Kirjoittaja Aihe: Hetalia: Tähtilapsilleni | (K-11) | ficletsarja 3/6 | Suomi/OC  (Luettu 931 kertaa)

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Otsikko: Tähtilapsilleni
Kirjoittaja: Mightyena
Fandom: Axis Powers Hetalia
Genre: ficletsarja, draama, outoiluromance
Ikäraja: Max K-11
Paritus/Päähenkilöt: Suomi/OFC ja muihin viittauksia (jos niin haluaa tulkita)
Haaste: Multifandom & Kuka pelkää Canon/oc paritusta?!
Disclaimer: Hetalia ei ole minun omaisuuttani, enkä tienaa kirjoittelullani yhtään mitään. Lainaan hahmoja ihan huvin vuoksi.

Summary: Tino on aina kuullut mielessään äänen - ei solvaavaa tai huutavaa, vaan sellaisen, joka lohduttaa ja kannustaa eteenpäin.

A/N: Tämä lähtee kauaksi Hetaliasta, kauaksi perinteisestä parituksesta ja kauaksi siitä, mitä yleensä kirjoitan, mutta tätä on hirveän hauskaa kirjoittaa. Outoilua siis, tämä ensimmäinen varsinkin. Mahdollisesti tulevat rivien välistä luettavat "historialliset faktat" saattavat mennä päin mäntyä ja siksi en kuvaakaan niitä tarkasti. :DD

* * * * * * * * *

1) Metsäpoika

Kaikki puhuvat aina alusta. Kaikki alkaa aina alusta. Jos jokin ei ala alusta, se rullautuu takaperin takaisin alkuun, koska alku on liian tärkeä jätettäväksi huomiotta.

Miksi?

Miksi on niin tärkeää tietää, mistä maailma alkoi?
Kaikkien alku on syntymä, mutta harvat uhraavat omalle alulleen edes haihtuvaa ajatusta.

Tino ei muista alkuaan.

Hän muistaa Linnunradan, tähdet, kuun, kehdon. Hän muistaa, että siellä ei ollut kylmä eikä lämmin. Mikään ei tuntunut miltään, kaikki vain oli.

Koska kaikki vain oli, Tino ei suostu uskomaan sitä alukseen.

Paljon elävämmin hän muistaa tunteen, kun kaikki pohja vietiin jalkojen alta, hän tippui, tippui kauan ja tömähti säikähtäen maahan. Maahan? Pehmeyteen. Myöhempinä vuosina Tino on useat kerrat tippunut unesta sänkyynsä. Tuolloin tunne oli sama: hänen silmissään oli tähtipölyä tai unihiekkaa.

Pojan raajat pistelivät kivuliaasti, palauttivat tunnon tai loivat sen ensi kertaa. Hän nojasi oikealla kädellään maahan - ei, ei maahan, kylmyyteen. Hän nosti valkoiset hiutaleet silmiensä tasolle ja ihmetteli.

Korvissa kuului kuiskauksia. Tino halusi kysyä.

"Kuka minä olen?"
"Sinä olet Suomi. Kukaan ei varmasti kutsu sinua sillä nimellä aivan heti, mutta muista se ajan loppuun."


Tino käveli männyn luokse ja hiveli sen pintaa, ihmetteli, mahtoiko sillekin koittaa ajan loppu.

"Kuka sinä sitten olet?"
"Päätä sinä."


Tino ei osannut päättää. Tytön ääni helisi korvissa. Naurua. Musiikkia.

"Minun nimeni olkoon Anna."
« Viimeksi muokattu: 07.02.2013 16:27:50 kirjoittanut Mightyena »
everybody knows there's a party at the end of the world

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Hui. Taas mä eksyin sun fikkiis. (Haha 'eksyin', joopa joo) Mulla on kauhee lista päässä 'lue näiden fikkejä' ja heei, voi kun kiva, säkin löydyt siltä listalta. Mutta nii. (Kauheeta kun oon stalkeri. Ahistavaa) Joo. Oon väsynyt ja kännykällä.
Kännykällä on muuten oikeesti paljon mukavampi lukee fikkejä, mä inhoon koneella lukemista, ko se on sellasta selaamista. Go kännykkä !! Noni, keskitytään .. :D

Tää oli sulonen. Tuo ihmettelevä ja pohtiva Tino oli ihana. Äh, kaunista.

Juu, ei tule mitään, kun kaikki koulutyö painaa päälle ja kauheesti kokeita heti tässä lomab jälkeen .. Kidutusta. Mutta joo lähen nukkuun.

Jatkoa odotellen :)

(Tulipa muuten aika hemmetin sekava ja sisällötön kommentti)
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
TOKO ~ Hei vähän ihanaa löytyä listalta! Minäkin muuten luen aina kännykällä ficcejä, ja mietin myös aina mihin akkuni katoaa... Kiitos kommentista. :) ♥

A/N: Ei ehkä pitäisi julkaista, kun seuraava osa on vielä kesken, oh well. c: Miten tämä liittyy mihinkään, te kysytte. Ja minulla on vastaus valmiina: tässä on vinkki Annan oikeaan henkilöllisyyteen! Okei, ehkä kaikki ovat jo arvanneet... Hän on hiukan 'epälooginen' hahmo ihan tarkoituksella. Sanokaa Ruotsille hej ja hej då, esiintyy varmaan viimeistä kertaa tässä ficissä.

* * * * * * * * *

2) Vaara ohi

Eräänä päivänä Tino heräsi paikasta, jonka lattiat olivat kosteaa puuta. Hän muisti etäisesti iskun ja mietti, mihin se mahtoi osua.

"Suomi, olet hereillä."

Ääni sai pojan havahtumaan kunnolla tähän maailmaan ja hän tunsi kipua niskassaan. Hän vei sormensa kaulalle ja sen taakse - paikka arasti. Tino vetäisi kätensä nopeasti pois ähkäisten kevyesti.

"Suomi, Suomi, tekeekö se kipeää?"

Tino yritti hymyillä ja saikin aikaan vähintään irvistyksen.

"Minä opetin sinulle tuon sanan, Anna."
"Kyllä, sinä opetit, miten sanoa se tavalla, jolla sinä sen ymmärrät. Aikaisemmin se oli merkityksetöntä. En ymmärrä, miten sinun kaltaisiisi vaikuttaa sellainen - se on niin kovin inhimillistä."
"Tai eläimellistä."
"Haluatko taas sanoa, että tutkin sinua, Suomi? Ihastuttava ajatus. Olet kiehtovampi kuin tavallinen ihminen tai eläin. Suomena tunnen sinut paremmin kuin sinä itse."
"Mutta et Tinona."
"En Tinona."


Kaksikon keskustelu - tai oikeammin sanottuna ajatus - katkesi, kun mies käveli kohti selliä. Selli. Kylmät kalterit, jotka vangitsivat Tinon vasta nyt. Hän ei ollut huomannutkaan niitä aiemmin.

Miehellä oli syvänsiniset silmät. Tinon ei täytynyt edes katsoa niihin tietääkseen, että hän ei ollut tavallinen ihminen. Mies lähestyi kaltereita ja avasi oven. Tino olisi sanonut, että tällainen menettely ei ollut tarpeen, mutta jokin - pelko? - esti häntä.

"Ruotsi ei ole vaarallinen", Anna supatti Tinon korvaan ja sai pojan miettimään, mistä tämäkin tieto oli peräisin. Annan äänestä huokui jotain Tinolle aivan käsittämätöntä - ihailua? Ylpeyttä?

Ruotsi jätti lattialle tunnistamatonta ruokaa. Kostealle puulattialle, ruokaa joka kuuluisi somisteeksi herrojen ja rouvien samettiliinaiseen pöytään.

"Silloin, kun hän on 'Berwald', hän ei ole vaarallinen", Anna vakuutti hihittäen kevyesti ja Tino ei ollut varma, oliko lause tarkoitettu korjaukseksi vai täydennykseksi.

Mies lähti sanomatta sanaakaan.

Ovi jäi auki.
everybody knows there's a party at the end of the world

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
A/N: Tuntuu kuin tämän kanssa olisi kestänyt ikuisuus, ja se on siltikin näin lyhyt. Tarvitsen tämän kirjoittamiseen sellaisen jännän mielentilan (naurakaa vain, mutta tämän runollisemmaksi en enää taivu). :D Hmm, tämähän karkaa melkein angstin puolelle... Ja raamatulliseksi, kun puhutaan enkeleistä.

* * * * * * * * *

3) Omena

Hän ei tiennyt, kuka tämä tyttö oli. Enkeli? Jos hän kysyi joltakulta, onko enkeleitä olemassa, hän ansaitsi kummastuneita katseita. Ja tämä tyttö oli muutenkin liian julma enkeliksi, piinasi, ei kertonut oikeaa nimeään.

Nauroi, ja olikin taas hellä.


Puut tippuivat pisaroita, hänen jalkansa upposi kosteaan maahan ja kivet olivat liukkaita. Hän käveli kevyesti kuin vaanien - katse oli osunut tässä ympäristössä epätavalliseen näkyyn, hän haki silmillään oikeaa kohtaa.

Jousi jännittyi.

"Suomi, et sinä varmaankaan täältä osu", Anna kommentoi ja yhtäkkiä Tino epäröi. Hänen yleensä vakaa kätensä alkoi täristä, hän arvioi kohdettansa uudelleen hetken, ennen kuin nyökkäsi varovaisesti.

"En ole varma... Aion yrittää silti."

Nuoli lensi halki ilman ja Tino rypisti otsaansa keskittyneenä. Hän siristi silmiään ja sillä hetkellä, kun hän ymmärsi osuvansa takuulla, hän syöksähti juoksuun ja sai juuri ja juuri napattua tippuvan omenan käteensä. Maksuna siitä hänen valkoiset vaatteensa olivat peittyneet mutaan, mutta maahan syöksyminen kannatti - omena oli niin täydellisen punainen, niin täydellisen kaunis. Tino hymyili tyytyväisenä.

"Onnistui."

Anna kuulosti harvoin hämmentyneeltä, mutta nyt hän ei saanut toisen ajatuksenjuoksusta selvää.

"Etkö tähdännytkään tuohon siniseen lintuun?" hän hämmästeli. Tino vilkuili ympärilleen, oikealle, vasemmalle. Ylös, ja siellä se istui, oksalla pikkuinen onnen symboli.

"En tietenkään! Sehän on suloinen", Tino naurahti ja toivoi, että lintu lentäisi hänen sormelleen, levittäisi siipensä, antaisi hänelle osan taikuuttaan. Linnut ovat vapaita ja siniset linnut ovat onnellisia ja vapaita.

"Sinä olet niin kovin hyvä, Suomi", Anna sanoi melkein liikuttuneena ja Tino ihmetteli, eikö tyttö jo tiennyt hänestä tällaisia arkisia asioita. Eihän Tino ampuisi elävää olentoa muuten kuin välttämättömäksi ruuaksi, mitä sitä turhia kiusaamaan?

Mutta kukaan ei ollut aiemmin sanonut häntä hyväksi, niin yksinäinen hän joskus oli, niin yksinäiseksi hän tunsi itsensä.

"Haluaisin antaa tämän sinulle lahjaksi", Tino sanoi ja pyöräytti omenaa kädessään.
"Kiitos, se on hieno."

Ivan ei ikinä ymmärtänyt. Berwald ei varsinkaan ikinä ymmärtänyt, ja ketään muuta Tino ei tuntenut, ei oikeasti.

"Haluaisin tavata sinut ihan oikeasti", Tino myönsi hiljaa.

Anna hiljentyi, ei sanonut mitään. Hänellä oli sellainen tapa toisinaan: Tino ihmetteli, mahtoiko hän edes kuulla.

Eihän Annakaan ikinä ymmärtänyt.

Mutta hän piti hyvänä sellaista ihmistä, joka ampui alas punaisia omenoita.
everybody knows there's a party at the end of the world