Kirjoittaja Aihe: Muistathan minua hyvällä? ~ S  (Luettu 1633 kertaa)

Penber

  • Vieras
Muistathan minua hyvällä? ~ S
« : 03.08.2009 13:13:48 »
Title: Muistathan minua hyvällä?
Author: Penber
Raiting: S
Genre: oneshot
Disclaimer : En omista ;<.
Summary : Dumbledore jätti Harrylle dumbledoremaisen selityksen kuolemansa jälkeen.

(Osallistuu Puheenvuoro kuolleille- haasteeseen :P)


Parahin Harry,

Taisin jättää sinut pienoiseen pulaan, enkö vain? On turhauttavaa, meidän molempien osalta, etten voinut selventää asioita yhtään enempää. Vaikka tiesin loppuni olevan lähellä, vaikenin sinun seurassasi asiasta. Se, mitä minun olisi pitänyt kertoa, salasin. Olen tottunut salailuun, se on se osa minua, jota kaikki eivät edes tiedä. Toivon siis hartaasti, ettet tuomitse vanhaa miestä hänen hölmöilystään. Olen aina pyrkinyt toimimaan sinun parhaaksesi, vaikken ehkä olekaan osannut aina sitä osoittaa. Jälleen kerran syytän omaa jääräpäisyyttäni sen takia. Me vanhat velhot olemme taipuvaisia toimiaan kankeasti vanhojen tapojemme mukaan. Siksi saatamme olla hieman vaarallisiakin. Usko pois, vaarallisuus on sana, jota tässä tilanteessa käyttäisin.

Muistathan minua hyvällä?

Elä hyvä ja pitkä elämä, Harry James Potter. Sillä sen ansaitset. Olet syntynyt voittajana. Sen jätti Tom Valedro aikoinaan huomioimatta.

Hyviä jatkoja toivoen,

Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore




A/N: Mums?
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 22:06:56 kirjoittanut Penber »

Koiranruusu

  • Hirnyrkki hybridi
  • ***
  • Viestejä: 1 222
  • Malja Pimeyden Lordille ♥
    • Koiranruusun rönsyilevä ficcipuutarha
Vs: Muistathan minua hyvällä?
« Vastaus #1 : 03.08.2009 20:30:40 »
Dumbeldoremainen tosiaan. Miten onnistuitkin poimimaan ärsyttävimmät piirteet miehestä tähän ja samalla sen leppeän lempeän sävyn, jolla mies lähes aina tuntui puhuvan. Salailu, vaikeneminen; pyrkimys toimia toisen parhaaksi huomioimatta hlön toiveita ja jääräpäisyys, siinä osa Dumbbiksen synneistä. Jep, vaarallinen on todellakin oikea sana kuvamaan miestä!

Olisi helppo kuvitella Dumbledoren jättäneen tällaisen kirjeen Harrylle seiskassa muun perinnön mukana.

Tätä oli mukava lukea Dumbledorea kohtaan tuntemastani antipatiasta huolimatta :) Kiitän<3