Kirjoittaja Aihe: Twilight: Vaikein tie kulkea,Viimeinen osa10/10(11.6)|K11 Jatkoa; Vielä yksi mahdollisuus  (Luettu 17579 kertaa)

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #20 : 30.05.2010 22:08:41 »
Löysin tämän ficin tänään ja ehdin lukeakin. Kirjoitat hyvin, ja idea on suloinen.

Mutta, tämä muistuttaa kummallisen paljon Ombran Ikuisesti ilman häntä - ficciä. Tuo hautausmaakohtaus, ulkonäön muuttaminen, eri nimi Bellalla, Bellasta tullut vampyyri ja Edwardin välttelyt... Oletko lukenut kyseistä ficciä? :) Hassu sattuma, jos et. En nyt tarkoita, etteikö juoneltaan samankaltaista ficciä saisi minun mielestäni tehdä, mutta yksityiskohdatkin ovat suhtkoht samanlaisia...
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #21 : 31.05.2010 20:29:46 »
Olen kyllä lukenut kyseisen ficcin, mutta mitään muuta en ole siitä ottanut kuin tämän bellan muutoksen. Hänessä on luonnollisesti silti niin paljon itseään, että hän yrittää muuttaa nimen ja koska hän ajattelee ettei Ed rakasta häntä hän haluaa vältellä tätä, koska rakastaa tätä ja pelkää jäävänsä vaille vastarakkautta.
     Ja tuon muutoksen otin vain siksi, etten keksinyt enää mitään muutakaan, toivottavasti hän ei loukkaanu  :-[
      Juonen olen keksinyt itse ja olen jo kauan suunnitellut kirjoittavani tälläisen. En kopsannut juonta mistään tai keltään.  :-\
      Alku saattaa kuulostaa samalta, koska en keksinyt mitään muuta luonnollista tähän tekstiini, ei ole mitään kieroa tarkoitusta kopsia toisten tekstejä.
      Halusin lisätä Jacobin jotenkin tähän tekstiin ja hautausmaa sopi vain siihne tarkoitukseen, koska siellähän Jacob voisi ihan hyvin käydä?

Toivottavasti tämä ei ole liian samankaltainen, vaikka nuo jotkut ovatkin smankaltaisia. Juoni on siis kokonaan omani en kopsi muilta ainakaan tarkoituksella tai ilman TODELLA hyvää syytä, kuten etten keksi itse enää mitään erilaista, koska kaikki järjelliset keinot ovat käytössä  ;D

Ei ole tarkoitukseni loukata ketään  :'(
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

aurore

  • Vieras
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #22 : 31.05.2010 21:15:30 »
Tää on kyllä kiva ficci, olis kivaa jos Bella ei olis vaihtanu ulkonäköönsä olis meinaa ollu makeeta nähä Edwardin reaktio (;
Kirjoitusvirheitä on paljon ja beta olisi kyllä todella tarpeellinen.
Juoni on sinäänsä ihan kiva ja mielenkiintoinen, jatka toki !
~a.

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #23 : 01.06.2010 09:49:10 »
Hyvä oli jälleen....
jatkoa

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #24 : 02.06.2010 14:12:59 »
Kiitos kaikille vastanneille oikein paljon <3
Pahoittelen kaikkia niitä lukuisia lukemistanne häiritseviä kirjoitusvirheitä  :-[


A/N Tässä luvussa on takuulla vieläkin kirjoitusvirheitä, vaikka yritin seulia niitä pois. Olen hyvin pahoillani. Betaa tässä olen vähän katsellut, mutta katsotaan nyt...



“Tietenkin tiedän, mutta mistä sinä tiedät, että tiedän?” hän kysyi hämmästyneesti. “Koska sinäkin olet”, hymyilin hänelle. “Ei tarvitse kaveerata kaikkien vampyyrien kanssa joihin sattuu törmäämään”, Rose tokaisi. “Muistutat kamalasti yhtä tuntemaani tyttöä. Hän oli paras ystäväni”, Alice sanoi. Minä nielaisin.

Rose löi Alicea. “Bella on kuollut! Mikset voi uskoa sitä?!” Rose hermostui. “Koska Edward ei halua sinun punapäätäsi. Sheila ei koskaan korvaa häntä. Ei Edwardille, eikä minulle!” Alice sanoi erittäin vihaisesti. “Ja tuoko sitten?”, Rosalie kysyi oikein halveksivasti ja katsoi minuun.

“Rose, ole kiltti ja katso häntä! Kuvittele ruskeat silmät, ihmismäiset muodot, ruskeat hiukset, pisamat pois ja Bellan huulet. Kaikki on muuten samaa”, Alice huokaisi. “En tiedä mistä puhutte”, tokaisin nopeasti ja nousin. “Voi kyllä sinä tiedät. Minä paljastan sinut vielä ‘Issy’”, hän korosti nimeäni hieman liian ivaavasti. Minä juoksin pois.

Pysähdyin vaatekaupan eteen ja katselin muka kiinnostuneena mekkoja. “Sinä paljastat itsesi, koska olet liian äkkipikainen Bella rakkani”, kuulin Alicen äänen. Katsoin häneen murhaavasti. “En tunne sinua mene pois. Pelotat minua”, sanoin hieman liian tylysti. “Älä valehtele minulle Bella”, hän komensi.

Alice syöksyi halaamaan minua. “Voi Alice”, huokasin ja halasin häntä takaisin. Pörrötin hänen sojottavia hiuksiaan. “Minulla on ollut ikävä”, huokaisin. “Miten tämä on mahdollista”, hän kysyi. “Edward tuli väliin. He vain piilottivat minut”, totesin. “Onneksi en antanut hänen tapattaa itseään”, Alice huokaisi.

“Yksi juttu Alice. Edwardille ei kerrota mitään!” sanoin tylysti. Hän katsoi minua silmät suurina. “En ymmärrä”, hän totesi. “Ei sanaakaan. En pysty siihen”, kuiskasin. Alice halasi minua uudestaan. “Hyvä on, vaikka en ymmärrä miksi”, hän kuiskasi ja poistui. Huokaisin helpotuksesta.

Näin Ashton Martinin kaartavan läheiselle parkkipaikalle. Sheila katsoi minuun hetken ennen kuin syöksyi halaamaan Edwardia. Kuulin Alicen murahtavan. Edward seisoi aika elottomasti, mutta vastasi lopulta halaukseen. Alice murahti kovempaa ja minä yhdyin siihen.

Edward katsoi sisartaan hämmästyneenä samalla kun työnsi Sheilaa poispäin itsestään. Juoksin jo pois. Liian nopeasti, mutten välittänyt. Pian käännyin ja toivoin, että he olisivat lähteneet. Turhaan, eivät he olleet. Hivuttauduin Porschelleni. “Ihana!” Alice kiljaisi, jäin kiinni. “Minulla on samanlainen”, Alice hehkutti. Nauroin vaivaantuneesti.

Edward käveli luoksemme vaivaantunut ilme kasvoillaan. “Olen pahoillani siitä tämänaamuisesta”, hän pyysi anteeksi. Minä loin häneen jäätävän katseen. “Saat anteeksi”, tokaisin. Sheila näytti melkein omahyväiseltä ja sitten tajusi. “Mistä tämänaamuisesta?” hän kysyi Edwardilta. “Tuskin mitään tärkeää Shelly kulta”, Rose sanoi.

“Mitä jos olikin? Mitä jos vaikka yritin suudella hänen ‘poikaystäväänsä’ ja hän torjui minut?” kysyin halveksien. Sheila sekosi. ”Mitä? Onko näin Eddie?” hän kysyi kimakasti. “Eddie?” naurahdin. Edward näytti siltä kun olisi nielaissut käärmeen. “Pää kiinni Sheila, minun asiani eivät kuulu sinulle tippaakaan ja lakkaa jo kutsumasta minua noin!” hän räjähti. Sheila alkoi itkeä kuivaa itkuaan.

“Äh, hänellä on vain huono päivä ja tuo pimu voisi painua jonnekin hornan tuuttiin!” Rose sanoi julmasti ja kietoi omistavasti kädet Sheilan ylle. “PIMU! Rosalie Hale tuo oli paksua jopa sinulta. Ei ole minun vikani, että vihaat minua!” karjaisin. “Mistä tiedät nimeni?” Rosalie kysyi hämmentyneenä ja vihaisena.

Tajusin mitä olin juuri sanonut. Hyppäsin Porscheeni ja käynnistin sen. Ajoin mahdollisimman lujaa, jotteivät he pääsisi perääni. “Minä luulin aina, ettet sinä pidä kovista vauhdeista”, kuulin Alicen äänen vierestäni. Vasta silloin irrotin katseeni tiestä. Katsoin häntä silmät suurina. Olin tukkinut kaikki aistini. Mikä typerys olinkaan. Vedin henkeä, jotta saisin taas hajuja. Räpäytin silmiäni, jotta lopultakin ymmärtäisin asian.

“Mitä hittoa teet autossani Alice?!” kysyin aika tylysti. “Eikö ystäviltä ole tapana saada kyyti?” hän kysyi viattomasti. Puristin nenänvarttani sormillani ja yritin hengittää rauhallisesti. “Mitä jos painuisit mielistelemään Sheilaa, tai suunnittelemaan heidän häitään”, murahdin. “Minä inhoan sitä tyttöä. Hän on jotakin sukua Rosalielle ja hän raahasi sen meille muka Edwardin avuksi. HAH, en usko sanaakaan. Hän ei vain halua, että Sheilalla on huono elämä”, Alice murisi vihaisesti.

“Edward ainakin tykkää”, murahdin ja jouduin puristamaan nenänvarttani kovempaa. Pelkäsin repäiseväni koko nenän kohta irti. Se olisikin vaikeasti selitettävä juttu. “Bella! Herää jo pahvi! Edward ei ole ollut oma itsensä ‘kuolemasi’ jälkeen. Hän on kuin kivi!” Alice oli vihainen. “Mikset tullut takaisin?” Purin kynsiäni. Mitä minä sanoisin? Kertoisinko, että pelkäsin. En uskaltanut palata, koska epäilin hänen rakkauttaan.

“Minä, minä. Se tuntui silloin oikealta”, sopersin. Alice katsoi minuun hyvin vihaisesti. “Edward meinasi painua suoraan italiaan. Sinä vain teit mikä tuntui oikealta”, hän sanoi syvää sarkasmia tihkuvalla äänellä. Pysäytin autoni. Nousin ylös ja paiskasin oven kiinni. Alice seurasi minua. Marssin suoraan metsään.

“Alice! Tiedätkö sinä miltä minusta silloin mahtoi tuntua?”, huusin hänelle.
“Minä uskoin kuolevani. Kukaan ei löytänyt minua. En voinut olla varma Edwardin rakkaudesta, hän oli ollut vuoden poissa, koska ei rakastanut minua! Vai olin minä itsekäs? Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Mennä kotiin mielipuolisena vastasyntyneenä? Mennä paikkaan, joiden asukkaiden rakkaudesta minua kohtaan en ollut varma? En ollut varma halusitteko te minua! Ajattele hieman minun näkökulmastani Alice! Minä ikävöin ja kaipaan häntä. Lopulta kun näen hänet…” en voinut jatkaa huutamista, sillä ääneni murtui.

Alice katsoi minua pahoillaan. “En voinut tietää. Totta kai me rakastimme sinua, mutta et tietenkään voinut tietää sitä, koska me olimme väittäneet ettemme rakastaneet. Olen niin pahoillani Bella. Yritetään päästä eroon siitä Sheilasta”, hän yritti.

Huokaisin ja suljin silmäni. Se houkutti minua, mutta EI! “Alice. Me elämme näin, minulla on oma perheeni ja sinulla omasi. Olemme vain luokkatovereita. Minä olen Issy Stormy. En kuulu enää maailmaasi. Hänkin on iloisempi ilman minua”, kuiskasin. Halusin olla Alicen kanssa, mutta en voinut. Se olisi voinut paljastaa minut. Edward olisi voinut lukea hänen ajatuksistaan minut.

Alice katsoi minuun surullisesti, ei kuitenkaan tarpeeksi surullisesti. “Ehkä kohtalo vie tiemme jälleen yhteen, siihen asti…”, hän sanoi. Hän otti askeleen kohti minua ja halasi minua erittäin voimakkaasti. “Olet ikuisesti paras ystäväni, sisareni”, hän kuiskasi ja suikkasi suukon poskelleni. “Saanko kyydin kotiin?” hän kysyi. Hymyilin ja päästin hänet halauksestani. Nyökkäsin.

Alicea tulisin kaipaamaan. Hän oli aina niin ihana. Heitin hänet Culleneiden tien varteen. “Tästä pidemmälle en uskalla”, tokaisin. Hän hymyili minulle. Pörrötin hänen hiuksiaan hyvästiksi. Soin hänelle viimeisen hymyn. Käynnistin auton hitaasti ja heti kun hän katosi valheellinen onnenhymy haihtui huuliltani. Tilalle vaihtui itkuinen ilme. Ajoin kotiin kuin sumussa.

Heittäydyin vuoteelleni ja puristin tyynyä rintaani vasten. Minä halusin käydä vielä kerran talossamme. Tiesin, että joku asui siellä, mutta se ei kiinnostanut minua. Juoksin talolle yöllä. Pihassa oli vanha ja kulunut auto. En jaksanut edes katsoa sen merkkiä. Hyppäsin huoneeni ikkunalle. Huoneessani nukkui joku. Pieni tyttö.

Katselin häntä. Tytöllä oli ruskeat kiharaiset hiukset. Hän oli iältään arvioiden noin kahdeksan. Suloinen lapsi. Hymyilin itsekseni. Katselin huonettani ja huomasin sen laudan, joka oli vuosia sitten osunut häiritsevästi silmääni. Se oli edelleen hieman koholla. Väänsin sen auki. Olin kiljaista ääneen. Huokaisin raskaasti ja otin käteeni valokuvia. Minusta ja Edwardista. Kaikki kadonneet kuvani.

Edward oli pistänyt kuvat lattiani alle. Hymyilin hänen kuvalleen. Niiden välissä oli levyni. Katselin sitä ihmeissäni. En saanut mieleeni miksi siellä oli levy. Kohautin olkiani. Poistuin huoneestani ja juoksin takaisin talollemme. Menin huoneeseeni ja avasin levysoittimeni. Asetin levyn siihen ja kuuntelin. Aloin melkein itkeä kun kaunis sävelmä, minun kehtolauluni lähti soimaan.

“Sävelsitkö jonkun uuden laulun? Ihana!” Susannah ilmestyi ovelleni. “En, löysin tämän vanhoista tavaroistani”, huokaisin. “Se on silloisen poikaystäväni minulle säveltämä”, kusikasin haikeasti. Susannah katsoi minua ihmeissään. “Kaunis kappale, mutta miksi kuuntelet sitä?” hän ei voinut ymmärtää. “Koska minä taidan rakastaa häntä vieläkin”, nyyhkäisin kuivan nyyhkäyksen. Susannah tuli ja kietoi kätensä ympärilleni. “Hän on kuollut, kulta. Siitä on miltein sata vuotta”, hän kuiskasi korvaani.

“Satakolmetoista. Eikä hän ole kuollut. Hän oli vampyyri”, ilmoitin. Susannahin ilme vääntyi mitä ihmeellisimpään ilmeeseen. “Mutta mikset koskaan etsinyt häntä?” hän kysyi ihmeissään. Minä ymmärsin häntä, hän oli menettänyt Julianin. “Olen tavannut hänet kerran, hänellä on yksi toinen vampyyri”, totesin. En valehdellut sanaakaan. En vain maininnut vain milloin tapasin hänet.

“Olen niin pahoillani. Hän taisi vain leikkiä tunteillasi”, hän pahoitteli. “Sellaisia ne vampyyrit ovat. Hän tosin jätti minut jo vuosi ennen kuolemaani”, sanoin. En vain maininnut, että hän oli tullut takaisin. Victorin seurassa olin oppinut puhumaan juuri näin. En kertonut koko totuutta, mutten valehdellut.

Susannah jätti minut yksin muistojeni kanssa. Kuuntelin levyä ja Esmen lempikappaleen kohdalla näin mielessäni hänen lempeät sydämenmuotoiset, kauniit kasvonsa. Minä kaipasin Esmeä. Hän oli aina niin rakastava ja ymmärtäväinen. Catherine ei ollut minulle läheskään niin paljon äitihahmo kuin Esme.

Kaipasin Carlisea, hän oli minulle enemmän isähahmo, kuin kukaan. Minä rakastin häntä. Hän oli lempeä ja huolehtivainen. Hän tuki minua, tai ainakin oli tukenut. Mitä hän olikaan päättänyt Edwardin lähdettyä? Hän oli ainakin antanut sen tapahtua. Se oli väärin.

Rakastin heitä kaikkia, jopa Rosalieta. Kaipasin heitä, mutta se Sheila oli tiellä. Murisin itsekseni nähdessäni verkkokalvoni muodostavan Sheilan kuvan, se ämmä. Luuli voivansa viedä minun Edwardini, mutta toisaalta. Olin itse antanut sen tapahtua.

Mietiskelin koko yön keinoja raahata Sheila pois tieltä, mutta ne olivat toinen toistaan huonompia ja mitä jos Edward tosiaan piti Sheilasta? Satuttaisinko minä häntäkin siinä samassa?

Jatkuu...

Kommentteja?
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Sally

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #25 : 02.06.2010 15:07:07 »
Oooh... ihanaa! Rakastan tätä ficciä!!! Jatkoo ehdottomasti ja äkkiä! ei nyt keksi muuta...
Anaid

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #26 : 02.06.2010 15:45:00 »
Hyvä oli...................
jatka pian

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #27 : 02.06.2010 16:15:20 »

Kiitos tästä uudesta (:
jatkoa vaan nopeesti, hiiteeen kaikki oikeinkirjoitus jutut, musta kirjotat hyvin : >>

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #28 : 02.06.2010 16:55:12 »
Sally Toivottavasti rakastat jatkossakin :)
Sarkku Toivottvasti ei mene niin tylsäksi, ettet pidä enää :)
PhoebeZ Kiitos itsellesi, kaikesta tuosta :)

Ja jatkoa tulee jo näin nopeasti, koska jaksoin lukea läpi jo tänään.

A/N Luin tän jälleen läpi, mutta virheitä on melkeen 100% varmasti  ;D
Toivottavasti pidätte vieläkin :)



Pelkäsin mennä kouluun, mutta Victor pakotti minut sinne. Raahauduin väkisin. Susannah sai ajaa, koska minä en olisi halunnut mennä koko autoon. Parkkeerasimme minun pyynnöstäni toiselle puolelle parkkipaikkaa kuin Cullenit. En halunnut lähellekään heitä. En varsinkaan sitä ärsyttävää Sheilaa.

Ruokailussa tuijotin heitä salaa hiusteni alta. Katselin hiuksiani kärsien. Kaipasin ruskeita hiuksiani enemmän kuin mitään itsessäni. Niiden lämmintä ja kaunista väriä. Huokaisin ääneen. Vilkuilin muita pöytiä. Satuin näkemään erään tutun näköisen hahmon. Tuo ei voinut olla kukaan muu kuin Miken pojanpoika tai pojanpojanpoika. Samanlaiset tuhkanväriset hiukset. Hieman Jessicaakin oli päässyt mukaan. Ne silmät. He olivat siis lopulta menneet naimisiin.

Pojassa oli toki muitakin piirteitä, mutten jaksanut pistää niitä silmään. Katselin vain ystävieni tuttuja piirteitä. Näin tytön pojan vieressä katselevan ihaillen Culleneita. Pojan kädet puristuivat nyrkkiin, mustasukkaisuutta. Poika oli aivan ilmetty Mike. Se sai minut kaipaamaan ystäviäni, jotka olivat kuolleet jo kauan aikaa sitten.

Kuulin kellon soivan ja nousin hitaasti paikaltani. Eilisen jälkeen en olisi halunnut tavata häntä ollenkaan. Me olimme mennyttä. Sheila olisi ilmeisesti halunnut roikkua hänen kädessään, mutta hän puristi kädet tiukasti vierelleen ja jännitti ne siihen asentoon. Sheila oli lapsellinen. Hän näytti minun Edwardilleni kieltä. Meinasin juosta repäisemään kielen hänen suustaan.

Näin Rosen sanovan jotain Edwardille, mutta hän näytti vain loukkaantuvan. Edward kohotti kulmiaan ja sanoi juuri niin kovalla äänellä, että kuulin: “Minun kädessäni ei roiku kukaan kuin mikäkin keskenkasvuinen kakara!” “Bella olisi saanut”, Rosalie mutisi ja Sheila näytti loukkaantuneelta. “Minusta tuo ei ole Bella!” Edward karjaisi Roselle.

Maailma kaatui allani. Kaikki kääntyi nurinpäin. Meinasin kaatua rähmälleni, mutta sain tasapainon viimetipassa takaisin. “Minä tiedän sen. Haluatko kiduttaa minua vielä lisää? Oli jo tarpeeksi kamalaa, että raahasit tuo tänne!” Kuulin Edwardin äänen. Edward  näytti siltä, että aikoi jättää biologian väliin. Hyvä, minä voisin siis mennä tunnille.

Kipitin tunnille ja hän ei ollut siellä. Istuin paikalleni ja pian hän saapui. Huokaisin hieman liian kovaa. “Et olisi halunnut minua tunnille”, hän totesi julmasti. Säpsähdin hänen vihaista ääntään ja raivokkaita silmiään. “Ei, minä vain oletin niin koska tappelit sisaresi ja tyttöystäväsi kanssa”, sanoin muka loukkaantuneena. Hän katsoi minuun murhaavasti ja minä kavahdin hänen leimuavaa, vihaista katsettaan.

“Sheila ei ole tyttöystäväni. Mitä sinä edes siitä piittaat?” hän kysyi halveksien. “Eikö, anteeksi erehdyin. Se vähän näytti siltä”, tokaisin ja ohitin toisen kysymyksen. “Jos hän hyppää kaulaani niin…” hän aloitti vihaisesti. “Pakottiko hän sinut vastaamaan halaukseen?” kysyin ivallisesti. “Jos haluat tietää, niin Rosalie kyllä pakotti!” hän inahti. Tuhahdin halveksivasti. En uskonut.

“Mitä hittoa se sinua kiinnostaa?!” hän melkein huusi. “En jaksa sinua Cullen!” karjaisin. “Cullen ja Stormy painukoot pihalle tappelemaan”, opettaja sanoi vihaisesti. “Ei tarvitse”, mutisin. “Hyvä on opettaja”, Edward sanoi ja tarttui minua kädestä, hän raahasi minut ulos. “Päästä irti”, huudahdin luokan ulkopuolella. “Tai mitä?” hän kysyi ivaten. “Halkaisen suloi-  ööh, kallosi!” huusin epäröiden. Meinasin sanoa Suloisen, ups.

“Haluaisin nähdä kun yrität”, hän ivasi. Vetäisin käteni hänen raudanlujasta otteestaan. “Et ole ainoa vampyyri tässä koulussa Cullen”, tokaisin vain hänen typertyneelle ilmeelleen. “Mahtavaa, sittenhän voinkin kysyä sinulta erään mielenkiintoisen kysymyksen”, hän sanoi. Ulp, sieltä se tulee. Miksei hän voi lukea ajatuksiani.

“Kerropa minulle Issy, miksen voi lukea ajatuksiasi?” hän kysyi. Juuri niin kuin tiesinkin. “Koska en sano niitä ääneen?” ehdotin. “Minulla  on kyky lukea ajatukset, mutta sinun ajatuksiisi en pääse”, hän tokaisi. “Minä olen kilpi. Kukaan ei pääse ajatuksiini. Olisi kiva nähdä kun yrität”, tokaisin. “Kilpi?” hän kysyi. Hänen otsansa painui kurttuun ja näin hänen miettivän jotakin ankarasti.

“Mitä mietit?” kysyin ja mieleni teki silottaa rypyt hänen kauniilta otsaltaan, sain vain vaivoin pidettyä käteni kylkieni vieressä. “Erästä toista, jonka ajatuksia en voinut lukea”, hän sanoi ja hänen ilmeeseensä sekoittui hivenen tuskaa. Halusin paljastaa itseni siinä samassa. “Oliko hänkin kilpi?” kysyin. “En tiedä, hän ei koskaan muuttunut vampyyriksi”, hän tokaisi tuskissaan.

“Oletko sekaantunut ihmisiin?” kysyin ja vain vaivoin sain sen kysyttyä. Hän mulkaisi minua murhaavasti. “Bellaan?” kysyin. Hän säpsähti nimeäni, se sai minut surulliseksi. “Mistä tiedät hänen nimensä?” hän kysyi. “Sanoinhan, että kuulin teidän tappelevan, Rosalie mainitsi hänet”, selitin uskottavasti. Hän nyökkäsi selitykselleni.

“Oletko koskaan kuullut, että ihmiset kuolevat, mutta vampyyrit eivät. Tajusithan sinä, että hän kuolee aikanaan”, sanoin hänelle myötätuntoisesti. “Totta kai! Yritin mennä italiaan, mutta sisareni eivät antaneet. Rakastin sitä tyttöä enemmän kuin mitään. Enkä koskaan saanut mahdollisuutta kertoa sitä hänelle uudestaan”, hän huokaisi. Katsoin häntä silmät suurina. Minua itketti.

“Miksihän selitän tällaisia sinulle?” hän kysyi itseltään. “Koska muistutan sinua hänestä”, totesin. Edward loi minuun läpitunkevan katseen. “En ole sanonut mitään sellaista”, hän oli hyökkäävä. Huokaisin. “Alice ja sinä tuijotatte minun kasvojani kuin toivoen löytävän jotakin tuttua”, tokaisin. “Sinä todella muistutat häntä. Voin varmaankin mainita, että sinun hiuksesi olivat ensimmäisenä päivänä ruskeat”, hän sanoi.

Hän oli siis todellakin nähnyt. “Kokeilin vain sitä väriä, en pitänyt”, totesin. Hän ei uskonut minua, sen näki ilmeestä. “Palataanpa pääasiaan, miksi sinua kiinnostaa minun ja Sheilan tekemiset?” hän kysyi. Pudistin allapäin päätäni. “Näytät vain niin surulliselta aina”, huokaisin. “Kiitos huolenpidosta Issy”, hän sanoi katkerasti. “Issy, se ei ole nimi”, hän totesi äkkiä.

Katsoin häntä ihmeissäni. “Ei niin”, ihmettelin. “Mistä se on lyhenne?” hän kysyi. En tajunnut laisinkaan mitä hän ajoi takaa. “Isabellasta”, totesin. Näin hänen silmissään välähtävän. Olisikohan pitänyt vaihtaa nimi kokonaan? Myöhäistä katua. “Isabella? Ei kamalan uudenaikainen nimi”, hän totesi. Eikö hän tajunnutkaan vielä?

“Ei ole kyllä Edwardkaan ole ihan tätä päivää. Minä kuolin yli sata vuotta sitten”, totesin vain. “Ei, ei olekaan. Vai niin. Olisiko ollut satakolmetoista vuotta sitten?” hän kysyi ovela pilke silmissään. “Ei, en edes ymmärrä mitä ajat takaa. En ole Bella!” tokaisin. “Miksi sinua sitten kiinnostaa Sheila?” hän kysyi ovelana. Tuijotin maata. “Hän vain, hän vain… Minä vain vihaan häntä!” huusin. “Ette edes tunne toisianne”, hän totesi. “MITÄ SITTEN? MINÄ VIHAAN HÄNTÄ, VIHAAN!” karjaisin ja juoksin pois.

Istuin loppu tunnin Porschessani. Murjotin ja kuuntelin tuutulauluani. Minun teki niin mieli itkeä. Ensimmäistä kertaa vampyyrielämäni aikana halusin todella itkeä ja paljastaa kuka olin. Kertoa olevani se sama heikko Bella. Issy oli kovia kokenut vampyyri, joka piti kaikki tiedot itsellään. Ei paljastanut mitään edes rakkailleen. Issy oli alkanut murua. Hänen suojassaan oli rakoja. Se harmitti minua.

Kävin monta viikkoa koulua huomioimatta Culleneita ollenkaan. Ihoni sisäpuolella kupli. Raivo, viha, mustasukkaisuus ja ei niin yllättävänä; kipeä rakkaus. Se sai minut valtaansa aina kun katsoin hänen kauniita silmiään. Hänen kärsiviä kasvojaan. Olin tehnyt hänelle paljon vääryyttä. Pakenin aina iltaisin hautausmaalle. Itkin isäni haudalla ja vein sinne ruusuja. Tai en tietenkään itkenyt, mutta kuivaa versiota itkusta kylläkin.

Heitin aina muutaman ruusun omallekin haudalleni. Istuin siinä ja odotin. En tiedä mitä, mutta odotin vain. Kerran kuulin askelia, mutten edes viitsinyt siirtyä. Oliko sillä väliä kuka se tulija edes olisi. “Tervehdys”, kuulin äänen takaatani. Käännyin vihaisena ja näin Sheilan. Katsoin häntä jäätävästi. Minä vihasin häntä!

“Ota vihjeestä vaari! Jätä minun Edwardini rauhaan!” hän karjaisi. “Voisitko olla huutamatta ‘sinun’ Edwardistasi hänen elämänrakkautensa haudalla?” kysyin sarkastisesti. Sheila katsoi alas ja näki nimeni. Hän katsoi hautaa silmät suurina. “Onko Bella saman niminen, kuin sinä?” hän kysyi katsellen Isabella, nimeä. Nyökkäsin hieman omahyväisesti.

Me siirryimme pois hautausmaalta. “Jätä Edward silti rauhaan! Hän on minun!” hän huusi minulle. Minun teki mieli lyödä häntä. “OOH”, hän kiljahti. Tajusin heti mitä tapahtui, olin kuluttanut aikani, Bella oli palannut. “Hei, mitä pidät pienestä muodonmuutoksestani?” kysyin häneltä. Hän katsoi minuun murhaavasti. “Sinun temppusi eivät kiinnosta minua, kunhan vain jätät Edwardini rauhaan”, hän tokaisi kylmästi.

“Mitä jos en jää?” kysyin häneltä. “Sinä jätät!” hän karjaisi. Sain nyrkin naamaani. Se ei sattunut minua, mutta me aloimme paini maassa. Sain monta iskua ja vedin häneltä suuria tuppoja hiuksista. Painimme siinä aikamme ja vaatteeni menivät rikki. Farkkujen polvet repeytyivät ja toppini hihat naksahtelivat. Takkini olin heittänyt pois hänen hyökätessään.

Tunsin kuuman käden harteillani ja se vetäisi minut eroon Sheilasta. Näin ruskettuneet kädet Sheilan harteilla. Katsoin ylös. Siinä seisoi Sam. Katselin häntä ja silmäni levähtivät suuriksi. Käänsin hitaasti päätäni ja katsoin Jacobia suoraan silmiin. Näin hänen tuskaisen katseensa. Hän katsoi minua ja tiedän mitä hän näki, Bellan. Bellan joka kuoli satakolmetoista vuotta sitten. Pitikin sen vaikutuksen lakata juuri tänään.

“Bella?” hän kuiskasi karhealla äänellään. Pudistelin päätäni. “Olen Issy”, totesin. “Minua et huijaa hitto vie!” hän karjaisi. Purin huultani ja katsoin Jacobia mahdollisimman vihaisesti. Oli kamalaa nähdä hänen tuskaiset kasvonsa näiden vuosien jälkeen. Rakastiko hän minua vieläkin? Minun rakas vanha paras ystäväni.

“Antakaa minun olla!” karjaisin ja ryntäsin juoksuun. Lukittauduin huoneeseeni ja hengitin syvään. Hain levyn autostani ja pistin sen pyörimään. Kuuntelin kehtolauluani ja halusin nukahtaa. Muistelin iltoja jolloin hän oli laulanut tätä minulle. Olin saanut sulkea silmäni todellisuudelta ja ajelehtia pois.

Otin kuvat käteeni. Katselin hänen kauniita kasvojaan. Katsoin kuvaa, missä hänellä oli kauniit, kultaiset, rakastavat silmät. Laitoin sen sinitarralla sänkyni vieressä olevalle seinälle. Kasvojeni korkeudelle. Makasin siinä kauan tuijottaen hänen kasvojaan. Hänen silmiään. Ne olivat joskus kuuluneet vain minulle. Kuuntelin levyä aina uudestaan ja uudestaan. Kadotin ajantajuni, minä haaveilin.

Haaveilin rakkaastani. Muistelin. Muistelin yhteisiä hetkiämme. Kertasin läpi kaiken. Lopulta saavuin siihen sydäntä raastavaan kohtaan elämässäni. Näin kaiken sumuisesti ihmismuistojeni läpi. Silti sydäntäni kirpaisi. Katsoin hänen kasvojaan kun hän vakuutti minulle, ettei rakasta minua enää. Muistin kaiken sen epätoivon.

Lopulta olin turvautunut Jakeen, olin antanut hänen lohduttaa minua ja rakastunut häneen. Olin halunnut suudella häntä ja antaa itseni hänelle, en kuulunut enää Edwardille, tai niin minä luulin. Vampyyriksi muututtuani olin jättänyt taakseni rakkauteni Jakeen, se oli ihmismäinen heikkous. En tarvinnut häntä enää pysyäkseni kasassa. Tarvitsin vain Edwardin, eikä hän ollut enää minun.

Olin antanut kaiken mennä vain, jotta voisin pitää hänet luonani. Se olisi typerää, sillä hänellä oli Sheila. Antaisin hänet Sheilalle. Menin alakertaan. Istuin sohvalle Themeksen viereen. Vedin polvet rintaani vasten ja katsoin elokuvaa. En saanut tolkkua mitä elokuvaa hän katsoi. Lopulta antauduin ja nojauduin hänen kylkeensä. Annoin hänen kehonsa painautua kehoani vasten. Antauduin. Pitäkööt Sheila Edwardin, en voinut tapella. Olin antanut hänen jo mennä.

Themes kietoi kätensä minun ympärilleni. Suljin silmäni. Anteeksi rakkaani, en jaksa enää, ajattelin. Annoin Edwardin kuvan leijua mielessäni ja häälyä pois kokonaan. Nousin ylös sohvalta. Themes nousi myös. Halasin häntä. Hän vastasi halaukseeni. Vedin hetken hänen tuoksuaan. Punnitsin mielialaani. Olin selvästikin sekaisin.

Jatkuu...

Kommentteja?
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Susskku_-

  • ***
  • Viestejä: 38
  • Ava by : Lady Dynamite
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #29 : 02.06.2010 17:16:33 »
Ihanaa taas kerran : )
Ihanaa kun Bella tapas Alicen ja se tunnisti sen Bellaks.
Ja se kun Edward koitti saada sen tunnustamaan että se on se sama Bella.
Ja se hautuumaaa juttu kun Jakekin tunnistaa Bellan.
Toivotaan pian lisää.
    ~~Susskku_-
Don´t cry say fuck and smile!

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #30 : 02.06.2010 17:38:19 »
Susskku_- Ihanaa jos pidät.

Seuraavaksi alkaakin uusi osa

Osa kaksi
Petoksia ja valheita

Että sellasta, tulee aika pian. On jo ensimmäinen pätkä melkein valmis. Tulee ehkä huomenna jos jaksan :)
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #31 : 02.06.2010 19:15:30 »

Ei Bella voi luovuttaa! Se pitäs nyt taistella Edistä :(
Sheilan voi sitten edelleen heittää jonnekkin kaappiin : >>
jatkoa äkkiä! (;
kiitoksia ♥

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #32 : 02.06.2010 21:08:08 »
Ihana! Luin tämän vasta nyt.
Tuli kyllä monessa kohtaa kyyneleet silmiin kun on tälläinen angst fiilis.
Hyvä että Alice ja Jacob tunnisti Bellan.
Jatkoa!

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #33 : 02.06.2010 21:45:23 »
A/N Sainkin tän jo tänään laitettua, mutta nyt on takuulla virheitä kun kirjottelin tätä nyt näinkin myöhään. Silmiä rupee jo kohta kirvelemään. No ei, mutta ei jaksa todellakaan keskittyä niin paljoa virheisiin kun olen nyt parin pätkän aikana viitsinyt. Että anteeksi vaan ja toivottavasti pidätte ;)

Osa kaksi
Petoksia ja valheita


Siinä me sitten seisoimme minun käteni hänen kaulallaan ja poskeni vasten hänen lohduttavaa olkapäätään. Lopulta antauduin kokonaan. Painoin huuleni hänen huulilleen. “Issy”, hän kuskasi aluksi torjuvasti, mutta vastaasi lopulta suudelmaani.

En nauttinut suudelmasta hetkeäkään, koska Edwardin suudelmat hiipuivat mieleeni. En antanut sen häiritä. Edward ei olisi enää minun. Lopetin suudelman ja painauduin jälleen Themeksen rintaa vasten. Lopulta huokaisin syvään ja siirryin sohvalle. Vedin hänet mukanani. Hän istui alas ja minä painauduin hänen rintaansa vasten ja jatkoin elokuvan katselemista.

Olen niin pahoillani rakkaani, kuiskasin ajatuksissani. Näin jälleen rakkaani kasvot ja olisin halunnut vaihtaa äskeisen suudelmani hänen suudelmaansa, mutta se oli mahdotonta. Suljin silmäni ja esitin katsovani elokuvaa. 

Olin väsynyt, henkisesti. “Hei elokuva loppui jo”, kuulin Themeksen sanova. En välittänyt. “Issy. Minä tiedän, ettet nuku“, hän naurahti. En vastannut, joten hän kaappasi minut syliinsä ja kantoi huoneeseeni. Hän laski minut vuoteelleni ja antoi suukon otsalleni. Se teki pahaa. Muistelin kuinka Edward oli iltaisin antanut minulle suukon otsalle. Siinä oli erilainen, rakastava, intohimoinen sävy. Tämä oli vain rakastava pusu. Se sai sydämeni kirpaisemaan.

Painoin silmiäni enemmän kiinni ja painauduin tyynyä vasten. Tunsin kurkussani palan ja halusin nukahtaa. Tämä tunne oli kuin nukahtamista ennen tunnettu väsymys, mutta tähän se jäisi. En enää koskaan, ennen kuolemaani, saisi nukkua oikeasti. Tyydyin siis tähän. Minä ajattelin. Loin itselleni kaksi tulevaisuutta. Ensin Themeksen kanssa. Sitten Edwardin kanssa. Halusin jälkimmäisen, mutta tällä hetkellä näytti että joutuisin tyytymään ensimmäiseen.

Avasin silmäni tuntien päästä. Olin luonut tulevaisuudet ja elänyt niissä. Harmikseni olin uppoutunut jälkimmäiseen moneksi tunniksi. Luonut itselleni onnellisen tulevaisuuden, joka oli kadonnut hetkessä. Nyt jäljelle jäi vain kipeät muistot ja toteutumattomat unelmat. Se sai minut nyyhkäisemään. Kaipasin Edwardia aivan liikaa.

Menin kouluun yksin. Themes heitti Susannahin mopollaan. Parkkeerasin mahdollisimman kauas Ashton Martinista. Themes tuli minua kohti ja pujotti sormensa sormieni väliin. Hän hymyili minulle. En voinut vastata hymyyn. Hänen ihostaan huokuva viileys ei ollut niin säkenöivää ja huumaavaa kuin Edwardin käsi kädessäni. Themestä pystyin katsomaan silmiin sekoamatta ajatuksissani. Tämä ei ollut sama asia.

Tämä on niin väärin! Sinä kamala petollinen akka! Särjet hänenkin sydämensä! Särjet lopulta kummankin sydämen! Eikö Jacobin sydän riittänyt? Montako aijot rikkoa? Sinä petollinen ämmä! Ääni päässäni kiljui. Halusin vaientaa sen, en halunnut kuulla totuuksia.

Vedin käteni hänen kädestään, minä olin pelkuri! “Minulla on huono-olo. En ole käynyt aikoihin metsästämässä ja täällä haiskahtaa veri!” huudahdin ja menin takaisin autooni. Ajoin kotiin. En voinut kysyä uudelleen apua Victorilta. Se olisi raukkamaista. Oliko minun viimein paljastuttava Edwardillekin?

Päätin lähteä metsästämää, koska en todellakaan ollut metsästänyt aikoihin. Olin vain murehtinut kaikkea kamalaa, mitä ympärilläni tapahtui. Juoksin ensin joelle ja tarkastelin kuvaani hetken. Olin Bella, siitä ei ollut epäilystäkään. Minun oli siis aika paljastua.

Mieleeni liukui kuva Edwardin loukatuista ja tuskaisista kasvoista kun hän näkisi minut. Se oli minulle liikaa. Hyppäsin jokeen. Sukelsin ja uin vastavirtaan kohti metsää. En jaksaisi kävellä maalla ja tunnustella häpeävää ruumistani. Olin hirviö! En sellainen hirviö kuin Edward luuli olevansa. Olin todellinen hirviö! Vahingoitin kaikkia lähellä oleviani.
 
Metsästin muutama peuraa, koska en löytänyt ainoatakaan puumaa. Se sai minut hieman katkeraksi, olisin niin halunnut nauttia puuman. Pysähdyin äkkiä oudon hajun leijuvan nenääni. Se oli tukahduttavan kuuma haju, se haisi metsälle ja jotenkin pelottavan tutulle. Se oli suden haju! Hyppäsin jokeen ja uin jonkin matkaa eteenpäin.

Uskoin olevani jo turvassa. Nousin joen rannalle ja liotin jakojani vedessä. Otin hiukseni käsieni väliin ja käänsin vedet pois. “Hei vampyyri! Pois alueeltamme!” kuulin huudon takanani. Käännyin jähmettyneenä ääntä kohti. Nuori poika hölkkäsi kohti minua. “Bella?” hän kysyi ja hänen kasvonsa vääntyivät mitä oudoimpaan ja tuskaisempaa ilmeeseen.

“Sinun piti olla kuollut, sano että olet!” hän kiljui. Se oli Seth, Leahin veli. Seisoin vain jähmettyneenä. “Olen Issy”, kuiskasin, mutta ääneni oli liian hiljainen. Liian katuva. Se taisi paljastaa minut heti. “Kaikki luulivat, että olet kuollut. Ihan kaikki”, hän sanoi syyttävällä äänellä.

“Minä olen kuollut”, sanoin elottomasti. Seth katsoi minua aika vihaisesti. “Jacob oli poissa tolaltaan vuosia!” hän syytti. Katsoin häntä hetken. “Ei kuulu minulle. Minä olen kuollut”, sanoin pala kurkussani. Olin loukannut myös Jacobia. Niin monesti kun olinkin häntä loukannut. Niin kauan kun olin elossa loukkaisin häntä aina vain uudelleen.

“Minun täytyy mennä”, sanoin ja hyppäsin jälleen jokeen. “Bella! Hitto vie! Älä mene minnekään Bella!” kuulin hänen huutavan perääni, mutta en välittänyt. Uin myötävirtaan ja nautin sen voimasta. Melkein Liu’uin talomme kohdalle. Nousin rannalle ja juoksin sisälle. Talo oli autio.

En välittänyt missä kukakin oli. Painuin vain suihkuun ja tunsin veden valuvan pitkin kivistä ruumistani. Yritin rauhoittua. Saada metsän, peuran ja susien tuoksun pois itsestäni. Halusin olla puhdas, mutta koska olin niin ilkeä ja kamala olento en voinut tuntea itseäni puhtaaksi.

Lopulta luovutin ja kietouduin pyyhkeeseen. Istuuduin sängylleni ja nappasin stereoideni kaukosäätimen käteeni. Olin käynnistämässä radiota kun Themes astui sisään. “Wau, Issy sinä näyttä hyvältä!” hän tokaisi. Irvistin. Mitä olinkaan tehnyt eilen!

Themes istui viereeni sängylle. Pian hän yritti suudella minua. Hän painoi huulensa huulilleni. Olin jo vastaamassa suudelmaan, mutta peräännyin. Työnsin Themeksen pois. “Anteeksi en pysty”, sanoin pala kurkussani ja juoksin pois. Minä pakenin jatkuvasti, kuinka pelkuri olinkaan!

Ehdin nähdä hänen tyrmistyneet loukatut kasvonsa. Olin satuttanut häntä. Olin uskotellut hänelle että välitin. Olin valehdellut ja herättänyt hänen rakkautensa minuun uudelleen. Mikä hirviö olinkaan. Olin hirviö, joka leikki muiden tunteilla.

Hakkasin päätäni samalla kun pukeuduin. Vedin päälleni vain puhtaat farkut, topin ja hupparin, jonka jätin avonaiseksi. Vedin tennarit jalkaani ja juoksin pihalle. Märät hiukseni löivät selkääni juostessani. En tiennyt minne mennä, joten istuin sammaleen peittämälle kannolle. Painoin pään polviin ja haukuin itseäni.

Vihasin itseäni täydellisesti. Oliko minussa jotakin vikaa? En osannut tehdä mitään enää oikein. En ollut oikeastaan koskaan osannutkaan, jos oikein ajattelin. Olin aina tehnyt virheitä, siksi kai hänkin oli lähtenyt. Olin kaivannut häntä, mutta olin päässyt yli. Uskottelin ainakin kaikille ja jopa itselleni niin. Totuudessa olin aina kaivannut häntä.

Kaipasin edelleen. Halusin kostaa Sheilalle, hän oli tuhonnut elämäni ainoa merkityksen. Olinko todella elänyt sen voimalla, että näkisin vielä hänen kasvonsa. Olin ollut säälittävä. Ei hän ollut enää minun. Minä lähdin pois. Annoin kaiken mennä. Annoin vanhempieni, hänen, hänen perheensä, Jacobin, susien, kaikkien ajatella, että olin kuollut.

Toisaalta jos olisin palannut, olisiko hän rakastanut minua? Olisinko joutunut lähtemään tieto sydämessäni, että hän ei rakastanut minua. Nämä vuodet olin ollut epätietoisuudessa ja se oli auttanut minua elämään. …Jos hän kuitenkin rakastaa minua… Koko ajan olin ajatellut niin.

Mieleeni häälyi ajatus. Olisin palannut. Hän ei olisi rakastanutkaan minua, vaan käskenyt poistumaan elämästään. Myöhemmin löytänyt Sheilan omin avuin, tai Tanyan tai jonkun muun. Olisin elänyt ikuisessa tiedossa. …Hän ei rakasta minua…  Se olisi ollut yhtä helvettiä, mutta entä nyt? Nyt kun hän ei rakastanut minua enää.

Olin hukassa. Oman pääni sisällä. Kaikki oli väärin. Olin tuhonnut kaiken. “Issy!” kuulin huutoa. En välittänyt. Olin vain hukassa. Näin vain mustaa ja ajattelin kuinka hirveä olinkaan. Ajattelin kuinka olinkaan menettänyt kaiken tavoitellessani kaikkea. “ISSY!” kuului lähempää. En vieläkään välittänyt. “BELLA!” Hätkähdin pystyyn. Nyt minä välitin!

Kuuntelin hetken. Minä olin ollut niin hukassa, etten ollut tajunnut kuka huutaa. Lähdin juoksuun. Halusin pois tuon minua oikealta nimeltä huutavan ihmisen tai olennon luota. Juoksin pois. Halusin löytää sen, joka oli huutanut minua tämänhetkisellä nimelläni.

Näin luolan jo kaukaa ja juoksin sinne. Löysin salaoven helposti. En ikinä unohtaisi sitä. Kompastuin kiveen ja lensin naamalleni maahan. Oliko mahdollista, että vampyyri kaatui. Löin nenäni maahan ja kirosin hiljaa. Siihen sattui.

Haistoin jotakin nenäni alla. Verta. Se oli vanhaa ja kuivunutta, mutta silti verta. Se oli todella vanhaa. Sanoisin, että yli satavuotiasta verta. Katselin sitä uudelleen. Ai, totta kai. Se oli minun vertani. Ajatus yökötti minua. Minun vertani!

Nousin nopeasti ylös ja katselin paikkaa missä minut oli raa’alla tavalla murhattu satakuusitoista vuotta sitten. Kolme päivää olin riutunut elävän kuolleen tilassa ja huutanut apua. Satakolmetoista päivää sitten olin avannut silmäni vampyyrina. Haistanut ja nähnyt kaiken. Kuullut ettei minua enää etsitty.

Sen ajatteleminen sai minut surulliseksi. Näin jopa hiuksiani maassa. Näin kokon jäljet. Se sai minut voimaan pahoin. Siinä olivat kerran palaneet Victoria ja Rico. Poika oli ollut hurmaava, mutta halunnut minulle vain pahaa. Hän oli varmistanut kuolemani.

Sivelin seinämää sormillani. Siihen oli tullut pieni murtuma, kun Victoria oli paiskannut minut siihen kaikin voimin. Muistin sen kivun, kaiken sen tuskan. Muistin rasahduksen kun selkärankani napsahti poikki hänen jalkansa alla. Muistin kivun ja turtuneisuuden tunteen, joka siitä oli lähtenyt.

Muistelin. Olin kiljunut kuin hullu. Toivonut ja odottanut pelastusta, mutta kukaan ei tullut. Lopultakin minut oli löydetty, mutta Victoria heitti minut Ricolle, joka laski minut piiloon kärsimään. Tiesin, että heidän suunnitelmissaan oli jatkaa kidutustani, mutta Edward oli tehnyt heistä lopun.

Kitkerät muistot tulvivat mieleeni ja kun nyt olin avannut tulvan en saanut niitä enää pois. Ne vapautuivat kaikki. Se kivun muisto sai minut polvilleni. Kaaduin jälleen maahan, heikkona kuin ihminen. “Ah!” kiljaisin, kun selkärangan murtuminen muistui mieleeni niin eloisasti, että oli turhaa yrittää peittää tuskaa.

Ruumiini vavahti muistellessaan niin inhimillistä tuskaa. Parahdin uudestaan ja lankesin lattialle. Kipu oli nöyryyttävää. “ISSY!” Themes huusi kauhuissaan. Hän tuli luokseni ja nosti syliinsä. “Issy, Issy! Oletko kunnossa?” hän kysyi hädissään.

“Minun täytyy…”, rähisin. Niin mitä minun täytyi? Päästä Edwardin luoko? Miten typerää. Hän ei halunnut minua. Hän halusi Sheilan. Murisin ja se sai Themeksen säikähtämään. “Issy, oletko kunnossa?” hän kysyi huolissaan. “Olen oikein mainiossa!” totesin ja naamalleni taisi levitä oikein murhanhimoinen virne.

Themes talutti minut pois luolasta. Olin tarpeettoman lähellä häntä. Hän melkein kantoi minut ulos. Näin jälleen luonnonvaloa. Se oli häikäisevää ja ihmeellistä. Kaikkein ihmeellisintä oli, että Edward ja Sheila seisoivat ulkona. Alice hieman kauempana.

Tajusin äkkiä olevani aivan LIIAN lähellä Themestä. Näin Edwardin vääristyneet kasvot. “Bella”, hän kuiskasi hiljaa ilmaan. Katsoin häntä pystymättä puhumaan. “Mitäs minä sanoin, ei tuo ole oikea sinulle”, Sheila sanoi omahyväisesti ja omistavasti Edwardille.

“Ed…” sain köhistyä kurkustani. “En ymmärrä”, hän sanoi hämmentyneenä ja tuskaisena. “Älä Edward”, sanoin. “Anna olla. Minä, minä voin…” sopersin. Selittääkö? Miten? Se olikin mielenkiintoinen kysymys. “Ilmeisesti halusitkin minusta koko ajan eroon. Halusit olla tuon kanssa!” Edward sanoi tuskastuneena ja vihaisena ja katsoi murhaavasti Themekseen.

Katsoin häntä ihmeissäni ja yritin ymmärtää. “Älä Edward, älä tee tästä näin vaikeaa”, sanoin murtuneena. “En niin. Annan sinun mennä. Niin kuin haluatkin. En puutu enää elämääsi. Sotkin sen jo kerran. Mennään Sheila”, hän tokaisi. Sheila näytti siltä, että joulu olisi tullut etuajassa. Hän katsoi minua omahyväisesti ja lähti Edwardin kyljessä pois.

“Edward, älä”, kusikasin heidän jälkeensä, koska pala kurkussani painoi aina vain enemmän. “Päästä irti!” karjaisin Themekselle ja hän päästi kätensä vavahtaen. “Älä”, kuiskasin pimeyteen ja nyyhkäisin kuivasti. Olin menettänyt kaiken. Ihan kaiken! Koko saatanan elämäni!

Putosin polvilleni ja paiskasin käteni maahan. Tätäkö oli halunnut koko ajan? Olin tuhonnut jokaisen minua rakastavan pojan sydämen. Olin menettänyt jopa Edwardin. “Älä”, kuiskasin vielä kerran pimeyteen ja vajosin mahalleni maahan. Saisinpa kuolla, voi minä halusin vain kuolla!

Jatkuu...

Kommentteja?
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Susskku_-

  • ***
  • Viestejä: 38
  • Ava by : Lady Dynamite
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #34 : 03.06.2010 13:45:58 »
Ihanaa taas kerran <3
Pian taas lisää?
Voi jummi toi loppu, voin kyllä hyvin kuvitella ton Sheilan
joulutunnelmat :D
Ite oisin ehkä halunnu tän kestävän vähän pidempään, ennen kun Edwar tajuu et hei
toihan on Bella se typykkä joka kuoli 113 vuotta sitten :)
Voin myös hyvin kuvitella Sethin ja sen kuinka ilonen se on : )

~~susskku_-

Don´t cry say fuck and smile!

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #35 : 03.06.2010 14:05:03 »
Ihana! <3
on surullista että  Bella tuntee olevansa hirviö.  :'(
Mutta jatkoa nopeaan!

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #36 : 03.06.2010 14:35:21 »
Susskku_- Ihanaa jos pidit. Jatkoa saattaa ihan hyvin tulla jo tänään. En jaksanu keksii enää, että miten Bella välttelis sitä, joten se nyt paljastus. Ed vaan sai sellasen käsityksen, ettei Bella haluu olla sen kanssa. Nyt ne on molemmat ihan kuollu ja silleen. :D Ehkä saan väännettyä mukavaa Draamaa, ku Bella yrittää keksii haluuko se olla Edun kaa vain ei

Lööperiikka Ihanaa jos sinäkin pidit. Ja no joo Bellahan nyt luulee joka kolmas sekunti, että se on hirviö. Saas nähä tuleeko siitä oikeesti hirviö ;)

Ja ens osaan tulee hieman enemmän Jacobia kans :)  Toivottavasti se ei ole huono juttu ;D

Toivottavasti pidätte jatkossakin <3
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Lauranood

  • Unelmien metsästäjä
  • ***
  • Viestejä: 363
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #37 : 03.06.2010 14:52:10 »
A/N Jatkoa sainkin jo nyt laitettua



Ikuisesti ei voi piilotella, mutta entä jos esille tuleminen tarkoitta vain kurjuutta? Onko silloin pakko tulla esiin. Kun kärsimys vain jatkuu ja jatkuu sietämättömänä piinana. Onko silloin heikko jos haluaa pysyä piilossa.

Kun katsoin hänen silmiään näin tuskan ja syytökset. Näin kaiken sen kurjuuden mitä aiheutin, olin aina aiheuttanut ja tulin aina aiheuttamaan. Hän jähmettyi ja vihasi minua. Hän valitsi viimein toisen. Kun yritin estää jotain tapahtumasta, mokasin ja varmistin sen tapahtumisen. Olin pilannut oman elämäni.

Tuijotin liikkumattoman silmäluomieni sisäpintaa. Joku kantoi minua, mutta en enää välittänyt. Olin aina tiennyt tämän hetken tulevan. Se vain tuli liian pian ja paiskautui vasten kasvojani. Menetin kaiken yhdessä vilauksessa.

En uskaltanut avata silmiäni. Mitä jos näkisin Themeksen syyttävät silmät? Näkisin sen nöyryytyksen hänen kasvoistaan. Sen vihan, jota hän nyt tunsi minua kohtaan. Olinko menettänyt hänetkin. Olinko menettänyt Susannahin ystävyyden. Themes oli sentään hänelle kuin veli. Minä olin loukannut loukatun veljeä.

Pystyisinkö enää ikinä katsomaan Victoria tai Catherinea kasvoihin. Olin loukannut heidän ottopoikaansa. Olin loukannut kaikkia. En voisi koskaan enää katsoa kehenkään päin. Tunsin vain syvää inhoa itseäni kohtaan. Miksen saanut kuolla? Miksi minut oli tuomittu tähän?

Minut laskettiin vuoteelleni. Minä vain makasin ja odotin jotakin. en tiedä mitä. Tunteet kiehuivat sisälläni. Viha, raivo, rakkaus, menetys, inho, sääli, viha, raivo, rakkaus, menetys, kaipuu… jne. Haparoin sormillani peittoani. Etsien. Löin sormeni kovaan kapulamaiseen kappaleeseen. Tartuin siihen ja olin löytänyt etsimäni. Painoin oikeaa nappia, vaikken katsonut säätimeen päinkään. Kuulin musiikin leijuvan hiljaa huoneeseeni.

Pistin tuutulauluni soimaan aina uudelleen ja uudelleen. Samalla kertasin kaiken. Kaiken sen mitä oli tapahtunut tänään. Yhden asian tajusin. Olin menettänyt hänet. Olin uskotellut itselleni alusta alkaen, että niin olisi parasta. Nyt kun se toteutui, olisin halunnut, ettei se olisi tapahtunut.

Puristin tyynyni rintaani vasten ja avasin silmäni. Pelkäsin näkeväni jotain, mutta näin vain tyhjän huoneeni. Kuuntelin kappaletta. Tajusin, etten halunnut enää säveltää mitään itse. Halusin vain kuunnella kun hän säveltää. Hyppäsin vuoteeltani ja paiskasin käteni kalliin flyygelini läpi. Potkin sen hajalle.

Maksaisin Catherinelle myöhemmin. Lopun yötä minä piirsin. Yritin jäljentää paperille hänet. Halusin jotakin muistoja, muita kuin vuosisadan vanhoja valokuvia. Halusin jotakin, minkä uskaltaisin rutistaa rintaani vasten. Valokuva oli liian arvokas.

Lopulta aamu sarasti ja huoneeni meinasi hukkua papereihin. Olin rytännyt paperia kokonaisen metsän edestä. Menin nopeasti suihkuun ja pesin hiukseni ja kuivasin ne. Vedin päälleni vanhan mekkoni. Se oli hieman yli puoleen reiteen, joten pistin alle tummat legginssit. Mekko oli yksinkertainen. Ei ollenkaan juhlava.

Laahustin autooni ja ajoin sen kouluun. Minulle oli aivan sama minne sen parkkeerasin. Oliko sillä väliä? En jaksanut välittää mistään muustakaan. Laahustin läpi koulupäiväni ja istuin ruokalassa yksin. En halunnut mennä minnekään. Hieroskelin omenaa kädessäni ja raavin siitä palasia.

Halusin pois. Tarvitsin minkä tahansa tekosyyn, jotta minun ei tarvitsisi kohdata häntä. Hän vihasi minua enkä minä kestäisi sitä. Olin ihan tarpeeksi itsetuhoinen muutenkin. Saattaisin paeta italiaan, jos näkisin hänen katseensa.

Istuin paikalleni ja toivoin, että hän lintsaisi. Olisi vaihtanut ryhmää tai jotakin. Kunhan en vain joutuisi hänen viereensä. Hän saapui tunnille. En katsonut häneen päin. Muistin ensimmäiset päiväni täällä. Olin kohdannut hänen vihaisen katseensa. En halunnut kohdata sitä jälleen. Olisiko tilalle vaihtunut tuskan naamio? Olinko satuttanut häntä todella paljon? Miksi olin niin typerä?

Uteliaisuus voitti. Kurkistin hiusteni lomasta ja hän katsoi minua. En päässyt enää pakoon hänen katsettaan. Se oli täynnä tuskaa. Hänen kultaiset silmänsä olivat tummuneet mustiksi ja varjot silmien alla olivat kasvaneet. Ne olivat jo piinaavan tummat. Hän näytti kärsivältä.

“Bella”, hän kuiskasi. Kuulin äänestä, ettei hän ollut uskonut enää ikinä lausuvansa sitä. Ei niin. Ei vihaisesti ja tuskaisesti. En osannut kuin katsoa häneen. “Miksi?” hän kysyi. En osannut avata suutani. Minusta oli tullut jälleen typerä. Melkein inhimillinen.

“En halunnut satuttaa sinua, mutta minun oli pakko”, sanoin hiljaa. Valehtelija, ääni päässäni huusi. “Sinä et todellakaan enää rakasta minua”, hän totesi.

EI, OLET VÄÄRÄSSÄ EDWARD, niin minun teki mieli huutaa. Kamala ämmä! Ääni päässäni huusi, kun päätin mitä sen sijaan vastaisin. “En, olen niin pahoillani”, kuiskasin ja pelkäsin ääneni sortuvan. Hänen silmänsä tummenivat entiseltään ja silmien tuska kertyi vain.

Kamala! Ajattelematon hirviö, ääni päässäni kiljui. Minä en välittänyt. Halusin pitää hänet kaukana itsestäni tai vahingoittaisin häntä kahta kovemmin. Niin ainakin uskottelin itselleni. “Rakastat sitä Themestä”, hän totesi.

Purin hammasta ja käänsin katseeni alas. Silmäni paljastaisivat minut. Aivan varmasti. Ne rakastivat minun kavaltamistani. “N-”, ääneni sortui. En voinut sanoa sitä. Se oli liian suuri vale. En voisi. Nostin käteni ylös.

“Neiti Stormy”, opettaja sanoi. “Minulla on pahaolo. Saanko mennä hoitajalle?” kysyin. Opettaja nyökkäsi. Otin laukkuni ja vilkaisin Edwardia, hän näytti kärsivältä. Laskin katseeni ja juoksin autooni. Minulla ei ollut aikomustakaan mennä terveydenhoitajalle.

Ajoin La Pushiin. Paukautin autoni oven kiinni Blackien talon kohdalla. Vieläkö hän asui täällä? Hän oli varmasti naimisissa. Se ei herättänyt minussa minkäänlaista kateutta. Olin päässyt epätoivoisesta rakkaudestani häneen.

Koputin ovelle ja minua vastaan tuli… LEAH? Eikö hän ollutkaan kuollut? Jokin oli pielessä. “Onko Jacob?” kysyin. Leah nyrpisti nenäänsä. “Mitä teet täällä vampyyri?” hän kysyi julmasti. “Bella?” kuulin huudon talon sisältä ja Jacob tuli eteiseen. “Mennään ulos”, hän sanoi ja työntyi Leahin ohi. Hän löi oven kiinni.

“Bella mitä teet täällä? Miten edes olet elossa?” hän kysyi hämmentyneenä. “Sinä vihaat minua”, totesin. “Enkä vihaa! Olet edelleen minun paras ystäväni. Ei sitä lasketa, että haiset vampyyrille ja sinun pitäisi olla kuollut”, hän sanoi ja hymyili minulle. En voinut olla vastaamatta hymyyn.

“Uskotko minua jos todella kerron mitä kävi?” kysyin epäröiden. Hän nyökkäsi vakavana. “Lupaatko sitten kertoa miten minä yleisesti ’kuolin’”, kysyin. Hän nyökkäsi jälleen. Hymyilin. Hän oli edelleen minun Jacobini. Minun hölmö paras ystäväni Jake.

“No Victoria siis pahoinpiteli minua, mutta se ei ole oleellista. Se on, että hän aikoi imeä minut kuiviin. Hän aikoi tehdä sen hitaasti. Hän kuuli kuitenkin Edwardin tulevan ja keskeytti. Hän kuoli taistellessaan ja minä olin piilossani makaamassa ja odottamassa kuolemaa. En kuitenkaan kuollut. Suoniini oli päässyt myrkkyä.

Minä kärsin ja kun heräsin vampyyrina, en osannut päättää mitä tehdä. Olin aivan hukassa ja lopussa päätin lähteä omilleni. Jättää kaikki teidät rauhaan. Hankkia oman elämän”, selitin kaiken nopeasti. Niin nopeasti, että hän ehti saada vain yleisvaikutelman.

“No okei sopimuksen toinen osa. Me työnsimme autosi kalliolta ja väitimme kuolemaasi tapaturmaksi”, hän totesi. Auts, se oli varmaan ollut kova pala Charlielle. Olimme hetken hiljaa, sanoja ei tarvittu. Me olimme hetken vain minä ja Jacob.

Uskottelin, että tämä oli tavallinen päivä. Edward ei ollut palannut ja me istuimme vain tässä. Pian menisin kotiin ja tekisin ruokaa Charlielle. Paitsi, ettei Charlie enää ikinä söisi mitään. En enää koskaan näkisi häntä. Painoin pääni polviini.

Jacob kietoi käden harteilleni. “Bells, sinä totut siihen. Minä olen sinun tukenasi. Älä yritäkään huijata minua enää. Olen kaivannut sinua ihan hirveästi”, hän lohdutti minua. Painauduin halaamaan häntä. Hän vastasi halaukseni.

“Onneksi minulla on sinut Jake”, nyyhkäisin hänelle. “Sinulla on aina ollut minut”, hän kuiskasi hiuksiini. Olin iloine. Päiväkausiin sain oikean hymyn huulilleni. “Minäkin olen kaivannut sinua Jake, aurinkoni”, kuiskasin. Hän pörrötti hiuksiani. “Olet yhä se Bella, vaikka pelkäsin sinun muuttuvan”, hän myönsi.

“Ehkä olen vieläkin niin typerä, että muistutan omaa itseäni”, tokaisin. “Et ole koskaan ollut typerä Bells. Sinä vain teet asiat niin kuin parhaaksi näet. Usein ne kääntyvät myös parhain päin”, hän totesi. “Kiitos Jacob. Sinusta on aina apua”, sanoin iloisesti. “Milloin tahansa kulta, milloin tahansa”, hän sanoin.

Hymyilin ja vilkutin hänelle lähtiessäni. Ainakin minulla oli vielä joku, jonka puoleen kääntyä.

Jatkuu...

Kommentteja?

     
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #38 : 03.06.2010 15:21:30 »

Jee! Taas uusia lukuja! Kiva, kun ei tarttee aina vaan odotella uusia... (;
Ihania nuo taas oli, mutta muistuttaisin edelleen, että heitä nyt hyvä ihme se Sheilatyyppi jonnekkin
pliiss (:
jatkos piankin?
kiitoksia ♥

emaii

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Vaikein tie kulkea
« Vastaus #39 : 03.06.2010 15:25:31 »

Jee! Taas uusia lukuja! Kiva, kun ei tarttee aina vaan odotella uusia... (;


Samaa mieltä (;;
Ihan kiva luku.
Jatkoa (:
Don't you dare look out your window,
Darling everything's on fire. ♥