumainen tyttö, jonka tummat hiukset sojottavat joka suuntaan”, sanoin hymyillen ajatellessani Alicea. Susannah tuijotti minua suu auki.

“Issy, et ole kertonut minulle mitään! Minusta alkaa tuntua, etten tunne sinua laisinkaan.“, hän tokaisi. Hän nousi ylös ja hänen kasvoillaan oli pettynyt ilme. Hän käveli pois ja sulki oven hiljaa perässään. “En minäkään sinua”, kuiskasin hänen peräänsä.

Kappale vaihtui hiljalleen. Kuulin Esmen lempikappaleen alkavan. Näin jälleen hänen kasvonsa. Tällä kertaa erilaisina, niissä oli pettynyt ilme. Karjaisin vihasta. Miksi hänkin oli pettynyt minuun? Paiskasin kaukosäätimeni seinään ja soitto pysähtyi. Hyvä niin.

Puristin jalat tiukasti rintaani vasten ja yritin rauhoittua. Minusta oli tulossa mielipuoli. Mitä seuraavaksi rikkoisin? Ensin flyygeli ja sitten stereot. Oikeastaan niiden kaukosäädin. Miksi minä vihasin nykyään musiikkia?

Juoksin peilini eteen. Yritin etsiä punaisia vivahteita silmistäni, mutta mitään ei näkynyt. Silmäni olivat edelleen toffeen väriset. Huokaisin helpotuksesta. En ollutkaan hirviö. Marmorinen ihoni hohti peiliin kulkeutuvan valon takia. Värähdin tuskaisena kauemmas.

Muistin, kun näin Edwardin auringossa ensimmäisen kerran. Se oli huumaava näky. En unohtaisi sitä koskaan. Silloin olin rakastunut häneen. Kaipasin sitä paikkaa. Nyt oli aurinkoista. Ilta-aurinko valaisi maan. Päätin lähteä sille niitylle. Juoksin kiertotietä, sillä en halunnut törmätä Culleneihin. En haluunnut törmätä keneenkään.

Niitty oli juuri niin kaunis kuin muistinkin. Näin jäljet niityllä. Oliko joku ollut täällä? Joku oli istunut niityllä. Tai oikeastaan jotkut. Oliko Edward tuonut Sheilan niitylle? Meidän niityllemme. Tuijotin painaumia vihaisena. Halusin kuristaa Sheilan. Vihan puuskassani päätin myös tehdä niin.

Juoksin Culleneille. Koputin oveen ja yritin taiteilla kasvoilleni hymyn. En onnistunut. Kuulin askelia, jotka kuuluivat Emmetille. Odotin jännittyneenä. Ovi raottui hieman ja Emmet kurkkasi ulos. Hän tuijotti minua sanaakaan sanomatta. “Bella?”, hän kysyi, aivan kuin olisi mahdotonta, että olin siinä.

“Hei Emmet, onko Sheila?” kysyin tekopirteästi, mutta ääneeni sekoittui lievää katkeruutta. “Sheila”, hän sanoi juuri niin kovalla äänellä, että sisällä oleva vampyyri kuuli sen. “Tuliko Eddie jo takaisin?” hän kysyi portaista. Näin Emmetin virnistävän. Siihen sekoittui kauhua ja mielipuolista hupia. Hymähdin.

Sheila pysähtyi portaiden päähän. “TUOKO?” hän huusi kuin jollekin ällöttävälle roskalle. “Sheila, sait huonon vaikutelman minusta. Jutellaanko?” kysyin ja osoitin ulos. Hän katsoi minua epäröiden. Hitaasti, liian hitaasti, hän käveli ulos ohitseni. Minun teki mieli kuristaa hänet siihen paikkaan.

“Mene sinä leikkimään Rosen kanssa”, hymyilin Emmetille ja löin oven kiinni. Johdatin Sheilan kauas talosta. Kuulin hänen tulevan perässäni, epäröiden. Pysähdyin ja kuulin hänenkin tekevän niin. Puristin käteni nyrkkiin ja avasin ne, jotta en näyttäsi uhkaavalta tai vihaiselta.

“Sait minusta alussa hieman väärän kuvan. Yleensä olen mukava ja harkitseva ihminen, tai siis vampyyri. Aivan sama”, tokaisin. “Saatan tosin tehdä muutaman poikkeuksen, mutta jutellaan toki”, sanoin hammasta purren ja häneen katsomatta. Silmieni raivo ei olisi jäänyt edes häneltä huomaamatta.

“Ai. No ensinnäkin, jätä minun Eddieni rauhaan. Hän on minun!” hän komensi. Puristin jälleen käteni nyrkkiin ja avasin ne. “Niinkö?”, yritin pitää ääneni huolettomana, mutta se alkoi kariutua pois. “En pidä siitä miten hän katsoo sinua. Se on ahdistavaa”, hän sanoi itsekkäällä äänellä.

Meinasin tokaista, että "samat sanat likka!", mutta päädyin hieman ei-niin-hyökkäävämpään vastaukseen. “Niin se ei varmaankaan ole mukavaa, ainakaan jos otetaan huomioon, että hän vihaa minua tällä hetkellä sydämensä pohjasta”, totesin hieman ivallisesti.

“Hmp. Hän esittää. Oikeasti hän pitää sinusta, mutta ei tietenkään niin paljon kuin minusta”, hän sanoi omahyväisesti. Purin hammasta ja pelkäsin niiden halkeavan, koska käytin niin paljon voimia. “Ihanko totta?” kysyin, mutta ääneni alkoi kuulostaa katkeralta.

Hän vaihtoi heti asennetta. “Anteeksi vain, mutta pidätkö sinä vielä hänestä?” hän kysyi ivallisesti. “Ehkä”, sanoin hitaasti. “Sen jälkeen mitä hän näki kuinka halailit sitä toista. Haloo, hän ei rakasta sinua enää!” hän sanoi painottaen jokaista tavua.

Päässäni pimahti. “Eikö?” sanoin oikein sarkastisesti ja käännyin hitaasti. “Ehkä hän muuttaa mielensä, jos sinua ei enää ole”, sanoin ja hyökkäsin hänen kaulaansa. Sheila kiljaisi kuuluvasti, mutta sain sen lopetettua tarpeeksi ajoissa.

Halusin repiä hänet kokonaan, mutta jälleen joku keskeytti meidät. Rosalie suojeli Sheilaa ja joku veti minua kauemmas hänestä.
“Mitä hittoa sinä puuhaat Bella?” kuulin vihaisen, kauniin äänen kysyvän. Edward käveli hitaasti puiden suojasta. Katsoin häneen vihaisesti kun hän käveli Sheilan luo.

“Minä vihaan sinua! VIHAAN! Kuuletko? Sinä vain olet tuon pimun puolella, vaikka minä rakastan sinua niin. Vittu, minä sitten vihaan sinua!” karjuin. Lause oli hieman ristiriitainen, mutta viesti sentään meni perille. Vetäisin itseni irti Emmetin teräksenlujasta otteesta ja ryntäsin metsään.

Vittu, minä sitten vihasin Edwardia! "Valehtelija!", huusi ääni päässäni. “Hiljaa”, komensin ja jatkoin juoksuani.

Jatkuu...

Kommentteja?
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #47 : 04.06.2010 22:46:33 »
Hmm. Epäilempä, että viimeinen luku lähenee jatkuvasti uhkaavaa vauhtia. Kohta rupeaa juonikuviot loppumaan kesken. Vielä pari lukua saattaa tulla, mutta ihan näin vaan ilmoitan, että loppuu luultvasti pian, ellen keksi jotakin jännäää (aika epätodennäköistä kylläkin)
Että toivottavasti pidätte näistä viimeisistä luvuista, jota vielä tulee :D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Susskku_-

  • ***
  • Viestejä: 38
  • Ava by : Lady Dynamite
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #48 : 05.06.2010 10:44:33 »
Aww.. IHANA LUKU (Sanon ton muuten joka kerta )
Enn nyt osaa sanoo mitään rakentavaa.
Ja tää ei saa loppua vaikka mitä tulis, :)
~~susskku_-
Don´t cry say fuck and smile!

aurore

  • Vieras
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #49 : 05.06.2010 17:02:52 »
Ihan kiva ficci tämä on.
Minua jää kyllä jatkuvasti ärsyttämään tuo, että Bella juoksee jatkuvasti tilanteesta pois.
Muuten ihan OK, jatka toki.
~a.

Prumrose

  • Vieras
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #50 : 06.06.2010 13:10:47 »
Mä en tajua miten multa on mennyt nää kaikki luvut ohi ? :o
Mä luulin että mä olin pistäny tän muistutkseen, mutta en ollutkaan.  :-\
Noh, luin kaikki putkeen ja ihania lukuja olivat ja vaikka niitä lukuja tuleekin enää  vain pari niin saahan Eddie ja bella toisensa ? ::)
Kiitos tästä <3

♥:Prumrose

ps. JATKOA ?  =) ♥

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #51 : 06.06.2010 13:20:44 »
En kerrokkaan, muutenhan menee kaikki ilo siinä  ;D
Ja uusi luku tulee heti, kun se on betattu.
Toivottavasti pian :)
En ole ollenkaan varma tuosta lukumäärästä, mutta katsotaan nyt. Ei niitä kamalasti enää tule 

IggyEatsCupcake Kiva jos pidät
Susskku_- kiitos :) Ja pakkohan sen on joskus loppua, muuten siitä tulee sellasta ärsyttävää jankkausta ;)
aurore Tiedä, mutta kyllä se kohta kyllästyy siihen juoksenteluun
Prumrose Kuten tuossa sanoin, en kerro, sen näkee sitten :D
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #52 : 06.06.2010 17:27:36 »
A/N Nyt se on sitten saatu betattua, kiitos Pulina
Toivotavasti pidätte :D

Olin jossain keskellä metsää. En oikein jaksanut välittää. En huohottanut mistään muusta, kuin sisällä kiehuvasta vihastani. Oli väärin antaa Edward sille pimulle. Kiehuin katkeruudesta. Vihasin sitä ämmää. Siitä olin varma. Potkin kasvustoa tieltäni ja murjotin.

Kuulin askelia, kun ne lähestyivät. Juoksin karkuun. En ollut valmis kohtaamaan ketään. Juoksin niitylle ja siellä polveni pettivät. Näin taas nuo kaksi painaumaa. Miksi? Miksi Sheila tiesi niitystämme? Miksi se paskiainen oli näyttänyt Sheilalle MEIDÄN niittymme?

Alice astui niitylle. “Mene pois!” komensin. “Minä en halua!”, hän sanoi vihaisena. “HYVÄ VIHAA SINÄKIN MINUA! Nyt minulla onkin hyvä olo”, raskasta ivaa. Minä suorastaan tihkuin sitä ympärilleni.

“Lopeta Bella. Itsensä morkkaaminen ei auta sinua eteenpäin mistään. Nyhjäät vain paikallasi. Se on turhaa ja hyödytöntä”, hän saarnasi. “Lopeta Alice! Sinä et ole minulle mikään sanomaan mitä minun kuuluisi tehdä ja mitä ei!” huusin. “Sitä paitsi olen niin hukassa itseni kanssa ja minä vihaan häntä…” “PÄÄ KIINNI BELLA!” Alice keskeytti minut. Tuijotin häntä silmät suurina.

Hän oli suorastaan suloinen vihaisena. Nyt kun olin vampyyri, hän ei ollut pelottavan näköinen.Tai no, oli oikeastaan, mutta ei niin paljon. Tuijotin häntä ja yritin saada hänen mielialastaan kiinni. Hän oli selvästi vihainen, mutta pinnan alla kiehui toinenkin, vahvempi tunne.

“Olen kyllästynyt odottamaan, Bella. Rakkausongelmanne ovat teidän ongelmianne ja ne selviävät kyllä myöhemmin…” “Mutta Alice…”
“Älä sano mitään Bella! Anna minä nyt vain kerron! Olen kyllästynyt. En menetä parasta ystävääni veljeni sekoilun takia!” hän totesi päättäväisesti.

“Voi Alice… Sinä tiedät ettei se käy. Minun täytyisi nähdä Edward”, huokaisin. “Johan minä sanoin Bella! Ei voisi vähempää kiinnostaa, en halua menettää ystävääni!” hän sanoi painottaen jokaista tavua. Hymyilin hänelle. “Olen kaivannut sinua Alice”, kusikasin myöntymyksen merkiksi. “Ja minä sinua, höpsö Bellaseni”, hän kuiskasi ja rutisti minut halaukseensa.

Olin onnellinen juuri siinä. Tahdoin olla Alicen syleiltävänä. Oliko vittuakaan väliä saisinko olla Edwardin kanssa, kun minulla oli Alice? ON, huusi ääni päässäni. On sillä väliä, sillä minä rakastan sitä poikaa, hitto vie!

“Voi Alice, miksi hän ei ymmärrä sitä? Miten minä voinkaan rakastaa häntä vieläkin näin paljon?” nyyhkäisin ja nojasin kasvoni hänen olkapäähänsä. Hän silitteli lohduttavasti hiuksiani. “Hän on suorastaan tyhmä, mutta kyllä hän toipuu. Toivottavasti”, hän huokaisi.

Halusin olla siinä pienen ikuisuuden, mutta milloinpa minun toiveitani olisi kuunneltu? Alicen puhelin alkoi soida ja Jasper pyysi häntä metsälle. Silloin päähäni muistui eräs tärkeä asia. “Välttele Susannahia!” karjaisin hänen peräänsä.

Hän pysähtyi ja lähti kävelemään kohti. “Miksi?” hän kysyi epäröiden. “Sinuun rakastunut vampyyri, Julian, on Susannahin valittu. He erosivat, koska Julian rakastuikin sinuun. Susannah on sinulle katkera”, sanoin nopeasti. Alicen silmät siristyivät. “Mutta minähän torjuin sen miehen”, hän sanoi uskomatta lauseitani.

Mietin, miksi Susannah muuten oli vieläkin katkera? Mutta tietenkin! “Minusta tuntuu, että se vain lisäsi hänen vihaansa. Hänet jätettiin turhaan”, sanoin. Sehän oli päivänselvä syy. “Kuulostaa Rosalielta”, hän huokaisi ja juoksi metsään. Hymyilin. Niin minäkin olisin sanonut.

Alicen lähdettyä minulle jäi taas aikaa haukkua itseni, sillä muutamaa tosiasiaa en päässyt karkuun. Olin kamala ämmä, joka leikki toisten tunteilla. Olin sen päälle vielä pelkurikin. En osaa hoitaa asioita loppuun, vaan juoksen karkuun, ja se jos jokin on raukkamaista. Nyt minulla oli takanani tuhat ja yksi selvittämätöntä asiaa. Typerys, haukuin itseäni.

Miksen selvittänyt mitään? Miksi juoksin pois? Koska pelkäsin kohdata totuuden, se oli ongelmani. Olin selvittänyt välini Jacobin kanssa, mutta se ei riittänyt. Sheilalle olin tainnut tehdä jo selväksi, että vihasin häntä. Edwardille olin huutanut rakastavani häntä, mutta sitten juossut pois.

Löin kädellä otsaani. Kuinka tyhmä joku voi olla? Katselin haikeana jälkiä. En voisi nyt luovuttaa. Se olisi turhaa. Miksikö? Olen menettänyt kaiken, mutta jos menetän Edwardin, olen tuhon oma. Tarvitsen häntä enemmän kuin ihminen hengitettävää ilmaa. Ilman häntä, olen mennyttä.

Piirtelin sormella kuvioita ruohikkoon. Pitäisikö minun mennä selvittämään sotkuni? Kehtaisinko palata Culleneille, kaiken aiheuttamani jälkeen? Olin ollut vain harmiksi. Voisiko se muuttua? Voisinko mitenkään saada Edwardin takaisin ja sen Sheilan lähtemään jonnekin, ihan minne vain?

Laitoin kädet vartaloni ylle. Puristin käsivarsiani. Kuolisin ilman Edwardia, hän oli minun! Vain minun! En saisi luovuttaa. Huokaisin. Minun olisi lopetettava pakoon juokseminen, vain niin saisin hänet takaisin. Entä jos hän rakastaa Sheilaa?! Ei, sitä en kestäisi. Jos on niin, niin minä lähden Italiaan. Toivottavasti Volturit tappavat minut, jos hän ei rakasta enää minua kaiken aiheuttamani tuskan jälkeen.

Kuulin askelia takanani ja otin heti hyökkäävän asenteen. Nousin ylös ja olin valmiina repimään sen, joka kehtasi häiritä minua. Murisin, mutta murinani loppui kun seinään Edwardin kävellessä kohti minua. “E- Edward”, kuiskasin hiljaa.

Ajattelin juosta pakoon, mutta se olisi rikkonut äsken itseni kanssa sovitun sopimuksen. Halusin selvittää kaiken! Aloitettaisiinko vaikka niitystä? Mitä kysyisin? Kysyisinkö, miksi hän oli tuonut Sheilan meidän niityllemme? Mutta tosiaan, oliko niitty enää edes meidän? Oliko se nykyään hänen ja Sheilan. Sen ajatteleminen sai minut surulliseksi.

“Olitko tulossa tänne Sheilan kanssa?” kysyin apeana. Käännyin kuin lähteäkseni jättäen heille tilaa, mutta oikeasti minulla ei ollut aikomustakaan lähteä. En vain halunnut silmieni surun näkyvän.

Kuulin hänen hymähtävän. “Luuletko tosissasi, että toisin Sheilan meidän niityllemme?” hän kysyi korostaen ‘meidän’ sanaa. Se sai minut hengähtämään raskaasti. Välittikö hän todella? “Ketkä täällä sitten ovat olleet?” kysyin kun muistin kahdet painaumat.

Edward katsoi minua mitäänsanomattomilla silmillään. Hänen kasvoilleen levisi ilkikurinen hymy. “Hmm, mitä saan vastineeksi jos kerron?” hän kysyi. “En ole sinulle mitään velkaa!” tokaisin hyökkäävästi. Miksi hän ei halunnut kertoa? Oliko hän oikeasti ollut täällä Sheilan kanssa?

“Kerrotko minulle, miksi halusit tietää?” hän kysyi. Ihmettelin miksi? Nyökkäsin. Kyllä minä voisin kertoa, kai. “Olin täällä yksin eilen…” hän nosti sormensa vaientaakseen minut. Olin juuri ollut keskeyttämässä hänet. Ei hän täällä kyllä yksin ollut…

“Anna minun jatkaa”, hän naurahti kärsimättömyydelleni. Suljin suuni ja puristin sen tiukaksi viivaksi. En ollut varma halusinko kuulla. Huokaisin ja nyökkäsin. Jatkakoot keromustaan.

“Mietin kaikkea mitä viimeaikoina on tapahtunut, yritin selvittää…” hän keskeytti. Hän yritti selvittää mitä? Ärsyttävää jättää lause noin kesken. “No kuitenkin, yritin selvittää yhtä juttua. Alice näki sen ja tuli luokseni. Nuo painaumat ovat meidän. Me tässä istuimme juttelemassa. Se päättyi siihen, että minä ryntäsin vihaisena pois”, hän myönsi nolona. Oikeastaan se oli aika suloista.

“Ai… Aliceko se vaan”, sanoin hämmentyneenä. Olin pelännyt aivan turhaan. “Saanko nyt kysyä, miksi halusit tietää?” hän kysyi. Puristin suuni tiukaksi viivaksi. Olisiko syyni lapsellinen, liian omistushaluinen. En sittenkään halunnut kertoa syytäni hänelle.

Hetkessä hän seisoi minua vastapäätä. “Bella kulta”, hän kuiskasi ja maistoin hänen makean tuoksunsa kielelläni. Hän otti minuun katsekontaktin ja hiussuortuvani oli kiertynyt hänen sormensa ympärille. Hän kieritti sitä siinä. “Kertoisitko minulle, miksi halusit tietää?” hän kysyi ja upposin hänen huumaaviin silmiinsä.

Oliko sillä väliä, että hän oli minulle vihainen? Oliko sillä väliä, että hän kuului toiselle. Minä halusin häntä, tässä ja nyt. Voi vittu! Miksi hänen piti olla niin kaunis, niin huumaava. Oli minun vuoroni humaltua. Olin aivan kuin ihminen, en voinut hänen katseelleen mitään.

“Tuota, minä… Minä taidan rakastaa sinua niin paljon, että teki pahaa ajatellakin, että olisit tuonut Sheilan meidän niityllemme”, änkytin. Jos olisin voinut, olisin punastunut. Hän hymyili niin kauniisti. Kysyin jälleen itseltäni: Onko väliä, ettei hän ole minun? Hänen kuuluisi olla minun, vain minun!

Siinä samassa. Ennen kuin ehdin tajuta mitä olin tekemässä, kurottauduin varpailleni ja painoin huuleni hänen huulilleen. Ilokseni hän ei torjunut minua. Hän otti kiinni käsistäni ja vastasi innokkaasti suudelmaan. Voi kuinka rakastinkaan häntä!

Nojauduin hieman liikaa ja me molemmat kaaduimme maahan. Minä hänen päällään. En silti voinut keskeyttää makeaa suudelmaamme. Hän oli minun, vain minun! En voisi antaa häntä pois. Mitä olin edes kuvitellut? Että luopuisin tuosta jumalaisesta olennosta? Olin typerä, en koskaan voisi tehdä sitä!

“Bella…” hän kuiski huulillaan korvaani. Se ääni, miten hän lausui minun nimeni. Niin rakastavasti, niin omistavasti. Minusta tutui, ettei kukaan saisi minua siitä pois, ei kukaan! Hän huokaili nimeäni korvaani ja minä suutelin hänen solisluutaan. “Bella, minä rakastan sinua!” hän kuiskasi korvaani.

Se sai vaienneen sydämeni tekemään voltin. “Minäkin sinua!” huokaisin oikein kuuluvasti. “Anna minulle anteeksi, anna ne kaikki vääryydet anteeksi”, minä pyysin hänen rintaansa vasten. “Bella, minulla ei ole sinulle mitään anteeksi annettavaa, anna sinä puolestasi minulle anteeksi ne kaikki virheet, ne kaikki joilla loukkasin sinua”, hän sanoi. Hänen äänensä oli hieman karhea, mutta kaunis.

“Olen jo antanut”, kuiskasin ja suutelin häntä uudelleen. “MITÄ HITTOA!” kuului ääni takaani. Pomppasin pystyyn vetäen Edwardin perässäni. Sheila! “Jätä hänet rauhaan! Anna hänen olla! Lopeta hänen lähentelemisensä!” Sheila karjui minulle.

En osannut kuin irvistää. “Tule Eddie!” Sheila komensi. Aloin irrottaa kättäni hänen kädestään, mutta hän lukitsi sormensa käteni ympärille. “Äh, mene pois Sheila”, Edward komensi. Siitä  Sheila ei pitänyt. Hän tuli repimään Edwardia irti minusta.

Edward nojautui vielä suutelemaan minua, mutta minä peräännyin. “Anna anteeksi Edward. Minä, minä voisin satuttaa sinua, sillä minä vihaan häntä”, kuiskasin pahoillani ja osoitin Sheilaa. “Tule jo Eddie, hän torjui sinut”, Sheila kuiskasi. Edward antoi suukon poskelleni ja laski käteni irti.

Sheila raahasi hänet pois niityltä, rintaani pakotti, mutta annoin sen olla. Edward oli sanonut rakastavansa minua! Hän rakasti minua. Enää piti päästä eroon Sheilasta. Pääni alkoi heti suunnittelemaan hänestä eroon-pääsy-suunnitelmia. Löin itseäni takaraivoon. Tyhmä, ajattelin ja lähdin hitaasti, mutta onnellisena kävelemään pois. Enää yksi este oli raivattava meidän tieltämme.

Jatkuu...

Kommentteja?
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Susskku_-

  • ***
  • Viestejä: 38
  • Ava by : Lady Dynamite
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #53 : 06.06.2010 19:28:46 »
Uu mama beibe <3
Voi kun söpöä, mutta toi
Sheila sais häipyä jonneki,
Italiaan eräiden tyyppien luo ja
kuolla : )
Heh meitsihän on tänään ilkeellä tuulella :D
O0n 00ttanu tätä k0k0 päivän :)
AWW..
~~~Susskku_-
Don´t cry say fuck and smile!

emaii

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #54 : 06.06.2010 19:30:59 »
Aaaw voih, nyt ne löys toisensa uudestaan (:
Tosi söpö luku, ei vitsi! :')
Ihana toi niittykohtaus.
Betaus paransi tekstin laatua huimasti ;)

Kiiidos, ja jatkoa (:
Don't you dare look out your window,
Darling everything's on fire. ♥

Prumrose

  • Vieras
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #55 : 06.06.2010 22:25:26 »
OIj,oij!
Ihana luku! <3
Kumpa Eddie ja Bella saisivat toisensa taas, tällä kertaa ikuisuudeksi. ::)
Mutta siis kiitos tästäja jatkoa ? :) <3

~Prumrose

ps. tykkään sinusta kirjoittajanahirmuisesti ja erityisesti siitä ettetanna minun kauaa kärsiä vieroitusoireista sen takia etten ole saanut uutta lukua. :D

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #56 : 06.06.2010 22:38:31 »
Susskku_- Juu ei Sheila kuulu kyllä omiinkaan lempihahmoihini, mutta hänhän on tärkeä osa tät tarinaa. Hänellä ei valitettavasti ole matkalippua Voltteraan... Vielä  ;D  Uutta tulee kun se valmistuu ja saan sen lähetettyä betattavaksi. Ihanaa jos pidät :3
emaii Juu, hyvä, että sain betan. Teidän on helpompi käsittää suttuisia tekstejäni  :D
prumrose Ihanaa jos pidit :) Se jää kuule nähtäväki... Ja kitos noista loppusanoista taidan pian punastua :D

Juu ja sellasta, että en väännä enempää kuin kaksi lukua enään, mutta aloitan varmaan uuden ficcin sen jälkeen, joka on myös twilight aiheinen, kerron siitä tuonnempana jos kiinnostaa, se kertoo lähinnä renesmeestä, mutta en kerro vielä miten =))
« Viimeksi muokattu: 06.06.2010 23:10:56 kirjoittanut Lauranood »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Vaikein tie kulkea 8/10 (Uusin 6.6)
« Vastaus #57 : 07.06.2010 09:23:49 »
Oi... Söpö!
Pidin kovasti luvusta.
JAtkoa!

Sally

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Vaikein tie kulkea 8/10 (Uusin 6.6)
« Vastaus #58 : 07.06.2010 11:27:07 »
Ihana taas kerran!
Kiva, ku edin ahdistelijan nimi on Sheila, eikä Tanya, niin kuin yleensä!
Jatkoa
Sally
« Viimeksi muokattu: 07.06.2010 18:11:48 kirjoittanut Sally »

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea 8/10 (Uusin 6.6)
« Vastaus #59 : 07.06.2010 20:25:43 »
Nyt kun tämä on lopussa niin pistin "Orpo pikku Renesmeen" trailerin tuonne. http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=17067.0, K-11 // Beyond lisäsi ikärajan linkkiin
Kerotokaa toki mitä mieltä siitäkin.

Vikat osat tulee kun ne on betattu :)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014 12:04:27 kirjoittanut Beyond »
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko