Kirjoittaja Aihe: Twilight: 2/2 – Leijonanharjaromanssi | K-11, Jasper/Bella  (Luettu 21972 kertaa)

leijonaprinssi

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #60 : 30.05.2009 18:05:31 »
Näin alkuun pakko sanoa, että Bella on maailman ärsyttävin ja totaalisin luuseri ja onneksi se tulee tässäkin jotenkin esiin (: ♥
Paritus ei (todellakaan) ole mikään lempparini, mutta onnistuit rakentamaan sen ympärille niin uskottavan tarinan, että en tuntenut myötähäpeää lukiessani tätä! 8D
Juoni oli itse asiassa hyvä ja lopetus mainio, on ihanaa päättämää itse, kuinka kivulias kuolema Bellaa odottaa *julman tyytyväinen virne* n_________n ♥

Ja lopuksi löysin tuommoisia pieniä virheitä, listaanpa tähän:

Lainaus
Tosin no, ainoa olin kai minä, joka näytti idiootilta siinä virnuillessa.
'No tosin, minä olin kai ainoa' tai sitten tuo no kokonaan pois

Lainaus
...mutta katse luotuna lähinnä muodonvuoksi minuun.
Muodon vuoksi

Tässä ei nyt virhettä ollut, mutta
Lainaus
En jaksanut välittää, kuinka vihreä takapuoleni mahtaisi olla, kun viimein nousisin.
HAHAHAHAHAHAHA 8D

Lainaus
Minua tarkkaillut Jasper jäi liikkumattomana katselemaan ylhäältäkäsin minua.
Ylhäältä käsin välin kanssa

Lainaus
Nytkö siis käännymme takaisin ja esittäisimme, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
En tiedä onko virhe, mutta pistää silmään. Käännymme ja esittäisimme pitäisi kai olla samassa muodossa, eli siis joko kääntyisimme ja esittäisimme tai käännymme ja esitämme. En tiedä. D:

Lainaus
...täydellinen vastakohta siis vampyyriveljelleen Emmettille.
Siis täydellinen vastakohta vampyyriveljelleen Emmettille, eli siis'in siirto :--D

Lainaus
Pian tunsin rintaani vasten koukistamani jalkani suoristuvan kylmän käden kautta.
Koukistamat jalkani kuulostaa järkevämmältä

Lainaus
...ruohikossa, päänsa minun sylissäni.
Päänsä

Lainaus
Vedin muutaman kerran kättäni läpi hänen hiuksiensa
Kättäni hänen hiuksiensa läpi kuulostaa paremmalta, ellet sitten ole tahallasi tuohon jotain runollisuutta hankkinut. Kumpi vain! (;

Lainaus
Tarkastelin häntä alhaaltakäsin
Alhaalta käsin

Toivottavasti en nyt pilannut kaikkea D: yritin tässä nyt lämpimikseni päteä, muuten oli oikein kaunista ja sujuvaa tekstiä, kiitos siitä! ♥
i'm wearing my heart like a crown ~

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #61 : 02.06.2009 13:59:34 »
Kiitos kommentista leijonaprinssi!
Hyvä että sait napatuksi virheitäkin ja pistit ne esille että varmasti löydän ja saan korjattua ne ;D pari kohtaa (esim läpi hänen hiuksiensa ja tosin ainoa olin kai minä) oli sellaisia tarkoituksella laitettuja, vähän jotain wnb-runotyylistä hakevaa, mutta nuo muut ovat kyllä silkkaa virhettä, joita en koskaan huomaa ellei niistä toiset huomauta, joten kiitos siitä!  : D

Mä itse pidän Bellasta – paitsi Uusikuussa ja Epäilyksessä (ghh!). Toivottavasti tuo tarkoitti että sain pidettyä Bella ICnä? :D
Kiva että pidit ja älykiva että jaksoit kommentoida (ja tuoda esiin virheet!!). Ei todellakaan haittaa jos tuo virheitä esiin, päin vastoin, haluan nimenomaan kuulla, missä töksähtää ja missä on virhettä, että saan korjattua ja parannettua seuraavaa fikkiä : D
Tänksis siis tosiaan siitä että jaksoit etsiä nuita virheitä ja listata niitä :)

Edelleen saa kommentoida, kommentit piristää päivää ja inspiroi kirjoittamaan. ;)




Arte yksäsi minulle pientä ideantynkää/haastetta, josta pääsen miettimään pidemmänpäälle sitä itse ideaa ja parituksia pidempää ficciä varten.
Edelleen kaipaan yksäreitä, jos jollekulle tulee mieleen ideaa tai kunnon juonta – jospa saisin monista ehdotuksista yhdistettyä kunnon tarinan ;D


Sinéad

  • ***
  • Viestejä: 41
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #62 : 06.06.2009 16:30:10 »
Oi, tämä ficci herätti minussa monenlaisia tunteita.

Naureskelin joidenkin kohtien herättämille mielikuville ja muille.
Lainaus
Se oli jollain tavalla merkillinen hetki – hymyilimme toisillemme kuin idiootit, mitään sanomatta, mitään ajattelematta.
   Tosin no, ainoa olin kai minä, joka näytti idiootilta siinä virnuillessa. Jasperin kaltaiselta olennolta hölmöltä näyttäminen vaatisi varsinaista taitoa.
Tämä kohta on niin totta, mutta samalla jotenkin koominen, kun kuvittelee Bellalle sellaisen idiootti-virneen :D

Toisaalta tämän ficin loppu oli jotenkin niin haikea. Bella ja Jasper vaikuttivat niin suloiselta ja ihanalta parilta ja sitten tuli Rosalie ja pilasi herkän tunnelman..
Tästä voit vetää johtopäätöksen, että pidän ficistäsi ja kerronnastasi, koska se herätti kaikenlaisia tunteita :) ;D :o :'( 

Kirjoitustyylisi on mukava. Huomasin, että joskus sanajärjestys on hieman siitä perussanajärjestyksestä poikkeavaa, esimerkiksi:
Lainaus
vaikkakin kera kitkerän ruohoisen aromin
Ajattelisin sen olevan enemmänkin "vaikkakin kitkerän ruohoisen aromin kera". Tosin en mene nyt mitään vannomaan...
Mutta ei se sinäänsä lukemista haittaa ja onhan sekin tyylikeino.

hheli

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #63 : 07.06.2009 00:33:31 »
jasper himoitsee bellaa niinkun edward , sen verata ja sitä muutenki ja se vaikutti bellan tunteisiin niin että sekin tunsi himoa Jasperia kohtaan.Näin minä sen ajattelin. Mokoma ihana jasper ei osaa hillitä himojaan >:( ;D
Parasta tekstiä, ei ole vaikea kuvitella että tämä olisi kirjassakin. Yhden kirjoitusvirheeen löysin, vaikka yleensä en, mutta en enää muista mikä se oli joten se jääköön mainitsematta.
Ficcejäsi on ilo lukea, kiitos.

LND

  • ***
  • Viestejä: 374
  • Luihuisista luihuisin Korpinkynsi
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #64 : 07.06.2009 15:41:45 »
 Odotin jotain aivan muuta  :D

Jäi vaivaamaan tuo Bellan kannalta surkea loppu, vaikka olikin tuhma.  Jatkoakin voisi tulla, mutta toimii myös ilman.

Pidin, kiitos tästä.


Lisää tätä Bella/Jasperi: a kaipaisin. Ehkä hieman lempeämmin seurauksin.
Vaikka olisi valoisaa, on silti pimeä
Vaikka olisi lämmin, on silti kylmä
Ja vaikka olisi miljoonan ihmisen keskellä, on silti yksin.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #65 : 12.06.2009 16:55:43 »
Oo, kiitos kommenteista! : D

Sinéad, mielenkiintoista kuulla, että tekstini herätti jossakussa tunteita! Hassua nähdä, kuinka mielipiteet muuttuvat monien kohdalla. Joku pitää lopusta, joku pitää parituksesta, joku inhoaa sitä, joku haikailee onnellisempaa loppua... Hyvä että pidit! :)
Juu, muutamat lauseet (kuten läpi hänen hiuksiensa) on lähinnä runollisuus-hakuista tyylikeinoa, jotka omasta mielestäni ovat kuullostaneet kivoilta ;D
Kiitos että luit ja jaksoit kommentoidakin!

hheli, kiitos kommentista! Joo, noinhan sen voi ajatella, riippuu vähän miten lukija sen tahtoo päätellä. : D Vihdoinkin joku syyttää Jasperia! Melkein kaikki muut pistää syyt bellan niskoille ;D mutta kukapa voisi vastustaa ketään Jasperin kaltaista!
Hyvä että pidit ja kiitos kun luit ja kommentoit!  :-*

LND, kiitos kommentista! :) Yritinkin "keksiä" (vaikka Idielahan tuon idean minulle keksi) jotain hiukan ei-niin-ennalta-arvattavaa (vaikka no, pettämisestä kiinnijääminen nyt ei ole mitään kovin erikoista ficeissä) loppua (tai äh, pikemminkin yritin saada lukijat kimppuuni ;D). Jatkoa en aio kirjoittaa, vaikka varmasti jotain keksisinkin. Kun kaksiosaisen lupasin, niin kaksiosaiseksi se jääkin : )

Kiitos kaikille kommenteista, en pistä yhtään pahaksi vaikka niitä tulisi lisääkin. *wink wink*


Doggeri

  • Harjoittelija
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #66 : 22.04.2010 22:14:30 »
Jäipä harmilliseen kohtaan... Tykkään kirjoitustyylistäsi ja juoni oli mahtava. Itse asiassa eka ei-normiparitus-ficci josta tykkään! Mut en suoraan sanoen tykkää tällasista lopuista, eikä tää ollut siinä poikkeus. Ja muutenkin tuntuu kauheelta ajatella Bellan tuskaa, Bellan, joka muutenkin rypee itsesyytöksissä aina kun mahdollista, saati sitten nyt kun tapahtunut todella on sen syy..

Mut muuten upee ficculainen!
Armahtakaa minua, vasta eka ficci menossa!

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #67 : 24.04.2010 19:11:28 »
Todella ihana. Löysin vasta nyt enkä siksi ole aiemmin kommentoinut.
Teksti enimmäkseen oli hyvää, sujuvaa ja kaunista, mutta välillä lauseista tuli hirveän vaikeaselkoisia ja sekavia. Ainoa virhe, joka silmiini osui oli "päänsa" => päänsä.
Tykkäsin tosi kovaa ja Rosalie oli kuvattu hyvin: kova ja kylmä Bellaa kohtaan, sotkee asiat yms. ja se oli otettu todella taitavasti mukaan ficciin. Kiitos
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #68 : 27.04.2010 22:43:25 »
Kiitos kommentista Doggeri ja culliina !   ;D

Lainaus
Itse asiassa eka ei-normiparitus-ficci josta tykkään!
Wooow eli panokset oli aika korkeella : D Kiitossia!

Mulle saa ehdottaa ideaa tai paritusta, jota toivois. Ole pitkään aikaan kirjoittanu yhtään mitään joten sitä olis taas kiva harrastaa :--D jos vaan tulee mitään ideaa ja sensellasta ni yksäkköö vaan.


Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #69 : 28.04.2010 20:03:56 »
Ihanaa, tämä taisi olla ensimmäinen Bella/Jasper ficci, jonka luin..
Teksti oli sujuvaa ja helppolukuista (tai miten sen nyt selittäis)
En vaan tajuu kuinka Bella voi pettää Eddietä noin.. ;/
Mutta juu, tykkäsin, kiitokset!  :D
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #70 : 13.06.2010 18:59:52 »
Kiitos kommentista Vanamo!
Niin, vaikeahan se on kuvitella Bella pettämässä, mutta onneksi fikkaajana minulla on oikeus luoda se mielikuva  :D :D

kiva että pidit!


Garesu

  • Vieras
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #71 : 07.08.2010 22:56:22 »
Hemmetin Dynddy, eka koukutat mut koko hemmetin Jasperiin ja sitte vielä Jasper/Bellaan tämän myötä ;D

Tää oli kivan sekava. Tästä ei tajunnu mitään mut silti tajus... kaiken. Minusta tää olis kaivannu ehkä pidempää jatkoa, musta tää jäi vähän vajaaks. Lopetus oli kyllä mainio, mutta vajaa tämä silti on.

Lainaus
Katsoin häntä typertyneenä, hänen sitriininvärisiä silmiään.

Sitriini, ihana sana! Mun piti itseasiassa tarkistaa että minkä värinen sitriini on. ;D Kaunishan se oli.

Thänks, mate.

Garesu

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #72 : 29.08.2010 21:58:43 »
Kiitti kommentista Garesu! :D

Joo olis voinut kyllä jatkaakin tuosta, mutta päätin pitää sen lyhyehkönä, enkä olisi ehkä tiennyt miten jatkaa. :D Rosalien ja Edwardin reaktiot oli tarkoitus pitää lukijan mietittävänä :D


adagrr

  • ***
  • Viestejä: 17
kiitos.
enempää en osaa sanoa.
en tykkää tästä.