Kirjoittaja Aihe: Twilight: 2/2 – Leijonanharjaromanssi | K-11, Jasper/Bella  (Luettu 21976 kertaa)

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Leijonanharjaromanssi [Houkutus, Jasper/Bella]
« Vastaus #40 : 13.05.2009 15:08:43 »
VAU! En itse oikein pidä ei alkuperäisistä parituksista.(tai miten sen nyt voi sanoa:)) Luin vain mielenkiinnolla tätä, koska tämä oli Jasper/Bella-paritus. Tuo "VAU" tarkoitti sitä, että olet siis TODELLATODELLA  hyvä kirjoittamaan, tämä oli kuin Stephenie Meyer olisi kirjoittanut tämän. ;)  :o En ole koskaan ennen lukenut näin hyvin kirjoittettua ficciä. Taisin löytää ihan pienen virheen, mutta en enää muista missä se oli, eikä se edes yhtään haitannutkaan. ;D Voisit enemmänkin kirjoittaa twificcejä, vaikka ihan alkuperäisillä parituksilla ;) ::)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2009 15:11:22 kirjoittanut vohveli »
another stranger

entinen vohveli

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Aah, kiitos kaikille kommentista! En viitsi nyt jokaiselle kommentoida erikseen, tulisi pelkkää kiitoskiitoskiitos  :-* -tasoista vastausta, joten kaikille samanaikaisesti!

Ja kiitos myös kärsivällisyydestä. Tämän jatkon kanssa oli niin paljon ongelmia, että mieli teki jättää kirjoittamatta. Juttuhan meni tosiaan niin, että päätinkin kesken ficin muuttaa suunnitelmia ja tehdä toisen "idean" jatko-osaan (joka on parempi kuin aiempi) jolloin tuli pelkkää sotkua.
Suurkiitos Idiela Cullenille, joka piiskasi ja pakotti kirjoittamaan, antoi jatkuvasti hyviä ideoita, mitä ja miten kirjoittaa, auttoi kaikessa muussakin ja – no, Idielan apu oli se, miksi jatkoin loppuun asti, enkä pelkurimaisesti luovuttanut.

Kiitos myös Minttushkalle, joka vaati pyysi saada lukea ficin ja korjaamaan kirjoitusvirheet. Sassa:lla tämä ei käynyt, sillä hänellä oli niin paljon kiireitä koulun kanssa. Olisi kyllä betannut tämän, mutta sanoin ettei ole pakko jos on kiirus. :D


Tässä siis viimeinen osa !
Enjoy!










Luku 2/2


   Carlisle oli baseball-aukiolla tyrehdyttänyt käteni lievää vuotoa, kun huomioni oli saanut kohteekseen Edwardin, enkä sitä yksityiskohtaa ollut huomioinut. Nyt Edward hääräsi ympäriinsä, kyseli jatkuvasti, kuinka minä voin ja heikottaako, tahdoinko syötävää ja pitäisikö laastari vaihtaa.
   Naurettavaa.
   Aivan, kuin olisin ollut vuodelevossa runsaasta vuodosta. Aivan, kuin James olisi jälleen aiheuttanut runsaan verenvuotoni.
   Eikä Edward ollut huomaavinaan silmienipyörittelyäni, ylidramattista huokailuani ja tahallani aiheuttamiani haukotuksia, joka kerta, kun hän avasi suunsa kysyäkseen vointiani. Haavani ei tarvinnut edes tikkejä ja se oli lakannut vuotamasta – eikä haava ollut edes senttiä pidempi.
   »En anna Jasperin tulla lähellesi hetkeen», hän oli sanonut runsaiden kysymyksiensä väliin päättäväisenä, kuin toteamuksena.
   Valpastuin samassa, kun tajusin mitä hän oli salakavalasti sanonut. Korjasin ryhtini vikkelästi ja asettelin kasvoilleni huolellisesti ankaran ilmeen.
   »Älä viitsi, Edward, tuohan on kertakaikkiaan typerää. Enhän minä edes vuoda enää – eihän sitä voinut edes vuotamiseksi kutsua.»
   Tiesin, kuinka Jasper inhosi jo muutenkin huomion keskipisteenä olemista, etenkin tällaisessa tapauksessa se mahtoi olla sietämätöntä. Ollessaan siis ainoa, joka yhä reagoi vahvasti vereen. Ja nyt se, että häneltä evättiin mahdollisuus puhua kanssani tavallisesti, mahtoi tuntua paljon ikävämmältä – tai siltä se ainakin minusta tuntui.
   Se hiljainen vampyyripoika ei puhunut minulle paljon muulloinkaan ja nyt ei puhuisi koskaan. Tai ainakaan hetkeen.

   Minusta silti tuntui, että Edwardin outo, hätäinen ja normaalia huolehtivampi käytös johtui pikemminkin siitä, että hän tahtoi epätoivoisesti muuta ajateltavaa, kuin siitä, että hän oli tosissaan niin huolissaan pienestä haavastani.
   Hänestä oli varmasti hirveää ajatella oman veljensä hyökkäystä, vieläpä puolustaa minua Jasperilta – mikä pahinta, kenties vielä hyökätä hänen kimppuunsa, mikäli Jasperin verenhimo olisi päässyt remmeistään irti kunnolla.
   Ja niin minä tunsin jälleen turhauttavaa syyllisyyttä.
   Miksi aina minä? Olin selvästi se joukon heikoin, joka aiheutti vain hankaluuksia koko Cullenien perheelle. Eikö Rosaliekin ollut aivan samaa mieltä? Vihjannut tämän vielä tapahtuvan – silloin kun ensimmäisen kerran tapasin Edwardin koko perheen?
   Huokaisin ja pudistin päätäni. Edwardin mukaan tämä ei ollut minun syytäni. Niin hän sanoi joka kerta, kun aiheutin heille ongelmia – joka kerta uskoni Edwardin väitteeseen hupeni.
   Kun Edward viimein poistui huoneestaan ja selitti lähtönsä syyn huomaamattaan niin nopeasti, etten saanut siitä mitään selvää, jäin hämmentyneenä istumaan paikoilleni, valmiina odottamaan Edwardia kauaksikin aikaa. Minulla ei ollut mitään tietoa, mihin hän lähti, mutta sain kuitenkin hetken rauhassa antaa ajatuksieni lentää, yrittäen löytää selityksiä mieltäni härnääviin seikkoihin. Nyt Edward ei ollut minua häiritsemässä.
   Valitettavasti en saanut aloitettua hartaita mietteitäni, kun ovi viimein avautui. Oletin kyllä Edwardin sentään viipyvän vielä kauemmin, mutta valmistauduin jo tapaamaan hänen helpotuksesta vaalenneet kultaiset silmänsä – mutta yllätyksekseni katseeni kohotettuani, katseeseeni osuikin aivan eri ihminen – tai vampyyri.

   Siinä hän seisoi.
   Leijonanharjamaiset hiukset yllättävän komeasti sotkussa kasvoja kehystämässä. Hänen katseessaan oli jotain, jonka alaisena tunsin sulavani. Se oli arka, hieman tunnusteleva katse, silmät pahoittelua tulvillaan. En pystynyt estelemään pientä hymyä, joka pakottautui kasvoilleni hänen ilmeensä nähtyäni.
   »Hei», Jasper viimein sanoi, kunnes oli huolellisesti sulkenut oven.
   »Hei», vastasin tavattoman köyhästi. Olisin voinut keksiä jotain mielenkiintoisempaa – nyt kun minulle suotiin mahdollisuus puhua hänen kanssaan – joten lisäsin heti: »Miten sinä pääsit... Tai siis, kun Edwardhan –»
   »Tiedän», hän keskeytti ja nyökytteli päätään, »se olikin aluksi haastavaa, mutta Alice näki minun tulevan pyytämään anteeksi sitä aiempaa... ja pääsin Edwardin ohitse olemalla ajattelematta tulemistani.»
   Avasin suuni vastatakseni ja suljin sen aivan yhtä nopeasti, kun en saanutkaan suustani ulos sanoja, joita olisin tahtonut.
   Hän oli tullut pyytämään minulta anteeksi. Pyytämään anteeksi tapahtuneesta, jolle hän ei ollut mahtanut minkään.
   »Ethän pistäisi pahaksesi, jos joutuisin nyt mahdollisimman nopeasti viemään sinut ulos, mahdollisimman kauas Edwardin taidon ulottumattomiin?» hänen hellä bassoäänensä kysyi.
   Näin hänet nyt jotenkin niin erilaisessa valossa, kuin ennen. Ehkä Edwardin kauneus hänen rinnallaan – vaikka Jasperkin oli tavattoman kaunis – häikäisi minua niin, etten ennen ollut kyennyt keskittyä tarpeeksi Jasperin olemukseen. En meinannut saada suustani vastausta, niin lumoutunut olin paitsi hänen kauneuteensa, että hänen sointuvaan ääneensä. Keräsin itseni kokoon ja keräsin keskittymiskykyni äärimmilleen ja kysyin: »Niin kuin... mihin?»
   »La Pushiin.» vastaus tuli niin äkkiä ja niin yllättävänä, että olin tippua sohvalta – niin mahdottomuus kuin se olikin. La Pushiin?... mutta –
   »Ethän sinä voi mennä La Pushiin?»
   »En, en tietyn rajan yli. Minulla on kiire, Edward kuulee minut jo.»
   Vilkaisin melkein vaistomaisesti ovelle, kuin odottaen näkeväni Edwardin mustanpuhuvat silmät raivosta hehkuen. Säikähdin jo pelkkää mielikuvaa, etten jäänyt turhia odottelemaan vaan ponnahdin seisomaan. »Äkkiä sitten, ettei hän ehdi kuulla liikaa!»
   Mitä liikaa ikinä tarkoittikaan, sitä en tiennyt, mutta jonkin takia Jasperin oli pidettävä ajatuksensa Edwardilta salassa.
   Jasper ennätti luokseni niin nopeasti, että normaalisti olisin hämmentynyt hänen nopeuttaan. Nyt en jaksanut enää reagoida siihen mitenkään, niin tottunut olin –  mutta yllättyneenä henkäisin ääneen, kun tajusin Jasperin kaapanneen minut syliinsä. Hän loikkasi Edwardin huoneen ikkunasta maahan niin nopeasti ja sulavasti, että tajusin tapahtuneen ainoastaan siksi, että tuulenvire oli itsepäisesti tarttunut hetkeksi hiuksiini.
   Jasper ei antanut minulle aikaa toipua äkkinäisestä lähdöstä, vaan lähti siinä samassa juoksemaan kohti hänelle kiellettyä La Pushin rajaa. Olin niin hidas tajuamaan nopeita asioita, kuten esimerkiksi nyt. Jasperin juoksuvauhti ei ollut niin hillitön, kuin Edwardin, mutta silti silmissäni välähti ympäristö ohitsemme niin nopeasti, että ei kauaa vaatisi katsominen, kun olisin jo vähällä pyörtyä.
   Painoinkin siksi ajattelemattomasti kasvoni Jasperin lihaksikasta, paidanpeittämää rintaa vasten ja puristin silmäni kiinni; niin oli helpompi olla ja pystyin selvemmin ajattelemaan, mikäli siihen oli edes tarvetta.
   Eräs asia minua kyllä askarrutti.
   Ne harvat kerrat, jolloin Edward oli kantanut minua juostessaan, hän oli pitänyt minua ihmisreppunaan. Oliko vain sattumaa tai ajattelemattomuutta, että Jasper piti minua sylissään kuin omaa rakastaan, vai oliko sillä eleellä kenties syvempikin takoitus?
   Ja niin minua viimeinkin alkoi pyörryttää. Eikä se todellakaan johtunut etenemisnopeudesta.
   Yritin selvittää ajatukseni ja tasata hengitykseni vetämällä happea keuhkoihini mahdollisimman suurin määrin. Kun tajusin hengittäväni Jasperin huumaavaa tuoksua, ymmärsin, ettei yritykseni helpottaa oloani, todellakaan toimisi.

   »Bella?»
   Hätkähdin säikähdyksestä ja silmäni räjähtivät melkein auki. Hän oli sanonut nimeni täsmälleen samaan sävyyn, kuin Edward ja hetken jo luulin hänen olleen lähettyvillä. Tapasin hänen rauhoittelevat silmänsä, eikä luuloistani aiheutunut hetken paniikkini ollut hänen läsnäollessaan, syystä tai toisesta, niin voimakas.
   Vasta nyt älysin kurkkia ympärilleni; olimme perillä, La Pushissa – enkä ollut huomannut vauhdin pysähtyneen.
   Jasper laski minut sylistään rauhallisesti ja varmisti, että jalkani tapasivat maan; hän tunsi epävarmuuteni ja hämmentyneisyyteni selvästi – senhän näki jo kasvoistanikin.
   Melkein painostava hiljaisuus lankesi yllemme, huusi minulle, kuinka minun pitäisi sanoa jotain. Jasper ja minä olimme kumpikin hieman arkoja, hiljaisia. Seinäruusuja. Sellaisia, jotka eivät tahtoneet olla huomion keskipisteenä – eikä toisinaan kovin taitavia keksimään mitään sanottavaakaan. Loin katseeni vaivaantuneesti hiekkaiseen maahan, kuin etsien suustani sinne pudonneita sanoja poimittavaksi.
   Ilmeisesti Jasper löysi sanottavaa ennen minua, ja alkoi esittää anteeksipyyntönsä.
   »Minä olen hyvin, hyvin pahoillani siitä, mitä tapahtui, Bella, tarkoitukseni ei todellakaan ollut hyökätä sillätavoin.»
   Huokaisin melko turhautuneesti, liioitellun syvään, ennen kuin nostin katseeni tähän tavattoman kauniiseen, vaaleahiuksiseen vampyyriin. Ilmaisten huolellisesti ensin tunteeni ilmeelläni – vaikka toisaalta, hän osasi tuntea ne ilman kasvojeni tulkitsemistakin.
   »Jasper kuule», aloitin ja yhä kokosin sanoja mielessäni kunnollisiksi lauseiksi, »minä tiedän, että se oli vahinko – mitä olen niin kömpelö!»
   »Mutta älä syytä itseäsi siitä.»
   »Sinä toistat ihan Edwardia. Älä sinäkään syytä itseäsi, jooko?»
   »Mutta Edward on aivan oikeassa. Minun pitäisi kyetä hillitsemään janoni paremmin.» Jasper väitti vastaan, kuin eväten suoralta kädeltä pyyntöni.
   »Ei, mutta Edward ei todellakaan ole oikeassa. Hän melkein syytti Aliceakin, kun perustelin häntä vastaan kaikki, joita hän syytti tapahtunutta. Jos me etsitään joku, kenen syy tämä oli, niin eiköhän se ole minä.»
   Jasper hiljentyi hetkeksi, keskittyneenä miettimään sanojani. Pidin kasvoni peruslukemilla ja odotin hänen seuraavaa vastaväitettä varautuneena.
   »Alicella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.» hän viimein sanoi sävyttömästi, puolustuskannalla.
   »Tiedän ja tein varmaksi myös Edwardille, että hänkin tietää», vastasin samantien, sanat valmiiksi valikoituna, »Alice ei ole minun tekemisistäni vastuussa.»
   Tiesin heti hänen ilmeestään, että Jasperin teki mieli väittää vastaan, kuten Edwardkin. Asettelin kasvoilleni muka ankaran ja tiukan ilmeen.
   »Ja lisäksi. Miksi tämän asian kanssa täytyy väitellä, kun kaikki kuitenkin kääntyivät parhain päin? Edward pelasti minut – niinkuin hän tuppaa tekemään minulle aina – etkä sinä hyökännyt hänen kimppuunsa. Eikä teille kummallekään käynyt kuinkaan joten... Minulle on aivan sama, kuka on syypää, mutta tiedän, että syypää ei aiheuttanut tätä tahallisesti.»
    Huomasin Jasperin kasvoilla nykivän hymynpoikasta.
   »Ole kiltti, äläkä syytä itseäsi tästä. Se ei todellakaan ollut sinun syysi ja tiedät sen varmasti hyvin itsekin!» sanoin ja heristin Jasperille sormeani, kuin olisin torunut jostain harvinaisen pahasta teosta. Hän huomasi sävyni ja ankaran ilmeeni ja soi minulle sellaisen hymyn, joka saattaisi milloin hyvänsä viedä minulta jalat alta.

   »Joten», aloitin, kun Jasperin kauneus meinasi viedä minulta ne vähätkin järjenrippeet, jotka olivat enää jäljellä. Varmuuden vuoksi vielä rykäisin äänelleni mahdollisuuden parhaimpaan kuuluvuuteen, ennen kuin jatkoin: »sinullako oli... tuota... jotain muutakin asiaa? Jotain mitä Edward ei saisi kuulla?»
   »Ei oikeastaan», hän vastasi viimein, »ajatukseni oli enemmänkin se, ettei Edward saa kuulla siitä, että olen lähelläsi, että aioin pyytää anteeksi.»
   Jostain syystä en todellakaan uskonut hänen selitykseensä – vaikka se oli täysin järkeenkäyvä. Jasperin sävyssä vaan kajahti epävarmuus ja välttelevyys, enkä saanut hänen ilmeestäänkään irti sitä vilpittömyyttä, mitä kaipasin.
   Jäin siis odottamaan hänen asiaansa.
   Jouduinkin odottamaan turhan kauan, sillä hiljaisuus palasi onnellisena siitä, ettei Jasper kertonut asiaansa, eikä siis täyttänyt sitä hetkeä sointuvalla äänellään – joka puolestaan täyttäisi mieleni ja tukkisi ajatukseni. Päätin taistella hiljaisuutta vastaan ja avasin suuni.
   »Aivan kuin anteeksipyyntösi tarkoittaisi sitä että söisit minut.» minä mutisin, ajattelematta lainkaan, kuinka heikkoon kohtaan saatoinkaan sanoillani iskeä.
   Hetken hiljaisuus vallitsi ja syytti minua sanoistani, joiden vaikutusta en etukäteen miettinyt. Loukkasinko nyt Jasperia? Hän hyvää hyvyyttään näki näin paljon vaivaa, pyytääkseen anteeksi ja minä, ajattelemattomasti heitän jotain näin typerää.
   »Anteeksi, huumorintajuni on aika laimea», kiirehdin sanomaan.
   »En minä loukkaantunut. Edward saattaa hyvinkin luulla niin.»
   »Edward on Edward. Minä en luule niin eikä sinunkaan kuulu luulla niin, että uskallatkin pyydellä anteeksi.» sanoin jälleen jatkaakseni liioitellun ankaraa puhetapaani.
   Hän vastasi käskyyni  hymyllä ja vastaukseksi minun suupieleni kohosivat korkealle hipomaan silmiä. Se oli jollain tavalla merkillinen hetki – hymyilimme toisillemme kuin idiootit, mitään sanomatta, mitään ajattelematta.
   Tosin no, ainoa olin kai minä, joka näytti idiootilta siinä virnuillessa. Jasperin kaltaiselta olennolta hölmöltä näyttäminen vaatisi varsinaista taitoa.
   Jälleen katseeni lukkiutui itsepäisesti Jasperiin, niin tiiviisti, että poiskääntyminen olisi minulle sula mahdottomuus. Tämä tunne oli tuttu – siis Edwardin kanssa. Joka tapauksessa Jasperissa oli jokin, joka nyt minua erityisesti viehätti. Kenties hänen hymynsä, joka kurottautui aitona lähes korviin saakka, samalla helpottuneeseen ja rohkeampaan sävyyn. Kenties hänen silmänsä – niin samanlaiset väriltään kuin ne olivatkin Edwardien omien kanssa, jokin uusi sävy niistä huokui mieleeni, mutta en saanut selvää, mikä. Minusta tuntui, että hänen silmissään loisti jokin, jonka olin nähnyt loistaneen Edwardinkin silmissä aika ajoin.
   Tai, kenties hänen sekaiset, kiharat, kullankeltaiset hiuksensa, joihin pian huomasin jostain syystä käteni takertuneen. Katsoin kättäni typerä hymy yhä huulillani, hämmästynyt katse silmissäni. Miten käteni hänen hiuksiinsa oli joutunut?
   Kun palautin katseeni hänen kullankeltaisiin silmiinsä, niissä säihkyi jokin aiempaa uudempi sävy; häkeltynyt, kysyvä.
   Hän ei enää hymyillyt.

   Olin täysin huomaamattani lähestynyt Jasperia, niin kiinni häneen, että tunsin jääkylmän rintakehän vasten omaani ja jostain syystä kätenikin oli saanut vapaan tahdon. Ruumiini pakotti minua lähemmäs häntä, järjenhippeeni eivät enää toimineet johtajana, ohjaajana, määrääjänä.
   Annoin hymyni kadota salakavalasti kasvoiltani ja henkäisin Jasperin tuoksua. Olin yhtä ihmeissäni, kuin hän, mutten osoittanut tunteitani yhtä selkeästi kuin Jasper. Osoitin kyllä typeryyteni häntäkin paremmin.
   Eikä seuraava siirtoni ollut todellakaan mikään se parhain.
   Kiedoin sormeni tiukasti hänen uljaansotkuiseen leijonanharjaansa ja ymmärsin virheeni vasta silloin, kun painoin huuleni väkisin ja vaativina Jasperin omille. Tunsin, kuinka hän jähmettyi niille sijoilleen ja pelkäsin jo sen ikuisuudelta tuntuneen hetken, mitä olinkaan voinut saada aikaan harkitsemattomalla, typerällä tempullani.
   Odotin henkeäni pidätellen myös liikkumattomana Jasperia vasten, silmät apposen auki, katse lukittuna vampyyripoikaan. Olin lähes aivan varma, että näkisin hänen vaaleissa silmissään sävyn tummenevan ja melkein jo hahmotin mieleni sopukoissa lyhyen, salamannopean hetken, jossa Jasper tekisi minusta siististi lopun. Luultavasti ajatus sai minut havahtamaan järkiini ja olin jo astumaisillani kauemmas Jasperista, kun tapahtui jotain täysin ennenkuulumatonta.
   Aluksi hän raotti huuliaan päästääkseen hapen ulos elottomista keuhkoistaan, vasten suutani ja sitten hämmästyksekseni hän jatkoi aloittamaani suudelmaa yhtä vaativasti, kuin oli alkanutkin.

   Nyt tiesin, mikä hänen silmissään oli hetki sitten paistanut.
   Himo. Se sama tuttu sävy, jonka olin Edwardinkin silmissä usein nähnyt.
   En kertakaikkiaan osannut ajatella tai hahmottaa tapahtumia selkeästi, kun Jasperin huulet suutelivat omiani lumoavina, ihanina. En melkein tuntenut edes hänen käsiään, jotka kietoutuivat vahvoina ja varmoina ympärilleni.
   Tahdoin epätoivoisesti tuntea hänen vahvan ja lihaksikkaan vartalon voimakkaammin vasten omaani ja painauduinkin ajattelemattomasti Jasperia vasten ja kiedoin käteni vampyyrin kaulan ympärille tiukasti. En miettinyt lainkaan, mitä ajattelemattomuudestani voisi aiheutua. En välittänyt, vaikka elämäni saattoi olla siitä kiinni. Vain haluni määräsi, mitä kuului tehdä ja mitä jättää ajattelematta – ja sitä tottelin orjallisesti.
   Ympäristön unohdin täydellisesti. En muistanut missä olen, kuinka yleisellä paikalla. Vain yhden asian muistin, sillä sydämeni lausui jokaisella pamppailullaan hänen nimeään: Jasper. Jasper. Jasper, Jasper, Jasper, Jasper.
   Vain Jasper ja minä. Ei mitään, ei ketään muuta.
   Suudelma ei ollut kiihkeä, ainakaan niin kiihkeä kuin olisin halunnut – vaikkakin vaativa, silti hyvin hellä, varovainen – ja epävarma.
   Se oli selvästi merkki. Merkki siitä, että hän aikoi lopettaa. Epävarmuus hänessä käski lopettaa – ja samassa hänen huulensa irtosivat omistani ja vetäytyivät ulottumattomiini. Kasvoni valtasi lähes heti lapsekas, kiukkuinen ilme, kuin minulta olisi viety väkisin pois jotain makeaa.   
   »Jasp–»
   Tunsin parillisen määrän kylmiä sormia huulillani, jotka kielsivät minua puhumasta enempää. Hiljennyin käskystä ja odotin hänen puhuvan, kertovan miksi keskeytti. Nipistin kärsimättömästi huuleni yhteen, kun mitään ei liian pitkään hetkeen kuulunut. Jasper katseli minua – ei niin kuin ihmistä katsotaan, vaan kuin kuuntelisi ympärilläolevaa, mutta katse luotuna lähinnä muodonvuoksi minuun.
   Olin jo avaamassa suutani, kun hän jo kaappasi minut jälleen syliinsä ja kiiti lyhyen matkan. En ollut tajunnut matkan lyhyttä kulkua, kun tunsin jo tasaisen maan jalkojeni alla – ja ruohon kevyen sihahduksen kenkieni alla. Jasper ei näyttänyt kiinnostuvan vieläkään minusta, joten annoin huomioni hetkeksi ympäristölle; tarkastelin, mihin Jasper oli minut tuonut.
   Hetki sitten olimme hiekkatiellä, mutta nyt kenkieni pohjia vihersi sateesta kastunut nurmikko. Takanani alkoi harvaa metsää; Jasper oli tuonut minut pikkumetsän rajalle ja hetken ihmettelinkin sitä. Suuntasin katseeni kohtaan, jossa aiemmin olimme, tajusin syyn: tämä oli hieman syrjäisemmässä. Myös puut hieman suojasivat meitä uteliailta katseilta.
   Hahmotin mielessäni yhden tutun silmäparin, joka saattaisi omata tuon uteliaan katseen. Värähdin ajatusta ja kiedoin käteni ympärilleni, kuin minun olisi ollut kylmä. Jasper loi vihdoin läsnäolevan katseensa minuun ja ilmaisi kysymyksensä, jonka osasin arvata jo pelkästään hänen katseestaan.
   »Onko sinulla kylmä?»
   Pudistelin rivakasti päätäni, mutta sanaakaan en saanut suustani. Vastasin silti hänen katseeseensa, ilmeettömästi: tässäkö se oli? Nytkö siis käännymme takaisin ja esittäisimme, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Turhautuneena nojaudun lähimpään puuhun ja siihen tukeutuen asetuin maahan istumaan. En jaksanut välittää, kuinka vihreä takapuoleni mahtaisi olla, kun viimein nousisin.
   Minua tarkkaillut Jasper jäi liikkumattomana katselemaan ylhäältäkäsin minua. Pidin huolen, etten kohdannut hänen katsettaan. Hän varmasti tunsi turhautuneisuuteni. Pettymykseni. Alakuloisuuteni.
   Varmasti siksi hän istuutui seurakseni nurmikolle, lähelle minua. Hänen katseensa kaipasi katsekontaktiani, vastausta melkein kerjäävästi, mutten suostunut, vaan pidin sen itsepintaisesti ruohikossa.
   Jasper tuntui nyt niin paljon erilaisemmalta, kuin mitä olin tottunut. Normaalisti hän oli joukon syrjäänvetäytyvin, hiljainen, mutta viisas ja paljon kokenut – täydellinen vastakohta siis vampyyriveljelleen Emmettille.
   Pian tunsin rintaani vasten koukistamani jalkani suoristuvan kylmän käden kautta. Hämmästyin elettä niin paljon, että unohdin vältteleväisyyteni; Jasper sai viimein kaipaamansa huomion.
   Katsoin häntä typertyneenä, hänen sitriininvärisiä silmiään. Hänen hymynsä paistoi niistä ennen, kuin se ilmestyi valaisemaan kasvoja. En kerennyt edes haukkomaan henkeäni, kun hänen päänsä oli jo sylissäni. Nyt olin jo niin yllättynyt, etten saanut henkeä.
   Siinä hän oli ja pysyi. Aivan liikkumattomana, pitkin pituuttaan ruohikossa, päänsa minun sylissäni. Se oli toisaalta aivan uskomaton näky; minulle pakostikin muistui mieleen hetkeni Edwardin kanssa, hänen niityllään. Päätin silti itsekkäästi sysätä Edwardin pois mieleni sopukoista ja keskittyä nykyhetkeen.

   Palautin käteni Jasperin leijonahiuksiin, missä käteni oli ollut muutama hetki takaperin. Hiljainen vampyyripoika ei värähtänyt kosketustani, eikä kieltänyt kättäni karkaamasta hänen hiuksiinsa. Itse asiassa, hän ei tuntunut huomaavan kosketustani lainkaan.
   Käytin tilaisuuden hyväkseni ja tutkin hänen kauniita hiuksiaan sillä välin, kun vaalea osapuoli syventyi keskittyneesti johonkin sisällä mielessään.
   Vedin muutaman kerran kättäni läpi hänen hiuksiensa ja seurasin kuinka kullankeltaiset kiharat asettuivat kauniisti  myötäilemään siistiä hiusjakausta. Tuijotin hiuksia melkein kateellisuuden valtaamana; jopa hiukset liikkuivat täydellisen sulavasti. Melkein tuntui, kuin hänen hiuksillaan olisi vapaa tahto, että jokaisella hiussuortuvalla oli oma määrätty paikka, johon oli palattava jos tuuli – tai tässä tapauksessa käteni – sotki järjestystä.
   Ilmeisesti Jasper oli lopettanut mietiskelynsä ja päätti sekoittaa hänen hiuksiinsa kohdistuneet mietteeni karhealla, mutta sointuvalla äänellään.
   »Bella», hän sanoi ja kohotti päätään sylissäni. Kohtasin Jasperin epävarmat silmät ja jäin katsomaan niitä hetken lumoutuneena, lainkaan tajuamatta että hänellä saattoi olla jotain asiaakin.
   Vastasin hänelle sanattomasti teolla. Painoin enempiä ajattelematta kevyen suukon Jasperin kylmille marmorihuulille.
   Minulla kun ei ollut kiire mihinkään.
   Nostin molemmat käteni Jasperin poskille, molemmin puolin. Aluksi Jasper ei näyttänyt edes huomaavan, että hänen huulensa olivat saaneet seuraa, ennen kuin ehdin jo päättää suukon. Hän avasi suunsa, kuin aloittaakseen puhumaan, kertomaan asian, jonka tähden oli puhutellut minua nimeltä. Osasin lukea hänen asiansa jo pelkästään silmistä ja ilmeistä tulkiten.Luultavasti hänen asiansa olisi... Lähdetään pois ja ollaan, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Tai peräti...  Bella, tämä oli virhe.
   Hän ei saanut sanottavaansa ulos. Hän jähmettyi liikkumattomaksi, tunsin sen käsilläni. Hänen silmänsä  tummentuivat tyrmistyksestä ja ilme vääntyi kauhistuneeksi. Hänen katseensa harhaili ohitseni metsään, selvästi lainkaan tietämättä mihin katsoa.
   Mikä häntä oikein vaivasi? Oliko hänen kielensä jäätynyt kitalakeen?
   Jasper nousi salamannopeasti lähettyviltäni, kuin olisi tuntenut tulen korventavan ihoaan. Erotin tiuhaan käyvän hengityksen; melkein jopa kuulin sen. Jasper oli kauhuissaan. Kenties peloissaankin. Tarkastelin häntä alhaaltakäsin ja kärsivällisesti, joskin hermostuneesti, odotin hänen selittävän käytöksensä.
   Mutta pian ymmärsin, ettei hänen tarvinnut selittää.
   Vaikka pilvet olivat vallanneet taivaan, eikä  kosteasta ilmastosta johtuva pimeyskään pelännyt hallita ympäristöä, silti hänet erotti, kuin kirkkaan valon pimeässä huoneessa.
   Mikään, edes katulamppujen himmeä valaistus ei osoittanut hänen olevan paikalla. Raivo, joka hänestä uhkui, tuntui niin silmiinpistävältä, ettei muualle siksi pystynyt katsomaan.
   Siksi Jasper oli huomannut, tuntenut hänet ennen minua.
   Rosalien muodokas hahmo lähestyi meitä uhkaavasti. Hänen upeutensa sai raivon tuntumaan kamalammalta ja vaikuttavammalta. Hänen hiuksensa hulmusivat melkein pelottavasti tuulessa – yhtä henkeäsalpaavasti, kuin suoraan elokuvista. Silmät loistivat vihaa, vaikka olivat niin mustat, ettei niitä olisi tässä pimeydessä voinut erottaa. Hän oli niin lähellä, että saatoi hahmottaa varjoista hänen kasvonsa. Ne olivat vääristyneet vihasta niin rajusti, että minun teki mieli painua vasten puuta niin tiiviisti, että olisin voinut yhdistyä siihen ja siten kadota näkyvistä.
   Rosalie oli pysähtynyt vain neljän tai viiden metrin päähän meistä. Näin Jasperin sivusilmällä; hän oli selkä minuun päin ja järkytyksestä jähmettynyt.
   Minä en edes tahtonut tietää, kuinka paljon hän oli nähnyt. Veljensä minun kanssani. Raivosta päätellen hän oli nähnyt aivan liikaa, ehkä vielä enemmänkin.
   Hale vastasi toisen raivokkaaseen katseeseen, mutta ilmettä en nähnyt. Yhtä urheasti en voinut suoriutua samasta, kun Rosalie käänsi tummanpuhuvan katseensa minuun ja jäädytti minua, sisintäni. Hänen vihainen, inhoava katseensa vangitsi minut, kuten oli kerran ennenkin tehnyt.
   Rosalien ei tarvinnut sanoin ilmaista asioita, joita hänen olisi varmasti tehnyt mieli sanoa. Kaiken oleellisen näin häneen katseestaan ja olemuksestaan: Syytöksen. Sen, kuinka minä saatoin houkutella Jasperin pettämään Alicea. Se, kuinka satutin tällä Edwardia. Se, kuinka minun kuuluisi kadota heidän elämästään.
   Jasper tunsi epätoivon, joka tulvahti minuun Rosalien katseesta, sillä hän siirtyi eteeni, jolloin Rosaliella ei ollut enää suoraa katsekontaktia minuun ja sain itseni hänestä vapaaksi.
   »Rosalie...» hän aloitti sovitellakseen asian, ehkä selittääkseen. Selittääkseen, kuten pelkäsin: tämä oli virhe.
   En nähnyt hänen takaansa mitään, enkä edes halunnut enää suostua Rosalien katseen vangiksi. Silti pystyin kuvittelemaan, kuinka hän loi yhtä tappavan katseen veljeensä, samanlaisen kuin minulle, mutta erilaisin syytöksin. Tiesin sen, sillä se vähän rohkeus, joka Jasperissa oli hänen suojatessaan minua Rosalien katseelta, kaikkosi siinä samassa ja vampyyri jähmettyi liikkumattomaksi taas.
   »Se... ei ollut...» yritin avata ääntäni. Siltä se kuulostikin; hauraalta vikinältä. Siirryin Jasperin takaa, nähdäkseni Rosalien. Melkein uhrautuen hänelle. Antaakseni periksi.

   Mutta hän oli kadonnut.
   Käännyin hätääntyneenä Jasperiin päin, kysyäkseni, kuinka ihmeessä hän katosi ja mihin. Jasperin jäykät, ilmeettömät kasvot saivat minut vaikenemaan sillä sekunnilla. Hänen kasvonsa kääntyivät minuun päin, jotta hän olisi pystynyt puhumaan – ellei huuletkin olisi itsepäisesti kivettyneet toisiinsa kiinni. Hänen katseensa ei tavannut omaani, vaan harhaili välttelevästi ohi korvani takanani häämöttävään metsään.
   Jasper pakotti huulensa tottelemaan itseään. Huomasinkin niiden raottuvan niin vähän, että välistä olisi saanut vain hapen heikosti kulkemaan sisään ja ulos. Silti, jotenkin käsittämättömästi hän sai sanottua asiansa selvän kuuloisesti, enkä erottanut huulien edes liikkuvan.
   »Menen hänen peräänsä. Haen sinut pian.»

Hän lähti yhtä nopeasti, kuin oli huulensakin liikkuneet, enkä siksi melkein huomannut sitä. Jäin tuijottamaan tyhjyyteen, kohtaan, josta Jasper oli kadonnut.
   En siinä pelon ja epätoivon kourissa ollut tajunnut sitä, mitä Rosalie varsin ystävällisesti yritti minulle katseellaan sanattomasti selittää.
   Petin Edwardin, petin Alicen, parhaan ystäväni. Petin koko perheen.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2009 21:00:01 kirjoittanut Rebecca Lupin »


{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vau. Jatkoa. Tää oli hieno. Harmi, että tää loppus. Mä oisin voinu lukee enemmänkin.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

masque

  • Vaito Nainen
  • ***
  • Viestejä: 44
Ihanaa, vihdoin jatkoa. (:
Tämä veti kyllä ihan tyrmistyneeksi ja hiljaiseksi.
Aiai, minkä teit Bella.
Rakastin sitä, miten kuvailit hiljaisuutta.
Oikeastaan rakastin koko lukua. Jatkoakin olisin voinut vielä lukea, mutta toisaalta tämä oli juuri täydellistä näin.

Nannepuh

  • ***
  • Viestejä: 4
  • ava; rebecca lupin :>
Ihan loistava jatko. Sääli, että tää loppu. Oisin tahtonu tietää miten jatkuu. Tosiaan oisin tahtonu nähän miten Alice ja Ed ois suhtautunu tohon. Bella nyt tuntuu pusuttelevan joka Cullenin kanssa näissä sun ficeissä :D. Aah ihan huippu!
Sheeebagirl.

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Oih!

Tulihan sitä jatkoa!
Ehdin jo vähän pelätä, että toimiiko tämä ollenkaan, mutta toimiihan se (:

En edes ajatellut, että Jasperin ja Bellan yhteinen hetki satuttaisi Edwardia, antaa satuttaa, koska olit kuvaillut sen niin kauniisti (:
Kai ihan hyvä, että Rose löysi parin ennen kuin mitään muuta ehti tapahtua (ensin olin jo ihan varma, että se on Ed), ja Jasperin suojelevaisuus oli herttaista :)

Ihanaa, että sait tämän kuitenkin päätökseen, etkä jättänyt tätä kesken (se olisi tullut vielä joskus kummittelemaan mieleesi, usko tai älä) etkä todellakaan pettänyt odotuksia. Kiitos!

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Idiela Cullen

  • Vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 33
  • Playing with fire
Raahauduin tänne kommentoimaan nyt sitten  :'( no ei :D joopa joo..
Ficci oli yllättävän tutun tuntuinen, varsinkin toi loppu! Lähetin laskun postissa tänään, tulee varmaa ens viikkoon mennessä!

Ficci oli hyvä, koska teet aina hyviä ficcejä ja odotan niiltä paljon ;)
Jotkut kohdat oli tosi hyviä, mutta joo tää oli hyvä, ymmärsit varmaan?
En nyt jaksa jauhaa samaa! :D

Seuraavaksi olisi sitten vuorossa se Emmett/Kukkakeppi vai?
It's impossible to you, not impossible to me.

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Päätit sitten kiduttaa minua (ehkä jopa meitä) jättämällä tämän tällaiseen kohtaan. ((;
Mutta hyvä että sua on tsempattu, etkä ole antanut periksi. Oli sen arvoinen teksti että hallelujaa.
Mahtava paritus, mahtavasti kerrottu, kokonaisuudessaan mahtava teksti.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Nytkö tä sit on loppu? Ahmaisin tämän nopeasti kun halusin tietää miten tämä loppuu. Hmmm... mielenkiintoista. Kirjoitit aikas ihanasti ja kiehtovasti tämä, juuri hyvin ja Meyermäisesti mutta omasti silti. Mitähän sanoisin vielä, aikas jännä toi Rosalie tuossa lopussa, ja tuo Jasper oli sööttinä <3

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Kiitos kaikille kommenteista! ;D
Odotin jotain paljon negatiivisempaa, esimerkiksi hyökkäyksiä, kun en lopettanutkaan ficciä onnellisesti kuin on tapana. No, eiköhän seuraava ficcini tule järkyttämään teitä senkin edestä :D

Eara, olihan Jasperkin yhtä syypää, kuin Bella ;) Kiva että pidit! Jos kirjotusvirheitä löytyy, niin olis kiva jos niitä ilmotettaisiin, vaikkapa yksärillä, jos ei kommenttiin viitsi pistää, niin voisin korjata ne. (:

{samba}, kiitos kommentista! Joo se on loppuny. : D Multa tulee (valitettavasti) myöhemmin lisää ficcejä.

masque, kiitti! Kiva että pidit! Yritin saada mahdollisimman selkeää, mutta hyvää kuvailua, kaipa minä sitten onnistuin, vaikken mestari kuvailemisessa olekaan ;D

Nannepuh, jep ;D Bella sekaantuu Culleneihin. Kiva että lukasit ja kommentoit!

Amy Malfoy, hyvä että sain parituksen toimimaan! Olin vähän epävarma myös, saisinko siitä kunnolla sellaista, mitä voi häpeämättä lukea ;D Jasper ja Bella kun ovat samalla niin erilaisia ja samalla niin samanlaisia. Ja pakkohan minun oli tämä jatkaa loppuun, koska tänne tultiin pyytämään erikseen jatkoa ;D
kiva että tykkäsit ja kiitos kommentista!

Riiku Alexa kiitos kommentista! Kyllä siellä ihan varmasti oli kirjoitusvirheitä, mutta minun onneni että ne jäi huomaamatta :D kiva että tykkäsit!

Idiela Cullen, haha XD en maksa vaikka tahtoisitkin kunnon rahat auttamisesta muaha. ;D Kukkakeppi-Emmettiä ei tule... tai sitten tulee, vaikkakin myöhemmin. Vähän toinen ficci suunnitteilla ;)
kiitos että vaivauduit kommentoimaan!

Suklaamurunen, juuri niin ajattelin :D harmi vain, ettei tarpeeksi montaa lukijaa ärsyttänyt loppu. Kiitos kommentista!

Milgia, kiitos kommentista! Loppu se on, se on loppu! :D


Kiitos kaikille kommenteista ja otan mielelläni vastaan lisääkin. (:
Ja jos joku huomaa kirjotusvirheitä vielä, niin pistä kommenttiin tai yksää lainauksen kera, missä se virhe on, että voin korjata. :D


essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
jes, kerraki joku muu paritus, ko Bella ja Edward. : D
tää oli tosi nätti ja ihana ficci. taitavasti kirjoitat ja alku oli hyvä.

mut ei kai se toho loppunu? mä ainaki haluisin lisää, se jäi viel nii jännää kohtaa. : DD ois kiva tietää saaks esim saaks Edward tietää mitä Bella ja Jasper touhus ja näin.

kiitos.
and paradise comes at a price

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #51 : 20.05.2009 15:42:32 »
Kiitos kommentista essss;D

Joo, mulla on alkanut olla tapana kirjottaa ihan jotain muuta, kun E/B:aa. : D Minulla on vain yksi Bella/Edward, muut (eli nämä kaksi, Jasper/Bella ja Emmett/Bella) ovat jotain muuta paritusta.

Kyllä tämä tähän loppu, tarkoituksella näin. Halusin saada jotain reaktiota tästä, mutta en näköjään onnistunut, ainakaan kovin hyvin ): Edward varmaan saa tietää, sillä Rosalie näki tapahtuneen ja Edward lukee hänen ajatuksensa ja luultavasti kertoo myös Alicelle. Alicehan ei tuota tapahtunutta voi nähdä, sillä oli tapahtunut La Pushin rajalla, jossa siis on [SPOIL UUSIKUU]ihmissusia, ainakin Sam, Jared ja Paul joten Alice ei voinut nähdä heitä ennalta[/SPOIL UUSIKUU]

Kiitos kommentista ja hyvä kun tykkäsit! ;D

Kommenttia toivon edelleen. Aika vähäseks on jäänyt siihen verrattuna, mitä ennen sain. : D

//Olen taas bongannut monta ilkimystä, jotka lukevat mutteivät kommentoi. ): Grr murrrh.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2009 15:44:23 kirjoittanut Rebecca Lupin »


Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #52 : 21.05.2009 19:24:43 »
Odotin kyllä ihan erilaista jatkoa.., en kyllä ajatellu, että ne nyt noin pitkälle menis (vaikka ei ne nii pitkälle mennykkään), mut tää jotenkin jäi lopussa keskeneräiseksi lopussa.. (tässä on minun rakentavani). Paritus oli hyvä keksintö, näitä parituksii tulis olla enemmän. E/B on kiva, mut joskus pitää irrotella, ja tähänhän Fan fiction on tehty. Mutta jälleen kerran upeaa tekstiä..

-Naxone
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

pendulum

  • ***
  • Viestejä: 31
  • Searching for another earth
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #53 : 21.05.2009 20:31:22 »
Oioioioioioioioioiii!!!  :D olipa dramaattinen loppu! ja hyvää tekstiä ,mitä nyt välillä tuntui hiukan kangertelevan... Mutta siis melko erikoinen ratkaisu tämä koko toka luku. Siis hyvässä mielessä tietenkin. :)
Oliko tämä tässä vai onko jatkoa tulossa?
Joka tapauksessa onnistunut ficci, ehkä olisin hiukan kaivannu lisää äksöniä metikössä... ;)

-pendulum *kiittää ja kumartaa*
Confused? Maybe...
If you fall I'll catch, if you love I'll love and so it goes my dear
Taikaa etsimässä.

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #54 : 22.05.2009 12:57:26 »
AHHHHH! En tiedä mitä sanoisin! Ihanaa tuo, että joku sai ne kiinni itse teossa!  ;D Olisin vielä halunnut tietää miten Alice ja Edward olisi tähän suhtautunut, olisiko Edward käynyt Jasperin kimppuun?  :o Minulle tuli tässä jotenkin nyt todella syvä viha  Jasperia kohtaan! Ja ehkä hiukan Bellaankin. Miten he voivat pettää Alicea ja Edwardia? Voi miten minä säälin heitä! : ) Voi miten minä niiiin paljon halusin tietää sen lopun koko tähän tarinaan! Ehkä keksin sen sitten itse.  ;D
Ihanaa tekstiä, ja vielä paljon sitä! Toivottavasti teet vielä twificcejä! ;)
another stranger

entinen vohveli

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #55 : 23.05.2009 13:58:44 »
awwwws.
bella,bella,bella, minkä menit tekemään!!!
puolivälissä kun B suuteli Jasperia, meinasin lopettaa ficin kesken. mutta jatkoin sinnikkäästi eteenpäin.
olisipa ihana tietää, mitä Edward tekisi seuraavaksi..
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #56 : 23.05.2009 20:02:19 »
En voi uskoa, etten ole vielä kommentoinut mitään, vaikka luin ensimmäisen osan ties koska, ja toisenkin lukemisesta on jo aikaa. Minä ja hyvä muistini. Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, kuten on tapana sanoa. ;D

Yleensä pidän eniten normaaleista Edward/Bella, Jasper/Alice ja Emmett/Rosalie parituksista tehdyistä ficeistä. En tiedä miksi, mutta minä en kyllästy niihin, eikä noita täydellisiä pareja voi tuhota. Tai no, nythän sinä sen teit...

Joka tapauksessa, vaikka tämä olikin Jasper/Bellaa, niin pidin tästä silti jokseenkin paljon. Pitäähän joskus jotain muutakin koittaa lukea. Hrr, en vain jotenkin pysty kuvittelemaan Jasperia ja Bellaa tuolla tavalla yhdessä, vaikka miten yrittäisin. Tykkään kirjoitustyylistäsi, enkä nähnyt yhtään, en yhtään kirjoitusvirhettä, joka on aina plusplusplusplus.

Hyvä, että tämä loppui tähän. En olisi pystynyt lukemaan mahdollista Edwardin raivoa – enkä kyllä Alicenkaan. Enkä todellakaan Bellan ja Jasperin angstia, että "annathan anteeksi, Edward(/Alice), en rakasta ketään muuta kuin sinua, enkä voi elää ilman sinua, en enää koskaan tee mitään vastaavaa, kun en voi antaa itselleni edes tätä anteeksi". Tämä loppui tällä tavalla... surullisesti? Ja pidän tällaisista lopuista.

Kiitos paljon. :)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:05:16 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Viola

  • ***
  • Viestejä: 71
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #57 : 24.05.2009 16:25:00 »
No niin, nytpäs sitten viimein saavun kommentoimaan, vaikka kakkosluvun olenkin jo pariin kertaan ehtinyt lukea : D  Kommentointi on vaan niin hankalaa, mutta yritetään...

Olit minusta hienosti saanut toteutettua tuon Jasper/Bella parituksen, mielenkiintoinen parivaljakko.
Mukavaa lueskella välillä tällaisilla "erikoisilla" parituksilla, vaikka minua miellyttävätkin enemmän alkuperäiset paritukset.
Bellan ja Jasperin yhteinen hetki oli tosi nätistä kuvailtu(: Kummastutti vain, kuinka innokkaasti Bella oli Edwardia pettämässä, mutta kukapa nyt Jasperia pystyisi vastustamaan : D
Oli vaan jotenkin jännä juttu, että Bella teki sen aloitteen, ja Jasper oli se epävarmempi osapuoli. Olisin luullut Bellan edes ajattelevan jotain että "onkohan tämä nyt oikein" tms. Mutta juu, eipä se nyt oikeastaan häiritsemään jäänyt, pidin tästä juuri sellaisena kuin se olikin. (:

Loppu olikin sitten ihanan dramaattinen, mielestäni tosi toimiva lopetus, vaikka hivenen haikea olo itsellekin jäi : D Pidin siitä, että loppu jäi tällä tavalla auki, pistää kyllä vähän miettimään, että saiko Bella koskaan Edwardia leppymään tms.
Mutta siis kuvailu tässä ficissä oli mielestäni todella hyvää, ja tekstikin oli loistavaa. Bella ja Jasper ovat omalla tavallaan suloinen pari, vaikkakaan ei voita Alice/Jasperia. Mutta siis erittäin hyvin sait parituksen tässä toimimaan!

Tämä oli ihana, pidin kovasti. Suuret kiitokset tästä (:
It's sad the map of the world is on you
The moon gravitates around you
The seasons escape you
& I always was, always was one for crying
I always was one for tears

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #58 : 26.05.2009 16:21:29 »
Kaunis ficci, tylsää ettei Bellan Jazzin välillä tapahtunut enempää..:o
Loppu varsinkin oli kuvailtu tosi vangitsevasti(kun Rose tuli):)
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: 2/2 – Leijonanharjaromanssi
« Vastaus #59 : 28.05.2009 22:47:57 »
Jeee, kommentteja ;D

Minttushka, buahahaa : D Mun oli ihan pakko lopettaa tuo ficci juuri noin. Ja syy on tietysti Idiela Cullenin, koska hän sen idean antoi. Mutta kuulosti niin hyvältä, että pakko oli toteuttaa : D Tosi ihkua että tykkäsit! Minä en omasta kirjotustyylistäni oikein tiedä, en ole sinut sen kanssa, mutta hyvä jos joku tyksii!
Kiitos kommentista!  :-*

Naxone, kiitämmä! Juu totta, keskeneräiseksi sen kuului jättäytyäkin, jotta lukijoita ärsyttäisi mahd. paljon ;D E/B on ihana kirjoissa, mutta ficeissä se vähän joutuu toistamaan itseään kerta toisensa jälkeen, enkä siksi ole kovin innokas jatkamaan sitä rataa... Olen vähän näitä ainoita, jotka kirjoittaa muuta kuin sitä paritusta. : D
Kiitos kommentista ja kiva että tykkäsit!

pendulum, jee kiitos! Kiva että tykkäsit ;D jatkoa ei ole tulossa, joten jatkon voitte kuvitella päässänne : D Äksöniä en voinut tehdä, vaikka olisin halunnutkin, sillä ikärajahan on tuo K13, joten vähänkin kun olisi noussut, olisi mennyt K15 puolelle ja vaihtanut osastoaan joten...
Kiitos kommentista :)

vohveli hehee ;D odotin paljon pettyneempiä kommentteja lopun takia, mutta ihan hyvä että kuitenkin pidettiin. Edward tuskin olisi hyökännyt kimppuun, mutta pettynyt on ja niinedespäin... Joo oman lopun saa keksiä ja kertoa omat visionsa jos tahtoo ;D
Teen Twificcejä vielä toistaiseksi, innostus ei ole kadonnut (okei no vähän on) : D Uusi ficci aloitettu jo.
Kiitos kommentista!

Liinalotta, hyvä että luit loppuun! ;D Eivätkös Bella ja Jasper saavat ihan ansionsa mukaan, kun Rose yllätti heidät. Siitä tuskin seuraa mitään kovin hyvää : D
Kiva että luit ja kommentoit ;)

Noora. hyi hyi, aina pitää kommentoida heti kun on lukenut. :'D No ei, mukava kuitenkin että muistit kommentoida myöhemmin.
Ihan hyvää vaihtelua siis lukea muutakin kuin vakipareja. Näitä kun on melko vähän (mutta minun osaltani alkaa tulla enemmän! Haha) joten vaihtelu virkistää. ;D Hieno juttu että pidit, vaikka paritus ei osunutkaan nappiin :)
Olisi ollut kieltämättä aikamoista tuskaa kirjoittaa sekä Edwardin+Alicen reaktio (oli se sitten mikä tahansa – tai kuka tietää, vaikka Edwardilla ja Alicella olisi ollut juuri samaan aikaan omaa juttua...? Hmm!) ja Bellan+Jasperin angsti... No.
Kiitos kommentista : D

Viola, kiitos! Hyvin onnistuit kommentoimisessa, tosi paljon kiitos vaivannäöstä :)
Ihan hyviä pointteja toit esiin, en tuollaista olisi osannut ajatellakaan ;D olin niin Jasper/Bella!-hurmiossa, etten osannut ajatella muuta..
Kiitos kommentista, hyvä että tykkäsit!

Sekaisin♥ kiitos kommentista! : ) Joo, Jasperin ja Bellan välille olis voinut tulla jotain vähän enemmän – jos ficci olisi ollut tuolla K15-ficciosastolla ;D Kyllä mietin sitä, mutta päädyin kuitenkin pitämään tässä ikärajassa. Kiva että tykkäsit.


Lolz enkä toki käytä liikaa hymiöitä. No mutta, kaikille kiitos, että luitte ja jaksoitte vielä kommentoidakin!





Ja sanon muuten nyt tässäkin, että mietin hiukan pidempää ficciä (joka on mulle riski, koska tämän kaksiosaisenkin kanssa tuli ongelmia – uudestaan kantapään kautta), jolle tarvitsen jonkinasteen idean/juonen. Parituksia voi olla monta, mitä tahansa – Edward/Bella, Bella/Jacob, Edward/Jacob, etc etc etc. Että jos jollekulle tulee mieleen idea, josta rakentaa juoni, niin yksärillä vaan!